quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:28 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Niks inhoudelijks posten maar een holmaat van Ritmo willen zijn.
Dat is weer een hele andere categorie ja. Hoorde wel eens van m'n broertje (die een tijdje co-schappen ofzo deed op de psychiatrische ziekenhuisafdeling) dat het daar echt vol liep met vrouwen van tussen de 40 en 55, met allemaal kort geknipt 'pittig' haar die allemaal CVS zeiden te hebben. Terwijl er zowel geestelijk als lichamelijk echt niets vindbaar was, ook niet na een second opinion. Maar klagen, klagen en nog eens klagen dat ze zielig en ziek waren... en intussen mensen met echte problemen op de wachtlijst.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:37 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ik had dan in de op een klagende vrouw verwacht over haar probleempjes :p
Maar opzich wel terechte klacht
En dat laatste is nou precies waarom mensen die roepen dat je geen labeltjes moet plakken op iedereen, er niets van snappen. Het is goed als de psycholoog en/of neuroloog dat wel doen, na uitvoerig testen, maar dan niet de ouders of andere web-psychologen. Niet om iemand zielig te maken of een excuus om te falen te geven, maar om iemand nou op de best manier te leren omgaan met z'n stoornis zodat z'n algehele ontwikkeling en talenten tot bloei kunnen komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 02:47 schreef Robophatt het volgende:
[quote]
Maar mensen zijn tegenwoordig inderdaad nogal van de eigen diagnoses, en dat vind ik het meest storen. Heel het internet staat vol met van die zelftests van 10 vragen, waaruit dan blijkt dat je "toch wel wat symptomen van <ADHD/autisme/depressie/whatever>" hebt. Helaas zijn er van die types die dan meteen denken dat de zaak daarmee rond is en vervolgens iedereen eens gaan vertellen hoe het zit.
Als je daadwerklijk zo'n stoornis hebt en het ook invloed heeft op je leven, is er zat mogelijkheid tot coaching/medicatie etc, dat je in principe een normaal leven zou moeten kunnen leiden. Misschien met iets meer vallen en opstaan dan gemiddeld, maar je kunt er meestal wel mee leren omgaan.
Mild ADHD heb je zelf verzonnen en niet iedereen heeft een IQ van 146 ahemquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef Gamesua het volgende:
[..]
"Mild" daar zit het probleem van de moderne psychologie in. Mild bestaat niet, mild is normaal.
Serieus, ik heb mild ADHD als ik die shit moet geloven. Zit ik thuis als een pussy van een uitkering te genieten? Heb ik problemen gehad met mijn ontwikkeling? Nee, ik werk gewoon voor mijn eigen ontwikkeling en ik zie mijn persoonlijke attributen als wat ik meedraag met mijzelf en ik kijk vooruit.
Mild is echt zoiets van, je hebt het eigenlijk niet, maar het lijkt er wel een beetje op en je zegt dat je klachtne hebt dus ik geef je de label toch maar.
De mens is niet gemaakt om in hokjes te leven en 15u/dag te werken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:29 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Depressie wel, is iets van alle tijden. Alleen ben ik het oneens met de diverse methodes van genezing (en zeker het slikken van antidepressiva) tegenwoordig.
Burnout kan je anders noemen.. Of het bestaat, ik zou zeggen, vast wel. Maar 90% van de mensen die een "burnout" hebben kun je niet serieus nemen. De mens is niet zo gemaakt dat hij helemaal van slag raakt als hij een groot deel van zijn tijd aan werk besteed. Deze mensen hebben zeker wel een probleem maar dat is niet dat hun hersenen op zijn maar dat ze geen juiste aanpak voor werk hebben (en dat ze toekomst ook zo zien) en tegenwoordig makkelijk kunnen geloven dat dit normaal is.
Ze begrijpen het wel, maar willen er gewoon niet aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:07 schreef Madame_Paon het volgende:
En er zijn duidelijke verschillen.
Iemand die alleen een lichte vorm van bijv. ADHD of autisme heeft, maar gewoon kan werken/studeren, vrienden heeft en best gelukkig is, moet zich niet aanstellen.
Iemand die zwaardere vormen van iets heeft of zelfs meerdere dingen heeft en niet of nauwelijks meer kan werken of studeren en doodongelukkig is, stelt zich níet aan. En toch doen veel mensen alsof die groep zich ook aanstelt, en dat is dus absoluut niet zo.
Jammer dat veel mensen het verschil niet begrijpen.
Als ik dit soort dingen lees, zou ik de simpele ziel die het zegt haast een depressie/burn-out/autistische stoornis/etcetera gúnnen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:02 schreef Kroc het volgende:
al die stoornissen is gewoon een goed gesprek hebben met jezelf in de spiegel
autisme > ff gesprekje dat het een hersenspinsel heb en de volgende dag kan je er weer tegen aan, maar die mensen durven zo'n gesprekje niet aan omdat ze liever hun hele leven verzorgd willen worden en iets hebben waar ze hun falen op kunnen afschuiven
depressie > morgen komt alles weer goed mentaliteit, opgelost
Deze quote bewaar ik voor als je weer gaat haten op die mensen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.
Weer zo'n klager die niet weet waar die het over heeft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:13 schreef GJonline het volgende:
Burn out is een keuze die je zelf maakt, net zoals overspannen worden.. Je komt op een moment dat je er aan toegeeft in je hoofd, dus een keuze. Dat het dan weer over is ineens, is ook weer een keuze die jezelf maakt in je hoofd. Ondertussen heb je toch lekker aandacht gehad.
Helaas werkt het niet altijd zo.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 02:47 schreef Robophatt het volgende:
Als je daadwerklijk zo'n stoornis hebt en het ook invloed heeft op je leven, is er zat mogelijkheid tot coaching/medicatie etc, dat je in principe een normaal leven zou moeten kunnen leiden. Misschien met iets meer vallen en opstaan dan gemiddeld, maar je kunt er meestal wel mee leren omgaan.
Probeer geld te vangen voor Fok!kenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Helaas werkt het niet altijd zo.
Ik heb 4 verschillende soorten medicijnen gehad, minstens 8 verschillende soorten therapieën en zelfs een opname gehad in meer dan 8 jaar tijd, en alsnog zijn mijn klachten steeds erger geworden.
En kan ik nu dus vrijwel niks. En dat heeft niks te maken met willen, want ik wil dolgraag werken. En het heeft ook niks te maken met IQ, want ik heb een redelijk hoog IQ.
Ik ben blijkbaar "onbehandelbaar".
Grappig.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Probeer geld te vangen voor Fok!ken
Overigens is het geen stoornis maar een handicap.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Deze quote bewaar ik voor als je weer gaat haten op die mensen.
Het is wel een stoornis.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Overigens is het geen stoornis maar een handicap.
1 van mijn beste maten 2 psychoses gehad in bestek van 2 jaar tijd.
Niet leuk om dat van dichtbij mee te maken
Lees eerst wat over het onderwerp voordat je zulke achterlijke dingen gaat roepen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Al die nieuwerwetse ziektesStel je gewoon niet aan.
Oh, verkeerd ingelicht dan door de psychquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is wel een stoornis.
Het heet namelijk niet voor niks een autismespectrumstoornis.
Bepaalde dingen in de hersenen zijn dan namelijk verstoord.
Kortzichtigheid is een keuze, net als 8 jaar (!!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Hey...een Ritmo klacht waar ik het mee eens ben!
En Gamesusa, wat ben jij een kortzichtige debiel zeg, alles op jezelf te betrekken. " Bij mij werkt het zo dus moet het voor iedereen maar zo werken"
"Een keuze" Hoezo is het een keuze dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:13 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Kortzichtigheid is een keuze, net als 8 jaar (!!!) thuis zitten en "iets willen doen" maar niets kunnen omdat je je mentaal hebt overgegeven aan je aandoening en geen van de therapieen of medicijnen die je neemt werken. Natuurlijk werkt geen medicijn tegen iets wat je niet hebt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |