abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103556791
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.

Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.

Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.

Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoen :') Dat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
-
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:53:17 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_103556847
Ik geloof het ook niet zo. Het zit allemaal tussen de oren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_103556862
Tegenwoordig heeft ieder kind ook ADHD of is dyslectisch.
pi_103556875
iedereen weet dat je gek bent ritmo
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_103556910
quote:
of autisme
pi_103556914
Autisme?
pi_103556919
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat is ook al een klacht opzich. Degenen die daar het meeste onder lijden, zijn die 10 % mensen die het wél hebben.
-
pi_103556921
Stomme autisten. :r
pi_103556924
Allemaal een onderverdeling van aanstelleritus
pi_103556945
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:54 schreef kikoooooo het volgende:
Autisme?
Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.
-
pi_103556956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Uiteraard, maar daarmee is het niet meteen iets verwerpelijks.
pi_103556957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:52 schreef Ritmo het volgende:
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.

Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.

Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.

Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoen :') Dat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
EPIC WINNING!
pi_103556970
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen. :Y
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
  Donald Duck held dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:56:11 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_103556983
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_103556987
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
lol.
pi_103557037
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.

Het is wel een ziekte though.
pi_103557039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef Nyan het volgende:
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen. :Y
Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
-
pi_103557043
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
Inderdaad de hoogsensitieve kristalkinderen daargelaten, dat zijn gewoon kutkoters die een pedagogisch verantwoord pak slaag verdienen zo nu en dan :')
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_103557054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Bonkers. het volgende:
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.

Het is wel een ziekte though.
Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
-
pi_103557078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
pi_103557101
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, doe de hele psychologie maar af als kwakzalvers.. :')
Ga je nou ontkennen dat iets als ADHD bestaat? :{
-
pi_103557180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Nyan het volgende:

[..]

Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.

Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
-
pi_103557217
Mensen zien pas de impact die een stoornis of beperking kan hebben op iemand als het iemand betreft die dicht bij ze staat. Helaas dan komt soms pas het begrip. En dan nog niet altijd. :N
pi_103557255
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
Mensen maken het voor zichzelf te ingewikkeld.

Daarom bestaat de behandeling dan ook uit rust en heel veel gesprekken, eventueel aangevuld met medicijnen. Men moet weer 'uit de knoop worden gehaald'
pi_103557261
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.

Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
En tevens eens met de stelling. Wens niemand een burnout toe. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')