Dan zou ik dat wel willen doen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:05 schreef Mylene het volgende:
Ik snap het niet hoor, adopteren is nooit een optie geweest?
Sap?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:05 schreef Boldface het volgende:
Niet dat het zo heel belangrijk is, maar die Limburgse tongval van Mauro (die hij werkelijk heeft), maakt het allemaal nog net wat frappanter dan het al is. Want de grote politieke kopstukken in deze zaak zijn de Limburgers Leers en Wilders. Ze zetten iemand dit land uit die precies dezelfde tongval heeft als zijzelf....
Draai draaiquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:24 schreef Friek_ het volgende:
THE PLOT THICKENS!
De PvdA zit weer een beetje zieltjes te winnen, tssk tssk.
Dat ben jij hier ook en toch kom je steeds terug.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:36 schreef Elsevier het volgende:
Wat een ophef om niks. Die Mauro is gewoon uitgeprocedeerd en hoort derhalve gewoon het land te verlaten.
Simpel zat.
Ik zie het gezicht van Jan-Peter Balkenende al voor me tegenover Wouter Bos: "U liegt en draait.''quote:
Bronquote:Leers biedt geen oplossing voor Mauro
D66-Kamerlid Gerard Schouw is diep ontevreden met de beslissing van minister Leers (CDA, Immigratie en Asiel) over de Angolese asielzoeker Mauro Manuel. Volgens Schouw biedt de minister geen echte oplossingen voor de asielzoeker noch voor alle andere jongeren die in dezelfde situatie verkeren. “Dit is onverteerbaar. De discretionaire bevoegdheid van de minister ligt aan de leiband van de PVV en gaat ten koste van zijn eigen partij. Hadden we het dan toch verkeerd begrepen dat het CDA Mauro wilde laten blijven?,” aldus Schouw.
Kameleon
Het D66-Kamerlid vraagt minister Leers om een structurele oplossing voor jonge asielzoekers die al jaren in Nederland verblijven. Schouw: “Deze minister staart zich blind op een streng beleid, maar waar blijft de rechtvaardigheid? De ene dag spreekt hij over een verrijking van de samenleving, de andere dag zet hij kansrijke migranten het land uit. De minister is net een kameleon. Wie is de echte Gerd Leers?”
Alle Mauros
D66 vindt dat Mauro en alle vergelijkbare jonge asielzoekers die in Nederland zijn opgegroeid, in Nederland moeten blijven. Volgens de sociaal-liberaal moet die beslissing echt veel sneller plaatsvinden want na zo veel jaren kunnen asielzoekers die in Nederland zijn opgegroeid niet meer met goed fatsoen worden uitgezet. “Banden met een pleeggezin kunnen ook niet zomaar afgebroken worden. Dat past niet binnen de ‘menselijke maat’ en ‘rechtvaardigheid’ die deze minister nastreeft. Als een jonge asielzoeker hier is opgegroeid en door lang verblijf verwesterd is, dan kun je niet zonder meer verwachten dat zo’n kind nog kan wortelen in het oorspronkelijke land van herkomst. Het kan niet zo zijn dat het asielbeleid van het kabinet jongeren beschadigt in hun fysieke en psychische welzijn,” vindt Schouw.
Remlof zal nu wel een hartverzakking krijgen nu blijkt dat hij op een xenofobe partij heeft gestemd en aldus indirect verantwoordelijk is voor Mauro's uitzetting.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:24 schreef Friek_ het volgende:
THE PLOT THICKENS!
De PvdA zit weer een beetje zieltjes te winnen, tssk tssk.
Dus dit is gewoon democratie als het hun uitkomt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:51 schreef borisz het volgende:
CDA is eruit en vind dat Mauro eruit moet.
Erger nog. Het CDA wil plotseling nu opeens stemmingen ipv dinsdag. Nu laten ze zich wel helemaal kennen, bang voor hun eigen congres.
vrijwillig verzekeren op sociale zekerheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.
Ik snap sowieso al niet waarom Koppejan en Ferrier niet gewoon tegenstemmen, we kennen hier in Nederland voor zover ik weet stemming zonder ruggespraak.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dus dit is gewoon democratie als het hun uitkomt.
Koppejan en Ferrier zijn tijdens het formatie van het kabinet al redelijk zwaar onder druk gezet door de fractie. Misschien is dit een van de redenen dat ze niet gewoon tegenstemmen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef Tocadisco het volgende:
Ik snap sowieso al niet waarom Koppejan en Ferrier niet gewoon tegenstemmen, we kennen hier in Nederland voor zover ik weet stemming zonder ruggespraak.
Inderdaad.. en boeie wat voor politieke gevolgen het heeft.. je gunt een jongen wel een leven!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik snap sowieso al niet waarom Koppejan en Ferrier niet gewoon tegenstemmen, we kennen hier in Nederland voor zover ik weet stemming zonder ruggespraak.
Jij moet echt de politiek in.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:12 schreef koemleit het volgende:
[..]
Inderdaad.. en boeie wat voor politieke gevolgen het heeft.. je gunt een jongen wel een leven!
Dus dan zijn ze even wat minder grote vriendjes met de rest van de fractie, big deal. De rest van de CDA-fractie heeft ook verdomd goed door dat als ze hen eruit pesten en zij hun zetel meenemen het gedaan is met de meerderheid en met het kabinet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Koppejan en Ferrier zijn tijdens het formatie van het kabinet al redelijk zwaar onder druk gezet door de fractie. Misschien is dit een van de redenen dat ze niet gewoon tegenstemmen.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik deze jonge terug zou sturen als ik in de positie was dit te voorkomenquote:
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een kabinet liet vallen over één jongen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik deze jonge terug zou sturen als ik in de positie was dit te voorkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |