abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103568845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:28 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Niks inhoudelijks posten maar een holmaat van Ritmo willen zijn.
:')
-
pi_103568948
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:37 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik had dan in de op een klagende vrouw verwacht over haar probleempjes :p

Maar opzich wel terechte klacht
Dat is weer een hele andere categorie ja. Hoorde wel eens van m'n broertje (die een tijdje co-schappen ofzo deed op de psychiatrische ziekenhuisafdeling) dat het daar echt vol liep met vrouwen van tussen de 40 en 55, met allemaal kort geknipt 'pittig' haar die allemaal CVS zeiden te hebben. Terwijl er zowel geestelijk als lichamelijk echt niets vindbaar was, ook niet na een second opinion. Maar klagen, klagen en nog eens klagen dat ze zielig en ziek waren... en intussen mensen met echte problemen op de wachtlijst.

Erkennen dat ze waarschijnlijk 'gewoon' in een flinke dip (geen depressie nog) zaten omdat hun leven in een sleur geraakt was en dat ze eens nieuwe uitdagingen moesten gaan zoeken, wilden ze niet. Nee, het was een echte ziekte!

:')
-
pi_103569439
Hoeveel last je er daadwerkelijk van hebt (welke stoornis dan ook) hangt ook voor een groot deel in elkaar hoe jij als persoon verder bent. Het heeft met zoveel meer te maken dan enkel die stoornis.

Maar mensen zijn tegenwoordig inderdaad nogal van de eigen diagnoses, en dat vind ik het meest storen. Heel het internet staat vol met van die zelftests van 10 vragen, waaruit dan blijkt dat je "toch wel wat symptomen van <ADHD/autisme/depressie/whatever>" hebt. Helaas zijn er van die types die dan meteen denken dat de zaak daarmee rond is en vervolgens iedereen eens gaan vertellen hoe het zit.

Als je daadwerklijk zo'n stoornis hebt en het ook invloed heeft op je leven, is er zat mogelijkheid tot coaching/medicatie etc, dat je in principe een normaal leven zou moeten kunnen leiden. Misschien met iets meer vallen en opstaan dan gemiddeld, maar je kunt er meestal wel mee leren omgaan.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 26 oktober 2011 @ 03:06:52 #104
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103569496
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:55 schreef Nickjuh16 het volgende:
Stomme autisten. :r
Als je niet van autisten houdt, wat doe je dan op FOK? :o
pi_103569544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 02:47 schreef Robophatt het volgende:
[quote]
Maar mensen zijn tegenwoordig inderdaad nogal van de eigen diagnoses, en dat vind ik het meest storen. Heel het internet staat vol met van die zelftests van 10 vragen, waaruit dan blijkt dat je "toch wel wat symptomen van <ADHD/autisme/depressie/whatever>" hebt. Helaas zijn er van die types die dan meteen denken dat de zaak daarmee rond is en vervolgens iedereen eens gaan vertellen hoe het zit.

Als je daadwerklijk zo'n stoornis hebt en het ook invloed heeft op je leven, is er zat mogelijkheid tot coaching/medicatie etc, dat je in principe een normaal leven zou moeten kunnen leiden. Misschien met iets meer vallen en opstaan dan gemiddeld, maar je kunt er meestal wel mee leren omgaan.
En dat laatste is nou precies waarom mensen die roepen dat je geen labeltjes moet plakken op iedereen, er niets van snappen. Het is goed als de psycholoog en/of neuroloog dat wel doen, na uitvoerig testen, maar dan niet de ouders of andere web-psychologen. Niet om iemand zielig te maken of een excuus om te falen te geven, maar om iemand nou op de best manier te leren omgaan met z'n stoornis zodat z'n algehele ontwikkeling en talenten tot bloei kunnen komen.

Die worden namelijk compleet geremd wanneer het kind en zijn omgeving keer op keer gefrusteerd raken omdat het kind faalt, de omgeving niet snapt hoe dat kan en b.v. boos wordt/gaan straffen omdat ze denken dat het kind lui of vervelend is. Kind geen zelfvertrouwen meer want die gaat het ook zelf geloven en kind loopt vast met school, hobby's, thuissituatie en sociale contacten.

Met de (redelijk goede) kennis die we tegenwoordig over ADHD enzo hebben en de kennis die de ouders en de leraren over de persoonlijkheid van het kind hebben (dáár ligt hun rol) kun je na het 'labelen' de ouders, omgeving en vooral het kind zelf, leren dat je soms dingen net even anders moet doen als normaal. Uiteindelijk bereik je hetzelfde doel vaak, maar dan b.v. linksom ipv rechtsom of met een extra bochtje. ;) Zeg: "de appel valt niet ver van de boom" tegen een autistje en hij gaat bij wijze van spreken naar buiten naar een boom toe om te kijken of de appels inderdaad dicht bij de boom liggen. Zeg hem: "kinderen lijken vaak erg op hun vader en moeder" of tegen sommigen zelfs: "door het DNA van de ouders, erft het kind vaak veel genetische eigenschappen en uiterlijke kenmerken van een van de twee of beide ouders" en hij snapt het. Misschien is die dus juist zelfs te slim voor dat appelbomen-verhaaltje, terwijl hij voor achterlijk aangezien wordt omdat de ouder of leraar niet weet dat ze op moeten houden over boompjes en het bij hem over DNA en erfelijke eigenschappen moeten gaan hebben.

Maar volgens velen hier zou je het kind gewoon elke keer een trap moeten blijven geven, en zeggen: "wat ben jij dom! dat is spreekwoordelijk en niet letterlijk, sukkel!" en hem na 100 foute spreekwoorden naar de school voor zwak begaafden sturen, waar hij ook precies tegen hetzelfde probleem aanloopt omdat het niets te maken heeft met z'n intelligentie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 26-10-2011 04:03:51 ]
-
pi_103569575
Sorry voor het lange verhaal :') maar hoop dat mensen met dit voorbeeld snappen waarom een kind (of volwassene) soms een labeltje moet krijgen en dat iemand met dyslexie, ADHD of dyscalculie die wat extra hulp bij lezen, leren of rekenen nodig heeft niet "gewoon dom is en maar naar het laagste niveau moet" zoals nogal een boel ontwetenden roepen hier..

[ Bericht 30% gewijzigd door Ritmo op 26-10-2011 03:57:17 ]
-
pi_103569820
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef Gamesua het volgende:

[..]

"Mild" daar zit het probleem van de moderne psychologie in. Mild bestaat niet, mild is normaal.
Serieus, ik heb mild ADHD als ik die shit moet geloven. Zit ik thuis als een pussy van een uitkering te genieten? Heb ik problemen gehad met mijn ontwikkeling? Nee, ik werk gewoon voor mijn eigen ontwikkeling en ik zie mijn persoonlijke attributen als wat ik meedraag met mijzelf en ik kijk vooruit.
Mild is echt zoiets van, je hebt het eigenlijk niet, maar het lijkt er wel een beetje op en je zegt dat je klachtne hebt dus ik geef je de label toch maar.
Mild ADHD heb je zelf verzonnen en niet iedereen heeft een IQ van 146 ahem

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:29 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Depressie wel, is iets van alle tijden. Alleen ben ik het oneens met de diverse methodes van genezing (en zeker het slikken van antidepressiva) tegenwoordig.

Burnout kan je anders noemen.. Of het bestaat, ik zou zeggen, vast wel. Maar 90% van de mensen die een "burnout" hebben kun je niet serieus nemen. De mens is niet zo gemaakt dat hij helemaal van slag raakt als hij een groot deel van zijn tijd aan werk besteed. Deze mensen hebben zeker wel een probleem maar dat is niet dat hun hersenen op zijn maar dat ze geen juiste aanpak voor werk hebben (en dat ze toekomst ook zo zien) en tegenwoordig makkelijk kunnen geloven dat dit normaal is.
De mens is niet gemaakt om in hokjes te leven en 15u/dag te werken.
Hoe harder je de maatschappij maakt, hoe meer uitvallers je krijgt. Das zo logisch als wat.
Het heeft met stress te maken en het vermogen daarmee om te gaan

Ik zie hier een hoop klagers voorbij komen die vinden dat mensen niet zo moeten zeuren lol

quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:07 schreef Madame_Paon het volgende:
En er zijn duidelijke verschillen.
Iemand die alleen een lichte vorm van bijv. ADHD of autisme heeft, maar gewoon kan werken/studeren, vrienden heeft en best gelukkig is, moet zich niet aanstellen.

Iemand die zwaardere vormen van iets heeft of zelfs meerdere dingen heeft en niet of nauwelijks meer kan werken of studeren en doodongelukkig is, stelt zich níet aan. En toch doen veel mensen alsof die groep zich ook aanstelt, en dat is dus absoluut niet zo.

Jammer dat veel mensen het verschil niet begrijpen.
Ze begrijpen het wel, maar willen er gewoon niet aan.
Gamesua valt me in dit licht echt tegen.
Aan de ene kant wil hij graag een relatie met iemand van zijn IQ (dus een hoogbegaafd iemand), aan de andere kant kan (sorrie, iemand van zijn IQ: wil) hij niet begrijpen dat mensen met een lager IQ meer moeite hebben om met problemen te cope-en.

Hoe kan iemand die zo slim is, zo dom doen?

Ik weet wel hoe dat komt:Tis een fenomeen dat wel vaken voorkomt hier op fok, fok maakt van mensen klagers.
Je kunt die klagers niet te serieus nemen want niemand luistert naar hun, behalve zijzelf dan lol

Vroeger was ik ook zo'n klager, zeker wat burnout betreft. Echt, mensen met burnout moesten gewoon niet zo zeiken!
...tot ik zelf een keer niet eens meet fatsoenlijk een trap op kon lopen en suicidaal werd.

Zolang mensen hier geen psychische problemen hebben ervaren, zullen ze het nooit snappen.
En dat zijn of mensen wiens ouders veel poen hebben, of mensen die anderzijds de wind mee hadden.

Groet!

[ Bericht 29% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-10-2011 07:20:41 ]
pi_103570180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:02 schreef Kroc het volgende:
al die stoornissen is gewoon een goed gesprek hebben met jezelf in de spiegel

autisme > ff gesprekje dat het een hersenspinsel heb en de volgende dag kan je er weer tegen aan, maar die mensen durven zo'n gesprekje niet aan omdat ze liever hun hele leven verzorgd willen worden en iets hebben waar ze hun falen op kunnen afschuiven

depressie > morgen komt alles weer goed mentaliteit, opgelost
Als ik dit soort dingen lees, zou ik de simpele ziel die het zegt haast een depressie/burn-out/autistische stoornis/etcetera gúnnen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 08:05:24 ]
pi_103570199
Lol jij zit altijd te zeiken op alles wat nu niet in is en dan nu hier zielig komen doen? :{w
Pogo dancing!
pi_103570212
Sorry hoor. :{
pi_103570248
Burn out is een keuze die je zelf maakt, net zoals overspannen worden.. Je komt op een moment dat je er aan toegeeft in je hoofd, dus een keuze. Dat het dan weer over is ineens, is ook weer een keuze die jezelf maakt in je hoofd. Ondertussen heb je toch lekker aandacht gehad.
pi_103570254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:55 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.
Deze quote bewaar ik voor als je weer gaat haten op die mensen.
pi_103570337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:13 schreef GJonline het volgende:
Burn out is een keuze die je zelf maakt, net zoals overspannen worden.. Je komt op een moment dat je er aan toegeeft in je hoofd, dus een keuze. Dat het dan weer over is ineens, is ook weer een keuze die jezelf maakt in je hoofd. Ondertussen heb je toch lekker aandacht gehad.
Weer zo'n klager die niet weet waar die het over heeft.

O wacht, dit is natuurlijk het klaagforum! ahahahaha!!

[ Bericht 4% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-10-2011 09:00:26 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:53:58 #114
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103572062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 02:47 schreef Robophatt het volgende:
Helaas werkt het niet altijd zo.
Ik heb 4 verschillende soorten medicijnen gehad, minstens 8 verschillende soorten therapieën en zelfs een opname gehad in meer dan 8 jaar tijd, en alsnog zijn mijn klachten steeds erger geworden.
En kan ik nu dus vrijwel niks. En dat heeft niks te maken met willen, want ik wil dolgraag werken. En het heeft ook niks te maken met IQ, want ik heb een redelijk hoog IQ.
Ik ben blijkbaar "onbehandelbaar".
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103572625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet altijd zo.
Ik heb 4 verschillende soorten medicijnen gehad, minstens 8 verschillende soorten therapieën en zelfs een opname gehad in meer dan 8 jaar tijd, en alsnog zijn mijn klachten steeds erger geworden.
En kan ik nu dus vrijwel niks. En dat heeft niks te maken met willen, want ik wil dolgraag werken. En het heeft ook niks te maken met IQ, want ik heb een redelijk hoog IQ.
Ik ben blijkbaar "onbehandelbaar".
Probeer geld te vangen voor Fok!ken ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:18:10 #116
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103572746
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

Probeer geld te vangen voor Fok!ken ;)
Grappig.
Ik heb gewoon niks anders te doen.
En ik zit echt niet superontspannen en onderuitgezakt achter de pc.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:18:40 #117
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_103572757
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Deze quote bewaar ik voor als je weer gaat haten op die mensen.
Overigens is het geen stoornis maar een handicap.

1 van mijn beste maten 2 psychoses gehad in bestek van 2 jaar tijd.
Niet leuk om dat van dichtbij mee te maken ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:28:48 #118
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103573014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:18 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Overigens is het geen stoornis maar een handicap.

1 van mijn beste maten 2 psychoses gehad in bestek van 2 jaar tijd.
Niet leuk om dat van dichtbij mee te maken ;(
Het is wel een stoornis.
Het heet namelijk niet voor niks een autismespectrumstoornis.
Bepaalde dingen in de hersenen zijn dan namelijk verstoord.
pi_103573050
Al die nieuwerwetse ziektes :') Stel je gewoon niet aan.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:33:49 #120
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103573152
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Al die nieuwerwetse ziektes :') Stel je gewoon niet aan.
Lees eerst wat over het onderwerp voordat je zulke achterlijke dingen gaat roepen.
Al die stoornissen bestonden honderden jaren geleden al.
Alleen werd je toen verbrand als heks, je hele leven lang opgesloten in een gesticht of werd er gedacht dat je bezeten was.
Men weet nu veel meer en weet ook dat zulke mensen niet bezeten zijn, maar vaak zelfs afwijkingen hebben in hun hersenen en in hun genen.
Genoeg onderzoek naar gedaan. Dus houd maar op met die onzin.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:41:25 #121
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_103573398
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:28 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het is wel een stoornis.
Het heet namelijk niet voor niks een autismespectrumstoornis.
Bepaalde dingen in de hersenen zijn dan namelijk verstoord.
Oh, verkeerd ingelicht dan door de psych :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_103574754
Hey...een Ritmo klacht waar ik het mee eens ben! :D

En Gamesusa, wat ben jij een kortzichtige debiel zeg, alles op jezelf te betrekken. " Bij mij werkt het zo dus moet het voor iedereen maar zo werken"
pi_103576434
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Hey...een Ritmo klacht waar ik het mee eens ben! :D

En Gamesusa, wat ben jij een kortzichtige debiel zeg, alles op jezelf te betrekken. " Bij mij werkt het zo dus moet het voor iedereen maar zo werken"
Kortzichtigheid is een keuze, net als 8 jaar (!!! :') ) thuis zitten en "iets willen doen" maar niets kunnen omdat je je mentaal hebt overgegeven aan je aandoening en geen van de therapieen of medicijnen die je neemt werken. Natuurlijk werkt geen medicijn tegen iets wat je niet hebt...
pi_103576560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:13 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Kortzichtigheid is een keuze, net als 8 jaar (!!! :') ) thuis zitten en "iets willen doen" maar niets kunnen omdat je je mentaal hebt overgegeven aan je aandoening en geen van de therapieen of medicijnen die je neemt werken. Natuurlijk werkt geen medicijn tegen iets wat je niet hebt...
"Een keuze" Hoezo is het een keuze dan?

Als je je arm gebroken hebt is het toch ook geen keuze? Hoezo zou het dan bij psychologisch "letsel" ineens wel een keuze zijn?

Ik geloof absoluut dat er in NL 1000'den mensen thuiszitten onder de noemer overspannen/burnout/ect die best kunnen werken als ze echt zouden willen.

Maar denk je nou echt dat mensen die echt depressief zijn een keuze hebben, dan functioneer je gewoon totaal niet meer. Check er eens een documentaire over zou ik zeggen.
pi_103576676
Zoals ik al zei, als je in plaats van jezelf te identificeren met een bepaalde aandoening of ziekte, gewoon aan jezelf gaat zitten werken, kan je er best uitkomen. Ik weet niet van bijvoorbeeld Madame Paon heeft, maar het lijkt mij dat ze niet een standaard persoon is met aandoening X als 4 medicijnen en 8 therapieen niet hebben gewerkt voor haar en dat ze na 8 jaar nog steeds thuis zit met problemen. Dan lijkt het mij dat ze haar heil ergens anders moet zoeken, bijvoorbeeld bij haarzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')