abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103224590
Ik ga het voor mijzelf nog wel uitrekenen, maar is het netto gezien handig om (bankspaar) af te gaan lossen met daardoor dus minder hypotheekrenteaftrek, of niet aflossen en meer hypotheekrenteaftrek genieten? Ik heb namelijk het gevoel dat de schuld verlagen uiteindelijk een verstandige keuze is als later de rentevastperiode afloopt de rentes hoger zijn. :)

Eigenlijk wel krom dat door de hra het behouden van schuld wordt gestimuleerd. :D
pi_103224619
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

de zure gezichten zie je eigenlijk alleen maar bij wannabe verkopers
nee dus,
ik ben een koper die 3 jaar geleden er eindelijk aan toe was een huis te kopen, me toen goed orienteerd, en deze ''bui'' al zien hangen.
ik wil me geen buil kopen, maar ik ben het wachten nou wel zat, het kost me bakken huur, en ik kan veel mooier wonen voor hetzelfde geld..
en ik wil me ook liever niet op een locatie vastpinnen nog.
het is echt een hele vervelende levensloop hinderende situatie ook voor kopers (tenminste die nadenken voordat ze een langdurige grote schuld aangaan)
ik wil gewoon een gezonde markt, zonder overwaarde, huis hoeft niet te stijgen in prijs, als doorloop van de verkopen maar op peil is, en de prijs niet enorm onzeker is.

quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 07:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In before de ongefundeerde 'de prijzen gaan nog 30% dalen einz!!111222´ roepers zoals Asfyxia en Xeno. Congrats gast!
zoals remco eerder poste, wel degelijk gefundeerd, hoe durf je vanonder de steen waar je leeft (ok stapel geleende bakstenen dan) te beoordelen wat wel en niet gefundeerd is...

jouw mening is saturated in je eigen voordeel, en je kan het emotioneel niet aan om, onafhankelijk van wat het moge zijn, de waarheid onder ogen te zien..

waarheids acceptatie bereidheid van 0%

quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb ook Youtube filmpjes gezien dat we in 2012 dood gingen, ook beweerd door niet de minste mensen. Gaan we nu deaud? :'(
HEEL erg flauw, hij heeft het over filmpjes die ook op youtube staan, maar die van normale nieuwsprogrammas komen, waarin gerenomeerde economen geinterviewd worden.
de enige die je nog hoort zeggen dat er niets aan de hand is zijn de lobbyisten (ja dat zijn er flink wat) maar zelfs de banken en DNB onderkennen het probleem nu.

echt gast, vraag is aan je psycholoog of je last hebt van cognitieve dissonantie, misschien kan die je wel helpen..

[ Bericht 24% gewijzigd door Artimunor op 18-10-2011 09:19:36 ]
pi_103224697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb toch aardig wat gefundeerde Youtube-filmpjes langs zien komen, waarin niet de minste mensen dat beweren...
Ik heb ook Youtube filmpjes gezien dat we in 2012 dood gingen, ook beweerd door niet de minste mensen. Gaan we nu deaud? :'(
pi_103224773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:11 schreef Artimunor het volgende:
zoals remco eerder poste, wel degelijk gefundeerd, hoe durf je vanonder de steen waar je leeft (ok stapel geleende bakstenen dan) te beoordelen wat wel en niet gefundeerd is...

jouw mening is saturated in je eigen voordeel, en je kan het emotioneel niet aan om, onafhankelijk van wat het moge zijn, de waarheid onder ogen te zien..

hoe kan het dan dat in de eigen omgeving van veel mensen de ervaring (let op: uit de praktijk, geen theoretisch gezwets!) er niet veel aan de hand is? laatst nog een kennis van mij, huis in de verkoop gezet en binnen een maand verkocht voor een mooie prijs.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:23:45 #205
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103224840
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:20 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

hoe kan het dan dat in de eigen omgeving van veel mensen de ervaring (let op: uit de praktijk, geen theoretisch gezwets!) er niet veel aan de hand is? laatst nog een kennis van mij, huis in de verkoop gezet en binnen een maand verkocht voor een mooie prijs.
Echt he.. Als een schoorsteen joh.. Hij rookte zeker een pakje shaq per dag en denk je dat hij last van zijn gezondheid had? Welnee man, 93 jaar geworden en in het ziekenhuis kwam hij alleen als hij op bezoek ging.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103224934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:23 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Echt he.. Als een schoorsteen joh.. Hij rookte zeker een pakje shaq per dag en denk je dat hij last van zijn gezondheid had? Welnee man, 93 jaar geworden en in het ziekenhuis kwam hij alleen als hij op bezoek ging.
Kun je wel zo cynisch reageren, maar jij zult ook wel begrijpen dat ik niet zo simpel ben dat ik één situatie accepteer als een fatsoenlijk bewijs. Het is gewoon een voorbeeld uit meerdere, waarmee ik wil zeggen dat er in de theorie een hoop wordt gezemeld, maar dat het leven in de praktijk gewoon doorgaat. Ik las eerder hier iemand het hebben over een programma als uitstel van executie... over extremen gesproken :')
pi_103225073
quote:
HEEL erg flauw, hij heeft het over filmpjes die ook op youtube staan, maar die van normale nieuwsprogrammas komen, waarin gerenomeerde economen geinterviewd worden.
de enige die je nog hoort zeggen dat er niets aan de hand is zijn de lobbyisten (ja dat zijn er flink wat) maar zelfs de banken en DNB onderkennen het probleem nu.

echt gast, vraag is aan je psycholoog of je last hebt van cognitieve dissonantie, misschien kan die je wel helpen..
Wat een gerenommeerde economen moeten dat dan wel niet zijn dat ze nu pas het probleem onderkennen. :')
pi_103225249
quote:

[..]

nee dus,
ik ben een koper die 3 jaar geleden er eindelijk aan toe was een huis te kopen, me toen goed orienteerd, en deze ''bui'' al zien hangen.
ik wil me geen buil kopen, maar ik ben het wachten nou wel zat, het kost me bakken huur, en ik kan veel mooier wonen voor hetzelfde geld..
en ik wil me ook liever niet op een locatie vastpinnen nog.
het is echt een hele vervelende levensloop hinderende situatie ook voor kopers (tenminste die nadenken voordat ze een langdurige grote schuld aangaan)
ik wil gewoon een gezonde markt, zonder overwaarde, huis hoeft niet te stijgen in prijs, als doorloop van de verkopen maar op peil is, en de prijs niet enorm onzeker is.

