SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ah, help a curlbro out. Kan aan mij liggen, maar is zo'n fysiek binnen 9 maanden niet te veel gevraagd voor een curlbro die nog niet zijn voeding aanpast + regelmatig (?) die grote oefeningen doet, en nog helemaal nieuw is daarmee?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Weissman het volgende: [..] Thanx brah, hij wil er dus zo uit zien binnen 9 maanden wat met zijn lengte, gewicht en vp wel haalbaar is maar hij denkt dat het niet nodig is om je voeding aan te passen en al die oefeningen te doen. Oh en hij voetbalt ook nog.
![]()
Curlen in het squatrek is uit, bench press bankje als bankje gebruiken om concentration curls op te doen is het nieuwe ding om te doen.
Of toch du vader?![]()
M.b.t. helpen van anderen (Re op Mr.J):
OK, deels eens. Maar alles en iedereen proberen te verbeteren lukt zelfs binnen de gym al niet.
Choose your battles: vaak zie je in een paar minuten al of iemand te redden is of niet.
Nieuw topic: nu dus niet meer (reageren op) trollen.
Ik had trouwens de OP al klaar staan, maar Jac0bus was me voor.
[ Bericht 16% gewijzigd door CarbonC op 01-11-2011 23:37:29 ]![]()
ff mn eigen post quoten voor diegenen die heb gemist hebbenquote:Omdat hij mij gevraagd heeft om hem te helpen. Het is een vriend. We zijn nu een maand bezig, heb hem eerst een fatsoenlijk leren eten; verdelen van carbs, eiwitten etc. maar daar heeft hij nogal moeite mee. en we zijn sindskort ook aan het trainen maar hij snapt niet hij wil niet snappen dat je van optrekken en squatten en vele andere van die basisoefeningen (compounds) groot en sterk kan worden.Hij wou er echt alles aan doen, zei die. Dus pas ik zijn schema's daar ook op aan. Maar als hij in januari nog steeds zeikt over voeding en basis oefeningen kap ik er gew mee.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:14 schreef Panzermaus het volgende:
Ah, help a curlbro out. Kan aan mij liggen, maar is zo'n fysiek binnen 9 maanden niet te veel gevraagd voor een curlbro die nog niet zijn voeding aanpast + regelmatig (?) die grote oefeningen doet, en nog helemaal nieuw is daarmee?![]()
vriend van mij vraagt al jaren van alles over voeding en afvallen, ik heb hem ook jaren geleden burn the fat feed the muscle gestuurd en dat hij gewoon op zijn gemakkie moest lezen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:16 schreef Weissman het volgende:
ff mn eigen post quoten voor diegenen die heb gemist hebben
[..]
[..]
Hij wou er echt alles aan doen, zei die. Dus pas ik zijn schema's daar ook op aan. Maar als hij in januari nog steeds zeikt over voeding en basis oefeningen kap ik er gew mee.
als ze het niet echt willen, dan willen ze het niet. Bespaar jezelf de moeite![]()
Een vriend van mijn vaste workout buddy wil ook serieus gaan trainen, maar hij zit bij zo'n healthclub-achtige gym en hij durft de smith machine niet eens in![]()
![]()
het is niet dat hij het niet wilt; hij denkt dat het allemaal wel anders kan en dat ik onnodig bezig ben met die basisoefeningen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:23 schreef Kroc het volgende:
vriend van mij vraagt al jaren van alles over voeding en afvallen, ik heb hem ook jaren geleden burn the fat feed the muscle gestuurd en dat hij gewoon op zijn gemakkie moest lezen.
als ze het niet echt willen, dan willen ze het niet. Bespaar jezelf de moeite
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 22:30:30 ]![]()
Herkenbaar. Ik zat daar ook en ken een gast en die zit er nog steeds.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef seto het volgende:
Een vriend van mijn vaste workout buddy wil ook serieus gaan trainen, maar hij zit bij zo'n healthclub-achtige gym en hij durft de smith machine niet eens in'ja chest press ding is fijner'
![]()
![]()
komt op hetzelfde neer, ken ook iemand die vooral grote schouders en traps wilt en talloze isolatie doet ervoor. Hij voelt er niks van en toen gingen we een keer farmer walks doen samen in de buitenlucht, had hij vreselijke spierpijn. Toch in het vervolg door blijven gaan met zijn isolatie oefeningen omdat het in muscle mag ofzo staat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
het is niet dat hij het niet wilt; hij denkt dat het allemaal wel anders kan en dat ik onnodig bezig ben met die basisoefeningen.![]()
vind je ?quote:juist, met zulke argumenten komt ie dus ook naar mij toe; en heb hem meerdere malen verteld dat alles wat ie wist moest vergeten maar tja...quote:ken ook iemand die vooral grote schouders en traps wilt en talloze isolatie doet ervoor. Hij voelt er niks van en toen gingen we een keer farmer walks doen samen in de buitenlucht, had hij vreselijke spierpijn. Toch in het vervolg door blijven gaan met zijn isolatie oefeningen omdat het in muscle mag ofzo staat.![]()
![]()
Whoei, weer terug van sporten, ik blijf helaas mijn onderrug een beetje voelen dus daar een beetje voorzichtig mee zijn. Morgen weer Squashen![]()
Ik moet alleen meer op mijn voeding letten. Ik hou het nu bij en ik eet echt te weinig en te vet, maar aanpassen is niet altijd even makkelijk![]()
Maar nu eerst![]()
![]()
Is er ooit uitgezocht wat precies de gains zijn van bepaalde oefeningen met free weights vs. vergelijkbare machine?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik zat daar ook en ken een gast en die zit er nog steeds.'ja chest press ding is fijner'
![]()
Want het is natuurlijk onzin dat je überhaupt niet groeit van machines: die geven immers ook weerstand en je kunt net zo goed met machines tot failure trainen.
Wat is de hoeveelheid extra groei van free weights?Confidence through competence![]()
qua uiterlijk maakt het geen zak uit denk ik. DAn heb je de jongens die machines helemaal kapot bashen ivm stabilisator spieren etc. (vooral degenen die net SS hebben gelezen en een paar maanden trainen) en dan de benchpress als uitgangspunt nemen als ultieme krachtproef.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:16 schreef seto het volgende:
http://www.nsca-lift.org/(...)20Free%20Weights.pdf
Dus dan ga je eerst zeuren over stabilisatorspieren om vervolgens te zweren bij een beweging die je liggend op een bankje doet?![]()
Ja eerste hit Google, kende ik. Vind niet geweldig geschreven review, en niet overtuigend. Basically zegt hij dat free weights meer functionele kracht oplevert.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:16 schreef seto het volgende:
http://www.nsca-lift.org/(...)20Free%20Weights.pdf
Andere hits:
http://library2.usask.ca/(...)ted/FINAL_THESIS.pdf
Een master's thesis met als conclusie: machines vs. free weights beide dezelfde mate van spiergroei (maar dus ook functionele kracht bij free weights)
http://www.elitetrack.com/article_files/machinesfreeweights.pdf
Een goede review, met zelfde conclusie als hierboven.Confidence through competence
Forum Opties Forumhop: Hop naar: