abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103609397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:54 schreef waht het volgende:

[..]

Dat soort procedures worden geëist door partijen die weten dat het na zo'n lange tijd veel onwaarschijnlijker wordt dat iemand wordt teruggestuurd. Klassieke politieke zet.
Ook die zullen te overtuigen zijn van heldere, eerlijke, zo kort mogelijke procedures. Dit gezeul met kinderen is niemand voor hoe graag je ook iemand de schuld wilt geven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:59:59 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103609472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:36 schreef Elsevier het volgende:
Wat een ophef om niks. Die Mauro is gewoon uitgeprocedeerd en hoort derhalve gewoon het land te verlaten.

Simpel zat.
Oh jeetje trollkloon alert :')
pi_103609597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook die zullen te overtuigen zijn van heldere, eerlijke, zo kort mogelijke procedures. Dit gezeul met kinderen is niemand voor hoe graag je ook iemand de schuld wilt geven.
Oke dan geef ik ons allemaal de schuld. Boeten zullen we.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:03:43 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103609605
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:54 schreef waht het volgende:

[..]

Dat soort procedures worden geëist door partijen die weten dat het na zo'n lange tijd veel onwaarschijnlijker wordt dat iemand wordt teruggestuurd. Klassieke politieke zet.
Tja maar wie maakt zoiets nu mogelijk dan? Dat is de Nederlandse overheid.

Ik vind het niet zo vreemd dat je als asielzoeker iedere strohalm grijpt om hier te blijven.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:08:00 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103609759
Maargoed Mauro is weer een nieuw slachtoffer van de onmacht die er is om het werkelijke probleem aan te pakken. Omdat de regering nog steeds geen duidelijk antwoord heeft op vervelende Marokkaantjes die in oude wijken lopen te kloten. Daarom nemen ze een eenvoudig slachtoffer als Mauro om "daadkracht" te tonen. Hem het land uitpleuren is eigenlijk onnodig maar het komt zo lekker stoer over.
pi_103610013
Het CDA wordt niet door de PVV gegijzeld maar door de Verhagenkliek en waarnemend voorzitter Bleker. Deze uberratten hebben ze in deze positie gebracht met 2/3 steun van het congres na de nodige toneeltranen, fortuinimmitatie door 'oze limburgse jong' Camielke en Blekeristisch geleuter over de unieke kans die samenwerking met de facistenclub van die geblondeerde indo met ongetwijfeld moslimroots, zou bieden. Ik weet wel wie ik naar het buitenste buitenbos zou sturen.
pi_103613403
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:08 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed Mauro is weer een nieuw slachtoffer van de onmacht die er is om het werkelijke probleem aan te pakken. Omdat de regering nog steeds geen duidelijk antwoord heeft op vervelende Marokkaantjes die in oude wijken lopen te kloten. Daarom nemen ze een eenvoudig slachtoffer als Mauro om "daadkracht" te tonen. Hem het land uitpleuren is eigenlijk onnodig maar het komt zo lekker stoer over.
Je hebt helemaal gelijk :). Lekker stoer en daadkrachtig doen zonder enig effect.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103613863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 00:15 schreef ecolo het volgende:
Het CDA wordt niet door de PVV gegijzeld maar door de Verhagenkliek en waarnemend voorzitter Bleker. Deze uberratten hebben ze in deze positie gebracht met 2/3 steun van het congres na de nodige toneeltranen, fortuinimmitatie door 'oze limburgse jong' Camielke en Blekeristisch geleuter over de unieke kans die samenwerking met de facistenclub van die geblondeerde indo met ongetwijfeld moslimroots, zou bieden. Ik weet wel wie ik naar het buitenste buitenbos zou sturen.
_O_
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:48:18 #109
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103613917
quote:
:D :D :D :Y
pi_103613989
quote:
Wat een nonzens. Het enige wat ze doen is de wet naleven, lijkt me vrij elementair als zijnde minister.
pi_103614093
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:55 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Wat een nonzens. Het enige wat ze doen is de wet naleven, lijkt me vrij elementair als zijnde minister.
Hallo php
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103616329
Ik denk dat ik vrijdag een zak popcorn koop en me zaterdag op de bank nestel, met de TV afgestemd op Politiek24. Ik ga er althans vanuit dat men het CDA-congres wel weer live uitzendt.

Het kon wel eens boeiend worden; misschien nog wel boeiender dan het congres van vorig jaar, waarvan vooral de uitspraak "Doe dit ons land niet aan, doe dit onze partij niet aan" van Hirsch Ballin me is bijgebleven.

Er speelt meer dan alleen Mauro. Gisteren was er een CDJA-politicus op TV die al aankondigde dat hij dat punt zou aankaarten, maar er speelt meer. Het CDA staat historisch laag in de peilingen, op slechts 13-14 zetels. Dat zijn er nog 7-8 minder dan ze nu hebben. De achterban herkent zich steeds minder in de partij en hun rechtse koers. Zie ook www.cdalert.nl; een tegenbeweging vanuit Friesland.

CDA'ers zijn niet alleen boos om een onderwerp als Mauro, maar bijvoorbeeld ook over hoe het PGB wordt uitgekleed en hoe iemand als minister Leers onder de plak zit bij Geert Wilders. Ik verwacht dit weekend heel wat vuurwerk. Ik ben met name benieuwd of de dissidenten het alleen bij woorden houden, zoals 'kritisch volgen van beleid' of nu ook echt eens in actie komen.
pi_103616361
Ik ga me hier niet populair mee maken, maar ik vind het zielig voor Mauro.
Spijt
pi_103616372
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:01 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Hallo php
Aha! :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103616399
quote:
13s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:47 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Ik ga me hier niet populair mee maken, maar ik vind het zielig voor Mauro.
Ik vind het ook diep triest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103616503
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:49 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook diep triest.
Ik ook. Alsof zijn levensloop tot nu toe al niet moeilijk genoeg was, is hij nu ook nog eens slachtoffer van een politiek steekspel in Nederland; en vooral het onvermogen van het CDA om de rug recht te houden en een standpunt in te nemen dat de PVV niet zint. De menselijke maat is zoek bij het CDA; geen wonder dat kiezers massaal weglopen. Men herkent zich simpelweg niet meer in de partij.
pi_103616515
Mauro is 1 van de dingen die ik niet gevolgd heb.
Je moet toch een keuze maken, toch?
Ik weet niet eens waar het over gaat?
Iemand die me misschien kan bijpraten?
I´m back.
pi_103616732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
mauro is nu 18 en sinds zijn 10de in nederland. is hier opgegroeid. in een nederlands pleeggezin, met dus nederlandse familie een nederlandse opleiding en nederlandse normen en waarden. mauro moet uitgezet worden, want mauro is een *dadadummmmm* economisch vluchteling!

schandalig eigenlijk dat men een 10jarige (zo oud was hij tenslotte toen hij in nederland kwam) zo afrekent op "economisch vluchteling" zijn. net alsof een 10 jarige zo veel te kiezen heeft, of daartoe in staat is!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:00:34 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103616737
quote:
Och, ze hebben weer eens een grensgeval opgeduikeld van het geldende immigratiebeleid, ene Mauro die is uitgeprocedeerd maar gezien het deel van zijn leven dat hij hier is beter in Nederland thuishoort dan in Angola. Dat op zich is al vervelend voor zo'n jongen.

Maar terwijl voor hem uitzetting dreigt, is hij ondertussen onderdeel van een partijpolitiek steekspel waarbij niemand het eigenlijk interessant vindt wat er met die jongen gebeurt. Iedereen, van PVV tot SP, schiet in zijn bekende reflexen om te kunnen profileren. Het CDA echter heeft een probleem. Ze zitten in een kabinet waarbij ze niet anders kunnen dan meegaan met de hardliners binnen VVD en PVV, maar dat is een houding die de achterban niet pikt. Dit alles komt tot uiting in de ongelukkige spagaat waar Leers op dit moment in staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_103616758
quote:
Angolese jongen van 18, op z'n 10e door zijn ouders op het vliegtuig naar Nederland gezet, niet wetende wat hem ging overkomen. Hier opgevangen, in pleeggezin geplaatst. In 2007 voor het eerst gehoord dat hij niet zou kunnen blijven, beroep aangetekend. Procedures duren lang. Inmiddels is de jongen geworteld in Nederland, spreekt hij met Limburgse tongval, ziet zijn pleegouders als ouders, heeft hier een stabiele situatie (school, voetbal, gezin). In Angola zou hij compleet opnieuw moeten beginnen, spreekt amper de taal, kent amper nog de cultuur daar.

Veel korter is het niet uit te leggen.
pi_103616801
Ach jongens laat hem hier blijven.
Ik vind het een droevig verhaal, niet iets om ideologie om te bedrijven.
(bedankt trouwens for filling me in)
I´m back.
pi_103616820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
Maar terwijl voor hem uitzetting dreigt, is hij ondertussen onderdeel van een partijpolitiek steekspel waarbij niemand het eigenlijk interessant vindt wat er met die jongen gebeurt. Iedereen, van PVV tot SP, schiet in zijn bekende reflexen om te kunnen profileren. Het CDA echter heeft een probleem. Ze zitten in een kabinet waarbij ze niet anders kunnen dan meegaan met de hardliners binnen VVD en PVV, maar dat is een houding die de achterban niet pikt. Dit alles komt tot uiting in de ongelukkige spagaat waar Leers op dit moment in staat.
Precies. Met de kanttekening dat er volgens mij wel degelijk politici zijn die het van belang vinden wat er met Mauro gebeurt en dat ook oprecht menen. Maar dat zijn vooral politici die geen lid van de PVV of VVD zijn.
pi_103616848
Vanaf 16.00u is er een commissievergadering in de Thorbeckezaal over Mauro live te volgen. Zie hier.
pi_103616889
Ik snap het niet hoor, adopteren is nooit een optie geweest?
pi_103616897
Niet dat het zo heel belangrijk is, maar die Limburgse tongval van Mauro (die hij werkelijk heeft), maakt het allemaal nog net wat frappanter dan het al is. Want de grote politieke kopstukken in deze zaak zijn de Limburgers Leers en Wilders. Ze zetten iemand dit land uit die precies dezelfde tongval heeft als zijzelf....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')