Ook die zullen te overtuigen zijn van heldere, eerlijke, zo kort mogelijke procedures. Dit gezeul met kinderen is niemand voor hoe graag je ook iemand de schuld wilt geven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat soort procedures worden geëist door partijen die weten dat het na zo'n lange tijd veel onwaarschijnlijker wordt dat iemand wordt teruggestuurd. Klassieke politieke zet.
Oh jeetje trollkloon alertquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:36 schreef Elsevier het volgende:
Wat een ophef om niks. Die Mauro is gewoon uitgeprocedeerd en hoort derhalve gewoon het land te verlaten.
Simpel zat.
Oke dan geef ik ons allemaal de schuld. Boeten zullen we.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook die zullen te overtuigen zijn van heldere, eerlijke, zo kort mogelijke procedures. Dit gezeul met kinderen is niemand voor hoe graag je ook iemand de schuld wilt geven.
Tja maar wie maakt zoiets nu mogelijk dan? Dat is de Nederlandse overheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat soort procedures worden geëist door partijen die weten dat het na zo'n lange tijd veel onwaarschijnlijker wordt dat iemand wordt teruggestuurd. Klassieke politieke zet.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:08 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed Mauro is weer een nieuw slachtoffer van de onmacht die er is om het werkelijke probleem aan te pakken. Omdat de regering nog steeds geen duidelijk antwoord heeft op vervelende Marokkaantjes die in oude wijken lopen te kloten. Daarom nemen ze een eenvoudig slachtoffer als Mauro om "daadkracht" te tonen. Hem het land uitpleuren is eigenlijk onnodig maar het komt zo lekker stoer over.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:15 schreef ecolo het volgende:
Het CDA wordt niet door de PVV gegijzeld maar door de Verhagenkliek en waarnemend voorzitter Bleker. Deze uberratten hebben ze in deze positie gebracht met 2/3 steun van het congres na de nodige toneeltranen, fortuinimmitatie door 'oze limburgse jong' Camielke en Blekeristisch geleuter over de unieke kans die samenwerking met de facistenclub van die geblondeerde indo met ongetwijfeld moslimroots, zou bieden. Ik weet wel wie ik naar het buitenste buitenbos zou sturen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:15 schreef ecolo het volgende:
Het CDA wordt niet door de PVV gegijzeld maar door de Verhagenkliek en waarnemend voorzitter Bleker. Deze uberratten hebben ze in deze positie gebracht met 2/3 steun van het congres na de nodige toneeltranen, fortuinimmitatie door 'oze limburgse jong' Camielke en Blekeristisch geleuter over de unieke kans die samenwerking met de facistenclub van die geblondeerde indo met ongetwijfeld moslimroots, zou bieden. Ik weet wel wie ik naar het buitenste buitenbos zou sturen.
Wat een nonzens. Het enige wat ze doen is de wet naleven, lijkt me vrij elementair als zijnde minister.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:15 schreef ecolo het volgende:
Hallo phpquote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:55 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Wat een nonzens. Het enige wat ze doen is de wet naleven, lijkt me vrij elementair als zijnde minister.
Aha!quote:
Ik vind het ook diep triest.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:47 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Ik ga me hier niet populair mee maken, maar ik vind het zielig voor Mauro.
Ik ook. Alsof zijn levensloop tot nu toe al niet moeilijk genoeg was, is hij nu ook nog eens slachtoffer van een politiek steekspel in Nederland; en vooral het onvermogen van het CDA om de rug recht te houden en een standpunt in te nemen dat de PVV niet zint. De menselijke maat is zoek bij het CDA; geen wonder dat kiezers massaal weglopen. Men herkent zich simpelweg niet meer in de partij.quote:
mauro is nu 18 en sinds zijn 10de in nederland. is hier opgegroeid. in een nederlands pleeggezin, met dus nederlandse familie een nederlandse opleiding en nederlandse normen en waarden. mauro moet uitgezet worden, want mauro is een *dadadummmmm* economisch vluchteling!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
Mauro is 1 van de dingen die ik niet gevolgd heb.
Je moet toch een keuze maken, toch?
Ik weet niet eens waar het over gaat?
Iemand die me misschien kan bijpraten?
Och, ze hebben weer eens een grensgeval opgeduikeld van het geldende immigratiebeleid, ene Mauro die is uitgeprocedeerd maar gezien het deel van zijn leven dat hij hier is beter in Nederland thuishoort dan in Angola. Dat op zich is al vervelend voor zo'n jongen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
Angolese jongen van 18, op z'n 10e door zijn ouders op het vliegtuig naar Nederland gezet, niet wetende wat hem ging overkomen. Hier opgevangen, in pleeggezin geplaatst. In 2007 voor het eerst gehoord dat hij niet zou kunnen blijven, beroep aangetekend. Procedures duren lang. Inmiddels is de jongen geworteld in Nederland, spreekt hij met Limburgse tongval, ziet zijn pleegouders als ouders, heeft hier een stabiele situatie (school, voetbal, gezin). In Angola zou hij compleet opnieuw moeten beginnen, spreekt amper de taal, kent amper nog de cultuur daar.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
Precies. Met de kanttekening dat er volgens mij wel degelijk politici zijn die het van belang vinden wat er met Mauro gebeurt en dat ook oprecht menen. Maar dat zijn vooral politici die geen lid van de PVV of VVD zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
Maar terwijl voor hem uitzetting dreigt, is hij ondertussen onderdeel van een partijpolitiek steekspel waarbij niemand het eigenlijk interessant vindt wat er met die jongen gebeurt. Iedereen, van PVV tot SP, schiet in zijn bekende reflexen om te kunnen profileren. Het CDA echter heeft een probleem. Ze zitten in een kabinet waarbij ze niet anders kunnen dan meegaan met de hardliners binnen VVD en PVV, maar dat is een houding die de achterban niet pikt. Dit alles komt tot uiting in de ongelukkige spagaat waar Leers op dit moment in staat.
Dan zou ik dat wel willen doen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:05 schreef Mylene het volgende:
Ik snap het niet hoor, adopteren is nooit een optie geweest?
Sap?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:05 schreef Boldface het volgende:
Niet dat het zo heel belangrijk is, maar die Limburgse tongval van Mauro (die hij werkelijk heeft), maakt het allemaal nog net wat frappanter dan het al is. Want de grote politieke kopstukken in deze zaak zijn de Limburgers Leers en Wilders. Ze zetten iemand dit land uit die precies dezelfde tongval heeft als zijzelf....
Draai draaiquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:24 schreef Friek_ het volgende:
THE PLOT THICKENS!
De PvdA zit weer een beetje zieltjes te winnen, tssk tssk.
Dat ben jij hier ook en toch kom je steeds terug.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:36 schreef Elsevier het volgende:
Wat een ophef om niks. Die Mauro is gewoon uitgeprocedeerd en hoort derhalve gewoon het land te verlaten.
Simpel zat.
Ik zie het gezicht van Jan-Peter Balkenende al voor me tegenover Wouter Bos: "U liegt en draait.''quote:
Bronquote:Leers biedt geen oplossing voor Mauro
D66-Kamerlid Gerard Schouw is diep ontevreden met de beslissing van minister Leers (CDA, Immigratie en Asiel) over de Angolese asielzoeker Mauro Manuel. Volgens Schouw biedt de minister geen echte oplossingen voor de asielzoeker noch voor alle andere jongeren die in dezelfde situatie verkeren. “Dit is onverteerbaar. De discretionaire bevoegdheid van de minister ligt aan de leiband van de PVV en gaat ten koste van zijn eigen partij. Hadden we het dan toch verkeerd begrepen dat het CDA Mauro wilde laten blijven?,” aldus Schouw.
Kameleon
Het D66-Kamerlid vraagt minister Leers om een structurele oplossing voor jonge asielzoekers die al jaren in Nederland verblijven. Schouw: “Deze minister staart zich blind op een streng beleid, maar waar blijft de rechtvaardigheid? De ene dag spreekt hij over een verrijking van de samenleving, de andere dag zet hij kansrijke migranten het land uit. De minister is net een kameleon. Wie is de echte Gerd Leers?”
Alle Mauros
D66 vindt dat Mauro en alle vergelijkbare jonge asielzoekers die in Nederland zijn opgegroeid, in Nederland moeten blijven. Volgens de sociaal-liberaal moet die beslissing echt veel sneller plaatsvinden want na zo veel jaren kunnen asielzoekers die in Nederland zijn opgegroeid niet meer met goed fatsoen worden uitgezet. “Banden met een pleeggezin kunnen ook niet zomaar afgebroken worden. Dat past niet binnen de ‘menselijke maat’ en ‘rechtvaardigheid’ die deze minister nastreeft. Als een jonge asielzoeker hier is opgegroeid en door lang verblijf verwesterd is, dan kun je niet zonder meer verwachten dat zo’n kind nog kan wortelen in het oorspronkelijke land van herkomst. Het kan niet zo zijn dat het asielbeleid van het kabinet jongeren beschadigt in hun fysieke en psychische welzijn,” vindt Schouw.
Remlof zal nu wel een hartverzakking krijgen nu blijkt dat hij op een xenofobe partij heeft gestemd en aldus indirect verantwoordelijk is voor Mauro's uitzetting.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:24 schreef Friek_ het volgende:
THE PLOT THICKENS!
De PvdA zit weer een beetje zieltjes te winnen, tssk tssk.
Dus dit is gewoon democratie als het hun uitkomt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:51 schreef borisz het volgende:
CDA is eruit en vind dat Mauro eruit moet.
Erger nog. Het CDA wil plotseling nu opeens stemmingen ipv dinsdag. Nu laten ze zich wel helemaal kennen, bang voor hun eigen congres.
vrijwillig verzekeren op sociale zekerheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.
Ik snap sowieso al niet waarom Koppejan en Ferrier niet gewoon tegenstemmen, we kennen hier in Nederland voor zover ik weet stemming zonder ruggespraak.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dus dit is gewoon democratie als het hun uitkomt.
Koppejan en Ferrier zijn tijdens het formatie van het kabinet al redelijk zwaar onder druk gezet door de fractie. Misschien is dit een van de redenen dat ze niet gewoon tegenstemmen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef Tocadisco het volgende:
Ik snap sowieso al niet waarom Koppejan en Ferrier niet gewoon tegenstemmen, we kennen hier in Nederland voor zover ik weet stemming zonder ruggespraak.
Inderdaad.. en boeie wat voor politieke gevolgen het heeft.. je gunt een jongen wel een leven!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik snap sowieso al niet waarom Koppejan en Ferrier niet gewoon tegenstemmen, we kennen hier in Nederland voor zover ik weet stemming zonder ruggespraak.
Jij moet echt de politiek in.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:12 schreef koemleit het volgende:
[..]
Inderdaad.. en boeie wat voor politieke gevolgen het heeft.. je gunt een jongen wel een leven!
Dus dan zijn ze even wat minder grote vriendjes met de rest van de fractie, big deal. De rest van de CDA-fractie heeft ook verdomd goed door dat als ze hen eruit pesten en zij hun zetel meenemen het gedaan is met de meerderheid en met het kabinet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Koppejan en Ferrier zijn tijdens het formatie van het kabinet al redelijk zwaar onder druk gezet door de fractie. Misschien is dit een van de redenen dat ze niet gewoon tegenstemmen.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik deze jonge terug zou sturen als ik in de positie was dit te voorkomenquote:
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een kabinet liet vallen over één jongen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik deze jonge terug zou sturen als ik in de positie was dit te voorkomen
op één onderwerp tegenstemmen staat gelijk aan het kabinet laten vallen? En laten we eerlijk zijn: Voor de PVV is dit de enige mogelijke combinatie waardoor zij nog enige invloed op het immigratiebeleid kunnen uitoefenen, op het moment dat ze het nu laten vallen over één jongen is het ook voor een heel aantal jaren weer terug naar de oppositiebankjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een kabinet liet vallen over één jongen.
Ik zou hierom direct het kabinet laten klappen (al is dit niet aan de orde)quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een kabinet liet vallen over één jongen.
Zou Wilders dit pikken? Immigratie is toch een van zijn speerpunten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:19 schreef Tocadisco het volgende:
op één onderwerp tegenstemmen staat gelijk aan het kabinet laten vallen?
Mwoah. Ze maken kans de grootste te worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
op één onderwerp tegenstemmen staat gelijk aan het kabinet laten vallen? En laten we eerlijk zijn: Voor de PVV is dit de enige mogelijke combinatie waardoor zij nog enige invloed op het immigratiebeleid kunnen uitoefenen, op het moment dat ze het nu laten vallen over één jongen is het ook voor een heel aantal jaren weer terug naar de oppositiebankjes.
zie mijn edit: dit kabinet is zijn enige kans, als hij het opblaast over één klein puntje is hij verdoemd tot jarenlang oppositie voeren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zou Wilders dit pikken? Immigratie is toch een van zijn speerpunten.
Henk en Ingrid snappen dit politieke steekspel?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
op één onderwerp tegenstemmen staat gelijk aan het kabinet laten vallen? En laten we eerlijk zijn: Voor de PVV is dit de enige mogelijke combinatie waardoor zij nog enige invloed op het immigratiebeleid kunnen uitoefenen, op het moment dat ze het nu laten vallen over één jongen is het ook voor een heel aantal jaren weer terug naar de oppositiebankjes.
En dan? Het CDA is niet zo bijzonder vergevingsgezind en met het VVD zal dat ook wel reuze meevallen, en met 30 - 40 zetels kan je geen kabinet vormen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah. Ze maken kans de grootste te worden.
Haha. Ik voorzie eerder een formatie die niet slaagt. CDA gaat niet met PVV, VVD niet met GL, en voor Paars+ zijn er te weinig zetels.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
zie mijn edit: dit kabinet is zijn enige kans, als hij het opblaast over één klein puntje is hij verdoemd tot jarenlang oppositie voeren.
Het was het uittesten waard geweest. Wat nu gebeurt, is erger. De slapjanussen van het CDA zwichten voor de gedoogpartner. Niet de regeringsverantwoordelijkheid, niet de impopulaire maatregelen zoals euro-steun, maar wél macht en misplaatst machtsvertoon zoals in deze zaak.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Zou Wilders dit pikken? Immigratie is toch een van zijn speerpunten.
30 + 8 < 76quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Henk en Ingrid snappen dit politieke steekspel?
Chapeau, de CDA wordt hierdoor gemarginaliseerd en de PVV krijgt er nog eens 8 zeteltjes bij.
En wij tot belgische toestanden, met een grote onregeerbare tegenbeweging in de kamer van Occupisten en Xenofoben, respectievelijk de SP met 20+ zetels die het enige oudlinkse tegengeluid van een kwakkelende PvdA zijn en de PVV met 30+ zetels die hun vreemdelingvrezende houding niet zullen aanpakken vanwege een stel bambi-oogjes in de media.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
zie mijn edit: dit kabinet is zijn enige kans, als hij het opblaast over één klein puntje is hij verdoemd tot jarenlang oppositie voeren.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Geert wil dit kabinet 4 jaar laten zitten om vervolgens zelf de grootste te worden.quote:
Ik snap je rekensom niet.quote:
Dat wordt weer slecht slapen vannacht.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
fixedquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik snap je rekensom niet.
30 + 8 < 76.
Tenminste, op mijn lagere school.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt weer slecht slapen vannacht.
Er is enkel een oppositie bij gratie van een coalitie.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
fixed
maar het was maar om aan te geven dat tenzij hij in zijn eentje 76 zetels heeft hij toch echt de oppositie in kan, ook als is hij de grootste partij.
Geert Wilders als minister-president, lachen toch?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan zijn we zeker de risee van Europaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geert Wilders als minister-president, lachen toch?
Dat ken ik ergens van.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:23 schreef eriksd het volgende:
Krijg je een eindeloos demissionair kabinet.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:59 schreef Friek_ het volgende:
Iedereen braaf ingeschakeld op Politiek24?
Brinkman is voorzitter ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Vraagje, is Brinkman de voorzitter of is dit iemand anders.
Jup.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Vraagje, is Brinkman de voorzitter of is dit iemand anders.
True that.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Oh god. Brinkman wil dus versneld Mauro het land uitsmijten.
Dat is wel de 5e colonne eigenlijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:19 schreef Friek_ het volgende:
Oeh, complottheorieën over de asieladvocaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |