abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104796497
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:21 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Vond The Devils Double juist behoorlijk tegenvallen. Netzoals Colombiana, die mensen hier ook oke vinden. Clichematig. Slecht geacteerd. En een totaal ongeloofwaardige hoofdrolspeler. Ik moet me kunnen identificeren met een hoofdpersoon; dat kon ik hier dus helemaal niet. Die vent was gewoon te bizar / een te grote knuppel / wat dan ook. En idd de verlopen Christina Aguilera look-a-like die de liefdes interesse moest voorstellen is ook een totaal minpunt.

Nee, dit is samen met Colombiana zeker geen goede actiefilm die het haalt bij andere actiethrillers. Karig, heel karig.
Gelukkig bestaat er zoiets als "smaak waarover niet te twisten valt" ;)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_104797903
-edit: geen tips vragen, alleen recensies van wat je gezien hebt-

[ Bericht 39% gewijzigd door Mike op 25-11-2011 11:52:45 ]
pi_104799374
Kill the Irishman

The true story of Danny Greene, a tough Irish thug working for mobsters in Cleveland during the 1970's.

Toffe film! ^O^ Ik hou zeker van maffiafilms en deze is leuk. Spannend niet echt maar sterke karakters en een vermakend verhaal. Gebaseerd op een echt verhaal en dat geeft het net wat meer diepgang voor mij. Kijkt zeker lekker weg.

Een .... 7.5
pi_104830612
Kramer vs. Kramer

A just divorced man must learn to care for his son on his own, and then must fight in court to keep custody of him.

De samenvatting staat er al dus ik kan er kort over zijn. krachtig en ontroerend. Mooie performance van Dustin Hoffman. Een must see waarschijnlijk.

Een 8
pi_104831185
Cowboys & aliens

Verenigde Staten
Western / Sciencefiction
118 minuten

geregisseerd door Jon Favreau
met Daniel Craig, Olivia Wilde en Harrison Ford

In 1873 komt Jake Lonergan (Daniel Craig), die zich niks meer kan herinneren over zijn verleden, terecht in het woestijdstadje Absolution. De enige aanwijzing over zijn identiteit is een mysterieuze beugel om zijn hand. Jake komt er al snel achter dat het stadje vreemdelingen wantrouwt en niets doet zonder toestemming van Colonel Dolarhyde (Harrison Ford). Wanneer ze echter aangevallen worden door aliens en de dorpelingen één voor één ontvoerd worden door de buitenaardse wezens lijkt Jake, de vreemdeling die in eerste instantie niet welkom was in het stadje, de enige hoop op redding. Samen met de reizende Ella (Olivia Wilde) en Colonel Dolarhyde stelt hij een posse samen van dorpsbewoners, vogelvrij verklaarden en Apache indianen om te strijden tegen hun gemeenschappelijke vijand.

matige film, de film slaagd zowel niet als SF film of als western... had er meer van verwacht ook omdat Ford en daniel craig erin speelde. Ook het verhaal is niet echt hoogstaand ofzo...
maar toch weet de film wel te vermaken en heeft me weten te boeien tot het einde..
Prima voor een keer popcorn vermaak
5.5
pi_104832528
Collateral (2004)

Met o.a.: Tom Cruise, Jamie Foxx and Jada Pinkett Smith

quote:
Max (Foxx) is een taxichauffeur in Los Angeles die door een huurmoordenaar (Cruise) gedwongen wordt om een rit door de stad te maken. Onderweg werkt de moordenaar tijdens zijn stops een lijst van slachtoffers af. Ruffalo speelt de agent die de moordenaar achtervolgt.
Wel eens fragmenten van gezien maar nooit in z'n geheel. En gelukkig nu gekeken. Eerst heb je eigenlijk geen idee hoe of waarom maar langzamerhand wordt het wat duidelijker. Goed geacteerd hoewel ik de scene met Jamie Foxx' karakter in die club wel een beetje...uhm...'apart'.

Het einde vond ik ingetogen maar erg sterk.

Oh en vanavond (alweer :@ ) grotendeels Pirates of the Caribbean: At World's End ; wat blijven het toch leuke films; die scenes met Barbossa en Sparrow met de verrekijkers _O- (ja, goede naam weet ik even niet). Sparrow is denk ik toch een van mijn favoriete characters. :Y
  zaterdag 26 november 2011 @ 02:25:43 #232
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_104833840
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 02:09 schreef -Strawberry- het volgende:
50/50
[ afbeelding ]

Een komedie/drama, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, waarbij een verder kerngezonde jongeman, Adam, onverwachts kanker krijgt. Adam wordt gespeeld door Joseph Gordon-Levitt (bekend van oa 500 days of summer en 10 things I hate about you).

Seth Rogen (Superbad, Paul) speelt zijn vriend Kyle en zorgt voor de meeste humor in de film. Boeiend om te weten misschien is dat in het echt bij een vriend van Seth Rogen ook kanker werd vastgesteld en dat dit verhaal daarop gebaseerd is.

Ondanks het onderwerp toch op veel momenten een luchtige film waarbij veel gelachen kan worden. En dat is ook net de bedoeling. Seth Rogen is zoals gezegd erg grappig en daarnaast zijn alle scenes behoorlijk realistisch neergezet. De humor doet daar geen afbreuk aan en komt dus niet geforceerd over bij zo'n serieus onderwerp.

8,3 op IMDB is wel wat hoog, maar het is zeker een aanrader. :Y

Trailer
De vriend van Seth Rogen waar het verhaal op gebaseerd is, is de schrijver van de film.

Gordon-Levitt vond ik erg goed spelen, Seth Rogen doet waar hij goed in is en dat werkt in deze film. De film is vooral sterk in het neer zetten van de karakters door korte scenes, met een paar simple zinnen krijgen ze een nieuwe laag mee, of wordt het karakter uitgediept. Een paar keer gaat de film daarmee in het absurde gezien het onderwerp, maar dat is de vrijheid van een film en doet niet af aan het geheel. Ik denk dat de film voor mensen die iemand van dichtbij hebben meegemaakt met kanker, erg herkenbaar is.

De humor komt niet zozeer voort uit het feit dat er iemand kanker heeft, maar meer uit de personages zelf die gewoon humorvol zijn. De humor is dan ook niet storend en je moet een erge zuurpruim zijn om het als een uitbuiting van kanker te zien.

Ik vind de film een regelrechte aanrader en Gordon-Levitt zou ik als een serieuze kandidaat zien voor een oscar nominatie. Zal er hoogstwaarschijnlijk niet komen, maar als ik er geld op in kon zetten dat hij er ooit een ging winnen, dan zou ik dat doen.
Imdb heeft de film staan op een 8,3. Ik zelf geef een 9.
pi_104833859
Iemand hier Our Idiot Brother gezien? http://www.imdb.com/title/tt1637706/

Wel een toffe film, deed me een beetje aan City Island denken. Hoofdrol voor Paul Rudd. Bijrollen oaEmily Mortimer, Elizabeth Banks, Zooey Deschanel, Adam Scott (Parks & Rec), Rashida Jones (The Office, Parks & Rec). Aanrader :)

quote:
Ned (Rudd) ziet het goede in elke situatie en in iedereen, waardoor hij vaak botst met de rest van de wereld – vooral met z’n familie. Nadat hij een tijdje heeft gezeten als straf voor het dealen van marihuana, trekt Ned in bij z’n oudste zus Liz (Mortimer), een hooggespannen moeder van twee. Hij helpt mee in de opvoeding van haar zevenjarige zoon River, maar zijn versie van wat grappig is voor kinderen strookt niet met die van z’n zuster. Nadat hij het leven van Liz op z’n kop heeft gezet, trekt hij in bij de middelste zus Miranda (Banks), een gedreven journaliste. Hij maakt al snel een potje van haar grote doorbraak en verstoort haar voorzichtig opgebouwde liefdesleven. Hij moet dan maar naar z’n jongste zus Natalie (Deschanel), wier wilde verleden als kind haar geluk dreigt te vernietigen. Overal waar Ned komt laat hij chaos achter, maar uiteindelijk ook een zweem van waarheid en geluk.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:52:28 #234
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104837024
Our Idiot Brother vond ik wel okay, maar niet veel meer dan een leuk tussendoortje. Hetzelfde geldt trouwens voor City Island. Én 50/50 :P.

Allemaal van die films die op het moment zelf wel leuk zijn, maar die ik een week later grotendeels ben vergeten (en die niet in me zouden opkomen als iemand me vraagt welke toffe films ik de laatste tijd heb gezien)

Bij 50/50 had ik wel iets meer verwacht, vooral de rollen van de dames in de film (Kendrick en Howard) gingen echt nergens over.

Bij Our Idiot Brother begreep ik de titel niet goed, aangezien Rudd een perfect normaal personage is en zich eigenlijk ook zo gedraagt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_104837141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 02:25 schreef Tweek het volgende:

[..]

De vriend van Seth Rogen waar het verhaal op gebaseerd is, is de schrijver van de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:30:13 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_104837880
Zelf twee films gekeken.

The Debt
Waar een groepje mossad agenten tijdens de periode van de Berlijnse muur een nazi-arts het land uit proberen te smokkelen. Dit gaat helaas niet helemaal goed.. Redelijk voorspelbaar, en het wordt nagenoeg nergens echt spannend. Daar boven op duurt de film ook nog eens te lang dus ik zou hem zeker laten liggen.

En gisteravond ook nog Killer Elite gekeken met Jason Statham en Robert de Niro, heeft een beter niveau dan The Debt. Van Statham weer zijn typische actie zoals je van onder andere The Transporter gewend bent en De Niro doet ook niet onder. En Clive Owen doet ook weer zijn best. Helaas is het verhaal nogal simpel en cliché. Leuk voor een avondje als je niks te doen hebt. En alleen kijken voor de actie. want die is weer dik in orde.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_104838177
Larry Crowne

Best een aardige film, alleen die Julia Roberts, damn wat is die lelijk geworden (niet dat ze ooit knap was ofzo) .. .. ..

6.5/10
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:45:11 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104838243
Enemy at the Gates
Heroïsche oorlogsfilm met Jude Law als Russische sniper in Stalingrad. Hij raakt in een langdurig duel verwikkeld met een Duitser (Ed Harris) en dat levert mooie en spannende scenes. Ondertussen speelt er zich ook nog een (niet-afleidende) romance met de altijd puike Weisz af. Eigenlijk dus wel een prima film, alleen jammer van wat overacting. Cijfer: 7,5

Rush Hour
Beproefd recept natuurlijk: twee verschillende cops die samen ten strijde trekken tegen het kwaad. Naast alle cultuurclashende grappen is er een nog mix tussen knallende pistolen en coole martial arts. Jaja, je ziet al dat soort dingen aankomen, wanneer een Amerikaan een Chinees ontmoet. Jackie Chan en Chris Tucker doen het wel aardig, maar nooit vond ik het briljant grappig, hooguit onderhoudend. Chris Tucker kan soms zo irriterend werken met zijn krijsstem en dat viel me eigenlijk behoorlijk tegen. Voor de rest was dit wel oke. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:47:08 #239
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_104838286
Gister Water for Elephants gekeken http://www.imdb.com/title/tt1067583/

Wat een prachtige mooie film. Het acteerwerk van Reese en Robert is top. De setting in de jaren 30 geeft de film veel sfeer. Ook voor mannen is dit een leuke film ondanks dat het een zit is van bijna 2 uur.

8.5/10
pi_104839151
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:47 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Gister Water for Elephants gekeken http://www.imdb.com/title/tt1067583/

Wat een prachtige mooie film. Het acteerwerk van Reese en Robert is top. De setting in de jaren 30 geeft de film veel sfeer. Ook voor mannen is dit een leuke film ondanks dat het een zit is van bijna 2 uur.

8.5/10
Moeilijk te geloven. Drama/romance en Robert Pattinson klinkt niet echt hetero.
pi_104839251
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:19 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Moeilijk te geloven. Drama/romance en Robert Pattinson klinkt niet echt hetero.
Dat deel is geloofwaardiger dan "acteerwerk van Robert is top". Film is best vermakelijk, maar die Pattinson blijft zo dramatisch slecht..kerel kan echt maar 1 truukje..wat voor karakter hij ook moet spelen :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:39:33 #242
313458 Zonnetje1981
pi_104839674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat deel is geloofwaardiger dan "acteerwerk van Robert is top". Film is best vermakelijk, maar die Pattinson blijft zo dramatisch slecht..kerel kan echt maar 1 truukje..wat voor karakter hij ook moet spelen :')
Ben ik het niet mee eens, ik vind het leuker in deze film dan in die twilight sh*t..het is geen superster, maar in deze film deed ie het echt niet slecht
pi_104840051
quote:
I loved the movie but thought that Pattinson did his trademark sullen look almost the whole time. I wasn't upset with his performance but it doesn't seem like acting, it seems like that's how he is all the time. He was the same in those horrible vampire movies and even as Cedric in Harry Potter. Nothing special in my opinion.
Dit.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:43:34 #244
182073 invine
blablabla etc.
pi_104841484
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:46 schreef Godtje het volgende:
Kill the Irishman

The true story of Danny Greene, a tough Irish thug working for mobsters in Cleveland during the 1970's.

[ afbeelding ]

Toffe film! ^O^ Ik hou zeker van maffiafilms en deze is leuk. Spannend niet echt maar sterke karakters en een vermakend verhaal. Gebaseerd op een echt verhaal en dat geeft het net wat meer diepgang voor mij. Kijkt zeker lekker weg.

Een .... 7.5
Ik ging hem kijken na je review gelezen te hebben.. maar jezus wat valt deze film tegen. Slechte acteerprestaties van Ray Stevenson, ondanks zijn juiste houding en uitstraling vallen zijn acteerprestaties echt tegen.. laat hem lekker Titus Pullo zijn in Rome of Porthos in the three musketeers, serieuze rollen zoals dit zijn niet voor hem weggelegd.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:37:32 #245
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104842756
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:39 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, ik vind het leuker in deze film dan in die twilight sh*t..het is geen superster, maar in deze film deed ie het echt niet slecht
In deze film (en Remember Me) vond ik hem wel acceptabel acteren. Zeker een aanzienlijk betere acteur dan die Lautner uit Twilight.

En iedereen zuigt in die Twilight-reeks. Voor die films uitkwamen, werd Stewart nog gezien als 1 van de grotere jonge talenten en nu wordt ze soms op de hoop van talentloze trutjes als Alba gegooid.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:19:24 #246
313458 Zonnetje1981
pi_104853261
Harry Potter and the deathly hallows 2 gezien vandaag. wat een tegenvaller ten opzichte van het boek...zelfs mijn man die de boeken niet heeft gelezen was het einde van de film een enorme no go...jammer
pi_104853652
Wanted (2008)

Verhaal:
Wesley Gibson is echt een lulletje. Hij wordt gepest door zijn bazin, zijn beste vriend gaat vreemd met zijn vriendin en als hij zijn naam invoert op Google krijgt hij nul resultaten. En hij krijgt ook nog steeds angstaanvallen waarvoor hij pillen moet slikken. Maar na een spannende achtervolging samen met Fox (Angelina Jolie) komt hij achter zijn ware aard. Zijn vader was ooit een moordenaar in dienst van het lot, en Wesley volgt een training om hem op te volgen en wraak te nemen op de man die zijn vader heeft vermoord.

Beoordeling:
Eerst een waarschuwing: Als je alleen van realistische actiefilms houdt, kijk deze niet! Hier komt zoveel geniale onzin in voor, als auto’s die over elkaar heen vliegen en toch goed terecht komen, en kogels die de mensen in een kringetje kunnen schieten. Maar als je daar tegen kan, is dit beslist een aanrader. Deze film bevat zelfs meer onzin dan de film RED, die trouwens ook een aanrader is. Ook komt er een goede cast in voor, met onder andere Morgan Freeman.

Cijfer: 8/10
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:39:14 #248
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104854120
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef Klipnap het volgende:
Wanted (2008)

Verhaal:
Wesley Gibson is echt een lulletje. Hij wordt gepest door zijn bazin, zijn beste vriend gaat vreemd met zijn vriendin en als hij zijn naam invoert op Google krijgt hij nul resultaten. En hij krijgt ook nog steeds angstaanvallen waarvoor hij pillen moet slikken. Maar na een spannende achtervolging samen met Fox (Angelina Jolie) komt hij achter zijn ware aard. Zijn vader was ooit een moordenaar in dienst van het lot, en Wesley volgt een training om hem op te volgen en wraak te nemen op de man die zijn vader heeft vermoord.

Beoordeling:
Eerst een waarschuwing: Als je alleen van realistische actiefilms houdt, kijk deze niet! Hier komt zoveel geniale onzin in voor, als auto’s die over elkaar heen vliegen en toch goed terecht komen, en kogels die de mensen in een kringetje kunnen schieten. Maar als je daar tegen kan, is dit beslist een aanrader. Deze film bevat zelfs meer onzin dan de film RED, die trouwens ook een aanrader is. Ook komt er een goede cast in voor, met onder andere Morgan Freeman.

Die is zo cool. Een soort Hong Kong Foey actie film met veel onrealistische onzin. Maar dan met witte cast! :D
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:50:33 #249
182073 invine
blablabla etc.
pi_104854570
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef Klipnap het volgende:
Wanted (2008)

Verhaal:

Beoordeling:

Deze is echt geniaal! Je moet ook wel een beetje van Britse humor houden..

Edit: Ik verwarde hem met een andere film.. deze is wel ok :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 27 november 2011 @ 02:31:57 #250
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_104867524
Batman: Mask of the Phantasm(1993)

Een gemaskerd persoon genaamd Phantasm duikt op in Gotham en begint met het vermoorden van criminelen waarvoor batman vervolgens de schuld krijgt. Ook krijgen we het verleden van batman te zien, wanneer hij begint met batman en waar hij zijn grote liefde, Andrea Beaumont ontmoet.

Beoordeling: Hoewel dit een animatie films is doet deze zeker niet onder tegen de andere films en is zelfs een van de betere batman films. De film is in dezelfde donkere sfeer als Batman: The Animated Series en daardoor dus ook geschikt voor volwassenen.

Cijfer: 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')