Alle democraten zijn meelopers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je had er niet gaan staan als er maar 2 mensen hadden gestaan? Maakt dat jou niet tot een meeloper?
Fixedquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle democraten Fok!-ers zijn meelopers.
Een individualist.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fixed
Wat ben jij dan eigenlijk? Een commie?
quote:'Een nieuwe Pieter Lieftinck, dat is wat Europa nodig heeft'
De zogenoemde Occupy-beweging begint mondiale allures te krijgen. Het lijkt verstandig deze beweging, die weleens revolutionaire dimensies zou kunnen aannemen als de europroblematiek niet snel wordt opgelost, uiterst serieus te nemen.
Geldadel
De geschiedenis herhaalt zich nooit precies, en toch is er een zekere analogie met de beweging van de sansculotten, de 'kleine luyden' die de ruggengraat vormden van de Franse Revolutie. Enerzijds voelt men zich bedreigd door onzekerheid over zijn baan, zijn inkomen en carrière, inflatie, en een onbestemd gevoel van een op handen zijnde sociale crisis. Anderzijds is er de nieuwe geldadel van bankiers en financiële goochelaars, die bonussen en andere voordelen en privileges incasseren zonder dat de meerderheid van de bevolking hiervoor enige rechtvaardiging ziet. Het is het nieuwe Ancien Régime.
Het lijkt het de hoogste tijd om te komen tot een structurele hervorming van de financiële wereld, voordat we inderdaad terechtkomen in een toestand van revolutie waarbij onvermijdelijk veel kapot zou worden gemaakt. Het is de vraag of de Europese politici de urgentie van deze situatie voldoende onderkennen. Het is niet langer een tijd voor pappen en nathouden. We komen er niet door steeds grotere garanties te geven en reservefondsen op te tuigen zonder dat we de wortels van het kwaad zelf aanpakken.
Blijf van de drugs af.......quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
Nog steeds lees ik niets over de echte OORZAAK
Dus zal ik het vertellen en mag u zeggen of het een sprookje is.
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
Ik zal het doorgeven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:37 schreef GrapJ het volgende:
Nog steeds lees ik niets over de echte OORZAAK
Dus zal ik het vertellen en mag u zeggen of het een sprookje is.
USURY is al heel lang een misdrijf; Usury betekent dat je mensen geld geeft (om mee te spelen) wat eigenlijk helemaal niets waard is. De mensen die met dat Monopoly-geld mogen spelen en het kunnen "verdelen" onder het Volk creeeren "salarissen" waardoor mensen de andere kant opkijken.Omdat het geld niets waard is kan je het vermeerderen door de naam van een sjieke monetaire constructie te bedenken. De boeven hebben (globaal in de afgelopen 95 jaar) voor Biljarden EURO's aan waardes binnengehaald en daarmee kunnen ze heel wat salarissen betalen (een biljard heeft 15 nullen); De mensen die ervoor betaalt worden zullen liegen alsof het gedrukt staat (helaas zijn die mensen machtig genoeg om te zorgen dat het gedrukt wordt). De regeringen (van ondertussen >125 landen) doen er vrolijk aan mee door alles van waarde naar de boeven toe te schuiven. Waardoor er uiteindelijk voor het Volk alleen maar beloftes overblijven (en de mensen beginnen nu te ontdekken dat je van een belofte niet kunt eten).
Je kunt het de "salarissen" niet kwalijk nemen maar ik hoop echt dat die mensen een keer de kant van Volk en Vaderland zullen kiezen. Voor de mediamensen geldt ook dat ze wakker moeten worden. Helaas spreken ook daar de salarissen.
Of we moeten met z'n allen accepteren dat al deze chaos zal uitmonden in een of andere oorlog en maar hopen dat het na mijn tijd zal zijn OF we moeten alles openbaar maken maar dat is door velen geprobeerd en ze gingen ALLEMAAL dood voordat ze echt iets ertegen konden ondernemen.
Haha... in veel Nederlandse steden heeft de financiele maffia permanente vestigingen vanwaaruit zijn haar criminele activiteiten plant, voorbereid en uitvoert. Toch horen we daar geen enkele VVD-er over... Ik zou juist verwachten dat de VVD de occupy beweging zou steunen, immers het liberalisme zou zich sterk moeten maken voor gelijke kansen voor iedereen die bereid is zich ergens voor in te zetten. Helaas blijkt het VVD liberalisme een valse vlag te zijn, de VVD is er enkel om de belangen van een kleine elite te beschermen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Janena het volgende:
AMSTERDAM - De VVD in Amsterdam wil een einde maken aan het tentenkamp van de beweging Occupy op het Amsterdamse Beursplein.
Fractievoorzitter Robert Flos vindt dat burgemeester Eberhard van der Laan hierover in gesprek moet gaan met de betogers. Wat Flos betreft sluit het tentenkamp volgende week, liet het raadslid vrijdag weten.
''Het is niet goed dat er in de stad een permanente antiglobalistische minicamping ontstaat'', zegt Flos.
nu.nl
Over selectief filmen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:44 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Van de NOS en RTL zou ik dat inderdaad niet vooraf kunnen zeggen, van powned zeker wel. Het is simpelweg hun format om alles belachelijk te maken. Ik heb overigens niet echt een hoge pet op van die andere zenders qua journalistiek, en ja, selectief filmen kan absoluut.
Ik zie het verschil niet. Ik zie dezelfde soort idioten die zichzelf voor lul zetten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:10 schreef Bobsjoke het volgende:
[..]
Over selectief filmen.
Het verschil tussen Bobsjoke en Pownews:
Ik zet alleen mezelf voor lul en Pownews zet alleen andere mensen voor lul.
Ik denk dat niemand problemen heeft als Occupy wat pandjes gaat huren vanwaar zij hun acties kunnen doen. Oh nee wacht.....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Haha... in veel Nederlandse steden heeft de financiele maffia permanente vestigingen vanwaaruit zijn haar criminele activiteiten plant, voorbereid en uitvoert.
Mensen vinden het niet eenvoudig de economie te begrijpen. Een deel van de mensen loopt blind achter de markt aan en anderen hebben hun twijfels. Wat vinden economen ervan? Adair Turner (de britse regulator) bekritiseert het versimpelde marktdenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoor er niet bij. Het is pas raar dat mensen al een week aan het demonstreren zijn en nog niet eens weten waarom..... vind je ook niet?
De VVD is een antidemocratische club die NL aan de Amerikaanse Neo-cons uitlevert. De VVD zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:41 schreef Janena het volgende:
AMSTERDAM - De VVD in Amsterdam wil een einde maken aan het tentenkamp van de beweging Occupy op het Amsterdamse Beursplein.
Fractievoorzitter Robert Flos vindt dat burgemeester Eberhard van der Laan hierover in gesprek moet gaan met de betogers. Wat Flos betreft sluit het tentenkamp volgende week, liet het raadslid vrijdag weten.
''Het is niet goed dat er in de stad een permanente antiglobalistische minicamping ontstaat'', zegt Flos.
nu.nl
Precies... hoogverraadquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VVD is een antidemocratische club die NL aan de Amerikaanse Neo-cons uitlevert. De VVD zou verboden moeten worden.
hoe had je het graag willen zien?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:24 schreef draaijer het volgende:
Wow, occupy is overal hetzelfde. Het ziet ernaar uit dat het inderdaad allemaal working class people zijn!!
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=30791
Echt overal zie je de alternatieve lutsers. Get a life!
Het idee van occupy is in de basis ok. Maar de uitvoering en de details zuigen. Toch weer een hippie excuus om saamhorigheid te creëren
Als je spreekt van de 99% dat je dan ook de "standaard" mensen daar ziet lopen. Zowel in NL als blijkbaar in LA lopen er meer hippies en kraker typetjesquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
hoe had je het graag willen zien?
Mijn mening komt door alle filmpjes op youtube, geenstijl, nos, biertijd etc. Ook de interviews op radio 1 sluiten naadloos aan op wat je hier ziet. Ik schaam me er een beetje voorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Mooi om te zien hoe deze ad hoc beweging de weldenkende cynici flink over de zeik krijgt. Nu zijn het weer vieze hippies, dan zijn het verwende papkinderen met merkkleding; nu zijn het weekenddemonstranten/yuppen, dan weer werkloze losers; nu zijn ze te vaag en partijloos, dan weer schurken ze teveel tegen partijen en vakbonden aan; nu zijn ze te anti-kapitalistisch, dan weer teveel binnen het systeem.
Onze columnisten en opiniemakers recyclen al deze opinies omdat ze niet kunnen geloven dat er echt mensen zijn die het iets kan schelen, die niet uit zijn op direct eigenbelang.
Ook op de livestreams.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:50 schreef Tinkepink het volgende:
Het is inderdaad jammer dat vooral het stereotype beroeps-demonstrant in beeld wordt gebracht. Ik ondersteun de beweging ook, maar loop over het algemeen toch echt in een mantelpakje.
Het image van het de beroepsdemonstrant houdt mij trouwens wel tegen naar A'dam te gaan. Stel je voor dat een klant me daar ziet rondlopenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook op de livestreams.
Ik ben absoluut van mening dat er zaken moeten veranderen, maar ik krijg echt enorme afkeer door de mensen die er nu staan te demonstreren. Ik doe het wel op mijn eigen manier
Ik reageer vooral op de columnisten, muv 'mijn' Groene Amsterdammer (pro). Livestreams heb ik echt geen zin in/tijd voor, maar misschien ga ik morgen even kijken hier in Den Haag, moet toch in de stad wezen. Zie liever met eigen ogen de mensen en sfeer dan op filmpjes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mijn mening komt door alle filmpjes op youtube, geenstijl, nos, biertijd etc. Ook de interviews op radio 1 sluiten naadloos aan op wat je hier ziet. Ik schaam me er een beetje voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |