Dat is ook al een klacht opzich. Degenen die daar het meeste onder lijden, zijn die 10 % mensen die het wél hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Tegenwoordig heeft ieder kind ook ADHD of is dyslectisch.
Das geen ziekte, maar een stoornis. Ook heel serieus te nemen overigens, al doe ik er vaak wat spottend over.quote:
Uiteraard, maar daarmee is het niet meteen iets verwerpelijks.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geloof het ook niet zo. Het zit allemaal tussen de oren.
EPIC WINNING!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:52 schreef Ritmo het volgende:
Gelukkig persoonlijk geen ervaring met een burn-out, psychose of depressie maar wel mensen die dichtbij me staan met een burn-out en depressie meegemaakt (gelukkig geen psychose).
Het zijn vaak precies de mensen die normaal gesproken totaal niet aanstellerig, ziek, zwak en misselijk zijn.
Toch merk ik dat die mensen door veel mensen niet serieus genomen worden door bepaalde mensen in hun omgeving (en ook b.v. hier zie ik reacties als: "burn-out, modeziekte... weekendje goed slapen en tis weer over...40 jaar geleden kenden we dat woord ook nog niet". Of: "depressie? iedereen heeft wel eens een dipje") in hun ziekte. Vaak omdat diegene dan ooit Pietje kende die zich wél aanstelde of aandacht zocht en niets bleek te hebben. Dus zijn alle psychische ziektes maar onzin.
Een burn-out b.v. is niet 'even een beetje vermoeid zijn' maar in je hele hersenen en lichaam zijn meetbare symptonen/gevolgen te vinden (minder actieve hersengedeeltes, hoge bloeddruk, hartklachten, maagklachten) en dat is niet ingebeeld door diegene.
Mensen die dergelijke klachten als niet-bestaand of aanstellerij afdoenDat mensen nogal gauw roepen dat ze oververmoeid zijn of een depressie hebben wil niet zeggen dat mensen die echt ziek zijn, zich aanstellen.
Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
Tegenwoordig heeft ieder kind ook ADHD of is dyslectisch.
lol.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geloof het ook niet zo. Het zit allemaal tussen de oren.
Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef Nyan het volgende:
Dat wat mensen niet kunnen zien, willen ze vaak bestempelen als aanstellerij. Heb jij een gebroken arm, helpt iedereen je. Ben je autistisch (zoals half FOK!)dan zien ze dat niet aan je en snappen ze het niet. De meeste mensen weten te weinig af van psychische problematiek ook om er werkelijk goed rekening mee te kunnen houden. Ze proberen iemands gedrag alsnog te plaatsen door er een vooroordeel of in ieder geval een oordeel over te gaan vellen.
Sommigen nemen op die manier ook afstand van iets dat ze niet begrijpen.
Inderdaad de hoogsensitieve kristalkinderen daargelaten, dat zijn gewoon kutkoters die een pedagogisch verantwoord pak slaag verdienen zo nu en danquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Bonkers. het volgende:
Het valt echter niet te ontkennen dat het Westerse ziekten zijn, en pas de laatste 20 jaar op de voorgrond komen te staan.
Het is wel een ziekte though.
Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar als die mensen het ooit zelf zouden meemaken, zouden ze het wel erkennen als echt denk ik.
Ja, doe de hele psychologie maar af als kwakzalvers..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Vroeger was zoiets gewoon een kutkind. Maar nu moet er een labeltje opgeplakt worden zodat zogenaamde deskundigen hun kwakzalverijstudie kunnen verantwoorden.
Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:58 schreef Nyan het volgende:
[..]
Precies, maar is dat niet met veel dingen zo? Eerst zien dan geloven.
Mensen maken het voor zichzelf te ingewikkeld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar het leven is nu ook een stuk ingewikkelder dan vroeger.
En tevens eens met de stelling. Wens niemand een burnout toe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar als jij je arm breekt dan zal iedereen je direct geloven dat het pijn doet, zelfs al hebben ze zelf nog nooit wat gebroken.
Zou overigens nog liever m'n arm breken dan een zware burn-out hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |