Als de overheid niet met allerlei maatregelen was gekomen in 2008 hadden we waarschijnlijk een grotere daling van de huizenprijzen gezien. Ik zeg waarschijnlijk, want het is achteraf praat en we zullen nooit weten hoe het was gegaan zonder overheidsingrijpen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dus serieus genomen worden met Youtube filmpjes van economen die hel en verdoemenis claimen, zoals ze dat al decennia doen? Helaas, dat kan ik niet serieus nemen. Als ik dat had gedaaan had ik allang alles verkocht en in een hutje op de hei 2012 af gaan zitten wachten. Dus, mocht je inderdaad serieus zijn, kom dan even met een onderbouwing waarom, in tegenstelling tot de door jouw bewierrookte economen, we nu *wel* een daling van 30% gaan zien, die men al voorspeld had in 2008. En leg dan ook even uit waarom we tot nu toe die daling er nog niet is geweest, en waarom de economen die dit voorspelden voor 2008, 2009, 2010 en 2011 er naast zaten. Pas dan kan ik je serieus nemen. Oja, en als het even kan, iets meer dan 3 zinnetjes om dit te onderbouwen zou mooi zijn
Welke maatregelen zijn er in 2008 geintroduceerd waardoor een daling van de huizenprijs is voorkomen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als de overheid niet met allerlei maatregelen was gekomen in 2008 hadden we waarschijnlijk een grotere daling van de huizenprijzen gezien. Ik zeg waarschijnlijk, want het is achteraf praat en we zullen nooit weten hoe het was gegaan zonder overheidsingrijpen.
Vind je dit nou zelf niet een beetje een onzinnige reactie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
10 jaar geleden al in een ernst en young rapportage over de woningmarkt in NL in opdracht van de overheid.
Net zoals jou goud prijs wie bepaald dat die zo hoog moet zijn voor een edelmetaal waar je verder niets veel mee kan (behalve sieraden en wat voor de electronica) als je de winnig flink zal opvoeren er een flink surplus in kan ontstaan.
Wie zegt jou dat die kleinere bevolking als groep dezelfde koopkracht krijgt/behoudt als de grotere voorafgaande groep? Gaat de kleinere groep harder werken en gezamelijk evenveel (dezelfde waarde) produceren als de groep voor ze?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Demografie werkt op termijn op twee manieren:
- minder huizen nodig
- kleinere beroepsbevolking.
Dus aan de ene kant verwacht ik een ruimer woningaanbod en aan de andere kant hogere koopkracht van kopers.
Heb je misschien wat onderbouwing bij die verwachting?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:35 schreef meth77 het volgende:
[..]
vanaf 2015 nul en vanaf 2020 is er een overschot, dat zal dan door de overheid opgekocht en gesloopt moeten worden om woonruimte schaars te houden
Deze overschotten worden dan gesloopt en de grond terugggeven aan de natuur met poolse paarden erop
stervenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Heb je misschien wat onderbouwing bij die verwachting?
Je gelooft niet in drama?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En da's evenwicht. In tegenstelling tot drama. Ik geloof niet zo in drama in real life.
En ook niet op de huizenmarkt.
Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke maatregelen zijn er in 2008 geintroduceerd waardoor een daling van de huizenprijs is voorkomen?
Ik ozu dan toch alleen de startsleningen en het tijdelijk verlagen van de overdrachts belasting willen aanmerking als dempende factor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.
Tijdelijk verlagen van de overdrachtsbelasting is een maatregel van afgelopen jaar . Niet echt relevant als je kijkt naar 2008. starterslening is er wel een en zo zijn er nog meer maatregelen geweest, die in mijn ogen niets hebben opgelost. Ze hebben de problemen alleen verder voor zich uit geschoven en het gat is ondertussen een stuk dieper geworden. Het is wachten tot de overheid geen maatregelen meer kan financieren en de markt echt op zijn beloop moet laten gaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ozu dan toch alleen de startsleningen en het tijdelijk verlagen van de overdrachts belasting willen aanmerking als dempende factor.
Maar ze hebben banken u wel wat minder mogelijkheden gegeven om te ruim te financieren wat wel weer een versterkende factor zal zijn.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deja vu, is de trollende familie weer compleet?
Zou het zomaar een kloon zijn van huizenamrkt zeepbelquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deja vu, is de trollende familie weer compleet?
ik ben niemands clonequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het zomaar een kloon zijn van huizenamrkt zeepbel
De deeltijd WW heeft de nodige executieverkopen tegen gehoudenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat denk je van de deeltijd WW, het financieel steunen van private ondernemingen.
Jullie zijn allemaal klonen van mijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Artimunor is in mijn ogen een absoluut originele poster, ik vind het flauw dat hij voor trol, kloon of wat dan ook wordt uitgemaakt. Ik denk wel een aardig overzicht te hebben van wie de klonen en trollen zijn in deze reeks... Artimunor staat in ieder geval niet op mijn lijstje
De dubbele aftrek ongetwijfeld ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De deeltijd WW heeft de nodige executieverkopen tegen gehouden
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:
*note to self: Jullie zijn allemaal klonen van mij![]()
Mogelijk... in ieder geval heeft het voorkomen dat die mensen moesten dalen met hun vraagprijs. Of dat achteraf zo'n goed idee was..... daar hebben wij vast eenzelfde standpunt overquote:De dubbele aftrek ongetwijfeld ook.
Verhuur van je huis en dan ook nog HRA aftrekken ook..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De dubbele aftrek ongetwijfeld ook.
En ondanks alle steun zakt de markt helemaal weg... echt komischquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:30 schreef antfukker het volgende:
[..]
Verhuur van je huis en dan ook nog HRA aftrekken ook..
Ik lees net dat Philips weer eens 1400 man personeel in NL op straat gaat zetten. Philips zal vast niet de enige zijn. We zijn weer hard op weg naar de volgende recessie... eens kijken of men weer de subsidiepot opentrekt bij dreigende ontslagronden. Er zijn nog heel wat nutteloze baantjes weg te snijden in het bedrijfsleven. Ik vernam gisteren zelfs dat 1 op de 10 filerijders zijn baan gaat verliezen... laat het nu net een speerpunt van dit kabinet zijn dat we weer met zijn allen kunnen doorrijdenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:19 schreef Bayswater het volgende:
De markt zakt hier niet weg, de modale inkomens zijn daarvoor te hoog en de werkloosheid te laag. Voor als iemand het eventueel met Spanje wilde gaan vergelijken.
LOL, jouw bijdragen laten zich lezen als politiek cabaret, you made my day!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik lees net dat Philips weer eens 1400 man personeel in NL op straat gaat zetten. Philips zal vast niet de enige zijn. We zijn weer hard op weg naar de volgende recessie... eens kijken of men weer de subsidiepot opentrekt bij dreigende ontslagronden. Er zijn nog heel wat nutteloze baantjes weg te snijden in het bedrijfsleven. Ik vernam gisteren zelfs dat 1 op de 10 filerijders zijn baan gaat verliezen... laat het nu net een speerpunt van dit kabinet zijn dat we weer met zijn allen kunnen doorrijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |