Van de NOS en RTL zou ik dat inderdaad niet vooraf kunnen zeggen, van powned zeker wel. Het is simpelweg hun format om alles belachelijk te maken. Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van die andere zenders qua journalistiek, en ja, selectief filmen kan absoluut.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Geenstijl als argument gebruiken om aan te willen tonen dat iets niet waar zou zijn.
Toch jammer dat de wereldomroep, NOS, RTL4 etc allemaal 'toevallig' de klaplopers hebben gefilmd. Ook stoer hoe ze dat hebben geregisseerd dat op het plein achter de geïnterviewden ook 'het type kraker' vol vertegenwoordigd was. Je kan derhalve niet zeggen dat men selectief heeft lopen filmen.
Dus eerst zeg je dat GS de 'slechte' eruit pikken en een paar regels later zeg je dat de krakers toch wel oververtegenwoordigd zijn maar dat dit niet raar is. Dan is het toch ook niet raar dat juist deze mensen op beeld verschijnen??quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:40 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Zegt de koning van de aannames. "even generaliseren"
GS is tendentieus en jij weet net zo goed als ik dat die verslaggever ze eruit heeft gepikt omdat hij standaard mensen voor lul wilt zetten. Dat is hun format. Als hij een intelligent antwoord krijgt zendt hij het gewoon niet uit.
Er langs gereden, toe maar.Dat jij op basis van het uiterlijk van mensen je niet kunt inleven en hun hele boodschap wegzet is jouw probleem.
Kijk verder dan je neus lang is. De problemen waar deze mensen voor op komen worden breed gedragen in de maatschappij, zowel hier als in de VS staan meer dan 50% er positief tegenover. Dat de krakersgemeenschap wellicht oververtegenwoordigd is in de beweging is op zich geen verrassing gezien de aard van het protest, en zeker geen diskwalificatie.
En een winnaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Eerlijk is eerlijk..je bent een aanhouder....................
Ik woon niet in Nederland, dus dat gaat moeilijk worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je kan niet met zoveel man tegelijk discussiëren... daar waar een groep actief is zul je geen overeenstemming vinden, immers hoe meer mensen, hoe meer meningen. Zouden ze op dat plein ook moeten weten. Als je eens met mij hierover wilt discussieren kan dat, zaterdag en zondag heb ik weekend, zaterdag kunnen we elkaar één op één spreken. Zondag niet want Ajax-Feyenoord.
[..]
Eerlijk is eerlijk..je bent een aanhouder....................
Binnenkort woon ik ook niet meer in NLquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik woon niet in Nederland, dus dat gaat moeilijk worden.![]()
Daarnaast denk ik dat een normale discussie met meerdere mensen ook op internet mogelijk is. Zolang men de persoonlijke aanvallen achterwege laat en generalisaties niet als feiten neerzet. Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle vvd-ers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen weet ik dat dat niet zo is. Dus laat ik het achterwege.
Je snapt toch wel dat Geenstijl juist dat selectief groepje eruit pikt om een dat beeld te bevestigen he.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:44 schreef draaijer het volgende:
Graaiers zijn de mensen die met een onterechte uitkering lekker niks willen doen, maar toch meer verlangen van de mensen die er snoeihard voor werken!
Ik heb maandag enkele interviews gehoord (Radio1) en wat filmpjes gezien, maar het gevoel dat we hier te maken hebben met een nieuwe hobby van de linkse werkschuwen bekruipt me!
Oordeel zelf hoe kansloos dit is!
Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel.
De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker
Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij! Wil je wat anders betekenen dan je steentje bij te dragen door iets te doneren of belasting af te dragen, ga dan in de lokale politiek.
Hier een link naar het bovengenoemde voorbeeld
Of google even : youtube occupy amsterdam
Ah! Jij kan niet wat de Occupyers wel kunnen. En daarom snap jij niet wat er nu gebeurd.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je kan niet met zoveel man tegelijk discussiëren...
Zij kunnen dat ook niet getuige het feit dat meer dan de helft niet eens weet waarom ze er zijn...... ze denken dat ze het weten...maar weten het niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah! Jij kan niet wat de Occupyers wel kunnen. En daarom snap jij niet wat er nu gebeurd.
En de rest van de omroepen/journaals?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:48 schreef Nee het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat Geenstijl juist dat selectief groepje eruit pikt om een dat beeld te bevestigen he.
Dat is het doel van Occupy: Het formuleren van de eis.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zij kunnen dat ook niet getuige het feit dat meer dan de helft niet eens weet waarom ze er zijn...... ze denken dat ze het weten...maar weten het niet.
[..]
En de rest van de omroepen/journaals?
Je moet wel opletten als je discussieert.quote:http://www.adbusters.org/(...)ccupywallstreet.html
Adbusters , 13 Jul 2011
The beauty of this new formula, and what makes this novel tactic exciting, is its pragmatic simplicity: we talk to each other in various physical gatherings and virtual people's assemblies we zero in on what our one demand will be, a demand that awakens the imagination and, if achieved, would propel us toward the radical democracy of the future and then we go out and seize a square of singular symbolic significance and put our asses on the line to make it happen.
Weten de mensen in Amsterdam dat ook want ik heb nog niemand hierover gehoord......quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het doel van Occupy: Het formuleren van de eis.
[..]
Je moet wel opletten als je discussieert.
Dan moet je daar naartoe en niet de hele dag zitten te Fok!ken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Weten de mensen in Amsterdam dat ook want ik heb nog niemand hierover gehoord......
Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je daar naartoe en niet de hele dag zitten te Fok!ken.
Nee, dat vind ik niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
Ja, dat ligt aan jou.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggen
Het idee dat ik krijg is dat ze er staan omdat ze een gevoel van onbehagen hebben over verschillende zaken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggen
Dat wil nog niet zeggen dat het huidige stelsel perfect is en dat er niets verbeterd kan worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Laat staan schoppen tegen het huidige stelsel wat je voorziet van geld om je te voorzien in je levensstandaard!
Wauw! Dat zie je idd niet bij NLse bedrijven...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:11 schreef draaijer het volgende:
De mensen in de US vind ik eigenlijk meer committed naar hun werkgever en de sfeer is echt top. Hier gaan we lekker rustig roken, een beetje koffie drinken bij de automaat etc.
Wat een HOAX. Nee, ik krijg geen geld voor deze post. Komt echt uit mezelf.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
Nog steeds lees ik niets over de echte OORZAAK
Dus zal ik het vertellen en mag u zeggen of het een sprookje is.
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
WOGGEN is een Amerikaanse uitvinding?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 03:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wauw! Dat zie je idd niet bij NLse bedrijven...
Dus je had er niet gaan staan als er maar 2 mensen hadden gestaan? Maakt dat jou niet tot een meeloper?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:29 schreef rakotto het volgende:
Aardig wat mensen voor Nederlanders. Misschien moet ik ook maar eens mezelf daarbij toevoegen.
Alle democraten zijn meelopers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je had er niet gaan staan als er maar 2 mensen hadden gestaan? Maakt dat jou niet tot een meeloper?
Fixedquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle democraten Fok!-ers zijn meelopers.
Een individualist.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fixed
Wat ben jij dan eigenlijk? Een commie?
quote:'Een nieuwe Pieter Lieftinck, dat is wat Europa nodig heeft'
De zogenoemde Occupy-beweging begint mondiale allures te krijgen. Het lijkt verstandig deze beweging, die weleens revolutionaire dimensies zou kunnen aannemen als de europroblematiek niet snel wordt opgelost, uiterst serieus te nemen.
Geldadel
De geschiedenis herhaalt zich nooit precies, en toch is er een zekere analogie met de beweging van de sansculotten, de 'kleine luyden' die de ruggengraat vormden van de Franse Revolutie. Enerzijds voelt men zich bedreigd door onzekerheid over zijn baan, zijn inkomen en carrière, inflatie, en een onbestemd gevoel van een op handen zijnde sociale crisis. Anderzijds is er de nieuwe geldadel van bankiers en financiële goochelaars, die bonussen en andere voordelen en privileges incasseren zonder dat de meerderheid van de bevolking hiervoor enige rechtvaardiging ziet. Het is het nieuwe Ancien Régime.
Het lijkt het de hoogste tijd om te komen tot een structurele hervorming van de financiële wereld, voordat we inderdaad terechtkomen in een toestand van revolutie waarbij onvermijdelijk veel kapot zou worden gemaakt. Het is de vraag of de Europese politici de urgentie van deze situatie voldoende onderkennen. Het is niet langer een tijd voor pappen en nathouden. We komen er niet door steeds grotere garanties te geven en reservefondsen op te tuigen zonder dat we de wortels van het kwaad zelf aanpakken.
Blijf van de drugs af.......quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
Ik zal het doorgeven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
Haha... in veel Nederlandse steden heeft de financiele maffia permanente vestigingen vanwaaruit zijn haar criminele activiteiten plant, voorbereid en uitvoert. Toch horen we daar geen enkele VVD-er over... Ik zou juist verwachten dat de VVD de occupy beweging zou steunen, immers het liberalisme zou zich sterk moeten maken voor gelijke kansen voor iedereen die bereid is zich ergens voor in te zetten. Helaas blijkt het VVD liberalisme een valse vlag te zijn, de VVD is er enkel om de belangen van een kleine elite te beschermen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Janena het volgende:
AMSTERDAM - De VVD in Amsterdam wil een einde maken aan het tentenkamp van de beweging Occupy op het Amsterdamse Beursplein.
Fractievoorzitter Robert Flos vindt dat burgemeester Eberhard van der Laan hierover in gesprek moet gaan met de betogers. Wat Flos betreft sluit het tentenkamp volgende week, liet het raadslid vrijdag weten.
''Het is niet goed dat er in de stad een permanente antiglobalistische minicamping ontstaat'', zegt Flos.
nu.nl
Over selectief filmen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:44 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Van de NOS en RTL zou ik dat inderdaad niet vooraf kunnen zeggen, van powned zeker wel. Het is simpelweg hun format om alles belachelijk te maken. Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van die andere zenders qua journalistiek, en ja, selectief filmen kan absoluut.
Ik zie het verschil niet. Ik zie dezelfde soort idioten die zichzelf voor lul zetten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:10 schreef Bobsjoke het volgende:
[..]
Over selectief filmen.
Het verschil tussen Bobsjoke en Pownews:
Ik zet alleen mezelf voor lul en Pownews zet alleen andere mensen voor lul.
Ik denk dat niemand problemen heeft als Occupy wat pandjes gaat huren vanwaar zij hun acties kunnen doen. Oh nee wacht.....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Haha... in veel Nederlandse steden heeft de financiele maffia permanente vestigingen vanwaaruit zijn haar criminele activiteiten plant, voorbereid en uitvoert.
Mensen vinden het niet eenvoudig de economie te begrijpen. Een deel van de mensen loopt blind achter de markt aan en anderen hebben hun twijfels. Wat vinden economen ervan? Adair Turner (de britse regulator) bekritiseert het versimpelde marktdenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
De VVD is een antidemocratische club die NL aan de Amerikaanse Neo-cons uitlevert. De VVD zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Janena het volgende:
AMSTERDAM - De VVD in Amsterdam wil een einde maken aan het tentenkamp van de beweging Occupy op het Amsterdamse Beursplein.
Fractievoorzitter Robert Flos vindt dat burgemeester Eberhard van der Laan hierover in gesprek moet gaan met de betogers. Wat Flos betreft sluit het tentenkamp volgende week, liet het raadslid vrijdag weten.
''Het is niet goed dat er in de stad een permanente antiglobalistische minicamping ontstaat'', zegt Flos.
nu.nl
Precies... hoogverraadquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VVD is een antidemocratische club die NL aan de Amerikaanse Neo-cons uitlevert. De VVD zou verboden moeten worden.
hoe had je het graag willen zien?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:24 schreef draaijer het volgende:
Wow, occupy is overal hetzelfde. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad allemaal working class people zijn!!
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=30791
Echt overal zie je de alternatieve lutsers. Get a life!
Het idee van occupy is in de basis ok. Maar de uitvoering en de details zuigen. Toch weer een hippie excuus om saamhorigheid te creëren
Als je spreekt van de 99% dat je dan ook de "standaard" mensen daar ziet lopen. Zowel in NL als blijkbaar in LA lopen er meer hippies en kraker typetjesquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
hoe had je het graag willen zien?
Mijn mening komt door alle filmpjes op youtube, geenstijl, nos, biertijd etc. Ook de interviews op radio 1 sluiten naadloos aan op wat je hier ziet. Ik schaam me er een beetje voorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Mooi om te zien hoe deze ad hoc beweging de weldenkende cynici flink over de zeik krijgt. Nu zijn het weer vieze hippies, dan zijn het verwende papkinderen met merkkleding; nu zijn het weekenddemonstranten/yuppen, dan weer werkloze losers; nu zijn ze te vaag en partijloos, dan weer schurken ze teveel tegen partijen en vakbonden aan; nu zijn ze te anti-kapitalistisch, dan weer teveel binnen het systeem.
Onze columnisten en opiniemakers recyclen al deze opinies omdat ze niet kunnen geloven dat er echt mensen zijn die het iets kan schelen, die niet uit zijn op direct eigenbelang.
Ook op de livestreams.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:50 schreef Tinkepink het volgende:
Het is inderdaad jammer dat vooral het stereotype beroeps-demonstrant in beeld wordt gebracht. Ik ondersteun de beweging ook, maar loop over het algemeen toch echt in een mantelpakje.
Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor dat een klant me daar ziet rondlopenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook op de livestreams.
Ik ben absoluut van mening dat er zaken moeten veranderen, maar ik krijg echt enorme afkeer door de mensen die er nu staan te demonstreren. Ik doe het wel op mijn eigen manier
Ik reageer vooral op de columnisten, muv 'mijn' Groene Amsterdammer (pro). Livestreams heb ik echt geen zin in/tijd voor, maar misschien ga ik morgen even kijken hier in Den Haag, moet toch in de stad wezen. Zie liever met eigen ogen de mensen en sfeer dan op filmpjes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mijn mening komt door alle filmpjes op youtube, geenstijl, nos, biertijd etc. Ook de interviews op radio 1 sluiten naadloos aan op wat je hier ziet. Ik schaam me er een beetje voor
Agree.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik reageer vooral op de columnisten, muv 'mijn' Groene Amsterdammer (pro). Livestreams heb ik echt geen zin in/tijd voor, maar misschien ga ik morgen even kijken hier in Den Haag, moet toch in de stad wezen. Zie liever met eigen ogen de mensen en sfeer dan op filmpjes.
Werk je bij het RIAG?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor de een klant me daar ziet rondlopen
Nee. In het bedrijfsleven. Ik zie nu trouwens dat ik een rare typefout heb gemaaktquote:
Op jouw manier????quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook op de livestreams.
Ik ben absoluut van mening dat er zaken moeten veranderen, maar ik krijg echt enorme afkeer door de mensen die er nu staan te demonstreren. Ik doe het wel op mijn eigen manier
Deze redenatie kan ik niet volgen. Dat je je je niet kan vinden in een uitingsvorm, wil toch niet zeggen dat je het niets kan schelen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef GrapJ het volgende:
[..]
Op jouw manier????
Dat is dus het belachelijk maken van mensen die het wel wat kan schelen. Jij zou op jouw manier lekker ergens anders naartoe moeten gaan en je niet met grote mensenzaken bemoeien.
Waar lees je dat het mij niks kan schelen. Scroll is iets omhoog!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef GrapJ het volgende:
[..]
Op jouw manier????
Dat is dus het belachelijk maken van mensen die het wel wat kan schelen. Jij zou op jouw manier lekker ergens anders naartoe moeten gaan en je niet met grote mensenzaken bemoeien.
Ik steun de Occupy gedachte, maar ik kan me zeker vinden in jouw kritiek. Ik zou het bijzonder fijn vinden als de beweging met een aantal echte standpunten kwam, ipv dat iedereen er om zijn eigen reden gaat staan. Een massale beweging met alleen individuele motieven is per defenitie geen massale beweging natuurlijk. Wdb organiseren ze het beter in Amerika.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook op de livestreams.
Het werd tijd, nu maar zien dat ze met eeen heldere en eensgezinde boodschap komen!quote:In heel Nederland gaan aanhangers van de beweging Occupy vandaag de straat op. Het is het begin van de tweede week van de protestbeweging in Nederland.
In Rotterdam begint rond het middaguur bij het WTC-gebouw aan de Coolsingel een protestmars. In Amsterdam is een mars gepland van het Beursplein naar De Nederlandsche Bank. Op het Malieveld in Den Haag begint om 12.00 uur een openbare manifestatie met debatten en workshops. De verschillende groepen proberen gezamenlijk een wereldwijde boodschap te formuleren om het huidige financiële systeem te verbeteren. Ook in Groningen, Winschoten en Nijmegen zijn bijeenkomsten gepland.
Sinds zaterdag 15 oktober staan in Amsterdam en Den Haag tentenkampen van Occupy. In de Amsterdamse gemeenteraad pleit de VVD voor spoedige sluiting van het actiekamp op het Beursplein. Op het Malieveld mogen de betogers voorlopig tot maandag 18.00 uur blijven. Maandag in de loop van de dag wordt opnieuw overlegd over mogelijke verlenging.
Selectief filmenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:24 schreef draaijer het volgende:
Wow, occupy is overal hetzelfde. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad allemaal working class people zijn!!
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=30791
Echt overal zie je de alternatieve lutsers. Get a life!
Het idee van occupy is in de basis ok. Maar de uitvoering en de details zuigen. Toch weer een hippie excuus om saamhorigheid te creëren
"Can I occupy your pants"quote:
Ik snap zijn vraag welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
"Can I occupy your pants"![]()
Ik ben van de week een paar keer geweest na werktijd en ik ben inderdaad gespot door een verdachten en heb een waarschuwing aan mijn rok hangen, dat ik dit soort activiteiten niet mag doen zolang ik in dienst ben. Ik kan er dus niet meer heenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor dat een klant me daar ziet rondlopen
???quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:26 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Ik ben van de week een paar keer geweest na werktijd en ik ben inderdaad gespot door een verdachten en heb een waarschuwing aan mijn rok hangen, dat ik dit soort activiteiten niet mag doen zolang ik in dienst ben. Ik kan er dus niet meer heen
Ik mag zolang ik in dienst ben bij mijn werkgever niet meer naar dit soort bijeenkomsten. Heb hiervoor dus ook een waarschuwing gekregen.quote:
Het ligt iets gevoeliger dan zo zwart-wit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Je werkgever verbiedt je dus je democratische rechten uit te oefenen?
Ik zou niet willen werken voor zo'n kapitalist die je de wet voorschrijft in je vrije tijdquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Tja daar is ook iets voor te zeggen. Mijn werkgever schrijft iedereen de wet voor, althans als men zich er niet aan houdt, kan ik in beeld komen. Je kunt post van mij krijgen of je mag op bezoek komen.;)quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zou niet willen werken voor zo'n kapitalist die je de wet voorschrijft in je vrije tijd
Leuk voor een bedrijf werken. Kun je proeven hoe het is om in een dictatuur te leven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:24 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Tja daar is ook iets voor te zeggen. Mijn werkgever schrijft iedereen de wet voor, althans als men zich er niet aan houdt, kan ik in beeld komen. Je kunt post van mij krijgen of je mag op bezoek komen.;)
Als mijn werkgever het gore lef zou hebben zich met mijn priveleven te gaan bemoeien dan gaat hem dat een hoop problemen opleverenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:41 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Leuk voor een bedrijf werken. Kun je proeven hoe het is om in een dictatuur te leven.
Ik had het totnu toe nog niet als vervelend ervaren maar het heeft wel stof tot nadenken gegeven. met sommige dingen die niet geaccepteerd worden kan ik leven maar dit is een twijfel geval.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als mijn werkgever het gore lef zou hebben zich met mijn priveleven te gaan bemoeien dan gaat hem dat een hoop problemen opleveren
Principes handhaven is vrijwel nooit gratis. In ieder geval goed om te horen dat het vragen bij je oproept.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:29 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Ik had het totnu toe nog niet als vervelend ervaren maar het heeft wel stof tot nadenken gegeven. met sommige dingen die niet geaccepteerd worden kan ik leven maar dit is een twijfel geval.
Als het een privaat bedrijf is lijkt het me niet dat ze daar ook maar iets over te zeggen hebben? Politie of defensie, dat kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:29 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Ik had het totnu toe nog niet als vervelend ervaren maar het heeft wel stof tot nadenken gegeven. met sommige dingen die niet geaccepteerd worden kan ik leven maar dit is een twijfel geval.
Bronquote:Europa is, net als het oude China, overgeleverd aan ambtenaren. We stemmen wel maar veel uitmaken doet het niet. Dat stelt redacteur Martin Sommer.
Een democratisch Europa is een achterhaald idee Even naar Frankrijk voor de frisse lucht. Daar werd het nieuws deze week overheerst door 'un bébé pour l'Elysée'. Nu gaat Sarkozy alsnog de presidentsverkiezingen winnen volgend jaar. Het andere nieuws was namelijk dat zijn socialistische uitdager François Hollande heet, een onpresidentiële dorknoper. Mocht Hollande toch winnen, dan wil hij de Franse pensioenleeftijd van 60 jaar in ere herstellen. Die heeft Sarkozy namelijk onlangs met veel spul en moeite naar 62 verhoogd.
Fratsen
Vroeger dacht je bij zulke berichten: rare jongens die Fransen, maar ook wel gezellig exotisch zo dicht bij huis. Tegenwoordig is Frankrijk een soort binnenland en denk je: die fratsen om president te worden kosten óns onze belastingcenten en pensioenen. En we hebben er niks over te zeggen. Dit is wat eraan schort in Europa. De politiek blijft nationaal, de verknooptheid is internationaal. Meteen begrijp je waarom zo'n eurosanering zo moeizaam tot stand komt. De helden zijn tegenwoordig Europese bankiers, IMF-bazen, economen. Ondernemers die vinden dat er moet worden 'doorgepakt' meldden zich deze week.
Zij weten allemaal hoe het moet. Maar een mandaat hebben al die helden niet. De schurken zijn politici. Die moeten eens opschieten. Schande dat zo'n ministaatje als Slowakije door tegen het noodfonds te stemmen bijna de euro om zeep hielp, schreef Europarlementariër Sophie in 't Veld (D66) in de Volkskrant. Maar zelfs Slowakije heeft het vetorecht en ook daar voelen politici zich mandatarissen van hun kiezers. Anders dan in het Europarlement, zeg ik er voor de zekerheid bij, waar die relatie tussen kiezer en gekozene in geen velden of wegen te bekennen is.
Toen de euro begon, was het idee dat de eurolanden vanzelf naar elkaar toe zouden groeien. Convergentie heette dat. Nog zo'n modewoord: benchmarking. De goeden houden de slechten bij de les. Allemaal vergeten en niks van terechtgekomen. Nationale politiek bleef nationale politiek. Griekse politici hebben nooit de aanvechting gehad Nederlandse kiezers iets te beloven. Begrijpelijk, daar lagen hun belangen niet. Het eindspel om de euro is een strijd tussen Frankrijk en Duitsland. Alles draait zoals vanouds om de as Parijs-Berlijn. De harde praktijk is: nationale politici botsen, maar ze botsen tragisch want de macht is ze intussen ontglipt.
Eind van de democratie
Hierover schreef de Fransman Jean-Marie Guéhenno al in 1994 zijn even sombere als briljante boek Het einde van de democratie. Toen al voorspelde hij het spoedige eind van een Europese munt die er nog niet eens was. Alleen met een gezamenlijke budgetverantwoordelijkheid zou zo'n munt kunnen bestaan (precies de kwestie nu). Die gezamenlijkheid zou moeten wortelen in een gevoelde Europese lotsverbondenheid. Die is er nu eenmaal niet. Er is geen Europese geschiedenis, geen Europese identiteit, er is nog steeds gehannes over waar de grens van Europa nu eigenlijk ligt.