[..]

[..]

Ja hoor gast, ik reageer vanuit mijn prachtige woning met bovenmodaal inkomen en een hypotheek die 30 jaar vaststaat puur om emotionele redenen en wil ik absoluut niet erkennen dat er een dip in de woningmarkt zit omdat dit schadelijk zou zijn voor.....ja, voor wat precies? Mijn huis? Mijn portomonnee? Mijn ego? Mijn buurman? Mijn wijk? Mijn dorp?

Niets van dat alles. Ik neem gewoon de hosanna roepende doemscenario denkende Youtube-of-een-of-ander-figuur-zegt-het-dus-is-het-waar-we-gaan-allemaal-deaud!! denkende persona`s niet zo serieus. Hell, als ik dat had gedaan zat ik nu nog in een huurflatje met stapels en stapels goudstaven om mij heen te wachten tot de 2012 Apocalyps uitbreekt.
pi_103225298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Wat een gerenommeerde economen moeten dat dan wel niet zijn dat ze nu pas het probleem onderkennen. :')
Dat zijn van die brilsmurfen, die altijd achteraf zeggen 'Ik zei het toch Grote Smurf!' maar ondertussen wijselijk hun mond houden als ze er faliekant naast zitten. In 2007 zei men al dat in 2009 de prijzen gehalveerd waren, nou, dat hebben we gezien :D
pi_103225369
.

[ Bericht 33% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 18:01:06 ]
pi_103225472
.

[ Bericht 52% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 18:00:54 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:09:55 #212
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103225829
Maakt allemaal niet uit Dino... feit is dat een hoop financiele goochelaars hun job gaan verliezen, mensen met dikke restschulden blijven zitten of zelfs de WSNP ingaan. Ik ken wat mensen die in de schuldsanering werkzaam zijn en die hebben nog nooit zulke goede tijden meegemaakt als nu *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103225959
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 18:00:20 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:19:19 #214
194833 Hanoying
pi_103226018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je kent toch wel de twee wetten van een goeroe-wanabee:
- zeggen dat het het eerst de ene kant op gaat, en dan de andere
- timing in het midden laten

Ergo: je krijgt altijd ooit wel eens gelijk! En dan roepen: zie je wel, zie je wel!

PS: en ik vergeet de derde wet: als het onverhoopt toch niet uitkomt, is dat niet logisch, maar de schuld van een derde!
Ik heb het al eens eerder gepost in dit topic (ook al een paar jaar geleden) maar de richting van de huizenmarkt in Nederland is zo voorspelbaar als de stand van de maan.
pi_103226070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:19 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gepost in dit topic (ook al een paar jaar geleden) maar de richting van de huizenmarkt in Nederland is zo voorspelbaar als de stand van de maan.
Nou dan zal er toch wat aan het kwantitatieve tekort gedaan moeten worden en aangezien de nieuwbouw op zijn gat ligt realiseren we de 100.000 nieuwbouwwoningen per jaar absoluut niet op dit moment.

Ik zie geen een regering het ruimtelijke ordening beleid op de schop gooien dus veel nieuwe woon locaties bij grote steden zitten er niet bij te komen.
pi_103226096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jaja, het is één groot feest :)

Gelukkig zijn mensen die in de schuldsanering werken ook financiele goochelaars ;)

En gelukkig haal je feiten en hoopvolle gedachten door elkaar.

Waarom raakt je dit zo persoonlijk, niet-Xeno?
Ik wou bijna het stukje van Artimunor over cognitieve dissonantie en emoties copy pasten als reactie op niet-Xeno zijn post.
pi_103226148
.

[ Bericht 52% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 18:00:29 ]
pi_103226196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dan zal er toch wat aan het kwantitatieve tekort gedaan moeten worden en aangezien de nieuwbouw op zijn gat ligt realiseren we de 100.000 nieuwbouwwoningen per jaar absoluut niet op dit moment.
Hoe weten we nou dat we die woningen nodig hebben. Dat is ooit eens bepaald... maar hoe?

Er slapen weinig mensen onder de brug, en op funda valt nog wel het een en ander te halen voor wie dringend een woning nodig heeft..

Wie kan me dan een goed onderbouwd cijfer geven voor het aantal benodigde woningen?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:35:32 #219
324665 meth77
to do or not to do
pi_103226332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

Wie kan me dan een goed onderbouwd cijfer geven voor het aantal benodigde woningen?
vanaf 2015 nul en vanaf 2020 is er een overschot, dat zal dan door de overheid opgekocht en gesloopt moeten worden om woonruimte schaars te houden

Deze overschotten worden dan gesloopt en de grond terugggeven aan de natuur met poolse paarden erop
pi_103226377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

Hoe weten we nou dat we die woningen nodig hebben. Dat is ooit eens bepaald... maar hoe?

10 jaar geleden al in een ernst en young rapportage over de woningmarkt in NL in opdracht van de overheid.

Net zoals jou goud prijs wie bepaald dat die zo hoog moet zijn voor een edelmetaal waar je verder niets veel mee kan (behalve sieraden en wat voor de electronica) als je de winnig flink zal opvoeren er een flink surplus in kan ontstaan. 8-)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:44:52 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103226505
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb jij het werkelijk nodig om serieuze posts belachelijk te (proberen te) maken? Is dat echt nodig voor je gemoedsrust? Roep anders nog even 5 keer hoe goed je het voor elkaar hebt en dat het echt niet uitmaakt dat de waarde van je huis nog verder gaat dalen :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Tsja, je kan het ook omdraaien: zelfs de meest "optimistische" economen zijn nu bijgedraaid. Al jarenlang hoorde je een klein groepje realistische economene (die voor gek werden versleten) met beweringen dat de huizenmarkt toch echt niet zo door kon blijven gaan. Nu zeggen ze dat allemaal, er is niet een gerenommeerde econoom over die denkt dat huizen volgend jaar 15% duurder zijn.
censuur :O
pi_103226827
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb jij het werkelijk nodig om serieuze posts belachelijk te (proberen te) maken? Is dat echt nodig voor je gemoedsrust? Roep anders nog even 5 keer hoe goed je het voor elkaar hebt en dat het echt niet uitmaakt dat de waarde van je huis nog verder gaat dalen :*
Je wil dus serieus genomen worden met Youtube filmpjes van economen die hel en verdoemenis claimen, zoals ze dat al decennia doen? Helaas, dat kan ik niet serieus nemen. Als ik dat had gedaaan had ik allang alles verkocht en in een hutje op de hei 2012 af gaan zitten wachten. Dus, mocht je inderdaad serieus zijn, kom dan even met een onderbouwing waarom, in tegenstelling tot de door jouw bewierrookte economen, we nu *wel* een daling van 30% gaan zien, die men al voorspeld had in 2008. En leg dan ook even uit waarom we tot nu toe die daling er nog niet is geweest, en waarom de economen die dit voorspelden voor 2008, 2009, 2010 en 2011 er naast zaten. Pas dan kan ik je serieus nemen. Oja, en als het even kan, iets meer dan 3 zinnetjes om dit te onderbouwen zou mooi zijn :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:19:26 #223
194833 Hanoying
pi_103227251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ergens heb je ook gepost dat werkloosheid en rentestand in vrij grote mate bepalend zijn (daar ben ik het oerigens mee eens). Die vind ik bepaald niet zo voorspelbaar hoor.... (en ik ben daar persoonlijk ook niet zo negatief op, leuk is trouwens als je in NL vraagt iedereen het duister voor de ander inziet, maar positief over zijn eigen situatie is..... rara... hoe kan dat?)
Financieerbaarheid en bereidwilligheid zijn eigenlijk nog het meest bepalend.

De bereidwilligheid om te kopen is momenteel laag, de algehele discourse is gewoon 180 graden gedraaid en op de vrijmibo is ineens iedereen het met elkaar eens dat de huizen toch ook te hard gestegen zijn en dat het toch wel een keer moest corrigeren.

De financieerbaarhied... Tja... Waar komen we vandaan?:
* Historisch lage rente, historisch lage werkloosheid, soepele leeneissen, veel hypotheekconstructies, Tweede salaris telt vrijwel volledig mee.

Ok.. stap voor stap. Hoe kan de financieerbaarheid punt voor punt veranderen?
* Rente: Kan niet of nauwelijks lager, potentieel = opwaarts = negatief voor financieerbaarheid
* Werkloosheid: Kan niet of nauwelijks lager, potentieel = opwaarts = negatief voor financieerbaarheid
* Leeneissen: Nog altijd historisch soepel, uniek in de wereld, potentieel = strenger = negatief voor financieerbaarheid
* Hypotheekconstructies: Veel beschikbaar, stemmen gaan op tot vereenvoudiging stelsel, potentieel = beperking = negatief voor financieerbaarheid
* Tweede salaris: telt al mee, potentieel = telt niet meer (zo zwaar) mee = negatief voor financieerbaarheid

Dus momenteel is de discourse ruk (en de discourse veranderd slechts heel moeizaam, dat geldt als iedereen schreeuwt dat kopen fantastisch is maar net zo hard als iedereen schreeuwt dat het allemaal ruk is) en kan de financieerbaarheid eigenlijk alleen nog maar verslechteren, opwaarts potentieel is er zonder overheidsingrepen eigenlijk helemaal niet meer.

De richting van de markt is negatief of dan toch in elk geval niet positief. Wachten loont, of het nou is doordat de markt lekker zakt en je lager instapt of doordat er straks van overheidswege nog de laatste 2 % overdrachtsbelasting uit het raam wordt gegooid of 5 jarige renteloze startersleningen, groeihypotheken of whatever uit de hoge hoed getoverd worden..
pi_103228155
...poef weg.....

[ Bericht 33% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 17:57:34 ]
pi_103228244
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:19 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Financieerbaarheid en bereidwilligheid zijn eigenlijk nog het meest bepalend.

De bereidwilligheid om te kopen is momenteel laag, de algehele discourse is gewoon 180 graden gedraaid en op de vrijmibo is ineens iedereen het met elkaar eens dat de huizen toch ook te hard gestegen zijn en dat het toch wel een keer moest corrigeren.

De financieerbaarhied... Tja... Waar komen we vandaan?:
* Historisch lage rente, historisch lage werkloosheid, soepele leeneissen, veel hypotheekconstructies, Tweede salaris telt vrijwel volledig mee.

Ok.. stap voor stap. Hoe kan de financieerbaarheid punt voor punt veranderen?
* Rente: Kan niet of nauwelijks lager, potentieel = opwaarts = negatief voor financieerbaarheid
* Werkloosheid: Kan niet of nauwelijks lager, potentieel = opwaarts = negatief voor financieerbaarheid
* Leeneissen: Nog altijd historisch soepel, uniek in de wereld, potentieel = strenger = negatief voor financieerbaarheid
* Hypotheekconstructies: Veel beschikbaar, stemmen gaan op tot vereenvoudiging stelsel, potentieel = beperking = negatief voor financieerbaarheid
* Tweede salaris: telt al mee, potentieel = telt niet meer (zo zwaar) mee = negatief voor financieerbaarheid

Dus momenteel is de discourse ruk (en de discourse veranderd slechts heel moeizaam, dat geldt als iedereen schreeuwt dat kopen fantastisch is maar net zo hard als iedereen schreeuwt dat het allemaal ruk is) en kan de financieerbaarheid eigenlijk alleen nog maar verslechteren, opwaarts potentieel is er zonder overheidsingrepen eigenlijk helemaal niet meer.

De richting van de markt is negatief of dan toch in elk geval niet positief. Wachten loont, of het nou is doordat de markt lekker zakt en je lager instapt of doordat er straks van overheidswege nog de laatste 2 % overdrachtsbelasting uit het raam wordt gegooid of 5 jarige renteloze startersleningen, groeihypotheken of whatever uit de hoge hoed getoverd worden..
Wat is de outlook qua economie voor Nederland in 2012? Wordt er nog een krimp verwacht ?
pi_103228247
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil dus serieus genomen worden met Youtube filmpjes van economen die hel en verdoemenis claimen, zoals ze dat al decennia doen? Helaas, dat kan ik niet serieus nemen. Als ik dat had gedaaan had ik allang alles verkocht en in een hutje op de hei 2012 af gaan zitten wachten. Dus, mocht je inderdaad serieus zijn, kom dan even met een onderbouwing waarom, in tegenstelling tot de door jouw bewierrookte economen, we nu *wel* een daling van 30% gaan zien, die men al voorspeld had in 2008. En leg dan ook even uit waarom we tot nu toe die daling er nog niet is geweest, en waarom de economen die dit voorspelden voor 2008, 2009, 2010 en 2011 er naast zaten. Pas dan kan ik je serieus nemen. Oja, en als het even kan, iets meer dan 3 zinnetjes om dit te onderbouwen zou mooi zijn :)
Als de overheid niet met allerlei maatregelen was gekomen in 2008 hadden we waarschijnlijk een grotere daling van de huizenprijzen gezien. Ik zeg waarschijnlijk, want het is achteraf praat en we zullen nooit weten hoe het was gegaan zonder overheidsingrijpen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103228368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als de overheid niet met allerlei maatregelen was gekomen in 2008 hadden we waarschijnlijk een grotere daling van de huizenprijzen gezien. Ik zeg waarschijnlijk, want het is achteraf praat en we zullen nooit weten hoe het was gegaan zonder overheidsingrijpen.
Welke maatregelen zijn er in 2008 geintroduceerd waardoor een daling van de huizenprijs is voorkomen?
pi_103228405
edit vanwege teveel info en te weinig gal

[ Bericht 93% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 17:59:37 ]
pi_103228464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

10 jaar geleden al in een ernst en young rapportage over de woningmarkt in NL in opdracht van de overheid.

Net zoals jou goud prijs wie bepaald dat die zo hoog moet zijn voor een edelmetaal waar je verder niets veel mee kan (behalve sieraden en wat voor de electronica) als je de winnig flink zal opvoeren er een flink surplus in kan ontstaan. 8-)
Vind je dit nou zelf niet een beetje een onzinnige reactie?

Zijn E&Y-rapportages van tien jaar oud gemaakt in opdracht van de overheid dan per definitie betrouwbaar?

En wat de goudprijs betreft mag je nog wel even studeren. Die wordt namelijk niet bepaald middels tien jaar oude E&Y-rapportages gemaakt in opdracht van de overheid.
pi_103228532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Demografie werkt op termijn op twee manieren:
- minder huizen nodig
- kleinere beroepsbevolking.

Dus aan de ene kant verwacht ik een ruimer woningaanbod en aan de andere kant hogere koopkracht van kopers.
Wie zegt jou dat die kleinere bevolking als groep dezelfde koopkracht krijgt/behoudt als de grotere voorafgaande groep? Gaat de kleinere groep harder werken en gezamelijk evenveel (dezelfde waarde) produceren als de groep voor ze?
pi_103228566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:35 schreef meth77 het volgende:

[..]

vanaf 2015 nul en vanaf 2020 is er een overschot, dat zal dan door de overheid opgekocht en gesloopt moeten worden om woonruimte schaars te houden

Deze overschotten worden dan gesloopt en de grond terugggeven aan de natuur met poolse paarden erop
Heb je misschien wat onderbouwing bij die verwachting?
pi_103228641
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 18:00:43 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:07:02 #233
324665 meth77
to do or not to do
pi_103228818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Heb je misschien wat onderbouwing bij die verwachting?
sterven
verzorgingstehuizen
winstnemingen door lagere of geen pensioenen
emigratie naar Spanje
veel tijd. dienstverbanden bij jongeren
Meer angst en verliezen van banken in de vastgoed sector
wereldwijde depreciatie van woningen
meer samenwonen door afbouw van huursubsidie en HRA
Stagflatie
pi_103229864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En da's evenwicht. In tegenstelling tot drama. Ik geloof niet zo in drama in real life. :)
En ook niet op de huizenmarkt.
Je gelooft niet in drama?
wat is drama dan volgens jou?
hongerbuik kindjes is geen drama? dat is wel real life...
oorlogs slachtingen en xenocides geen drama? wel real life.
en dan nog die talloze individuele dramas, waar niemand ooit iets van hoort omdat ze in stilte geleden worden... door moedige mensen, niet van die verwende zoals jij..

je hebt een bord voor je kop en sluit je af voor de realiteit, struisvogel politiek, en daarbij pretendeer je alles zo goed te weten.

zeer veel realisme proef ik, of toch een vleugje 'de buitenwereld vind ik niet interessant maar om interessant te doen praat ik mijn pappie die bankdirecteuren kent na'
pi_103230146
vertrokken onbekend waarheen

[ Bericht 96% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 17:58:23 ]
pi_103230315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke maatregelen zijn er in 2008 geintroduceerd waardoor een daling van de huizenprijs is voorkomen?
Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103230506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.
Ik ozu dan toch alleen de startsleningen en het tijdelijk verlagen van de overdrachts belasting willen aanmerking als dempende factor.

Maar ze hebben banken u wel wat minder mogelijkheden gegeven om te ruim te financieren wat wel weer een versterkende factor zal zijn.
pi_103231333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ozu dan toch alleen de startsleningen en het tijdelijk verlagen van de overdrachts belasting willen aanmerking als dempende factor.

Maar ze hebben banken u wel wat minder mogelijkheden gegeven om te ruim te financieren wat wel weer een versterkende factor zal zijn.
Tijdelijk verlagen van de overdrachtsbelasting is een maatregel van afgelopen jaar . Niet echt relevant als je kijkt naar 2008. starterslening is er wel een en zo zijn er nog meer maatregelen geweest, die in mijn ogen niets hebben opgelost. Ze hebben de problemen alleen verder voor zich uit geschoven en het gat is ondertussen een stuk dieper geworden. Het is wachten tot de overheid geen maatregelen meer kan financieren en de markt echt op zijn beloop moet laten gaan.
pi_103231431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

deja vu, is de trollende familie weer compleet?
Dit dus.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103231502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

deja vu, is de trollende familie weer compleet?
Zou het zomaar een kloon zijn van huizenamrkt zeepbel ;)
pi_103232549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het zomaar een kloon zijn van huizenamrkt zeepbel ;)
ik ben niemands clone
maar volgens mij jij wel, want je begint er elke keer weer over, of ben je gewoon paranoide
edit: trouwens als je dat niet kan nalezen uit mijn stijl, dan heb je niet goed opgelet, mijn stijl is evaluerend, beide kanten uit, totdat mensen met te grote onzin aan 1 kant komen, dan geef ik tegengas, verder ben ik i.t.t. anderen niet voor een huizenmarkt crash, maar zit ik met smart te wachten tot deze weer gezond verklaart kan worden, helaas gaat dit in mijn ogen niet spoedig zijn :(
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:13:27 #242
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103233186
Artimunor is in mijn ogen een absoluut originele poster, ik vind het flauw dat hij voor trol, kloon of wat dan ook wordt uitgemaakt. Ik denk wel een aardig overzicht te hebben van wie de klonen en trollen zijn in deze reeks... Artimunor staat in ieder geval niet op mijn lijstje :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:14:21 #243
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103233207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De deeltijd WW heeft de nodige executieverkopen tegen gehouden w/
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:17:59 #244
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103233313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Artimunor is in mijn ogen een absoluut originele poster, ik vind het flauw dat hij voor trol, kloon of wat dan ook wordt uitgemaakt. Ik denk wel een aardig overzicht te hebben van wie de klonen en trollen zijn in deze reeks... Artimunor staat in ieder geval niet op mijn lijstje :)
Jullie zijn allemaal klonen van mij :6 :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De deeltijd WW heeft de nodige executieverkopen tegen gehouden w/
De dubbele aftrek ongetwijfeld ook.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:26:38 #245
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103233597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:

*note to self: Jullie zijn allemaal klonen van mij :6 :7

quote:
Mogelijk... in ieder geval heeft het voorkomen dat die mensen moesten dalen met hun vraagprijs. Of dat achteraf zo'n goed idee was..... daar hebben wij vast eenzelfde standpunt over ;)
pi_103233740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Verhuur van je huis en dan ook nog HRA aftrekken ook..
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:38:59 #247
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103234058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:30 schreef antfukker het volgende:

[..]

Verhuur van je huis en dan ook nog HRA aftrekken ook..
En ondanks alle steun zakt de markt helemaal weg... echt komisch _O-

De overheid heeft zo'n beetje al haar kruit verschoten en de klap gaat nu alsnog komen bovenop de recessie... goed gedaan Balkenende.... goed gedaan Rutte... oh ja.. ook speciale dank aan vriendje Maxime en oom Piet Hein... goed bezig ^O^ w/

Misschien kan Jean Keynes the hunter nog even een rondje snoepgoed uitdelen aan die vervelende blagen? Ze zitten er allemaal zo zuur bij... tijd voor nog meer zoets.... (en extra gaten in het gebit als gevolg van het zuur, het gebit rot zo langzaam maar zeker weg).
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:19:43 #248
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_103235623
De markt zakt hier niet weg, de modale inkomens zijn daarvoor te hoog en de werkloosheid te laag. Voor als iemand het eventueel met Spanje wilde gaan vergelijken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:43:41 #249
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103236590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:19 schreef Bayswater het volgende:
De markt zakt hier niet weg, de modale inkomens zijn daarvoor te hoog en de werkloosheid te laag. Voor als iemand het eventueel met Spanje wilde gaan vergelijken.
Ik lees net dat Philips weer eens 1400 man personeel in NL op straat gaat zetten. Philips zal vast niet de enige zijn. We zijn weer hard op weg naar de volgende recessie... eens kijken of men weer de subsidiepot opentrekt bij dreigende ontslagronden. Er zijn nog heel wat nutteloze baantjes weg te snijden in het bedrijfsleven. Ik vernam gisteren zelfs dat 1 op de 10 filerijders zijn baan gaat verliezen... laat het nu net een speerpunt van dit kabinet zijn dat we weer met zijn allen kunnen doorrijden :')
pi_103237152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik lees net dat Philips weer eens 1400 man personeel in NL op straat gaat zetten. Philips zal vast niet de enige zijn. We zijn weer hard op weg naar de volgende recessie... eens kijken of men weer de subsidiepot opentrekt bij dreigende ontslagronden. Er zijn nog heel wat nutteloze baantjes weg te snijden in het bedrijfsleven. Ik vernam gisteren zelfs dat 1 op de 10 filerijders zijn baan gaat verliezen... laat het nu net een speerpunt van dit kabinet zijn dat we weer met zijn allen kunnen doorrijden :')
LOL, jouw bijdragen laten zich lezen als politiek cabaret, you made my day!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:00:40 #251
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103237229
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:58 schreef sorcees het volgende:

[..]

LOL, jouw bijdragen laten zich lezen als politiek cabaret, you made my day!
You're welcome ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:19:12 #252
43642 Bayswater
pi_103237938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

KLM heeft er 3000 op straat gezet de afgelopen twee jaar, merken we ook weinig van in de cijfers. Bij Philips worden het overigens geen gedwongen ontslagen.
Ik vernam trouwens gisteren dat het wegverkeer de komende jaren alleen maar gaat toenemen. Maar dat zal wel door de arbeidsimmigranten uit Midden en Oost Europa komen. Die verdubbelen de komende jaren, hoorde ik gisteren. Zoeken alleen nog een woning.
Life lies a slow suicide
pi_103238013
Als je maar lang genoeg in de file zit kun je beter een camper kopen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:25:13 #254
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103238164
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:19 schreef Bayswater het volgende:

[..]

KLM heeft er 3000 op straat gezet de afgelopen twee jaar, merken we ook weinig van in de cijfers. Bij Philips worden het overigens geen gedwongen ontslagen.
Ik vernam trouwens gisteren dat het wegverkeer de komende jaren alleen maar gaat toenemen. Maar dat zal wel door de arbeidsimmigranten uit Midden en Oost Europa komen. Die verdubbelen de komende jaren, hoorde ik gisteren. Zoeken alleen nog een woning.
Werkelijk? Ik denk dat de komende jaren er heel wat mensen uit oost europa geweerd gaan worden. Reken er maar niet op dat de overheid nog veel langer vrolijk doorgaat met het weggeven van WW uitkeringen als blijkt dat er nog voldoende laagbetaalde baantjes te vinden zijn.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:29:56 #256
43642 Bayswater
pi_103238399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Werkelijk? Ik denk dat de komende jaren er heel wat mensen uit oost europa geweerd gaan worden. Reken er maar niet op dat de overheid nog veel langer vrolijk doorgaat met het weggeven van WW uitkeringen als blijkt dat er nog voldoende laagbetaalde baantjes te vinden zijn.
Mogen ze opschieten want zie wekelijks het aantal Poolse, Bulgaarse, Slowaakse, Duitse (en dan niet de toerist) en zelf Portugese kentekens in het woon-werkverkeer toenemen.
Life lies a slow suicide
pi_103239067
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:42 schreef pberends het volgende:
Kredietbureau dol op NL-hypotheken

Oké, nu begin ik me echt zorgen te maken.
Geven ze ook aan welke rating de nederlandse bundeltjes hebben?
pi_103239380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geen idee, maar gezien de schuldverslaving van de NL-huizenbezitter zou het eigenlijk junk moeten zijn.
pi_103239517
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Geen idee, maar gezien de schuldverslaving van de NL-huizenbezitter zou het eigenlijk junk moeten zijn.
Die schuldverslaving komt vooral door de HRA, zodra die word afgeschaft zal de hypotheekschuld (net als de spaar te goeden) zeer snel afnemen.
pi_103239713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:53 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Die schuldverslaving komt vooral door de HRA, zodra die word afgeschaft zal de hypotheekschuld (net als de spaar te goeden) zeer snel afnemen.
Niet zo zeer door de HRA an sich maar de producten die de financiele sector bedacht hebben om mensen hier maximaal van te laten profiteren en hunzelf (de financiele sector dus) er ook maximaal van kunnen profiteren.
pi_103239959
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:53 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Maar de overwaardes zullen dan ook snel afnemen ... :{
pi_103239983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor Tokkies: CCB- rating.
pi_103240170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:03 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Maar de overwaardes zullen dan ook snel afnemen ... :{
Met die jarenlange tophypotheken vraag je je af: Welke overwaarde?

_O-.
pi_103240500
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Met die jarenlange tophypotheken vraag je je af: Welke overwaarde?

_O-.
Negatief !! :X
pi_103240642
Voor de mensen die graag een betaalbare woning willen: http://nos.nl/artikel/304(...)uis-particulier.html
pi_103241001
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:22 schreef lutser.com het volgende:
Voor de mensen die graag een betaalbare woning willen: http://nos.nl/artikel/304(...)uis-particulier.html
http://www.funda.nl/koop/(...)748-hertogstraat-74/

Wat is dit jongens... waarom bouwen ze het niet voor deze prijzen in de Randstad?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:44:28 #268
43642 Bayswater
pi_103241474
Bouwjaar 1920 en nooit wat aan gedaan. Is dus daadwerkelijk afgeschreven ,net als een auto.
Life lies a slow suicide
pi_103241663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:44 schreef Bayswater het volgende:
Bouwjaar 1920 en nooit wat aan gedaan. Is dus daadwerkelijk afgeschreven ,net als een auto.
Een auto uit 1920?
Erg schaars.
Meer waard dan een huis uit 1920!
pi_103241739
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is dit jongens... waarom bouwen ze het niet voor deze prijzen in de Randstad?
Geen auto in de straat, parkeerplaats te over, ghosttown?
Heerlen is zo gek nog niet.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:52:30 #271
43642 Bayswater
pi_103241808
Wel een concentratiestad van de rijksoverheid
Life lies a slow suicide
pi_103242113
Nog even en je kunt in Heerlen een hele straat kopen voor je Vinex-hut.
pi_103242421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:44 schreef Bayswater het volgende:
Ziet er best wel netjes uit zo op de foto's.
pi_103243955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:09 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Ziet er best wel netjes uit zo op de foto's.
Is ook best een aardige buurt. Dat in tegenstelling tot die witte blokken uit die andere link, dat is vrieheide.. daar wil je echt niet dood gevonden worden. En of je dat trouwens nu wel of niet wilt, de kans dat daar het gebeurt is toch wel een stukje hoger dan elders :')
pi_103262857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:50 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is ook best een aardige buurt. Dat in tegenstelling tot die witte blokken uit die andere link, dat is vrieheide.. daar wil je echt niet dood gevonden worden. En of je dat trouwens nu wel of niet wilt, de kans dat daar het gebeurt is toch wel een stukje hoger dan elders :')
Spannende wijk, altijd wel wat te doen, zeker geen ingeslapen provinciestadjeswijkje.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:58:17 #276
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103266919
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Iets met te goedkoop geld en vastgoedmaffia.... het is gewoon baksteen, mortel, staal en beton.... echt high tech en de laatste stand der techniek..... dus goud waard 8-)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 06:59:02 #277
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103266923
eigen huis is..... het was een gezegde maar sommigen dachten dat je dit letterlijk zo moest zien _O-
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:59:55 #278
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103267856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:22 schreef lutser.com het volgende:
"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...
Leuk, wonen er daarna asielzoekers in het koophuis naast je. Een soort Flodder-effect.
WTF trouwens, als huizen voor 40k niet meer verkocht kunnen worden! Gemeenten gaan dus verder met steunmaatregelen om de laatste beetjes prijzen "hoog" te houden.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:05:05 #279
324665 meth77
to do or not to do
pi_103267945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 06:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Iets met te goedkoop geld en vastgoedmaffia.... het is gewoon baksteen, mortel, staal en beton.... echt high tech en de laatste stand der techniek..... dus goud waard 8-)
En dat terwijl computers, Tv en Auto's de laatste jaren in prijs gedaald zijn
En een woning leent zich met uitstek voor massaproductie
pi_103268051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 06:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
eigen huis is..... het was een gezegde maar sommigen dachten dat je dit letterlijk zo moest zien _O-
Bij uitstel van executie hadden ze het over een hypotheek gevangenis...
pi_103268199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Vooralsnog trekt de gemeente 300.000 euro uit voor de aankoop van zes tot acht woningen. "...
Leuk, wonen er daarna asielzoekers in het koophuis naast je. Een soort Flodder-effect.
WTF trouwens, als huizen voor 40k niet meer verkocht kunnen worden! Gemeenten gaan dus verder met steunmaatregelen om de laatste beetjes prijzen "hoog" te houden.
Ik denk eerder aan sloop op termijn, en in de tussentijd voorkomen dat er wietplantages inkomen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:52:32 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103268991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef meth77 het volgende:

[..]
Na inflatiecorrectie zijn de bouwkosten niet veel gestegen. De isolatiekwaliteit is (vanwege wettelijke eisen) wel verbeterd, de bouwkwaliteit zou zomaar verslechterd kunnen zijn omdat het goedkoopste van het goedkoopste gebruikt wordt.
pi_103269096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef meth77 het volgende:

[..]

En dat terwijl computers, Tv en Auto's de laatste jaren in prijs gedaald zijn
Dat hebben ze in de bijlmer geprobeerd.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:16 #284
324665 meth77
to do or not to do
pi_103269922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat hebben ze in de bijlmer geprobeerd.
De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blok

Zoiets zou men nu nooit meer bouwen.
HuurGalerijflats met blokverwarming en grote parkeerterreinen zijn uit den boze
pi_103270086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:

[..]

De Bijlmer is oin de jaren 60 gebouwd met een schuin oog naar het communistisch blok

Ja nu worden het betonnen torens met parkeergarages er onder waardoor je nog minder licht binnen krijgt in je appartement, maar wel minder grondoppervlakte, dus een flinke verdichting nog van het aantal mensen wat je per M^2 grond huisvest.. :D
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:26:55 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270115
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:21 schreef meth77 het volgende:

[..]

Precies... als je een voorbeeld wilt zien van massaproductie dan hoef je alleen maar naar een nieuwbouwwijk te gaan.
De stenen worden in een fabriek geproduceerd, de betondelen worden in een fabriek geproduceerd, de kozijnen, deuren en ramen... allemaal het product van massafabricage... net als alle overige onderdelen die men gebruikt. Het enige wat nog veel handwerk vraagt is de eindassemblage en daar zetten we het goedkoopst mogelijke personeel voor in.

Mijn vader was vroeger werkzaam in de bouw... toen werden huizen nog volledig gemetseld en moest een timmerman ter plaatse de kozijnen en trap nog aftekenen, zagen, schaven, lijmen, spijkeren etc... Toen zat er minstens het dubbele aan handwerk in een woning. Tegenwoordig is het praktisch lego wat door iedereen met twee linkerhanden in elkaar gezet kan worden... het meeste vakmanschap zit hem in het metselwerk.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:30:32 #287
324665 meth77
to do or not to do
pi_103270223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies... als je een voorbeeld wilt zien van massaproductie dan hoef je alleen maar naar een nieuwbouwwijk te gaan.
De stenen worden in een fabriek geproduceerd, de betondelen worden in een fabriek geproduceerd, de kozijnen, deuren en ramen... allemaal het product van massafabricage... net als alle overige onderdelen die men gebruikt. Het enige wat nog veel handwerk vraagt is de eindassemblage en daar zetten we het goedkoopst mogelijke personeel voor in.
En dakplaten liggen er in een halfuurtje op, zo uit de fabriek het dak op
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:30:44 #288
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270231
Ik heb diverse vrienden die als 'timmerman' aan de slag gingen in de bouw terwijl ze nog nooit een hamer in hun handen gehad hadden... halverwege de jaren 90 was de bouw zo booming dat iedereen die een rode van een gele baksteen kon onderscheiden op de bouwplaats als ZZP'er aan de slag kon. En mensen maar de hoofdprijs betalen voor deze kwaliteitsproducten :D
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:35:06 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef meth77 het volgende:

En dakplaten liggen er in een halfuurtje op, zo uit de fabriek het dak op
[ afbeelding ]
Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
pi_103270722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een beetje metselaar legt ook 2000 bakstenen per dag weg... waarom kost een huis in godsnaam 2 ton? Overigens zie ik de afgelopen maanden de prijzen van nieuwbouw dalen, binnenkort zakken ze denk ik door de 160k grens heen (regio Flevoland). Dat is voor soortgelijke woningen die rond 2007 voor minstens 180k...190k werden verkocht.
Ga eens een huis bouwen in eigen beheer dan kom je er snel genoeg achter.

Een betonnen bak met ramen is best goedkoop neer te zetten, maar zodra je wat mooier en beter wil gaan bouwen lopen de kosten hard op.

[ Bericht 8% gewijzigd door lutser.com op 19-10-2011 10:52:36 ]
pi_103270886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:46 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wat?
Zomaar?
Als informatiebevrediging?
Dan is het toch te laat, je wilt die zaken toch van tevoren weten.
Daarom heb ik een bestaand huis gekocht (bj 1926, toen de stenen nog knetterhard waren).
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:53:48 #292
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103270929
quote:

[..]

Waar kom je dan achter? Natuurlijk wil een aannemer aan je verdienen... lijkt mij heel logisch.

Wat echte slimmeriken doen is een huis in eigen beheer 'zwart' laten bouwen... scheelt je echt een bak centen... uit ervaring weet ik dat een hoop 'rijke stinkerds' dit gewoon doen :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:56:42 #293
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103271029
quote:

Een betonnen bak met ramen is best goedkoop neer te zetten, maar zodra je wat mooier en beter wil gaan bouwen lopen de kosten hard op.

Ik sprak eens een turkse aannemer die al zijn bouwmateriaal kocht in Belgie en Duitsland... de Nederlandse tussenhandel pakte volgens hem een 'krankzinnige' marge. Nederland... het land van dozenschuivers, wassen neuzen, verzekeraars en banksters... mensen die hun handjes laten wapperen weten waar de mosterd beter en goedkoper is w/
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:59:39 #294
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103271125
De kredietcrisis is een van de beste dingen die NL kon overkomen want het drukt iedereen weer eens met de neus op de feiten... arbeid moet zinvol zijn en waarde creëren, want je kan maar gedurende een korte periode luchtkastelen en kaartenhuizen bouwen. Zelfs een kleuter weet dat als je de zeepbel te groot blaast deze uiteenspat :)
pi_103271188
Ik heb goede ervaringen met een Poolse legale ZZP'er, van oorsprong meubelmaker, maar ook schilder, dakdekker, timmerman en metselaar.
Prima prijs/kwaliteits verhouding.
En hele huizen bouwen kan hij ook.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:14:27 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103271567
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:02 schreef sorcees het volgende:
Ik heb goede ervaringen met een Poolse legale ZZP'er, van oorsprong meubelmaker, maar ook schilder, dakdekker, timmerman en metselaar.
Prima prijs/kwaliteits verhouding.
En hele huizen bouwen kan hij ook.
Aah... kijk.... een meubelmaker is meestal nog een 'echte vakman', ik denk dat die man hier naartoe gekomen is omdat hij mijn zijn kwaliteiten hier goed kan verdienen. Ik spreek wel meer mensen die goede ervaringen hebben opgedaan met Poolse vakmensen. Mijn broer besteed ook veel werk uit in o.a. Tsjechië omdat ze daar nog vaklieden hebben. In NL is geen ambachtsschool of LTS meer te vinden waar mensen een ambacht leren. Het is vaak niet eens een kwestie van geld maar van kwaliteit.
pi_103271616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

300.000 euro belastinggeld down the drain. Dat is een behoorlijke uitgave voor een kleine gemeente als Heerlen. Een heel klein clubje gaat hiervan profiteren, er is namelijk bij subsidie namelijk naast de betalende partij (de belastingbetaler) ook een ontvangende partij.
Dat zijn de mensen die de privilege krijgen waarschijnljik nagenoeg gratis mogen wonen en de bouwonderneming die het mag verbouwen.
pi_103272424
Zoeven nog een vriend gesproken, had altijd wel een hoge dunk van hem.
Heeft nu zijn huis te koop staan, en denkt nog steeds de hoofdprijs te kunnen scoren, de graaimentaliteit is nog lang niet verdwenen en kopers en verkopers komen steeds verder van elkaar te staan.
Enige overeenkomst is dat iedereen de banken de schuld geeft.
Ik denk dat iedereen medeschuldige is (behalve de onwetende starter).
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:39:44 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103272546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb diverse vrienden die als 'timmerman' aan de slag gingen in de bouw terwijl ze nog nooit een hamer in hun handen gehad hadden... halverwege de jaren 90 was de bouw zo booming dat iedereen die een rode van een gele baksteen kon onderscheiden op de bouwplaats als ZZP'er aan de slag kon. En mensen maar de hoofdprijs betalen voor deze kwaliteitsproducten :D
Ik kan hier in de wijk wel eens een foto maken van een 13 jaar oud muurtje... Het ziet eruit alsof het door een dronken Pool is gemetseld :X Dit alles dankzij het maximaliseren van de verkoopprijs in combinatie met het minimaliseren van de kosten.
Helaas ligt mijn digicam nog een paar weken in Maleisie, dus het moet even wachten.
pi_103274837
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bij de waarde van een huis vergeten mensen nog wel eens dat het gaat om een schaars goed (de ruimte is beperkt). De waarde van een goed hangt van meer af dan alleen de feitelijke productiekosten. Ik verbaas mij er altijd weer over als ik iemand hoor zeuren dat de huizen veel te duur zijn. Dat is meestal een uitroep van frustratie, omdat het er om gaat dat ze vooral te duur zijn voor die persoon (lees, hij wil het graag, maar kan het niet financieren). Dat is wat anders natuurlijk.

Echt belachelijk... een Ferrari is veeeeel te duur. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')