abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103412566
Fok!ster Oognip vangt kittens op en heeft al een tijdje een kitten genaamd Socks bij haar gehad.

Gister is de beslissing gevallen dat Socks naar mij toe zou komen. Vanmorgen zijn we vroeg in de auto gestapt om Socks op te halen en nu zijn we net een half uurtje thuis *O*

Ze kwam zodra ze mocht de reiskooi uit en ging gelijk rondlopen. Eerst direct onder de bank en daarna linea recta de kast in die er tegenover stond. Daarna een rondje door het huis en nu ligt ze lekker in haar mandje.

Foto's volgen snel :)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:02:57 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103412700
Wat heerlijk en wat bof je; Socks is O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103412734
Dit topic volg ik zeker!

Veel plezier!
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_103412760
Ha weer een nieuw volgtopic *O*
Fijn dat Socks al een beetje op haar gemak is ^O^
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_103412808
O+ Socks O+ wat klinkt het goed zeg! Dappere dame O+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:37:54 #6
33954 ElisaB
pi_103413685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:58 schreef Puala het volgende:
Foto's volgen snel :)
Dat wel natuurlijk O-)
pi_103414270
O+ ligt ziek in bed. Ze ligt bij hem in bed te spinnen. Volgens mij worden die 2 snel vriendjes! :D

ivm groot, koud, heel vies huis staat het bed in de woonkamer :@ Dus dan is het ook wel makkelijk om hem op te zoeken. De kattenbak is nog erg eng, maar die vind ze hopelijk ook snel genoeg :)
pi_103414726
Aaah die twee worden inderdaad vast snel vriendjes O+
Is hij al gesmolten O+
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:09:21 #9
163650 Greys
pi_103416336
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:56 schreef Puala het volgende:
O+ ligt ziek in bed. Ze ligt bij hem in bed te spinnen. Volgens mij worden die 2 snel vriendjes! :D
Awwww O+

quote:
ivm groot, koud, heel vies huis staat het bed in de woonkamer :@
Waarom is je huis koud en heel vies dan? :@ Of is dat een brutale vraag?

quote:
De kattenbak is nog erg eng, maar die vind ze hopelijk ook snel genoeg :)
Dat komt vast snel :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103416510
*O* dit wordt een leuk topic, dat weet ik zeker O+
♥ scars make us who we are ♥
pi_103417096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:09 schreef Greys het volgende:

Waarom is je huis koud en heel vies dan? :@ Of is dat een brutale vraag?
Beetje wel maar dat geeft niets :)

Ik ben 3 weken terug verhuisd naar een boerderij. De vorige bewoners waren zwijnen (in mijn ogen dan) We hebben gepoetst en schoon gemaakt ed. Maar in 1 week fulltime poetsen hebben we nog niet het huis schoon gekregen zodat we een slaapkamer, woonkamer, keuken etc. allemaal schoon hadden.

Daarnaast heeft de woning geen gas aansluiting. Ofwel: geen CV. Dat geeft niets. Er staan 2 houtkachels in en daarmee krijgen we het wel warm. De 2e kachel is vandaag gebracht en moet nog worden aangesloten. Vandaar dat nu alles zich rondom de warme kamers zich bevind. Dus het bed staat in de woonkamer.

Ik ga er wellicht nog een topic voor aanmaken in K&W. Alleen twijfel ik nog een beetje of ik dat wel wil :) Zo veel ga ik tenslotte niet verbouwen. Alleen maar kleine dingetjes.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:32:18 #12
163650 Greys
pi_103417150
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Beetje wel maar dat geeft niets :)

Ik ben 3 weken terug verhuisd naar een boerderij. De vorige bewoners waren zwijnen (in mijn ogen dan) We hebben gepoetst en schoon gemaakt ed. Maar in 1 week fulltime poetsen hebben we nog niet het huis schoon gekregen zodat we een slaapkamer, woonkamer, keuken etc. allemaal schoon hadden.

Daarnaast heeft de woning geen gas aansluiting. Ofwel: geen CV. Dat geeft niets. Er staan 2 houtkachels in en daarmee krijgen we het wel warm. De 2e kachel is vandaag gebracht en moet nog worden aangesloten. Vandaar dat nu alles zich rondom de warme kamers zich bevind. Dus het bed staat in de woonkamer.

Ik ga er wellicht nog een topic voor aanmaken in K&W. Alleen twijfel ik nog een beetje of ik dat wel wil :) Zo veel ga ik tenslotte niet verbouwen. Alleen maar kleine dingetjes.
Ah dat verklaart veel inderdaad :Y

En sorry, kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen toen je dat zelf zo zei van koud en heel vies ;)

Heeeeeeel veel plezier met Socks O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:39:25 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103419598
Socks is thuis O+ Wat goed dat ze zo snel al haar plekje heeft gevonden en zelfs al gezellig bij je vriend ligt! Heel veel plezier samen! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103422799
Volgens mij heb je echt een superpoes in huis O+ Veel plezier samen!
pi_103423518
Welkom thuis Socks. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103429421
Socks gaat waarschijnlijk veranderen van naam :) We twijfelen nog wat, maar hebben na ongeveer ieder 100 namen te hebben geroepen een leuke naam gevonden. Morgen hakken we de knoop door :)

Socks is vanavond op ontdekkingstocht geweest. Vanmiddag was de woonkamer nog groot en leuk genoeg. Vanavond is ook de gang en de keuken onderzocht. En we waren bezig om een deur te plaatsen voor de trap en toen glipte ze naar boven. We hadden alle deuren van de kamers daar al dicht gedaan, maar ze heeft zich toch bijna een half uur op een kale overloop weten te vermaken :') :D

En ze was heel nieuwschierig. Boren? Interessant! Schaven? Oeh, nog leuker. Ze stond zo dicht op de schaaf dat ik maar stopte op een gegeven moment. De deur viel even later om en toen schrok ze wel heel erg en kwam er een verontwaardigde miauw uit. 2 seconden later zat ze bovenop de deur alsof er niets gebeurt was _O- _O-

En nu ligt ze heerlijk bij ons en spingt ze zo af en toe heen en weer tussen de meubels. Je kan vanaf de vensterbank naar de bank naar de stoel naar het bed. En natuurlijk weer terug :D

Morgen foto's! Dan zal ik mijn camera onder het stof vandaan halen :)
pi_103430396
Socks _O- wat een lekkerding O+ ze is echt al zo snel gewend. Stoer wijffie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 oktober 2011 @ 08:38:09 #18
13151 crew  Rewimo
pi_103443568
Socks is echt geweldig, ben benieuwd of ze inderdaad een andere naam heeft vandaag :) Hoewel Socks natuurlijk erg goed bij haar past.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103447647
Tijd voor foto's *O*
pi_103453177
We hebben heerlijk geslapen, NOT dus :( Ze heeft vanacht de halve boel op de kop gezet. Elk half uurtje kwam ze even buurten bij ons.. uiteraard al luid spinnend zodat je er wakker van word.

Foto's komen er aan. 2 sec.

[ Bericht 13% gewijzigd door Puala op 23-10-2011 14:43:46 ]
pi_103453841
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:33 schreef Puala het volgende:
We hebben heerlijk geslapen, NOT dus :( Ze heeft vanacht de halve boel op de kop gezet. Elk half uurtje kwam ze even buurten bij ons.. uiteraard al luid spinnend zodat je er wakker van word.
_O-
Ze houdt van jullie! O+

(Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het niet echt een lekker nachtje is hoor..)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_103453929
Dusss, jullie willen foto's?

Hmm, vooruit :D

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 oktober 2011 @ 14:53:00 #23
13151 crew  Rewimo
pi_103453977
Ze is prachtig hè, mooie kop! O+
pi_103453978
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:51 schreef Puala het volgende:
Dusss, jullie willen foto's?
[ afbeelding ]

Hmm, vooruit :D
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooi!
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:54:41 #25
33954 ElisaB
pi_103454041
O+
pi_103454188
Mag ik een TT change? :)

Noortje in de Betuwe aub :)
pi_103454842
Wat een mooie foto's O+
pi_103457502
Mooie foto's van een mooie poes O+ Heeft ze nu 2 verschillende oogjes?
pi_103459444
Noortje, past goed bij haar! Wat fijn dat ze zo heerljk makkelijk en snel gewend is aan en bij jullje!
Lekker ding is het O+
pi_103474655
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Mooie foto's van een mooie poes O+ Heeft ze nu 2 verschillende oogjes?
Zover ik heb gezien niet. Misschien dat het aan de licht inval ligt oid :)
pi_103481836
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:57 schreef Puala het volgende:

[..]

Zover ik heb gezien niet. Misschien dat het aan de licht inval ligt oid :)
Dat kan.
pi_103486994
Weinig te updaten op het moment. Noortje heeft de kattenbak gevonden en bezoekt deze regelmatig. Ook als ze gewoon niets doet :') Ik denk dat dat komt omdat ik het deurtje er uit heb gehaald. Daarvoor moest ze er niets van weten :?

Vanacht hebben we heerlijk geslapen. Geen idee of ze de boel op de kop heeft gezet, maar ik heb er niets van gemerkt :D

Wel vond ze het erg leuk dat er vanmorgen om 6 uur iemand wakker was. Aandacht :9~ *; O+ :* :9

Zal vanavond nog wat foto's plaatsen :)
pi_103487458
Echt zo fijn dat het zo lekker met Noortje gaat! O+
Noortje ging hier ook gewoon naar de kattenbakken met deurtjes :) Als je liever een deurtje er in hebt zou ik gewoon oefenen door haar er door te duwen en zelf uit laten vogelen hoe ze er uit moet. Misschien moet ze gewoon even wennen aan het deurtje :)
pi_103492271
Deurtje of geen deurtje maakt me eigenlijk niet zo veel uit eigenlijk. Ik weet niet wat aan te raden is?
Ze wist wel hoe ze eruit moest. Ik zette haar er in en ze was er in 2 seconden uit _O- Alleen er in gaan deed ze niet uit zichzelf. Zodra het deurtje er uit was wel.

Wel lief. Mijn O+ loopt foto's te sturen van Noortje. Ze is vanmorgen het hele huis langs geweest om mij te zoeken. Blijkbaar mist ze me dus :o O+ O+ O+
pi_103492901
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:23 schreef Puala het volgende:
Deurtje of geen deurtje maakt me eigenlijk niet zo veel uit eigenlijk. Ik weet niet wat aan te raden is?
Ze wist wel hoe ze eruit moest. Ik zette haar er in en ze was er in 2 seconden uit _O- Alleen er in gaan deed ze niet uit zichzelf. Zodra het deurtje er uit was wel.

Wel lief. Mijn O+ loopt foto's te sturen van Noortje. Ze is vanmorgen het hele huis langs geweest om mij te zoeken. Blijkbaar mist ze me dus :o O+ O+ O+
Aaaah wat lief O+ O+
Ik heb liever wel deurtjes in de kattenbakken omdat zo de steentjes beter in de bak blijven bij het graven en de stank is iets minder :)
pi_103506750
Ik vind Noortje echt zo'n lieve naam voor haar! En ze ziet er ook al lekker ontspannen uit de op de foto's. :)
pi_103519404
Geen foto's vandaag. Mama, zusje en oma zijn de poes komen bewonderen :9 En nu ziek het bedje in ;( Blijkbaar heeft O+ me toch aangestoken.
pi_103519697
Ach, kun je lekker met Socks Noortje knuffelen op bed ;)
pi_103519768
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:53 schreef Puala het volgende:
Geen foto's vandaag. Mama, zusje en oma zijn de poes komen bewonderen :9 En nu ziek het bedje in ;( Blijkbaar heeft O+ me toch aangestoken.
Zusje reageerde goed op Noortje? :)
Beterschap!
pi_103532758
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:58 schreef Oognip het volgende:

[..]

Zusje reageerde goed op Noortje? :)
Beterschap!
Niet helemaal op en top. Alleen zag ze dat nog wel goed komen.

Offtopic: Vandaag weer aan het werk. Blijkbaar zet het griepje nog niet door.
pi_103533065
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Niet helemaal op en top. Alleen zag ze dat nog wel goed komen.

Offtopic: Vandaag weer aan het werk. Blijkbaar zet het griepje nog niet door.
Jammer dat het ze niet helemaal goed reageerde. Hopelijk gaat het goed als ze bij jullie woont.
Is Noortje vandaag voor het eerst alleen of is je vriend nog ziek? :)
pi_103533207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:27 schreef Oognip het volgende:

[..]

Jammer dat het ze niet helemaal goed reageerde. Hopelijk gaat het goed als ze bij jullie woont.
Is Noortje vandaag voor het eerst alleen of is je vriend nog ziek? :)
Het gaat vast goed komen. We hebben naar boven toe een deur geplaatst zodat Noortje beneden blijft of alleen naar boven kan als we er bij zijn. Dan heeft mijn zusje boven in elk geval geen last van haar allergie.

Mijn vriend is thuis gebleven. Hij moest een verslag tikken en deed dat liever thuis. Dus ze heeft nog gezelschap *O*

Ik heb trouwens heel slim wel een kattenbak gekocht, maar geen schepje om de drollen d'r uit te vissen. Die gaan we vanavond dus nog maar even halen. Net als een hengel om mee te spelen. Balletjes zijn leuk, maar wellicht is een hengel helemaal de bom! :D
pi_103533558
Haha heb je geen schepje gekocht? :D Hoe deed je dat nu dan?

Socks gaat de hengel helemaal de bom vinden *O*
pi_103533725
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:52 schreef Oognip het volgende:
Haha heb je geen schepje gekocht? :D Hoe deed je dat nu dan?

Socks gaat de hengel helemaal de bom vinden *O*
Dr ligt er 1 op me te wachten voor vanavond. Als ik een schepje heb haal ik hem er wel uit. Ze lijkt er geen moeite mee te hebben, want ze ging gisteravond wel gewoon richting de kattenbak (gelukkig).
pi_103534492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Dr ligt er 1 op me te wachten voor vanavond. Als ik een schepje heb haal ik hem er wel uit. Ze lijkt er geen moeite mee te hebben, want ze ging gisteravond wel gewoon richting de kattenbak (gelukkig).
Heeft ze nog maar 1 poepje geproduceerd ja? Hier produceerde ze er 2 per dag.
Fijn dat ze gewoon naar de kattenbak gaat ^O^
pi_103534882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef Oognip het volgende:

[..]

Heeft ze nog maar 1 poepje geproduceerd ja? Hier produceerde ze er 2 per dag.
Fijn dat ze gewoon naar de kattenbak gaat ^O^
Nog maar 1 ja. Zal vanavond kijken of het klopt.
pi_103538673
Zit er geen schepje in je kattenbak? Bij die van mij heb je aan de bovenkant een klepje en daar zit een schepje onder :)

Zo'n kattenbak heb ik dus en daarboven kan dus het blauw los en zit er een schepje bij :)
pi_103539247
Die van mij is niet zo geavanceerd :o :'( ;(
pi_103542882
Oh jammer!

Die van mij is trouwens ook al uit 2008 hoor dus niet heel geavanceerd :) ik dacht eigenlijk dat het normaal was, een schepje erin _O- totdat Oognip mij vertelde dat ze erachter gekomen was dat er een schepje in zat :D
pi_103543546
O was het topic even kwijt :o maar Socks heeft een nieuwe naam, ik vind Noortje leuk ^O^ en fijn dat ze al helemaal gewend is *O*
pi_103555927
Foto's *O* *O*

En als dankbare taak heb ik vanavond met m'n nieuwe schepje drollen staan scheppen *O* :') En de speelhengel is de bom. Heb er al heerlijk mee gespeeld O+
pi_103556201
Wat een prachtige foto's weer O+ Ze is echt al heerlijk op haar gemakje. Zo fijn!
Speelhengel *O*
pi_103563718
Wat een mooie foto's O+
pi_103563722
Mooie foto's! ^O^
pi_103573390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:39 schreef Oognip het volgende:
Wat een prachtige foto's weer O+ Ze is echt al heerlijk op haar gemakje. Zo fijn!
Speelhengel *O*
Meestal is ze op haar gemakje, maar soms zie je haar ook nog wegrennen en onder bed/bank duiken. Ze schrikt nog erg van geluiden en grootte dingen. Ik liep vanmorgen met mijn hoofdkussen van het bed naar de bank en hup, weg was ze. Gelijk in de gang en vanaf een afstandje kijken. Pas na een 20 minuten durfde ze weer tevoorschijn te komen.

En nu ligt mevrouw weer op háár plekje te slapen, de stoel die naast de bank staat. Want o wee als je daar gaat zitten, dan staat ze heel boos te miauwen voor de stoel :')
pi_103575864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Meestal is ze op haar gemakje, maar soms zie je haar ook nog wegrennen en onder bed/bank duiken. Ze schrikt nog erg van geluiden en grootte dingen. Ik liep vanmorgen met mijn hoofdkussen van het bed naar de bank en hup, weg was ze. Gelijk in de gang en vanaf een afstandje kijken. Pas na een 20 minuten durfde ze weer tevoorschijn te komen.

En nu ligt mevrouw weer op háár plekje te slapen, de stoel die naast de bank staat. Want o wee als je daar gaat zitten, dan staat ze heel boos te miauwen voor de stoel :')
Haha wil ze dan niet gewoon op schoot bij je als je in háár stoel zit? :P

Socks moet zo te horen nog een klein beetje wennen, maar dat is zo gek niet. Ze doet het iig hartstikke goed ^O^
pi_103580558
De ene keer komt ze wel op schoot (30%), de andere keer niet (70%). Niet echt een pijl op te trekken.

We hebben net even een uitgebreide kroel sessie gehad. Incl kopjes geven *O* O+
pi_103580647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:58 schreef Puala het volgende:
De ene keer komt ze wel op schoot (30%), de andere keer niet (70%). Niet echt een pijl op te trekken.

We hebben net even een uitgebreide kroel sessie gehad. Incl kopjes geven *O* O+
Lief O+
Als Noortje bij mijn vriend wilde liggen sprong ze ook nooit bij hem op schoot. Ze ging dan tegen hem op staan en mauwen toet hij haar optilde en op schoot zette. Dan was het spinnen geblazen O+
pi_103581364
aha het is gewoon een klein sletje dus! ;) O+
pi_103589295
Ideale slaaphouding :9

Turbo Poes _O-

Speel foto's:

pi_103589636
Lekker ding!
pi_103704438
Gister heeft ze voor het eerst een lange periode alleen gezeten. De hele werkdag waar onbedoeld ook overuren bij kwamen, 11 uur lang alleen. Ik kwam thuis en ze kwam echt op me af gestoven en heeft de hele avond gevraagd om aandacht. Vanmorgen ook nog zelfs. Viel me al met al niets tegen, maar vond het wel spannend :@

Wel leuk trouwens, gisteravond kreeg ze wat later haar natvoer dan normaal.. en blijkbaar was ik niet snel genoeg, want terwijl ik t zakje open maakte klom ze in mn broek :') _O-
pi_103742272
Goed nieuws trouwens, ik zie geen bultje meer op haar buik O+
pi_103743657
Wat fijn dat het bultje weg is! *O*

En wat schattig dat ze helemaal blij was dat je weer thuis was O+
pi_103745177
Geweldig dat het zo goed gaat met Noortje *O* en leuke foto's ^O^
pi_103755222
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:26 schreef Puala het volgende:
Ideale slaaphouding :9
[ afbeelding ]

Turbo Poes _O-
[ afbeelding ]

Speel foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo lief. ^O^
pi_103954276
Filmpjes :)

Op weg naar huis:

Noortje VS vlieg :')
pi_103955619
Lijm je die planten en boeddha nog vast? _O-
pi_103956055
Haha die laatste _O-
pi_103960369
Ik zat me het hele filmpje af te vragen hoe het kon dat er niets van de vensterbank af viel :')
pi_103971756
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:52 schreef Hitomi het volgende:
Lijm je die planten en boeddha nog vast? _O-
Ik loop er over te denken om de boel maar leeg te ruimen, maar dat staat weer zo kaal. Twijfels blijven er nog. Het gaat nu weer goed. Ik denk dat als er nog een keer iets sneuvelt ik misschien de knoop door hak.
pi_103977544
Stop er gewoon dit onder en dan gaat het ook niet meer weg. Moet je wel een nieuwe vensterbank zodra je iets wisselt, though:

pi_103983495
_O- laten we dat maar niet doen.

Enige wat ik zonde vind als die kapot valt is de boeddha, dus misschien dat die binnenkort gaat verhuizen. De rest maakt me weinig uit :)

Vanavond is ze in een kroel bui. Ik ben aan het klussen en ze zit er telkens tussendoor. Ze voelt zich nu echt thuis O+ O+
pi_104071562
Al een paar dagen loopt Noortje naar buiten te staren en heeft ze er erg veel aandacht voor. Op m'n arm blijft ze heerlijk liggen, dus ik was al 2x met haar naar buiten geweest.. En zaterdag dacht ik, eens kijken wat ze doet als ik de achterdeur open laat. Kijk en zie :)

En nee, niet bezorgd worden. Ze mag nog niet standaard naar buiten. Maar haar er langzaam maar zeker kennis mee laten maken leek me niet onverstandig :)
pi_104074082
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:57 schreef Puala het volgende:
Al een paar dagen loopt Noortje naar buiten te staren en heeft ze er erg veel aandacht voor. Op m'n arm blijft ze heerlijk liggen, dus ik was al 2x met haar naar buiten geweest.. En zaterdag dacht ik, eens kijken wat ze doet als ik de achterdeur open laat. Kijk en zie :)

En nee, niet bezorgd worden. Ze mag nog niet standaard naar buiten. Maar haar er langzaam maar zeker kennis mee laten maken leek me niet onverstandig :)
Leuk voor Noortje dat ze naar buiten mag en wat fijn dat ze zich zo thuis voelt bij jullie! O+
Hebben jullie een afgezette tuin of mag ze ook verder de weg over en zo?
pi_104074259
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:08 schreef Oognip het volgende:

[..]

Leuk voor Noortje dat ze naar buiten mag en wat fijn dat ze zich zo thuis voelt bij jullie! O+
Hebben jullie een afgezette tuin of mag ze ook verder de weg over en zo?
Er is geen afgezette tuin. Er lopen aan de zijkanten sloten om heen, maar die zijn niet zo breed. Ik gok dus dat als ze genoeg moed heeft verzameld ze er wel overheen zal gaan. Dan komt ze in weilanden terecht. Dat kan in mijn ogen wel.

Voor het huis loopt een straat, maar ik weet niet goed hoe ik haar daarvoor moet beschermen. Ik kan er geen hoog hek langs plaatsen namelijk. Een laag hek zal haar niet tegen houden, want daar is ze zo overheen.. Ik weet niet wat de mogelijkheden er voor zijn ook. Dat moet ik nog even onderzoeken.

Voor nu is Noortje nog een held op witte sokjes en durft ze nog niet zo goed. We hebben gister het hele huis open gesteld voor d'r, dus voor de komende week heeft ze daar nog genoeg te ontdekken :)
pi_104076414
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Er is geen afgezette tuin. Er lopen aan de zijkanten sloten om heen, maar die zijn niet zo breed. Ik gok dus dat als ze genoeg moed heeft verzameld ze er wel overheen zal gaan. Dan komt ze in weilanden terecht. Dat kan in mijn ogen wel.

Voor het huis loopt een straat, maar ik weet niet goed hoe ik haar daarvoor moet beschermen. Ik kan er geen hoog hek langs plaatsen namelijk. Een laag hek zal haar niet tegen houden, want daar is ze zo overheen.. Ik weet niet wat de mogelijkheden er voor zijn ook. Dat moet ik nog even onderzoeken.

Voor nu is Noortje nog een held op witte sokjes en durft ze nog niet zo goed. We hebben gister het hele huis open gesteld voor d'r, dus voor de komende week heeft ze daar nog genoeg te ontdekken :)
Nee dat is een lastige inderdaad. Mijn schoonouders hebben vorig jaar een kitten van mij geadopteerd. Zij wonen op een boerderij dus aan de achterkant had hij heel veel ruimte in de weilanden en zo. Helaas is hij ook naar de voorkant gelopen en daar doodgereden :X
Je zou misschien met stroom kunnen werken of een ren maken, maar ik weet niet of je daar trek in hebt?
Haha Noortje is een held op sokjes :D Lekkerding is het ook *; die heeft vast de aankomende weken genoeg te ontdekken op haar tempo :D
pi_104091488
Een ren kan op zich wel, het huis heeft ene U vorm met de schuur, dus dan hoef ik nog maar 1 kant dicht te maken :) Daar liep ik zelf ook al aan te denken. Het moet alleen niet te veel geld kosten, want het kan maarzo zijn dat ik er over een jaar uit moet..
pi_104120393
Oognip, wat woog Noortje de laatste keer dat jij haar op de weegschaal hebt gehad?
pi_104120773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:35 schreef Puala het volgende:
Oognip, wat woog Noortje de laatste keer dat jij haar op de weegschaal hebt gehad?
Volgens mij 2.5 kilo :) en wat weegt ze nu?
pi_104129271
We kwamen uit op 3,4 - 3,5 kilo :)
pi_104132455
Een kilo in 2.5 week :o zo!
pi_104137109
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:35 schreef Puala het volgende:
Een ren kan op zich wel, het huis heeft ene U vorm met de schuur, dus dan hoef ik nog maar 1 kant dicht te maken :) Daar liep ik zelf ook al aan te denken. Het moet alleen niet te veel geld kosten, want het kan maarzo zijn dat ik er over een jaar uit moet..
De nettendinges in Cuijk. Goed te betalen en het werkt prima. Is een topic over hier, over hoe je tuin/balkon poesveilig te maken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_104137499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:08 schreef Puala het volgende:
We kwamen uit op 3,4 - 3,5 kilo :)
Wow wat en mooi gewicht!
pi_104142090
Ik schrok er zelf een beetje van :@ Ik had het totaal niet verwacht! Ik was benieuwd en ging op de weegschaal staan (met en zonder poes) en geloofde het niet.. vriendin van me deed hetzelfde, kwam op hetzelfde uit. Tsja toen moest ik het gewicht wel geloven :')

Zal morgen voor de zekerheid nog even een keer wegen :)
pi_104142979
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:18 schreef Puala het volgende:
Ik schrok er zelf een beetje van :@ Ik had het totaal niet verwacht! Ik was benieuwd en ging op de weegschaal staan (met en zonder poes) en geloofde het niet.. vriendin van me deed hetzelfde, kwam op hetzelfde uit. Tsja toen moest ik het gewicht wel geloven :')

Zal morgen voor de zekerheid nog even een keer wegen :)
Haha het verbaast mij ook! Heb je een keukenweegschaal? Dat je haar in een bak zet en dan op de keukenweegschaal? Dat doe ik hier altijd en is iets nauwkeuriger :)
pi_104158972
Die van mij gaat maar tot 2 kg, dus daar is ze in elk geval voorbij.

Vanmorgen kwam ik op 2,8. Dat lijkt me een realistischer gewicht.
pi_104159674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:24 schreef Puala het volgende:
Die van mij gaat maar tot 2 kg, dus daar is ze in elk geval voorbij.

Vanmorgen kwam ik op 2,8. Dat lijkt me een realistischer gewicht.
Ow haha dat lijkt mij ook waarschijnlijker :P
pi_104439074
Kom dr net achter dat mevrouw heeft gepiest achter mn bed in t hoekje van de woonkamer. Houd dus in dat de kast + bed aan de kant mogen.

2 weken terug kwam ik er achter dat ze poept op de kattenbak, maar piest in het douche putje. Ja echt er in, niet er naast. Maar er in. Geen idee waarom, maar ergens had ik daar niet zo veel problemen mee. Alleen lag er dus 2 dagen terug een drol ineens. Ja, dat gaat me dus te ver. Dus nu zit de badkamerdeur telkens dicht. Ik ben dus bang dat ze dit als haar nieuwe plekje beschouwd.

Maar.. vooral de vraag. Hoe ga ik dit tegen?

[ Bericht 50% gewijzigd door Puala op 16-11-2011 16:10:08 ]
pi_104439394
Onze poesen willen dat nog wel eens doen wanneer ze de kattenbak te vies vinden of het niet eens zijn met het grint wat erin zit.
pi_104439457
kattenbak is gisterochtend verschoont, gisteravond + vanmorgen leeg geschept. Kan me het vieze haast niet voorstellen.

En grind zit er niet in, het is een houtkorrel. Kan daar wel ander voor halen, maar zou dat het probleem oplossen?

Ik heb trouwens mijn post net na jouw post geupdate.
pi_104439573
piesen in het doucheputje :o sorry maar ik heb even last van dit _O-
gekke poes!

Maar het is wel heel vervelend en helemaal als ze dit plekje als nieuw piesplekje heeft gebombardeerd. Misschien 2 kattenbakken neerzetten?
pi_104439782
quote:
99s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:13 schreef -moppie- het volgende:
piesen in het doucheputje :o sorry maar ik heb even last van dit _O-
gekke poes!

Maar het is wel heel vervelend en helemaal als ze dit plekje als nieuw piesplekje heeft gebombardeerd. Misschien 2 kattenbakken neerzetten?
Ik moest ook lachen toen ik er achter kwam. Betrapte dr eigenlijk een beetje en wist niet hoe te reageren.

2 kattenbakken, jij denkt dat ik die dingen uitscheppen leuk vind? :+
Maar zou evt. een idee zijn, maar voor de oppervlakte waarop ze leeft vind ik het eigenlijk te veel.

Dan zou ik eerder de douche weer open zetten. 2 weken lang lag er geen drol, dus kan me niet voorstellen dat ze dat eigenlijk echt vaker gaat doen. Toegegeven, toen hij er lag lag er ook al veel in de kattenbak (keertje vergeten leeg te scheppen, oeps :@ )

@ Oognip, als je dit leest, wat gebruikte jij? Dan ga ik dat eens halen.
pi_104440064
Misschien kiest ze een voor het poepen en een voor het plassen...

Oognip komt er zo aan!
pi_104440117
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik moest ook lachen toen ik er achter kwam. Betrapte dr eigenlijk een beetje en wist niet hoe te reageren.

2 kattenbakken, jij denkt dat ik die dingen uitscheppen leuk vind? :+
Maar zou evt. een idee zijn, maar voor de oppervlakte waarop ze leeft vind ik het eigenlijk te veel.

Dan zou ik eerder de douche weer open zetten. 2 weken lang lag er geen drol, dus kan me niet voorstellen dat ze dat eigenlijk echt vaker gaat doen. Toegegeven, toen hij er lag lag er ook al veel in de kattenbak (keertje vergeten leeg te scheppen, oeps :@ )

@ Oognip, als je dit leest, wat gebruikte jij? Dan ga ik dat eens halen.
Wat vervelend dat Noortje dat doet -O- Hier heeft ze dat gelukkig nooit gedaan. Wij gebruiken dit

Sowieso zou ik iig 2x per dag de kattenbak leegscheppen. De douche zou ik niet meer open zetten want dan zal ze nooit al haar behoefte in de kattenbak gaan doen maar de douche blijven gebruiken.
pi_104440410
Ik zie haar echt zo precies boven het putje hangen, whehe... sorry! :@
pi_104440467
2x leegscheppen doe ik mijn best voor. Er spelen prive wat dingen en die maken het nog wel moeilijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga eens even kijken of ze dat spul hier hebben. Anders vast wel iets wat er op lijkt :)

Voor nu is het schoon gemaakt en goed schoon gemaakt. De douche deur zit dicht en blijft ook dicht :)
pi_104440522
Wat enorm kl*** zeg. :*
pi_104441055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:35 schreef Puala het volgende:
2x leegscheppen doe ik mijn best voor. Er spelen prive wat dingen en die maken het nog wel moeilijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga eens even kijken of ze dat spul hier hebben. Anders vast wel iets wat er op lijkt :)

Voor nu is het schoon gemaakt en goed schoon gemaakt. De douche deur zit dicht en blijft ook dicht :)
Wat klote zeg -O- logisch dat je stemming niet altijd al te best is :* In de meeste dierenwinkels verkopen ze dit wel en anders kun je het ook bij zooplus bestellen?
pi_104441109
Mijn oudste kat doet haar behoefte absoluut niet op houtkorrels....dan gaat ze dus ook naast de bak zitten....Op kattengrind doet ze het wel....Misschien wordt Noortje kieskeurig.
pi_104446182
Mijn Minoes heeft in mijn eerste appartementje ook het doucheputje als plasplek gebruikt. Zorgde er vooral voor dat de bak schoner bleef haha. Maar sinds we daar weg zijn gegaan doet ze het (meestal) braaf op de bak. Ik weet ook nog steeds niet waarom ze opeens een bepaalde plek uitkiest om te plassen. De theorie was eerst dat ze enkel op stoffen plast dus we moesten gewoon geen kleren op de grond leggen. Maar nu doet ze het ook wel eens gewoon op de grond in een hoekje (waar ook wij meestal niet makkelijk bij kunnen).

Waarom Noortje het zou doen... t kan een bepaalde geur zijn of een verandering. Hopelijk lost de oude vertrouwde kattenbakvulling het op! Succes :)
pi_104447301
Kattenbakvulling is gehaald. De boel is schoon en gedweild. Zo even verversen en dan kijken of ik nog iets aan ga treffen :)

Mijn stemming word hopelijk morgen beter, heb contractonderhandelingen met een ander bedrijf. Blijf het emotioneel moeilijk vinden hoor, maar dat hoort niet in dit topic ;)
pi_104488853
Hmm, dag verder. Niets in de kattenbak voor zover ik kan zien. Maar kan ook niets vinden in huis. Snap er niets van...

Ga zo stofzuigen/dweilen dus hoop dan wat te vinden..
pi_104490676
In de gang dus, voor de badkamerdeur. Grmbl.
pi_104496650
Jeetje wat vervelend zo zeg -O- misschien dat je de drol op kan pakken en in de kattenbak kan leggen? Dan snapt ze misschien dat ie daar hoort ipv voor de badkamer.
pi_104497222
't is geen drol. Ze plast daar alleen maar. Dr drollen gaan wel keurig in de kattenbak. Vanmorgen nog een mooie jongen dr uit gevist.

Heb nu maar een wasteil gevuld met kattenbak vulling en die er bij staan. Dan kan ze mooi alles gescheiden houden. Als dat de oplossing is dan haal ik wel een 2e kattenbak er bij.
pi_104497757
Maar ondanks dit, het gaat verder goed. Noortje loopt alsof ze hier al maanden is en speelt heerlijk. Ze heeft haar favoriete plekjes overal en is zo af en toe ook heerlijk ondeugend :)

* Puala denkt terug aan de dag dat ze zichzelf een gebakken eitje op brood had bezorgd. Bestek vergat, naar de keuken liep en bij terugkomst 't ei op de grond aan trof met Noortje er naast :') O+
pi_104499654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:17 schreef Puala het volgende:
Maar ondanks dit, het gaat verder goed. Noortje loopt alsof ze hier al maanden is en speelt heerlijk. Ze heeft haar favoriete plekjes overal en is zo af en toe ook heerlijk ondeugend :)

* Puala denkt terug aan de dag dat ze zichzelf een gebakken eitje op brood had bezorgd. Bestek vergat, naar de keuken liep en bij terugkomst 't ei op de grond aan trof met Noortje er naast :') O+
Haha O+ En je was nog wel bang dat het niet zou klikken :D Jullie zijn een hele geslaagde match!

En inderdaad een goed idee om een extra bak/wasteil op de plek van het plassen te zetten. Hopen dat helpt!
pi_104523304
O+ geslaagde match ja

De extra bak werkt. Ze doet er nu alles op en heeft geen oog meer voor de andere bak :') Al geprobeerd ze te wisselen van plek, maar dat gaat niet. De bak past niet op die plaats (5 cm te hoog) dus als het zo blijft gaan wellicht een bak halen die wat lager is. Zijn die er eigenlijk? :@

Fototjes:

Ik ga dus niet in dat mandje ja }:|

Schoenendozen *; :9

[ Bericht 21% gewijzigd door Puala op 18-11-2011 19:30:01 ]
pi_104523910
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:17 schreef Puala het volgende:
O+ geslaagde match ja

De extra bak werkt. Ze doet er nu alles op en heeft geen oog meer voor de andere bak :') Al geprobeerd ze te wisselen van plek, maar dat gaat niet. De bak past niet op die plaats (5 cm te hoog) dus als het zo blijft gaan wellicht een bak halen die wat lager is. Zijn die er eigenlijk? :@

Fototjes:
[ afbeelding ]
Ik ga dus niet in dat mandje ja }:|

[ afbeelding ]
Schoenendozen *; :9
Die zijn er wel :Y wij hebben ook verschillende hoogtes. Maar wat fijn dat ze nu alles op de bak doet O+
pi_105116156
Zo, even een update. Niet een update die ik had willen doen.. Ik moet morgen even de dierenarts bellen voor d'r. Dinsdagavond is de op de gloeiendhete kachel gesprongen. Ik zat er naast en in 2 sec. was ze er ook weer vanaf. Normaal doet ze het nooit. Ze komt er niet eens van in de buurt!

Daarna tilde ze een pootje op tijdens het lopen en met zitten ook. Even gekeken en 3 kleine blaartjes gevonden op de voorpootjes. Alles dicht en 10 min later liep ze weer normaal en klom ze op mn bed. Toch de dierenarts gebeld en die gaf aan rust, moet genezen en zodra het open is weer bellen.

De dagen er na hebben we heerlijk gespeeld, eet ze goed, is ze actief enz. Had echt het idee dat het goed aan het genezen was O+

Vanavond kwam ik thuis en loopt ze moeilijk, tilt ze een pootje continu op. Ik mag er aan voelen, duwen en kijken. Ik kon ook zien dat er naast een van de kussentjes vd teen wat rood vocht zit en de haartjes zitten vast geplakt. De haartjes er naast weg wrijven mag ik ook niet.

Vandaar dat ik morgen maar even de dierenarts ga bellen. Als er mensen zijn met tips: graag. Ik vind het afschuwelijk om d'r zo te zien ;(
pi_105119745
Ach wat sneu ;( arme Noortje :( Ik heb verder geen tips behalve haar goed verwennen. Misschien vindt ze het lekker om lekker op een kruik te liggen? Volgens mij vond ze dat hier wel lekker. Moet je wel even uitkijken voor der zere pootje dat je hem niet te heet doet :P
pi_105126671
Ja heel sneu. Gisteravond heeft ze een stuk kip gekregen en dat was zo mooi om te zien. Ze was er echt heel druk mee en sleepte het de hele keuken door O+

Net gebeld naar de DA:

De dierenarts wilde haar niet zien, maar gaf aan dat als ik het vet & vochtig (vaseline) hou ze er vanzelf minder last van heeft. Hij kon verder ook weinig doen. Als ze er duidelijk meer last van krijgt moet ik weer bellen en dan wilt hij haar wel zien. Dus ik ga zo even de stad in om vaseline te halen.

Alleen vraag ik me dan weer af.. Noortje is panisch voor vuil (lees: als ze door stof loopt zet ze 1 stapje. Wast het pootje. Zet een stapje en wast het volgende pootje enz. :') ) dus ik denk niet dat die vaseline er heel lang op blijft zitten. Zou ik nog iets mee kunnen nemen wat er voor zorgt dat het langer blijft zitten en meer z'n werk doet?
pi_105126838
Haha Noortje en de kip O+
Hoe je de vaseline op zijn plek houdt weet ik niet, het lijkt me onmogelijk. Ik zou het gewoon vaak smeren, vooral als ze slaapt en dan na het smeren afleiden met een snoepje of zo en dan hopen dat ze weer verder gaat slapen ipv te wassen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:57:26 #115
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105137026
De vaseline er erg dik opsmeren en dan kattensokjes of babysokjes aantrekken. Die sokjes tape je dan vast met speciaal plakband. Werkt perfect!
pi_105145783
Babysokjes had ze met 2 sec uit net. Dat word hem niet. De pootjes zijn wel goed vet, want het stof blijft er ook aan hangen. Het is alleen een beetje een stoeipartij op het moment dat ik het in wil smeren. In je eentje is dat toch lastiger dan dat je met z'n tweeën bent.

Spelen wilt ze niet, maar waar ze vanmorgen niet op het bed kon springen lukt dat nu wel. Of ik te vroeg juich weet ik niet, maar ik ben er in elk geval blij om :)
pi_105146356
Die babysokjes had ik ook niet verwacht dat die bleven zitten bij Noortje :P
Ik kan me voorstellen dat vaseline smeren lastig is bij haar, Noortje was hier ook heel moeilijk met pilletjes en zo.
Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort!
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:47:23 #118
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105149366
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:26 schreef Puala het volgende:
Babysokjes had ze met 2 sec uit net. Dat word hem niet. De pootjes zijn wel goed vet, want het stof blijft er ook aan hangen. Het is alleen een beetje een stoeipartij op het moment dat ik het in wil smeren. In je eentje is dat toch lastiger dan dat je met z'n tweeën bent.

Spelen wilt ze niet, maar waar ze vanmorgen niet op het bed kon springen lukt dat nu wel. Of ik te vroeg juich weet ik niet, maar ik ben er in elk geval blij om :)
Als ze bij politiehonden blijven zitten dan blijven ze ook bij een kat zitten. Gewoon beter vastzettten. Had je ze wel getapet?
pi_105149552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:47 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Als ze bij politiehonden blijven zitten dan blijven ze ook bij een kat zitten. Gewoon beter vastzettten. Had je ze wel getapet?
Ze slaat een paar keer met haar pootjes en weg waren ze. Tape zat rondom de stof + rondom het pootje. 4x rond. Wat doe ik verkeerd?
pi_105149590
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:38 schreef Oognip het volgende:
Die babysokjes had ik ook niet verwacht dat die bleven zitten bij Noortje :P
Ik kan me voorstellen dat vaseline smeren lastig is bij haar, Noortje was hier ook heel moeilijk met pilletjes en zo.
Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort!
Lijkt ze op het baasje :+

Maar geeft niet, ik beloon haar netjes. Ze komt nog steeds bij me liggen, dus ik hoop dat ze snapt dat ik voor haar eigen bestwil doe :)
pi_105227716
O+ ik ben helemaal blij O+

Noortje speelt weer! Ze was door t dolle heen net. Ze loopt goed en ze kan weer springen. Het lijkt echt veel beter te gaan O+
pi_105227912
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:27 schreef Puala het volgende:
O+ ik ben helemaal blij O+

Noortje speelt weer! Ze was door t dolle heen net. Ze loopt goed en ze kan weer springen. Het lijkt echt veel beter te gaan O+
^O^ Geef haar een knuffel van mij
pi_105229393
Zal ik doen O+
pi_106103912
Fotospam *O*

Ik ruik snoepjes, ik wil snoepjes O+

Niet storen :{w

Hij wil niet ;(

Ik zei nog: niet storen. Ik ga al :6

OPEN! :(

Daarna maar even het bakje open gemaakt en een snoepje gegeven :D O+

pi_106104119
Wat is Noortje toch een mooie poes! O+

Ik zat me toevallig vanmorgen nog af te vragen hoe het met haar ging. Zo te zien gaat alles prima? :)
pi_106104231
Oh wat is Noortje mooi en groot geworden O+ Wat een lekkerding!
pi_106104267
Jup. We zijn en match made in heaven O+ Kan zo genieten van d'r dat m'n moeder me soms wel verliefd noemt :') O+
pi_106104924
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:50 schreef Puala het volgende:
Jup. We zijn en match made in heaven O+ Kan zo genieten van d'r dat m'n moeder me soms wel verliefd noemt :') O+
Aaaah O+ wat lief! Zo leuk om te horen! :)
Hoe gaat het eigenlijk met het naast de bak poepen en plassen? Helemaal opgelost?
pi_106105042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:05 schreef Oognip het volgende:

[..]

Aaaah O+ wat lief! Zo leuk om te horen! :)
Hoe gaat het eigenlijk met het naast de bak poepen en plassen? Helemaal opgelost?
Helemaal opgelost. Laatst een twijfelgevalletje in de gang, maar sindsdien niets meer gevonden.

D'r pootjes hebben nog heel erg lang korstjes van de brandwonden gehad, maar toen ik gister keek waren ook die allemaal weg.
pi_106106623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Helemaal opgelost. Laatst een twijfelgevalletje in de gang, maar sindsdien niets meer gevonden.

D'r pootjes hebben nog heel erg lang korstjes van de brandwonden gehad, maar toen ik gister keek waren ook die allemaal weg.
Super ^O^
pi_106120569
Mooie foto's ^O^
pi_108084046
Hoe gaat het met Noortje? O+
pi_108091774
Prima. We knuffelen en kroelen lekker vaak O+ Ze kan zelf heerlijk spelen en ik kan daar weer heel lang naar kijken O+

We hebben wat gedoe met eten achter de rug. Ze heeft maanden achter elkaar hetzelfde gehad en ik stapte op iets anders over en dat was gelijk spugen ;( Maar nu zitten we weer op hetzelfde en dat gaat nu al een paar dagen goed.

We zijn saampjes verhuisd 2-3 weken terug naar mijn vriend toe. En dat klikt ook prima. Hij is echt zo lief voor d'r. Als hij thuis werkt en er ligt een balletje onder de bank/kast waar ze niet bij komt pakt hij hem telkens voor d'r. Echt lief O+
pi_108096729
Wat fijn dat het zo goed gaat met Noortje! Jammer van het eten maar mooi dat het nu goed gaat nu ze weer haar vertrouwde voer krijgt.
En wat leuk dat jullie samenwonen! En wat zijn jullie lief voor haar O+
pi_108305927
Leuk nieuws ook: er komt een maatje bij voor Noor :)

Wanneer weten we nog niet. We willen liefst een kitten van een 8-10 weken en die zijn er nu nog niet volop. Dus nog even geduld hebben, goed kijken wat we willen en zorgvuldig kiezen :)
pi_108306792
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:08 schreef Puala het volgende:
Leuk nieuws ook: er komt een maatje bij voor Noor :)

Wanneer weten we nog niet. We willen liefst een kitten van een 8-10 weken en die zijn er nu nog niet volop. Dus nog even geduld hebben, goed kijken wat we willen en zorgvuldig kiezen :)
Leuk *O* Wacht maar tot mei/juni :+
Ik hoop wel dat ze ze bij jullie leuker gaat vinden dan ze ze hier vond _O-
pi_108306950
Nah ik denk het eerlijk gezegd wel. Mijn huis was XXL en daar kon ze elke dag naar buiten. Hier zit ze in de woonkamer en mag ze naar buiten over een week oid. Nu gaat ze al wel mee naar buiten als wij ook even buiten zijn.

Alleen ze verveelt zich duidelijk. Zo af en toe zet ze de boel op stelten, maar verder is het een heel erg extreem rustig poesje geworden. Terwijl ze bij mij thuis altijd vanalles ondernam. En dat vind ik zelf wel vreemd :@

Daarom denk ik zelf wel dat een maatje een goed idee is :)
pi_108312968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:37 schreef Puala het volgende:
Nah ik denk het eerlijk gezegd wel. Mijn huis was XXL en daar kon ze elke dag naar buiten. Hier zit ze in de woonkamer en mag ze naar buiten over een week oid. Nu gaat ze al wel mee naar buiten als wij ook even buiten zijn.

Alleen ze verveelt zich duidelijk. Zo af en toe zet ze de boel op stelten, maar verder is het een heel erg extreem rustig poesje geworden. Terwijl ze bij mij thuis altijd vanalles ondernam. En dat vind ik zelf wel vreemd :@

Daarom denk ik zelf wel dat een maatje een goed idee is :)
Misschien heeft ze in jullie nieuwe huis eindelijk de rust gevonden waar ze zo naar verlangde :+ De ergste kitten-sloop-maanden zijn natuurlijk ook weer voorbij. Maar het is wel opvallend inderdaad... Heb je wel genoeg speelgoed voor madammeke? :P
pi_108336031
Redelijk. Een speelhengel, 2 krabpalen (middelmaatje, kleintje) en verschillende balletjes (stuk of 10).

Al had ze thuis wel een XXL krabpaal tot het plafond de laatste 3 weken.. wellicht mist ze die. Daar was ze echt helemaal verzot op. Zal eens kijken hoe O+ er over denkt om er hier ook een neer te zetten :)
pi_108955721
Zo, weer eventjes een update.

Ik ben laatst met Noortje naar de dierenarts geweest. Ze gaf over en echt alles kwam er uit. Op het moment gaat het goed. Ze heeft nog een keer over gegeven sinds ze van de medicijnen af is. Ik heb er met Oognip wat contact over gehad en die geeft aan dat ik me geen zorgen hoef te maken. Dat gaf de dierenarts ook aan, dus dat doe ik dan maar zo min mogelijk.

De zoektocht naar een kitten gaat rustig door. Ik ben vanavond wat bezig geweest, maar twijfel. Het ging om een kitten wat met 7 weken al weg zou mogen en dat houd me gewoon tegen. Niet ontwormd helemaal niets. Het lijkt me niet slim. Aan de andere kant, laat het maar hierheen komen. Dan word het in elk geval vertroeteld O+ Maar daar slaap ik even rustig een nachtje over.

En wat foto's om het compleet te maken:

pi_108955996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:50 schreef Puala het volgende:
Zo, weer eventjes een update.

Ik ben laatst met Noortje naar de dierenarts geweest. Ze gaf over en echt alles kwam er uit. Op het moment gaat het goed. Ze heeft nog een keer over gegeven sinds ze van de medicijnen af is. Ik heb er met Oognip wat contact over gehad en die geeft aan dat ik me geen zorgen hoef te maken. Dat gaf de dierenarts ook aan, dus dat doe ik dan maar zo min mogelijk.

De zoektocht naar een kitten gaat rustig door. Ik ben vanavond wat bezig geweest, maar twijfel. Het ging om een kitten wat met 7 weken al weg zou mogen en dat houd me gewoon tegen. Niet ontwormd helemaal niets. Het lijkt me niet slim. Aan de andere kant, laat het maar hierheen komen. Dan word het in elk geval vertroeteld O+ Maar daar slaap ik even rustig een nachtje over.

En wat foto's om het compleet te maken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een leuke foto's! En wat is Noortje nog een kleintje zeg met haar kleine koppie O+
Persoonlijk zou ik dat kitten van 7 weken niet nemen :N Je hebt niks van garantie, kitten is niet geent, ontwormd en ontvlooid, het kitten zit in de belangrijkste socialisatiefase en kan nog veel leren van zijn mama en in verhouding is het ook nog eens veel duurder dan als je een kitten via het asiel bijv. neemt :)
pi_108956697
Iedereen die hier komt noemt Noor groot. Tot ik vertel dat ze toch al 8 maanden is. Dan is het ineens een lief klein poesje O+

Ook leuk trouwens. We hebben heel lief een mandje voor haar gekocht. Heeft ze haar eigen plekje waar ze kan liggen. Wilt mevrouw er niet in liggen :') :') . In mijn eigen huis was ze helemaal gek van handdoeken en theedoeken. Dus ik pak hier een schone theedoek uit de kast, leg het in het mandje. Binnen 10 minuten lag ze er in _O- O+

En mjah, dat zijn al genoeg argumenten om het niet te doen. Ik zal komende week eens contact opnemen met het asiel in Arnhem. Ik vind het ook wel leuk om wat vrijwilligerswerk te gaan doen denk ik. Het lijkt me prettig om elke zaterdagochtend wat te doen te hebben ofzo :) Zal eens kijken :)
pi_109039545
Haha wat zijn katten toch heerlijk eigenwijs he? O+ Wat een schatje dat ze met theedoek wel in het mandje wil liggen O+
Wat leuk dat je erover denkt om vrijwilligerswerk te gaan doen! :)
pi_110351792
Lees ik het goed, krijgt ze een 'broertje'? O+
pi_110351913
Ja O+ Zoals het er nu naar uit ziet gaan we kennis maken met Dana van Cat22 op kort termijn :)
pi_110352331
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:25 schreef Puala het volgende:
Ja O+ Zoals het er nu naar uit ziet gaan we kennis maken met Dana van Cat22 op kort termijn :)
Oh wat leuk O+ *O*
pi_110352427
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:25 schreef Puala het volgende:
Wat leuk *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 15:22 schreef -moppie- het volgende:
Lees ik het goed, krijgt ze een 'broertje'? O+
Was Dana geen meisje dan :@ , * gaat eens kijken in het andere topic *
pi_110352619
Volgens mij zit mijn vriend straks idd met 3 vrouwen in huis :+
pi_110352814
_O- we hebben net Noor moeten redden. Ze zat vast op de uitbouw. Hoe ze er is gekomen snappen we niet helemaal. Maar naar beneden kon ze in elk geval niet :')

pi_111623606
Zoals aangekondigd: we kregen er een poesje bij. Dit is Dana van het opvanggezin van Cat22 geworden. Afgelopen vrijdag hebben we haar opgehaald. Het gaat eigenlijk met Dana prima, maar Noortje is het er absoluut niet mee eens.

