abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115955388
Dat is een hele rotte situatie, Puala ;(
Ik weet niet zo goed wat je moet doen. Ingrijpen heeft weinig zin en zal juist tegen gaan werken. Als je elke keer voor Noortje opkomt door Dana te straffen, wordt Noortje juist gezien als de zwakkere en zal Dana haar juist meer pesten. Beter kun je er dus niet tussenkomen, ook al is dat heel moeilijk. Hier heb ik ook 2 katten die af en toe niet met elkaar kunnen, sinds ik er niet meer tussen kom gaat het stukken beter.

Verder zou ik het lullig vinden om Noortje dan maar de hele dag naar buiten te doen, want zij was er eerder :@ Of ze moet het heel fijn vinden natuurlijk. In dat geval zou ik kiezen voor een kattenluikje zodat ze zelf kan kiezen wat ze wil.
En een tweede kitten erbij nemen... Dat is een moeilijke. Het kan zijn dat het nieuwe kitten en Dana dan juist met elkaar optrekken, maar het kan ook zijn dat Noortje meer gepest gaat worden, 2 tegen 1... Ik zou het denk ik niet doen. Stel dat Noortje daar nog gestresster van raakt, wat dan?
pi_115955508
Als eerste zorgen dat er meerdere kattenbakken staan, minimaal 2 op verschillende plekken. Ik zou er geen kitten bijzetten, de kans zit er nl. in dat de 2 jongste dan later samen gaan spannen of dat er nog meer stress in huis komt (een gastkitten hier bracht rust tussen de dames, gehouden, toen ie groter werd was het over en uit met de rust. Inmiddels verhuisd naar een grotere woning en dat hielp gelukkig veel, maar nog steeds regelmatig even wat gedoe).
Ik zou Dana niet corrigeren, dan kan het zijn dat ze zich later weer op Noortje afreageert. Zet af en toe Dana even apart, of als ze slaapt, neem Noortje even mee voor 1op1 tijd.
Zorg dat er voldoende ruimte voor ze is, je kan altijd meer ruimte maken door de hoogte in te gaan. Noortje overdag naar buiten doen zou ik niet doen, ik vind zelf dat het een keuze moet zijn voor een kat of ze naar buiten gaat of niet. Mocht je meer duidelijkheid willen over het waarom en wat te doen dan zou ik een gedragstherapeute om advies vragen, daar heb ik erg veel aan gehad.
pi_115959633
Oognip, wat je zegt is misschien wel goed. Ik kom best regelmatig tussen beide, maar laat ze ook regelmatig gaan. Misschien eens kijken wat er gebeurt als ik komende week gewoon helemaal niets doe en ze hun gang laat gaan.

Noortje vind naar buiten gaan hemels. Ze is snachts graag buiten en komt eigenlijk alleen naar binnen voor eten, de kattenbak en slapen. Maar voor nu mag ze dat al een tijdje niet ivm weer terugverhuizen naar mijn huis en Dana. Ik durf Dana niet naar buiten te laten gaan. Ze is 5 maanden, luistert niet naar haar naam en vind alles leuk en uitdagend. Ik ben veel te bang dat die er van door gaat en niet meer terug komt. De optie van een kattenluikje dacht ik ook al aan, maar dan moet dat er eentje op de chip worden en dat zijn gelijk van die dure -O-

Ze hebben samen veel, heel veel ruimte. Woonkamer, keuken, overloop en eigen kamer (jaja, luxe :+ ) en ik denk dat dat alles bij elkaar richting de 80-90 m2 gaat.

Een gedragstherapeute ga ik overwegen. De dierenarts kwam ook nog met een variant van RC als voer, de Calm variant oid? Daar zouden katten net iets relaxter van worden en hij dacht dat dat wellicht ook nog een optie zou kunnen zijn. Heeft een van jullie daar ervaring mee?
pi_115959737
Vond Noortje naar buiten gaan ook hemels voordat Dana er was? :) misschien doet ze het zodat ze rust heeft.
pi_115959815
Ja dat vond ze altijd al super. Het is niet zo dat ze vlucht oid. Misschien weegt het nu wel mee hoor, dat kan. Maar ze zijn er ook al wel eens samen op uit getrokken en dan blijven ze toch wel in een straal van 2-3 meter bij elkaar vandaan. Niet dat ze helemaal alleen op pad gaan.
pi_117081876
Update: Positief nieuws *O*

Blijkbaar moesten de dames er samen ff uit komen, want na mijn vakantie (ik had een oppas die elke dag een uurtje kwam spelen) zijn de dames ineens vriendinnetjes *O* Ik ben nu een week thuis en durf nu wel te jubelen. Ze jagen elkaar na in huis en liggen samen op de grond te stoeien met elkaar. Speeltjes worden bijna niet meer afgepakt en ze gunnen elkaar de ruimte om om de beurt bij mij te liggen/te kroelen.

Ik ben zo blij O+ O+ O+ O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Puala op 21-09-2012 20:28:23 ]
pi_117081955
Het duurt even maar dan heb je ook wat :P
Wat een geweldig fijn nieuws *O* *O* *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_117082358
Haha, ja ik heb wel geduld moeten hebben met de dames. Maar ze zijn het waard hoor O+
pi_117120634
Wat fijn voor jullie allemaal! *O* O+ *O* O+ *O* O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_117120688
*O* Ik ben ook blij
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_117162992

Ze slapen zelfs naast elkaar. Ik ben echt zo ontzettend gigantisch blij. *O* *O*

Vanmorgen kwam Noortje naast me liggen op bed (is al een unicum) en later Dana er bij op mijn buik. En dat ging gewoon bijna een uur goed *O* En later ging Dana zelfs Noortje wassen. Echt een paar minuten voordat Noortje het zat was. Zat ik daar in mn eentje op bed met een big smile te stralen O+ :') _O-
pi_154332661
Er is al 1023 dagen niet in dit topic gepost, weet je zeker dat je dit omhoog wilt schoppen?

Ja O+

Want ik twijfelde al eventjes of ik dat zou doen en waarom niet? Mijn meisjes zijn zo leuk namelijk O+

Herfst 2013 is Noortje heel erg ziek geweest en zei de dierenarts (á la weekend nacht tarief. horror). dat ze niet wist of Noortje de nacht nog zou halen. Afschuwelijk. Ik heb gehuild, want mijn meisje :'( Ik kan nog vol schieten bij de herinneringen aan dat gevoel :@ En mijn eigen dierenarts was relaxter, stelde de perfecte diagnose en sindsdien zit mijn meisje op dieetvoer.

En ze is verandert :o O+ _O_

Ze eet goed, ze spuugt minder, de bezoekjes aan de dierenarts zijn er niet meer geweest. Ze is sociaal, klimt overal op, onderzoekt alles, vond de verbouwing zo interessant dat ze een witte streep heeft van de lak van de kozijnen (ja wat nou deuren dicht, ik ritsel dat wel baasje :{w ) en wat nou steiger in de woonkamer van de stucadoor? Ik klim daar op en die kledder met gips was ik wel weg (ok, spoelt het baasje er in de DOUCHE :( :( :( af.) En ze ligt ineens op schoot :o En op bed :o En op dekentjes :o En ze rent niet meer weg bij enge geluiden of bezoek. Ze is zo veel socialer sinds dat dieetvoer O+

En Dana is dik, dom en geweldig lief. Als ik thuis kom hoor ik dat ze op de grond ploft, miauwt en net zo lang blijft draaien en wiebelen tot ik over haar buikje kom aaien en dan krijg ik kopjes en knuffels O+ Maar ze snapt niet hoe ze moet springen :') Dan springt Noortje op de schutting en dan hupst ze wat, kijkt omhoog naar de schutting en loopt dan miauwend weg :') !!

dinsdag 14 juli 2015 @ 19:58:46 #188
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154339765
Wat een leuke update!

Mooi stel en zo fijn als ze zomaar ineens socialer worden he? Hebben er hier ook 1 die ineens ontdekt heeft dat kroelen heerlijk is O+
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:37:42 #189
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154353272
Waar bleek ze last van te hebben dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154353821
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:37 schreef Valerie. het volgende:
Waar bleek ze last van te hebben dan?
Een voedselallergie :) Ze kan tegen heel weinig voer. Simpel royal canin food allergy spul kan ze al niet hebben. Alleen die van specific gaat goed.
pi_154353829
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een leuke update!

Mooi stel en zo fijn als ze zomaar ineens socialer worden he? Hebben er hier ook 1 die ineens ontdekt heeft dat kroelen heerlijk is O+
Oh maar dat kroelen wist ze wel. Maar dan als het haar uit kwam. En dat is gewoon nu echt 10x zo vaak als voor dat nieuwe voer O+
pi_154354226
Update O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 15 juli 2015 @ 12:57:33 #193
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154356596
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh maar dat kroelen wist ze wel. Maar dan als het haar uit kwam. En dat is gewoon nu echt 10x zo vaak als voor dat nieuwe voer O+
Hier precies zo, genieten!
pi_154389042
Naar alle waarschijnlijkheid komen er nog 2 dames bij.. Ik twijfel al sinds ik Dana heb opgehaald of ik er nog niet 1 of 2 bij wil.. En nu las ik een verhaal en was ik ontroerd.

Er is een woning ontruimd in een gemeente niet al te ver bij mij vandaan.. en daar was een moederpoes met een nestje. De moederpoes is in alle hectiek gevlucht en heeft haar nest achter gelaten. Na de ontruiming hebben de gemeente medewerkers het nestje met kittens zo achter gelaten. Een paar dagen daarna is er door de buurt melding gemaakt, maar toen was het al te laat voor 4 van de 6 kittens. Die zijn geruimd en de andere 2 zijn zo achter gelaten. Deze zijn opgevangen door buurtbewoners en uiteindelijk bij het asiel aangemeld.

En bij deze 2 dames ga ik zaterdag kijken, maar eigenlijk formaliteit. Want ze zijn leuk O+ En dan zou ik ze volgende week op kunnen halen, want dan is het lang genoeg geleden na de inentingen en zijn ze oud genoeg (geschat).

Dus nu zoek ik weer namen, heb ik weer nieuwe speeltjes nodig en heb ik nog een goeie week om mijn huis kitten proof te maken :7
pi_154389155
De vrouw van het opvanggezin was zo lief toen ze over ze praatte, maar het zijn wel weer 2 doerakken. Het gaat om een zwarte (met 6 witte haren op haar bef) en een grijze. En die grijze vind slippers dus leuk, dus die neemt ze mee naar haar mand. En die zwarte die jat brokjes bij haar oudere katten uit de bak.

En meer van dat soort voorbeelden. Dit word weer leuk :')
pi_154486960

vrijdag ophalen *;
pi_154489280
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:19 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vrijdag ophalen *;
O+
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  Moderator dinsdag 21 juli 2015 @ 12:11:11 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154510024
Hoe lang zijn ze bij die kittens bij Moeke geweest. Wij hebben een kat die na 4½ week ofzo bij een 'probleem gezin' weg kwam. Die jaar pist nu in de hele garage 's nachts en is gedragsgestoord :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154605147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:11 schreef derLudolf het volgende:
Hoe lang zijn ze bij die kittens bij Moeke geweest. Wij hebben een kat die na 4½ week ofzo bij een 'probleem gezin' weg kwam. Die jaar pist nu in de hele garage 's nachts en is gedragsgestoord :P
Ze zijn zo'n 4 weken bij moeder geweest en 5 weken bij pleegmoeder.
pi_154605152

De dames :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')