abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103556791
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.

Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.

Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.

Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoen :') Dat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
-
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:53:17 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_103556847
Ik geloof het ook niet zo. Het zit allemaal tussen de oren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_103556862
Tegenwoordig heeft ieder kind ook ADHD of is dyslectisch.
pi_103556875
iedereen weet dat je gek bent ritmo
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_103556910
quote:
of autisme
pi_103556914
Autisme?
pi_103556919
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat is ook al een klacht opzich. Degenen die daar het meeste onder lijden, zijn die 10 % mensen die het wél hebben.
-
pi_103556921
Stomme autisten. :r
pi_103556924
Allemaal een onderverdeling van aanstelleritus
pi_103556945
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef kikoooooo het volgende:
Autisme?
Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.
-
pi_103556956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Uiteraard, maar daarmee is het niet meteen iets verwerpelijks.
pi_103556957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:52 schreef Ritmo het volgende:
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.

Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.

Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.

Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoen :') Dat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
EPIC WINNING!
pi_103556970
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen. :Y
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:56:11 #14
46149 __Saviour__
pi_103556983
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_103556987
quote:
lol.
pi_103557037
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.

Het is wel een ziekte though.
pi_103557039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef Nyan het volgende:
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen. :Y
Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
-
pi_103557043
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
Inderdaad de hoogsensitieve kristalkinderen daargelaten, dat zijn gewoon kutkoters die een pedagogisch verantwoord pak slaag verdienen zo nu en dan :')
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_103557054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Bonkers. het volgende:
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.

Het is wel een ziekte though.
Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
-
pi_103557078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
pi_103557101
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, doe de hele psychologie maar af als kwakzalvers.. :')
Ga je nou ontkennen dat iets als ADHD bestaat? :{
-
pi_103557180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Nyan het volgende:

[..]

Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.

Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
-
pi_103557217
Mensen zien pas de impact die een stoornis of beperking kan hebben op iemand als het iemand betreft die dicht bij ze staat. Helaas dan komt soms pas het begrip. En dan nog niet altijd. :N
pi_103557255
quote:

[..]

Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
Mensen maken het voor zichzelf te ingewikkeld.

Daarom bestaat de behandeling dan ook uit rust en heel veel gesprekken, eventueel aangevuld met medicijnen. Men moet weer 'uit de knoop worden gehaald'
pi_103557261
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.

Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
En tevens eens met de stelling. Wens niemand een burnout toe. ;)
pi_103557279
Of een gebroken arm, for that matter. Vind jullie allemaal veel te lief :* O+
pi_103557282
al die stoornissen is gewoon een goed gesprek hebben met jezelf in de spiegel

autisme > ff gesprekje dat het een hersenspinsel heb en de volgende dag kan je er weer tegen aan, maar die mensen durven zo'n gesprekje niet aan omdat ze liever hun hele leven verzorgd willen worden en iets hebben waar ze hun falen op kunnen afschuiven

depressie > morgen komt alles weer goed mentaliteit, opgelost
pi_103557309
Van die mensen die depressief zijn verwarren met even somber zijn. :')
pi_103557340
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:01 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Mensen maken het voor zichzelf te ingewikkeld.
[quote]
Daarom bestaat de behandeling dan ook uit rust en heel veel gesprekken, eventueel aangevuld met medicijnen. Men moet weer 'uit de knoop worden gehaald'
Klopt. Weer je reserve's opbouwen en de 'paden' (denkwegen) in je hersenen weer opnieuw leggen. Kan heel lang duren, heb het van dichtbij meegemaakt met m'n moeder en een vriend.

Het 'nare' is dat je voor je therapie mede leuke dingen moet gaan doen (in mate), dingen die je normaal echt leuk vindt (maar dat vind je op dat moment ook niet meer leuk).
Het kan dus zijn dat iemand al 2 maanden thuis zit van werk, maar wel even op een feestje verschijnt en een wijntje drinkt, of in de stad te vinden is aan het winkelen. Dat wekt heel veel onbegrip bij de 'buitenwereld'.
-
pi_103557407
Illuminati ik zeg het je.
If not now, then when.
pi_103557439
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:02 schreef Kroc het volgende:

autisme > ff gesprekje dat het een hersenspinsel heb en de volgende dag kan je er weer tegen aan, maar die mensen durven zo'n gesprekje niet aan omdat ze liever hun hele leven verzorgd willen worden en iets hebben waar ze hun falen op kunnen afschuiven

Whut?
pi_103557473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt. Weer je reserve's opbouwen en de 'paden' (denkwegen) in je hersenen weer opnieuw leggen. Kan heel lang duren, heb het van dichtbij meegemaakt met m'n moeder en een vriend.
Het gaat hopelijk weer wat beter met ze? :*
En toch ben ik blij dat er tegenwoordig zoveel research naar gedaan wordt. Zo kunnen veel dingen ook gewoon voorkomen worden. ;)
pi_103557530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Illuminati ik zeg het je.
:') :') :') !
pi_103557673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:06 schreef Nyan het volgende:

[..]

Het gaat hopelijk weer wat beter met ze? :*
Beide op de weg terug, goed aan het herstellen en weer deels werkzaam. :) Thx. Maar heeft heel lang geduurt, met veel vallen en opstaan en ze zijn nog steeds niet helemaal weer de oude. Maar dat kan nog wel even duren.
quote:
En toch ben ik blij dat er tegenwoordig zoveel research naar gedaan wordt. Zo kunnen veel dingen ook gewoon voorkomen worden. ;)
Kennis is er vaak wel, maar veel werkgevers drijven hun personeel (onbewust of bewust) tot het uiterste. Geld, geld, geld he?
-
pi_103557739
quote:

[..]

Ja maar wat is een burnout dan? Gewoon chronisch te lang werken en je zitten stressen. Dat deden vroeger mensen toch ook? Kijk naar Wall Street, daar werkten mensen in de jaren 60 en 70 ook 15 uur per dag, 6 dagen per week. Stuk voor stuk allemaal harde werkers die jaren van hun leven hebben opgegeven aan hun werk. De een kon het aan met de cocaine, de ander gebruikte speed, sommigen konden het niet aan en zijn van baan verwisseld en een klein groep deed het gewoon normaal en had die zondag echt rust nodig.

Maar burnouts? Nee, daar had niemand van gehoord, en het is zelfs niet eens een nieuwe label op een oud ziekte, want vroeger ging niemand een heel jaar lang thuis zitten omdat hij oh zo vermoeid en chronisch mentaal op was. Man the fuck up en get to work.

Echt, typisch modeziektes van de 21ste eeuw.

Burnout, depressies, autisme spectrum, ADHD, dyslexie.
PTSD wat wel een ziekte is maar overdreven word door mensen maandenlang betaald thuis te laten zitten.

Men ging vroeger naar werk en kwam thuis, en als je te bang was om dat te doen werd dat door je werk eruitgeforceerd of je kreeg niet betaald. Lijkt mij dat dat niet meer dan eerlijk is.
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:12:19 #36
46149 __Saviour__
pi_103557740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het is allemaal enorm natte vinger werk. Zet drie van die kwakzalvers op een 'patient' en ze komen alledrie met een eigen labeltje. Geen verifieerbare en repliceerbare resultaten. Dat soort vage alfa-'wetenschap' is absoluut niet aan mij besteed.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_103557748
Ach ja, wacht maar totdat diegenen ermee te maken krijgen, dan piepen ze opeens wel anders. Dat is dus ook de reden dat ik schijt aan de mening van dat soort personen heb en meestal ook de persoon zelf, aangezien dat vaak bepaalde types zijn.
pi_103557781
Tsja ik zit ook op een uitkering vanwege een depressie (zware depressie). Enige lichtpuntje is dat ik deze uitkering in Japan besteed en dus eindelijk eens wat rust in mijn hoofd heb. Depressie is niet leuk dat kan ik idd beamen :Y
pi_103557826
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Beide op de weg terug, goed aan het herstellen en weer deels werkzaam. :) Thx. Maar heeft heel lang geduurt, met veel vallen en opstaan en ze zijn nog steeds niet helemaal weer de oude. Maar dat kan nog wel even duren.

[..]

Kennis is er vaak wel, maar veel werkgevers drijven hun personeel (onbewust of bewust) tot het uiterste. Geld, geld, geld he?
In ieder geval goed om te horen. Gewoon de tijd en ruimte nemen die nodig is lijkt me.
Heb inderdaad wel vaker werkgevers gekend en gehad die erg weinig inzicht leken te hebben. Ben in al die jaren nog maar eentje tegengekomen die zijn personeel de ruimte geeft als zoiets zich voordoet. Is helaas in veel bedrijven een geldkwestie, en worden werknemers er zelfs uitgewerkt. :r Vind ik een bagger mentaliteit persoonlijk.
pi_103557853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:13 schreef SoraAoi het volgende:
Tsja ik zit ook op een uitkering vanwege een depressie (zware depressie). Enige lichtpuntje is dat ik deze uitkering in Japan besteed en dus eindelijk eens wat rust in mijn hoofd heb. Depressie is niet leuk dat kan ik idd beamen :Y
hoe heb je dat geregeld? Zoiets lijkt mij ook wel lekker in Phuket ofzo
pi_103557956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Moderne pscyhologie bestaat anders volledig uit alles wat lijkt op een of andere vage aandoening meteen wordt aangemerkt als dat.

Als je bij een dokter bent heb je manieren om dingen te testen. Je vertelt welke klachten je hebt, hij vergelijkt dat met wat voor ziekte je zou kunnen hebben, dan test hij je en komt er uitslag. In de pscychologie heb je geen test en lijken alle ziektes teveel op elkaar en op symptomen die normale mensen ook vertonen.

Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf). Goed. Als ik alle symptomen zou moeten volgen had ik dat ook. Mijn broertje komt ook in aanmerking voor de helft. Mijn vrienden etc. Iedereen heeft wel dingen die overeenkomen met veel moderne aandoeningen. Het probleem is dat er zonder echte diagnose mensen ziektes wordt aangepraat, waarna ze opeens het gevoel hebben van "oh, nou weet ik tenminste wat ik heb, dat lucht op". Nee, je voelt je precies even slecht als gisteren en je hebt precies dezelfde verschijnselen. Je zou eens daarop gericht je leven moeten inrichten en niet op een of andere diagnose van een popziekte.
pi_103558012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:14 schreef Kroc het volgende:

[..]

hoe heb je dat geregeld? Zoiets lijkt mij ook wel lekker in Phuket ofzo
Je moet goedkeuring van de arts krijgen. De arts moet vinden dat het beter voor je is. Het is een lang proces. Ik ga misschien ook nog wel met de uitkering eens in Thailand wonen lijkt me ook wel lekker idd :)
pi_103558028
Net als indigokinderen en nieuwetijdskinderen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hooggevoelige mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_103558111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Ja maar wat is een burnout dan? Gewoon chronisch te lang werken en je zitten stressen. Dat deden vroeger mensen toch ook? Kijk naar Wall Street, daar werkten mensen in de jaren 60 en 70 ook 15 uur per dag, 6 dagen per week. Stuk voor stuk allemaal harde werkers die jaren van hun leven hebben opgegeven aan hun werk. De een kon het aan met de cocaine, de ander gebruikte speed, sommigen konden het niet aan en zijn van baan verwisseld en een klein groep deed het gewoon normaal en had die zondag echt rust nodig.

Maar burnouts? Nee, daar had niemand van gehoord, en het is zelfs niet eens een nieuwe label op een oud ziekte, want vroeger ging niemand een heel jaar lang thuis zitten omdat hij oh zo vermoeid en chronisch mentaal op was. Man the fuck up en get to work.

PTSD wat wel een ziekte is maar overdreven word door mensen maandenlang betaald thuis te laten zitten.

Men ging vroeger naar werk en kwam thuis, en als je te bang was om dat te doen werd dat door je werk eruitgeforceerd of je kreeg niet betaald. Lijkt mij dat dat niet meer dan eerlijk is.
Dus een burnout of depressie bestaat volgens jou niet?
pi_103558127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Bedankt, jij bent precies het voorbeeld van waar m'n klacht over gaat.
Dat er mensen waren die 15 uur kunnen werken per dag (die storten op den duur wel in overigens, of zijn op hun 50e dood door een hoge bloeddruk, hartproblemen of alcohol/drugsverslavingen) wil niet zeggen dat een ander persoon niet onder de druk kwam bezwijken. Zoals dat niet iedereen fysiek geschikt is om te profboxen, is niet iedereen psychisch betand tegen hoge stress.

Bovendien is bij een burn-out vaak niet alleen de stress op het werk de enige oorzaak, vaak hebben die mensen b.v. nog heftige dingen meegemaakt in hun privé-leven.
-
pi_103558230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:18 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je moet goedkeuring van de arts krijgen. De arts moet vinden dat het beter voor je is. Het is een lang proces. Ik ga misschien ook nog wel met de uitkering eens in Thailand wonen lijkt me ook wel lekker idd :)
In een goedkoop hoerenparadijs met een Nederlandse uitkering, letterlijk en figuurlijk neuken voor het vaderland.
pi_103558295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:17 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Moderne pscyhologie bestaat anders volledig uit alles wat lijkt op een of andere vage aandoening meteen wordt aangemerkt als dat.

Als je bij een dokter bent heb je manieren om dingen te testen. Je vertelt welke klachten je hebt, hij vergelijkt dat met wat voor ziekte je zou kunnen hebben, dan test hij je en komt er uitslag. In de pscychologie heb je geen test en lijken alle ziektes teveel op elkaar en op symptomen die normale mensen ook vertonen.

Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf). Goed. Als ik alle symptomen zou moeten volgen had ik dat ook. Mijn broertje komt ook in aanmerking voor de helft. Mijn vrienden etc. Iedereen heeft wel dingen die overeenkomen met veel moderne aandoeningen. Het probleem is dat er zonder echte diagnose mensen ziektes wordt aangepraat, waarna ze opeens het gevoel hebben van "oh, nou weet ik tenminste wat ik heb, dat lucht op". Nee, je voelt je precies even slecht als gisteren en je hebt precies dezelfde verschijnselen. Je zou eens daarop gericht je leven moeten inrichten en niet op een of andere diagnose van een popziekte.
Diagnoses van syndromen als adhd en autisme worden nog altijd gesteld door artsen en niet door psychologen.

Soms de symptomen hebben betekent nog niet de aandoening hebben. Daar hebben ze medici voor, om dat vast te stellen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:27:18 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103558487
quote:
Een hersentumor ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103558500
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is allemaal enorm natte vinger werk. Zet drie van die kwakzalvers op een 'patient' en ze komen alledrie met een eigen labeltje. Geen verifieerbare en repliceerbare resultaten. Dat soort vage alfa-'wetenschap' is absoluut niet aan mij besteed.
Nee hoor. Ik ben het met je eens dat iedereen wel in meer of mindere mate bepaalde kenmerken heeft van een van de vele stoornissen en het soms allemaal wat 'vaag' is. Maar als iemand echt ADHD heeft (heb zelf milde variant van ADD overigens, en geloof me: het is geen verzonnen labeltje) dan zijn 10 van de 10 psychologen het daar heel snel over eens na onderzoek hoor.
Daarvoor moet je iemand echter wél eerst goed testen naar de normen van DSM-IV.

Misschien zijn er bepaalde mensen die in een grijs gebied zitten, maar dat is toch met fysieke ziektes ook zo? Als iemand een tumor heeft die (nog) niet uitgezaaid is, kan dat nog wel steeds kanker zijn.
-
pi_103558597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:20 schreef Capslockie het volgende:

[..]

Dus een burnout of depressie bestaat volgens jou niet?
Depressie wel, is iets van alle tijden. Alleen ben ik het oneens met de diverse methodes van genezing (en zeker het slikken van antidepressiva) tegenwoordig.

Burnout kan je anders noemen.. Of het bestaat, ik zou zeggen, vast wel. Maar 90% van de mensen die een "burnout" hebben kun je niet serieus nemen. De mens is niet zo gemaakt dat hij helemaal van slag raakt als hij een groot deel van zijn tijd aan werk besteed. Deze mensen hebben zeker wel een probleem maar dat is niet dat hun hersenen op zijn maar dat ze geen juiste aanpak voor werk hebben (en dat ze toekomst ook zo zien) en tegenwoordig makkelijk kunnen geloven dat dit normaal is.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:29:49 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103558610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben het met je eens dat iedereen wel in meer of mindere mate bepaalde kenmerken heeft van een van de vele stoornissen en het soms allemaal wat 'vaag' is. Maar als iemand echt ADHD heeft (heb zelf milde variant van ADD overigens, en geloof me: het is geen verzonnen labeltje) dan zijn 10 van de 10 psychologen het daar heel snel over eens na onderzoek hoor.
Daarvoor moet je iemand echter wél eerst goed testen naar de normen.
True trouwens, zolang het niet door een huisarts tijdens het spreekuur is gegokt maar gewoon door de psychische hulpverlening dan mog je er wel vanuit gaan dat het een goede diagnose is geweest. Heb zelf ook nog ergens en dossier van 15 pagina's liggen met de diagnose nadat ik meerdere keren langs ben geweest voor gesprekken en uiteindelijk een dagtest met van alles en nog wat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103558648
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Überhaupt ooit wetenschappelijke artikelen over 'vage alfa- wetenschap' :') gelezen?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:30:58 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103558664
Onze minster van volksgezondheid gelooft er ook niet in :') :D :'( :D
pi_103558746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Daarvoor moet je iemand echter wél eerst goed testen naar de normen van DSM-IV.

Misschien zijn er bepaalde mensen die in een grijs gebied zitten, maar dat is toch met fysieke ziektes ook zo? Als iemand een tumor heeft die (nog) niet uitgezaaid is, kan dat nog wel steeds kanker zijn.
"Mild" daar zit het probleem van de moderne psychologie in. Mild bestaat niet, mild is normaal.
Serieus, ik heb mild ADHD als ik die shit moet geloven. Zit ik thuis als een pussy van een uitkering te genieten? Heb ik problemen gehad met mijn ontwikkeling? Nee, ik werk gewoon voor mijn eigen ontwikkeling en ik zie mijn persoonlijke attributen als wat ik meedraag met mijzelf en ik kijk vooruit.
Mild is echt zoiets van, je hebt het eigenlijk niet, maar het lijkt er wel een beetje op en je zegt dat je klachtne hebt dus ik geef je de label toch maar.
pi_103558791
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:30 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Überhaupt ooit wetenschappelijke artikelen over 'vage alfa- wetenschap' :') gelezen?
Ja, ze testen met samples van 17 mannen en 7 vrouwen en achten een theorie als bewezen als SPSS een uitkomst van 0.0499 geeft.
:')
pi_103559024
Ik denk dat er veel mensen rondlopen (zeker van een oudere generatie) die wellicht een bepaalde problematiek/ stoornis hebben. Er is alleen nog nooit een diagnose vastgesteld.
Ik vind dat een goede vuistregel in deze discussie moet zijn in welke mate iets je beperkt. Voel je je zodanig ''down'' dat je niet goed meer functioneert? Houdt iets lang aan? Dan vind ik het een goed idee om de boel te laten checken. Helaas doet men dit soms niet, ook wel met nog veel ernstigere gevolgen.
Als je ADHD als diagnose hebt, maar er geen last van hebt in je dagdagelijks functioneren, is er ook geen probleem. Het probleem ontstaat naar mijn mening pas als je niet (meer) (volledig of gedeeltelijk) kan functioneren in je dagdagelijkse leven.
pi_103559096
Daarbij vind ik het vergelijk van ADHD met een burnout appels met peren vergelijken. Beide aandoeningen, met volledig verschillende gronden.
pi_103559190
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:29 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Depressie wel, is iets van alle tijden. Alleen ben ik het oneens met de diverse methodes van genezing (en zeker het slikken van antidepressiva) tegenwoordig.

Burnout kan je anders noemen.. Of het bestaat, ik zou zeggen, vast wel. Maar 90% van de mensen die een "burnout" hebben kun je niet serieus nemen. De mens is niet zo gemaakt dat hij helemaal van slag raakt als hij een groot deel van zijn tijd aan werk besteed. Deze mensen hebben zeker wel een probleem maar dat is niet dat hun hersenen op zijn maar dat ze geen juiste aanpak voor werk hebben (en dat ze toekomst ook zo zien) en tegenwoordig makkelijk kunnen geloven dat dit normaal is.
Ah, ja dan ben ik het met je eens. Maar heb jij betere methodes om depressies op te lossen? En een burnout ligt niet per definitie aan te veel werken. Er zijn ook andere krachten die dit kunnen veroorzaken. Ik denk ook inderdaad dat een burnout eenvoudig op te lossen is en dat is ander werk zoeken.
pi_103559224
Maar ik ga u allen bedanken voor deze veelzijdige discussie. Ik ga slapen :') Ik moet helaas morgen weer in alle vroegte aan de arbeid.
pi_103559296
quote:

[..]

quote:
Burnout kan je anders noemen.. Of het bestaat, ik zou zeggen, vast wel. Maar 90% van de mensen die een "burnout" hebben kun je niet serieus nemen.
Wat een onzin. :{ Maak daar 10 % van. En sowieso, je mag van de dokter en bedrijfsarts heus niet zomaar een half jaar thuisblijven + allerlei soorten therapie omdat je je aanstelt.
quote:
De mens is niet zo gemaakt dat hij helemaal van slag raakt als hij een groot deel van zijn tijd aan werk besteed. Deze mensen hebben zeker wel een probleem maar dat is niet dat hun hersenen op zijn maar dat ze geen juiste aanpak voor werk hebben (en dat ze toekomst ook zo zien) en tegenwoordig makkelijk kunnen geloven dat dit normaal is.
Vaak is het niet zo dat die mensen gewoon een beetje overwerkt zijn, maar van hun werkgever langere tijd te veel werk opgelegd krijgen. Iets wat je eigenlijk niet kan verwachten... Ook daar kan een gemiddeld mens nog wel tegen, maar het is vaak de combinatie met privé-problemen (scheidingen, problemen thuis) die er dan voor zorgt dat je 'op brandt'.

Ik ben het wel met je eens idd dat vaak wel (achteraf) veel stress vermeden kan worden door een andere aanpak. Maar daarvoor is een leidinggevende ook, die moet zelf constateren dat er iets verkeerd gaat en bijsturen of het werk aanpassen (b.v. een van iemands taken uitbesteden of een extra werknemer erbij).
-
pi_103559472
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:29 schreef jogy het volgende:

[..]

True trouwens, zolang het niet door een huisarts tijdens het spreekuur is gegokt maar gewoon door de psychische hulpverlening dan mog je er wel vanuit gaan dat het een goede diagnose is geweest. Heb zelf ook nog ergens en dossier van 15 pagina's liggen met de diagnose nadat ik meerdere keren langs ben geweest voor gesprekken en uiteindelijk een dagtest met van alles en nog wat.
Het zijn vaak de ouders die zomaar de diagnose stellen, door wat lijstjes door te surfen op internet (kun je best doen, maar laat je kind dan daarna ook nog echt testen en geef je vermoedens + het lijstje aan) en verhalen van andere ouders.
-
pi_103559804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:18 schreef Democritus. het volgende:

En hooggevoelige mensen.

Aanstellerij. Als het waar zou zijn dan heeft iedereen een 'speciale' afwijking. En heeft iedereen een special behandeling nodig. :')
Jij hebt duidelijk geen last van hooggevoeligheid; ergo: je weet niet waar je het over hebt. Zelfde verhaal met depressies, burnouts, psychoses, etc.

Ik ga ook niet doen alsof ik weet wat het is om een psychose te hebben; ik kan mij er slechts een beperkte voorstelling van maken, dat is het maximale wat je kunt bereiken als buitenstaander. Daardoor heb je dus ook niet het recht om er dusdanig boude uitspraken over te doen.
pi_103559838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef Ritmo het volgende:
[..]

Vaak is het niet zo dat die mensen gewoon een beetje overwerkt zijn, maar van hun werkgever langere tijd te veel werk opgelegd krijgen. Iets wat je eigenlijk niet kan verwachten... Ook daar kan een gemiddeld mens nog wel tegen, maar het is vaak de combinatie met privé-problemen (scheidingen, problemen thuis) die er dan voor zorgt dat je 'op brandt'.

Ik ben het wel met je eens idd dat vaak wel (achteraf) veel stress vermeden kan worden door een andere aanpak. Maar daarvoor is een leidinggevende ook, die moet zelf constateren dat er iets verkeerd gaat en bijsturen of het werk aanpassen (b.v. een van iemands taken uitbesteden of een extra werknemer erbij).
Het hoeft niet te liggen aan de hoeveelheid werk die je krijgt. Het kan eveneens psychologisch zijn, zoals werkgevers of werknemers die elkaar terroriseren. Dit is iets wat veel mensen vergeten. Op het eerste gezicht ondervind je hier geen hinder van, maar die kan zich zeker uiten in lichamelijk klachten, bijv. maagklachten.
pi_103559904
Ritmo, met je bloedkop, onterechte klacht!
pi_103560222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef Gamesua het volgende:

[..]

"Mild" daar zit het probleem van de moderne psychologie in. Mild bestaat niet, mild is normaal.
Mild is misschien het verkeerde woord. Maar je hebt wel verschillende 'gradaties'. Maar dan moet je wel de laagste gradatie enigszins hoog leggen, en niet 'lichte ADHD-achtige kenmerken' meenemen als de laagste vorm. Want bijna iedereen heeft wel ergens 1 of 2 van zulke kenmerken. Pas als je driekwart ofzo van zo'n kenmerken-lijst duidelijk hebt (en het echt voor problemen zorgt), heb je daadwerkelijk die stoornis.
quote:
Serieus, ik heb mild ADHD als ik die shit moet geloven. Zit ik thuis als een pussy van een uitkering te genieten? Heb ik problemen gehad met mijn ontwikkeling? Nee, ik werk gewoon voor mijn eigen ontwikkeling en ik zie mijn persoonlijke attributen als wat ik meedraag met mijzelf en ik kijk vooruit.
Mild is echt zoiets van, je hebt het eigenlijk niet, maar het lijkt er wel een beetje op en je zegt dat je klachtne hebt dus ik geef je de label toch maar.
Zie m'n reactie hierboven. ;)
Met ADHD hoef je ook helemaal niet thuis te gaan zitten. Zo iemand kan volledig functioneren.
Tenzij hij (en z'n omgeving) natuurlijk niet goed met z'n stoornis omgaat, veel problemen krijgt op z'n school en werk en depressief wordt. ;)

Wil niet zeggen dat wat hulp voor diegene (met name als hij/zij jong is) heel belangrijk is.
Leren om structuur aan te brengen, te ordenen en aan te geven als hij vastloopt.

Met een burn-out daarentegen kun je dus weer NIET functioneren.
-
pi_103560294
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:49 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen last van hooggevoeligheid; ergo: je weet niet waar je het over hebt. Zelfde verhaal met depressies, burnouts, psychoses, etc.

Ik ga ook niet doen alsof ik weet wat het is om een psychose te hebben; ik kan mij er slechts een beperkte voorstelling van maken, dat is het maximale wat je kunt bereiken als buitenstaander. Daardoor heb je dus ook niet het recht om er dusdanig boude uitspraken over te doen.
Hooggevoeligheid is toch geen officieel erkende stoornis of ziekte? In tegenstelling tot de andere dingen die voorbij komen. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet helemaal in dat rijtje thuishoren, het is wat meer van de alternatieve 'wetenschap' en niet goed te bewijzen of meten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ritmo op 25-10-2011 22:12:30 ]
-
pi_103560476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:50 schreef Capslockie het volgende:

[..]

Het hoeft niet te liggen aan de hoeveelheid werk die je krijgt. Het kan eveneens psychologisch zijn, zoals werkgevers of werknemers die elkaar terroriseren. Dit is iets wat veel mensen vergeten. Op het eerste gezicht ondervind je hier geen hinder van, maar die kan zich zeker uiten in lichamelijk klachten, bijv. maagklachten.
Klopt. Een tiener kan ook een depressie of burn-out krijgen als hij langdurig heel hard gepest wordt en daarbij thuis ook nog stress heeft van b.v. ruziende ouders.
Alleen kinderen worden eerder in bescherming genomen door b.v. school, ouders als ze problemen hebben. Als volwassen persoon krijg je niet altijd die bescherming.
-
pi_103560511
Depressie en Burn-out zijn beide erg echt en verschrikkelijk om mee te maken. Wat ik wel denk is dat het desondanks wel ziektes van deze tijdsgeest zijn. Misschien dat het te maken heeft dat je vandaag niet (zoals vroeger) getrouwd moest zijn, kinderen hebben en werken. Maar ook verwacht wordt dat je echt gelukkig bent. En dat je dus wanneer deze verwachtingen niet uitkomen je teleurgesteld bent in je leven waar je er vroeger niet bij stil zou staan. Ik heb ook wel gelezen dat zelfmoord relatief veel meer voor komt in gebieden waarin je omringt wordt door 'wel' geslaagde mensen. (In de Quest dus geen idee of dat betrouwbaar is)

Wat me ook altijd wel interessant lijkt in deze context is om te weten hoeveel depressies voorkomen in bijvoorbeeld Afrika of ten tijde van WO II.
pi_103560943
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:00 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Depressie en Burn-out zijn beide erg echt en verschrikkelijk om mee te maken. Wat ik wel denk is dat het desondanks wel ziektes van deze tijdsgeest zijn. Misschien dat het te maken heeft dat je vandaag niet (zoals vroeger) getrouwd moest zijn, kinderen hebben en werken. Maar ook verwacht wordt dat je echt gelukkig bent. En dat je dus wanneer deze verwachtingen niet uitkomen je teleurgesteld bent in je leven waar je er vroeger niet bij stil zou staan. Ik heb ook wel gelezen dat zelfmoord relatief veel meer voor komt in gebieden waarin je omringt wordt door 'wel' geslaagde mensen. (In de Quest dus geen idee of dat betrouwbaar is)

Wat me ook altijd wel interessant lijkt in deze context is om te weten hoeveel depressies voorkomen in bijvoorbeeld Afrika of ten tijde van WO II.
Ik denk dat in b.v. geval van oorlog je lichaam en geest in een soort automatische overlevingspiloot gaan staan waardoor het zichzelf beschermt. Is zelfs aangetoond dat de hersenen van millitairen in oorlog er anders uitzien dan van millitairen die niet in oorlog zijn. Angstcentrum en andere gebieden waar emoties geregeld worden, worden b.v. minder actief. Prio: overleven.

Bij geen oorlog of levensbedreigende situatie, prio: een beetje gelukkig zijn, wat erkenning krijgen, sociale contacten..

Dat er ná de WO2 enorm veel depressies kwamen, lijkt me wel. Net als dat oorlogstrama's van millitairen pas op gaan spelen zodra ze uit het oorlogsgebied zijn (soms zelfs veel later) en in hun 'veilige' omgeving terug zijn en weer ontspannen. Op het moment dat ze het trauma meemaken moeten de hersenen zich tegen zichzelf beschermen, dus dan moet je niet in gaan storten of heel bang gaan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 25-10-2011 22:14:56 ]
-
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:14:53 #70
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_103561338
Ik maar denken dat Ritmo autisme eens serieus zou gaan nemen. PS ik zag vandaag een Ritmo vrachtwagen rijden, helaas geen pics.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_103561491
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:14 schreef Pharkus het volgende:
Ik maar denken dat Ritmo autisme eens serieus zou gaan nemen. PS ik zag vandaag een Ritmo vrachtwagen rijden, helaas geen pics.
Ik zal nooit ontkennen dat autisme bestaat en het een echte en serieuze stoornis is.
Als ik echter iemand hier zo noem, dan weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk niet echt die stoornis heeft. Hoewel sommige gevallen hier wel heel dichtbij zouden komen denk ik. :')
-
pi_103563100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:56 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hooggevoeligheid is toch geen officieel erkende stoornis of ziekte? In tegenstelling tot de andere dingen die voorbij komen. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet helemaal in dat rijtje thuishoren, het is wat meer van de alternatieve 'wetenschap' en niet goed te bewijzen of meten.
Of het wel of niet in dat geweldige DSM-IV, waarin iedereen zo'n beetje gestoord wordt verklaard, staat zal mij worst wezen; ik maak het in mijn omgeving duidelijk mee. Ik zet sowieso nogal wat kanttekeningen en vraagtekens bij de "wetenschap" psychologie; neurologie: dat is wetenschap. Maar psychologie en psychiatrie zijn slechts gebaseerd op benaderingen en best-practices; oftewel: gedeeltelijk gokwerk en daardoor geen keiharde wetenschap.

Stress is ook niet goed te meten en verschilt ook per persoon hoe snel diegene er last van krijgt, maar bestaat dat dan ook niet? En waarom is de één een geweldig kunstenaar, de ander een zeer meelevend persoon, de ander een ijskonijn en weer een ander een genocidepleger?

Uiteraard heb je gevoelige en ongevoelige mensen, maar er zijn ook mensen die praktisch niets voelen, dus waarom zouden er geen mensen zijn die bovengemiddeld voelen? Het gaat mij ook niet om het hokjesproppen, het gaat mij om het omarmen en handig inzetten ervan. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door TimMer1981 op 25-10-2011 23:03:22 ]
pi_103563448
Zowaar 'n terechte klacht van metalhater Ritmo. ;) M'n moeder heeft zelf enige tijd met burn-out thuis gezeten en die vond dat in eerste instantie ook "zo'n nieuwe modeziekte" en "dat overkomt mij nooit", mooi wel dus, en het gaat nu weer de verkeerde kant op met d'r, ze legt de lat veeeeel te hoog. :N
Hallon!
pi_103564202
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:55 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mild is misschien het verkeerde woord. Maar je hebt wel verschillende 'gradaties'. Maar dan moet je wel de laagste gradatie enigszins hoog leggen, en niet 'lichte ADHD-achtige kenmerken' meenemen als de laagste vorm. Want bijna iedereen heeft wel ergens 1 of 2 van zulke kenmerken. Pas als je driekwart ofzo van zo'n kenmerken-lijst duidelijk hebt (en het echt voor problemen zorgt), heb je daadwerkelijk die stoornis.

[..]

Zie m'n reactie hierboven. ;)
Met ADHD hoef je ook helemaal niet thuis te gaan zitten. Zo iemand kan volledig functioneren.
Tenzij hij (en z'n omgeving) natuurlijk niet goed met z'n stoornis omgaat, veel problemen krijgt op z'n school en werk en depressief wordt. ;)

Wil niet zeggen dat wat hulp voor diegene (met name als hij/zij jong is) heel belangrijk is.
Leren om structuur aan te brengen, te ordenen en aan te geven als hij vastloopt.

Met een burn-out daarentegen kun je dus weer NIET functioneren.
Waarom dan niet? Dat is mijn belangrijkste punt van crusade tegenover de "moderne modeziektes". Kijk, ik geloof best dat je problemen ondervindt en mentaal het echt moeilijk mee hebt om te gaan werken als je ene burnout hebt. Maar waarom kan je niet werken? Met de juiste aanpak en een verschillende baan en misschien wat levensstijl-veranderingen kan je gemakkelijk 36 uur per week werken. Dat is echt niets op een hele week (a 168 uur).

Daarintegen worden mensen geadviseerd om eerst lekker zes maanden thuis te zitten en daarna twee maanden lang een dag per week te werken etcetera etcetera :')
Als je ze die richting in duwt geloven ze er natuurlijk in en gaat het natuurlijk drie jaar durenv oordat ze genezen zijn.

Die pussy aanpak in NL is mijn grootste doorn.
pi_103564415
Jij begrijpt duidelijk niet wat een burnout is.

Laat ik het zo zeggen: als je een flinke burnout hebt dan ben je in staat om je werkplek op te blazen met zware explosieven.
pi_103564623
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik zal nooit ontkennen dat autisme bestaat en het een echte en serieuze stoornis is.
Als ik echter iemand hier zo noem, dan weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk niet echt die stoornis heeft. Hoewel sommige gevallen hier wel heel dichtbij zouden komen denk ik. :')
En autisme spectrum stoornis dan? Dat vind ik ook nog eens zo'n lariekoek. Je bent een beetje stil, verlegen en bang om met mensen in contact te komen en meteen wordt je als autist bestempeld.
Was ik vroeger ook, ik werd ook veel gepest. Gevolg? Nieuwe plan van aanpak voor middelbare school (zelf gemaakt). Werkte helaas niet, was nog steeds een buitenbeetje. Ik een beetje zitten sturen en mijzelf aanpassen en in de bovenbouw kwam ik alweer heel wat beter mee, maar nog steeds niet heel goed.
Nieuwe plan van aanpak in uni, sporten, mijzelf verteld meer sociaal te zijn en meer met mensen interactief te zijn. Binnen een jaar een hechte groep vrienden gemaakt en gewoon normaal net zoals iedereen kunnen leven. Na nog een jaar eindelijk eerste vriendin en nu na nog een paar chicks een heel serieuze waarmee ik de rest van mijn leven wel zie zitten. Inmiddels zit ik wel in Londen aan een topuniversiteit en met de beste werkgevers in gesprek (en dan kan je geen autist zijn, geloof me).

Maar als ik de verhalen over ASS moet geloven? :')
Zeker omdat ze ook hoogbegaafde mensen er snel in stoppen. Kan je heel goed rekenen? Onthoud je dingen heel snel? Ja, ik heb dat allebei. Ben ik meteen autist? Fuck off. Het is een deel van je "nurture" en dus ook meteen zo op te lossen door jezelf erin te trainen. En dit soort modeziektes zijn tegenwoordig wel zo populair dat ze mensen die wel echte autisten zijn ook in diezelfde categorie stoppen, wat helemaal hinderlijk is.
pi_103565192
Als je er ook in gaat verdiepen weet je dat ADHD meer is dan een beetje druk zijn en autisme gaat ook verder dan verlegen en bang. Ik heb van een paar andere gehoord dat soms de diagnose wel vrij snel gaat. Het is eigenlijk gewoon een klein foutje in de hersens. Ik weet niet hoe het bij ADHD zit, maar bij autisme komt alles informatie/prikkels in één keer binnen, waardoor ze moeilijk een gesprek kunnen volgen.

Overigens kun je wel met ADHD en autisme werken. Als je weet wat je zwakke kanten zijn kun je gewoon trucjes bedenken om het leven wat makkelijker te maken i.p.v. thuis een beetje zielig lopen te doen. Sowieso is dagbesteding en regelmaat erg belangrijk.
signatuurloos
pi_103565458
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:10 schreef Gamesua het volgende:
Maar als ik de verhalen over ASS moet geloven? :')
Zeker omdat ze ook hoogbegaafde mensen er snel in stoppen. Kan je heel goed rekenen? Onthoud je dingen heel snel? Ja, ik heb dat allebei. Ben ik meteen autist? Fuck off. Het is een deel van je "nurture" en dus ook meteen zo op te lossen door jezelf erin te trainen. En dit soort modeziektes zijn tegenwoordig wel zo populair dat ze mensen die wel echte autisten zijn ook in diezelfde categorie stoppen, wat helemaal hinderlijk is.
Dat is wel een heel stomme fout. Ook omdat hoogbegaafdheid niet zo heel veel bij ASS voorkomt.
signatuurloos
pi_103565680
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:49 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Ik vind het aanstellerij. Vroeger was ik een vervelend kutkind ( :') ) en een docent(zweverig type :')) dacht dat ik indigokind/nieuwetijdskind was ofzo. Je kunt iedereen een 'speciaal' labeltje geven. Je hoeft maar iets drukker te zijn en je hebt ADHD, iets gevoeliger HSP, iets rustiger en je hebt autisme en iedereen zijn gedrag moet maar in een hokje passen. Het is gewoon mode om iets te hebben.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:39:49 #80
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103567870
quote:

Ben je een beetje dom of ben je gewoon oerdom?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:48:19 #81
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103568013
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef Democritus. het volgende:

[..]

Ik vind het aanstellerij. Vroeger was ik een vervelend kutkind ( :') ) en een docent(zweverig type :')) dacht dat ik indigokind/nieuwetijdskind was ofzo. Je kunt iedereen een 'speciaal' labeltje geven. Je hoeft maar iets drukker te zijn en je hebt ADHD, iets gevoeliger HSP, iets rustiger en je hebt autisme en iedereen zijn gedrag moet maar in een hokje passen. Het is gewoon mode om iets te hebben.
Donder toch op.
Als je net als ik al je hele leven beperkingen hebt en ondertussen al 2 jaar helemaal niks meer kunt, piep je wel anders.
Eén dag in mijn leven en je zult psychische problemen nooit meer aanstellerij noemen.

En nee, niet iedereen met een labeltje moet maar meteen een uitkering krijgen. Er zijn er genoeg die zelfs fulltime kunnen werken.
Maar de mensen die door psychische redenen echt niet kunnen werken, zijn echt geen uitkeringstrekkers. Als je dat zegt, ben je egoïstisch en heb je totaal geen empathie.
pi_103568059
Het is heel moeilijk om begrip te tonen voor negativiteit.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:52:45 #83
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103568109
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:50 schreef volgjezelf het volgende:
Het is heel moeilijk om begrip te tonen voor negativiteit.
Want psychische problemen komen altijd door negativiteit?
Wat verschrikkelijk naïef.
pi_103568125
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:48 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Donder toch op.
Als je net als ik al je hele leven beperkingen hebt en ondertussen al 2 jaar helemaal niks meer kunt, piep je wel anders.
Eén dag in mijn leven en je zult psychische problemen nooit meer aanstellerij noemen.

En nee, niet iedereen met een labeltje moet maar meteen een uitkering krijgen. Er zijn er genoeg die zelfs fulltime kunnen werken.
Maar de mensen die door psychische redenen echt niet kunnen werken, zijn echt geen uitkeringstrekkers. Als je dat zegt, ben je egoïstisch en heb je totaal geen empathie.
Dan zou juist jij boos moeten zijn dat al die aanstellers die labeltjes ook krijgen, doordat zij hip doen met die ziektes, denken mensen dat jij ook zo'n aansteller bent.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:57:31 #85
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103568197
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:53 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Dan zou juist jij boos moeten zijn dat al die aanstellers die labeltjes ook krijgen, doordat zij hip doen met die ziektes, denken mensen dat jij ook zo'n aansteller bent.
Met een correcte diagnose is niets mis.
Ik vind gewoon dat uitkeringen veel te snel gegeven worden.
Ik ken bijvoorbeeld mensen die gewoon kunnen werken, maar een uitkering krijgen alleen maar omdat ze bijv. PDD-NOS hebben.
Die hebben geen recht op een uitkering ómdat ze kunnen werken.
De eisen moeten gewoon veel strenger worden.
pi_103568245
Het probleem is dat iedereen wel een of andere stoornis heeft als hij maar goed zoekt en dat meestal aan de grote klok hangt om er interessant mee te doen.

Ik ben hoogsensitief ;( Ik heb dyslexie ;( Ik heb ADHD ;(
Ga weg
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:03:19 #87
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103568318
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:59 schreef Nikmans het volgende:
Het probleem is dat iedereen wel een of andere stoornis heeft als hij maar goed zoekt en dat meestal aan de grote klok hangt om er interessant mee te doen.

Ik ben hoogsensitief ;( Ik heb dyslexie ;( Ik heb ADHD ;(
Er zijn mensen die graag interessant doen, maar er zijn ook genoeg mensen die het zeggen omdat ze hun hart willen luchten.
Praten kan namelijk helpen om er mee om te kunnen gaan.
pi_103568370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef Democritus. het volgende:

[..]

Een kutkind maakt je inderdaad nog niet automatisch een indigokind. Maar omdat jij het niet bent bestaat het niet? Welkom in het individualistische Nederland. :')

Ik ben zelf absoluut geen zwever, maar ik sta wel open voor mogelijkheden. En één van die mogelijkheden, die ik ondertussen in de praktijk bewezen heb gezien, is hooggevoeligheid.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:07:57 #89
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103568397
En er zijn duidelijke verschillen.
Iemand die alleen een lichte vorm van bijv. ADHD of autisme heeft, maar gewoon kan werken/studeren, vrienden heeft en best gelukkig is, moet zich niet aanstellen.

Iemand die zwaardere vormen van iets heeft of zelfs meerdere dingen heeft en niet of nauwelijks meer kan werken of studeren en doodongelukkig is, stelt zich níet aan. En toch doen veel mensen alsof die groep zich ook aanstelt, en dat is dus absoluut niet zo.

Jammer dat veel mensen het verschil niet begrijpen.
pi_103568545
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:07 schreef Madame_Paon het volgende:

Die zijn er genoeg, alleen niet op dit forum.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_103568546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Of het wel of niet in dat geweldige DSM-IV, waarin iedereen zo'n beetje gestoord wordt verklaard, staat zal mij worst wezen; ik maak het in mijn omgeving duidelijk mee. Ik zet sowieso nogal wat kanttekeningen en vraagtekens bij de "wetenschap" psychologie; neurologie: dat is wetenschap. Maar psychologie en psychiatrie zijn slechts gebaseerd op benaderingen en best-practices; oftewel: gedeeltelijk gokwerk en daardoor geen keiharde wetenschap.
Ben het opzich hierin zeker met je eens, ik hou ook niet van vaag gezweef. Maar je maakt dat fout dat je vergeet dat de DSM-IV ook net zo goed gebasseerd is op neurologische feiten en onderzoeken. Depressie, burn-out, psychose: ze zijn allemaal ook op neurologisch gebied aan te tonen want je hersenen zien er in dat geval letterlijk aantoonbaar anders uit. Waarom denk je dat we medicijnen als anti-psychotica hebben? Daarvoor moet eerst neurologisch onderzocht worden

Ook bij ADHD b.v. kunnen neurologen (bij mij persoonlijk is m'n ADD zelfs vast gesteld door een psycholoog én een neuroloog, ik moest ook van die dingetjes op m'n kop :P) zien dat het beloningssysteem van iemand met ADHD heel anders reageert dan gemiddeld. En dat bij mensen met autisme het centrum in de hersenen waar b.v. gezichtsaflezing geregeld wordt niet goed actief is/kleiner is.

En ook bij een depressie valt te 'lezen' dat de verschillende hersendelen minder goed communiceren met elkaar.

Kortom: die stoornissen zijn gewoon neurologisch erkend, anders kun je ook geen medicatie ervoor ontwikkelen. ;)
quote:
Stress is ook niet goed te meten en verschilt ook per persoon hoe snel diegene er last van krijgt, maar bestaat dat dan ook niet? En waarom is de één een geweldig kunstenaar, de ander een zeer meelevend persoon, de ander een ijskonijn en weer een ander een genocidepleger?

Uiteraard heb je gevoelige en ongevoelige mensen, maar er zijn ook mensen die praktisch niets voelen, dus waarom zouden er geen mensen zijn die bovengemiddeld voelen? Het gaat mij ook niet om het hokjesproppen, het gaat mij om het omarmen en handig inzetten ervan. :)
Eens. Maar daarom is zo'n 'hokje' ook belangrijk. Niet om iemand zielig te maken, maar om te weten wat hij of zij precies heeft en daarop in te kunnen spelen, zodat hij/zij een beetje ondersteund wordt en de kanten die wél goed zijn in 'alle rust' te ontwikkelen. En voor diegene zelf, én voor de buitenwereld. Op school moeten de docenten ook weten waarom Pietje snel gefrustreerd raakt en een heel laag zelfbeeld heeft (ADHD) of waarom je Keesje soms even persoonlijk die beeldspraak die je in de les gebruikt hebt nog een keer uit moet leggen na de les.(autisme)
-
pi_103568609
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:52 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Want psychische problemen komen altijd door negativiteit?
Wat verschrikkelijk naïef.
dat zeg ik niet, het is de angst voor het onbekende waarom mensen het moeilijk vinden om een psychisch probleem te accepteren.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:24:03 #93
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_103568628
Wederom een zwaar terechte klacht van Ritmo! ^O^ Mensen die depressief zijn afstempelen als mietjes. :r
pi_103568686
Ik had verwacht dat dit topic door een vrouw zou zijn gemaakt
pi_103568699
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:24 schreef Gary_Oak het volgende:
Wederom een zwaar terechte klacht van Ritmo! ^O^ Mensen die depressief zijn afstempelen als mietjes. :r
Niks inhoudelijks posten maar een holmaat van Ritmo willen zijn.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_103568775
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
Als je er ook in gaat verdiepen weet je dat ADHD meer is dan een beetje druk zijn en autisme gaat ook verder dan verlegen en bang. Ik heb van een paar andere gehoord dat soms de diagnose wel vrij snel gaat. Het is eigenlijk gewoon een klein foutje in de hersens. Ik weet niet hoe het bij ADHD zit, maar bij autisme komt alles informatie/prikkels in één keer binnen, waardoor ze moeilijk een gesprek kunnen volgen.

Overigens kun je wel met ADHD en autisme werken. Als je weet wat je zwakke kanten zijn kun je gewoon trucjes bedenken om het leven wat makkelijker te maken i.p.v. thuis een beetje zielig lopen te doen. Sowieso is dagbesteding en regelmaat erg belangrijk.
Idd. Jij snapt het.

Mensen die niet snappen dat ADHD niet slechts 'een beetje druk' is, en autisme niet alleen 'sociaal onderontwikkeld' is. Iemand zonder ADHD kan ook gewoon een druk kind zijn ja, maar het is ook niet zo dat elk onrustig kind zomaar een officiele diagnose ADHD krijgt van een erkend psycholoog. Het zijn vaak de ouders die 'het gewoon zeker weten, want het staat op internet of de buurvrouw heeft haar ADHD-neefje beschreven.. en nou, dat is precies op onze Klaasje hoor'.

Wanneer de leraar en psycholoog van Klaasje vervolgens niet even vanmiddag een diagnose uit willen schrijven op hun verzoek en b.v. eerst nog wat verder willen onderzoeken en andere zaken uitsluiten dan zijn het de leraar en psycholoog die er niets van snappen, want moeders kent Klaasje toch veel beter en hij heeft echt ADHD, geen twijfel over mogelijk. Diagnose? Laat dan maar met die onwetende doktoren en leraren, wij bepalen gewoon dat Klaasje ADHD heeft (en zeggen dat ook tegen opa, oma, tante, de ouders van Klaas z'n vriendje Piet, de buren) en helpen hem zelf wel. Op internet en in de bibliotheek staan wel tips. Mocht de school dan nog tegen blijven werken, dan gaat Klaasje wel naar die andere school iets verderop waar hij direct als (zogenaamd) gediagnoseerde ADHD'er naar binnen komt.

En dat is het probleem in Nederland, met ouders. Daardoor zit je met zo'n beetje 3 keer meer ADHD'ers, autisten en borderliners dan dat er werkelijk zijn. En dat is vooral heel kut voor degenen die het wél daadwerkelijk zijn.
-
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:36:48 #97
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_103568820
Psychologen zijn gewoon veel te kwistig met labeltjes uitdelen aan iedereen die aan de deur komt. En aangezien je tegenwoordig standaard doorgestuurd wordt door de huisarts naar een psycholoog, heeft iedereen ineens een psychische aandoening.

Dat kunnen juistgediagnostisceerde mensen zijn, maar ook mensen met een lichamelijke oorzaak die verder niet onderzocht wordt en dus niet of veel later gevonden, of mensen die zich maar wat graag een 'excuuslabeltje' laten aanmeten.

Het gaat ten koste van de mensen die werkelijk een depressie of burn-out hebben, dat iedereen tegenwoordig 'iets psychisch' mankeert.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_103568824
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:28 schreef Zolder het volgende:
Ik had verwacht dat dit topic door een vrouw zou zijn gemaakt
Want? Er zijn veel meer mannelijke ADHD'ers en autisten dan vrouwen.
-
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:37:20 #99
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_103568834
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:28 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Haha, iedereen haat jou. :')
pi_103568844
quote:
15s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Want? Er zijn veel meer mannelijke ADHD'ers en autisten dan vrouwen.
Ik had dan in de op een klagende vrouw verwacht over haar probleempjes :p

Maar opzich wel terechte klacht
pi_103568845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:28 schreef boekenplank het volgende:

[..]

-
pi_103568948
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:37 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik had dan in de op een klagende vrouw verwacht over haar probleempjes :p

Maar opzich wel terechte klacht
Dat is weer een hele andere categorie ja. Hoorde wel eens van m'n broertje (die een tijdje co-schappen ofzo deed op de psychiatrische ziekenhuisafdeling) dat het daar echt vol liep met vrouwen van tussen de 40 en 55, met allemaal kort geknipt 'pittig' haar die allemaal CVS zeiden te hebben. Terwijl er zowel geestelijk als lichamelijk echt niets vindbaar was, ook niet na een second opinion. Maar klagen, klagen en nog eens klagen dat ze zielig en ziek waren... en intussen mensen met echte problemen op de wachtlijst.

Erkennen dat ze waarschijnlijk 'gewoon' in een flinke dip (geen depressie nog) zaten omdat hun leven in een sleur geraakt was en dat ze eens nieuwe uitdagingen moesten gaan zoeken, wilden ze niet. Nee, het was een echte ziekte!

-
pi_103569439
Hoeveel last je er daadwerkelijk van hebt (welke stoornis dan ook) hangt ook voor een groot deel in elkaar hoe jij als persoon verder bent. Het heeft met zoveel meer te maken dan enkel die stoornis.

Maar mensen zijn tegenwoordig inderdaad nogal van de eigen diagnoses, en dat vind ik het meest storen. Heel het internet staat vol met van die zelftests van 10 vragen, waaruit dan blijkt dat je "toch wel wat symptomen van <ADHD/autisme/depressie/whatever>" hebt. Helaas zijn er van die types die dan meteen denken dat de zaak daarmee rond is en vervolgens iedereen eens gaan vertellen hoe het zit.

Als je daadwerklijk zo'n stoornis hebt en het ook invloed heeft op je leven, is er zat mogelijkheid tot coaching/medicatie etc, dat je in principe een normaal leven zou moeten kunnen leiden. Misschien met iets meer vallen en opstaan dan gemiddeld, maar je kunt er meestal wel mee leren omgaan.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 03:06:52 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103569496
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:55 schreef Nickjuh16 het volgende:
Stomme autisten. :r
Als je niet van autisten houdt, wat doe je dan op FOK? :o
pi_103569544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 02:47 schreef Robophatt het volgende:
[quote]
Maar mensen zijn tegenwoordig inderdaad nogal van de eigen diagnoses, en dat vind ik het meest storen. Heel het internet staat vol met van die zelftests van 10 vragen, waaruit dan blijkt dat je "toch wel wat symptomen van <ADHD/autisme/depressie/whatever>" hebt. Helaas zijn er van die types die dan meteen denken dat de zaak daarmee rond is en vervolgens iedereen eens gaan vertellen hoe het zit.

Als je daadwerklijk zo'n stoornis hebt en het ook invloed heeft op je leven, is er zat mogelijkheid tot coaching/medicatie etc, dat je in principe een normaal leven zou moeten kunnen leiden. Misschien met iets meer vallen en opstaan dan gemiddeld, maar je kunt er meestal wel mee leren omgaan.
En dat laatste is nou precies waarom mensen die roepen dat je geen labeltjes moet plakken op iedereen, er niets van snappen. Het is goed als de psycholoog en/of neuroloog dat wel doen, na uitvoerig testen, maar dan niet de ouders of andere web-psychologen. Niet om iemand zielig te maken of een excuus om te falen te geven, maar om iemand nou op de best manier te leren omgaan met z'n stoornis zodat z'n algehele ontwikkeling en talenten tot bloei kunnen komen.

Die worden namelijk compleet geremd wanneer het kind en zijn omgeving keer op keer gefrusteerd raken omdat het kind faalt, de omgeving niet snapt hoe dat kan en b.v. boos wordt/gaan straffen omdat ze denken dat het kind lui of vervelend is. Kind geen zelfvertrouwen meer want die gaat het ook zelf geloven en kind loopt vast met school, hobby's, thuissituatie en sociale contacten.

Met de (redelijk goede) kennis die we tegenwoordig over ADHD enzo hebben en de kennis die de ouders en de leraren over de persoonlijkheid van het kind hebben (dáár ligt hun rol) kun je na het 'labelen' de ouders, omgeving en vooral het kind zelf, leren dat je soms dingen net even anders moet doen als normaal. Uiteindelijk bereik je hetzelfde doel vaak, maar dan b.v. linksom ipv rechtsom of met een extra bochtje. ;) Zeg: "de appel valt niet ver van de boom" tegen een autistje en hij gaat bij wijze van spreken naar buiten naar een boom toe om te kijken of de appels inderdaad dicht bij de boom liggen. Zeg hem: "kinderen lijken vaak erg op hun vader en moeder" of tegen sommigen zelfs: "door het DNA van de ouders, erft het kind vaak veel genetische eigenschappen en uiterlijke kenmerken van een van de twee of beide ouders" en hij snapt het. Misschien is die dus juist zelfs te slim voor dat appelbomen-verhaaltje, terwijl hij voor achterlijk aangezien wordt omdat de ouder of leraar niet weet dat ze op moeten houden over boompjes en het bij hem over DNA en erfelijke eigenschappen moeten gaan hebben.

Maar volgens velen hier zou je het kind gewoon elke keer een trap moeten blijven geven, en zeggen: "wat ben jij dom! dat is spreekwoordelijk en niet letterlijk, sukkel!" en hem na 100 foute spreekwoorden naar de school voor zwak begaafden sturen, waar hij ook precies tegen hetzelfde probleem aanloopt omdat het niets te maken heeft met z'n intelligentie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 26-10-2011 04:03:51 ]
-
pi_103569575
Sorry voor het lange verhaal :') maar hoop dat mensen met dit voorbeeld snappen waarom een kind (of volwassene) soms een labeltje moet krijgen en dat iemand met dyslexie, ADHD of dyscalculie die wat extra hulp bij lezen, leren of rekenen nodig heeft niet "gewoon dom is en maar naar het laagste niveau moet" zoals nogal een boel ontwetenden roepen hier..

[ Bericht 30% gewijzigd door Ritmo op 26-10-2011 03:57:17 ]
-
pi_103569820
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Mild ADHD heb je zelf verzonnen en niet iedereen heeft een IQ van 146 ahem

quote:

[..]

De mens is niet gemaakt om in hokjes te leven en 15u/dag te werken.
Hoe harder je de maatschappij maakt, hoe meer uitvallers je krijgt. Das zo logisch als wat.
Het heeft met stress te maken en het vermogen daarmee om te gaan

Ik zie hier een hoop klagers voorbij komen die vinden dat mensen niet zo moeten zeuren lol

quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:07 schreef Madame_Paon het volgende:
En er zijn duidelijke verschillen.
Iemand die alleen een lichte vorm van bijv. ADHD of autisme heeft, maar gewoon kan werken/studeren, vrienden heeft en best gelukkig is, moet zich niet aanstellen.

Iemand die zwaardere vormen van iets heeft of zelfs meerdere dingen heeft en niet of nauwelijks meer kan werken of studeren en doodongelukkig is, stelt zich níet aan. En toch doen veel mensen alsof die groep zich ook aanstelt, en dat is dus absoluut niet zo.

Ze begrijpen het wel, maar willen er gewoon niet aan.
Gamesua valt me in dit licht echt tegen.
Aan de ene kant wil hij graag een relatie met iemand van zijn IQ (dus een hoogbegaafd iemand), aan de andere kant kan (sorrie, iemand van zijn IQ: wil) hij niet begrijpen dat mensen met een lager IQ meer moeite hebben om met problemen te cope-en.

Hoe kan iemand die zo slim is, zo dom doen?

Ik weet wel hoe dat komt:Tis een fenomeen dat wel vaken voorkomt hier op fok, fok maakt van mensen klagers.
Je kunt die klagers niet te serieus nemen want niemand luistert naar hun, behalve zijzelf dan lol

Vroeger was ik ook zo'n klager, zeker wat burnout betreft. Echt, mensen met burnout moesten gewoon niet zo zeiken!
...tot ik zelf een keer niet eens meet fatsoenlijk een trap op kon lopen en suicidaal werd.

Zolang mensen hier geen psychische problemen hebben ervaren, zullen ze het nooit snappen.
En dat zijn of mensen wiens ouders veel poen hebben, of mensen die anderzijds de wind mee hadden.

Groet!

[ Bericht 29% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-10-2011 07:20:41 ]
pi_103570180
quote:

Als ik dit soort dingen lees, zou ik de simpele ziel die het zegt haast een depressie/burn-out/autistische stoornis/etcetera gúnnen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 08:05:24 ]
pi_103570199
Lol jij zit altijd te zeiken op alles wat nu niet in is en dan nu hier zielig komen doen? :{w
Pogo dancing!
pi_103570212
Sorry hoor. :{
pi_103570248
Burn out is een keuze die je zelf maakt, net zoals overspannen worden.. Je komt op een moment dat je er aan toegeeft in je hoofd, dus een keuze. Dat het dan weer over is ineens, is ook weer een keuze die jezelf maakt in je hoofd. Ondertussen heb je toch lekker aandacht gehad.
pi_103570254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:55 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.
Deze quote bewaar ik voor als je weer gaat haten op die mensen.
pi_103570337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:13 schreef GJonline het volgende:
Burn out is een keuze die je zelf maakt, net zoals overspannen worden.. Je komt op een moment dat je er aan toegeeft in je hoofd, dus een keuze. Dat het dan weer over is ineens, is ook weer een keuze die jezelf maakt in je hoofd. Ondertussen heb je toch lekker aandacht gehad.
Weer zo'n klager die niet weet waar die het over heeft.

O wacht, dit is natuurlijk het klaagforum! ahahahaha!!

[ Bericht 4% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-10-2011 09:00:26 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:53:58 #114
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103572062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 02:47 schreef Robophatt het volgende:
Helaas werkt het niet altijd zo.
Ik heb 4 verschillende soorten medicijnen gehad, minstens 8 verschillende soorten therapieën en zelfs een opname gehad in meer dan 8 jaar tijd, en alsnog zijn mijn klachten steeds erger geworden.
En kan ik nu dus vrijwel niks. En dat heeft niks te maken met willen, want ik wil dolgraag werken. En het heeft ook niks te maken met IQ, want ik heb een redelijk hoog IQ.
Ik ben blijkbaar "onbehandelbaar".
pi_103572625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet altijd zo.
Ik heb 4 verschillende soorten medicijnen gehad, minstens 8 verschillende soorten therapieën en zelfs een opname gehad in meer dan 8 jaar tijd, en alsnog zijn mijn klachten steeds erger geworden.
En kan ik nu dus vrijwel niks. En dat heeft niks te maken met willen, want ik wil dolgraag werken. En het heeft ook niks te maken met IQ, want ik heb een redelijk hoog IQ.
Ik ben blijkbaar "onbehandelbaar".
Probeer geld te vangen voor Fok!ken ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:18:10 #116
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103572746
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

Probeer geld te vangen voor Fok!ken ;)
Grappig.
Ik heb gewoon niks anders te doen.
En ik zit echt niet superontspannen en onderuitgezakt achter de pc.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:18:40 #117
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_103572757
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Deze quote bewaar ik voor als je weer gaat haten op die mensen.
Overigens is het geen stoornis maar een handicap.

1 van mijn beste maten 2 psychoses gehad in bestek van 2 jaar tijd.
Niet leuk om dat van dichtbij mee te maken ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:28:48 #118
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103573014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:18 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Overigens is het geen stoornis maar een handicap.

1 van mijn beste maten 2 psychoses gehad in bestek van 2 jaar tijd.
Niet leuk om dat van dichtbij mee te maken ;(
Het is wel een stoornis.
Het heet namelijk niet voor niks een autismespectrumstoornis.
Bepaalde dingen in de hersenen zijn dan namelijk verstoord.
pi_103573050
Al die nieuwerwetse ziektes :') Stel je gewoon niet aan.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:33:49 #120
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103573152
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Lees eerst wat over het onderwerp voordat je zulke achterlijke dingen gaat roepen.
Al die stoornissen bestonden honderden jaren geleden al.
Alleen werd je toen verbrand als heks, je hele leven lang opgesloten in een gesticht of werd er gedacht dat je bezeten was.
Men weet nu veel meer en weet ook dat zulke mensen niet bezeten zijn, maar vaak zelfs afwijkingen hebben in hun hersenen en in hun genen.
Genoeg onderzoek naar gedaan. Dus houd maar op met die onzin.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:41:25 #121
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_103573398
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het is wel een stoornis.
Het heet namelijk niet voor niks een autismespectrumstoornis.
Bepaalde dingen in de hersenen zijn dan namelijk verstoord.
Oh, verkeerd ingelicht dan door de psych :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_103574754
Hey...een Ritmo klacht waar ik het mee eens ben! :D

En Gamesusa, wat ben jij een kortzichtige debiel zeg, alles op jezelf te betrekken. " Bij mij werkt het zo dus moet het voor iedereen maar zo werken"
pi_103576434
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Hey...een Ritmo klacht waar ik het mee eens ben! :D

En Gamesusa, wat ben jij een kortzichtige debiel zeg, alles op jezelf te betrekken. " Bij mij werkt het zo dus moet het voor iedereen maar zo werken"
Kortzichtigheid is een keuze, net als 8 jaar (!!! :') ) thuis zitten en "iets willen doen" maar niets kunnen omdat je je mentaal hebt overgegeven aan je aandoening en geen van de therapieen of medicijnen die je neemt werken. Natuurlijk werkt geen medicijn tegen iets wat je niet hebt...
pi_103576560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:13 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Kortzichtigheid is een keuze, net als 8 jaar (!!! :') ) thuis zitten en "iets willen doen" maar niets kunnen omdat je je mentaal hebt overgegeven aan je aandoening en geen van de therapieen of medicijnen die je neemt werken. Natuurlijk werkt geen medicijn tegen iets wat je niet hebt...
"Een keuze" Hoezo is het een keuze dan?

Als je je arm gebroken hebt is het toch ook geen keuze? Hoezo zou het dan bij psychologisch "letsel" ineens wel een keuze zijn?

Ik geloof absoluut dat er in NL 1000'den mensen thuiszitten onder de noemer overspannen/burnout/ect die best kunnen werken als ze echt zouden willen.

Maar denk je nou echt dat mensen die echt depressief zijn een keuze hebben, dan functioneer je gewoon totaal niet meer. Check er eens een documentaire over zou ik zeggen.
pi_103576676
Zoals ik al zei, als je in plaats van jezelf te identificeren met een bepaalde aandoening of ziekte, gewoon aan jezelf gaat zitten werken, kan je er best uitkomen. Ik weet niet van bijvoorbeeld Madame Paon heeft, maar het lijkt mij dat ze niet een standaard persoon is met aandoening X als 4 medicijnen en 8 therapieen niet hebben gewerkt voor haar en dat ze na 8 jaar nog steeds thuis zit met problemen. Dan lijkt het mij dat ze haar heil ergens anders moet zoeken, bijvoorbeeld bij haarzelf.
pi_103576852
Lekker uiterste "na 8 jaar met 4 medicijnen en 8 therapieën"

M'n tante bijvoorbeeld. Man overlijdt aan kanker, heeft 2 kinderen. Loopt op het werk al 2 jaar lang op d'r tenen en werkt contant onder druk. Kan d'r baan niet verliezen ivm gezin en financien. Moet naast d'r werk nog een goede moeder zijn voor d'r 2 kinderen, staat er ineens alleen voor. Moet het verlies verwerken.

Gevolg -> Burnout/overspannen of iets in die trand, Dat is dus gewoon onzin volgens jou? Want je kiest er dan zelf voor om het niet meer aan te kunnen?
pi_103576934
Ik heb van dichtbij ook iemand mentaal op de klippen zien lopen door teveel spanningen die heel sterk was en een grote aversie had tegen aanstellerij.
Als je een sterk en intelligent persoon in een wrak ziet veranderen is dat erg pijnlijk.
Die persoon wou het probleem ook lange tijd niet onder ogen zien.
Mensen ridiculiseren graag alles wat ze niet begrijpen en laten zich niet graag overtuigen van iets waar ze zich van afschermen.
Ze begrijpen het wel als ze het zelf van dichtbij meemaken maar zo'n harde leermeester wens ik niemand toe.
Lekker laten lullen dus.
Er is een poepstorm op komst.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:41:59 #128
351780 Piye
King of Kush
pi_103577416
Ik geloof best in psychische aandoeningen, alleen mensen zouden wat vaker moeten beseffen dat er geen nieuwe psychische aandoeningen zijn. Alles waar we nu een naam voor hebben bestond vroeger ook al en ik denk echt dat ze er in die tijd een stuk beter mee omgingen. Was je lichtelijk depressief of werd het werken je een beetje te veel, moest je je gewoon niet aanstellen. Werd het echt erg zagen mensen om je heen dat natuurlijk ook wel en werd het tijd om wat te rusten.

Nu hebben we alles benoemd dus zodra iemand een beetje die symptomen heeft gaan de alarmbellen al rinkelen en wordt iemand een ernstige aandoening aangepraat. Zo ook met psychische stoornissen als ADHD of autisme. Vroeger was zo iemand gewoon een beetje druk of een beetje afwezig, nu omdat we het gelijk als een stoornis beschouwen gaan leraren roepen dat ze daar niet voor zijn opgeleid en moet zo'n kind gelijk volgestopt worden met medicijnen en naar een speciale school. Terwijl het juist de mensen met lichte psychische stoornissen zijn die veel voor de mensheid kunnen betekenen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_103581739
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:41 schreef Piye het volgende:
Ik geloof best in psychische aandoeningen, alleen mensen zouden wat vaker moeten beseffen dat er geen nieuwe psychische aandoeningen zijn. Alles waar we nu een naam voor hebben bestond vroeger ook al en ik denk echt dat ze er in die tijd een stuk beter mee omgingen. Was je lichtelijk depressief of werd het werken je een beetje te veel, moest je je gewoon niet aanstellen. Werd het echt erg zagen mensen om je heen dat natuurlijk ook wel en werd het tijd om wat te rusten.

Nu hebben we alles benoemd dus zodra iemand een beetje die symptomen heeft gaan de alarmbellen al rinkelen en wordt iemand een ernstige aandoening aangepraat. Zo ook met psychische stoornissen als ADHD of autisme. Vroeger was zo iemand gewoon een beetje druk of een beetje afwezig, nu omdat we het gelijk als een stoornis beschouwen gaan leraren roepen dat ze daar niet voor zijn opgeleid en moet zo'n kind gelijk volgestopt worden met medicijnen en naar een speciale school. Terwijl het juist de mensen met lichte psychische stoornissen zijn die veel voor de mensheid kunnen betekenen.
Een deel van die kinderen die nu volgepropt wordt, zou misschien 'vroeger' wel in de steek gelaten zijn het slechte pad opgegaan zijn. En nog verder terug in de tijd werden ze misschien wel vermoord omdat ze dachten dat autisten of ADHD'ers door de duivel bezeten waren. Een ander deel had minder last van z'n stoornis gehad omdat het leven simpeler was. Je weet niet wat er destijds met de echte autisten of ADHD'ers gebeurde.
-
pi_103582624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:20 schreef Gamesua het volgende:
Zoals ik al zei, als je in plaats van jezelf te identificeren met een bepaalde aandoening of ziekte, gewoon aan jezelf gaat zitten werken, kan je er best uitkomen. Ik weet niet van bijvoorbeeld Madame Paon heeft, maar het lijkt mij dat ze niet een standaard persoon is met aandoening X als 4 medicijnen en 8 therapieen niet hebben gewerkt voor haar en dat ze na 8 jaar nog steeds thuis zit met problemen. Dan lijkt het mij dat ze haar heil ergens anders moet zoeken, bijvoorbeeld bij haarzelf.
Ik hoop dat je beseft dat dit hele vervelende opmerkingen zijn richting Madame Paon.

Voor de duidelijkheid: sommige psychische stoornissen gaan nooit over.
pi_103587482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik hoop dat je beseft dat dit hele vervelende opmerkingen zijn richting Madame Paon.

Voor de duidelijkheid: sommige psychische stoornissen gaan nooit over.
Mwa, is het zo erg om te geloven dat psychologie misschien jou (als 1 op de 7 miljard mensen) niet kan identificeren of helpen? Misschien dat de diagnose (al is het drie keer secondopinioned) gewoonweg niet klopt en ze haar eigen vermogen moet gebruiken om zichzelf te helen? Als je na 4+8 behandelingen niet kan worden geholpen zou ik juist eerder niet meer geloven in psychologen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:55:32 #132
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103592660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:45 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Mwa, is het zo erg om te geloven dat psychologie misschien jou (als 1 op de 7 miljard mensen) niet kan identificeren of helpen? Misschien dat de diagnose (al is het drie keer secondopinioned) gewoonweg niet klopt en ze haar eigen vermogen moet gebruiken om zichzelf te helen? Als je na 4+8 behandelingen niet kan worden geholpen zou ik juist eerder niet meer geloven in psychologen.
Je denkt echt dat je het beter weet dan minstens 5 psychiaters?
Mijn diagnoses zijn duidelijk en kloppen en ik kan ze niet ontkennen, wat ik wel een tijdje heb geprobeerd.
En je hebt geen idee hoe veel ik al aan mezelf heb gewerkt. Ik heb al jarenlang heel veel dingen geprobeerd, en door traumatische gebeurtenissen is het uiteindelijk zo erg geworden dat ik helemaal niet meer kan studeren en werken.
Daarvoor wel, dus het ligt bij mij echt niet alleen aan het "labeltje". Als bepaalde dingen niet gebeurd waren, had ik nu gewoon kunnen studeren. Waarschijnlijk wel met een vertraagd tempo, maar ik had het wel gekund.
En jij weet het toch allemaal zo goed? Zorg jij er dan maar voor dat ik weer helemaal beter word.
Zelfs de gespecialiseerde psychiaters weten namelijk geen oplossing.
pi_103592731
Dit topic :')
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:05:10 #134
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103593049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:13 schreef Gamesua het volgende:

[..]

En je kunt duidelijk ook al niet lezen.
Ik krijg al 8 jaar hulp, die niet werkt, want het wordt alleen maar erger.
Maar ik zit echt nog geen 8 jaar thuis.
Ik zit nu 1,5 jaar volledig arbeidsongeschikt thuis en ik heb me er zeker niet aan over gegegeven en keihard gevochten.
En iets wat ik niet heb? Ik ben jarenlang onderzocht en ze komen steeds tot dezelfde conclusie; soortgelijke aandoeningen zitten in de familie; ik heb zuurstofgebrek gehad bij de geboorte waardoor het zich waarschijnlijk heeft ontwikkeld; ik had alle kenmerken al voordat er een diagnose werd gesteld; als men een hersenscan zou doen, zouden ze 100% zeker afwijkingen vinden.

Maar dat snap jij duidelijk toch niet.
pi_103593084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:57 schreef Quickie_Brat het volgende:
Dit topic :') Dit ter discussie is net zo achterlijk als stellen dat de aarde plat is :')
pi_103593115
Sodemieter toch op met overspannen zijn of een burn-out hebben, gewoon werken!
pi_103593188
Helemaal met je eens Ritmo. Is een beetje hetzelfde als zeggen dat je niet dakloos hoeft te zijn in Nederland of dat je ervoor zou kiezen.
Fuck your ethnicity, nigga.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:08:54 #138
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103593200
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:06 schreef Haarlemmerrr het volgende:
Sodemieter toch op met overspannen zijn of een burn-out hebben, gewoon werken!
Alsof dat het enige is waar dit topic over gaat.
Er zijn genoeg serieuzere aandoeningen waar mensen echt begrip voor moeten hebben.
Maar dat begrip komt vaak pas als ze het zelf van dichtbij meemaken.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:38:18 #139
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_103594612
TS is klein, dik en bouwt huizen. Op grond hiervan een onterechte klacht.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_103603050
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
QFT.
pi_103603080
quote:
13s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:55 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je denkt echt dat je het beter weet dan minstens 5 psychiaters?
Mijn diagnoses zijn duidelijk en kloppen en ik kan ze niet ontkennen, wat ik wel een tijdje heb geprobeerd.
En je hebt geen idee hoe veel ik al aan mezelf heb gewerkt. Ik heb al jarenlang heel veel dingen geprobeerd, en door traumatische gebeurtenissen is het uiteindelijk zo erg geworden dat ik helemaal niet meer kan studeren en werken.
Daarvoor wel, dus het ligt bij mij echt niet alleen aan het "labeltje". Als bepaalde dingen niet gebeurd waren, had ik nu gewoon kunnen studeren. Waarschijnlijk wel met een vertraagd tempo, maar ik had het wel gekund.
En jij weet het toch allemaal zo goed? Zorg jij er dan maar voor dat ik weer helemaal beter word.
Zelfs de gespecialiseerde psychiaters weten namelijk geen oplossing.
Wat is je diagnose trouwens?

Ik weet dat ik een beetje kortzichtig reageer in het algemeen op dit topic, maar in jouw geval wilde ik dat niet doen want ik geloof dat je echt problemen hebt. Ik wilde alleen zeggen dat het in ieder geval blijkbaar niet beter gaat als je jezelf steeds vertelt dat je dingen niet kan, dat niets lukt, dat je wel ziek bent en dat je nog steeds na acht jaar dezelfde psychologie gelooft die je al acht jaar niet heeft kunnen helpen. Maar goed, nevermind.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:09:55 #142
302853 themole
graaft totaal door.
pi_103603249
Terechte klacht, mijn vader heeft ooit ten gevolge van een burn-out een psychose gehad. Mensen die het een modeziekte boemen staan vaak voor het minste of geringste bij de huisartsenpost.
Niet altijd serieus
pi_103603496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:09 schreef themole het volgende:
Terechte klacht, mijn vader heeft ooit ten gevolge van een burn-out een psychose gehad. Mensen die het een modeziekte boemen staan vaak voor het minste of geringste bij de huisartsenpost.
Er zijn wel mensen die het als een mode zien om psychisch ziek te worden, daarom krijgen anderen er een vertekend beeld van. Echter, het is totaal geen modeziekte, jammer genoeg dat mensen het wel gauw afdoen als een modeziekte en dat er mensen zijn die bij elk hoofdpijntje beweren dat ze een burn-out hebben of depressief zijn.
pi_103604085
Mensen die beter denken te weten dan professionele hulpverleners :')
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:36:58 #145
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103604995
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:07 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Wat is je diagnose trouwens?

Ik weet dat ik een beetje kortzichtig reageer in het algemeen op dit topic, maar in jouw geval wilde ik dat niet doen want ik geloof dat je echt problemen hebt. Ik wilde alleen zeggen dat het in ieder geval blijkbaar niet beter gaat als je jezelf steeds vertelt dat je dingen niet kan, dat niets lukt, dat je wel ziek bent en dat je nog steeds na acht jaar dezelfde psychologie gelooft die je al acht jaar niet heeft kunnen helpen. Maar goed, nevermind.
MCDD en OCD.
En mijn enorm stressvolle thuissituatie helpt ook absoluut niet mee.

En ik heb mezelf al vaak genoeg proberen wijs te maken dat ik wel bepaalde dingen kon. Resultaat: ik kon ze nog steeds niet en voelde me bovendien nog rotter doordat ik minder kon dan ik dacht.

Dingen ontkennen heeft nooit gewerkt. Het heeft hoogstens geleid tot teleurstellingen en enorme stress omdat ik meer deed dan ik aan kon.
pi_103605082
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bron? bewijs?

Ik geloof je wel hoor trouwens.
pi_103605255
Als je maar lang genoeg doorzoekt voldoe je altijd wel aan een of ander ziektebeeld. Vervolgens gaat dit gebruikt worden om alles goed te praten of om aandacht te zoeken :')
pi_103605654
autistiese zwerver
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:47:43 #149
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103605707
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:40 schreef SoraAoi het volgende:
Als je maar lang genoeg doorzoekt voldoe je altijd wel aan een of ander ziektebeeld. Vervolgens gaat dit gebruikt worden om alles goed te praten of om aandacht te zoeken :')
Je bent wel een hele slechte troll. Je praat jezelf tegen.
pi_103606116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je bent wel een hele slechte troll. Je praat jezelf tegen.
wat zwam je?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:55:57 #151
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103606215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

wat zwam je?
Een tijdje geleden was je nog zo depressief en had je opeens overal begrip voor.
Nu is iedereen een aansteller.
Oftewel: obvious troll is obvious.
pi_103606410
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:13 schreef GJonline het volgende:
Hoofdpijn is een keuze die je zelf maakt, net zoals moe worden.. Je komt op een moment dat je er aan toegeeft in je hoofd, dus een keuze. Dat het dan weer over is ineens, is ook weer een keuze die jezelf maakt in je hoofd. Ondertussen heb je toch lekker aandacht gehad.
Oh, and that's a bad miss!
pi_103606570
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:55 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Een tijdje geleden was je nog zo depressief en had je opeens overal begrip voor.
Nu is iedereen een aansteller.
Oftewel: obvious troll is obvious.
Wat heeft dat te maken met wat ik post? Ik heb het niet over depressie maar over het feit dat wanneer je lang genoeg doorzoekt je altijd wel een ziektebeeld kunt vinden. En daar willen mensen dan interessant mee doen.
pi_103606641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:02 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met wat ik post? Ik heb het niet over depressie maar over het feit dat wanneer je lang genoeg doorzoekt je altijd wel een ziektebeeld kunt vinden. En daar willen mensen dan interessant mee doen.
Daar herken je jezelf natuurlijk wel in :')
pi_103606771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:04 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Daar herken je jezelf natuurlijk wel in :')
Niet echt eigenlijk.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:07:01 #156
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103606801
De huidige "trend" moet ook gestopt worden: niet iedereen met een "labeltje" heeft meteen medicatie en/of een uitkering nodig.
Er zijn er genoeg die gewoon nog goed kunnen functioneren.
Men moet het per geval bekijken, niet per "label".
pi_103606871
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:07 schreef Madame_Paon het volgende:
De huidige "trend" moet ook gestopt worden: niet iedereen met een "labeltje" heeft meteen medicatie en/of een uitkering nodig.
Er zijn er genoeg die gewoon nog goed kunnen functioneren.
Men moet het per geval bekijken, niet per "label".
Idd SoraiAoi moet gewoon lekker ergens achter de kassa gaan zitten ipv vanuit Japan te trollen van ons belastingsgeld. ^O^
Hallon!
pi_103606950
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Idd SoraiAoi moet gewoon lekker ergens achter de kassa gaan zitten ipv vanuit Japan te trollen van ons belastingsgeld. ^O^
Volgens mijn psych kan ik niet normaal functioneren. Welke opleiding heb jij gedaan om deze bovenstaande diagnose te stellen? Mijn arts vond het beter voor mij dat ik in Japan ging wonen op een uitkering. Het was een gedoe maar uiteindelijk is het nou eenmaal zo gebeurd. Wat boeit het jou uberhaubt?
pi_103608334
De mensen die beweren dat het allemaal aanstellerij is, janken het hardst als ze zelf een keer tegenslag krijgen. Dat is mijn ervaring vaak.

Je kan erover zeggen wat je wilt, maar een burn-out of een depressie zijn zware aandoeningen waardoor iemand echt voor lange tijd niet kan functioneren. Het is niet zichtbaar, zoals een gebroken been. Dus mensen die zich niet kunnen voorstellen dat zoiets behoorlijk heftig is - vooral mensen die überhaupt niet eens moeite doen om zich een voorstelling ervan te maken, want o wee als hun oppervlakkige leventje opeens wat diepgang krijgt - roepen lacherig dat het allemaal aanstellerij is.

En dan maken ze zelf iets naars mee en reageren ze veel moeilijker dan de mensen die ze altijd hebben verweten dat het aanstellers zijn.
pi_103608367
Ik heb ook het label van iets psychisch gekregen, wat precies is me nog steeds niet duidelijk, maar ik vind het dus zelf wel meevallen met die psyche van me, vooral als ik zo om me heen kijk ;)
Maar ik ben er wel op afgekeurd indertijd. Zeggen dat ik niets mankeerde hielp niet, integendeel, dat werd alleen als bevestiging van de psychische ziekte gezien. Kwam door een vermelding van "geen ziekte inzicht" die was doorgegeven.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_103608645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef barthol het volgende:
Ik heb ook het label van iets psychisch gekregen, wat precies is me nog steeds niet duidelijk, maar ik vind het dus zelf wel meevallen met die psyche van me, vooral als ik zo om me heen kijk ;)
Maar ik ben er wel op afgekeurd indertijd. Zeggen dat ik niets mankeerde hielp niet, integendeel, dat werd alleen als bevestiging van de psychische ziekte gezien. Kwam door een vermelding van "geen ziekte inzicht" die was doorgegeven.
Dat is een van de dingen waar ik bang voor ben in het leven trouwens :'(
Dat ik door iemand beticht wordt van een of andere vage erge psychische ziekte, opgesloten wordt en dan bij een test de psychiater mij niet gelooft als ik zeg dat ik normaal ben omdat hij dat van iedereen hoort en het een van de bevestigingen zijn dat je wel ziek bent.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:43:16 #162
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103608743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef barthol het volgende:
En dat is dus precies het probleem.
Met een "label" wordt er meteen gedacht dat je niks kunt en worden er meteen medicatie voorgeschreven.
En dat moet dus worden veranderd, want veel mensen met een labeltje hebben geen medicatie nodig om te functioneren en kunnen gewoon werken.
pi_103609154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:41 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Dat is een van de dingen waar ik bang voor ben in het leven trouwens :'(
Dat ik door iemand beticht wordt van een of andere vage erge psychische ziekte, opgesloten wordt en dan bij een test de psychiater mij niet gelooft als ik zeg dat ik normaal ben omdat hij dat van iedereen hoort en het een van de bevestigingen zijn dat je wel ziek bent.
Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_103609215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.
Ik voel je :'( gelukkig heb ik het in mijn geval allemaal min of meer 'n halt kunnen toeroepen omdat ik langzamerhand weer logisch kon nadenken. :)
Hallon!
pi_103629374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ben het opzich hierin zeker met je eens, ik hou ook niet van vaag gezweef. Maar je maakt dat fout dat je vergeet dat de DSM-IV ook net zo goed gebasseerd is op neurologische feiten en onderzoeken. Depressie, burn-out, psychose: ze zijn allemaal ook op neurologisch gebied aan te tonen want je hersenen zien er in dat geval letterlijk aantoonbaar anders uit. Waarom denk je dat we medicijnen als anti-psychotica hebben? Daarvoor moet eerst neurologisch onderzocht worden

Ook bij ADHD b.v. kunnen neurologen (bij mij persoonlijk is m'n ADD zelfs vast gesteld door een psycholoog én een neuroloog, ik moest ook van die dingetjes op m'n kop :P) zien dat het beloningssysteem van iemand met ADHD heel anders reageert dan gemiddeld. En dat bij mensen met autisme het centrum in de hersenen waar b.v. gezichtsaflezing geregeld wordt niet goed actief is/kleiner is.

En ook bij een depressie valt te 'lezen' dat de verschillende hersendelen minder goed communiceren met elkaar.

Kortom: die stoornissen zijn gewoon neurologisch erkend, anders kun je ook geen medicatie ervoor ontwikkelen. ;)
Er zijn ook zat dingen die niet neurologisch bewijsbaar zijn en kom je pas echt in de shit, vooral als patiënt/mens zijnde. Onder andere door dit soort situaties:
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef barthol het volgende:

[..]

Op het moment dat je "gek" bent kunnen ze alles van je zeggen en alles met je doen; je bent overgeleverd aan het systeem, wat in mijn ogen vaak nog gestoorderd dan de patiënt zelf is.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dat zeiden ze in 1980 ook over AIDS.
pi_103631908
Stiekem willen ze allemaal een wajong, lekker gratis geld :D
........
pi_103633305
Eens, Ritmo. Alleen vind ik wel dat we allemaal wat sterker mogen zijn, wat betreft gevoeligheid.
Types als Madame_Paon begrijp ik volledig.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_103633962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:17 schreef Gamesua het volgende:

Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf).
Dat is het hem nou juist... ADHD is meer dan dat :)

Je noemt hier twee symptomen. De klassieke en alom bekende symptomen die ook de naamgever zijn van de stoornis.

Maar er zijn meer problemen, zoals de regulering van emoties, onvermogen om verder dan de korte termijn te kunnen plannen en uitvoeren, verslavingsgevoeligheid, aanleg voor depressies, grote behoefte aan prikkeling en nog een heel scala aan problemen die worden ondervonden in de omgang met alledaagse zaken.
Spijt
pi_103705800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:49 schreef jonkeau het volgende:
gratis geld
Expliquez s'il vous plaît?
pi_104086122
Ik vind het hypocriet van je dat je een topic maakt die sympathie moet oproepen voor mensen met psychische klachten, maar dat je vervolgens wel een klaag-topic maakt over het R&P forum, waar je de mensen die daar komen belachelijk maakt. Vind je zelf van niet, Ritmo?

[ Bericht 12% gewijzigd door Onmisbaar op 07-11-2011 19:15:39 ]
pi_104102174
De digatelisering doet de mens geen goed. 1 telefoon in een huis, TV met 3 zenders en geen PC gaf de mensen veel meer rust.
pi_104130298
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:51 schreef Generalissimo het volgende:
De digatelisering doet de mens geen goed. 1 telefoon in een huis, TV met 3 zenders en geen PC gaf de mensen veel meer rust.
Bron? Link? Url?
pi_104130504
quote:
Wat moet je dan doen, heel de dag aan junior sjorren?
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:56:49 #174
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104131175
Terechte klacht. Erfelijke aanleg speelt een grote rol in depressies en psychosen. Bewezen. Een tweeling waarvan het broertje/zusje aan zoiets lijdt, heeft een veel grotere kans op het krijgen van die aandoening.
Ook zijn er diverse veranderingen in de hersenen aangetoond. Dergelijke aandoeningen zijn lastig te definiëren en zijn zeker niet éénzijdig, maar veranderen in bijvoorbeeld serotoninespiegels enzo zijn wel aangetoond.

Men wil wel eens vergeten hoeveel de fysiologie en chemie in je brein je 'eigen wil' bepaalt. Denk ook eens andersom: als je echt zoveel controle over je brein had, waarom durf je dan nu niet in je polsen te snijden?

quote:
Ik geef eerder de drukke werkmaatschappij de schuld. Er wordt teveel van je verwacht wat je je onderbewustzijn eigenlijk liever niet doet. Aangetoond is ook dat chronische stress oorzaak kan zijn voor depressies. Elke dag naar je kutkantoorbaantje gaan terwijl je jezelf voorliegt dat je je daarmee nuttig maakt in de maatschappij en het daarom de beste opvulling van je leven is, is niet echt bevredigend.
This isn't even my final form.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:01:07 #175
359739 MohammedJan
Ingeburgerd en wel.
pi_104131385
Het is toch niet bewezen dat burnouts en zulks echt zijn en niet gewoon aanstellerij?

Als er 1950 jaar zonder geleefd kan worden lijkt het mij raar dat er binnen 60 jaar tientallen ziektes komen.
pi_104132224
Kabouters met ADD :')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104132258
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:18 schreef ThaTim het volgende:
Kabouters met ADD :')
:?
-
pi_104132498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

:?
Is toch :') waardig.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104132544
Wellicht, maar wat heeft het met dit topic te maken?
-
pi_104132701
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:24 schreef Ritmo het volgende:
Wellicht, maar wat heeft het met dit topic te maken?
Dit topic ging toch deels over ADD?
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:01:51 #181
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_104137363
Gewoon voor de trein springen.
  woensdag 9 november 2011 @ 00:46:15 #182
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_104148530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:01 schreef Jamiroquai het volgende:
Gewoon voor de trein springen.