SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ah, help a curlbro out. Kan aan mij liggen, maar is zo'n fysiek binnen 9 maanden niet te veel gevraagd voor een curlbro die nog niet zijn voeding aanpast + regelmatig (?) die grote oefeningen doet, en nog helemaal nieuw is daarmee?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Weissman het volgende: [..] Thanx brah, hij wil er dus zo uit zien binnen 9 maanden wat met zijn lengte, gewicht en vp wel haalbaar is maar hij denkt dat het niet nodig is om je voeding aan te passen en al die oefeningen te doen. Oh en hij voetbalt ook nog.
![]()
Curlen in het squatrek is uit, bench press bankje als bankje gebruiken om concentration curls op te doen is het nieuwe ding om te doen.
Of toch du vader?![]()
M.b.t. helpen van anderen (Re op Mr.J):
OK, deels eens. Maar alles en iedereen proberen te verbeteren lukt zelfs binnen de gym al niet.
Choose your battles: vaak zie je in een paar minuten al of iemand te redden is of niet.
Nieuw topic: nu dus niet meer (reageren op) trollen.
Ik had trouwens de OP al klaar staan, maar Jac0bus was me voor.
[ Bericht 16% gewijzigd door CarbonC op 01-11-2011 23:37:29 ]![]()
ff mn eigen post quoten voor diegenen die heb gemist hebbenquote:Omdat hij mij gevraagd heeft om hem te helpen. Het is een vriend. We zijn nu een maand bezig, heb hem eerst een fatsoenlijk leren eten; verdelen van carbs, eiwitten etc. maar daar heeft hij nogal moeite mee. en we zijn sindskort ook aan het trainen maar hij snapt niet hij wil niet snappen dat je van optrekken en squatten en vele andere van die basisoefeningen (compounds) groot en sterk kan worden.Hij wou er echt alles aan doen, zei die. Dus pas ik zijn schema's daar ook op aan. Maar als hij in januari nog steeds zeikt over voeding en basis oefeningen kap ik er gew mee.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:14 schreef Panzermaus het volgende:
Ah, help a curlbro out. Kan aan mij liggen, maar is zo'n fysiek binnen 9 maanden niet te veel gevraagd voor een curlbro die nog niet zijn voeding aanpast + regelmatig (?) die grote oefeningen doet, en nog helemaal nieuw is daarmee?![]()
vriend van mij vraagt al jaren van alles over voeding en afvallen, ik heb hem ook jaren geleden burn the fat feed the muscle gestuurd en dat hij gewoon op zijn gemakkie moest lezen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:16 schreef Weissman het volgende:
ff mn eigen post quoten voor diegenen die heb gemist hebben
[..]
[..]
Hij wou er echt alles aan doen, zei die. Dus pas ik zijn schema's daar ook op aan. Maar als hij in januari nog steeds zeikt over voeding en basis oefeningen kap ik er gew mee.
als ze het niet echt willen, dan willen ze het niet. Bespaar jezelf de moeite![]()
Een vriend van mijn vaste workout buddy wil ook serieus gaan trainen, maar hij zit bij zo'n healthclub-achtige gym en hij durft de smith machine niet eens in![]()
![]()
het is niet dat hij het niet wilt; hij denkt dat het allemaal wel anders kan en dat ik onnodig bezig ben met die basisoefeningen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:23 schreef Kroc het volgende:
vriend van mij vraagt al jaren van alles over voeding en afvallen, ik heb hem ook jaren geleden burn the fat feed the muscle gestuurd en dat hij gewoon op zijn gemakkie moest lezen.
als ze het niet echt willen, dan willen ze het niet. Bespaar jezelf de moeite
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 22:30:30 ]![]()
Herkenbaar. Ik zat daar ook en ken een gast en die zit er nog steeds.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef seto het volgende:
Een vriend van mijn vaste workout buddy wil ook serieus gaan trainen, maar hij zit bij zo'n healthclub-achtige gym en hij durft de smith machine niet eens in'ja chest press ding is fijner'
![]()
![]()
komt op hetzelfde neer, ken ook iemand die vooral grote schouders en traps wilt en talloze isolatie doet ervoor. Hij voelt er niks van en toen gingen we een keer farmer walks doen samen in de buitenlucht, had hij vreselijke spierpijn. Toch in het vervolg door blijven gaan met zijn isolatie oefeningen omdat het in muscle mag ofzo staat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
het is niet dat hij het niet wilt; hij denkt dat het allemaal wel anders kan en dat ik onnodig bezig ben met die basisoefeningen.![]()
vind je ?quote:juist, met zulke argumenten komt ie dus ook naar mij toe; en heb hem meerdere malen verteld dat alles wat ie wist moest vergeten maar tja...quote:ken ook iemand die vooral grote schouders en traps wilt en talloze isolatie doet ervoor. Hij voelt er niks van en toen gingen we een keer farmer walks doen samen in de buitenlucht, had hij vreselijke spierpijn. Toch in het vervolg door blijven gaan met zijn isolatie oefeningen omdat het in muscle mag ofzo staat.![]()
![]()
Whoei, weer terug van sporten, ik blijf helaas mijn onderrug een beetje voelen dus daar een beetje voorzichtig mee zijn. Morgen weer Squashen![]()
Ik moet alleen meer op mijn voeding letten. Ik hou het nu bij en ik eet echt te weinig en te vet, maar aanpassen is niet altijd even makkelijk![]()
Maar nu eerst![]()
![]()
Is er ooit uitgezocht wat precies de gains zijn van bepaalde oefeningen met free weights vs. vergelijkbare machine?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik zat daar ook en ken een gast en die zit er nog steeds.'ja chest press ding is fijner'
![]()
Want het is natuurlijk onzin dat je überhaupt niet groeit van machines: die geven immers ook weerstand en je kunt net zo goed met machines tot failure trainen.
Wat is de hoeveelheid extra groei van free weights?Confidence through competence![]()
qua uiterlijk maakt het geen zak uit denk ik. DAn heb je de jongens die machines helemaal kapot bashen ivm stabilisator spieren etc. (vooral degenen die net SS hebben gelezen en een paar maanden trainen) en dan de benchpress als uitgangspunt nemen als ultieme krachtproef.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:16 schreef seto het volgende:
http://www.nsca-lift.org/(...)20Free%20Weights.pdf
Dus dan ga je eerst zeuren over stabilisatorspieren om vervolgens te zweren bij een beweging die je liggend op een bankje doet?![]()
Ja eerste hit Google, kende ik. Vind niet geweldig geschreven review, en niet overtuigend. Basically zegt hij dat free weights meer functionele kracht oplevert.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:16 schreef seto het volgende:
http://www.nsca-lift.org/(...)20Free%20Weights.pdf
Andere hits:
http://library2.usask.ca/(...)ted/FINAL_THESIS.pdf
Een master's thesis met als conclusie: machines vs. free weights beide dezelfde mate van spiergroei (maar dus ook functionele kracht bij free weights)
http://www.elitetrack.com/article_files/machinesfreeweights.pdf
Een goede review, met zelfde conclusie als hierboven.Confidence through competence![]()
Nee wat Kroc zegt. Denk dat het qua uiterlijk, en groei niet uitmaakt, maar dat je met free weights daadwerkelijk aan functionele kracht wint die je ook in het dagelijks leven/sporten beter kan aanwenden. En dat is iets wat je niet bij machines wint.Confidence through competence![]()
't is natuurlijk een heilig huisje he, machines vs. free weights. Bijna nog erger dan 'hoeveel eiwit moet ik eten voor spiergroei'.
Ik denk dat qua weerstand gezien, wat het je spieren oplevert, dat het je spieren werkelijk geen zak uitmaakt waar de weerstand vandaan komt, en hoe er microtrauma ontstaat. Echter, de functionele kracht die je door de stabilisatiespieren te trainen krijgt, is zeker een voordeel bij free weights.
Daarnaast kun je niet goed fatsoenlijke full-body compounds doen (deadlift, squat) met machines met goede vorm, dus dat is ook een nadeel, alhoewel er nog veel twijfel is wat nou daadwerkelijk het nut is van de extra hoeveelheid anabole hormonen die je daarvan krijgt in je bloed. Broscience noemt dat vaak één van de hoofdredenen waarom je zo hard lijkt te groeien met squats en deadlifts, maar ik heb nog nergens gelezen waar dat in z'n geheel bewezen wordt...
Misschien moet ik van werkveld switchen en solliciteren op een baan ergens bij fysiologie
Confidence through competence![]()
Probeer maar eens een machine (dus geen hybride ding) te vinden waarmee je lichaam er zo van langs geeft als met squats of deads. Het is gewoon praktischer. Daarnaast kan ik me niet voorstellen waarom iemand (die serieus wil trainen en er 'alles voor over heeft') machines zou gebruiken wanneer hij ook free weights tot zijn beschikking heeft.![]()
Nee, voor squats en deadlifts zijn er geen machine vervangers. Maar je sprak net over een chest press, en dat heeft me aan het denken en zoeken gezet.Persoonlijk denk ik dat machines best een rol kunnen spelen in het doorbreken van een plateau bij een equivalent free weight oefening.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:37 schreef Panzermaus het volgende:
Daarnaast kan ik me niet voorstellen waarom iemand (die serieus wil trainen en er 'alles voor over heeft') machines zou gebruiken wanneer hij ook free weights tot zijn beschikking heeft.Confidence through competence![]()
Dat idee heb ik ook. Belasting blijft gewoon belasting natuurlijk, en als je wat meer belasting (stimulus) nodig hebt om over een bepaald plateau heen te komen... dan kan het gebruik van een machine een uitkomst zijn. Isoleren van een bepaalde spier(groep) om die extra hard af te matten en over je plateau heen te groeien.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:42 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, voor squats en deadlifts zijn er geen machine vervangers. Maar je sprak net over een chest press, en dat heeft me aan het denken en zoeken gezet.
[..]
Persoonlijk denk ik dat machines best een rol kunnen spelen in het doorbreken van een plateau bij een equivalent free weight oefening.
Trusten trouwens.![]()
![]()
Ik neem altijd wraak door te squatten op de biceps curl machine."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Godver, daar gaan m'n gains. Kreeg net een hele doos vol Hollands snoep binnen. Erg lief van m'n tante, maar niet zo best voor mijn plannen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Zelfdiscipline hebben.quote:Op woensdag 2 november 2011 06:16 schreef star_gazer het volgende:
Godver, daar gaan m'n gains. Kreeg net een hele doos vol Hollands snoep binnen. Erg lief van m'n tante, maar niet zo best voor mijn plannenI had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ik merk zelf dat ik best snel groei. qua spiermassa he. Ik wil gewoon nog dat fijne van een meisje blijven houden.''Lichter trainen''wordt dan gezegd maar daar haal ik gewoon geen voldoening uit.![]()
Verdubbel de iname vd pil :pquote:Op woensdag 2 november 2011 08:18 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik merk zelf dat ik best snel groei. qua spiermassa he. Ik wil gewoon nog dat fijne van een meisje blijven houden.''Lichter trainen''wordt dan gezegd maar daar haal ik gewoon geen voldoening uit.![]()
Gewoon hard door trainen.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:18 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik merk zelf dat ik best snel groei. qua spiermassa he. Ik wil gewoon nog dat fijne van een meisje blijven houden.''Lichter trainen''wordt dan gezegd maar daar haal ik gewoon geen voldoening uit.
Atletische, (licht)gespierde vrouwen zijn lekker.![]()
Pecs perfectionquote:Op woensdag 2 november 2011 08:30 schreef Fanta-stick het volgende:
Dan word ik dikker en krijg ik nog grotere tetten.
"I just use my muscles as a conversation piece, like someone walking a cheetah down 42nd street."
Arnold Schwarzenegger![]()
Baasquote:Op woensdag 2 november 2011 04:58 schreef star_gazer het volgende:
Ik neem altijd wraak door te squatten op de biceps curl machine.
Kill it with fire. (die snoepjes dan, niet je tante)quote:Op woensdag 2 november 2011 06:16 schreef star_gazer het volgende:
Godver, daar gaan m'n gains. Kreeg net een hele doos vol Hollands snoep binnen. Erg lief van m'n tante, maar niet zo best voor mijn plannen![]()
Crossfitquote:Op woensdag 2 november 2011 08:18 schreef Fanta-stick het volgende:
![]()
Schema niet, maar je kan prima beginnen met opdrukken (clap-push up), bw squatten (evt. dumbell squat press), optrekken (evt. supine rows) , handstand-push up, deadliften, clean press, dips, chins en hardlopen.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:55 schreef Fanta-stick het volgende:
Heb jij schemaatjes voor me dan want bij mij h in de gym doen ze er niet aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 09:03:17 ]![]()
Dit doe ik al...dat andere lijkt me een beetje lastigquote:Op woensdag 2 november 2011 09:01 schreef Weissman het volgende:
[..]
Schema niet, maar je kan prima beginnen met opdrukken (clap-push up), bw squatten (evt. dumbell squat press), optrekken (evt. supine rows) , handstand-push up, deadliften, clean press, [b]dips[/b], chins en hardlopen.vooral de handstand push up..ik durf niet eens een handstand te maken
.
![]()
zou het ook helpen om meer alternatieve oefeningen te doen, dan echte fitness/bb oefeningen.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:01 schreef Weissman het volgende:
[..]
Schema niet, maar je kan prima beginnen met opdrukken (clap-push up), bw squatten (evt. dumbell squat press), optrekken (evt. supine rows) , handstand-push up, deadliften, clean press, dips, chins en hardlopen.
kwam deze laatst tegen die nogal wat oefeningen erbij doet...ook beetje circuit training.
meerdere oefeningen snel achter elkaar uitoefenen
http://www.aubriericheson.com/workout_videos.php
maar geen idee of het echt iets toevoegd..maar van sommige dingen was ik wel onder de indruk
en het resultaat mag er zijn![]()
Ik ga kijken!
Maarja ik hou in mijn achterhoofd dat ik nog jong ben en ook moet zien te ontdekken wat voor mij het beste werkt.![]()
Try harderquote:Op woensdag 2 november 2011 09:11 schreef Fanta-stick het volgende:
Dit doe ik al...dat andere lijkt me een beetje lastigvooral de handstand push up..ik durf niet eens een handstand te maken
.
als ik iets niet kan raak ik er juist extra door gemotiveerd
Juistquote:Op woensdag 2 november 2011 09:24 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik ga kijken!
Maarja ik hou in mijn achterhoofd dat ik nog jong ben en ook moet zien te ontdekken wat voor mij het beste werkt.ik ben er ook pas na 3-4 jaar achter.
Ik zou haar doen, keihard.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:14 schreef MrNiles het volgende:
http://www.aubriericheson.com/workout_videos.php
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 09:47:49 ]![]()
He Panzer, ik heb zojuist die Pendlay Rows geprobeerd. Het probleem is dat ik net als met alle andere rows vooral mijn biceps voel, en eigenlijk totaal niet voel dat ik mijn rug heb getraind. Wat doe ik nou verkeerd? Te zwaar ofzo?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ik heb dat ook, ik ga er maar vanuit dat ik als relatieve beginner (<1 jaar) een zwakkere biceps heb als kleinere spier tov m'n lats.
Gek genoeg zijn m'n biceps en triceps wel de spieren die het meest aan het groeien zijn, ook al isoleer ik die nooit. Maar per full-body workout kom ik daar doorgaans 2x langs (chest press+shoulder press / chin up+row), dus die krijgen relatief het meest te doen...Confidence through competence![]()
En gewoon een nakuur doen die roids gebruikers doen? Wellicht helpt dat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:46 schreef Panzermaus het volgende:
[..]![]()
[..]
Gyno brah. Mijn lichaam is helemaal gekgeworden, late pubertijd en ineens zo'n enorme verandering van levensstijl. Heeft zo zijn nadelen. Meeste gasten schijnen dit op hun 15e gehad te hebben ofzo. Die puffy nipples.Je lichaam raakt zo van slag doordat testosteron omhoog knalt en estrogen erachter aan gaat, waardoor je dus tijdelijk borstweefselgroei krijgt en eventueel zelfs werkende melkklieren. Beetje hetzelfde verhaal als met AAS. Kan er weinig aan doen en het is opzich ook wel begrijpelijk. Baard en snorgroei gaat ook veel sneller nu.
Google maar eens ('gyno discharge' etc), mensen met een bepaalde vorm van gyno kunnen af en toe in hun nipples squeezen om zo 1 speldenprikje smerige shit eruit te krijgen dat op melk lijkt. Niet geheel vreemd, lees je op bb.com wel meer.
[..]
Wat. Mijn wereldbeeld.
Vroeger toen de Pro-hormonen er net waren, kregen die gebruikers massaal tetten.
Bleek dat ze niet alleen T verhoogde maar ook de oestrogenic waarde![]()
(Iemand hier een nette bron bij, vind vooral bro-wetenschappen)
Dat waren dus de first gen ProHormonen, die van voor 2005, gemaakt door de (her)uitvinder van Geranium olie aka 1 3 dimethylamylamine als preworkoutPatrick Arnold.
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 10:52:16 ]![]()
Verhoogde T gaat vrijwel altijd gepaard met meer oestrogeen. Meer T, meer aromatisering.
Nolvadex is effectief gebleken in gebruik als bestrijding van gyno, des te kleiner/korter je gyno, des te effectiever is nolva. Anders is chirurgie vaak het enige redmiddel.![]()
Mja ik snap het ook niet. Laatst las ik dat je je armen echt als scharnieren met gebruiken en dat het puur je rug is die moet samentrekken, maar dan nog voel ik vooral mijn biceps.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:35 schreef seto het volgende:
Als je je rug niet voelt bij rows doe je wel iets heel raars.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
quote:Op woensdag 2 november 2011 04:58 schreef star_gazer het volgende:
Ik neem altijd wraak door te squatten op de biceps curl machine.
Je moet wel begrijpen dat Crossfit weinig te maken heeft met bodybuilding. Mensen die crossfit doen, doen het over het algemeen om functionele kracht op te doen en fit te blijven. Bodybuilders willen veel massa.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:55 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Heb jij schemaatjes voor me dan want bij mij h in de gym doen ze er niet aan.
Hier heb je een aantal workouts die je zonder een gym kan doen, http://crossfitdurham.com(...)0/02/Travel-WODs.pdf .
Daarnaast blijven deadliften, squaten en overhead press en dan het liefst steeds andere varianten. Je kan me ook PMen voor meer infoA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Zou voor Panzermaus een middel als Nolvadex zin hebben?quote:Op woensdag 2 november 2011 10:53 schreef Diabox het volgende:
Verhoogde T gaat vrijwel altijd gepaard met meer oestrogeen. Meer T, meer aromatisering.
Nolvadex is effectief gebleken in gebruik als bestrijding van gyno, des te kleiner/korter je gyno, des te effectiever is nolva. Anders is chirurgie vaak het enige redmiddel.
Zijn Gyno is van natuurlijk aard.
Inderdaad verhoogde T= ook oestrogeen. Maar in first Gen prohormonen ging er iets goed fout waardoor Gyno veel erger was dan normaal met de tegenhanger Roids.
Daar zoek ik een mooie bron van.
Vogens mij zijn de Prohormonen na 2005 sterk verbeterd. (2005 werden de 1e gen prohormonen verboden in de US)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2011 11:16:14 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: