Het is ook een leuke sport.quote:Op zondag 16 oktober 2011 05:39 schreef Operc het volgende:
Ik heb geen verstand van honkbal, maar ik vind het een leuke wedstrijd
Epic old skoolquote:Op zondag 16 oktober 2011 05:42 schreef Burner82 het volgende:
nog ff en we hebben gewonnenmaar ik wil ook met de geluidsknopjes spelen....
doet me denken aan dingo and the baby van family guy :pquote:Op zondag 16 oktober 2011 05:42 schreef Burner82 het volgende:
nog ff en we hebben gewonnenmaar ik wil ook met de geluidsknopjes spelen....
9 inningsquote:Op zondag 16 oktober 2011 05:51 schreef Ugjerke het volgende:
Hoe lang duurt zo'n wedstrijd nog eigenlijk?
Pfff, maar ze zijn al 2,5 uur bezig toch?quote:
Zijn nu 2 uur bezigquote:Op zondag 16 oktober 2011 05:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Pfff, maar ze zijn al 2,5 uur bezig toch?
Die vangbal zag er wel nice uit trouwens.
Nog 3 innings dacht ik.quote:Op zondag 16 oktober 2011 05:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Pfff, maar ze zijn al 2,5 uur bezig toch?
Die vangbal zag er wel nice uit trouwens.
Hoe kan dat dan? Die staat daar toch veilig tot hij moet rennen wegens slag?quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:00 schreef Marc H het volgende:
Speler op eerste honk proberen uit te gooien
hij moet geloof ik in contact met het honk blijven, dus kan weldegelijk uitgegooid wordenquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:01 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan? Die staat daar toch veilig tot hij moet rennen wegens slag?
kwam best goed terug volgens mij hoorquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:01 schreef spiedermann het volgende:
denk dat we de pitcher niet meer terug zien, heeft een goede pot gegooid, maar is een beetje op denk ik?
Ah ok, helderquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:01 schreef spiedermann het volgende:
[..]
hij moet geloof ik in contact met het honk blijven, dus kan weldegelijk uitgegooid worden
hoezo offtopicquote:
Niet helemaal. de speler op 1 kan proberen naar 2 te komen, het zgn. stelen. Hoe verder hij van het honk staat des te makkelijker dat wordt. Als de pitcher de eerste honkman echter de bal kan toegooien voor de speler terug is, is de speler uit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:01 schreef spiedermann het volgende:
[..]
hij moet geloof ik in contact met het honk blijven, dus kan weldegelijk uitgegooid worden
dank uquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:08 schreef Marc H het volgende:
[..]
Niet helemaal. de speler op 1 kan proberen naar 2 te komen, het zgn. stelen. Hoe verder hij van het honk staat des te makkelijker dat wordt. Als de pitcher de eerste honkman echter de bal kan toegooien voor de speler terug is, is de speler uit.
Door als pitcher echter de bal naar de 1ste h.man te gooien hou je de tegenstander dichtbij het eerste honk, en maak je het moeilijker.
nee dusquote:
geloof dat engelhart de DH van Nederland isquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:17 schreef Operc het volgende:
Waarom rende die honk 2 Cubaan niet eigenlijk? Of mag dat niet als hij gevangen wordt?
DH?quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:19 schreef spiedermann het volgende:
[..]
geloof dat engelhart de DH van Nederland is
Daar is idd een regel voor, maar hoe die precies is weet ik ook niet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:17 schreef Operc het volgende:
Waarom rende die honk 2 Cubaan niet eigenlijk? Of mag dat niet als hij gevangen wordt?
Als je op de derde honk staat mag je wel proberen om naar het thuishonk te rennen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:20 schreef Marc H het volgende:
Als hij wel loop
[..]
Daar is idd een regel voor, maar hoe die precies is weet ik ook niet.
Dus die zit niet in het veld als ze verdedigen, de pitcher hoeft dan ook niet op de honk te staan om te slaan.quote:
Een coach denk ik?quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:23 schreef Operc het volgende:
En wat doet die Nederlander met nummer 32 eigenlijk bij dat eerste honk?
Ik zie het nu, inderdaad.quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:19 schreef spiedermann het volgende:
[..]
geloof dat engelhart de DH van Nederland is
Natuurlijk neequote:Op zondag 16 oktober 2011 06:27 schreef Operc het volgende:
Mocht Nederland nog voorstaan als Cuba geweest is in de 9e inning, speelt Nederland die dan eigenlijk nog?
Vooral gezien het puntenverschil zo klein is.quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:29 schreef Reya het volgende:
Wel jammer dat weer een goede scoringskans onbenut is gebleven.
Gezwommen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:33 schreef Ajacied422 het volgende:
hoe zou een kikker op dat veld komen?
Waarom?quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:35 schreef MadMarine het volgende:
Haal die linksvelder er eens af aub :|
Natuurlijk nietquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:35 schreef Operc het volgende:
[..]
Had je liever een homerun gezien dan?
Ik zit al een paar uur hoor. Heb alleen net mn phone erbij gepaktquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:34 schreef hole1988 het volgende:
de ochtendmensen kommen nu ook binnen wandelen.
Dat hek heeft niet voor niets zo'n mooi kussentje. Dan hoef je niet in te houden de laatste 5m, maar er vol voor kunt gaan. Dan maak je het verschilquote:
Een oma op sterfbed misschienquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:38 schreef Operc het volgende:
Nederland in bewegingAlsof iemand dat wat boeit
had ik ook. Was al naar de fokchat gerendquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:45 schreef Doler12 het volgende:
Wat was er met de fok server aan de hand kon amper een verbinding krijgen!
zwakjesquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:48 schreef MadMarine het volgende:
Wat vinden jullie van Rombley als batter?
Je weet het nooit met de NOSquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:52 schreef spiedermann het volgende:
na de finale het wk turnen, we krijgen toch wel de prijsuitreiking te zien toch?
of is het na de laatste uit, meteen epke an de rekstok?
Goede timingquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:55 schreef Lotusss het volgende:
Net wakker... laatste twee innings kijken via de livestream. Spannend!
Met dank aan mijn interne plaswekkerquote:
Tis ook gewoon op ned 1 hoorquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:55 schreef Lotusss het volgende:
Net wakker... laatste twee innings kijken via de livestream. Spannend!
Als het werktquote:Op zondag 16 oktober 2011 06:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Met dank aan mijn interne plaswekker
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 16-10-2011 om 06:59:34NEDERLAND WERELDKAMPIOEN #HONKBAL. #NOS reageer retweet
In bed kijken is lekkerder.quote:Op zondag 16 oktober 2011 06:57 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Tis ook gewoon op ned 1 hoor
Goeie actie van de nos
twitter:HumbertoTan twitterde op zondag 16-10-2011 om 07:01:55NEDERLAND WERELDKAMPIOEN HONKBAL!!!! Tweede x gewonnen van Cuba. Met 2-1 nu. Van harte Oranje team! reageer retweet
IDDquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
/care joh. We zijn WK daar gaat het om
dit gebeurt dan ook voor het eerst.quote:
Jij ging toch naar bed?quote:
Ja, ik hoopte nog even op interviews maar helaas. Hier (Argentinie) nergens op TV, jammer. Maar goed, CAMPEON DEL MUNDOquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:03 schreef VacaLoca het volgende:
Hoor daar nog gezegd worden van 'Engelhart spreekt ook Spaans'
n00bquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:07 schreef dieselnoi het volgende:
Ik had liever gehad dat het NL elftal WK was geworden. Hier haalt natuurlijk niemand zijn neus voor op. Waarom doet bijv. niemand van de Amerikaanse baseball league mee?
Party pooper. Ga lekker slapen...quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:07 schreef dieselnoi het volgende:
Ik had liever gehad dat het NL elftal WK was geworden. Hier haalt natuurlijk niemand zijn neus voor op. Waarom doet bijv. niemand van de Amerikaanse baseball league mee?
baal je nog steeds van het 'onverdiende' gelijkspel? Ga lekker in bed huilen want het was zeker terechtquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:07 schreef dieselnoi het volgende:
de clubs willen dat niet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:07 schreef dieselnoi het volgende:
ja dat gaat ook zo weer beginnen!quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:09 schreef flipsen het volgende:
Nu nog een uurtje wakker blijven voor F1
En daarvoor nog even de MotoGP kijken nu dus en dan lopen we vanaf 11 uur de marathon van Amsterdamquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ja dat gaat ook zo weer beginnen!
Ja weet het wel zeker terwijl ik er nog nooit geweest benquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:12 schreef VacaLoca het volgende:
Vraag me trouwens af; Honkbal een grote sport in de USA. Zou deze WK finale dan nog veel bekijks gehad hebben? Met een EK of WK voetbal kijken er talloze miljoenen wie er ook in de finale staan.
Maar heb het idee dat dit geeneens veel aandacht gehad heeft in de US en de meeste mensen ws club honkbal gekeken hebben
Het niveau van de Amerikaanse league is 20x hoger dan dit hierquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:13 schreef WickedWild het volgende:
JAAAAAA!!!! We zijn gewoon wereldkampioen
Heel goed gegooid van de pitchers.
Jammer dat er eerst zoiets moet gebeuren voordat het op tv komt.. (maar mag niet klagen, heb bijna alle DS -en CS gezien. volgende weekend de World Series
Hoop dat dit de sport weer een beetje helpt in NL.
Kusje!quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:18 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Het niveau van de Amerikaanse league is 20x hoger dan dit hier
Waarom zouden ze naar amateur wedstrijdjes kijken als naar echte baseball kunnen kijken. Alleen al het publiek in de finale. 20 man of zoiets
Nou in Amerika hebben ze wel 100-200.000 man in een stadium zitten. Triest dat men hier helemaal uit hun dak geven terwijl ze geen moer over honkbal weten
Het grootste honkbalstadion in Amerika heeft nog geen 60.000 zitplaatsen dus zelf lul je ook uit je nek.quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:18 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Het niveau van de Amerikaanse league is 20x hoger dan dit hier
Waarom zouden ze naar amateur wedstrijdjes kijken als naar echte baseball kunnen kijken. Alleen al het publiek in de finale. 20 man of zoiets
Nou in Amerika hebben ze wel 100-200.000 man in een stadium zitten. Triest dat men hier helemaal uit hun dak geven terwijl ze geen moer over honkbal weten
haha 100.000-200.000???? Gemiddeld 40.000 ofzo hoor.quote:Het niveau van de Amerikaanse league is 20x hoger dan dit hier
Gast heb je het echt even gegoogled naar de zitplaatsenquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het grootste honkbalstadion in Amerika heeft nog geen 60.000 zitplaatsen dus zelf lul je ook uit je nek.
Natuurlijk staat de MLB nog een stuk hoger, maar je vergeet dat Cuba een team heeft waar gewoon spelers zitten van Major league niveau. Alleen durven die niet naar de VS te vluchten.
En buiten dat alles een wereldtitel blijft een wereldtitel. Dat is historisch voor een Europees land. Dus dat blijft gewoon heel erg knap.
Gast, lul niet over dingen waar je niets vanaf weet. In de MLB spelen de teams per seizoen 162 wedstrijden, waarvan de helft thuis. Met 81 thuiswedstrijden binnen zes maanden zou het nooit lukken om de stadions met 100.000 man te vullen. Alleen de topteams kunnen rekenen op ongeveer 50.000 man en bij de meeste teams zijn de wedstrijden zelden uitverkocht.quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:37 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Gast heb je het echt even gegoogled naar de zitplaatsen
Het gaat erom dat de sport daar veel groter is dan hier. En dat "slechts" 60.000 zitplaatsen hebben komt door het design van het stadium dat zich aan het honkbal spelletje moet aanpassen. Anders hebben ze zeker wel 100.000 zitplaatsen zoals bijv in American football.
Wat je zegt is gewoon onzin. Cuba is twee keer niet goed genoeg geweest tegen Nederland en in het team van Nederland speelde niemand in de MLB.
We zijn gewoon kampioenen van de losers geworden. En iedereen gaat helemaal uit zijn dak alsof we de beste zijn. Dat is niet. Trouwens geen enkele amerikaan heeft hier over getwittert. Zelfs niet de diehard fans. Dit moet je vergelijken met de finale van het WK voetbal versus een zondags amateur wedstrijdje bij de D-tjes van de lokale club.
200.000 ?????quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:18 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Ik las het net ja.quote:Op zondag 16 oktober 2011 09:54 schreef GotC het volgende:
Yay wat goed!![]()
![]()
En verdomme, ik ging om 3:40 naar bed
Stom he?quote:
Dit dus.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik wil absoluut niet zuur of cynisch doen, maar het is wel lastig om een WK, waar de beste honkballers niet aan mee doen, serieus te nemen.
Maar het blijft natuurlijk wel een hele nette prestatie.
Cuba had toch geen B-team gestuurd?quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik wil absoluut niet zuur of cynisch doen, maar het is wel lastig om een WK, waar de beste honkballers niet aan mee doen, serieus te nemen.
Daar heb ik echt geen google voor nodig internet heldquote:Op zondag 16 oktober 2011 07:37 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Gast heb je het echt even gegoogled naar de zitplaatsen
Het gaat erom dat de sport daar veel groter is dan hier. En dat "slechts" 60.000 zitplaatsen hebben komt door het design van het stadium dat zich aan het honkbal spelletje moet aanpassen. Anders hebben ze zeker wel 100.000 zitplaatsen zoals bijv in American football.
Wat je zegt is gewoon onzin. Cuba is twee keer niet goed genoeg geweest tegen Nederland en in het team van Nederland speelde niemand in de MLB.
We zijn gewoon kampioenen van de losers geworden. En iedereen gaat helemaal uit zijn dak alsof we de beste zijn. Dat is niet. Trouwens geen enkele amerikaan heeft hier over getwittert. Zelfs niet de diehard fans. Dit moet je vergelijken met de finale van het WK voetbal versus een zondags amateur wedstrijdje bij de D-tjes van de lokale club.
Bedenk wel dat er ook hele goede Nederlandse honkballers in de MLB spelen. Alle teams zouden sterker worden, niet alleen de tegenstanders.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik was ook in slaap gevallen, heb de Nederlandse punten dus gemistquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
In slaap gevallen in de 6e inning. Maar toch gelukt dus. Ik had al zo'n vermoeden.De Cubanen waren onrustig, telkens time outs met de werper etc.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je EK voetbal bent, ben je op dat moment het beste team van Europa, waarbij je de beste spelers van Europa (blessures daargelaten) hebt verslagen. Nu is Nederland WK, maar kan je toch moeilijk zeggen dat dit het beste team van de wereld is.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:15 schreef JimboSlice het volgende:
Als het Nederlands elftal nou het EK wint, dan zeg je toch ook niet: leuk, maar Brazilië en Argentinië deden niet mee, dus wat stelt het eigenlijk voor. Voor dit honkbal-WK geldt precies hetzelfde, het is nou eenmaal een feit dat MLB spelers er niet bij zijn (om buitengewoon logische redenen). Het toernooi is zo sterk als de spelers die er spelen en dit waren gewoon sterke teams met grote talenten zoals bij de VS en de absolute top zoals bij Cuba. Als je dan 13 van de 14 wedstrijden wint, heb je het per definitie geweldig gedaan.
Natuurlijk moet je het in perspectief zien. Maar het blijft een grote prestatie. Er zijn maar acht landen wereldkampioen geweest.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je EK voetbal bent, ben je op dat moment het beste team van Europa, waarbij je de beste spelers van Europa (blessures daargelaten) hebt verslagen. Nu is Nederland WK, maar kan je toch moeilijk zeggen dat dit het beste team van de wereld is.
Het blijft een zeer puike prestatie natuurlijk, maar zoals al veel vaker in dit topic gepost, je moet het wel in het juiste perspectief plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |