Denk dat je versteld staat hoe vaak ze in het ziekenhuis idd dit soort dingen meemaken bij kinderen. Fantasie is nou eenmaal levendig bij kinderen, en maar goed ook!quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:12 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tja. Ik heb als kind zeker 8 maanden geloofd dat ik kon vliegen omdat ik dat heel levendig gedroomd heb. Mn moeder heeft me net op tijd uit de vensterbank gevist, later ben ik van een hoog klimrek gesprongen en heb ik al fladderend mn arm gebroken.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:08 schreef Ocmerius het volgende:
Zeggen dat iemand claimt paranormaal begaafd te zijn maar niet zweverig is in mijn ogen net zoiets als op de libelle-dag tegen je vriendin zeggen dat je niet zo'n truttig type bent.
Zoals in PM gezegd, jij en ik hebben alleen die ene situatie besproken. Als er zich tig weirde situaties voordoen, ga je de toevalsfactor wel voorbij (ook statistisch gezienquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie te 'makkelijk' door er vanuit te gaan dat het paranormaal is, terwijl er nog zoveel logische verklaringen voor kunnen zijn.
Spijtig, had gehoopt om weer een keer een normale discussie te hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:15 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Moet ik even mijn posts nuanceren. Mijn zus heeft nooit de woorden 'paranormaal' oid gebruikt. Die woorden ga je gebruiken om eea te kunnen benoemen.
[..]
Zoals in PM gezegd, jij en ik hebben alleen die ene situatie besproken. Als er zich tig weirde situaties voordoen, ga je de toevalsfactor wel voorbij (ook statistisch gezien).
Zo, en nu ben ik er klaar mee.
Mn ouders werden er anders behoorlijk moe vanquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:14 schreef Catbert het volgende:
Sorry maar dit klinkt ook gewoon echt enorm komischJe was vast een erg leuk kind
Tja, bijna elk kind heeft weleens wanen naar aanleiding van dingen die ze opvangen in het dagelijks leven. De hersenen van een kind zijn nog niet goed genoeg ontwikkeld om wanen altijd van de realiteit te scheiden. Kinderen die een normale opvoeding krijgen groeien daar meestal overheen. Kinderen die door hun ouders aangepraat krijgen dat ze de geest van opa hebben gezien, gaan denken dat ze speciaal zijn, paranormaal begaafd zijn, HSP zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:08 schreef w0nderboi het volgende:
Het is geen valse herinnering heb toen de rest van de nacht ook bij mijn ouders in bed geslapen. Maar geloof/zoek er verder niks achter wat paranormaal is.
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:17 schreef Catbert het volgende:
Dit is dus het typische aan al die mensen die claimen dat er iets paranormaals aan de hand is. Een hoop slap gelul maar als mensen specifieke informatie vragen gaan ze vaag lopen doen. Komop zeg, niemand die ook maar enig idee heeft hier wij jij of je zus zijn. De reden dat je het niet post is dat je gewoon niet wil dat mensen andere verklaringen vragen voor die anekdotes van je.
Jij betrekt alles weer op jezelf, ik was in een gesprek verwikkeld met Miasan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:15 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Moet ik even mijn posts nuanceren. Mijn zus heeft nooit de woorden 'paranormaal' oid gebruikt. Die woorden ga je gebruiken om eea te kunnen benoemen.
Ja inderdaad je gaat je kind ook niet vertellen dat het monster dat ze onder het bed hebben gezien echt is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, bijna elk kind heeft weleens wanen naar aanleiding van dingen die ze opvangen in het dagelijks leven. De hersenen van een kind zijn nog niet goed genoeg ontwikkeld om wanen altijd van de realiteit te scheiden. Kinderen die een normale opvoeding krijgen groeien daar overheen. Kinderen die door hun ouders aangepraat krijgen dat ze de geest van opa hebben gezien, gaan denken dat ze speciaal zijn, paranormaal begaafd zijn, HSP zijn.
Het hoeft trouwens nog niet eens een waan van je geweest zijn, een doodgewone droom kan ook nog.
Dit klopt wat mij betreft. In mijn geval tenminste. Ik heb te veel onverklaarbare zaken gezien bij mijn zus, dus plak je er het label 'paranormaal' op. Maar wellicht dat over 50 jaar eea door de wetenschap gewoon verklaard kan worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:18 schreef Canillas het volgende:
Het is misschien handig om te rekening te houden met het feit dat veel mensen liever iets geloven wat iets kan verklaren dan dat ze niets geloven en iets onverklaard laten. Dingen geloven en voor waarheid aannemen geeft een gevoel van zekerheid, iets niet weten hoe het zit kan bij mensen angst oproepen, dan is de keuze soms snel gemaakt, hoe onlogisch de 'verklaring' dan ook is.
Mijn reactie op je post was serieus hoor. Zie boven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:25 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Jij betrekt alles weer op jezelf, ik was in een gesprek verwikkeld met Miasan.
Moet je paranormale begaafdheid serieus nemen?
Klopt. Betrof het slechts één situatie, dan stond ik ook open voor rationele verklaringen. Maar het zijn wat mij betreft te veel situaties om toevallig te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:24 schreef Trommeldaris het volgende:
Het is gewoon niet leuk om te horen als andere mensen rationele verklaringen hebben voor hetgene wat je hebt gezien.
Als je geen rationele verklaringen wil horen voor dat soort geneuzel blijf dan gewoon weg uit een discussietopic? Als je alleen maar jaknikkers wil is er een prachtig forum voor je: Brave New Worldquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Moonah het volgende:
Klopt. Betrof het slechts één situatie, dan stond ik ook open voor rationele verklaringen. Maar het zijn wat mij betreft te veel situaties om toevallig te zijn.
Dan ben ik ook wel erg benieuwd naar die andere situaties, want die situatie die je me ge-PM'd hebt vond ik - zoals je weet - niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Moonah het volgende:
Klopt. Betrof het slechts één situatie, dan stond ik ook open voor rationele verklaringen. Maar het zijn wat mij betreft te veel situaties om toevallig te zijn.
Nou ja, niemand zit denk ik te springen om meer posts ala "nou maar bij mijn zus was het wel heel speciaal en het gebeurt ook zo vaak maar ik ga niet vertellen wat".quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Moonah het volgende:
Ben nu echt weg (fysiek), maar zal het wrs niet kunnen laten hier later op terug te komen.
Eerder The Truth is in Here..., maar daar mag ik niet komen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:34 schreef Catbert het volgende:
Als je geen rationele verklaringen wil horen voor dat soort geneuzel blijf dan gewoon weg uit een discussietopic? Als je alleen maar jaknikkers wil is er een prachtig forum voor je: Brave New World
Heb je nu nog wel zoiets van ''wellicht kan het wat anders zijn'' of is het meer ''ik weet het gewoon zeker'' want als het dat laatste is dan beperk je jezelf in het hebben van mogelijkheden, en daarbij; je je hoeft geen dingen zeker te weten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:31 schreef Moonah het volgende:
Dit klopt wat mij betreft. In mijn geval tenminste. Ik heb te veel onverklaarbare zaken gezien bij mijn zus, dus plak je er het label 'paranormaal' op. Maar wellicht dat over 50 jaar eea door de wetenschap gewoon verklaard kan worden.
Misschien moeten we een nieuw sub forum oprichten!quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Eerder The Truth is in Here..., maar daar mag ik niet komen.In Brave New World ook niet trouwens.
Oh! Die bedoelde ik ook eigenlijk, maar ik houd die 2 fora niet zo goed uit elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Eerder The Truth is in Here..., maar daar mag ik niet komen.In Brave New World ook niet trouwens.
Wij zijn hier de minderheid.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:58 schreef heiden6 het volgende:
Kijktip: The Enemies of Reason (Richard Dawkins)
Deel 1:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7218293233140975017
Deel 2:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4720837385783230047
Eigenlijk is dat best wel een heel goed idee !quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Misschien moeten we een nieuw sub forum oprichten!
Skepsis en Manipulatie:
En daar zijn dan alle BNW'ers en TRU poster welkom, voor zover ze er zin in hebben!
Tja, niet vervelend bedoeld maar kinderen zeggen zoveel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zeker een plausibele verklaring. maar er zijn ook verhalen bekend dat kinderen echt dingen herkennen, beweren er al eens eerder te zijn geweest.
Of uitspraken als "Vroeger toen ik jouw mama was..."
Het zijn toch wel erg typische uitspraken.
Ik denk even na of ik de inhoud van mijn PM hier post. Bedoel het niet om 'spannend' te doen hoor. Maar vind de reactie van Joijoijoipidoi op mijn PM te makkelijk.
Mijn zus is heldervoelend (ja ik weet, klinkt heeeeel wazig...).
opzich dan kun je een keer en discussie houden zonder dat je meteen neer gezet wordt als gelover of geen gelover.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:53 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat best wel een heel goed idee !
Want in W&T wil je die discussies eigenlijk ook niet.
Nou ja, dat word je toch wel, afhankelijk van je kijk op de zaken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:59 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
opzich dan kun je een keer en discussie houden zonder dat je meteen neer gezet wordt als gelover of geen gelover.
Dat zou ik in eerste instantie ook denken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet.
Het zijn ook altijd dezelfde types trouwens. Ze zijn of sluw en vangen er ook hoop geld mee of ze zijn labiel en denken zo speciaal te zijn om hun suffe leven nog een waarde te geven.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook idd dat er gewoon naar alle kanten gekeken kan worden door de mensen die deelnemen aan de discussie zonder meteen te horen te krijgen wat wel of niet gezegd mag worden omdat iemand op zijn tenen getrapt is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:02 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Nou ja, dat word je toch wel, afhankelijk van je kijk op de zaken.
Maar dan kan er ten minste rationeel over gediscussieerd worden op basis van argumenten, in plaats van dat men roept "DIT IS TRU DUS IK MAG GEWOON BATSHIT INSANE DINGEN POSTEN ZONDER ARGUMENTEN EN JIJ MAG NIET ZEGGEN DAT IK UIT DE VERSTANDSBOOM BEN GEVALLEN EN ONDERWEG NAAR BENEDEN ELKE TAK HEB GERAAKT !".
Wat voor soort mensen ken je dan die er niet mee te koop lopen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:09 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dat zou ik in eerste instantie ook denken.
Bij de meeste mensen die beweren paranormaal begaafd te zijn, denk ik: "sure!"
En het klopt wel dat het vaak mensen zijn die niet heel erg intelligent zijn. Of ze zijn erg labiel.
Char, Derek Ogilvie en Robert van den Broeke zijn ordinaire charlatans die zonder enige schaamte een hoop mensen voor de gek houden.
Er zijn zoveel bedriegers dat ik ook de neiging heb om te zeggen dat het niet bestaat.
Maar ik ken mensen voor wie dit niet opgaat. Dat zijn geen domme of labiele mensen en het zijn ook geen mensen die met hun gaven te koop lopen en zich daarmee opdringen.
En daarmee ben ik toch ietsje minder skeptisch geworden. Ik kan me geen voorstelling maken hoe zij de wereld waarnemen, maar dat betekent niet dat ik daarom meteen moet concluderen dat ze gek zijn.
En een psycholoog ook niet, al denk ik wel dat hij goed moet onderzoeken of het toch niet wijst op een psychische stoornis. Maar hij moet niet direct conclusies trekken.
Ik snap wat waar je heen wilt. Misschien zijn die personen die ik ken stiekem wel zweverig, maar ik ken ze niet goed genoeg om dat te weten. Misschien maar goed ook?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:08 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat ze claimen te beschikken over paranormale gaven. Dan weet ik toch genoeg ?
Zeggen dat iemand claimt paranormaal begaafd te zijn maar niet zweverig is in mijn ogen net zoiets als op de libelle-dag tegen je vriendin zeggen dat je niet zo'n truttig type bent.
Een paar jaar geleden stond ik bij de bushalte om naar huis te gaan. Naast mij stond een meisje die ik al kende, maar nog niet zo goed dat ze alles van me wist. Ze wist op dat moment ook niet dat ik erg depressief was en dat ik erg met mezelf in de knoop zat. Dat kon vrijwel niemand aan me merken, want ik hield het zo goed mogelijk verborgen voor de buitenwereld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:11 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Wat voor soort mensen ken je dan die er niet mee te koop lopen?
Hier erger ik me ook weleens aan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:02 schreef Ocmerius het volgende:
DIT IS TRU DUS IK MAG GEWOON BATSHIT INSANE DINGEN POSTEN ZONDER ARGUMENTEN EN JIJ MAG NIET ZEGGEN DAT IK UIT DE VERSTANDSBOOM BEN GEVALLEN EN ONDERWEG NAAR BENEDEN ELKE TAK HEB GERAAKT !
Vaak als er iemand overtuigd moet worden van een zweverig verhaal wordt er even vermeld dat iemand "absoluut niet zweverig is" (en vaak ook nog "erg skeptisch").quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:33 schreef Pulzzar het volgende:
En ze is ook geen type die heel duidelijk op zoek is naar spirituele verlichting. Ze is meer een "lang-leve-de-lol"-persoon; iemand die dingen graag luchtig, rationeel en positief wilt zien. Absoluut geen zweverig type.
Ik ruik altijd lekker.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:36 schreef Catbert het volgende:
Je had jezelf gewoon beter moeten douchen
Er zijn niet zoveel mensen die keihard zeggen dat het het niet kan bestaan, maar blijkbaar word je al direct zo gezien als je een beetje skeptisch bent jegens ongefundeerde claims.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:41 schreef Kper_Norci het volgende:
Buiten wat ik er zelf van vind neem ik de mensen die hier om het hardst schreeuwen dat paranormale begaafdheid niet bestaat of niet kan net zo serieus als kwakzalvers als Char, Derek Ogilvie, etc. Niet dus.
Ik snap wat je bedoelt. Maar bij haar was dat echt niet het geval.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:42 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Vaak als er iemand overtuigd moet worden van een zweverig verhaal wordt er even vermeld dat iemand "absoluut niet zweverig is" (en vaak ook nog "erg skeptisch").
Ik vind dat altijd wel humoristisch
Zou leuk zijn als je zou vertellen waarom?quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:41 schreef Kper_Norci het volgende:
Buiten wat ik er zelf van vind neem ik de mensen die hier om het hardst schreeuwen dat paranormale begaafdheid niet bestaat of niet kan net zo serieus als kwakzalvers als Char, Derek Ogilvie, etc. Niet dus.
Lastige hiervan is dat je elke keer dat dit wel het geval is onthoudt, en alle keren dat je zoiets dacht en dat het niet zo was meteen vergeet en laat gaan. Kan een heel vertekende beeld opleveren wat weer kan leiden tot bijgelovigheid.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik weet het niet. Wat ik wél weet is dat ik soms ineens weet dat er iets (psychisch) speelt bij iemand.
Een tijdje geleden hoorde ik een collega aan de telefoon met haar man en ik wist ineens dat hij vreemd ging. Ze hadden het over een pakketje dat bezorgd moest worden, niet over iets persoonlijks.
Later bleek dus dat hij idd vreemd ging.
Ik heb dat soort dingen vaker en denk dat het door sommige mensen paranormale begaafdheid zou worden genoemd. Zelf denk ik eerder dat ik gevoelig ben voor intonatie en spanningen ofzo in iemands stem en dat ik gemakkelijker (onbewust) verbanden leg. Weet ik het. Ik geloof in elk geval niet dat ik het voel of dat het me wordt medegedeeld oid.
Overigens meld ik die dingen niet en ga ik ook niet achteraf roepen dat ik het al wist.meestal houd ik t lekker voor mezelf.
nou, daar heb ik geen last van. Ik heb trouwens nooit gehoord dat het niet klopte, wél heb ik er gewoon nooit meer iets over gehoord in bepaalde gevallen (niet bevestigd, maar ook niet ontkend). Ik vraag er niet naar, dus kom ik er ook regelmatig gewoon niet achter en dat maakt me niet uit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Canillas het volgende:
[..]
Lastige hiervan is dat je elke keer dat dit wel het geval is onthoudt, en alle keren dat je zoiets dacht en dat het niet zo was meteen vergeet en laat gaan. Kan een heel vertekende beeld opleveren wat weer kan leiden tot bijgelovigheid.
Oftewel:quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:02 schreef Ocmerius het volgende:
"DIT IS TRU DUS IK MAG GEWOON BATSHIT INSANE DINGEN POSTEN ZONDER ARGUMENTEN EN JIJ MAG NIET ZEGGEN DAT IK UIT DE VERSTANDSBOOM BEN GEVALLEN EN ONDERWEG NAAR BENEDEN ELKE TAK HEB GERAAKT !".
Ik ook, maar ik heb dan ook een kinderachtig gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:42 schreef Ocmerius het volgende:
Vaak als er iemand overtuigd moet worden van een zweverig verhaal wordt er even vermeld dat iemand "absoluut niet zweverig is" (en vaak ook nog "erg skeptisch").
Ik vind dat altijd wel humoristisch
Post dit topic even in die slowchat van TRU dan, a.j.b.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:44 schreef Ocmerius het volgende:
Er zijn niet zoveel mensen die keihard zeggen dat het het niet kan bestaan, maar blijkbaar word je al direct zo gezien als je een beetje skeptisch bent jegens ongefundeerde claims.
Neem nou TRU op dit ogenblik : er lopen meerdere topics van mensen die claimen via Reiki of The Reconnection mensen te kunnen genezen (van kanker zelfs !).
Maar tegelijkertijd zit er in het TRU ouwehoer topic iemand die al 2.5 jaar chronisch pijn heeft.
En niemand uit heel TRU die nou eens aanbiedt z'n claims waar zal maken en haar van haar pijn af te helpen hoor, o nee, stel je voor.
En het leuke van TRU is dat je daar niet te veel op in mag gaan want dan ben jij de relschopper.
Doelde eigenlijk meer op het werking van het menselijk geheugen en hoe dat voor misverstanden kan zorgen, kan, dus niet zalquote:
Ja die gevoeligheid bestaat, zal op anderen misschien wel overkomen als iets paranormaals zelfs, of op een persoon zelf ook, terwijl je eigenlijk alleen heel erg goed hebt leren luisteren en onthouden.quote:Ik vertelde dit om aan te geven dat ik niet zozeer geloof in paranormale begaafdheid, maar wél in (over)gevoeligheid voor stemmingen, klanken in een stem, gezichtsuitdrukkingen, dat soort dingen. Niet om aan te geven dat ik altijd gelijk heb
Laat ik voorop stellen dat ik mezelf niet als paranormaal begaafd beschouw, of mensen ken die dat wel claimen. Verder ben ik ook meer het type "eerst zien, dan geloven", voordat ik mezelf ergens van kan overtuigen of het waarheid is of niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als je zou vertellen waarom?
Maar het lijkt me toch logisch dat de personen die claimen dat ze iets kunnen dat ook bewijzen? Het is toch praktisch onmogelijk te bewijzen dat iets NIET bestaat? Je kunt alleen een bewering dat iets niet bestaat weerleggen met iets dat het tegendeel bewijst.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:56 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik mezelf niet als paranormaal begaafd beschouw, of mensen ken die dat wel claimen. Verder ben ik ook meer het type "eerst zien, dan geloven", voordat ik mezelf ergens van kan overtuigen of het waarheid is of niet.
Het probleem alleen met deze soort discussies is dat er voor veel mensen alleen hun eigen waarheid is. De ene groep zegt dat paranormale zaken wel bestaan, de andere groep zegt van niet. Geen van allen hebben echter het (wetenschappelijke) bewijs om aan te tonen dat hun stelling de juiste is. Maar men is toch zo zeker van hun zaak dat er voor enige discussie weinig tot geen ruimte is.
En als we in deze zelfde discussie paranormale zaken nu eens vervangen door pinguïns op pluto?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:56 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik mezelf niet als paranormaal begaafd beschouw, of mensen ken die dat wel claimen. Verder ben ik ook meer het type "eerst zien, dan geloven", voordat ik mezelf ergens van kan overtuigen of het waarheid is of niet.
Het probleem alleen met deze soort discussies is dat er voor veel mensen alleen hun eigen waarheid is. De ene groep zegt dat paranormale zaken wel bestaan, de andere groep zegt van niet. Geen van allen hebben echter het (wetenschappelijke) bewijs om aan te tonen dat hun stelling de juiste is. Maar men is toch zo zeker van hun zaak dat er voor enige discussie weinig tot geen ruimte is.
Klopt, maar misschien is de techniek nog niet vergevorderd genoeg om het bewijs of het al dan niet bestaat te kunnen leveren. Kijk, ik beweer niet dat ik paranormaal ben of dat het überhaupt bestaat, en ik zou ook niet weten hoe je dat eventueel d.m.v. testen/proeven kunt aantonen, maar ik ga er vanuit dat er genoeg knappe koppen zijn die dat wel kunnen. Maar ik kan me ook best voorstellen dat het met de huidige techniek nog niet mogelijk is om het definitieve bewijs te kunnen leveren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar het lijkt me toch logisch dat de personen die claimen dat ze iets kunnen dat ook bewijzen? Het is toch praktisch onmogelijk te bewijzen dat iets NIET bestaat? Je kunt alleen een bewering dat iets niet bestaat weerleggen met iets dat het tegendeel bewijst.
Zaken als "the reconnection geneest kanker", "ik praat met doden", telepathie, telekinese zijn natuurlijk tamelijk eenvoudig aan te tonen - mits je het ook echt kunt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:26 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Klopt, maar misschien is de techniek nog niet vergevorderd genoeg om het bewijs of het al dan niet bestaat te kunnen leveren. Kijk, ik beweer niet dat ik paranormaal ben of dat het überhaupt bestaat, en ik zou ook niet weten hoe je dat eventueel d.m.v. testen/proeven kunt aantonen, maar ik ga er vanuit dat er genoeg knappe koppen zijn die dat wel kunnen. Maar ik kan me ook best voorstellen dat het met de huidige techniek nog niet mogelijk is om het definitieve bewijs te kunnen leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |