Die zijn er niet. Hooguit kunnen ze wat generieke dingen vinden omdat veel steden uiteindelijk dezelfde vormen krijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef Moonah het volgende:
Wat te denken van jonge kinderen die in een stad waar zij nooit eerder zijn geweest de weg blijken te weten....
Bron.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef Moonah het volgende:
Wat te denken van jonge kinderen die in een stad waar zij nooit eerder zijn geweest de weg blijken te weten....
quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef Moonah het volgende:
Deze vraag verwachtte ik wel.
Maar ik vind het te persoonlijk en te precair om dat open en bloot te posten.
Ik vind dat ook niet nodig, omdat ik niet de behoefte voel anderen te overtuigen. Maar ik snap je nieuwsgierigheid wel. Zie PM.
Mij is altijd geleerd dat zolang iets te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook niet waar is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:49 schreef Moonah het volgende:
Ik ken die kinderen ook niet persoonlijk hoor.![]()
(maar heb er wel eens over gelozen, staat me bij de de dochter van MUUS een dergelijke ervaring had).
Maar ik vind het zo typisch dat alles wat nu niet wetenschappelijk te verklaren valt van tafel wordt geveegd omdat er ook charlatans zijn. Wetenschap is niet heilig. En volop in ontwikkeling.
Oh, en als reactie op de diverse replies op mijn verhaal over mijn zus: het geuite cynisme is dus de reden waarom ik haar persoonlijke ervaringen hier niet post.
Ik heb verteld dat de ervaringen van mijn zus zeer zeker niet 'mooi' te noemen zijn. Het is afschuwelijk geweest. Maar goed, je zult het woord 'mooi' wel niet letterlijk bedoelen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mij is altijd geleerd dat zolang iets te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook niet waar is.
In geval van paranormale gaven gaat dat prima op.
Bron?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mij is altijd geleerd dat zolang iets te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook niet waar is.
geen bron, Simpele levenswijsheid. Zouden meer mensen moeten proberen, dan krijgen we ook wat minder mensen die opgelicht worden.quote:
Mwah, ik vind het afdoen van het bestaan van iets met "het is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn" nogal bizar. Tevens is het uiterst subjectief. Mensen die ergens zo heilig in geloven vinden het waarschijnlijk niet te mooi om waar te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
geen bron, Simpele levenswijsheid. Zouden meer mensen moeten proberen, dan krijgen we ook wat minder mensen die opgelicht worden.
Zeker een plausibele verklaring. maar er zijn ook verhalen bekend dat kinderen echt dingen herkennen, beweren er al eens eerder te zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:56 schreef Dipkip het volgende:
Maar op zich he, de meeste kinderen verdwalen gewoon. Dat een paar kinderen wel in een keer naar het doel toelopen, kun je dus ook zien als logisch. Dat de meeste kinderen fout lopen en een paar goed, wil niet zeggen dat er een paar begaafd zijn, maar wil gewoon zeggen dat als je genoeg mensen iets laat zoeken er altijd wel eentje bij toeval de juiste keuzes maakt bij kruispunten. Plus dat veel steden inderdaad een logische, vergelijkbare opbouw kennen.
Wut? Iets dat "te mooi om waar te zijn is", is over het algemeen ook gewoon niet waar. Er is daarnaast nog nooit iemand geweest die z'n claims heeft kunnen bewijzen. Waarom wil je dat dan zo graag blijven geloven? Gewoom omdat je graag wil dat het bestaat. Net zoals gelovigen die willen dat god bestaat en dus ongevoelig zijn voor elke vorm van rationaliteit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:00 schreef Brentmeister het volgende:
Mwah, ik vind het afdoen van het bestaan van iets met "het is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn" nogal bizar.
Gewoon een deja-vu omdat iets in de omgeving lijkt op iets wat we eerder gezien hebben. We zijn nu eenmaal sterk visueel ingesteld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:05 schreef Moonah het volgende:
Zeker een plausibele verklaring. maar er zijn ook verhalen bekend dat kinderen echt dingen herkennen, beweren er al eens eerder te zijn geweest.
Je zegt zelf dat ze claimen te beschikken over paranormale gaven. Dan weet ik toch genoeg ?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:27 schreef Miasan het volgende:
Dude, jij weet toch helemaal niet over welke/wat voor mensen ik het heb?
Het is geen valse herinnering heb toen de rest van de nacht ook bij mijn ouders in bed geslapen. Maar geloof/zoek er verder niks achter wat paranormaal is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Even valse herinneringen uitgesloten... Waarom zou je opa zelfs als hij dood is nog met zijn mijnwerkerskleding en helm op en met zwarte vlekken, zijn kleinzoon gaan bezoeken?
[..]
Die kans is inderdaad vrij groot.
Het is ook subjectief, maar toch krijg ik vaak gelijk door die redenering. Nu klinkt het ook heel mooi, als je echt paranormaal begaafd bent dan zijn er werkelijk 1000 manieren om daar veel geld mee te verdienen, waarom doen al die mensen die claimen het te zijn dat dan niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:00 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het afdoen van het bestaan van iets met "het is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn" nogal bizar. Tevens is het uiterst subjectief. Mensen die ergens zo heilig in geloven vinden het waarschijnlijk niet te mooi om waar te zijn.
Je post onder een nickname en als je gewoon zegt "ze praat met doden" of "ze heeft een ufo gezien" of "ze voorspelt de toekomst" zijn we geen steek wijzer wat betreft identiteit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:49 schreef Moonah het volgende:
Oh, en als reactie op de diverse replies op mijn verhaal over mijn zus: het geuite cynisme is dus de reden waarom ik haar persoonlijke ervaringen hier niet post. Dat voelt me te kwetsbaar.
Ik vind jouw reactie te 'makkelijk' door er vanuit te gaan dat het paranormaal is, terwijl er nog zoveel logische verklaringen voor kunnen zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:05 schreef Moonah het volgende:
Maar vind de reactie van Joijoijoipidoi op mijn PM te makkelijk.
Nogal ja!quote:Mijn zus is heldervoelend (ja ik weet, klinkt heeeeel wazig...).
Ben echt benieuwd niet om het af te kraken als het "is niet paranormaal!!!" maar te kijken naar andere verklaringen voor wat er met die zus is/was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie te 'makkelijk' door er vanuit te gaan dat het paranormaal is, terwijl er nog zoveel logische verklaringen voor kunnen zijn.
[..]
Nogal ja!
Tja. Ik heb als kind zeker 8 maanden geloofd dat ik kon vliegen omdat ik dat heel levendig gedroomd heb. Mn moeder heeft me net op tijd uit de vensterbank gevist, later ben ik van een hoog klimrek gesprongen en heb ik al fladderend mn arm gebroken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:05 schreef Moonah het volgende:
Zeker een plausibele verklaring. maar er zijn ook verhalen bekend dat kinderen echt dingen herkennen, beweren er al eens eerder te zijn geweest.
Of uitspraken als "Vroeger toen ik jouw mama was..."
Het zijn toch wel erg typische uitspraken.
Sorry maar dit klinkt ook gewoon echt enorm komischquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:12 schreef Dipkip het volgende:
Tja. Ik heb als kind zeker 8 maanden geloofd dat ik kon vliegen omdat ik dat heel levendig gedroomd heb. Mn moeder heeft me net op tijd uit de vensterbank gevist, later ben ik van een hoog klimrek gesprongen en heb ik al fladderend mn arm gebroken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |