abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103556791
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.

Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.

Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.

Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoen :') Dat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
-
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:53:17 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_103556847
Ik geloof het ook niet zo. Het zit allemaal tussen de oren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_103556862
Tegenwoordig heeft ieder kind ook ADHD of is dyslectisch.
pi_103556875
iedereen weet dat je gek bent ritmo
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_103556910
quote:
of autisme
pi_103556914
Autisme?
pi_103556919
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat is ook al een klacht opzich. Degenen die daar het meeste onder lijden, zijn die 10 % mensen die het wél hebben.
-
pi_103556921
Stomme autisten. :r
pi_103556924
Allemaal een onderverdeling van aanstelleritus
pi_103556945
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef kikoooooo het volgende:
Autisme?
Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.
-
pi_103556956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Uiteraard, maar daarmee is het niet meteen iets verwerpelijks.
pi_103556957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:52 schreef Ritmo het volgende:
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.

Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.

Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.

Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoen :') Dat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
EPIC WINNING!
pi_103556970
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen. :Y
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:56:11 #14
46149 __Saviour__
pi_103556983
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_103556987
quote:
lol.
pi_103557037
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.

Het is wel een ziekte though.
pi_103557039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef Nyan het volgende:
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen. :Y
Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
-
pi_103557043
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
Inderdaad de hoogsensitieve kristalkinderen daargelaten, dat zijn gewoon kutkoters die een pedagogisch verantwoord pak slaag verdienen zo nu en dan :')
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_103557054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Bonkers. het volgende:
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.

Het is wel een ziekte though.
Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
-
pi_103557078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
pi_103557101
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, doe de hele psychologie maar af als kwakzalvers.. :')
Ga je nou ontkennen dat iets als ADHD bestaat? :{
-
pi_103557180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Nyan het volgende:

[..]

Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.

Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
-
pi_103557217
Mensen zien pas de impact die een stoornis of beperking kan hebben op iemand als het iemand betreft die dicht bij ze staat. Helaas dan komt soms pas het begrip. En dan nog niet altijd. :N
pi_103557255
quote:

[..]

Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
Mensen maken het voor zichzelf te ingewikkeld.

Daarom bestaat de behandeling dan ook uit rust en heel veel gesprekken, eventueel aangevuld met medicijnen. Men moet weer 'uit de knoop worden gehaald'
pi_103557261
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.

Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
En tevens eens met de stelling. Wens niemand een burnout toe. ;)
pi_103557279
Of een gebroken arm, for that matter. Vind jullie allemaal veel te lief :* O+
pi_103557282
al die stoornissen is gewoon een goed gesprek hebben met jezelf in de spiegel

autisme > ff gesprekje dat het een hersenspinsel heb en de volgende dag kan je er weer tegen aan, maar die mensen durven zo'n gesprekje niet aan omdat ze liever hun hele leven verzorgd willen worden en iets hebben waar ze hun falen op kunnen afschuiven

depressie > morgen komt alles weer goed mentaliteit, opgelost
pi_103557309
Van die mensen die depressief zijn verwarren met even somber zijn. :')
pi_103557340
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:01 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Mensen maken het voor zichzelf te ingewikkeld.
[quote]
Daarom bestaat de behandeling dan ook uit rust en heel veel gesprekken, eventueel aangevuld met medicijnen. Men moet weer 'uit de knoop worden gehaald'
Klopt. Weer je reserve's opbouwen en de 'paden' (denkwegen) in je hersenen weer opnieuw leggen. Kan heel lang duren, heb het van dichtbij meegemaakt met m'n moeder en een vriend.

Het 'nare' is dat je voor je therapie mede leuke dingen moet gaan doen (in mate), dingen die je normaal echt leuk vindt (maar dat vind je op dat moment ook niet meer leuk).
Het kan dus zijn dat iemand al 2 maanden thuis zit van werk, maar wel even op een feestje verschijnt en een wijntje drinkt, of in de stad te vinden is aan het winkelen. Dat wekt heel veel onbegrip bij de 'buitenwereld'.
-
pi_103557407
Illuminati ik zeg het je.
If not now, then when.
pi_103557439
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:02 schreef Kroc het volgende:
al die stoornissen is gewoon een goed gesprek hebben met jezelf in de spiegel

