abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103228247
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wil dus serieus genomen worden met Youtube filmpjes van economen die hel en verdoemenis claimen, zoals ze dat al decennia doen? Helaas, dat kan ik niet serieus nemen. Als ik dat had gedaaan had ik allang alles verkocht en in een hutje op de hei 2012 af gaan zitten wachten. Dus, mocht je inderdaad serieus zijn, kom dan even met een onderbouwing waarom, in tegenstelling tot de door jouw bewierrookte economen, we nu *wel* een daling van 30% gaan zien, die men al voorspeld had in 2008. En leg dan ook even uit waarom we tot nu toe die daling er nog niet is geweest, en waarom de economen die dit voorspelden voor 2008, 2009, 2010 en 2011 er naast zaten. Pas dan kan ik je serieus nemen. Oja, en als het even kan, iets meer dan 3 zinnetjes om dit te onderbouwen zou mooi zijn :)
Als de overheid niet met allerlei maatregelen was gekomen in 2008 hadden we waarschijnlijk een grotere daling van de huizenprijzen gezien. Ik zeg waarschijnlijk, want het is achteraf praat en we zullen nooit weten hoe het was gegaan zonder overheidsingrijpen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103228368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als de overheid niet met allerlei maatregelen was gekomen in 2008 hadden we waarschijnlijk een grotere daling van de huizenprijzen gezien. Ik zeg waarschijnlijk, want het is achteraf praat en we zullen nooit weten hoe het was gegaan zonder overheidsingrijpen.
Welke maatregelen zijn er in 2008 geintroduceerd waardoor een daling van de huizenprijs is voorkomen?
pi_103228405
edit vanwege teveel info en te weinig gal

[ Bericht 93% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 17:59:37 ]
pi_103228464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

10 jaar geleden al in een ernst en young rapportage over de woningmarkt in NL in opdracht van de overheid.

Net zoals jou goud prijs wie bepaald dat die zo hoog moet zijn voor een edelmetaal waar je verder niets veel mee kan (behalve sieraden en wat voor de electronica) als je de winnig flink zal opvoeren er een flink surplus in kan ontstaan. 8-)
Vind je dit nou zelf niet een beetje een onzinnige reactie?

Zijn E&Y-rapportages van tien jaar oud gemaakt in opdracht van de overheid dan per definitie betrouwbaar?

En wat de goudprijs betreft mag je nog wel even studeren. Die wordt namelijk niet bepaald middels tien jaar oude E&Y-rapportages gemaakt in opdracht van de overheid.
pi_103228532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Demografie werkt op termijn op twee manieren:
- minder huizen nodig
- kleinere beroepsbevolking.

Dus aan de ene kant verwacht ik een ruimer woningaanbod en aan de andere kant hogere koopkracht van kopers.
Wie zegt jou dat die kleinere bevolking als groep dezelfde koopkracht krijgt/behoudt als de grotere voorafgaande groep? Gaat de kleinere groep harder werken en gezamelijk evenveel (dezelfde waarde) produceren als de groep voor ze?
pi_103228566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:35 schreef meth77 het volgende:

[..]

vanaf 2015 nul en vanaf 2020 is er een overschot, dat zal dan door de overheid opgekocht en gesloopt moeten worden om woonruimte schaars te houden

Deze overschotten worden dan gesloopt en de grond terugggeven aan de natuur met poolse paarden erop
Heb je misschien wat onderbouwing bij die verwachting?
pi_103228641
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 18:00:43 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:07:02 #233
324665 meth77
to do or not to do
pi_103228818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Heb je misschien wat onderbouwing bij die verwachting?
sterven
verzorgingstehuizen
winstnemingen door lagere of geen pensioenen
emigratie naar Spanje
veel tijd. dienstverbanden bij jongeren
Meer angst en verliezen van banken in de vastgoed sector
wereldwijde depreciatie van woningen
meer samenwonen door afbouw van huursubsidie en HRA
Stagflatie
pi_103229864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En da's evenwicht. In tegenstelling tot drama. Ik geloof niet zo in drama in real life. :)
En ook niet op de huizenmarkt.
Je gelooft niet in drama?
wat is drama dan volgens jou?
hongerbuik kindjes is geen drama? dat is wel real life...
oorlogs slachtingen en xenocides geen drama? wel real life.
en dan nog die talloze individuele dramas, waar niemand ooit iets van hoort omdat ze in stilte geleden worden... door moedige mensen, niet van die verwende zoals jij..

je hebt een bord voor je kop en sluit je af voor de realiteit, struisvogel politiek, en daarbij pretendeer je alles zo goed te weten.

zeer veel realisme proef ik, of toch een vleugje 'de buitenwereld vind ik niet interessant maar om interessant te doen praat ik mijn pappie die bankdirecteuren kent na'
pi_103230146
vertrokken onbekend waarheen

[ Bericht 96% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 18-10-2011 17:58:23 ]
pi_103230315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke maatregelen zijn er in 2008 geintroduceerd waardoor een daling van de huizenprijs is voorkomen?
Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103230506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.
Ik ozu dan toch alleen de startsleningen en het tijdelijk verlagen van de overdrachts belasting willen aanmerking als dempende factor.

Maar ze hebben banken u wel wat minder mogelijkheden gegeven om te ruim te financieren wat wel weer een versterkende factor zal zijn.
pi_103231333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ozu dan toch alleen de startsleningen en het tijdelijk verlagen van de overdrachts belasting willen aanmerking als dempende factor.

Maar ze hebben banken u wel wat minder mogelijkheden gegeven om te ruim te financieren wat wel weer een versterkende factor zal zijn.
Tijdelijk verlagen van de overdrachtsbelasting is een maatregel van afgelopen jaar . Niet echt relevant als je kijkt naar 2008. starterslening is er wel een en zo zijn er nog meer maatregelen geweest, die in mijn ogen niets hebben opgelost. Ze hebben de problemen alleen verder voor zich uit geschoven en het gat is ondertussen een stuk dieper geworden. Het is wachten tot de overheid geen maatregelen meer kan financieren en de markt echt op zijn beloop moet laten gaan.
pi_103231431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

deja vu, is de trollende familie weer compleet?
Dit dus.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103231502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

deja vu, is de trollende familie weer compleet?
Zou het zomaar een kloon zijn van huizenamrkt zeepbel ;)
pi_103232549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou het zomaar een kloon zijn van huizenamrkt zeepbel ;)
ik ben niemands clone
maar volgens mij jij wel, want je begint er elke keer weer over, of ben je gewoon paranoide
edit: trouwens als je dat niet kan nalezen uit mijn stijl, dan heb je niet goed opgelet, mijn stijl is evaluerend, beide kanten uit, totdat mensen met te grote onzin aan 1 kant komen, dan geef ik tegengas, verder ben ik i.t.t. anderen niet voor een huizenmarkt crash, maar zit ik met smart te wachten tot deze weer gezond verklaart kan worden, helaas gaat dit in mijn ogen niet spoedig zijn :(
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:13:27 #242
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103233186
Artimunor is in mijn ogen een absoluut originele poster, ik vind het flauw dat hij voor trol, kloon of wat dan ook wordt uitgemaakt. Ik denk wel een aardig overzicht te hebben van wie de klonen en trollen zijn in deze reeks... Artimunor staat in ieder geval niet op mijn lijstje :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:14:21 #243
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103233207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De deeltijd WW heeft de nodige executieverkopen tegen gehouden w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:17:59 #244
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103233313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Artimunor is in mijn ogen een absoluut originele poster, ik vind het flauw dat hij voor trol, kloon of wat dan ook wordt uitgemaakt. Ik denk wel een aardig overzicht te hebben van wie de klonen en trollen zijn in deze reeks... Artimunor staat in ieder geval niet op mijn lijstje :)
Jullie zijn allemaal klonen van mij :6 :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De deeltijd WW heeft de nodige executieverkopen tegen gehouden w/
De dubbele aftrek ongetwijfeld ook.
censuur :O
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:26:38 #245
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103233597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:

*note to self: Jullie zijn allemaal klonen van mij :6 :7

quote:
Mogelijk... in ieder geval heeft het voorkomen dat die mensen moesten dalen met hun vraagprijs. Of dat achteraf zo'n goed idee was..... daar hebben wij vast eenzelfde standpunt over ;)
pi_103233740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Verhuur van je huis en dan ook nog HRA aftrekken ook..
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:38:59 #247
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103234058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:30 schreef antfukker het volgende:

[..]

Verhuur van je huis en dan ook nog HRA aftrekken ook..
En ondanks alle steun zakt de markt helemaal weg... echt komisch _O-

De overheid heeft zo'n beetje al haar kruit verschoten en de klap gaat nu alsnog komen bovenop de recessie... goed gedaan Balkenende.... goed gedaan Rutte... oh ja.. ook speciale dank aan vriendje Maxime en oom Piet Hein... goed bezig ^O^ w/

Misschien kan Jean Keynes the hunter nog even een rondje snoepgoed uitdelen aan die vervelende blagen? Ze zitten er allemaal zo zuur bij... tijd voor nog meer zoets.... (en extra gaten in het gebit als gevolg van het zuur, het gebit rot zo langzaam maar zeker weg).
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:19:43 #248
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_103235623
De markt zakt hier niet weg, de modale inkomens zijn daarvoor te hoog en de werkloosheid te laag. Voor als iemand het eventueel met Spanje wilde gaan vergelijken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:43:41 #249
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103236590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:19 schreef Bayswater het volgende:
De markt zakt hier niet weg, de modale inkomens zijn daarvoor te hoog en de werkloosheid te laag. Voor als iemand het eventueel met Spanje wilde gaan vergelijken.
Ik lees net dat Philips weer eens 1400 man personeel in NL op straat gaat zetten. Philips zal vast niet de enige zijn. We zijn weer hard op weg naar de volgende recessie... eens kijken of men weer de subsidiepot opentrekt bij dreigende ontslagronden. Er zijn nog heel wat nutteloze baantjes weg te snijden in het bedrijfsleven. Ik vernam gisteren zelfs dat 1 op de 10 filerijders zijn baan gaat verliezen... laat het nu net een speerpunt van dit kabinet zijn dat we weer met zijn allen kunnen doorrijden :')
pi_103237152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik lees net dat Philips weer eens 1400 man personeel in NL op straat gaat zetten. Philips zal vast niet de enige zijn. We zijn weer hard op weg naar de volgende recessie... eens kijken of men weer de subsidiepot opentrekt bij dreigende ontslagronden. Er zijn nog heel wat nutteloze baantjes weg te snijden in het bedrijfsleven. Ik vernam gisteren zelfs dat 1 op de 10 filerijders zijn baan gaat verliezen... laat het nu net een speerpunt van dit kabinet zijn dat we weer met zijn allen kunnen doorrijden :')
LOL, jouw bijdragen laten zich lezen als politiek cabaret, you made my day!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')