Er is geen Europese politiek maar de Europese Unie bestaat wel. Wat Guéhenno al in 1994 zag en wat zich nu voltrekt, is de komst van Europa als nieuwe vorm van een ouderwets keizerrijk. Zonder hart, zonder richting. Gestuurd door ambtenaren, regels en procedures, niet door een machtskern die de uitdrukking is van het sociaal contract tussen volk en bestuur. Bij de strijd om de euro gaat de aandacht vooral naar de natie en het verlies van soevereiniteit.
Luchtspiegeling
Rutte verklaart aanhoudend geen soevereiniteit overboord te zetten. Daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken. Nederland opereert al sinds Napoleon 'in de oksel' van de Europese grootmachten. Wij Nederlanders weten heel goed dat we van de luimen van anderen afhankelijk zijn, en we opereren daar al twee eeuwen handig in.
Belangrijker is wat Guéhenno over de zogeheten federalisten schrijft. Voorstanders van meer Europa, zoals Sophie in 't Veld, denken dat een democratische EU heel wel mogelijk is. Meestal wordt dan gedacht aan de Verenigde Staten. Guéhenno vindt dat een luchtspiegeling. De verknooptheid van markten, internationale organisaties en financiële instellingen maakt dat het idee van Europa als 'een soort democratisch eiland' inmiddels net zo ouderwets is als dat van de soevereine natie.
Wij stemmen wel maar veel uitmaken doet het niet. De politiek wordt ook komend weekeinde gemaakt van voldongen feiten. Europa is, net als het oude China, overgeleverd aan ambtenaren, helden zonder mandaat. Dat noemt Guéhenno het einde van de democratie. Onze ministers hebben dat in elk geval begrepen. Hun hoogste ambitie is het leuren met een 'machtige' eurocommissaris. Een ambtenaar.
Het is inderdaad geen baan bij een privaat bedrijf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als het een privaat bedrijf is lijkt het me niet dat ze daar ook maar iets over te zeggen hebben? Politie of defensie, dat kan ik me voorstellen.
Dan staat het altijd vrij natuurlijk om te vragen wat kan in je vrije tijd en wat niet. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:43 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen baan bij een privaat bedrijf.
Het werk wat ik doe is wel leuk om te doen, en helaas nergens anders te doen. Maar goed ik ben een paar dagen geweest na werktijd dat nemen ze mij niet meer af.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Principes handhaven is vrijwel nooit gratis. In ieder geval goed om te horen dat het vragen bij je oproept.
Ik wist dat het een twijfel geval was. dus heb het niet nagevraagd maar ben gewoon gegaan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan staat het altijd vrij natuurlijk om te vragen wat kan in je vrije tijd en wat niet. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Hoeft niet perse met een interview kwam ik achter. (een foto was genoeg in mijn geval)quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo lang ik niet in uniform ben of de naam van het bedrijf noem heb ik geen beperkingen. Probleem is alleen dat nogal wat journalisten weten waar ik werk en het er gewoon bijplempen bij een mogelijk interview.
Ze werkt bij de politie?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Jaja, alleen Amsterdam en Rotterdam meetellen. Zo kan ik het ook. Overal in Nederland komen nu lokale groepen op, of ze bestonden al lang. Maar goed, dat is buiten de randstad dus telt niet voor de landelijke pers.quote:
Zou Joska Fisher weer moletovs naar de politie gooien?quote:
Daar denken ze in andere landen anders over:quote:
Sowieso, zolang je buiten werktijd zonder uniform en zonder je functie/bedrijf te noemen aan een legale demonstratie meedoet moet dat kunnen.quote:Portugese leger schaart zich achter demonstranten
door een van onze correspondenten op okt.18, 2011, onder Politiek
Confrontatie met politie
De Nationale Vereniging van Onderofficieren (ANS) in Portugal heeft verklaard dat, mochten er massale onlusten uitbreken in Portugal, zij de kant van de demonstranten zullen kiezen en sluiten een confrontatie met ordetroepen van de politie niet uit. Dit meldde de Portugese krant Economico.
Taak van het leger: Beschermen van de bevolking
De militairen uitten hun onvrede over de nieuwe bezuinigingsoperaties die de Portugese regering heeft aangekondigd. Deze bezuinigingen treffen vooral de bevolkingsgroepen die het nu al heel moeilijk hebben en daardoor in nog grotere, onoverkomelijke problemen komen. Zij vinden dit onacceptabel en wijzen erop dat de militairen het recht hebben om te demonstreren. Zij herinneren eraan dat premier Coelho tijdens de slotzitting van de “Festas do Povo” (Volkspartij) zei dat de Portugese militairen geen recht hebben om te staken maar wel om te demonstreren. Dat dit demonstreren kan uitmonden in een rechtstreekse confrontatie met de politie sluiten zij niet uit. Een woordvoerder van de ANS deelde mee dat het Portugese leger de plicht heeft om het volk te beschermen en er niet verwacht kan worden dat het private, financiële instellingen zal dienen. “Laat niemand denken dat het leger gebruikt kan worden om de kop in te drukken van onlusten die door deze maatregelen kunnen ontstaan”, aldus de woordvoerder. Met deze nieuwe bezuinigingsronde overtreedt de regering van premier Passos Coelho, volgens de militairen, de grondwettelijke rechten van de soevereiniteit van het land. De politiek wordt volgens hen gegijzeld door internationale financiële instellingen, zoals kredietbeoordelaars, hedgefondsen en speculanten. Deze sturen aan op afwaarderingen van de kredietwaardigheid van landen en speculeren op grote schaal op ´faillissementen´ met de bedoeling om enorme winsten op te kunnen strijken.
Anjerrevolutie
De regering Passos Coelho zal dit ´dreigement´ zeker ter harte nemen. Het Portugese leger heeft al eerder bewezen een keiharde confrontatie met de regering niet uit de weg te gaan. Op 25 april 1974 pleegden zij een bijna geweldloze staatsgreep die een einde maakte aan het bewind van Marcello Caetano, trouw medewerker en opvolger van dictator António de Oliveira Salazar die het land gedurende een periode van 40 jaar met ijzeren vuist onderdrukte. Omdat alle soldaten rode anjers in de lopen van hun wapens hadden gestoken is deze revolutie de geschiedenis ingegaan als de “Anjerrevolutie”.
Democratie blijft lastig, niet?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar denken ze in andere landen anders over:
http://www.gewoon-nieuws.(...)ranten/#.TqL4WrLe7Tp
[..]
Sowieso, zolang je buiten werktijd zonder uniform en zonder je functie/bedrijf te noemen aan een legale demonstratie meedoet moet dat kunnen.
Dan zijn ze strafbaar.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Probleem is dat sommige managers hun bedrijfsregels boven (nationale) wetten willen stellen.
Tja, ook ik maak gebruik van gezichtsherkenningssoftware, doen de wat technologie begrijpende hoernalisten en fotografen ook.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:15 schreef MaMaLief het volgende:
Nee, ik werk niet bij de politie of bij het leger. Waar wel doet er niet toe. Maar Ik kom met mijn hoofd weleens in beeld, en dus kan iemand er makkelijk achter komen en zou het mijn werk lastig kunnen maken.
bericht aangepast. Ik zou door bij dat soort bijeenkomsten te verschijnen de schijn kunnen hebben dat im partijdig ben. En dat moet ik voorkomenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ook ik maak gebruik van gezichtsherkenningssoftware, doen de wat technologie begrijpende hoernalisten en fotografen ook.
Het is voor en door iedereen.....behalve als je niet bij Occupy hoortquote:Op zondag 23 oktober 2011 01:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Toevallig kwam ik er vandaag langs, wat druk zeg! rond 17 uur 30 stonden de trams even stil omdat er zelfs mensen op de trambaan stonden.
Wel bizar dat mensen die claimen voor openheid te staan een groot hek hebben geplaatst op het Beursplein.
Ze staan d'r ook voor jou hoor Ronnieponniequote:Op zondag 23 oktober 2011 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het is voor en door iedereen.....behalve als je niet bij Occupy hoort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |