abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103328786
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geenstijl als argument gebruiken om aan te willen tonen dat iets niet waar zou zijn.

Toch jammer dat de wereldomroep, NOS, RTL4 etc allemaal 'toevallig' de klaplopers hebben gefilmd. Ook stoer hoe ze dat hebben geregisseerd dat op het plein achter de geïnterviewden ook 'het type kraker' vol vertegenwoordigd was. Je kan derhalve niet zeggen dat men selectief heeft lopen filmen.
Van de NOS en RTL zou ik dat inderdaad niet vooraf kunnen zeggen, van powned zeker wel. Het is simpelweg hun format om alles belachelijk te maken. Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van die andere zenders qua journalistiek, en ja, selectief filmen kan absoluut.
pi_103328794
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:40 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Zegt de koning van de aannames. "even generaliseren" :')

GS is tendentieus en jij weet net zo goed als ik dat die verslaggever ze eruit heeft gepikt omdat hij standaard mensen voor lul wilt zetten. Dat is hun format. Als hij een intelligent antwoord krijgt zendt hij het gewoon niet uit.

Er langs gereden, toe maar. :') Dat jij op basis van het uiterlijk van mensen je niet kunt inleven en hun hele boodschap wegzet is jouw probleem.

Kijk verder dan je neus lang is. De problemen waar deze mensen voor op komen worden breed gedragen in de maatschappij, zowel hier als in de VS staan meer dan 50% er positief tegenover. Dat de krakersgemeenschap wellicht oververtegenwoordigd is in de beweging is op zich geen verrassing gezien de aard van het protest, en zeker geen diskwalificatie.
Dus eerst zeg je dat GS de 'slechte' eruit pikken en een paar regels later zeg je dat de krakers toch wel oververtegenwoordigd zijn maar dat dit niet raar is. Dan is het toch ook niet raar dat juist deze mensen op beeld verschijnen?? 8)7
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:45:40 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103328842
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Eerlijk is eerlijk..je bent een aanhouder.................... ;)
En een winnaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103328856
quote:

[..]

Je kan niet met zoveel man tegelijk discussiëren... daar waar een groep actief is zul je geen overeenstemming vinden, immers hoe meer mensen, hoe meer meningen. Zouden ze op dat plein ook moeten weten. Als je eens met mij hierover wilt discussieren kan dat, zaterdag en zondag heb ik weekend, zaterdag kunnen we elkaar één op één spreken. Zondag niet want Ajax-Feyenoord.

[..]

Eerlijk is eerlijk..je bent een aanhouder.................... ;)
Ik woon niet in Nederland, dus dat gaat moeilijk worden. :)

Daarnaast denk ik dat een normale discussie met meerdere mensen ook op internet mogelijk is. Zolang men de persoonlijke aanvallen achterwege laat en generalisaties niet als feiten neerzet. Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle vvd-ers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen weet ik dat dat niet zo is. Dus laat ik het achterwege.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103328938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik woon niet in Nederland, dus dat gaat moeilijk worden. :)

Daarnaast denk ik dat een normale discussie met meerdere mensen ook op internet mogelijk is. Zolang men de persoonlijke aanvallen achterwege laat en generalisaties niet als feiten neerzet. Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle vvd-ers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen weet ik dat dat niet zo is. Dus laat ik het achterwege.
Binnenkort woon ik ook niet meer in NL

Ik zal je eerlijk zeggen dat de verleiding best groot is om alle onterechte uitkeringstrekkers als zakkenvullers neer te zetten. Alleen twijfel ik of dat 100% waar is. Dus laat ik het achterwege.
pi_103328987
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:44 schreef draaijer het volgende:
Graaiers zijn de mensen die met een onterechte uitkering lekker niks willen doen, maar toch meer verlangen van de mensen die er snoeihard voor werken!

Ik heb maandag enkele interviews gehoord (Radio1) en wat filmpjes gezien, maar het gevoel dat we hier te maken hebben met een nieuwe hobby van de linkse werkschuwen bekruipt me!

Oordeel zelf hoe kansloos dit is!

Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel.

De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker

Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij! Wil je wat anders betekenen dan je steentje bij te dragen door iets te doneren of belasting af te dragen, ga dan in de lokale politiek.

Hier een link naar het bovengenoemde voorbeeld
Of google even : youtube occupy amsterdam
Je snapt toch wel dat Geenstijl juist dat selectief groepje eruit pikt om een dat beeld te bevestigen he.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:49:03 #107
pi_103329001
quote:

[..]

Je kan niet met zoveel man tegelijk discussiëren...
Ah! Jij kan niet wat de Occupyers wel kunnen. En daarom snap jij niet wat er nu gebeurd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_103329108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah! Jij kan niet wat de Occupyers wel kunnen. En daarom snap jij niet wat er nu gebeurd.
Zij kunnen dat ook niet getuige het feit dat meer dan de helft niet eens weet waarom ze er zijn...... ze denken dat ze het weten...maar weten het niet.

quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:48 schreef Nee het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat Geenstijl juist dat selectief groepje eruit pikt om een dat beeld te bevestigen he.
En de rest van de omroepen/journaals?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:54:53 #109
pi_103329205
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zij kunnen dat ook niet getuige het feit dat meer dan de helft niet eens weet waarom ze er zijn...... ze denken dat ze het weten...maar weten het niet.

[..]

En de rest van de omroepen/journaals?
Dat is het doel van Occupy: Het formuleren van de eis.

quote:
http://www.adbusters.org/(...)ccupywallstreet.html
Adbusters , 13 Jul 2011

The beauty of this new formula, and what makes this novel tactic exciting, is its pragmatic simplicity: we talk to each other in various physical gatherings and virtual people's assemblies we zero in on what our one demand will be, a demand that awakens the imagination and, if achieved, would propel us toward the radical democracy of the future and then we go out and seize a square of singular symbolic significance and put our asses on the line to make it happen.
Je moet wel opletten als je discussieert.

[ Bericht 33% gewijzigd door Papierversnipperaar op 20-10-2011 16:14:33 ]
pi_103330799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is het doel van Occupy: Het formuleren van de eis.

[..]

Je moet wel opletten als je discussieert.
Weten de mensen in Amsterdam dat ook want ik heb nog niemand hierover gehoord......
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:37:18 #111
pi_103330890
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Weten de mensen in Amsterdam dat ook want ik heb nog niemand hierover gehoord......
Dan moet je daar naartoe en niet de hele dag zitten te Fok!ken.
pi_103331091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je daar naartoe en niet de hele dag zitten te Fok!ken.
Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:43:37 #113
pi_103331156
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
Nee, dat vind ik niet.
pi_103331459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet.
Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggen ;)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:52:52 #115
pi_103331520
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh, ik wel. Meestal weten mensen waarvoor ze een tijd lang op een plein staan... zal wel aan mij liggen ;)
Ja, dat ligt aan jou.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:41:41 #116
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103336051
Het is wel een beetje een kutdiscussie hier geworden he? :{
Het boeit me niet wie er daar door de weeks staat te schreeuwen, ik ben veel benieuwder of de massa in het weekend aangroeit als de werkenden zich erbij voegen, niet iedereen kan zomaar vrij opnemen om daar z'n stem te laten horen, al denk ik dat een hoop mensen dat wel zouden willen.
En wat Occupy wil, verandering, verandering van een hoop door en door rotte systemen die uiteindelijk een groot deel van het financiële stelsel misbruiken en soms doen wankelen.
Daarnaast hoop ik vooral op openheid en eerlijkheid, ik ben het zat keer op keer voorgelogen te worden over zaken die ik verder heel goed begrijp omdat de dames en heren politici vinden "dat het volk het niet helemaal hoeft te weten" ik wil juist het naadje van de kous weten, dit is mijn land, mijn volksvertegenwoordiging en ook al ben ik het vaak niet eens met hun besluiten dan wil ik toch tot op de bodem weten hoe ze tot dat besluit zijn gekomen, in plaats van een beroep op de WOB te moeten doen of mezelf eindeloos lang over een ziljoen sites te hoeven navigeren tot ik ergens een PDF'je met uitleg heb gevonden :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103338259
Als ik niet hoefde te werken zou ik er ook zeker gaan zitten. Heb vroeger ook veel gedemonstreerd.
pi_103338872
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het idee dat ik krijg is dat ze er staan omdat ze een gevoel van onbehagen hebben over verschillende zaken.

Ze hebben het gevoel dat de grote corporaties in de wereld de dienst uit maken dat de politici marionetten zijn van die corporaties. Dat alles tegenwoordig in het teken staat van de economie. etc.etc.etc.

Dat gevoel heerst schijnbaar bij steeds meer mensen, vandaar dat je over de hele wereld deze occupy beweging krijgt, ook in landen als hier waar het nog altijd relatief goed gaat, omdat ondanks dat het nog altijd goed gaat mensen wel dat gevoel van onbehagen hebben.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_103359697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Laat staan schoppen tegen het huidige stelsel wat je voorziet van geld om je te voorzien in je levensstandaard!
Dat wil nog niet zeggen dat het huidige stelsel perfect is en dat er niets verbeterd kan worden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103359751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:11 schreef draaijer het volgende:

De mensen in de US vind ik eigenlijk meer committed naar hun werkgever en de sfeer is echt top. Hier gaan we lekker rustig roken, een beetje koffie drinken bij de automaat etc.

Wauw! Dat zie je idd niet bij NLse bedrijven...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103360674
Nog steeds lees ik niets over de echte OORZAAK
Dus zal ik het vertellen en mag u zeggen of het een sprookje is.
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
pi_103360726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
Nog steeds lees ik niets over de echte OORZAAK
Dus zal ik het vertellen en mag u zeggen of het een sprookje is.
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
Wat een HOAX. Nee, ik krijg geen geld voor deze post. Komt echt uit mezelf.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:22:46 #123
pi_103361031
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 03:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wauw! Dat zie je idd niet bij NLse bedrijven...
WOGGEN is een Amerikaanse uitvinding?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:29:29 #124
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_103361093
Aardig wat mensen voor Nederlanders. Misschien moet ik ook maar eens mezelf daarbij toevoegen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_103361135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:29 schreef rakotto het volgende:
Aardig wat mensen voor Nederlanders. Misschien moet ik ook maar eens mezelf daarbij toevoegen.
Dus je had er niet gaan staan als er maar 2 mensen hadden gestaan? Maakt dat jou niet tot een meeloper?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')