Dat winterbandengeneuzel, dan ben je toch wel gepakt door de commercie ook hoor, vind ik.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Leg elk jaar winterbanden onder de auto (ook om er mee naar wintersport te rijden), maar dit jaar was ik wat laat, wat helemaal niet erg is. Vorige week dus, lagen die monteurs in de garage helemaal in een deuk waar die dingen voor nodig waren.
Vind het overigens een prima winter zo, voor mij is alles onder 10 graden te koud.
Ja, als je in het hooggebergte woont is het wel handig, dat bestrijd ik niet, hier in het vlakke land is het gewoon gelul, ook in de periferie van het land. Gewoon wat rustiger rijden en weten wat je wel en niet kunt doen met je voertuig.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee hoor, doe dat al bijna 10 jaar, voordat iedereen het ging doe omdat ik twee keer per winter op wintersport ga en dat rijdt daar gewoon makkelijker en is in sommige landen ook verplicht als er sneeuw ligt (en die ligt daar altijd).
Verder woon ik in een buitengebied waar niet of nauweljks gestrooid wordt mocht het eens sneeuwen, dus ook hier heb ik er al veel profijt van gehad.
Misschien je horizon eens verbreden? De periferie van Nederland kent redelijk wat hoogteverschillen, van Drenthe via Nijmegen en Limburg richting Breda waar je, als er voldoende sneeuw ligt, zonder winterbanden niet wegkomt.quote:Ja, als je in het hooggebergte woont is het wel handig, dat bestrijd ik niet, hier in het vlakke land is het gewoon gelul, ook in de periferie van het land. Gewoon wat rustiger rijden en weten wat je wel en niet kunt doen met je voertuig.
Idioten die nu winterbanden laten aanmeten denken dat ze gewoon circa 120 km kunnen doorploegen als er nog niet gestrooid is en het heeft gevroren/gesneeuwd....
Die winterbanden is gewoon weer zo'n neuzelpraatje, goed voor de commercie.
Ja, zeker ik ben niet op de hoogte van de topografie van ons land?quote:Op maandag 2 januari 2012 00:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien je horizon eens verbreden? De periferie van Nederland kent redelijk wat hoogteverschillen, van Drenthe via Nijmegen en Limburg richting Breda waar je, als er voldoende sneeuw ligt, zonder winterbanden niet wegkomt.
Anyway, het is inderdaad een horror-winter, geen koude, geen sneeuw, gewoon baggerweer.
Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs, echt kostelijk dit.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs? En zo ja, rijd je dan wel regelmatig door alle weersomstandigheden?
Dit jaar zijn ze nog volkomen overbodig geweest, maar heb er toch al veel plezier van gehad, zeker op wegen waar niet gestrooid wordt. En natuurlijk als je met beleid rijdt kun je prima zonder die banden, maar ik vind het inderdaad wel prettig dat ik niet elke bocht als een 80-jarige Opelrijder door hoef te gaan.
Jij bent een vrouw, dat kan gewoon niet anders.quote:Op maandag 2 januari 2012 01:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs? En zo ja, rijd je dan wel regelmatig door alle weersomstandigheden?
Dit jaar zijn ze nog volkomen overbodig geweest, maar heb er toch al veel plezier van gehad, zeker op wegen waar niet gestrooid wordt. En natuurlijk als je met beleid rijdt kun je prima zonder die banden, maar ik vind het inderdaad wel prettig dat ik niet elke bocht als een 80-jarige Opelrijder door hoef te gaan.
quote:Op maandag 2 januari 2012 01:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij bent een vrouw, dat kan gewoon niet anders.
Onder de 10 graden is te koud, maar je wil wel op wintersport?! Vrouwenlogicaquote:Op zondag 1 januari 2012 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Leg elk jaar winterbanden onder de auto (ook om er mee naar wintersport te rijden), maar dit jaar was ik wat laat, wat helemaal niet erg is. Vorige week dus, lagen die monteurs in de garage helemaal in een deuk waar die dingen voor nodig waren.
Vind het overigens een prima winter zo, voor mij is alles onder 10 graden te koud.
Ahhh de beroemde "m'n auto is aan gort, maar ik heb toch winterbanden"quote:Op maandag 2 januari 2012 01:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het altijd wel geinig hoor, van die nitwits die zo goed rijden dat ze geen winterbanden nodig hebben die in de sloot liggen als je, ruim de tijd nemend, ergens naartoe rijdt...quote:Op maandag 2 januari 2012 10:11 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het wel prima zo. Geen gedoe met OV, je kunt nog op de fiets weg, heerlijk zo. Die extremen zijn leuk voor de weerfreaks maar als je elke dag gewoon op je werk moet zijn zit je er niet op te wachten natuurlijk.
de komende 2 weken in ieder geval geen vorst, http://www.weer.nl/wereld(...)rstatic_pi4%5Bp%5D=1quote:Op maandag 2 januari 2012 10:06 schreef DS4 het volgende:
Gaat er nog een winter komen (al dan niet in horrorvariant)?
quote:Op maandag 2 januari 2012 12:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Voorjaar 2012 is al begonnen
Jep, horrorwintertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |