abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103321369
Om de Occupy WallStreet-thread niet te vervuilen, heb ik deze maar even aangemaakt.

Geïmproviseerde OP:

quote:
In Amsterdam en Den Haag zijn betogingen begonnen in het kader van de wereldwijde Occupy-beweging. In Amsterdam kwamen rond 12.00 uur de eerste demonstranten naar het Beursplein. Ook op het Malieveld in Den Haag is een manifestatie.

De deelnemers stellen bankiers en sommige bedrijven verantwoordelijk voor de financiële crisis. Ze verwijten politici dat ze falen bij het toezicht op de financiële sector, waardoor de overgrote meerderheid van de bevolking gedupeerd wordt.
Pics:

http://skylin.es/thing/occupyamsterdam
http://twitpic.com/70kr6b
http://twitpic.com/70lc0x
http://lockerz.com/s/146236980
http://instagr.am/p/QM-SH/
http://twitpic.com/70lj1u
http://twitpic.com/70ljx4
http://ow.ly/i/jdYB

Livestreams:
http://www.livestream.com/occupyamsterdam
http://www.livestream.com/occupydenhaagstream
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103321401
Bom erop.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103321483
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zie de post van Perrin.
Die had ik gezien ja. Eerlijk gezegd ben ik het niet met hem eens, het gaat mijn inziens niet om het winnen. Het gaat er om te proberen te achterhalen hoe deze crisis is ontstaan en hoe we deze op kunnen lossen.

Dit is ook de reden waarom ik posters die zich niet kunnen vinden in mijn argumentatie vraag wat zij ervan vinden. Niet om direct te zeggen dat ze ongelijk hebben, maar om te kijken wat hun kijk op de problematiek is en of men een eventuele oplossing weet.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 13:07:22 #4
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_103321878
Ga er zometeen naar toe, daarna reactie in dit topic ±P
:')
pi_103321942
goede discussie op het einde van vorig topic
pi_103322129
Dat die mensen allemaal hun vakantiedagen opnemen om daar aanwezig te zijn zeg. :{ Het zal volgende zomer wel lekker rustig zijn op de campings.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 13:13:36 ]
pi_103322531
Even serieus : http://www.livestream.com/occupyamsterdam

De livestream alsmede het commentaar creëert bij mij een enorm afkeer tegen occupy. Het is gewoon gezellig een camping waar saamhorigheid het doel is met gasten zonder mening!

Die vrouw zegt : "Het lijkt wel alsof iedereen hier rookt, ik rook veel maar iedereen hier rookt!"
pi_103322591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef Silven het volgende:
Dat die mensen allemaal hun vakantiedagen opnemen om daar aanwezig te zijn zeg. :{ Het zal volgende zomer wel lekker rustig zijn op de campings.
Ik vraag me af hoeveel van die gasten een betaalde baan hebben :?
Get it and Bet it
pi_103322650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel van die gasten een betaalde baan hebben :?
Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 13:24:35 ]
pi_103322663
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die had ik gezien ja. Eerlijk gezegd ben ik het niet met hem eens, het gaat mijn inziens niet om het winnen. Het gaat er om te proberen te achterhalen hoe deze crisis is ontstaan en hoe we deze op kunnen lossen.

Dit is ook de reden waarom ik posters die zich niet kunnen vinden in mijn argumentatie vraag wat zij ervan vinden. Niet om direct te zeggen dat ze ongelijk hebben, maar om te kijken wat hun kijk op de problematiek is en of men een eventuele oplossing weet.
Ik denk dat de EU als geheel een groot probleem is voor de crisis. Het feit dat wij de financiele toestand van landen niet goed kunnen controleren en dat we financiele rotte appels binnen de EU trekken is naar mijn idee echt een uitdaging. Uiteraard zijn er dan weer instaties (banken) die risico nemen in de hoop winst te maken op obligaties die helaas alleen maar minder waarde genieten en omvallen (DEXIA)

tussen de 1.000.000.000.000 en 2.000.000.000.000 euro moeten we als potje zien te reserveren?!
pi_103322685
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef Silven het volgende:

[..]

Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan. -O-
Laat staan schoppen tegen het huidige stelsel wat je voorziet van geld om je te voorzien in je levensstandaard!
pi_103322721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef Silven het volgende:

[..]

Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerd
pi_103322834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerd
Luister als je geld ontvangt, mag je verwachten dat mensen er alles aan doen om te proberen zijn of haar steentje bij te dragen. Daar vertoeven met een stel saamhorige droeftoeters helpt niet echt om verder te komen
pi_103322987
quote:

[..]

Uitkeringstrekker gespot. :D
pi_103323169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

Luister als je geld ontvangt, mag je verwachten dat mensen er alles aan doen om te proberen zijn of haar steentje bij te dragen. Daar vertoeven met een stel saamhorige droeftoeters helpt niet echt om verder te komen
Dit hele topic wordt door rechtse mensen gevuld met de stelling, dat er mensen zijn zonder baan en dat er daarom nergens anders over gesproken mag worden. Zijn jullie indoctrineert ofzo, of worden jullie betaald om het debat te frustreren.
The view from nowhere.
pi_103323289
Wel leuk om te zien dat mensen hier al die occupy mensen wegzetten als lui werkloos tuig, echt zo een stereotype :') beeld ook, doen jullie dat omdat dat makkelijk denken is en het je eigenlijk niets intereseert of doet de werkelijkheid teveel pijn?
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_103323544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit hele topic wordt door rechtse mensen gevuld met de stelling, dat er mensen zijn zonder baan en dat er daarom nergens anders over gesproken mag worden. Zijn jullie indoctrineert ofzo, of worden jullie betaald om het debat te frustreren.
Heb je de livestreams gezien en heb je de online media op youtube gezien over occupy Amsterdam? Ik denk het niet. Wil je dat ik wat voorbeelden voor je post?
pi_103323589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb je de livestreams gezien en heb je de online media op youtube gezien over occupy Amsterdam? Ik denk het niet. Wil je dat ik wat voorbeelden voor je post?
Doe eens, ik heb er nog geen beelden van gezien namelijk. :) Kunnen we kijken of het stereotype-bevestigend is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 13:43:15 ]
pi_103323675
Graaiers zijn de mensen die met een onterechte uitkering lekker niks willen doen, maar toch meer verlangen van de mensen die er snoeihard voor werken!

Ik heb maandag enkele interviews gehoord (Radio1) en wat filmpjes gezien, maar het gevoel dat we hier te maken hebben met een nieuwe hobby van de linkse werkschuwen bekruipt me!

Oordeel zelf hoe kansloos dit is!

Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel.

De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker

Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij! Wil je wat anders betekenen dan je steentje bij te dragen door iets te doneren of belasting af te dragen, ga dan in de lokale politiek.

Hier een link naar het bovengenoemde voorbeeld
Of google even : youtube occupy amsterdam
pi_103323828
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:37 schreef Bernays het volgende:
Wel leuk om te zien dat mensen hier al die occupy mensen wegzetten als lui werkloos tuig, echt zo een stereotype :') beeld ook, doen jullie dat omdat dat makkelijk denken is en het je eigenlijk niets intereseert of doet de werkelijkheid teveel pijn?
Of misschien baseren die mensen zich gewoon op keiharde feiten.
pi_103323844
quote:

[..]

Ze moeten zelf maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en een baan zoeken......

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:42 schreef Silven het volgende:

[..]

Doe eens, ik heb er nog geen beelden van gezien namelijk. :) Kunnen we kijken of het stereotype-bevestigend is.
Zo, je hebt de beelden inmiddels gezien, tijd voor excuus.
pi_103323889
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of misschien baseren die mensen zich gewoon op keiharde feiten.
De feiten zijn echter dat er ook mensen met een dik betaalde baan staan, in Wallstreet dan.
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_103323899
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik denk dat de EU als geheel een groot probleem is voor de crisis. Het feit dat wij de financiele toestand van landen niet goed kunnen controleren en dat we financiele rotte appels binnen de EU trekken is naar mijn idee echt een uitdaging. Uiteraard zijn er dan weer instaties (banken) die risico nemen in de hoop winst te maken op obligaties die helaas alleen maar minder waarde genieten en omvallen (DEXIA)

tussen de 1.000.000.000.000 en 2.000.000.000.000 euro moeten we als potje zien te reserveren?!
Ben het gedeeltelijk met je eens. De EU heeft idd een grote verantwoordelijkheid hierin, zowel oorzaak als oplossing. Echter is alles internationaal zo verweven dat de EU dit niet alleen kan oplossen vrees ik. De verenigde Staten en Azië dienen hierin als economische grootmachten ook bij te dragen, het gaat niet werken als ieder land alleen voor zichzelf de crisis op probeert te lossen.
pi_103323938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:31 schreef Silven het volgende:

[..]

Uitkeringstrekker gespot. :D
naast een beurt bij de hans anders mag je trots zijn dat je zo snel debiele conclusies kan trekken
pi_103323957
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:49 schreef Bernays het volgende:

[..]

De feiten zijn echter dat er ook mensen met een dik betaalde baan staan, in Wallstreet dan.
En hier in Nederland niet. En in welk topic zitten we ook alweer?
pi_103323973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is hun boodschap niet dus doet dat er niet toe. En er zijn toch niet alleen uitkeringstrekkers bij dus scheer niet alle debielen over één kam
pi_103323994
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En hier in Nederland niet. En in welk topic zitten we ook alweer?
Owh en waar heb jij die cijfers vandaan?
pi_103323995
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ze moeten zelf maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en een baan zoeken......

[..]

Maar wat als het je niet lukt om een baan te vinden? tegenwoordig moet je zelfs als postkamermedewerker al een MBO+ diploma hebben, niet ouder zijn dan 18 jaar en 5 jaar werkervaring hebben. Oké, ik chargeer hier, maar de eisen die werkgevers tegenwoordig stellen, in het bijzonder voor lager- of niet geschoold onderwijs zijn gewoon absurd. En dan kun je wel aankomen met het argument dat je je maar bij moet scholen, maar dat werkt gewoon niet voor iedereen.
pi_103324037
quote:

[..]

En anders mag je niet vinden dat er een graaikapitalistische cultuur is ontstaan en dat we daar iets aan moeten doen? Wat?
pi_103324061
quote:

[..]

[..]

Het stereotype is zwaar bevestigd. Junks, krakers, allochtonen, werkelozen, hippies. :W
pi_103324091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En anders mag je niet vinden dat er een graaikapitalistische cultuur is ontstaan en dat we daar iets aan moeten doen? Wat?
Dat valt allemaal nog best wel mee als je gewoon hard werkt voor je centjes.
pi_103324186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Dat is nu juist onderdeel van het probleem, dat valt ook niet mee als je hard werkt voor je centjes.
pi_103324191
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is hun boodschap niet dus doet dat er niet toe. En er zijn toch niet alleen uitkeringstrekkers bij dus scheer niet alle debielen over één kam
Nou ok....uitkeringstrekkers en andere debielen... idd zijn niet alle debielen uitkeringstrekkers.
pi_103324200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Wat heeft jouw werken te maken met gigantische bonussen en vertrekregelingen terwijl er toch een record verlies is gedraaid bij x onderneming?
pi_103324222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is nu juist onderdeel van het probleem, dat valt ook niet mee als je hard werkt voor je centjes.
Oh, ik vind van wel. Dan zal ik wel rijk zijn zonder dat ik het weet. Ik kan huur betalen, mijn auto, boodschappen, en ik hou ook nog wat over om 2 weekjes op vakantie te gaan.
pi_103324245
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat heeft jouw werken te maken met gigantische bonussen en vertrekregelingen terwijl er toch een record verlies is gedraaid bij x onderneming?
Hebben die uitkeringtrekkers daar last van dan?
pi_103324249
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou ok....uitkeringstrekkers en andere debielen... idd zijn niet alle debielen uitkeringstrekkers.
bedankt voor je zinvolle bijdrage. Nu weet ik ook er naast lelijk roze ook mooi roze is. Dank
pi_103324258
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar wat als het je niet lukt om een baan te vinden? tegenwoordig moet je zelfs als postkamermedewerker al een MBO+ diploma hebben, niet ouder zijn dan 18 jaar en 5 jaar werkervaring hebben. Oké, ik chargeer hier, maar de eisen die werkgevers tegenwoordig stellen, in het bijzonder voor lager- of niet geschoold onderwijs zijn gewoon absurd. En dan kun je wel aankomen met het argument dat je je maar bij moet scholen, maar dat werkt gewoon niet voor iedereen.
Als het je niet lukt om een baan te zoeken dan heb je ergens iets fout gedaan. Of je hebt niet je best gedaan als kind, of je zoekt niet goed, of weet ik veel. Echter is er in de tuinbouw zat werk te vinden.

Die gasten uit die filmpjes, dat zijn niet alleen laag opgeleiden die er niets aan kunnen doen, dat zijn gasten die bewust niet willen werken, zoals ze zeggen; jullie maatschappij, niet de onze.
pi_103324313
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ben het gedeeltelijk met je eens. De EU heeft idd een grote verantwoordelijkheid hierin, zowel oorzaak als oplossing. Echter is alles internationaal zo verweven dat de EU dit niet alleen kan oplossen vrees ik. De verenigde Staten en Azië dienen hierin als economische grootmachten ook bij te dragen, het gaat niet werken als ieder land alleen voor zichzelf de crisis op probeert te lossen.
Ben ik het helemaal met je eens. Maar als wij niet de hulp krijgen van de nieuwe grootmachten zoals China en Brazilie, dan denk ik dat we straks een polis of hypotheek afsluiten met geld uit deze regio's waar de bankiers daar opeens wel serieus geld kunnen verdienen.

Het zou mooi zijn als de overheid in de landen die nu last hebben de toxic creativiteit uit het systeem zou kunnen halen. We hebben een mini intiatief zoals de financiele bijsluiter
pi_103324328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:57 schreef Silven het volgende:

[..]

Hebben die uitkeringtrekkers daar last van dan?
In zoverre dat de kans groot is dat ze geen baan kunnen vinden omdat bedrijven omvallen door dit economische systeem waarin falen wordt beloond? Ja.
pi_103324342
Ok dus de tendens in dit topic is dat alle mensen bij occupy Adam uitkeringstrekkers zijn die geen recht van spreken hebben omdat wij in dit topic geen idee hebben wat occupy wil bereiken maar toch vinden wij zonder kennis van zaken dat het allemaal debiel is. Wow, we lijken wel PVVers
pi_103324385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet waar Occupy voor staat.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:01:20 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103324410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
Ok dus de tendens in dit topic is dat alle mensen bij occupy Adam uitkeringstrekkers zijn die geen recht van spreken hebben omdat wij in dit topic geen idee hebben wat occupy wil bereiken maar toch vinden wij zonder kennis van zaken dat het allemaal debiel is. Wow, we lijken wel PVVers
Gewoon negeren die trollen, ze voegen niks constructiefs toe en kraken alleen maar af.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_103324424
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mede om die reden ben ik van mening dat we het ontslagrecht versoepelen. Dan kan je en durven bedrijven mensen een kans te geven. Ook voor de ouderen op de markt is er dan een betere kans. Als je niet zoveel risico zou lopen, dan wil een bedrijf echt wel betalen voor kennis.

Maar ik heb het idee dat jan modaal daar niet aan wil omdat ze (even generaliseren) ook niet voor niets jan modaal zijn omdat ze of weten dat ze de kantjes ervan af lopen of gewoon een 9-5 mentaliteit genieten. Dat laatste hoeft geen beperking te zijn, maar is wel een reden waarom mensen blijven zitten waar ze zitten wat betreft carriere
pi_103324430
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet waar Occupy voor staat.
ze hebben een hoop doelen hè, zijn ook tegen oorlog enzulks :')
pi_103324449
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als het je niet lukt om een baan te zoeken dan heb je ergens iets fout gedaan. Of je hebt niet je best gedaan als kind, of je zoekt niet goed, of weet ik veel. Echter is er in de tuinbouw zat werk te vinden.

Die gasten uit die filmpjes, dat zijn niet alleen laag opgeleiden die er niets aan kunnen doen, dat zijn gasten die bewust niet willen werken, zoals ze zeggen; jullie maatschappij, niet de onze.
Sorry, maar dat is onzin. Ik ben een tijdje werkeloos geweest en kon niks vinden in mijn vakgebied waarin ik ook nog eens de meeste ervaring had. Was bereid om alles aan te pakken, desnoods achter een vuilniswagen lopen of iets dergelijks. Die banen kreeg ik niet omdat ik te hoog opgeleid was "want dan ben je binnen een week uitgekeken en ga je". Waarnaartoe, er is immers geen werk in mijn vakgebied? Je argument dat er werk zat is, is simpelweg niet valide, ik hoop dat dat tot je doordringt.
pi_103324456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ze hebben een hoop doelen hè, zijn ook tegen oorlog enzulks :')
Dus ze protesteren eigenlijk gewoon tegen alles? Zolang ze maar met hun langharige soortgenoten een plein kunnen vervuilen...
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103324491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb de top 5 argumenten gelezen van de occupy beweging, maar de mensen die bv in Amsterdam staan lijken daar totaal geen notie van te hebben
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:03:45 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103324515
Waarom maken alle moppertrollen zich eigenlijk zo druk in dit draadje om die 'gekkies' op het plein? Bang dat er iemand naar ze luistert?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_103324549
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is onzin. Ik ben een tijdje werkeloos geweest en kon niks vinden in mijn vakgebied waarin ik ook nog eens de meeste ervaring had. Was bereid om alles aan te pakken, desnoods achter een vuilniswagen lopen of iets dergelijks. Die banen kreeg ik niet omdat ik te hoog opgeleid was "want dan ben je binnen een week uitgekeken en ga je". Waarnaartoe, er is immers geen werk in mijn vakgebied? Je argument dat er werk zat is, is simpelweg niet valide, ik hoop dat dat tot je doordringt.
Ik denk dat dat mede komt omdat wij als Nederlanders krampachtig vasthouden aan het starre ontslagrecht. Uiteraard kan je iedereen eruit krijgen, maar dat kost verschrikkelijk veel energie en geld en indirecte schade
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')