ja als de rest van de wereld het loodje legt door een nieuwe ijstijd betekent dat in Noorwegen hartje zomer. Wat een bikkels!quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:27 schreef Desunoto het volgende:
Spreken over een "horrorwinter" en dan komen met voorspellingen waar ze in midden Scandinavië elk jaar mee te maken hebben.
Nietszeggende sensatieberichten allemaal.
Als jij je 'broer' nu ff flink wakker maakt deze winter hebben we volgend jaar ook geen zomerquote:Op woensdag 2 november 2011 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nogmaals...was er een jaar waarin er NIET voor een zeer strenge winter is gewaarschuwd. Ik geloof het niet.
Die houdt een winterslaapquote:Op woensdag 2 november 2011 13:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als jij je 'broer' nu ff flink wakker maakt deze winter hebben we volgend jaar ook geen zomer
quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:22 schreef spijkerbroek het volgende:
You know you've become an adult when you open your curtains in the morning, see 50cm of snow and think: "well, that's gonna cause quite some transport disruptions".
quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:22 schreef spijkerbroek het volgende:
You know you've become an adult when you open your curtains in the morning, see 50cm of snow and think: "well, that's gonna cause quite some transport disruptions".
Gelukkig ben ik dus nog lekker onvolwassen. Heb echter wel mijn twijfels bij de voorspelling... Elk jaar wordt er zoiets geroepen en met 20 graden in november staat mijn wintergevoel aardig onder druk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:22 schreef spijkerbroek het volgende:
"cucumber"? Echt nuttig gebruik van Engelsquote:Op zondag 6 november 2011 09:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Je neemt wat prei en verse cucumber. Een beetje grof aansnijden en in de open haard mikken. Geheid meer rendement dan een HR CV.²
Dat vliegtuig die kant op kan met die horrorwinter toch niet meer opstijgenquote:Op zondag 6 november 2011 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Elfstedentocht.
Alleen niet in december graag want dan zitten wij in Sri Lanka met 30 graden.
Ik heb altijd geleerd dat juist weersvoorspellingen veel te chaotisch zijn om langer vooruit te kunnen voorspellen. Afrondingsverschillen in weermodellen leiden al tot totaal andere uitkomsten zodra het verder dan een week vooruit gaat.quote:Meteorologen baseren zich op langetermijnvoorspellingen van zowel Duitse, Poolse, Britse en Amerikaanse Meteorologische diensten.
Ik ook.quote:Op zondag 11 december 2011 11:57 schreef whosvegas het volgende:
Geloof er helemaal niks van, hoop op een winter zonder sneeuw
quote:Op zondag 11 december 2011 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Het word gewoon een normale nederlandse kwakkel winter met temperaturen boven het vriespunt met veel wind en regen![]()
Wat je nu omschrijft is geen kwakkelwinter.quote:Op zondag 11 december 2011 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Het word gewoon een normale nederlandse kwakkel winter met temperaturen boven het vriespunt met veel wind en regen![]()
Het vriest niet eens/nauwelijks.quote:
Dat ligt er maar net aan. Er zijn genoeg fatsoenlijke meteorologen in het land te vinden.quote:Op zondag 11 december 2011 18:51 schreef kawotski het volgende:
Ze kunnen nog geen 2 dagen vooruit voorspellen.
Ed Aldus zit er nooit naast. Zeer ondergewaardeerde weerman, een van de grootsten in de 21e eeuw.quote:Op maandag 12 december 2011 12:40 schreef Jarno het volgende:
Zo blijkt maar weer, dat je alleen naar Edje Aldus moet luisteren.
In december krabben is vroeg in het jaar?quote:Op zondag 11 december 2011 20:44 schreef ouderejongere het volgende:
ik moest gisterochtend krabbenvreselijk, zo vroeg al in het jaar
Het is zowat half december, lul.quote:Op zondag 11 december 2011 20:44 schreef ouderejongere het volgende:
ik moest gisterochtend krabbenvreselijk, zo vroeg al in het jaar
Ik niet, ik werk bij de post. Van mij mag de hele winter zo blijven als nuquote:Op woensdag 14 december 2011 11:27 schreef Metro2005 het volgende:
Horrorwinter, ik reed vanochtend anders in de regen bij een temperatuur van 6 graden boven nul.
Wat niet is kan nog komen maar ik geloof er niet zo in![]()
Al vind ik sneeuw een stuk beter dan die smerige regen
vrijdag mogelijk de 2e... zondag mogelijk sneeuwquote:Op woensdag 14 december 2011 14:40 schreef Bastard het volgende:
Voorlopig is het nog steeds herfst wat mij betreft, met slechts 1 herfststorm.
Ik las vanmorgen bij een fokster al natte. Sneeuw!quote:Op woensdag 14 december 2011 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
vrijdag mogelijk de 2e... zondag mogelijk sneeuw
(met de nadruk op mogelijk)
meeste kans voor een klein wit laagje lijkt voor Brabant, Utecht en ZuidHollandquote:Op woensdag 14 december 2011 14:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen bij een fokster al natte. Sneeuw!
modellen verschillen nog steeds enorm. Flinke woei zal het wel worden... kracht 8 of 9... met enorme bakken regen ben ik bangquote:Die storm gaat nog steeds door? Windkrachtje 10 a 11 he?
wat een ellendequote:Op donderdag 15 december 2011 23:02 schreef flipsen het volgende:
Pffff, zit hier te puffen bij 32 graden zonder airco
omdat dit soort onzintopics elk jaar komen, ooit zal het wel een keer kloppen, maar dit jaar krijgen we geen vlok sneeuw.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Waarom kick je het topic dan?
Anders was het gewoon leeggebloed.
Het heeft al 2x gesneeuwd hier (Eindhoven). Maar bleef niet lang liggen helaas.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:28 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
omdat dit soort onzintopics elk jaar komen, ooit zal het wel een keer kloppen, maar dit jaar krijgen we geen vlok sneeuw.
Mooi weer om er ff met de motor op uit te gaanquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Morgen (Nieuwjaarsdag) lokaal 14 graden.
nee ik heb een keer gekrabt, maar die spuitbus antiijs was overbodigquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:45 schreef CafeRoker het volgende:
als het nog 2 maanden zo doorgaat wordt het weer lente voor ik ook maar 1x heb moeten krabben..
Nee, want het is verder wel gewoon regenachtig...quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
Mooi weer om er ff met de motor op uit te gaan
Dan moet je wat vroeger opstaan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:45 schreef CafeRoker het volgende:
als het nog 2 maanden zo doorgaat wordt het weer lente voor ik ook maar 1x heb moeten krabben..
En al die arme mensen met winterbanden onder hun voertuig krijgen maar geen kans hun gelijk te bewijzen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 21:54 schreef GladiatorMaximus het volgende:
Van mij mag het zo blijven geen behoefte aan een strenge winter.
nobody expects the global warming!quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Deze voorspelling heeft wel heel erg gefaald.
global warming maakt toch geen reet meer uit aangezien dit jaar de hele wereld nog vergaat. Liever een lekker warm weertje de komende 12 maanden. Bring it on Global Warming!quote:
Als dat op een jaar tien graden uitmaakt, hebben we zeer snel een zeer groot probleem.quote:
Ah, nu begrijp ik het, dit verhaal was een marketing campagne voor winterbandenquote:Op zondag 1 januari 2012 10:51 schreef iamredleader het volgende:
Het is inderdaad tot nu toe een echt flauwe bedoening geweestvoor bijna niks die winterbanden onder de auto, maar ach, echt schaden doet dat ook weer niet
jonguhhhh!!!! Vanuit kazachstan bereiken ons nu echt verontrustende berichten toch! Tweede helft volgende maand begint ie.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het anders een behoorlijke horrorwinter. Geen sneeuw, geen ijs, miezerige regenquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
dat is de grap, dat 'schaden' doet het met dit weer dus wel:quote:Op zondag 1 januari 2012 10:51 schreef iamredleader het volgende:
Het is inderdaad tot nu toe een echt flauwe bedoening geweestvoor bijna niks die winterbanden onder de auto, maar ach, echt schaden doet dat ook weer niet
De twee linker grafieken lijken me logisch. De andere 2 verbazen me: heb je enig idee waarom de remweg met winterbanden op een droge weg afneemt naarmate de band verder versleten is?quote:Op zondag 1 januari 2012 13:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat is de grap, dat 'schaden' doet het met dit weer dus wel:
[ afbeelding ]
Bij sneeuw zijn winterbanden onverslaanbaar en bij aquaplaning zijn ze iets beter, maar anders sta je met je (fatsoenlijke) zomerbandjes gewoon sneller stil dan met winterbanden.
http://www.consumentenbon(...)anden-niet-oprijden/
quote:In een groot deel van Nederland is het warmer dan ooit op 1 januari is gemeten. Op 18 van de 34 KNMI-meetpunten was het dagrecord rond 15.00 uur verbroken, meldt Weerplaza.
In Westdorpe in Zeeuw-Vlaanderen werd het met 13,3 graden het warmst. Het record van 12 graden uit 2003 werd met ruim een graad verbroken. Op de Waddeneilanden is het het koudst. Op Terschelling reikte het kwik tot 9,3 graden.
Komende nacht blijft het zacht, maar in de vroege ochtend stroomt koelere lucht het land in vanuit het westen. Maandag is het ongeveer 8 graden.
Misschien later deze maand. Misschien over 20.000 jaar.quote:
Wat betreft de rechter twee: dat komt volgens mij omdat ze door het grovere profiel minder mm2 contactoppervlak hebben. Je merkt het ook wel als je wat hard een rotonde neemt, met winterbanden glijdt het allemaal net iets makkelijker.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De twee linker grafieken lijken me logisch. De andere 2 verbazen me: heb je enig idee waarom de remweg met winterbanden op een droge weg afneemt naarmate de band verder versleten is?
Waarom remt 4mm profiel beter dan 7mm profiel? Verandert de rubbersamenstelling o.i.d.?
Dat winterbandengeneuzel, dan ben je toch wel gepakt door de commercie ook hoor, vind ik.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Leg elk jaar winterbanden onder de auto (ook om er mee naar wintersport te rijden), maar dit jaar was ik wat laat, wat helemaal niet erg is. Vorige week dus, lagen die monteurs in de garage helemaal in een deuk waar die dingen voor nodig waren.
Vind het overigens een prima winter zo, voor mij is alles onder 10 graden te koud.
Ja, als je in het hooggebergte woont is het wel handig, dat bestrijd ik niet, hier in het vlakke land is het gewoon gelul, ook in de periferie van het land. Gewoon wat rustiger rijden en weten wat je wel en niet kunt doen met je voertuig.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee hoor, doe dat al bijna 10 jaar, voordat iedereen het ging doe omdat ik twee keer per winter op wintersport ga en dat rijdt daar gewoon makkelijker en is in sommige landen ook verplicht als er sneeuw ligt (en die ligt daar altijd).
Verder woon ik in een buitengebied waar niet of nauweljks gestrooid wordt mocht het eens sneeuwen, dus ook hier heb ik er al veel profijt van gehad.
Misschien je horizon eens verbreden? De periferie van Nederland kent redelijk wat hoogteverschillen, van Drenthe via Nijmegen en Limburg richting Breda waar je, als er voldoende sneeuw ligt, zonder winterbanden niet wegkomt.quote:Ja, als je in het hooggebergte woont is het wel handig, dat bestrijd ik niet, hier in het vlakke land is het gewoon gelul, ook in de periferie van het land. Gewoon wat rustiger rijden en weten wat je wel en niet kunt doen met je voertuig.
Idioten die nu winterbanden laten aanmeten denken dat ze gewoon circa 120 km kunnen doorploegen als er nog niet gestrooid is en het heeft gevroren/gesneeuwd....
Die winterbanden is gewoon weer zo'n neuzelpraatje, goed voor de commercie.
Ja, zeker ik ben niet op de hoogte van de topografie van ons land?quote:Op maandag 2 januari 2012 00:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien je horizon eens verbreden? De periferie van Nederland kent redelijk wat hoogteverschillen, van Drenthe via Nijmegen en Limburg richting Breda waar je, als er voldoende sneeuw ligt, zonder winterbanden niet wegkomt.
Anyway, het is inderdaad een horror-winter, geen koude, geen sneeuw, gewoon baggerweer.
Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs, echt kostelijk dit.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs? En zo ja, rijd je dan wel regelmatig door alle weersomstandigheden?
Dit jaar zijn ze nog volkomen overbodig geweest, maar heb er toch al veel plezier van gehad, zeker op wegen waar niet gestrooid wordt. En natuurlijk als je met beleid rijdt kun je prima zonder die banden, maar ik vind het inderdaad wel prettig dat ik niet elke bocht als een 80-jarige Opelrijder door hoef te gaan.
Jij bent een vrouw, dat kan gewoon niet anders.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs? En zo ja, rijd je dan wel regelmatig door alle weersomstandigheden?
Dit jaar zijn ze nog volkomen overbodig geweest, maar heb er toch al veel plezier van gehad, zeker op wegen waar niet gestrooid wordt. En natuurlijk als je met beleid rijdt kun je prima zonder die banden, maar ik vind het inderdaad wel prettig dat ik niet elke bocht als een 80-jarige Opelrijder door hoef te gaan.
quote:Op maandag 2 januari 2012 01:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij bent een vrouw, dat kan gewoon niet anders.
Onder de 10 graden is te koud, maar je wil wel op wintersport?! Vrouwenlogicaquote:Op zondag 1 januari 2012 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Leg elk jaar winterbanden onder de auto (ook om er mee naar wintersport te rijden), maar dit jaar was ik wat laat, wat helemaal niet erg is. Vorige week dus, lagen die monteurs in de garage helemaal in een deuk waar die dingen voor nodig waren.
Vind het overigens een prima winter zo, voor mij is alles onder 10 graden te koud.
Ahhh de beroemde "m'n auto is aan gort, maar ik heb toch winterbanden"quote:Op maandag 2 januari 2012 01:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het altijd wel geinig hoor, van die nitwits die zo goed rijden dat ze geen winterbanden nodig hebben die in de sloot liggen als je, ruim de tijd nemend, ergens naartoe rijdt...quote:Op maandag 2 januari 2012 10:11 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het wel prima zo. Geen gedoe met OV, je kunt nog op de fiets weg, heerlijk zo. Die extremen zijn leuk voor de weerfreaks maar als je elke dag gewoon op je werk moet zijn zit je er niet op te wachten natuurlijk.
de komende 2 weken in ieder geval geen vorst, http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1quote:Op maandag 2 januari 2012 10:06 schreef DS4 het volgende:
Gaat er nog een winter komen (al dan niet in horrorvariant)?
quote:Op maandag 2 januari 2012 12:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Voorjaar 2012 is al begonnen
Jep, horrorwintertje.
Haha, briljant. Heeft iemand dit al gesubmit op de frontpage?quote:Op maandag 2 januari 2012 12:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Voorjaar 2012 is al begonnen
Jep, horrorwintertje.
Die ene dag dat er een beetje vorst was in de nacht is je teveel geweest?quote:Op maandag 2 januari 2012 18:20 schreef misteriks het volgende:
laat de lente maar komen, ben "de winter" alweer beu
Ik vond eigenlijk die overdosering van de vorige winter ook wel reden genoeg.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die ene dag dat er een beetje vorst was in de nacht is je teveel geweest?
Nou, blijkbaar niet. Maar zodra er weer sneeuw ligt mag je rustig proberen langs te komen bij mij. Of nog beter: proberen weg te komen, want met zomerbanden lukt je dat niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zeker ik ben niet op de hoogte van de topografie van ons land?.
Wat een flauwekul is dit joh, met je hoogteverschillen in Limburg, Drenthe, Nijmegen..
Echt werkelijkwaar om je te bescheuren.
Winterstorm NL: veel regen, veel wind en niet echt koud.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:06 schreef DS4 het volgende:
Gaat er nog een winter komen (al dan niet in horrorvariant)?
Heerlijk was dat. Lekker gladde wegen... Helaas lag daardoor ook de bouw bij ons stil, maar toch...quote:Op maandag 2 januari 2012 18:58 schreef DrDarwin het volgende:
Ik vond eigenlijk die overdosering van de vorige winter ook wel reden genoeg.
Volgens mij is het nog net iets te vroeg om dat als vaststaand aan te nemen...quote:Op maandag 2 januari 2012 19:27 schreef Stupendous76 het volgende:
Winterstorm NL: veel regen, veel wind en niet echt koud.
Misschien nog wel wat nachtvorst of een enkel sneeuwbuitje, maar dat zal de winter dan wel weer zijn.
Ik denk het wel, maar ik heb er ook absoluut geen verstand van.quote:Wel interessant: zal het komende voorjaar weer net zo zomers worden als de voorgaande jaren?
Voorspellingen over de lente zijn net zo zinloos als die over de winter. Jaargetijden laten zich niet voorspellen. Daar is het systeem te chaotisch voor.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:27 schreef Stupendous76 het volgende:
Wel interessant: zal het komende voorjaar weer net zo zomers worden als de voorgaande jaren?
Niet bepaald wat je noemt 'half november.'quote:Op zondag 8 januari 2012 17:46 schreef iamredleader het volgende:
Nou, misschien dat het later deze week toch een keer winter wordt
Ik trek mijn jas niet eens meer aan op dagen als vandaag, en ik vanuit de auto 40 meter verderop naar binnen moet en weer terug. Buiten een sigaretje roken gaat ook prima met alleen een trui aan.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:12 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak in de winter met de jas los gelopen als in deze winter
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef whosvegas het volgende:
Vorst, kou, sneeuw, ijs
Ik wil lente en zomer
Maar wel beter dan regen, toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:50 schreef whosvegas het volgende:
Vorst, kou, sneeuw, ijs
Ik wil lente en zomer
Dit idd.quote:
We did it!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit idd.
En vandaag was het hier nog wel zo zacht... zonnetje erbij...
hebben we een boom omgezaagd....
Bomen om zagen ftw.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:48 schreef Staal het volgende:
[..]
We did it!
Het altijd knagende probleem dat je dan automatisch hebt in je achterhoofd bij iedere storm. Dat hebben we mooi gedaan.
Jij mag volgende keer aan de touwen trekken in afwachting op een boom die jouw richting opvalt.quote:
Ja, dan ga jij zagen...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij mag volgende keer aan de touwen trekken in afwachting op een boom die jouw richting opvalt.
Ja, misschien komen er misschien een paar koude nachten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt een ijskoude week![]()
TS is helderziend![]()
Pffff.... Gun ze het plezier joh.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:44 schreef Doodloper het volgende:
En dan zul je zien dat de eerste klapjosti's met dito schaatsen woensdag het prille ijs al aan gort rijden waardoor we alsnog enkel maar slecht ijs hebben.
Of er schiet er weer 1 onder het ijs...quote:Op zondag 29 januari 2012 00:44 schreef Doodloper het volgende:
En dan zul je zien dat de eerste klapjosti's met dito schaatsen woensdag het prille ijs al aan gort rijden waardoor we alsnog enkel maar slecht ijs hebben.
Zolang er geen dik pak sneeuw valt denk ik niet dat er fors meer winterbanden verkocht zullen worden.quote:Op zondag 29 januari 2012 02:39 schreef Staal het volgende:
Goed voor de verkoop van de winterbandjes en de schaatsen.
Dat redden we niet meer.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Elfstedentocht!Elfstedentocht!Elfstedentocht!Elfstedentocht!
Die in 85 en 86 waren eind februariquote:
Toen was ik 4quote:Op zondag 29 januari 2012 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die in 85 en 86 waren eind februari
Meestal zijn het juist die kutfriezen die zich druk maken. Enige moment in het jaar dat de rest van Nederland zich bekommert om wat zich afspeelt in het noorden.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:09 schreef detulp050 het volgende:
Krijgen we weer twee weken dat elke randstedelijke inwoner zich gaat lopen opwinden over de elfstedentocht
Maar goed, van de 15 officiële Elfstedentochten zijn er 8 in februari gereden..
quote:Op zondag 29 januari 2012 09:11 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Meestal zijn het juist die kutfriezen die zich druk maken. Enige moment in het jaar dat de rest van Nederland zich bekommert om wat zich afspeelt in het noorden.
Goddankquote:Op zondag 29 januari 2012 09:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Toen was ik 4
Maar kan me zo voorstellen dat het toen ook eerder begonnen is met vriezen?
Verwachting is dat het weer warmer gaat worden na volgende week:
[ afbeelding ]
Jij bent toch een rijke homo? Die maken zich niet druk om stookkosten.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goddank
Mijn post was trouwens wat ironisch, parodie op de paniek die uitbreekt als het een weekje vriest.
Winter voor mij kort, ik heb de schurft aan de stookkosten
Dat vind ik ook een nadeel.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goddank
Mijn post was trouwens wat ironisch, parodie op de paniek die uitbreekt als het een weekje vriest.
Winter voor mij kort, ik heb de schurft aan de stookkosten
Verwarming nog niet aangehadquote:Op zondag 29 januari 2012 09:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een nadeel.
Ik heb deze winter de verwarming nog niet aangehad.
Als het echt dik gaat vriezen gaat de verwarming wel aan denk ik.
Hoe gierig kan je zijnquote:Op zondag 29 januari 2012 09:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een nadeel.
Ik heb deze winter de verwarming nog niet aangehad.
Als het echt dik gaat vriezen gaat de verwarming wel aan denk ik.
Ik houd niet van verwarming (anders dan een houtkachel), en vind het zonde van mijn geld.quote:
Kan hoor. Ik heb 'm ook nog amper aangehad.quote:
Rijk word je niet door geld uit te geven, pauper.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jij bent toch een rijke homo? Die maken zich niet druk om stookkosten.
Inderdaad. 's Avonds is het hier 1 graden warmer dan 's ochtends. Ik stook niet, dus zal warmte zijn die van de buren afkomt.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan hoor. Ik heb 'm ook nog amper aangehad.
Woon in een appartement. En als iedereen om je heen dan flinkt stookt, hoef je dat zelf bijna niet te doen.
Lekker, condensatie, schimmelvorming, vochtophoping, lekker ongezond.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik houd niet van verwarming (anders dan een houtkachel), en vind het zonde van mijn geld.
Ik kan ook goed tegen koude. En het is hier nog niet koud binnen. (al denkt bezoek daar anders over)
Maar verwarm je dan nog bij met een houtkachel of zit je gewoon in 15c s'avonds op de bank.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik houd niet van verwarming (anders dan een houtkachel), en vind het zonde van mijn geld.
Ik kan ook goed tegen koude. En het is hier nog niet koud binnen. (al denkt bezoek daar anders over)
Zo eentje waar geen raam open kan en een lucht pompsysteem dat herrie maakt en buizen vol met schimmels en bacterien. Heeerlijk, zit in Amersfoort zo een wijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:21 schreef Revolution-NL het volgende:
een zwaar geisoleerde eensgezinswoning.
Hoe bedoel je!? Heb ik geen last van. Zet ook regelmatig de deur naar het balkon wijd open.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker, condensatie, schimmelvorming, vochtophoping, lekker ongezond.
Heb hier geen houtkachel helaas. Thermostaat staat zo ingesteld dat het niet kouder dan 15 graden wordt. Het is hier echter nog niet kouder dan 15,5/16 graden geweest.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maar verwarm je dan nog bij met een houtkachel of zit je gewoon in 15c s'avonds op de bank.
Woon je in een appartement of in een zwaar geisoleerde eensgezinswoning.
Een kennis van mij woont in het nieuwe gedeelte van vathorst. Die is laaiend enthoisiast over het balans systeem.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo eentje waar geen raam open kan en een lucht pompsysteem dat herrie maakt en buizen vol met schimmels en bacterien. Heeerlijk, zit in Amersfoort zo een wijk.
Pauper??quote:Op zondag 29 januari 2012 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rijk word je niet door geld uit te geven, pauper.
Ik beknibbel niet op verwarmen, ik weet alleen dat als het lang koud is mijn rekening hoger is.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kwestie van meer binnen brengen.
Als je al moet beknibbelen op de verwarming is het wel erg triest gesteld met je.
Waar je je druk om kunt maken zeg.... wat een armoe.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik beknibbel niet op verwarmen, ik weet alleen dat als het lang koud is mijn rekening hoger is.
Tja, ik heb het over mijn eigen rekening, jij over mijn mening daarover, wie heeft er nu een armoede?quote:Op zondag 29 januari 2012 09:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Waar je je druk om kunt maken zeg.... wat een armoe.
Gezien je algehele voorkeur voor kwaliteit leek je me niet het type dat zich überhaupt druk om zou kunnen maken om iets onbenulligs als stookkosten. That's all.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ik heb het over mijn eigen rekening, jij over mijn mening daarover, wie heeft er nu een armoede?
Dat staat toch los van elkaar?quote:Op zondag 29 januari 2012 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gezien je algehele voorkeur voor kwaliteit leek je me niet het type dat zich überhaupt druk om zou kunnen maken om iets onbenulligs als stookkosten. That's all.
Als jij zonder blikken of blozen 20 euro uitgeeft voor een goed stuk vlees lig je toch zeker niet wakker om 2 of 3 tientjes meer Eneco in de maand?quote:
Ik maak me niet druk, ik heb liever een winter waar het niet koud is. Stookkosten, auto krabben, gladheid, ik zie geen voordelen van een koude winter.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gezien je algehele voorkeur voor kwaliteit leek je me niet het type dat zich überhaupt druk om zou kunnen maken om iets onbenulligs als stookkosten. That's all.
Het is wel een tik offtopic, maar dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken? Geld uitgeven aan één consumptiegoed wil toch niet zeggen dat je zonder problemen ook geld wil uitgeven aan een ander consumptiegoed?quote:Op zondag 29 januari 2012 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als jij zonder blikken of blozen 20 euro uitgeeft voor een goed stuk vlees lig je toch zeker niet wakker om 2 of 3 tientjes meer Eneco in de maand?
Ik heb gisteren ook 10 euro uitgegeven voor 2 broden, en voor een flinke hoeveelheid goede rauwe ham gekocht, daar bespaar ik niet op, maar vind het toch zonde als de verwarming aan moet.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als jij zonder blikken of blozen 20 euro uitgeeft voor een goed stuk vlees lig je toch zeker niet wakker om 2 of 3 tientjes meer Eneco in de maand?
400 euro bijbetalen is een keer eten gaan bij een sterrentent, ik weet wat ik liever doequote:Op zondag 29 januari 2012 09:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Stookkosten een consumptiegoed? Zo van: Zet jij die kachel ff lager.... dan kunnen we een keer extra op vakantiequote:Op zondag 29 januari 2012 09:40 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Het is wel een tik offtopic, maar dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken? Geld uitgeven aan één consumptiegoed wil toch niet zeggen dat je zonder problemen ook geld wil uitgeven aan een ander consumptiegoed?
Volgens mij lees je niet goed. Hij zet de kachel niet lager. Het is alleen zonde om voor iets te betalen wat per saldo niets extra oplevert ten opzichte van wanneer de buitentemperatuur lager is waardoor je meer moet stoken.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Stookkosten een consumptiegoed? Zo van: Zet die kachel ff lager.... dan kunnen we een keer extra op vakantie![]()
Gelukkig nooit mee te maken gehad nee.
Als je er zo een plezier in hebt, mag jij mijn stookkosten wel betalen.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Stookkosten een consumptiegoed? Zo van: Zet jij die kachel ff lager.... dan kunnen we een keer extra op vakantie![]()
Gelukkig nooit mee te maken gehad nee. Zou wel het laatste zijn waar ik op ga beknibbelen.
Een echte rijke nicht doet allebei. Zonder blikken of blozen trouwens.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
400 euro bijbetalen is een keer eten gaan bij een sterrentent, ik weet wat ik liever doe
Zodat jij bij Parkheuvel kunt vreten zeker? Ja pleurt opquote:Op zondag 29 januari 2012 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je er zo een plezier in hebt, mag jij mijn stookkosten wel betalen.
Ga even ergens anders lopen trollen.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:48 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een echte rijke nicht doet allebei. Zonder blikken of blozen trouwens.
Gelul om niks dus. Uiteindelijk gaat het concreet niet om meer dan een paar tientjes. Zeker dit jaar aangezien het al eind januari is.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed. Hij zet de kachel niet lager. Het is alleen zonde om voor iets te betalen wat per saldo niets extra oplevert ten opzichte van wanneer de buitentemperatuur lager is waardoor je meer moet stoken.
Ik beken, ik ben schuldig.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:44 schreef Ludd het volgende:
Het krabben van de ruiten vind ik overigens een groot nadeel. Niet zozeer voor mezelf, kleine moeite.
Maar allerlei mensen, zetten hun motor al aan! Dan staat die auto gewoon een paar minuten te ronken voordat ze wegrijden.![]()
Ik slaap met mijn raam open. Die uitlaatgassen komen binnen. Ik wordt dan wakker van de geur, en kom niet meer in slaap. Erg vervelend.
Ja, veel mensen doen het hier is me opgevallen. Als het een enkeling was zou ik die persoon er wellicht op aanspreken, maar blijkbaar is dit fenomeen maatschappelijk aanvaardbaar.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik beken, ik ben schuldig.
Volgende auto komt een standverwarming met timer.
Doe je je raam toch gewoon dicht?quote:Op zondag 29 januari 2012 09:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, veel mensen doen het hier is me opgevallen. Als het een enkeling was zou ik die persoon er wellicht op aanspreken, maar blijkbaar is dit fenomeen maatschappelijk aanvaardbaar.
Maar wordt je er zelf niet wakker van dan? Waarschijnlijk woon je nu zo dat je niet in de buurt van geparkeerde auto's slaapt, ik weet niet of je ooit een slaapkamer gehad heb die redelijk dicht aan geparkeerde auto's grenst?
Ik word echt wakker van de geur, niet eens van het geluid.
Nee, staan geen geparkeerde autos in mijn straat.quote:Op zondag 29 januari 2012 09:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, veel mensen doen het hier is me opgevallen. Als het een enkeling was zou ik die persoon er wellicht op aanspreken, maar blijkbaar is dit fenomeen maatschappelijk aanvaardbaar.
Maar wordt je er zelf niet wakker van dan? Waarschijnlijk woon je nu zo dat je niet in de buurt van geparkeerde auto's slaapt, ik weet niet of je ooit een slaapkamer gehad heb die redelijk dicht aan geparkeerde auto's grenst?
Ik word echt wakker van de geur, niet eens van het geluid.
Ja, maar dan ben ik er dus al wakker van?quote:Op zondag 29 januari 2012 09:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Doe je je raam toch gewoon dicht?
Heb je vroeger ook niet anders gewoond?quote:Op zondag 29 januari 2012 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, staan geen geparkeerde autos in mijn straat.
Wat een eerste wereld problematiek weer zeg .quote:Op zondag 29 januari 2012 10:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben ik er dus al wakker van?
Of bedoel je slapen met een dicht raam? Dacht het niet.
Wereldproblematiek? Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik er wakker van word, en dat dat vervelend is. Niet meer en niet minder.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een eerste wereld problematiek weer zeg .
Rustiger gaan wonen dan?
Mn gouden regen heeft al wat knoppenquote:Op zondag 29 januari 2012 09:52 schreef Cheiron het volgende:
Sommige planten staan al in knop.. dat gaat vast niet goed
Ja?quote:Op zondag 29 januari 2012 10:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mn gouden regen heeft al wat knoppen
https://twitter.com/#!/Weerprimeur
Deze kerel heeft het wel vaker goed voorspeld, heeft het nu over -10 overdag en daarna sneeuw
Bij het voorspellen van het weer word je nooit een kwakzalver genoemd, hoe vaak je het ook mis hebtquote:Op zondag 29 januari 2012 10:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja?
Marc E. Putto @Weerprimeur Sluiten
Beetje kwakkelweer is het hoogst haalbare einde week. Keihard winter in Nederland, vergeet het maar -> gaat ook nooit meer lukken
quote:Op zondag 29 januari 2012 10:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja?
Marc E. Putto @Weerprimeur Sluiten
Beetje kwakkelweer is het hoogst haalbare einde week. Keihard winter in Nederland, vergeet het maar -> gaat ook nooit meer lukken
Omdat geen enkele weerman het beter doet dan een ander. Voorspellingen voor een dag of 3 gaan wel redelijk, alles daarna is puur gokwerk.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bij het voorspellen van het weer word je nooit een kwakzalver genoemd, hoe vaak je het ook mis hebt
^^ Klopt. Vandaar dat "het weer" op tv tegenwoordig begint met vertellen wat het weer vandaag was, hebben ze toch nog iets goed.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat geen enkele weerman het beter doet dan een ander. Voorspellingen voor een dag of 3 gaan wel redelijk, alles daarna is puur gokwerk.
Jaquote:Op zondag 29 januari 2012 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Klopt. Vandaar dat "het weer" op tv tegenwoordig begint met vertellen wat het weer vandaag was, hebben ze toch nog iets goed.
Nog beter, vertellen wat voor een weer het is, voor mensen die niet naar buiten kijken.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jaen het weer in het buitenland voor die 3 toeristen.
Van mij mag het morgen 18 graden worden en warm water regenenquote:
Dat mag ook natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van mij mag het morgen 18 graden worden en warm water regenen
Dat kan ik niet rijmen met je ondertitel. Of wil je juist een ijsbeer zijn omdat die wel goed tegen koude kunnen?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van mij mag het morgen 18 graden worden en warm water regenen
Omdat ijsberen nooit moeten huilen denk ik.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat kan ik niet rijmen met je ondertitel. Of wil je juist een ijsbeer zijn omdat die wel goed tegen koude kunnen?
quote:Op zondag 29 januari 2012 20:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat kan ik niet rijmen met je ondertitel. Of wil je juist een ijsbeer zijn omdat die wel goed tegen koude kunnen?
En als er geen ijs zal liggen gaan er geen schaatsen over de toonbank.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zolang er geen dik pak sneeuw valt denk ik niet dat er fors meer winterbanden verkocht zullen worden.
Staat gewoon in m'n profiel.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan weet ik waar je woont
http://buienradar.nl/sneeuw.aspx
[ afbeelding ]
Ik heb net die van Grauzone gehoord, wat een pokke-herrie is dat zeg.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ken alleen Grauzone, maar deze is ook wel heel erg mooi!
Alleen had de horrorwinter een paar maand vertragingquote:Op zondag 5 februari 2012 20:55 schreef BlaZ het volgende:
Dacht net aan dit topic , nu is het uiteindelijk toch nog koud geworden.
Kennelijk reist de horrorwinter ook per spoor.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen had de horrorwinter een paar maand vertraging
Ssst, straks verpest je alle drama!quote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar is dit nou echt een horrorwinter of gewoon twee weken kou en wat sneeuw? Vorig jaar was de winter toch veel erger, duurde langer en veel meer sneeuw.
Het is koud dus horror.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar is dit nou echt een horrorwinter of gewoon twee weken kou en wat sneeuw? Vorig jaar was de winter toch veel erger, duurde langer en veel meer sneeuw.
Des te meer reden om blij te zijn dat dit niet al 3 maanden gaande is..die 'horrorwinter' kan nog lang genoeg duren..dat beetje sneeuw is het probleem niet, de temperatuur is een ander verhaal..quote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Bij mijn moeder sneeuwt het nu.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan weet ik waar je woont
http://buienradar.nl/sneeuw.aspx
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb koorts, dus ik heb het wel warm nu.
Zitten we nu een postje naar elkaar te maken terwijl we tegenover elkaar zitten???quote:Op maandag 6 februari 2012 01:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ook..
Mijn voeten zijn wel heel koud maar ik voel het niet. Alles voelt warm inderdaad.
Mijn keel voelt korrelig als de sahara.
Kusje voor wat extra warmte?.
.
Dat ligt aan jou nerd.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zitten we nu een postje naar elkaar te maken terwijl we tegenover elkaar zitten???
Dus dan roep je iemand naar je toe die koorts heeft?quote:Op maandag 6 februari 2012 01:51 schreef Staal het volgende:
Ik zoek warmte in het leefgedeelte zeg maar.
Ik denk dat ik die aardige jongen van de Volkskrant maar es terugbel.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dan roep je iemand naar je toe die koorts heeft?
Zeg dan ook maar eens iets over golfer hoor.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die aardige jongen van de Volkskrant maar es terugbel.
Wie?quote:Op maandag 6 februari 2012 01:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg dan ook maar eens iets over golfer hoor..
In Friesland zegt men: It Geht Oan, in Brabant: Hoe wist? hè, dat weet je.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:56 schreef Staal het volgende:
Laten we DMen.
Of beter naar ons nest gaan.
OT, het is koud en koud is absoluut horror.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |