abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103328786
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geenstijl als argument gebruiken om aan te willen tonen dat iets niet waar zou zijn.

Toch jammer dat de wereldomroep, NOS, RTL4 etc allemaal 'toevallig' de klaplopers hebben gefilmd. Ook stoer hoe ze dat hebben geregisseerd dat op het plein achter de geïnterviewden ook 'het type kraker' vol vertegenwoordigd was. Je kan derhalve niet zeggen dat men selectief heeft lopen filmen.
Van de NOS en RTL zou ik dat inderdaad niet vooraf kunnen zeggen, van powned zeker wel. Het is simpelweg hun format om alles belachelijk te maken. Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van die andere zenders qua journalistiek, en ja, selectief filmen kan absoluut.
pi_103328794
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:40 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Zegt de koning van de aannames. "even generaliseren" :')

GS is tendentieus en jij weet net zo goed als ik dat die verslaggever ze eruit heeft gepikt omdat hij standaard mensen voor lul wilt zetten. Dat is hun format. Als hij een intelligent antwoord krijgt zendt hij het gewoon niet uit.

Er langs gereden, toe maar. :') Dat jij op basis van het uiterlijk van mensen je niet kunt inleven en hun hele boodschap wegzet is jouw probleem.

Kijk verder dan je neus lang is. De problemen waar deze mensen voor op komen worden breed gedragen in de maatschappij, zowel hier als in de VS staan meer dan 50% er positief tegenover. Dat de krakersgemeenschap wellicht oververtegenwoordigd is in de beweging is op zich geen verrassing gezien de aard van het protest, en zeker geen diskwalificatie.
Dus eerst zeg je dat GS de 'slechte' eruit pikken en een paar regels later zeg je dat de krakers toch wel oververtegenwoordigd zijn maar dat dit niet raar is. Dan is het toch ook niet raar dat juist deze mensen op beeld verschijnen?? 8)7
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:45:40 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103328842
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Eerlijk is eerlijk..je bent een aanhouder.................... ;)
En een winnaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103328856
quote:

[..]

Je kan niet met zoveel man tegelijk discussiëren... daar waar een groep actief is zul je geen overeenstemming vinden, immers hoe meer mensen, hoe meer meningen. Zouden ze op dat plein ook moeten weten. Als je eens met mij hierover wilt discussieren kan dat, zaterdag en zondag heb ik weekend, zaterdag kunnen we elkaar één op één spreken. Zondag niet want Ajax-Feyenoord.

[..]

Eerlijk is eerlijk..je bent een aanhouder.................... ;)
Ik woon niet in Nederland, dus dat gaat moeilijk worden. :)

Daarnaast denk ik dat een normale discussie met meerdere mensen ook op internet mogelijk is. Zolang men de persoonlijke aanvallen achterwege laat en generalisaties niet als feiten neerzet. Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle vvd-ers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen weet ik dat dat niet zo is. Dus laat ik het achterwege.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103328938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik woon niet in Nederland, dus dat gaat moeilijk worden. :)

Daarnaast denk ik dat een normale discussie met meerdere mensen ook op internet mogelijk is. Zolang men de persoonlijke aanvallen achterwege laat en generalisaties niet als feiten neerzet. Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle vvd-ers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen weet ik dat dat niet zo is. Dus laat ik het achterwege.
Binnenkort woon ik ook niet meer in NL

Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle onterechte uitkeringstrekkers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen twijfel ik of dat 100% waar is. Dus laat ik het achterwege.
pi_103328987
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:44 schreef draaijer het volgende:
Graaiers zijn de mensen die met een onterechte uitkering lekker niks willen doen, maar toch meer verlangen van de mensen die er snoeihard voor werken!

Ik heb maandag enkele interviews gehoord (Radio1) en wat filmpjes gezien, maar het gevoel dat we hier te maken hebben met een nieuwe hobby van de linkse werkschuwen bekruipt me!

Oordeel zelf hoe kansloos dit is!

Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel.

De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker

Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij! Wil je wat anders betekenen dan je steentje bij te dragen door iets te doneren of belasting af te dragen, ga dan in de lokale politiek.

Hier een link naar het bovengenoemde voorbeeld
Of google even : youtube occupy amsterdam
Je snapt toch wel dat Geenstijl juist dat selectief groepje eruit pikt om een dat beeld te bevestigen he.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:49:03 #107
pi_103329001
quote:

[..]

Je kan niet met zoveel man tegelijk discussiëren...
Ah! Jij kan niet wat de Occupyers wel kunnen. En daarom snap jij niet wat er nu gebeurd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_103329108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah! Jij kan niet wat de Occupyers wel kunnen. En daarom snap jij niet wat er nu gebeurd.
Zij kunnen dat ook niet getuige het feit dat meer dan de helft niet eens weet waarom ze er zijn...... ze denken dat ze het weten...maar weten het niet.

quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:48 schreef Nee het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat Geenstijl juist dat selectief groepje eruit pikt om een dat beeld te bevestigen he.
En de rest van de omroepen/journaals?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:54:53 #109
pi_103329205
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zij kunnen dat ook niet getuige het feit dat meer dan de helft niet eens weet waarom ze er zijn...... ze denken dat ze het weten...maar weten het niet.

[..]

En de rest van de omroepen/journaals?
Dat is het doel van Occupy: Het formuleren van de eis.

quote:
http://www.adbusters.org/(...)ccupywallstreet.html
Adbusters , 13 Jul 2011

The beauty of this new formula, and what makes this novel tactic exciting, is its pragmatic simplicity: we talk to each other in various physical gatherings and virtual people's assemblies we zero in on what our one demand will be, a demand that awakens the imagination and, if achieved, would propel us toward the radical democracy of the future and then we go out and seize a square of singular symbolic significance and put our asses on the line to make it happen.
Je moet wel opletten als je discussieert.

[ Bericht 33% gewijzigd door Papierversnipperaar op 20-10-2011 16:14:33 ]
pi_103330799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is het doel van Occupy: Het formuleren van de eis.

[..]

Je moet wel opletten als je discussieert.
Weten de mensen in Amsterdam dat ook want ik heb nog niemand hierover gehoord......
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:37:18 #111
pi_103330890
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Weten de mensen in Amsterdam dat ook want ik heb nog niemand hierover gehoord......
Dan moet je daar naartoe en niet de hele dag zitten te Fok!ken.
pi_103331091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je daar naartoe en niet de hele dag zitten te Fok!ken.
Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:43:37 #113
pi_103331156
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
Nee, dat vind ik niet.
pi_103331459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet.
Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggen ;)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:52:52 #115
pi_103331520
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggen ;)
Ja, dat ligt aan jou.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:41:41 #116
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103336051
Het is wel een beetje een kutdiscussie hier geworden he? :{
Het boeit me niet wie er daar door de weeks staat te schreeuwen, ik ben veel benieuwder of de massa in het weekend aangroeit als de werkenden zich erbij voegen, niet iedereen kan zomaar vrij opnemen om daar z'n stem te laten horen, al denk ik dat een hoop mensen dat wel zouden willen.
En wat Occupy wil, verandering, verandering van een hoop door en door rotte systemen die uiteindelijk een groot deel van het financiële stelsel misbruiken en soms doen wankelen.
Daarnaast hoop ik vooral op openheid en eerlijkheid, ik ben het zat keer op keer voorgelogen te worden over zaken die ik verder heel goed begrijp omdat de dames en heren politici vinden "dat het volk het niet helemaal hoeft te weten" ik wil juist het naadje van de kous weten, dit is mijn land, mijn volksvertegenwoordiging en ook al ben ik het vaak niet eens met hun besluiten dan wil ik toch tot op de bodem weten hoe ze tot dat besluit zijn gekomen, in plaats van een beroep op de WOB te moeten doen of mezelf eindeloos lang over een ziljoen sites te hoeven navigeren tot ik ergens een PDF'je met uitleg heb gevonden :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103338259
Als ik niet hoefde te werken zou ik er ook zeker gaan zitten. Heb vroeger ook veel gedemonstreerd.
pi_103338872
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het idee dat ik krijg is dat ze er staan omdat ze een gevoel van onbehagen hebben over verschillende zaken.

Ze hebben het gevoel dat de grote corporaties in de wereld de dienst uit maken dat de politici marionetten zijn van die corporaties. Dat alles tegenwoordig in het teken staat van de economie. etc.etc.etc.

Dat gevoel heerst schijnbaar bij steeds meer mensen, vandaar dat je over de hele wereld deze occupy beweging krijgt, ook in landen als hier waar het nog altijd relatief goed gaat, omdat ondanks dat het nog altijd goed gaat mensen wel dat gevoel van onbehagen hebben.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_103359697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Laat staan schoppen tegen het huidige stelsel wat je voorziet van geld om je te voorzien in je levensstandaard!
Dat wil nog niet zeggen dat het huidige stelsel perfect is en dat er niets verbeterd kan worden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103359751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:11 schreef draaijer het volgende:

De mensen in de US vind ik eigenlijk meer committed naar hun werkgever en de sfeer is echt top. Hier gaan we lekker rustig roken, een beetje koffie drinken bij de automaat etc.

Wauw! Dat zie je idd niet bij NLse bedrijven...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103360674
Nog steeds lees ik niets over de echte OORZAAK
Dus zal ik het vertellen en mag u zeggen of het een sprookje is.
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
pi_103360726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
Wat een HOAX. Nee, ik krijg geen geld voor deze post. Komt echt uit mezelf.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:22:46 #123
pi_103361031
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 03:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wauw! Dat zie je idd niet bij NLse bedrijven...
WOGGEN is een Amerikaanse uitvinding?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:29:29 #124
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_103361093
Aardig wat mensen voor Nederlanders. Misschien moet ik ook maar eens mezelf daarbij toevoegen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_103361135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:29 schreef rakotto het volgende:
Aardig wat mensen voor Nederlanders. Misschien moet ik ook maar eens mezelf daarbij toevoegen.
Dus je had er niet gaan staan als er maar 2 mensen hadden gestaan? Maakt dat jou niet tot een meeloper?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:40:21 #126
pi_103361186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je had er niet gaan staan als er maar 2 mensen hadden gestaan? Maakt dat jou niet tot een meeloper?
Alle democraten zijn meelopers.
pi_103361204
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle democraten Fok!-ers zijn meelopers.
Fixed :)

Wat ben jij dan eigenlijk? Een commie?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 08:42:29 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:45:22 #128
pi_103361235
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Fixed :)

Wat ben jij dan eigenlijk? Een commie?
Een individualist.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:48:50 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103361273
quote:
'Een nieuwe Pieter Lieftinck, dat is wat Europa nodig heeft'

De zogenoemde Occupy-beweging begint mondiale allures te krijgen. Het lijkt verstandig deze beweging, die weleens revolutionaire dimensies zou kunnen aannemen als de europroblematiek niet snel wordt opgelost, uiterst serieus te nemen.

Geldadel
De geschiedenis herhaalt zich nooit precies, en toch is er een zekere analogie met de beweging van de sansculotten, de 'kleine luyden' die de ruggengraat vormden van de Franse Revolutie. Enerzijds voelt men zich bedreigd door onzekerheid over zijn baan, zijn inkomen en carrière, inflatie, en een onbestemd gevoel van een op handen zijnde sociale crisis. Anderzijds is er de nieuwe geldadel van bankiers en financiële goochelaars, die bonussen en andere voordelen en privileges incasseren zonder dat de meerderheid van de bevolking hiervoor enige rechtvaardiging ziet. Het is het nieuwe Ancien Régime.

Het lijkt het de hoogste tijd om te komen tot een structurele hervorming van de financiële wereld, voordat we inderdaad terechtkomen in een toestand van revolutie waarbij onvermijdelijk veel kapot zou worden gemaakt. Het is de vraag of de Europese politici de urgentie van deze situatie voldoende onderkennen. Het is niet langer een tijd voor pappen en nathouden. We komen er niet door steeds grotere garanties te geven en reservefondsen op te tuigen zonder dat we de wortels van het kwaad zelf aanpakken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_103361526
quote:
Blijf van de drugs af.......
pi_103363196
Toch jammer dat de occupy in NL in handen is van allerlei soorten conplotdenkers en hippies die aandelen gezondheid uitdelen ( :') ).
pi_103363603
quote:
Ik zal het doorgeven. :') _____
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:41:43 #133
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103363721
AMSTERDAM - De VVD in Amsterdam wil een einde maken aan het tentenkamp van de beweging Occupy op het Amsterdamse Beursplein.

Fractievoorzitter Robert Flos vindt dat burgemeester Eberhard van der Laan hierover in gesprek moet gaan met de betogers. Wat Flos betreft sluit het tentenkamp volgende week, liet het raadslid vrijdag weten.

''Het is niet goed dat er in de stad een permanente antiglobalistische minicamping ontstaat'', zegt Flos.

nu.nl
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:00:02 #134
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103364321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Janena het volgende:
AMSTERDAM - De VVD in Amsterdam wil een einde maken aan het tentenkamp van de beweging Occupy op het Amsterdamse Beursplein.

Fractievoorzitter Robert Flos vindt dat burgemeester Eberhard van der Laan hierover in gesprek moet gaan met de betogers. Wat Flos betreft sluit het tentenkamp volgende week, liet het raadslid vrijdag weten.

''Het is niet goed dat er in de stad een permanente antiglobalistische minicamping ontstaat'', zegt Flos.

nu.nl
Haha... in veel Nederlandse steden heeft de financiele maffia permanente vestigingen vanwaaruit zijn haar criminele activiteiten plant, voorbereid en uitvoert. Toch horen we daar geen enkele VVD-er over... Ik zou juist verwachten dat de VVD de occupy beweging zou steunen, immers het liberalisme zou zich sterk moeten maken voor gelijke kansen voor iedereen die bereid is zich ergens voor in te zetten. Helaas blijkt het VVD liberalisme een valse vlag te zijn, de VVD is er enkel om de belangen van een kleine elite te beschermen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103364694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:44 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Van de NOS en RTL zou ik dat inderdaad niet vooraf kunnen zeggen, van powned zeker wel. Het is simpelweg hun format om alles belachelijk te maken. Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van die andere zenders qua journalistiek, en ja, selectief filmen kan absoluut.
Over selectief filmen.
Het verschil tussen Bobsjoke en Pownews:
Ik zet alleen mezelf voor lul en Pownews zet alleen andere mensen voor lul.
pi_103364797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:10 schreef Bobsjoke het volgende:

[..]

Over selectief filmen.
Het verschil tussen Bobsjoke en Pownews:
Ik zet alleen mezelf voor lul en Pownews zet alleen andere mensen voor lul.
Ik zie het verschil niet. Ik zie dezelfde soort idioten die zichzelf voor lul zetten.
pi_103364802
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Haha... in veel Nederlandse steden heeft de financiele maffia permanente vestigingen vanwaaruit zijn haar criminele activiteiten plant, voorbereid en uitvoert.
Ik denk dat niemand problemen heeft als Occupy wat pandjes gaat huren vanwaar zij hun acties kunnen doen. Oh nee wacht.....

Zitten er trouwens een hoop studenten tussen de Occupy demonstranten??

[ Bericht 5% gewijzigd door Ronnie_bravo op 21-10-2011 15:26:17 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:36:32 #138
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103378148
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mensen vinden het niet eenvoudig de economie te begrijpen. Een deel van de mensen loopt blind achter de markt aan en anderen hebben hun twijfels. Wat vinden economen ervan? Adair Turner (de britse regulator) bekritiseert het versimpelde marktdenken.

Dit is een interessante lezing voor je Ronnie :).

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 21-10-2011 19:14:32 ]
The view from nowhere.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:33:52 #139
pi_103382856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Janena het volgende:

nu.nl
De VVD is een antidemocratische club die NL aan de Amerikaanse Neo-cons uitlevert. De VVD zou verboden moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-10-2011 18:43:29 ]
pi_103382893
Loool die zwerver in EénVandaag.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:30:33 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103385213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD is een antidemocratische club die NL aan de Amerikaanse Neo-cons uitlevert. De VVD zou verboden moeten worden.
Precies... hoogverraad w/

Waar was de tijd dat de valbijl nog wel eens gehanteerd werd? Dat waren nog eens mooie tijden w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103388004
Wow, occupy is overal hetzelfde. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad allemaal working class people zijn!!

http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=30791

Echt overal zie je de alternatieve lutsers. Get a life!

Het idee van occupy is in de basis ok. Maar de uitvoering en de details zuigen. Toch weer een hippie excuus om saamhorigheid te creëren
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:39:42 #143
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_103389054
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:24 schreef draaijer het volgende:
Wow, occupy is overal hetzelfde. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad allemaal working class people zijn!!

Het idee van occupy is in de basis ok. Maar de uitvoering en de details zuigen. Toch weer een hippie excuus om saamhorigheid te creëren
hoe had je het graag willen zien?
:')
pi_103389149
Mooi om te zien hoe deze ad hoc beweging de weldenkende cynici flink over de zeik krijgt. Nu zijn het weer vieze hippies, dan zijn het verwende papkinderen met merkkleding; nu zijn het weekenddemonstranten/yuppen, dan weer werkloze losers; nu zijn ze te vaag en partijloos, dan weer schurken ze teveel tegen partijen en vakbonden aan; nu zijn ze te anti-kapitalistisch, dan weer teveel binnen het systeem.

Onze columnisten en opiniemakers recyclen al deze opinies omdat ze niet kunnen geloven dat er echt mensen zijn die het iets kan schelen, die niet uit zijn op direct eigenbelang.
pi_103389577
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

hoe had je het graag willen zien?
Als je spreekt van de 99% dat je dan ook de "standaard" mensen daar ziet lopen. Zowel in NL als blijkbaar in LA lopen er meer hippies en kraker typetjes

Ik vind de manier hoe mensen praten over inkomensverschillen ook absoluut niet fijn. Er mag verschil zijn, omdat mensen zich ook anders inzetten en over andere competenties bezitten etc. De 1 werkt 60+ uur, de ander 40 uur of minder. Dat mag je ook best belonen
pi_103389660
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Mooi om te zien hoe deze ad hoc beweging de weldenkende cynici flink over de zeik krijgt. Nu zijn het weer vieze hippies, dan zijn het verwende papkinderen met merkkleding; nu zijn het weekenddemonstranten/yuppen, dan weer werkloze losers; nu zijn ze te vaag en partijloos, dan weer schurken ze teveel tegen partijen en vakbonden aan; nu zijn ze te anti-kapitalistisch, dan weer teveel binnen het systeem.

Onze columnisten en opiniemakers recyclen al deze opinies omdat ze niet kunnen geloven dat er echt mensen zijn die het iets kan schelen, die niet uit zijn op direct eigenbelang.
Mijn mening komt door alle filmpjes op youtube, geenstijl, nos, biertijd etc. Ook de interviews op radio 1 sluiten naadloos aan op wat je hier ziet. Ik schaam me er een beetje voor
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:50:55 #147
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103389893
Het is inderdaad jammer dat vooral het stereotype beroeps-demonstrant in beeld wordt gebracht. Ik ondersteun de beweging ook, maar loop over het algemeen toch echt in een mantelpakje.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_103389964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:50 schreef Tinkepink het volgende:
Het is inderdaad jammer dat vooral het stereotype beroeps-demonstrant in beeld wordt gebracht. Ik ondersteun de beweging ook, maar loop over het algemeen toch echt in een mantelpakje.
Ook op de livestreams.

Ik ben absoluut van mening dat er zaken moeten veranderen, maar ik krijg echt enorme afkeer door de mensen die er nu staan te demonstreren. Ik doe het wel op mijn eigen manier
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:55:10 #149
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103390182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ook op de livestreams.

Ik ben absoluut van mening dat er zaken moeten veranderen, maar ik krijg echt enorme afkeer door de mensen die er nu staan te demonstreren. Ik doe het wel op mijn eigen manier
Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor dat een klant me daar ziet rondlopen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 21-10-2011 21:04:15 ]
pi_103390188
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Mijn mening komt door alle filmpjes op youtube, geenstijl, nos, biertijd etc. Ook de interviews op radio 1 sluiten naadloos aan op wat je hier ziet. Ik schaam me er een beetje voor
Ik reageer vooral op de columnisten, muv 'mijn' Groene Amsterdammer (pro). Livestreams heb ik echt geen zin in/tijd voor, maar misschien ga ik morgen even kijken hier in Den Haag, moet toch in de stad wezen. Zie liever met eigen ogen de mensen en sfeer dan op filmpjes.
pi_103390602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Ik reageer vooral op de columnisten, muv 'mijn' Groene Amsterdammer (pro). Livestreams heb ik echt geen zin in/tijd voor, maar misschien ga ik morgen even kijken hier in Den Haag, moet toch in de stad wezen. Zie liever met eigen ogen de mensen en sfeer dan op filmpjes.
Agree.
Succes
pi_103390634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor de een klant me daar ziet rondlopen :')
Werk je bij het RIAG? ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:03:23 #153
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103390712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Werk je bij het RIAG? ;)
Nee. In het bedrijfsleven. Ik zie nu trouwens dat ik een rare typefout heb gemaakt :')
pi_103392273
quote:

[..]

Ook op de livestreams.

Op jouw manier????

Dat is dus het belachelijk maken van mensen die het wel wat kan schelen. Jij zou op jouw manier lekker ergens anders naartoe moeten gaan en je niet met grote mensenzaken bemoeien.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:30:09 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103392458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef GrapJ het volgende:

[..]

Op jouw manier????

Dat is dus het belachelijk maken van mensen die het wel wat kan schelen. Jij zou op jouw manier lekker ergens anders naartoe moeten gaan en je niet met grote mensenzaken bemoeien.
Deze redenatie kan ik niet volgen. Dat je je je niet kan vinden in een uitingsvorm, wil toch niet zeggen dat je het niets kan schelen?
pi_103392492
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef GrapJ het volgende:

[..]

Op jouw manier????

Waar lees je dat het mij niks kan schelen. Scroll is iets omhoog! :O

Rectificatie : je reageerde zelfs op die post... :)
pi_103395682
Beste Draaijer, zogauw jij iets durft te zeggen over de OORZAAK zal ik je serieus nemen maar alles wat je totnogtoe hebt bijgedragen aan de werkelijkheid is een grote hoeveelheid frustratie.
De boeven doen dit expres (een nietszeggende discussie starten om het gesprek over het hoofdonderwerp te saboteren) en jij doet er vrolijk aan mee. Me dan ook dwingen om te reageren op iets wat niets met het hoofdonderwerp te maken heeft is voor mij een overduidelijk teken aan de wand.
Heb je je ondertussen al verdiept in wat USURY nou precies is ????
Als die discussie echt op gang komt kunnen we er wel wat aan doen maar (en misschien bedoel je het goed) door mensen zoals jij wordt elke keer de aandacht afgeleid naar truttige bijzaken.
Probeer nou eerst eens goed na te denken voordat je weer reageert.
pi_103408255
Beste Draaijer,

Hoe goed je het misschien ook bedoeld, het komt verkeerd over.
Ik zal nog een keer proberen om de OORZAAK tot in detail voor te kauwen; Ik hoop dan wel dat je bij het beantwoorden over het onderwerp blijft praten en niet met slappe nietszeggende argumenten probeert om de discussie te frustreren.
Ruim 96 jaar geleden was er een groepje vriendjes die de mensen van deze planeet welvaart en voorspoed beloofden als we mee zouden doen met hun monetaire ideetjes. Woodrow Wilson was degene die verantwoordelijk was voor het "in de wet brengen" van de monetaire maatregelen. Nog geen drie jaar later had Wilson al in de gaten dat er alleen voorspoed en welzijn zou zijn voor een select groepje mensen en hij heeft ook in het openbaar gezegd dat hij een grote fout had begaan en de feitelijke macht (die bij een regering zou moeten liggen) heeft weggegeven aan een stelletje particulieren.
Deze particulieren schrokken er niet voor terug om mensen te vermoorden om hun monetaire systeem te beschermen.
Vandaar dat ik ze de Boeven noem.
We zijn nu 96 jaar, 2 wereldoorlogen en een hele grote hoop ellende later, en nog steeds wil niemand toegeven dat wat er in 1914 gebeurde een grote vergissing was die onmiddelijk moet worden teruggedraaid of ongedaan gemaakt moet worden. Helaas zijn die boeven ongelofelijk machtig; Dat kan als je met Miljoenen kan strooien en bereid bent mensen te vermoorden om die positie te kunnen blijven behouden. Dit is de oorzaak en zolang je hierover niets in de media leest betekent dat dat al die mediamensen doen wat die boeven zeggen. Dat ze hiermee landverraad plegen en op de brandstapel thuishoren willen ze niet begrijpen want ze genieten bescherming van de boeven.
Ik durf, als ik naar de huidige maatschappelijke situatie kijk, rustig te stellen dat de beloofde welvaart en voorspoed alleen voor een selecte groep mensen is en ten koste gaat van het gewone Volk. Dit zou besproken moeten worden in de media maar het stilzwijgen daarover spreekt voor mij boekdelen.
Over het Misdrijf: Als je van iemand alles afneemt wordt die persoon afhankelijk of horig; Op deze manier met mensen omgaan is volgens artikel 4 van de Universele rechten van de mens verboden. Verder is IEDEREEN die meedoet om alles van waarde naar die boeven toe te schuiven (ten koste van het Volk) schuldig aan landverraad. De Politie en Militairen zouden het voor Volk en Vaderland moeten doen, ze hebben er zelfs een eed op gezworen, helaas doen die mensen het niet voor het Volk maar voor een clubje vriendjes, ze zouden zich moeten schamen. Ik vind het heel erg jammer dat juist die mensen de verkeerde kant kiezen terwijl we als volk getraint worden juist die mensen te vertrouwen. Dit misbruik van vertrouwen is ook strafbaar. Een Volk voorliegen over iets wat democratie zou moeten heten terwijl er van Democratie niets maar dan ook niets waar is, is ook iets wat strafbaar is. Zo zijn er nog wel enige strafbare feiten te ontdekken maar het lijkt alsof niemand er iets aan wil doen. Als dit werkelijk serieus zou worden genomen zou er allang iets in de media hebben gestaan, helaas wordt er door de overgrote meerderheid alleen maar met stomme nietszeggende argumenten gereageerd om de chaos te vergroten en om mensen als ik monddood te maken.
Vandaar dat ik denk dat jij ook een van die boevenvriendjes bent. Misschien is dat helemaal niet zo maar waarom wil je dan niet over de werkelijke redenen van de crisis praten en probeer je steeds opnieuw de discussie te frustreren door andere onderwerpen aan te halen?
Ik wacht af.
pi_103408336
Ze hebben het nog steeds gezellig. :+
pi_103408499
quote:

[..]

Ook op de livestreams.

Ik steun de Occupy gedachte, maar ik kan me zeker vinden in jouw kritiek. Ik zou het bijzonder fijn vinden als de beweging met een aantal echte standpunten kwam, ipv dat iedereen er om zijn eigen reden gaat staan. Een massale beweging met alleen individuele motieven is per defenitie geen massale beweging natuurlijk. Wdb organiseren ze het beter in Amerika.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103408579
http://www.volkskrant.nl/(...)le-land-acties.dhtml

quote:
In heel Nederland gaan aanhangers van de beweging Occupy vandaag de straat op. Het is het begin van de tweede week van de protestbeweging in Nederland.
In Rotterdam begint rond het middaguur bij het WTC-gebouw aan de Coolsingel een protestmars. In Amsterdam is een mars gepland van het Beursplein naar De Nederlandsche Bank. Op het Malieveld in Den Haag begint om 12.00 uur een openbare manifestatie met debatten en workshops. De verschillende groepen proberen gezamenlijk een wereldwijde boodschap te formuleren om het huidige financiële systeem te verbeteren. Ook in Groningen, Winschoten en Nijmegen zijn bijeenkomsten gepland.

Sinds zaterdag 15 oktober staan in Amsterdam en Den Haag tentenkampen van Occupy. In de Amsterdamse gemeenteraad pleit de VVD voor spoedige sluiting van het actiekamp op het Beursplein. Op het Malieveld mogen de betogers voorlopig tot maandag 18.00 uur blijven. Maandag in de loop van de dag wordt opnieuw overlegd over mogelijke verlenging.
Het werd tijd, nu maar zien dat ze met eeen heldere en eensgezinde boodschap komen!
pi_103408696
Mag ik alvast een voorzetje geven?

* Afslanken van individuele banken, waardoor er geen enkele bank "too big to fail" is en gewoon failliet kan gaan;
* Duidelijkere voorlichting over de haken en ogen van de diverse "financiëele producten";
* Aandelen weer op naam van de houder, waardoor deze aansprakelijk gesteld kan worden wanneer er (moedwillig) wanbeleid t.b.v. kortetermijnwinst gevoerd is;
* Inkrimpen van het vrije arbeidsverkeer binnen de EG; in mijn optiek mag de eigen arbeidsmarkt best beschermd worden om te voorkomen dat complete bevolkingsgroepen de bijstand in gedwongen worden omdat er bijv. geen laaggeschoold productiewerk meer in een land overblijft.

Er zijn vast en zeker nog heel wat zaken meer die verzonnen kunnen worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_103415619
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:24 schreef draaijer het volgende:

Selectief filmen ;)

_O- _O-
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:54:53 #164
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103418057
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Selectief filmen ;)

_O- _O-
"Can I occupy your pants" _O_ :P
pi_103418454
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

"Can I occupy your pants" _O_ :P
Ik snap zijn vraag wel ;)
pi_103419175
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor dat een klant me daar ziet rondlopen :')
Ik ben van de week een paar keer geweest na werktijd en ik ben inderdaad gespot door een verdachten en heb een waarschuwing aan mijn rok hangen, dat ik dit soort activiteiten niet mag doen zolang ik in dienst ben. Ik kan er dus niet meer heen
pi_103419203
dubbel
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:32:16 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103419375
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:26 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Ik ben van de week een paar keer geweest na werktijd en ik ben inderdaad gespot door een verdachten en heb een waarschuwing aan mijn rok hangen, dat ik dit soort activiteiten niet mag doen zolang ik in dienst ben. Ik kan er dus niet meer heen
???
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103419494
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

???
Ik mag zolang ik in dienst ben bij mijn werkgever niet meer naar dit soort bijeenkomsten. Heb hiervoor dus ook een waarschuwing gekregen.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:06:53 #170
73911 ultra_ivo
pi_103420496
Je werkgever verbiedt je dus je democratische rechten uit te oefenen?
pi_103420788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Het ligt iets gevoeliger dan zo zwart-wit.
pi_103420792
quote:
Ik zou niet willen werken voor zo'n kapitalist die je de wet voorschrijft in je vrije tijd ;)
pi_103421103
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zou niet willen werken voor zo'n kapitalist die je de wet voorschrijft in je vrije tijd ;)
Tja daar is ook iets voor te zeggen. Mijn werkgever schrijft iedereen de wet voor, althans als men zich er niet aan houdt, kan ik in beeld komen. Je kunt post van mij krijgen of je mag op bezoek komen.;)
pi_103421638
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:24 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Tja daar is ook iets voor te zeggen. Mijn werkgever schrijft iedereen de wet voor, althans als men zich er niet aan houdt, kan ik in beeld komen. Je kunt post van mij krijgen of je mag op bezoek komen.;)
Leuk voor een bedrijf werken. Kun je proeven hoe het is om in een dictatuur te leven.
The view from nowhere.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:24:55 #175
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103422973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Leuk voor een bedrijf werken. Kun je proeven hoe het is om in een dictatuur te leven.
Als mijn werkgever het gore lef zou hebben zich met mijn priveleven te gaan bemoeien dan gaat hem dat een hoop problemen opleveren :7
pi_103423097
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als mijn werkgever het gore lef zou hebben zich met mijn priveleven te gaan bemoeien dan gaat hem dat een hoop problemen opleveren :7
Ik had het totnu toe nog niet als vervelend ervaren maar het heeft wel stof tot nadenken gegeven. met sommige dingen die niet geaccepteerd worden kan ik leven maar dit is een twijfel geval.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:36:11 #177
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103423287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:29 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Ik had het totnu toe nog niet als vervelend ervaren maar het heeft wel stof tot nadenken gegeven. met sommige dingen die niet geaccepteerd worden kan ik leven maar dit is een twijfel geval.
Principes handhaven is vrijwel nooit gratis. In ieder geval goed om te horen dat het vragen bij je oproept.
pi_103423293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:29 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Als het een privaat bedrijf is lijkt het me niet dat ze daar ook maar iets over te zeggen hebben? Politie of defensie, dat kan ik me voorstellen.
pi_103423331
Wat een fijn optimistisch opiniestukje btw:

quote:
Europa is, net als het oude China, overgeleverd aan ambtenaren. We stemmen wel maar veel uitmaken doet het niet. Dat stelt redacteur Martin Sommer.

Een democratisch Europa is een achterhaald idee Even naar Frankrijk voor de frisse lucht. Daar werd het nieuws deze week overheerst door 'un bébé pour l'Elysée'. Nu gaat Sarkozy alsnog de presidentsverkiezingen winnen volgend jaar. Het andere nieuws was namelijk dat zijn socialistische uitdager François Hollande heet, een onpresidentiële dorknoper. Mocht Hollande toch winnen, dan wil hij de Franse pensioenleeftijd van 60 jaar in ere herstellen. Die heeft Sarkozy namelijk onlangs met veel spul en moeite naar 62 verhoogd.

Fratsen
Vroeger dacht je bij zulke berichten: rare jongens die Fransen, maar ook wel gezellig exotisch zo dicht bij huis. Tegenwoordig is Frankrijk een soort binnenland en denk je: die fratsen om president te worden kosten óns onze belastingcenten en pensioenen. En we hebben er niks over te zeggen. Dit is wat eraan schort in Europa. De politiek blijft nationaal, de verknooptheid is internationaal. Meteen begrijp je waarom zo'n eurosanering zo moeizaam tot stand komt. De helden zijn tegenwoordig Europese bankiers, IMF-bazen, economen. Ondernemers die vinden dat er moet worden 'doorgepakt' meldden zich deze week.

Zij weten allemaal hoe het moet. Maar een mandaat hebben al die helden niet. De schurken zijn politici. Die moeten eens opschieten. Schande dat zo'n ministaatje als Slowakije door tegen het noodfonds te stemmen bijna de euro om zeep hielp, schreef Europarlementariër Sophie in 't Veld (D66) in de Volkskrant. Maar zelfs Slowakije heeft het vetorecht en ook daar voelen politici zich mandatarissen van hun kiezers. Anders dan in het Europarlement, zeg ik er voor de zekerheid bij, waar die relatie tussen kiezer en gekozene in geen velden of wegen te bekennen is.

Toen de euro begon, was het idee dat de eurolanden vanzelf naar elkaar toe zouden groeien. Convergentie heette dat. Nog zo'n modewoord: benchmarking. De goeden houden de slechten bij de les. Allemaal vergeten en niks van terechtgekomen. Nationale politiek bleef nationale politiek. Griekse politici hebben nooit de aanvechting gehad Nederlandse kiezers iets te beloven. Begrijpelijk, daar lagen hun belangen niet. Het eindspel om de euro is een strijd tussen Frankrijk en Duitsland. Alles draait zoals vanouds om de as Parijs-Berlijn. De harde praktijk is: nationale politici botsen, maar ze botsen tragisch want de macht is ze intussen ontglipt.

Eind van de democratie
Hierover schreef de Fransman Jean-Marie Guéhenno al in 1994 zijn even sombere als briljante boek Het einde van de democratie. Toen al voorspelde hij het spoedige eind van een Europese munt die er nog niet eens was. Alleen met een gezamenlijke budgetverantwoordelijkheid zou zo'n munt kunnen bestaan (precies de kwestie nu). Die gezamenlijkheid zou moeten wortelen in een gevoelde Europese lotsverbondenheid. Die is er nu eenmaal niet. Er is geen Europese geschiedenis, geen Europese identiteit, er is nog steeds gehannes over waar de grens van Europa nu eigenlijk ligt.

Er is geen Europese politiek maar de Europese Unie bestaat wel. Wat Guéhenno al in 1994 zag en wat zich nu voltrekt, is de komst van Europa als nieuwe vorm van een ouderwets keizerrijk. Zonder hart, zonder richting. Gestuurd door ambtenaren, regels en procedures, niet door een machtskern die de uitdrukking is van het sociaal contract tussen volk en bestuur. Bij de strijd om de euro gaat de aandacht vooral naar de natie en het verlies van soevereiniteit.

Luchtspiegeling
Rutte verklaart aanhoudend geen soevereiniteit overboord te zetten. Daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken. Nederland opereert al sinds Napoleon 'in de oksel' van de Europese grootmachten. Wij Nederlanders weten heel goed dat we van de luimen van anderen afhankelijk zijn, en we opereren daar al twee eeuwen handig in.

Belangrijker is wat Guéhenno over de zogeheten federalisten schrijft. Voorstanders van meer Europa, zoals Sophie in 't Veld, denken dat een democratische EU heel wel mogelijk is. Meestal wordt dan gedacht aan de Verenigde Staten. Guéhenno vindt dat een luchtspiegeling. De verknooptheid van markten, internationale organisaties en financiële instellingen maakt dat het idee van Europa als 'een soort democratisch eiland' inmiddels net zo ouderwets is als dat van de soevereine natie.

Wij stemmen wel maar veel uitmaken doet het niet. De politiek wordt ook komend weekeinde gemaakt van voldongen feiten. Europa is, net als het oude China, overgeleverd aan ambtenaren, helden zonder mandaat. Dat noemt Guéhenno het einde van de democratie. Onze ministers hebben dat in elk geval begrepen. Hun hoogste ambitie is het leuren met een 'machtige' eurocommissaris. Een ambtenaar.
Bron
pi_103423462
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als het een privaat bedrijf is lijkt het me niet dat ze daar ook maar iets over te zeggen hebben? Politie of defensie, dat kan ik me voorstellen.
Het is inderdaad geen baan bij een privaat bedrijf.
pi_103423491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:43 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen baan bij een privaat bedrijf.
Dan staat het altijd vrij natuurlijk om te vragen wat kan in je vrije tijd en wat niet. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent. :)
pi_103423522
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Principes handhaven is vrijwel nooit gratis. In ieder geval goed om te horen dat het vragen bij je oproept.
Het werk wat ik doe is wel leuk om te doen, en helaas nergens anders te doen. Maar goed ik ben een paar dagen geweest na werktijd dat nemen ze mij niet meer af.
pi_103423552
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dan staat het altijd vrij natuurlijk om te vragen wat kan in je vrije tijd en wat niet. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent. :)
Ik wist dat het een twijfel geval was. dus heb het niet nagevraagd maar ben gewoon gegaan.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:59:09 #184
73911 ultra_ivo
pi_103423915
Zo lang ik niet in uniform ben of de naam van het bedrijf noem heb ik geen beperkingen. Probleem is alleen dat nogal wat journalisten weten waar ik werk en het er gewoon bijplempen bij een mogelijk interview.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:05:04 #185
pi_103424109
pi_103424133
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo lang ik niet in uniform ben of de naam van het bedrijf noem heb ik geen beperkingen. Probleem is alleen dat nogal wat journalisten weten waar ik werk en het er gewoon bijplempen bij een mogelijk interview.
Hoeft niet perse met een interview kwam ik achter. (een foto was genoeg in mijn geval)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:06:43 #187
45206 Pietverdriet
pi_103424178
quote:
Ze werkt bij de politie?
  FOK!fotograaf zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:07:17 #188
73911 ultra_ivo
pi_103424203
quote:
Jaja, alleen Amsterdam en Rotterdam meetellen. Zo kan ik het ook. Overal in Nederland komen nu lokale groepen op, of ze bestonden al lang. Maar goed, dat is buiten de randstad dus telt niet voor de landelijke pers.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:08:03 #189
45206 Pietverdriet
pi_103424224
quote:
Zou Joska Fisher weer moletovs naar de politie gooien?
  FOK!fotograaf zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:09:02 #190
73911 ultra_ivo
pi_103424252
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze werkt bij de politie?
Daar denken ze in andere landen anders over:

http://www.gewoon-nieuws.(...)ranten/#.TqL4WrLe7Tp

quote:
Portugese leger schaart zich achter demonstranten

door een van onze correspondenten op okt.18, 2011, onder Politiek

Confrontatie met politie

De Nationale Vereniging van Onderofficieren (ANS) in Portugal heeft verklaard dat, mochten er massale onlusten uitbreken in Portugal, zij de kant van de demonstranten zullen kiezen en sluiten een confrontatie met ordetroepen van de politie niet uit. Dit meldde de Portugese krant Economico.
Taak van het leger: Beschermen van de bevolking

De militairen uitten hun onvrede over de nieuwe bezuinigingsoperaties die de Portugese regering heeft aangekondigd. Deze bezuinigingen treffen vooral de bevolkingsgroepen die het nu al heel moeilijk hebben en daardoor in nog grotere, onoverkomelijke problemen komen. Zij vinden dit onacceptabel en wijzen erop dat de militairen het recht hebben om te demonstreren. Zij herinneren eraan dat premier Coelho tijdens de slotzitting van de “Festas do Povo” (Volkspartij) zei dat de Portugese militairen geen recht hebben om te staken maar wel om te demonstreren. Dat dit demonstreren kan uitmonden in een rechtstreekse confrontatie met de politie sluiten zij niet uit. Een woordvoerder van de ANS deelde mee dat het Portugese leger de plicht heeft om het volk te beschermen en er niet verwacht kan worden dat het private, financiële instellingen zal dienen. “Laat niemand denken dat het leger gebruikt kan worden om de kop in te drukken van onlusten die door deze maatregelen kunnen ontstaan”, aldus de woordvoerder. Met deze nieuwe bezuinigingsronde overtreedt de regering van premier Passos Coelho, volgens de militairen, de grondwettelijke rechten van de soevereiniteit van het land. De politiek wordt volgens hen gegijzeld door internationale financiële instellingen, zoals kredietbeoordelaars, hedgefondsen en speculanten. Deze sturen aan op afwaarderingen van de kredietwaardigheid van landen en speculeren op grote schaal op ´faillissementen´ met de bedoeling om enorme winsten op te kunnen strijken.
Anjerrevolutie

De regering Passos Coelho zal dit ´dreigement´ zeker ter harte nemen. Het Portugese leger heeft al eerder bewezen een keiharde confrontatie met de regering niet uit de weg te gaan. Op 25 april 1974 pleegden zij een bijna geweldloze staatsgreep die een einde maakte aan het bewind van Marcello Caetano, trouw medewerker en opvolger van dictator António de Oliveira Salazar die het land gedurende een periode van 40 jaar met ijzeren vuist onderdrukte. Omdat alle soldaten rode anjers in de lopen van hun wapens hadden gestoken is deze revolutie de geschiedenis ingegaan als de “Anjerrevolutie”.
Sowieso, zolang je buiten werktijd zonder uniform en zonder je functie/bedrijf te noemen aan een legale demonstratie meedoet moet dat kunnen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:11:40 #191
45206 Pietverdriet
pi_103424335
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daar denken ze in andere landen anders over:

http://www.gewoon-nieuws.(...)ranten/#.TqL4WrLe7Tp

[..]

Sowieso, zolang je buiten werktijd zonder uniform en zonder je functie/bedrijf te noemen aan een legale demonstratie meedoet moet dat kunnen.
Democratie blijft lastig, niet?
  FOK!fotograaf zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:13:37 #192
73911 ultra_ivo
pi_103424398
Probleem is dat sommige managers hun bedrijfsregels boven (nationale) wetten willen stellen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:15:10 #193
45206 Pietverdriet
pi_103424457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Probleem is dat sommige managers hun bedrijfsregels boven (nationale) wetten willen stellen.
Dan zijn ze strafbaar.
pi_103424478
Nee, ik werk niet bij de politie of bij het leger. Waar wel doet er niet toe. Maar Ik kom met mijn hoofd weleens in beeld, en dus kan iemand er makkelijk achter komen en zou het mijn werk lastig kunnen maken. Ik zou de schijn kunnen wekken partijdig te zijn en dat is iets wat ik moet voorkomen.
pi_103424522
dubbel
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:17:30 #196
45206 Pietverdriet
pi_103424553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:15 schreef MaMaLief het volgende:
Nee, ik werk niet bij de politie of bij het leger. Waar wel doet er niet toe. Maar Ik kom met mijn hoofd weleens in beeld, en dus kan iemand er makkelijk achter komen en zou het mijn werk lastig kunnen maken.
Tja, ook ik maak gebruik van gezichtsherkenningssoftware, doen de wat technologie begrijpende hoernalisten en fotografen ook.
pi_103424687
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ook ik maak gebruik van gezichtsherkenningssoftware, doen de wat technologie begrijpende hoernalisten en fotografen ook.
bericht aangepast. Ik zou door bij dat soort bijeenkomsten te verschijnen de schijn kunnen hebben dat im partijdig ben. En dat moet ik voorkomen
pi_103440300
Toevallig kwam ik er vandaag langs, wat druk zeg! rond 17 uur 30 stonden de trams even stil omdat er zelfs mensen op de trambaan stonden.

Wel bizar dat mensen die claimen voor openheid te staan een groot hek hebben geplaatst op het Beursplein.
pi_103445327
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Toevallig kwam ik er vandaag langs, wat druk zeg! rond 17 uur 30 stonden de trams even stil omdat er zelfs mensen op de trambaan stonden.

Wel bizar dat mensen die claimen voor openheid te staan een groot hek hebben geplaatst op het Beursplein.
Het is voor en door iedereen.....behalve als je niet bij Occupy hoort ;)
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:17:28 #200
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103445458
quote:
99s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het is voor en door iedereen.....behalve als je niet bij Occupy hoort ;)
Ze staan d'r ook voor jou hoor Ronnieponnie :* O+

*O* Peace! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Yogaflame op 23-10-2011 11:17:49 (Spelfouten DANKZIJ HIPPIES!) ]
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')