abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103608645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef barthol het volgende:
Ik heb ook het label van iets psychisch gekregen, wat precies is me nog steeds niet duidelijk, maar ik vind het dus zelf wel meevallen met die psyche van me, vooral als ik zo om me heen kijk ;)
Maar ik ben er wel op afgekeurd indertijd. Zeggen dat ik niets mankeerde hielp niet, integendeel, dat werd alleen als bevestiging van de psychische ziekte gezien. Kwam door een vermelding van "geen ziekte inzicht" die was doorgegeven.
Dat is een van de dingen waar ik bang voor ben in het leven trouwens :'(
Dat ik door iemand beticht wordt van een of andere vage erge psychische ziekte, opgesloten wordt en dan bij een test de psychiater mij niet gelooft als ik zeg dat ik normaal ben omdat hij dat van iedereen hoort en het een van de bevestigingen zijn dat je wel ziek bent.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:43:16 #162
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103608743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef barthol het volgende:
Ik heb ook het label van iets psychisch gekregen, wat precies is me nog steeds niet duidelijk, maar ik vind het dus zelf wel meevallen met die psyche van me, vooral als ik zo om me heen kijk ;)
Maar ik ben er wel op afgekeurd indertijd. Zeggen dat ik niets mankeerde hielp niet, integendeel, dat werd alleen als bevestiging van de psychische ziekte gezien. Kwam door een vermelding van "geen ziekte inzicht" die was doorgegeven.
En dat is dus precies het probleem.
Met een "label" wordt er meteen gedacht dat je niks kunt en worden er meteen medicatie voorgeschreven.
En dat moet dus worden veranderd, want veel mensen met een labeltje hebben geen medicatie nodig om te functioneren en kunnen gewoon werken.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103609154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:41 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Dat is een van de dingen waar ik bang voor ben in het leven trouwens :'(
Dat ik door iemand beticht wordt van een of andere vage erge psychische ziekte, opgesloten wordt en dan bij een test de psychiater mij niet gelooft als ik zeg dat ik normaal ben omdat hij dat van iedereen hoort en het een van de bevestigingen zijn dat je wel ziek bent.
Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_103609215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.
Ik voel je :'( gelukkig heb ik het in mijn geval allemaal min of meer 'n halt kunnen toeroepen omdat ik langzamerhand weer logisch kon nadenken. :)
Hallon!
pi_103629374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ben het opzich hierin zeker met je eens, ik hou ook niet van vaag gezweef. Maar je maakt dat fout dat je vergeet dat de DSM-IV ook net zo goed gebasseerd is op neurologische feiten en onderzoeken. Depressie, burn-out, psychose: ze zijn allemaal ook op neurologisch gebied aan te tonen want je hersenen zien er in dat geval letterlijk aantoonbaar anders uit. Waarom denk je dat we medicijnen als anti-psychotica hebben? Daarvoor moet eerst neurologisch onderzocht worden

Ook bij ADHD b.v. kunnen neurologen (bij mij persoonlijk is m'n ADD zelfs vast gesteld door een psycholoog én een neuroloog, ik moest ook van die dingetjes op m'n kop :P) zien dat het beloningssysteem van iemand met ADHD heel anders reageert dan gemiddeld. En dat bij mensen met autisme het centrum in de hersenen waar b.v. gezichtsaflezing geregeld wordt niet goed actief is/kleiner is.

En ook bij een depressie valt te 'lezen' dat de verschillende hersendelen minder goed communiceren met elkaar.

Kortom: die stoornissen zijn gewoon neurologisch erkend, anders kun je ook geen medicatie ervoor ontwikkelen. ;)
Er zijn ook zat dingen die niet neurologisch bewijsbaar zijn en kom je pas echt in de shit, vooral als patiënt/mens zijnde. Onder andere door dit soort situaties:
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef barthol het volgende:

[..]

Op het moment dat je "gek" bent kunnen ze alles van je zeggen en alles met je doen; je bent overgeleverd aan het systeem, wat in mijn ogen vaak nog gestoorderd dan de patiënt zelf is.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Al die nieuwerwetse ziektes :') Stel je gewoon niet aan.
Dat zeiden ze in 1980 ook over AIDS.
pi_103631908
Stiekem willen ze allemaal een wajong, lekker gratis geld :D
........
pi_103633305
Eens, Ritmo. Alleen vind ik wel dat we allemaal wat sterker mogen zijn, wat betreft gevoeligheid.
Types als Madame_Paon begrijp ik volledig.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_103633962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:17 schreef Gamesua het volgende:

Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf).
Dat is het hem nou juist... ADHD is meer dan dat :)

Je noemt hier twee symptomen. De klassieke en alom bekende symptomen die ook de naamgever zijn van de stoornis.

Maar er zijn meer problemen, zoals de regulering van emoties, onvermogen om verder dan de korte termijn te kunnen plannen en uitvoeren, verslavingsgevoeligheid, aanleg voor depressies, grote behoefte aan prikkeling en nog een heel scala aan problemen die worden ondervonden in de omgang met alledaagse zaken.
Spijt
pi_103705800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:49 schreef jonkeau het volgende:
gratis geld
Expliquez s'il vous plaît?
pi_104086122
Ik vind het hypocriet van je dat je een topic maakt die sympathie moet oproepen voor mensen met psychische klachten, maar dat je vervolgens wel een klaag-topic maakt over het R&P forum, waar je de mensen die daar komen belachelijk maakt. Vind je zelf van niet, Ritmo?

[ Bericht 12% gewijzigd door Onmisbaar op 07-11-2011 19:15:39 ]
pi_104102174
De digatelisering doet de mens geen goed. 1 telefoon in een huis, TV met 3 zenders en geen PC gaf de mensen veel meer rust.
pi_104130298
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:51 schreef Generalissimo het volgende:
De digatelisering doet de mens geen goed. 1 telefoon in een huis, TV met 3 zenders en geen PC gaf de mensen veel meer rust.
Bron? Link? Url?
pi_104130504
quote:
Wat moet je dan doen, heel de dag aan junior sjorren?
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:56:49 #174
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104131175
Terechte klacht. Erfelijke aanleg speelt een grote rol in depressies en psychosen. Bewezen. Een tweeling waarvan het broertje/zusje aan zoiets lijdt, heeft een veel grotere kans op het krijgen van die aandoening.
Ook zijn er diverse veranderingen in de hersenen aangetoond. Dergelijke aandoeningen zijn lastig te definiëren en zijn zeker niet éénzijdig, maar veranderen in bijvoorbeeld serotoninespiegels enzo zijn wel aangetoond.

Men wil wel eens vergeten hoeveel de fysiologie en chemie in je brein je 'eigen wil' bepaalt. Denk ook eens andersom: als je echt zoveel controle over je brein had, waarom durf je dan nu niet in je polsen te snijden?

quote:
Ik geef eerder de drukke werkmaatschappij de schuld. Er wordt teveel van je verwacht wat je je onderbewustzijn eigenlijk liever niet doet. Aangetoond is ook dat chronische stress oorzaak kan zijn voor depressies. Elke dag naar je kutkantoorbaantje gaan terwijl je jezelf voorliegt dat je je daarmee nuttig maakt in de maatschappij en het daarom de beste opvulling van je leven is, is niet echt bevredigend.
This isn't even my final form.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:01:07 #175
359739 MohammedJan
Ingeburgerd en wel.
pi_104131385
Het is toch niet bewezen dat burnouts en zulks echt zijn en niet gewoon aanstellerij?

Als er 1950 jaar zonder geleefd kan worden lijkt het mij raar dat er binnen 60 jaar tientallen ziektes komen.
pi_104132224
Kabouters met ADD :')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104132258
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:18 schreef ThaTim het volgende:
Kabouters met ADD :')
:?
-
pi_104132498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

:?
Is toch :') waardig.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104132544
Wellicht, maar wat heeft het met dit topic te maken?
-
pi_104132701
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:24 schreef Ritmo het volgende:
Wellicht, maar wat heeft het met dit topic te maken?
Dit topic ging toch deels over ADD?
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:01:51 #181
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_104137363
Gewoon voor de trein springen.
  woensdag 9 november 2011 @ 00:46:15 #182
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_104148530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:01 schreef Jamiroquai het volgende:
Gewoon voor de trein springen.