autisme > ff gesprekje dat het een hersenspinsel heb en de volgende dag kan je er weer tegen aan, maar die mensen durven zo'n gesprekje niet aan omdat ze liever hun hele leven verzorgd willen worden en iets hebben waar ze hun falen op kunnen afschuiven

depressie > morgen komt alles weer goed mentaliteit, opgelost
Whut?
pi_103557473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt. Weer je reserve's opbouwen en de 'paden' (denkwegen) in je hersenen weer opnieuw leggen. Kan heel lang duren, heb het van dichtbij meegemaakt met m'n moeder en een vriend.
Het gaat hopelijk weer wat beter met ze? :*
En toch ben ik blij dat er tegenwoordig zoveel research naar gedaan wordt. Zo kunnen veel dingen ook gewoon voorkomen worden. ;)
pi_103557530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Illuminati ik zeg het je.
:') :') :') !
pi_103557673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:06 schreef Nyan het volgende:

[..]

Het gaat hopelijk weer wat beter met ze? :*
Beide op de weg terug, goed aan het herstellen en weer deels werkzaam. :) Thx. Maar heeft heel lang geduurt, met veel vallen en opstaan en ze zijn nog steeds niet helemaal weer de oude. Maar dat kan nog wel even duren.
quote:
En toch ben ik blij dat er tegenwoordig zoveel research naar gedaan wordt. Zo kunnen veel dingen ook gewoon voorkomen worden. ;)
Kennis is er vaak wel, maar veel werkgevers drijven hun personeel (onbewust of bewust) tot het uiterste. Geld, geld, geld he?
-
pi_103557739
quote:

[..]

Ja maar wat is een burnout dan? Gewoon chronisch te lang werken en je zitten stressen. Dat deden vroeger mensen toch ook? Kijk naar Wall Street, daar werkten mensen in de jaren 60 en 70 ook 15 uur per dag, 6 dagen per week. Stuk voor stuk allemaal harde werkers die jaren van hun leven hebben opgegeven aan hun werk. De een kon het aan met de cocaine, de ander gebruikte speed, sommigen konden het niet aan en zijn van baan verwisseld en een klein groep deed het gewoon normaal en had die zondag echt rust nodig.

Maar burnouts? Nee, daar had niemand van gehoord, en het is zelfs niet eens een nieuwe label op een oud ziekte, want vroeger ging niemand een heel jaar lang thuis zitten omdat hij oh zo vermoeid en chronisch mentaal op was. Man the fuck up en get to work.

Echt, typisch modeziektes van de 21ste eeuw.

Burnout, depressies, autisme spectrum, ADHD, dyslexie.
PTSD wat wel een ziekte is maar overdreven word door mensen maandenlang betaald thuis te laten zitten.

Men ging vroeger naar werk en kwam thuis, en als je te bang was om dat te doen werd dat door je werk eruitgeforceerd of je kreeg niet betaald. Lijkt mij dat dat niet meer dan eerlijk is.
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:12:19 #36
46149 __Saviour__
pi_103557740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het is allemaal enorm natte vinger werk. Zet drie van die kwakzalvers op een 'patient' en ze komen alledrie met een eigen labeltje. Geen verifieerbare en repliceerbare resultaten. Dat soort vage alfa-'wetenschap' is absoluut niet aan mij besteed.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_103557748
Ach ja, wacht maar totdat diegenen ermee te maken krijgen, dan piepen ze opeens wel anders. Dat is dus ook de reden dat ik schijt aan de mening van dat soort personen heb en meestal ook de persoon zelf, aangezien dat vaak bepaalde types zijn.
pi_103557781
Tsja ik zit ook op een uitkering vanwege een depressie (zware depressie). Enige lichtpuntje is dat ik deze uitkering in Japan besteed en dus eindelijk eens wat rust in mijn hoofd heb. Depressie is niet leuk dat kan ik idd beamen :Y
pi_103557826
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Beide op de weg terug, goed aan het herstellen en weer deels werkzaam. :) Thx. Maar heeft heel lang geduurt, met veel vallen en opstaan en ze zijn nog steeds niet helemaal weer de oude. Maar dat kan nog wel even duren.

[..]

Kennis is er vaak wel, maar veel werkgevers drijven hun personeel (onbewust of bewust) tot het uiterste. Geld, geld, geld he?
In ieder geval goed om te horen. Gewoon de tijd en ruimte nemen die nodig is lijkt me.
Heb inderdaad wel vaker werkgevers gekend en gehad die erg weinig inzicht leken te hebben. Ben in al die jaren nog maar eentje tegengekomen die zijn personeel de ruimte geeft als zoiets zich voordoet. Is helaas in veel bedrijven een geldkwestie, en worden werknemers er zelfs uitgewerkt. :r Vind ik een bagger mentaliteit persoonlijk.
pi_103557853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:13 schreef SoraAoi het volgende:
Tsja ik zit ook op een uitkering vanwege een depressie (zware depressie). Enige lichtpuntje is dat ik deze uitkering in Japan besteed en dus eindelijk eens wat rust in mijn hoofd heb. Depressie is niet leuk dat kan ik idd beamen :Y
hoe heb je dat geregeld? Zoiets lijkt mij ook wel lekker in Phuket ofzo
pi_103557956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Moderne pscyhologie bestaat anders volledig uit alles wat lijkt op een of andere vage aandoening meteen wordt aangemerkt als dat.

Als je bij een dokter bent heb je manieren om dingen te testen. Je vertelt welke klachten je hebt, hij vergelijkt dat met wat voor ziekte je zou kunnen hebben, dan test hij je en komt er uitslag. In de pscychologie heb je geen test en lijken alle ziektes teveel op elkaar en op symptomen die normale mensen ook vertonen.

Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf). Goed. Als ik alle symptomen zou moeten volgen had ik dat ook. Mijn broertje komt ook in aanmerking voor de helft. Mijn vrienden etc. Iedereen heeft wel dingen die overeenkomen met veel moderne aandoeningen. Het probleem is dat er zonder echte diagnose mensen ziektes wordt aangepraat, waarna ze opeens het gevoel hebben van "oh, nou weet ik tenminste wat ik heb, dat lucht op". Nee, je voelt je precies even slecht als gisteren en je hebt precies dezelfde verschijnselen. Je zou eens daarop gericht je leven moeten inrichten en niet op een of andere diagnose van een popziekte.
pi_103558012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:14 schreef Kroc het volgende:

[..]

hoe heb je dat geregeld? Zoiets lijkt mij ook wel lekker in Phuket ofzo
Je moet goedkeuring van de arts krijgen. De arts moet vinden dat het beter voor je is. Het is een lang proces. Ik ga misschien ook nog wel met de uitkering eens in Thailand wonen lijkt me ook wel lekker idd :)
pi_103558028
Net als indigokinderen en nieuwetijdskinderen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hooggevoelige mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_103558111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Ja maar wat is een burnout dan? Gewoon chronisch te lang werken en je zitten stressen. Dat deden vroeger mensen toch ook? Kijk naar Wall Street, daar werkten mensen in de jaren 60 en 70 ook 15 uur per dag, 6 dagen per week. Stuk voor stuk allemaal harde werkers die jaren van hun leven hebben opgegeven aan hun werk. De een kon het aan met de cocaine, de ander gebruikte speed, sommigen konden het niet aan en zijn van baan verwisseld en een klein groep deed het gewoon normaal en had die zondag echt rust nodig.

Maar burnouts? Nee, daar had niemand van gehoord, en het is zelfs niet eens een nieuwe label op een oud ziekte, want vroeger ging niemand een heel jaar lang thuis zitten omdat hij oh zo vermoeid en chronisch mentaal op was. Man the fuck up en get to work.

PTSD wat wel een ziekte is maar overdreven word door mensen maandenlang betaald thuis te laten zitten.

Men ging vroeger naar werk en kwam thuis, en als je te bang was om dat te doen werd dat door je werk eruitgeforceerd of je kreeg niet betaald. Lijkt mij dat dat niet meer dan eerlijk is.
Dus een burnout of depressie bestaat volgens jou niet?
pi_103558127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Bedankt, jij bent precies het voorbeeld van waar m'n klacht over gaat.
Dat er mensen waren die 15 uur kunnen werken per dag (die storten op den duur wel in overigens, of zijn op hun 50e dood door een hoge bloeddruk, hartproblemen of alcohol/drugsverslavingen) wil niet zeggen dat een ander persoon niet onder de druk kwam bezwijken. Zoals dat niet iedereen fysiek geschikt is om te profboxen, is niet iedereen psychisch betand tegen hoge stress.

Bovendien is bij een burn-out vaak niet alleen de stress op het werk de enige oorzaak, vaak hebben die mensen b.v. nog heftige dingen meegemaakt in hun privé-leven.
-
pi_103558230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:18 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je moet goedkeuring van de arts krijgen. De arts moet vinden dat het beter voor je is. Het is een lang proces. Ik ga misschien ook nog wel met de uitkering eens in Thailand wonen lijkt me ook wel lekker idd :)
In een goedkoop hoerenparadijs met een Nederlandse uitkering, letterlijk en figuurlijk neuken voor het vaderland.
pi_103558295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:17 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Moderne pscyhologie bestaat anders volledig uit alles wat lijkt op een of andere vage aandoening meteen wordt aangemerkt als dat.

Als je bij een dokter bent heb je manieren om dingen te testen. Je vertelt welke klachten je hebt, hij vergelijkt dat met wat voor ziekte je zou kunnen hebben, dan test hij je en komt er uitslag. In de pscychologie heb je geen test en lijken alle ziektes teveel op elkaar en op symptomen die normale mensen ook vertonen.

Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf). Goed. Als ik alle symptomen zou moeten volgen had ik dat ook. Mijn broertje komt ook in aanmerking voor de helft. Mijn vrienden etc. Iedereen heeft wel dingen die overeenkomen met veel moderne aandoeningen. Het probleem is dat er zonder echte diagnose mensen ziektes wordt aangepraat, waarna ze opeens het gevoel hebben van "oh, nou weet ik tenminste wat ik heb, dat lucht op". Nee, je voelt je precies even slecht als gisteren en je hebt precies dezelfde verschijnselen. Je zou eens daarop gericht je leven moeten inrichten en niet op een of andere diagnose van een popziekte.
Diagnoses van syndromen als adhd en autisme worden nog altijd gesteld door artsen en niet door psychologen.

Soms de symptomen hebben betekent nog niet de aandoening hebben. Daar hebben ze medici voor, om dat vast te stellen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:27:18 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103558487
quote:
Een hersentumor ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103558500
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is allemaal enorm natte vinger werk. Zet drie van die kwakzalvers op een 'patient' en ze komen alledrie met een eigen labeltje. Geen verifieerbare en repliceerbare resultaten. Dat soort vage alfa-'wetenschap' is absoluut niet aan mij besteed.
Nee hoor. Ik ben het met je eens dat iedereen wel in meer of mindere mate bepaalde kenmerken heeft van een van de vele stoornissen en het soms allemaal wat 'vaag' is. Maar als iemand echt ADHD heeft (heb zelf milde variant van ADD overigens, en geloof me: het is geen verzonnen labeltje) dan zijn 10 van de 10 psychologen het daar heel snel over eens na onderzoek hoor.
Daarvoor moet je iemand echter wél eerst goed testen naar de normen van DSM-IV.

Misschien zijn er bepaalde mensen die in een grijs gebied zitten, maar dat is toch met fysieke ziektes ook zo? Als iemand een tumor heeft die (nog) niet uitgezaaid is, kan dat nog wel steeds kanker zijn.
-
pi_103558597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:20 schreef Capslockie het volgende:

[..]

Dus een burnout of depressie bestaat volgens jou niet?
Depressie wel, is iets van alle tijden. Alleen ben ik het oneens met de diverse methodes van genezing (en zeker het slikken van antidepressiva) tegenwoordig.

Burnout kan je anders noemen.. Of het bestaat, ik zou zeggen, vast wel. Maar 90% van de mensen die een "burnout" hebben kun je niet serieus nemen. De mens is niet zo gemaakt dat hij helemaal van slag raakt als hij een groot deel van zijn tijd aan werk besteed. Deze mensen hebben zeker wel een probleem maar dat is niet dat hun hersenen op zijn maar dat ze geen juiste aanpak voor werk hebben (en dat ze toekomst ook zo zien) en tegenwoordig makkelijk kunnen geloven dat dit normaal is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')