Vrijdag was er een dikke staart, hoge rug, gegrom, geblaas en uithalen door Noortje. Zaterdag, zondag en maandag ging het echt een stuk beter. O+ en ik waren bijna in *O* stemming. Maar gister was er een terugval. We snapten het niet tot we beter naar Dana gingen kijken. Ze daagt Noortje uit. Tijdens het eten over de bak loeren en lopen uitdagen. En als ze door de kamer loopt ook echt op Noortje aflopen en dan hoge rug en dikke staart. En vooral met speeltjes van Noortje spelen en dan ook echt op haar af gaan. En uiteraard word Noortje dan boos.

Ik ben vrij onzeker hoe ik met dit gedrag om moet gaan. Ik probeer het zo veel mogelijk te negeren, maar waar ik het eerst zielig vond voor Dana (grote poes vs kleine poes). Vind ik het nu vooral zielig voor Noor. Ze slaapt niet meer beneden en wilt graag naar boven. Als ze beneden is is ze alleen maar aan het loeren naar Dana. Ze is niet ontspannen te krijgen met Dana er bij. Ook wilt ze amper meer spelen of even aaien. Moet ik het gewoon blijven negeren en vind dit zijn eigen weg? 's nachts durven we ze in elk geval niet samen te laten, want we zijn bang dat het fout gaat. Ook overdag als ik even weg moet durf ik het niet. Of moet ik het juist een keer doen? Zoeken ze het beter uit zonder een baasje er bij?

Als er iemand advies heeft graag O+

En tot slot wat fototjes:

pi_111623639
En kan de TT aangepast worden? Mag naar Noortje en Dana toe :)
pi_111624016
Jammer dat het zo gaat tussen Noor en Dana. Als het zo gaat zou ik ze ook niet alleen met elkaar laten. Misschien even maar niet een hele nacht.
Ik denk dat je niet te veel in moet grijpen en ze hun gang moet laten gaan. Verder kun je er denk ik weinig aan doen.
pi_111626529
Ik denk dat je ze het zoveel mogelijk zelf moet laten uitzoeken wie de baas is, wat hier hielp toen de kittens vorig jaar kwamen is spelen met zo'n hengel , de oudere katten keken het eerst aan en gingen toen meespringen en we hebben ze ook tegelijk een lekker tussendoortje gegeven .
Maar kittens zijn hondsbrutaal hoor 8-) , hier proberen ze ook vaker het eten van de grote te jatten en soms lukt het maar een andere keer krijgen ze gewoon een draai om de oren .
Mijn kittens komen ook van Cat 22 af , misschien ligt het daaraan :P
pi_111634887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:16 schreef indaha het volgende:

Mijn kittens komen ook van Cat 22 af , misschien ligt het daaraan :P
Euj! }:| _O-

Wat vervelend dat Dana en Noortje nog niet zo goed samengaan. -O- Maar het is nog maar kort dag natuurlijk en Dana heeft nog veel kitten streken.
Ik zou ze geen hele nacht samen laten, dat levert voor Noortje stress op en Dana is nog maar een ukkepukkie. Als Noor echt boos wordt kan ze haar natuurlijk flink pijn doen.
Spelen verbroedert, misschien helpt dat?
Als Dana Noor zo uitdaagt wat eten betreft zou ik daar echt even in optreden. Niet van hetzelfde schoteltje, de bakjes flink uit elkaar zetten en erop letten dat Noortje gewoon goed kan eten zonder dat Dana erop springt.

En geef Noortje ook tijd alleen in de woonkamer en onverdeelde baasjesaandacht. Dat heeft ze echt nodig denk ik. Haar hele wereldje is opeens veranderd door zo'n brutaal kind en da's niet niks natuurlijk.

Die foto's . O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_111759323
Helemaal vergeten te reageren :@ Ik heb het wel gelezen! En ook allemaal proberen te doen. Noortje aandacht, Dana aandacht. Iedereen zijn eigen tijd in de woonkamer enz enz.

Maar eigenlijk was dus gewoon het beste om een keer een middagje weg te gaan met de woonkamerdeur open. Noortje kon weg als ze wilde en ze konden ook naar elkaar toe als ze wilde. Toen we thuis kwamen waren er geen aanvallen meer *O*

En een dag later hebben ze op 1 meter van elkaar kattenmelk zitten drinken O+

En nu, nog een dag later, snuffelen ze aan elkaar en spelen ze ook een beetje met elkaar. Dana daagt noor vooral uit, maar die weet nog niet zo goed hoe ze er mee om moet gaan.

Maar al met al ben ik dus voorzichtig al heel heel heel erg blij dat het nu zo gaat O+
pi_111759378
Goede ontwikkelingen! *O*
pi_111761750
Gevraagd TT change. Graag de TT aanpassen naar: Noortje en Dana
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 23:07:00 #158
163650 Greys
pi_111761797
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:06 schreef Puala het volgende:
Gevraagd TT change. Graag de TT aanpassen naar: Noortje en Dana
Dat heb ik een uur geleden ofzo al gedaan ;)
Je kunt trouwens bij zulke dingen voortaan beter even in F&F FB roepen of een TR maken, dan zien we het eerder dan het in je topic roepen. Maar het was al gebeurd dus :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 23:07:38 #159
163650 Greys
pi_111761843
Of bedoel je dat 'in de Betuwe' weg moet, nee toch?
Dana heb ik er dus al even geleden in gezet. Als het nog anders moet hoor ik het wel :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111764752
Dat in de betuwe mag idd weg ;)

Ik had geen haast, maar dankjewel voor de aanpassing.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 23:52:46 #161
163650 Greys
pi_111764916
^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112217110
Zo weer een update. Ik kon laatst deze foto maken:

Het duurde maar 5 minuten, maar toch! Ze eten ook helemaal zonder problemen naast elkaar. Drinken zelfs kattenmelk uit 1 bakje. Ze jagen elkaar na door het hele huis en het liefst 's nachts rondjes rondom het bed }:| :')

Waar Noor eerst Dana accepteerde omdat ze er rond liep is ze sinds een paar dagen echt geïnteresseerd in Dana. Ze snuffelt en zoekt haar op als ze slaapt om op haar gemak even te kunnen kijken. En Dana springt zo af en toe op Noor af en probeert haar uit te dagen. En dat word niet meer afgedaan met een mep en een grom, maar word voorzichtig op in gegaan.

Ofwel: ik heb nu echt het idee dat het uiteindelijk wel goed gaat komen O+ *O*

En praktisch gezien zijn beide dames sinds deze week verzekerd. En om dat te vieren ( :+ ) mogen ze vrijdag voor de APK en inentingen naar de dierenarts toe.
pi_115637467
Er is al 77 dagen niet meer gepost. Wow.

Ik ga eventjes schoppen O+

Noortje is ondertussen 1 jaar en doet het super. Ze is heel zelfstandig, maar de laatste tijd zoekt ze me steeds meer op. Ze is zelfs 2x op schoot gekropen en heeft daar een 10 minuten liggen knorren O+

Ze geeft wel regelmatig over en daar is door de dierenarts naar gekeken. Hij vind geen verontrustende dingen. Hij adviseerde wel om toch even met een feliwaystekker aan de slag te gaan ivm verhuizing, nieuwe huisgenoot en buiten de bak plassen (2-4 keer per week). Sindsdien gaat het beter en is Noortje weer meer Noortje. Voorlopig blijft die stekker er dus mooi in!

Dan is er madame Dana. Groeit fantastisch, haalt streken uit, komt knuffelen en begint ook te beseffen wat wel en niet mag. Oh en ze heeft een action plastic tasjes fetish.

En samen halen ze streken uit. Elke keer weer een verassing wat het is geweest. Samen de plantenpotten uit de woonkamer leeg scheppen, mijn wasmand leeg scheppen, een halfje brood onklaar maken, gehaktballen jatten van het aanrecht enz. En elke keer kan ik alleen maar lachen en de boel opruimen.

Van de week had ik een mijlpaal!

Ze hebben samen gespeeld O+
pi_115638093
Wauw O+

Hoe gaat het nu met het buiten de bak plassen van Noor?
pi_115638142
Sinds de stekker er zit is het nog 1x gebeurt. Wel fijn dat ze het dan ook echt voor de deur van binnenkomen doet. Dus dan stap je er met je slippertjes zo lekker in O+
pi_115638503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:45 schreef Puala het volgende:
Sinds de stekker er zit is het nog 1x gebeurt. Wel fijn dat ze het dan ook echt voor de deur van binnenkomen doet. Dus dan stap je er met je slippertjes zo lekker in O+
Fijn dat het minder wordt!
En wat heeft ze een goeie plek uitgekozen _O- O+
pi_115640029
De stekker zit er nu bijna 2 weken in, dus ik ben meer dan tevreden. Ik vind het vooral voor haar fijn. Ik werd in het begin boos als het gebeurt, maar waarschijnlijk is het dus gewoon van de stress geweest. Heb me de eerste paar dagen daarna ook heel erg schuldig gevoeld er over.
pi_115640628
Ik kan me goed voorstellen dat je boos wordt hoor :@ maar inderdaad, waarschijnlijk was ze gestresst en kon ze er ook 'niks' aan doen. Dan zou ik me ook heel schuldig voelen :P
pi_115641537
Ik voelde me vooral heel schuldig dat ik haar zo bewust heb gestraft. En achteraf heb ik blijkbaar ook dingen in mijn eigen aanpak verkeerd gedaan.

Ik heb sinds het bezoek aan de dierenarts ook mijn eigen aanpak aangepast. Noortje liet zichzelf altijd heel erg op de achtergrond verdwijnen en ik haal haar nu heel erg bewust naar de voorgrond. Dit zorgt er voor dat ze zich niet meer weg laat jagen bij haar etensbak en dat ze duidelijker aanwezig is in huis. Net alsof ze het nodig heeft dat ik haar heel duidelijk apart neem, apart snoepjes geef en haar soms ook even apart bij me laat. Dana jaagt haar vaak weg als ik haar even aandacht geef. Eerst liet ik dat gewoon gebeuren. Nu gaat op zo'n moment even de deur dicht. Dan hebben Noortje en ik even heel bewust ons momentje alleen. En daar is ze zo op verandert. En ik geniet er zo van O+

En dat terwijl ik al heel regelmatig met vrienden overleg of ik dingen goed doe, of ze genoeg aandacht krijgen enz. Zo blijkt maar dat Noortje een heel bijzonder meisje is en speciale aandacht nodig heeft :)

edit: ook nog leuk nieuws. Ik heb een kamer apart voor de katten ingericht en dat vinden ze dus echt leuk. Ze genieten van hun speeltjes en verstop plekjes. Zijn er ook nog zelf-maak-dingen voor katten eigenlijk? Bijv. hoe je zelf een mandje aan de muur kan maken oid?

[ Bericht 11% gewijzigd door Puala op 16-08-2012 14:28:53 ]
pi_115641866
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je schuldig voelde, maar jij wist op dat moment ook niet beter en dacht dat dat de juiste aanpak was. En buiten dat, is het ook gewoon heel vervelend als een kat buiten de bak plast. Vroeger zou ik ook boos geworden zijn als een van mijn katten dat zou doen, nu weet ik wel beter, net als jij. Voel je niet al te schuldig, jij hebt je best gedaan :*

Zo te horen is Noortje inderdaad heel bijzonder O+ Goed dat je je aanpak verandert om te kijken of dat werkt en heel fijn dat het werkt!
pi_115643936
Wat is Dana een grote meid geworden! O+

En fijn dat het met Noor nu beter gaat. Het is ook nogal wat, opeens een nieuwe huisgenoot en al die andere dingen erbij, daar kun je best even van in de stress raken. :o Fijn dat jullie er nu een ritme in hebben gevonden. O+
pi_115644823
Dana haar hangbuik is ook gegroeid _O- Ik had ergens de hoop dat die zou verdwijnen, maar madame kan kanen. Daar kan geen bouwvakker tegenop _O_

Ik en mijn meisjes redden het met zijn drietjes nu prima O+
pi_115644829
Wat een prachtig beestje :D
(Un)masking for the greater good.
pi_115954293
Ik ga toch nog maar even om hulp vragen :@

Ik begrijp dat kittens druk zijn en dat ze alles willen weten en mee spelen enz. Alleen zodra Noortje iets doet. Eten, drinken, met een muisje spelen, met mij kroelen of wat dan ook. Ze gaat dwars liggen en aan Noortje hangen en irriteren. Als Noortje op bed wilt 's avonds slaat ze haar er gewoon vanaf. En ik weet niet zo goed wat ik er aan moet doen. Als ik nl. in grijp en een keer in mn handen klap schrikt Noortje en die peert hem ;( Maar als ik Dana in haar nekvel grijp, nat spuit of whatever.. het interesseert haar geen zak. Ze kijkt me aan en doet het gewoon nog een keer. Al lijkt ze wel onder de indruk van hard 'AU' zeggen, want dan stopt ze wel met mij bijten tegenwoordig :+

Gisteravond wilde Noortje naar de kattenbak en Dana heeft haar net zo lang zitten treiteren en jennen tot er dus wéér een plas op de grond lag. Ik ben onderhand zo ver dat ik de dames maar gescheiden ga houden of iets. Overdag als ik er niet bij ben lijkt het goed te gaan, maar daar twijfel ik gigantisch over. Ik merk gewoon dat Noortje er onder leid. Het is gewoon een oude trut van een poes (figuurlijk dan he :+ ) en erg gesteld op haar rust. En die gunt Dana haar dus blijkbaar niet -O-

Of ik moet Noortje de hele dag naar buiten laten gaan, maar dat durf ik ook weer niet zo goed.. Of evt. een 2e kitten er bij zodat die elkaar gaan terroriseren en dat ze Noortje met rust laten?

Simpel gezegd: iemand ideeen?
pi_115954314
Eigenlijk hoop ik gewoon dat Noortje een keer van zich af bijt en Dana terecht wijst, maar volgens mij zit dat gewoon niet in de aard van het beestje -O-

edit: of ben ik gewoon onzeker en zie ik spoken? :@
pi_115955388
Dat is een hele rotte situatie, Puala ;(
Ik weet niet zo goed wat je moet doen. Ingrijpen heeft weinig zin en zal juist tegen gaan werken. Als je elke keer voor Noortje opkomt door Dana te straffen, wordt Noortje juist gezien als de zwakkere en zal Dana haar juist meer pesten. Beter kun je er dus niet tussenkomen, ook al is dat heel moeilijk. Hier heb ik ook 2 katten die af en toe niet met elkaar kunnen, sinds ik er niet meer tussen kom gaat het stukken beter.

Verder zou ik het lullig vinden om Noortje dan maar de hele dag naar buiten te doen, want zij was er eerder :@ Of ze moet het heel fijn vinden natuurlijk. In dat geval zou ik kiezen voor een kattenluikje zodat ze zelf kan kiezen wat ze wil.
En een tweede kitten erbij nemen... Dat is een moeilijke. Het kan zijn dat het nieuwe kitten en Dana dan juist met elkaar optrekken, maar het kan ook zijn dat Noortje meer gepest gaat worden, 2 tegen 1... Ik zou het denk ik niet doen. Stel dat Noortje daar nog gestresster van raakt, wat dan?
pi_115955508
Als eerste zorgen dat er meerdere kattenbakken staan, minimaal 2 op verschillende plekken. Ik zou er geen kitten bijzetten, de kans zit er nl. in dat de 2 jongste dan later samen gaan spannen of dat er nog meer stress in huis komt (een gastkitten hier bracht rust tussen de dames, gehouden, toen ie groter werd was het over en uit met de rust. Inmiddels verhuisd naar een grotere woning en dat hielp gelukkig veel, maar nog steeds regelmatig even wat gedoe).
Ik zou Dana niet corrigeren, dan kan het zijn dat ze zich later weer op Noortje afreageert. Zet af en toe Dana even apart, of als ze slaapt, neem Noortje even mee voor 1op1 tijd.
Zorg dat er voldoende ruimte voor ze is, je kan altijd meer ruimte maken door de hoogte in te gaan. Noortje overdag naar buiten doen zou ik niet doen, ik vind zelf dat het een keuze moet zijn voor een kat of ze naar buiten gaat of niet. Mocht je meer duidelijkheid willen over het waarom en wat te doen dan zou ik een gedragstherapeute om advies vragen, daar heb ik erg veel aan gehad.
pi_115959633
Oognip, wat je zegt is misschien wel goed. Ik kom best regelmatig tussen beide, maar laat ze ook regelmatig gaan. Misschien eens kijken wat er gebeurt als ik komende week gewoon helemaal niets doe en ze hun gang laat gaan.

Noortje vind naar buiten gaan hemels. Ze is snachts graag buiten en komt eigenlijk alleen naar binnen voor eten, de kattenbak en slapen. Maar voor nu mag ze dat al een tijdje niet ivm weer terugverhuizen naar mijn huis en Dana. Ik durf Dana niet naar buiten te laten gaan. Ze is 5 maanden, luistert niet naar haar naam en vind alles leuk en uitdagend. Ik ben veel te bang dat die er van door gaat en niet meer terug komt. De optie van een kattenluikje dacht ik ook al aan, maar dan moet dat er eentje op de chip worden en dat zijn gelijk van die dure -O-

Ze hebben samen veel, heel veel ruimte. Woonkamer, keuken, overloop en eigen kamer (jaja, luxe :+ ) en ik denk dat dat alles bij elkaar richting de 80-90 m2 gaat.

Een gedragstherapeute ga ik overwegen. De dierenarts kwam ook nog met een variant van RC als voer, de Calm variant oid? Daar zouden katten net iets relaxter van worden en hij dacht dat dat wellicht ook nog een optie zou kunnen zijn. Heeft een van jullie daar ervaring mee?
pi_115959737
Vond Noortje naar buiten gaan ook hemels voordat Dana er was? :) misschien doet ze het zodat ze rust heeft.
pi_115959815
Ja dat vond ze altijd al super. Het is niet zo dat ze vlucht oid. Misschien weegt het nu wel mee hoor, dat kan. Maar ze zijn er ook al wel eens samen op uit getrokken en dan blijven ze toch wel in een straal van 2-3 meter bij elkaar vandaan. Niet dat ze helemaal alleen op pad gaan.
pi_117081876
Update: Positief nieuws *O*

Blijkbaar moesten de dames er samen ff uit komen, want na mijn vakantie (ik had een oppas die elke dag een uurtje kwam spelen) zijn de dames ineens vriendinnetjes *O* Ik ben nu een week thuis en durf nu wel te jubelen. Ze jagen elkaar na in huis en liggen samen op de grond te stoeien met elkaar. Speeltjes worden bijna niet meer afgepakt en ze gunnen elkaar de ruimte om om de beurt bij mij te liggen/te kroelen.

Ik ben zo blij O+ O+ O+ O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Puala op 21-09-2012 20:28:23 ]
pi_117081955
Het duurt even maar dan heb je ook wat :P
Wat een geweldig fijn nieuws *O* *O* *O*
pi_117082358
Haha, ja ik heb wel geduld moeten hebben met de dames. Maar ze zijn het waard hoor O+
pi_117120634
Wat fijn voor jullie allemaal! *O* O+ *O* O+ *O* O+
pi_117120688
*O* Ik ben ook blij
pi_117162992

Ze slapen zelfs naast elkaar. Ik ben echt zo ontzettend gigantisch blij. *O* *O*

Vanmorgen kwam Noortje naast me liggen op bed (is al een unicum) en later Dana er bij op mijn buik. En dat ging gewoon bijna een uur goed *O* En later ging Dana zelfs Noortje wassen. Echt een paar minuten voordat Noortje het zat was. Zat ik daar in mn eentje op bed met een big smile te stralen O+ :') _O-
pi_154332661
Er is al 1023 dagen niet in dit topic gepost, weet je zeker dat je dit omhoog wilt schoppen?

Ja O+

Want ik twijfelde al eventjes of ik dat zou doen en waarom niet? Mijn meisjes zijn zo leuk namelijk O+

Herfst 2013 is Noortje heel erg ziek geweest en zei de dierenarts (á la weekend nacht tarief. horror). dat ze niet wist of Noortje de nacht nog zou halen. Afschuwelijk. Ik heb gehuild, want mijn meisje :'( Ik kan nog vol schieten bij de herinneringen aan dat gevoel :@ En mijn eigen dierenarts was relaxter, stelde de perfecte diagnose en sindsdien zit mijn meisje op dieetvoer.

En ze is verandert :o O+ _O_

Ze eet goed, ze spuugt minder, de bezoekjes aan de dierenarts zijn er niet meer geweest. Ze is sociaal, klimt overal op, onderzoekt alles, vond de verbouwing zo interessant dat ze een witte streep heeft van de lak van de kozijnen (ja wat nou deuren dicht, ik ritsel dat wel baasje :{w ) en wat nou steiger in de woonkamer van de stucadoor? Ik klim daar op en die kledder met gips was ik wel weg (ok, spoelt het baasje er in de DOUCHE :( :( :( af.) En ze ligt ineens op schoot :o En op bed :o En op dekentjes :o En ze rent niet meer weg bij enge geluiden of bezoek. Ze is zo veel socialer sinds dat dieetvoer O+

En Dana is dik, dom en geweldig lief. Als ik thuis kom hoor ik dat ze op de grond ploft, miauwt en net zo lang blijft draaien en wiebelen tot ik over haar buikje kom aaien en dan krijg ik kopjes en knuffels O+ Maar ze snapt niet hoe ze moet springen :') Dan springt Noortje op de schutting en dan hupst ze wat, kijkt omhoog naar de schutting en loopt dan miauwend weg :') !!

dinsdag 14 juli 2015 @ 19:58:46 #188
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154339765
Wat een leuke update!

Mooi stel en zo fijn als ze zomaar ineens socialer worden he? Hebben er hier ook 1 die ineens ontdekt heeft dat kroelen heerlijk is O+
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:37:42 #189
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154353272
Waar bleek ze last van te hebben dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154353821
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:37 schreef Valerie. het volgende:
Waar bleek ze last van te hebben dan?
Een voedselallergie :) Ze kan tegen heel weinig voer. Simpel royal canin food allergy spul kan ze al niet hebben. Alleen die van specific gaat goed.
pi_154353829
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een leuke update!

Mooi stel en zo fijn als ze zomaar ineens socialer worden he? Hebben er hier ook 1 die ineens ontdekt heeft dat kroelen heerlijk is O+
Oh maar dat kroelen wist ze wel. Maar dan als het haar uit kwam. En dat is gewoon nu echt 10x zo vaak als voor dat nieuwe voer O+
pi_154354226
Update O+
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:57:33 #193
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154356596
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh maar dat kroelen wist ze wel. Maar dan als het haar uit kwam. En dat is gewoon nu echt 10x zo vaak als voor dat nieuwe voer O+
Hier precies zo, genieten!
pi_154389042
Naar alle waarschijnlijkheid komen er nog 2 dames bij.. Ik twijfel al sinds ik Dana heb opgehaald of ik er nog niet 1 of 2 bij wil.. En nu las ik een verhaal en was ik ontroerd.

Er is een woning ontruimd in een gemeente niet al te ver bij mij vandaan.. en daar was een moederpoes met een nestje. De moederpoes is in alle hectiek gevlucht en heeft haar nest achter gelaten. Na de ontruiming hebben de gemeente medewerkers het nestje met kittens zo achter gelaten. Een paar dagen daarna is er door de buurt melding gemaakt, maar toen was het al te laat voor 4 van de 6 kittens. Die zijn geruimd en de andere 2 zijn zo achter gelaten. Deze zijn opgevangen door buurtbewoners en uiteindelijk bij het asiel aangemeld.

En bij deze 2 dames ga ik zaterdag kijken, maar eigenlijk formaliteit. Want ze zijn leuk O+ En dan zou ik ze volgende week op kunnen halen, want dan is het lang genoeg geleden na de inentingen en zijn ze oud genoeg (geschat).

Dus nu zoek ik weer namen, heb ik weer nieuwe speeltjes nodig en heb ik nog een goeie week om mijn huis kitten proof te maken :7
pi_154389155
De vrouw van het opvanggezin was zo lief toen ze over ze praatte, maar het zijn wel weer 2 doerakken. Het gaat om een zwarte (met 6 witte haren op haar bef) en een grijze. En die grijze vind slippers dus leuk, dus die neemt ze mee naar haar mand. En die zwarte die jat brokjes bij haar oudere katten uit de bak.

En meer van dat soort voorbeelden. Dit word weer leuk :')
pi_154486960

vrijdag ophalen *;
pi_154489280
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:19 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vrijdag ophalen *;
O+
  Moderator dinsdag 21 juli 2015 @ 12:11:11 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154510024
Hoe lang zijn ze bij die kittens bij Moeke geweest. Wij hebben een kat die na 4½ week ofzo bij een 'probleem gezin' weg kwam. Die jaar pist nu in de hele garage 's nachts en is gedragsgestoord :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154605147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:11 schreef derLudolf het volgende:
Hoe lang zijn ze bij die kittens bij Moeke geweest. Wij hebben een kat die na 4½ week ofzo bij een 'probleem gezin' weg kwam. Die jaar pist nu in de hele garage 's nachts en is gedragsgestoord :P
Ze zijn zo'n 4 weken bij moeder geweest en 5 weken bij pleegmoeder.
pi_154605152

De dames :)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:57:05 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154609464
Awww O+
Spoilers!
pi_154610150
Ohhh, wat lief
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 00:35:58 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154614606
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:12 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Awh
  zaterdag 25 juli 2015 @ 08:26:10 #204
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154618240
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:12 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wat zien ze er lief uit zo samen in een mandje :)

Dametjes hier kunnen dat van jongs af aan soms ook, en soms is het domweg strijd om elk slaapplekje :P

Veel plezier met deze aanwinst, dat ze je maar snel als hun persoonlijke bediende mogen aanvaarden.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154618438
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 08:26 schreef JaapB het volgende:

[..]

Wat zien ze er lief uit zo samen in een mandje :)

Dametjes hier kunnen dat van jongs af aan soms ook, en soms is het domweg strijd om elk slaapplekje :P

Veel plezier met deze aanwinst, dat ze je maar snel als hun persoonlijke bediende mogen aanvaarden.
Oh dat zit al wel goed. Ik krijg knuffels, kopjes, ze wassen mijn gezicht. Enige is dat ze voor geen meter luisteren. Ik heb er eentje gister zo'n 20 keer van mn bord af kunnen vissen omdat mijn eten zo ongelofelijk lekker was.

Noortje en Dana zijn alleen nog heel boos/bang voor ze..
  zaterdag 25 juli 2015 @ 09:25:53 #206
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154618576
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh dat zit al wel goed. Ik krijg knuffels, kopjes, ze wassen mijn gezicht. Enige is dat ze voor geen meter luisteren. Ik heb er eentje gister zo'n 20 keer van mn bord af kunnen vissen omdat mijn eten zo ongelofelijk lekker was.

Jammer dat Noortje en Dana nog hun reserves hebben, maar voor hen is dit natuurlijk ook een hele verandering in hun leven en omgeving.

En mooi dat de nieuwe dametjes je wel direct erkennen als knuffelobject, nu nog een klein beetje respect zodat ze weten welk bakje voor hun voer is en vooral ook welke niet. Is moeilijk om consequent te zijn, maar uiteindelijk hebben jullie er allemaal profijt bij :)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 13:14:28 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154621696
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Hmm als de kat het bij min ouders dat probeert krijgt ie vliegles :P Is het gelijk over voor een week :P
pi_154621975
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm als de kat het bij min ouders dat probeert krijgt ie vliegles :P Is het gelijk over voor een week :P
Ik corrigeer met in nekvel pakken, tik met 1 vinger op neus/hoofd en 'nee'. Want ik wil dat ze gaan luisteren naar nee net als mn andere katten :)

En ze mogen het niet inderdaad
pi_154651964
Goed.. sloopt Dana eindelijk geen planten meer. Doen 2 mini's het. Nog geen 48 uur in huis en..

Maar verder doen ze het prima en zijn ze vooral heel cute O+

pi_154652478
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:02 schreef Puala het volgende:
Goed.. sloopt Dana eindelijk geen planten meer. Doen 2 mini's het. Nog geen 48 uur in huis en..

[ afbeelding ]

Maar verder doen ze het prima en zijn ze vooral heel cute O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ sloopkogeltjes
  zondag 26 juli 2015 @ 18:23:26 #211
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_154652530
Lol, ik zag de OP en dacht even dat het van nu was, lette niet op de datum. :+
  zondag 26 juli 2015 @ 21:25:47 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154659125
Mooie schrammen op je arm :o
Spoilers!
pi_154659301
Ja he? Noortje zat op mijn arm om even te kroelen, de 2 mini's sliepen op de bank (dacht ik). En die stonden ineens bij mijn benen, dus PANIEK. En ja dat voelde ik ;(
  zondag 26 juli 2015 @ 21:40:15 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154659757
Arme grote zussen...
Spoilers!
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 19:35:40 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154848373
Hoe is ut met de poezels?
pi_155112689
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:35 schreef derLudolf het volgende:
Hoe is ut met de poezels?
Ik had je vraag gemist :o

Maar het gaat wel ok. De dames hebben inmiddels namen. Dat was trouwens nog een hele klus, want ik wist totaal niet wat ik wilde :@

Afijn, dit is Britt;

En deze mooie dame heet Tess;

En beide dames vinden mij als moeder zeer geschikt. Tess schuilt bij mij, ligt het liefst in/op mij en zoekt regelmatig echt even contact.
En Britt heeft ontzettend veel zuigbehoefte en is echt nog heel druk aan het zoeken waar ze bij mij melk kan vinden. Favo spot is mijn oorlel.. Ergens grappig maar heel zielig.

Dana is inmiddels wat uren binnen geweest met de dames samen. Dat gaat nog niet zo goed. Noortje vind daarin wat meer haar weg, maar vind ze nog erg spannend. Zeker als ze ergens rustig zit en er staat er ineens een kitten naast haar dan is het grommen en slaan. Begrijpelijk gedrag en dat heeft gewoon even zijn tijd nodig :Y

Wat foto's:

dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:52:00 #217
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_155114220
O+
pi_155114430
Net met het asiel overlegd. Britt heeft nog zoveel zuigbehoefte dat ze flessen aanraadde. Dus dat gaan we proberen. En voor Tess kijken of een kruik met een deken werkt om toch ook lekker warm te liggen op de momenten dat ik aan het werk ben.
pi_155114780
wat een lief stelletje deugnieten heb je een huis :)
sneu van de zuig en knuffelbehoefte.

hier ook 1 kat met behoorlijke zuigbehoefte, waarschijnlijk ook te vroeg van moeders gescheiden. pas nu hij 3 is wordt de zuigbehoefte minder. zijn favoriet is een fluffy deken, ik had altijd die deken naast me liggen en als hij ging sabbelen deed ik de deken ertussen. het was toen alleen winter en geen hartje zomer.
pi_155117604
Ik heb nog 2 filmpjes trouwens van de dames van gister met een plantje kattengras :P

Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:38:43 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155122834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik had je vraag gemist :o
Het zij je vergeven :* Mooie foto's :)

quote:
Maar het gaat wel ok. De dames hebben inmiddels namen. Dat was trouwens nog een hele klus, want ik wist totaal niet wat ik wilde :@

Afijn, dit is Britt;

[ afbeelding ]

En deze mooie dame heet Tess;
[ afbeelding ]
Praktische namen, mooi. Dat schreeuwt lekker makkelijk :P

quote:
En Britt heeft ontzettend veel zuigbehoefte en is echt nog heel druk aan het zoeken waar ze bij mij melk kan vinden. Favo spot is mijn oorlel.. Ergens grappig maar heel zielig.
Oh zo'n kat hebben wij ook gehad. Alleen maar bij mij en niet bij mijn broertje pa of ma. Helaas heeft mijn pa die doodgereden :') en hadden de mensen waar we hem weg hadden hun poes net laten steriliseren
pi_155132217

Jup, de melk bevalt. Het flesje is nog raar, maar ze vechten er wel om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')