Dat is een van de dingen waar ik bang voor ben in het leven trouwensquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef barthol het volgende:
Ik heb ook het label van iets psychisch gekregen, wat precies is me nog steeds niet duidelijk, maar ik vind het dus zelf wel meevallen met die psyche van me, vooral als ik zo om me heen kijk
Maar ik ben er wel op afgekeurd indertijd. Zeggen dat ik niets mankeerde hielp niet, integendeel, dat werd alleen als bevestiging van de psychische ziekte gezien. Kwam door een vermelding van "geen ziekte inzicht" die was doorgegeven.
En dat is dus precies het probleem.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:35 schreef barthol het volgende:
Ik heb ook het label van iets psychisch gekregen, wat precies is me nog steeds niet duidelijk, maar ik vind het dus zelf wel meevallen met die psyche van me, vooral als ik zo om me heen kijk
Maar ik ben er wel op afgekeurd indertijd. Zeggen dat ik niets mankeerde hielp niet, integendeel, dat werd alleen als bevestiging van de psychische ziekte gezien. Kwam door een vermelding van "geen ziekte inzicht" die was doorgegeven.
Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:41 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dat is een van de dingen waar ik bang voor ben in het leven trouwens
Dat ik door iemand beticht wordt van een of andere vage erge psychische ziekte, opgesloten wordt en dan bij een test de psychiater mij niet gelooft als ik zeg dat ik normaal ben omdat hij dat van iedereen hoort en het een van de bevestigingen zijn dat je wel ziek bent.
Ik voel jequote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.
Er zijn ook zat dingen die niet neurologisch bewijsbaar zijn en kom je pas echt in de shit, vooral als patiënt/mens zijnde. Onder andere door dit soort situaties:quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ben het opzich hierin zeker met je eens, ik hou ook niet van vaag gezweef. Maar je maakt dat fout dat je vergeet dat de DSM-IV ook net zo goed gebasseerd is op neurologische feiten en onderzoeken. Depressie, burn-out, psychose: ze zijn allemaal ook op neurologisch gebied aan te tonen want je hersenen zien er in dat geval letterlijk aantoonbaar anders uit. Waarom denk je dat we medicijnen als anti-psychotica hebben? Daarvoor moet eerst neurologisch onderzocht worden
Ook bij ADHD b.v. kunnen neurologen (bij mij persoonlijk is m'n ADD zelfs vast gesteld door een psycholoog én een neuroloog, ik moest ook van die dingetjes op m'n kop) zien dat het beloningssysteem van iemand met ADHD heel anders reageert dan gemiddeld. En dat bij mensen met autisme het centrum in de hersenen waar b.v. gezichtsaflezing geregeld wordt niet goed actief is/kleiner is.
En ook bij een depressie valt te 'lezen' dat de verschillende hersendelen minder goed communiceren met elkaar.
Kortom: die stoornissen zijn gewoon neurologisch erkend, anders kun je ook geen medicatie ervoor ontwikkelen.
Op het moment dat je "gek" bent kunnen ze alles van je zeggen en alles met je doen; je bent overgeleverd aan het systeem, wat in mijn ogen vaak nog gestoorderd dan de patiënt zelf is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:52 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook een nachtmerrie indertijd. Je weerwoord verliezen, en als je een emotie laat zien kan dat ook weer als ziekte uitgelegd worden. Gelukkig is het nu lang geleden, maar ik heb wat jaren er bijhoorlijk veel moeite mee gehad hoe een en ander is gegaan.
Dat zeiden ze in 1980 ook over AIDS.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Al die nieuwerwetse ziektesStel je gewoon niet aan.
Dat is het hem nou juist... ADHD is meer dan datquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:17 schreef Gamesua het volgende:
Wat is ADHD nou? Een beetje druk zijn en geen aandacht kunnen geven aan iets specifieks (en dan een wat ergere vorm dan ik het hier beschrijf).
Bron? Link? Url?quote:Op maandag 7 november 2011 22:51 schreef Generalissimo het volgende:
De digatelisering doet de mens geen goed. 1 telefoon in een huis, TV met 3 zenders en geen PC gaf de mensen veel meer rust.
Wat moet je dan doen, heel de dag aan junior sjorren?quote:Op maandag 7 november 2011 22:51 schreef Generalissimo het volgende:
De digatelisering doet de mens geen goed. 1 telefoon in een huis, TV met 3 zenders en geen PC gaf de mensen veel meer rust.
Ik geef eerder de drukke werkmaatschappij de schuld. Er wordt teveel van je verwacht wat je je onderbewustzijn eigenlijk liever niet doet. Aangetoond is ook dat chronische stress oorzaak kan zijn voor depressies. Elke dag naar je kutkantoorbaantje gaan terwijl je jezelf voorliegt dat je je daarmee nuttig maakt in de maatschappij en het daarom de beste opvulling van je leven is, is niet echt bevredigend.quote:Op maandag 7 november 2011 22:51 schreef Generalissimo het volgende:
Is tochquote:
Dit topic ging toch deels over ADD?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:24 schreef Ritmo het volgende:
Wellicht, maar wat heeft het met dit topic te maken?
kk autistquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |