Mooi weer om er ff met de motor op uit te gaanquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Morgen (Nieuwjaarsdag) lokaal 14 graden.
nee ik heb een keer gekrabt, maar die spuitbus antiijs was overbodigquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:45 schreef CafeRoker het volgende:
als het nog 2 maanden zo doorgaat wordt het weer lente voor ik ook maar 1x heb moeten krabben..
Nee, want het is verder wel gewoon regenachtig...quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
Mooi weer om er ff met de motor op uit te gaan
Dan moet je wat vroeger opstaan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:45 schreef CafeRoker het volgende:
als het nog 2 maanden zo doorgaat wordt het weer lente voor ik ook maar 1x heb moeten krabben..
En al die arme mensen met winterbanden onder hun voertuig krijgen maar geen kans hun gelijk te bewijzen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 21:54 schreef GladiatorMaximus het volgende:
Van mij mag het zo blijven geen behoefte aan een strenge winter.
nobody expects the global warming!quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Deze voorspelling heeft wel heel erg gefaald.
global warming maakt toch geen reet meer uit aangezien dit jaar de hele wereld nog vergaat. Liever een lekker warm weertje de komende 12 maanden. Bring it on Global Warming!quote:
Als dat op een jaar tien graden uitmaakt, hebben we zeer snel een zeer groot probleem.quote:
Ah, nu begrijp ik het, dit verhaal was een marketing campagne voor winterbandenquote:Op zondag 1 januari 2012 10:51 schreef iamredleader het volgende:
Het is inderdaad tot nu toe een echt flauwe bedoening geweestvoor bijna niks die winterbanden onder de auto, maar ach, echt schaden doet dat ook weer niet
jonguhhhh!!!! Vanuit kazachstan bereiken ons nu echt verontrustende berichten toch! Tweede helft volgende maand begint ie.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het anders een behoorlijke horrorwinter. Geen sneeuw, geen ijs, miezerige regenquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
dat is de grap, dat 'schaden' doet het met dit weer dus wel:quote:Op zondag 1 januari 2012 10:51 schreef iamredleader het volgende:
Het is inderdaad tot nu toe een echt flauwe bedoening geweestvoor bijna niks die winterbanden onder de auto, maar ach, echt schaden doet dat ook weer niet
De twee linker grafieken lijken me logisch. De andere 2 verbazen me: heb je enig idee waarom de remweg met winterbanden op een droge weg afneemt naarmate de band verder versleten is?quote:Op zondag 1 januari 2012 13:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat is de grap, dat 'schaden' doet het met dit weer dus wel:
[ afbeelding ]
Bij sneeuw zijn winterbanden onverslaanbaar en bij aquaplaning zijn ze iets beter, maar anders sta je met je (fatsoenlijke) zomerbandjes gewoon sneller stil dan met winterbanden.
http://www.consumentenbon(...)anden-niet-oprijden/
quote:In een groot deel van Nederland is het warmer dan ooit op 1 januari is gemeten. Op 18 van de 34 KNMI-meetpunten was het dagrecord rond 15.00 uur verbroken, meldt Weerplaza.
In Westdorpe in Zeeuw-Vlaanderen werd het met 13,3 graden het warmst. Het record van 12 graden uit 2003 werd met ruim een graad verbroken. Op de Waddeneilanden is het het koudst. Op Terschelling reikte het kwik tot 9,3 graden.
Komende nacht blijft het zacht, maar in de vroege ochtend stroomt koelere lucht het land in vanuit het westen. Maandag is het ongeveer 8 graden.
Misschien later deze maand. Misschien over 20.000 jaar.quote:
Wat betreft de rechter twee: dat komt volgens mij omdat ze door het grovere profiel minder mm2 contactoppervlak hebben. Je merkt het ook wel als je wat hard een rotonde neemt, met winterbanden glijdt het allemaal net iets makkelijker.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De twee linker grafieken lijken me logisch. De andere 2 verbazen me: heb je enig idee waarom de remweg met winterbanden op een droge weg afneemt naarmate de band verder versleten is?
Waarom remt 4mm profiel beter dan 7mm profiel? Verandert de rubbersamenstelling o.i.d.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |