naast toffe actie ook leuk verhaal??quote:Op maandag 28 november 2011 09:57 schreef HostiMeister het volgende:
Immortals
[ afbeelding ]
De koning van Heraklion is pissing op de nieuwe goden en wil de goden die door voorgenoemde goden gevangen zijn gezet vrij laten om zo de wereld te regeren of iets in die richting. Doet er niet toe.
Een echte film van stijl over substantie. En dat is geen slecht iets in dit geval. Shit is bruut en ziet er goed uit, niet meer, niet minder. Er wordt ook niet gepretendeerd dat het meer is dan het is, gewoon een bewegend prachtig schilderij. Eye-candy. Zoals een reviewer schreef, als de Immortals mee gaan doen is het als Mortal Kombat en is elke move een fatality, geen woord overdreven.
Imdb: 6.8
Ik: 7.5
Ik zag van de week de trailer, leek me erg leukquote:Op maandag 28 november 2011 18:59 schreef casper019 het volgende:
Beginners
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Komedie / Drama
105 minuten
geregisseerd door Mike Mills
met Ewan McGregor, Christopher Plummer en Mélanie Laurent
Oliver (Ewan McGregor) ontmoet de onvoorspelbare Anna (Mélanie Laurent), enkele maanden na de dood van z’n vader Hal (Christopher Plummer). Deze nieuwe liefde overspoelt Oliver met herinneringen aan z’n vader die – na een huwelijk van 44 jaar – op 75-jarige leeftijd eindelijk uit de kast kwam als homoseksueel. De onthulling van Hal bracht vader en zoon dichter bij elkaar dan ze ooit waren. Nu tracht Oliver Anna lief te hebben met alle lef, humor en hoop die hij van z’n vader geleerd heeft.
hele mooie en ontstannen drama/komedie. Die heel mooi in elkaar gezet/monteerd is die gaan over de verschillende ''delen'' van zijn leven. Ook hheel goed acteerwerk.
Fijne film. dikke 7.5!
Zulke visuele pareltjes kijk je toch niet voor het verhaalquote:Op maandag 28 november 2011 20:01 schreef casper019 het volgende:
[..]
naast toffe actie ook leuk verhaal??
Niet eentje die niet al honderden keren eerder verteld is. Doet er niet toe, is gewoon een excuus om zulke beelden te schilderen op een bewegend doek.quote:Op maandag 28 november 2011 20:01 schreef casper019 het volgende:
[..]
naast toffe actie ook leuk verhaal??
Ik vond hem ook een beetje tegenvallen.quote:Op maandag 28 november 2011 21:19 schreef kevin_ het volgende:
Beginners vond ik echt een vreselijk saaie en trage film. Het gaat echt nergens over en de karakters waren eerder irritant dan dat je met ze meeleeft.
Je kan jezelf een hoop tijd schelen door gewoon de trailer op imdb te kijken. Dat is eigenlijk de hele film samengevat in een kleine 3 minuten, wat al lang zat is.
Mag ik je dan ook I Saw The Devil en Sympathy for Mr. Vengeance aanraden? Die eerste is met de hoofdpersoon van Oldboy, de ander is van de regisseur van Oldboyquote:Op maandag 28 november 2011 23:15 schreef haakon het volgende:
Oldboy
Vette film! Goed, maar wel een ziek verhaal. Ik hou van ziek
8,5
Ik wist van deze film en had gehoord dat het een goeie was; ik was er alleen nooit aan toegekomen.quote:Het leven van de gepensioneerde monteur Walt Kowalski bestaat uit doe-het-zelven, bier drinken en de maandelijkse knipbeurt bij de kapper. Hij is een verbitterde veteraan van de Koreaanse oorlog. Behalve zijn hond Daisy vertrouwt hij niemand genoeg om zijn zonden tegen op te biechten.Zijn buren zijn allemaal verhuisd of overleden. De nieuwe buren zijn immigranten uit Hmong waar hij een gruwelijke hekel aan heeft. Walt zit eigenlijk te wachten op het einde van zijn leven. Totdat iemand 's nachts probeert zijn Gran Torino te stelen. De auto glimt nog even mooi als op de dag dat Walt hem decennia geleden zelf van de montagelijn haalde. De poging tot diefstal brengt de verlegen tiener Thao in zijn leven. Deze buurjongen wordt onder druk gezet door Hmong-bendeleden om de auto te jatten. Maar omdat Walt zowel de roof als de bende tegenhoudt, wordt hij tegen zijn zin de held van de buurt.
De beste film van het jaar krijgt maar een 8?quote:Op maandag 28 november 2011 23:05 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ]
Net A Separation gezien. Beste film van het jaar, voor mij. Erg rustig, sober zelfs, maar geweldig gespeeld en een prachtige opbouw naar een mooi en ontroerend einde. Erg van genoten.
8/10
I Saw the Devil laatst gekeken! Erg vet en hard inderdaad!quote:Op maandag 28 november 2011 23:19 schreef picodealion het volgende:
[..]
Mag ik je dan ook I Saw The Devil en Sympathy for Mr. Vengeance aanraden? Die eerste is met de hoofdpersoon van Oldboy, de ander is van de regisseur van Oldboy. Beiden even goed (imo zelfs beter) en even ziek.
Jup, nogal een matig jaar helaas.quote:Op maandag 28 november 2011 23:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De beste film van het jaar krijgt maar een 8?
Net voor de 4e keer gezien. Ik vind het echt een prachtfilm. Hij is zeker niet perfect, soms erger ik me wel aan Thao. Het zit soms een beetje tussen goed acteren en echt aziatisch, maar dat is dan weer mijn blik.quote:Op maandag 28 november 2011 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Ongetwijfeld meer gezien hier: Gran Torino (2008)
[ afbeelding ]
[..]
Ik wist van deze film en had gehoord dat het een goeie was; ik was er alleen nooit aan toegekomen.
Sterke film; in het begin wordt wel heel duidelijk Eastwood's karakter neergezet; zo sterk dat ik me eigenlijk begon te ergeren, hoewel de scenes bij de kapper wel grappig zijn.
Gelukkig werd deze setting iets minder bij de rest van film en werd het gewoon een erg goede film.
Het einde vond ik minder om twee redenen; de ene lijkt me wel duidelijk hoewel dat natuurlijk een persoonlijk idee is over een einde, de andere reden is dat ik de allerlaatste 2 scenes wel een beetje afgeraffeld leken.
Maar dat deed geen afbreuk; aanrader!![]()
Oh, en mooie wagen
Terwijl hij het Aziatische aspect bij Letters from Iwo Jima perfect onder de knie heeft. Maar zijn rol maakt zeker een hoop goed. Wat een held!quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:20 schreef speknek het volgende:
Vond de Aziaten inderdaad niet heel sterk in de film (meisje wel aardig, jongen, mweh, komt er allemaal wat geacteerd uit), maar wat een baas is Eastwood daar, een van m'n favoriete rollen ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |