abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:48:30 #251
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106093397
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Of bijvoorbeeld Slaapverlamming
Goh, da's nou ook toevallig, dat artikel zat ik net te lezen. ;)

Mijn ervaring met slaapverlamming:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:40 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Als ik trouwens een gelovige zou zijn, zou ik blij zijn als blijkt dat er rationele verklaringen zijn.

Voorbeeld: Een bepaalde periode had ik regelmatig last van slaapverlamming (compleet met hallucinaties) en alhoewel ik er niet vanuit ging dat het spoken waren (tja, in spoken geloven vind ik toch echt iets voor kleine kinderen, want in dezelfde categorie als monsters onder het bed en denkbeeldige vriendjes), vond ik het toch eng, want ik dacht dat ik ziek in mijn hoofd aan het worden was. Toen ik erachterkwam dat het gewoon slaapverlamming is en dus niks engs, vond ik dat heel prettig.

Ik merk dat veel gelovigen beledigd zijn als je hun geloof totale onzin en nergens op gebaseerd vindt en helemaal als je de rationele verklaring voor een bepaald (in hun ogen) paranormaal iets geeft. Dit geeft mij soms het idee dat deze mensen graag bijzonder gevonden willen worden.

Dat beledigd zijn begrijp ik niet en ik begrijp al helemaal niet als mensen na een rationele verklaring nog steeds blijven geloven. 'I want to believe' vind ik een heel apart iets.
(Ja vogeltjesdans, J.J.De-Bom was ook een account van mij, dat gebruikte ik samen met iemand anders en is gewoon bekend bij de admins, voordat je daar weer over gaat zeuren. Inmiddels heb ik al maanden niet meer in TRU gepost, dus wees maar niet bang.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef Daniel1976 het volgende:
En dan is er natuurlijk ook nog de "I want to believe" factor.
Mensen die in bovennatuurlijke zaken geloven zullen zullen aan een normaal iets veel eerder een bovennatuurlijke oorsprong toewijzen en daarna alle andere logische argumenten verwerpen.
De self serving bias dus.
Ja, dat doet me denken aan dit topic: 12-jarige schildert "de hemel"
Alhoewel ze goed kan schilderen (het is niet mijn stijl, maar dat terzijde), zie ik niet in waarom het door god of gidsen of whatever ingegeven zou moeten zijn.

Ik ken ook mensen die al vanaf jonge leeftijd autodidact zeer goed kunnen schilderen en tekenen. Dat is niks wereldschokkends, de één is hier goed in, de ander is daar goed in.

Sommige mensen zijn nergens goed in en beweren daardoor 'bijzondere gaven' te hebben, zoals energetisch genezen en toekomst voorspellen en dat soort onzin, en sommige van die mensen geloven daar ook zelf in. Dit soort mensen zullen eerder geneigd zijn om te denken dat dat schilderende meisje speciale gaven van god of gidsen heeft gekregen waardoor ze zo goed kan schilderen. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_106094328
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

(Ja vogeltjesdans, J.J.De-Bom was ook een account van mij, dat gebruikte ik samen met iemand anders en is gewoon bekend bij de admins, voordat je daar weer over gaat zeuren. Inmiddels heb ik al maanden niet meer in TRU gepost, dus wees maar niet bang.)
Jou is door de admins gezegd niet meer te posten in TRU. Ook niet onder een kloon en ook niet als je dat account met iemand anders deelt. Je bent zelf verantwoordelijk voor je account en wat je post.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:31:19 #253
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106094829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Jou is door de admins gezegd niet meer te posten in TRU. Ook niet onder een kloon en ook niet als je dat account met iemand anders deelt.
Daarom ben ik ook zo eerlijk geweest om het erbij te zetten, voordat je daar weer over zou vallen. :)

quote:
Je bent zelf verantwoordelijk voor je account en wat je post.
Ik neem dan ook grote verantwoordelijkheid voor alles wat ik zelf post.

Maar goed vogeltjesdans, beetje jammer dat je alleen maar dat ene zinnetje er uitlicht, terwijl ik dat eigenlijk alleen maar als disclaimer erin had gezet... Dus ontopic maar weer! Anders wordt Daniel1976 boos en dat moeten we niet hebben.

Heb jij nog iets te melden over slaapverlamming of over één van de andere onderwerpen die in dit topic genoemd worden? Heb je bijvoorbeeld weleens last gehad van slaapverlamming (ik dus wel, zoals je hebt kunnen lezen) en/of wijt jij dat aan bovennatuurlijke krachten?
pi_106095676
Ik had mezelf voorgenomen met mijn vreemde atheïstische/agnostische opvattingen niet in een topic als deze te gaan posten, maar heb me inmiddels maar eens bedacht.

Als er iets bestaat als een extra zintuig of iets dergelijks, dan moet dat voor mij te verklaren zijn. Het onverklaarbare bestaat niet. Daarmee is "paranormaal" voor mij een niet toe te passen begrip.

Als iemand dingen kan die andere niet kunnen komt dat ergens door een mutatie. Dat kan zijn in de gene, maar ook in de omgeving. Daardoor zou het voor meer mensen mogelijk moeten zijn te doen wat 1 zogenaamd "paranormaal" persoon kan te doen. Met meerdere mensen bedoel ik niet "een paar op de wereld", maar vele miljoenen tot enkele miljarden mensen.

Dus dingen zoals "magie", "spoken zien", et cetera zijn voor mij niet paranormaal. Als 1 iemand iets kan, kunnen een hele boel mensen het. Zo werkt het nu eenmaal.
Wat dan ook weer niet betekend dat die mensen er daadwerkelijk gebruik van maken, dat zouden er dus wel weer maar een paar op de wereld kunnen zijn, maar de aanleg zou dan in veel mensen moeten zitten.

Toevoeging:

Ik wil er ook nog bij zeggen dat het ook mogelijk zou kunnen zijn dat die speciale gave (als ze er zijn) in de geest zitten en dus niet lichamelijk te verklaren zijn. Dan zou voor mij het wel een must zijn dat het in iedere geest zit en niet in enkele.

[ Bericht 11% gewijzigd door Demon_from_heaven op 27-12-2011 19:19:02 ]
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106095871
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Daarom ben ik ook zo eerlijk geweest om het erbij te zetten, voordat je daar weer over zou vallen. :)
Jij spreekt mij in bovenstaande post direct aan, en daar reageer ik op. Daar lijkt me niks "over vallen" aan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:08:59 #256
92926 Joipoidoipoipoi
pi_106096344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Jij spreekt mij in bovenstaande post direct aan, en daar reageer ik op. Daar lijkt me niks "over vallen" aan.
Vogeltjesdans, heb jij weleens last gehad van slaapverlamming (ik dus wel, zoals je hebt kunnen lezen) en/of wijt jij dat aan bovennatuurlijke krachten?
pi_106096449
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Vogeltjesdans, heb jij weleens last gehad van slaapverlamming (ik dus wel, zoals je hebt kunnen lezen) en/of wijt jij dat aan bovennatuurlijke krachten?
Zover ik weet niet. Ik weet dus ook niet waar ik het aan moet wijten. Wel leuk dat je het me vraagt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')