quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:17 schreef flugeltje het volgende:
Ja het wordt is een jungske Leandra
Dank. Ik vraag me af wat Google nog toe zou kunnen voegen dan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:00 schreef Vlindur het volgende:
Dat ja. Vagina. Of nou ja, google kan het beter uitleggen. Ik zit op mn foon nu.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dank. Ik vraag me af wat Google nog toe zou kunnen voegen dan.
Het is jammer. De naam is idd ook heel mooi, alleen de betekenis is wat minder tof om mee te dragen. Maar daar zullen de 'Dick'en ook wel last van hebbenquote:Opzoeken: Yoni
yoni
yo - ni [` joo-] (Sanskriet) de -woord symbool van het vrouwelijk geslachtsorgaan in de eredienst van de hindoes
yoni
1) Voornaam
Waarschijnlijk een of andere Italiaanse Don Juan?quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:17 schreef Fee-nix het volgende:
Vertel! Wat voor soort verwachtingen horen er bij een Luca dan?
Ohw datis ook leukquote:
Klopt, maar pennever klinkt toch net iets anders dan clitoris.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kinderen rijmen overal toch op, ook als het niets betekent...
J....ennifer de pennever bijvoorbeeld.... of E vie de pevie..
ik vind het sowieso onzin om er rekening mee te houden, oke LUL en KUT kan ik begrijpen, maar verder maalt er echt niemand om dat je zoon SS heet hoor.. de mensen die er om zouden kunnen malen zijn dood of inmiddels dementquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:24 schreef doedelzak13 het volgende:
Ik zou gaan voor Bob!
Zelf heb ik een klein dilemma. Ik word over een paar weken vader, en we gaan voor de naam Sam. Het punt is dat mijn achternaam ook met een S begint. Nu allitereert dat op zich best lekker, maar dat je "initialen" SS zijn is wellicht toch raar. Punten:
- de initialen van voor- en achternaam gebruik je volgens mij nooit, alleen de initialen van je voornaam/voornamen icm je achternaam, toch?
- Is het eigenlijk wel raar, als in: dat het associaties met nazi's oproept?
- een optie is om een 2e voornaam te gebruiken, bv 'Sam Jonathan', alleen officieel, met als roepnaam gewoon 'Sam'. Maar die gebruik je dan alsnog niet dagelijks, zodat de naam 'Sam S...' alsnog die associatie zou oproepen. Maar ik vind het ook raar om alleen om die reden een tweede naam te geven.
Wat vinden jullie? Is het eigenlijk wel een issue, en is dit dan een oplossing?
quote:
quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Bob leuker dan Rob, en als je dan straks voor Bob gaatdan kun je hem ook Bobbert noemen.
Is ook leuk
En? Ze blijven toch niet hun hele leven samen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:50 schreef Fee-nix het volgende:
Trouwens ben ik zelf meer van de J-namen, maar dat vind ik dan zo jut en jul met Jesper.
Zoals:
Jasper
Jort
Jurre
Jochem
Justin
Jesse
Job
Jonas
Jonah
etc....
quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Bob leuker dan Rob, en als je dan straks voor Bob gaatdan kun je hem ook Bobbert noemen.
Is ook leuk
you mean; sexy Lexy? Lex don't have sex with your Ex? offuh zoietsquote:
Zo heet ik niet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
of did ya mean; T jimke? tjaaaaaaaaa...
+1quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou gaan voor Lucas i.p.v. Bob of Luca
Nou dacht ik dat je er bijna uit wasquote:Op maandag 17 oktober 2011 09:25 schreef Fee-nix het volgende:
Sja ik ben daarin gewoon duidelijk: ik wil per se geen naam uit de top 5.
Maar we zitten trouwens nu helemaal in een namencrisis. Ik weet het nu echt niet meer. Dus ben gewoon weer hard op zoek. Zucht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hebben we niet gedaan heur
![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:43 schreef Cooki het volgende:
och ja enidee vn mn vriend
Dat kun je wel doen als je een eigen top nog wattes hebt en je komt er niet uit...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hebben we niet gedaan heur
nee op zijn scandinavischquote:Op maandag 17 oktober 2011 07:15 schreef trui het volgende:
Maar spreek je Elin dan ook op z'n engels uit eigenlijk?
Hier is het ook drama, inmiddels staan er alweer 2 extra namen op de lijst, terwijl we nu juist aan het indikken warenquote:Op maandag 17 oktober 2011 09:25 schreef Fee-nix het volgende:
Sja ik ben daarin gewoon duidelijk: ik wil per se geen naam uit de top 5.
Maar we zitten trouwens nu helemaal in een namencrisis. Ik weet het nu echt niet meer. Dus ben gewoon weer hard op zoek. Zucht...
Pibbe!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:46 schreef Fee-nix het volgende:
Nou, da's ook toevallig, krijg ik net mijn inspiratiemail van zeevannamen.nl binnen. Alleen die jongensnamen dit keer.
Dit staat er:
Révin
Oijke
Pibbe
Galtjo
Feke
Iman
Origineel zijn ze wel...
quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:54 schreef flugeltje het volgende:
![]()
Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik 'm Guus noem... Die begint dus het meeste te wennen. Maar we weten nog niets zeker...
Fee-nix, ik vind Jesper en Jonathan echt briljant klinkenZoals de buuv al zegt, net een avonturenboek waarin je jongens allebei in overal allemaal kattekwaad uithalen enzo
In mijn hoofd noem ik de baby ook al een hele tijd bij zijn jongensnaam en ik weet geeneens het geslachtquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:54 schreef flugeltje het volgende:
![]()
Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik 'm Guus noem... Die begint dus het meeste te wennen. Maar we weten nog niets zeker...
Fee-nix, ik vind Jesper en Jonathan echt briljant klinkenZoals de buuv al zegt, net een avonturenboek waarin je jongens allebei in overal allemaal kattekwaad uithalen enzo
Ook erg tof!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:57 schreef Fee-nix het volgende:
[..]. En Jesper en Joris dan? Vind ik ook heel leuk!
haha ja ik ook, dat was ook zo'n kneuzenTeus! niedoendus!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Volgens mijn gevoel moet het wel Teus worden ( of Arie) ik vind het wel een leuke naam, moet alleen boer zoekt vrouw denken.
Mijn opa heette ook Hendrikus, roepnaam: Rieks (vind ik erg lelijk, maar smaken verschillen, misschien heb je er wat aan)quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Lishe het volgende:
Flugel, collega van mij heeft een Dieks. Van Hendrikus volgens mij. *extragratistip*
mijn opa heette lodevicus hendrik, roepnaam: louisquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Mijn opa heette ook Hendrikus, roepnaam: Rieks (vind ik erg lelijk, maar smaken verschillen, misschien heb je er wat aan)
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:18 schreef Fee-nix het volgende:
Nou, wij hebben de naam hoor. En het is geen Bob of Luca. En ook geen Joris of Jonathan
. Hihi.
Geen Bobquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:18 schreef Fee-nix het volgende:
Nou, wij hebben de naam hoor. En het is geen Bob of Luca. En ook geen Joris of Jonathan
. Hihi.
Hou op hou op, ik word helemaal gek van mezelfquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:40 schreef Popples het volgende:
[..]![]()
nemen
![]()
flugeltje ik moet toch telkens om je naam perikelen lachen
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hou op hou op, ik word helemaal gek van mezelf
O haha! Vandaar dat ik m ook moet kiezenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:46 schreef Popples het volgende:
[..]dat had ik gelukkig niet. wij hadden de deal hij de meidennaam en ik de jongensnaam bij de jongste. hij is vernoemd naar mijn opa en vader(johannes maar dan Jonathan van gemaakt)
Hij is wel voorbij gekomen hoor, maar niet in de lijst van vijf/zevenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:42 schreef Leandra het volgende:
Spannend![]()
Dat klinkt als iets wat nog niet op de lijst van vijf zeven stond....
Je kreeg dus gewoon goedkeuring van zoonlief zelf... dat zijn de beste namenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij is wel voorbij gekomen hoor, maar niet in de lijst van vijf/zeven
Nu plakten we 'm voor de achternaam, spraken 'm hardop uit, verkleinden 'm terwijl we over m'n buikje wreven en kregen ineens een lichtje in onze ogen
Liefquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij is wel voorbij gekomen hoor, maar niet in de lijst van vijf/zeven
Nu plakten we 'm voor de achternaam, spraken 'm hardop uit, verkleinden 'm terwijl we over m'n buikje wreven en kregen ineens een lichtje in onze ogen
Echt wel!quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja! da's echt leuk!
bende nie bang dat het Pietertje wordt dan? (schupt mar tegen de bal pietertje, t is euw moeder nie!)
Pieter(tje) is ookquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja! da's echt leuk!
bende nie bang dat het Pietertje wordt dan? (schupt mar tegen de bal pietertje, t is euw moeder nie!)
Pietertje is de 2de naam van mijn meisje (Maud)quote:
Moet ik nog zeggen dat ik het een passende naam vind?quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 06:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Moet ik nog zeggen dat ik het een passende naam vind?
belgen britten hequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef Bleie het volgende:
Ook fijn: 10% van de ouders hebben spijt van hun naamkeuze... http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GEN3HCO9Q.
dat maakt het juist een prachtige naamquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
oh ja! da's echt leuk!
meneer als je t mij vraagt, tís dat de buurjongen zo heet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef flugeltje het volgende:
Grmbl de Grmbl...
Mot met de meneer, ik wil Piet en meneer wil Pieter....
wie o wie gaat er winnen?
ik was net ff korter zwanger dan de vrouw van marco borsato.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:49 schreef flugeltje het volgende:
Mijn broer en schoonzus noemden hun dochter Nina, dat was toen een hele bijzondere en aparte naam... Even later kregen Ludo en Janine in GTST een dochtergevloekt hebben ze
Om die reden hebben wij nu al een opschrijfboekje met namenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:36 schreef Grijs het volgende:
Spijt hebben bij namen kan ik me wel wat bij voorstellen. Tijdens de zwangerschappen vond ik hele andere namen mooi dan zonder die hormonen. Gelukkig was ik me daar wel enigszins van bewust en ben ik meer afgegaan op de namen die mijn man mooi vond. Ik heb dus geen spijt van de namen die mijn kinderen hebben, maar had dat waarschijnlijk wel gehad als ik de namen had gegeven die tijdens mijn zwangerschappen de voorkeur hadden.
De (jongens-)naam van onze oudste hadden we al jaren ervoor bedacht. Toen hij werd geboren was het een vrij populaire naam (Daan).quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Om die reden hebben wij nu al een opschrijfboekje met namen
En zo wordt een redelijk bijzondere naam ineens gemeengoed... Is dan toch balen. Hun andere dochter heet Sanne, die was ook redelijk nieuw toen... Nu top10...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik was net ff korter zwanger dan de vrouw van marco borsato.
ik had als namen voor mijn kind luca leonardo.
drie maal raden hoe het eerste kind van marco borsato heet: juist luca leonardo. (oke hij heeft als derde naam roberto, die heb ik dan weer niet)
Wat grappig, ik vind de meisjesnamen wel dezelfde 'feel' hebben als de namen die jullie nu hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:03 schreef Grijs het volgende:
[..]
De (jongens-)naam van onze oudste hadden we al jaren ervoor bedacht. Toen hij werd geboren was het een vrij populaire naam (Daan).
'k Vind het nog steeds een erg leuke naam.
Meisjesnamen hadden we veel meer moeite mee (als ik zwanger was vond ik namen als Robien/Robyn,Quinte, Hilde, Jente en Heleen wel mooi, buiten de zwangerschappen niet).
Haha, zo zie je maar. Maar ik moet zeggen dat er heeeeeel erg weinig meisjesnamen zijn die ik mooi vind.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat grappig, ik vind de meisjesnamen wel dezelfde 'feel' hebben als de namen die jullie nu hebben.
Ik ga 'm ook gewoon stug Piet noemenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:40 schreef trui het volgende:
Pieter past ook heel goed bij Willem, flugel!(al gaat mijn eigen voorkeur toch uit naar Piet, om z'n eenvoud, stoerheid en omdat ik toevallig een hele leuke Piet ken.
).
Ik heb ze even gegoogled en ze worden helemaal gesmoord in roze kleertjes en spulletjesquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:37 schreef Keshet het volgende:
Een tweeling van een kennis van een kennis. Twee meiskes.
D jelayssa & D eshalayna
En ze zegt over haar kindjes 'Hou van me 2 mooie prinssesjes'.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:33 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb ze even gegoogled en ze worden helemaal gesmoord in roze kleertjes en spulletjes![]()
En de namen van moeder en vrienden geven ook wel het een en ander weg
Volgens mij heeft Tan ook een C hinook.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Vandaag een P epper.tegen gekomen Mwah is ook niet helemaal mijn smaak en een C hinook ik vroeg meteen of haar vader of moeder bij de luchtmacht zat maar dat was niet zo.
Eva komt bij een kind in de klas dat gevangenisachtig heet. J aily.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Keshet, die namen kunnen zo opzien nummerbord achter de voorruit van de vrachtwagen...
Een jongetje op Lente dr opvang heet S kip. Best grappig, maar ik zou het zelf niet aandurven.
Grappig is dit... Ik heb dit ook soms met namen. Dat je denkt: ja, ik vind m wel leuk, maar dan zou ik nooit meer aan iemand durven vertellen hoe mijn kind heetquote:Op vrijdag 4 november 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Keshet, die namen kunnen zo op een nummerbord achter de voorruit van de vrachtwagen...
Een jongetje op Lente dr opvang heet S kip. Best grappig, maar ik zou het zelf niet aandurven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:20 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Grappig is dit... Ik heb dit ook soms met namen. Dat je denkt: ja, ik vind m wel leuk, maar dan zou ik nooit meer aan iemand durven vertellen hoe mijn kind heet. Maar Skip is best grappig inderdaad.
En verder: ik had gezegd dat wij al een naam hadden... maar ik kreeg er gewoon niet 'het' gevoel bij. Kon me die naam niet voorstellen bij m'n kindje. Maar nu, sinds vanochtend is er een grote kanshebber. Even onder een spoiler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het wordt een jongetje toch?Dan moet je er wel rekening mee houden dat het (om onbegrijpelijke redenen
) steeds meer een unisex naam wordt.. Je hebt natuurlijk een in GTST, maar ik ken (misschien is het gewoon puur toeval) twee meisjes die zo heten, maar geen enkel jongetje
Weet niet hoe zwaar dat meeweegt in jullie overwegingen, maar t is iig miss iets om over na te denken
![]()
En als je dat geen probleem vindt: DOEN! Ik vind m stoer
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
Ja daarom inderdaad... ik vind t ook niet zo'n punt. Dan hebben ze er maar moeite mee op vakantie... boeiend! We wonen in Nederlandquote:Op zaterdag 5 november 2011 10:39 schreef Grunsfan het volgende:
Ik ken een heel schattig jochie van 4 dat zo heet Fee-nix!!
En dat buitenlandargument vind ik altijd zo stom. De gemiddelde Nederlander komt 1 keer in het jaar in het buitenland, op vakantie in een All Inclusive enclave bomvol andere nederlanders. Hoe belangrijk is het dan dat je naam internationaal is??
Ja dan ga ik m juist zo noemen... niks emigreren! Mooi bij mammie blijvenquote:Op zaterdag 5 november 2011 10:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Grunsfan wellicht gaat zoonlief in de toekomst naar t buitenland emigreren of op zijn Werk oid met veel internationale contacten?
quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:20 schreef Fee-nix het volgende:
[..]Tof, die heb ik namelijk ook als nr1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken gelukkig niemand in RL met deze naam, anders gaat de lol er vanaf![]()
Geen idee eigenlijk, is meer een gevoel.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:32 schreef Fee-nix het volgende:
SacreCoeur... sja, wat vind je daar dan erg aan?
Ten eerste doet ongeveer 1 op de weet ik hoeveel mensen dat uiteindelijk. En ten tweede...en dan? Dan kunnen ze Sjors niet zeggen, nou en? Dan wordt het George, of weet ik veel. Voor dat hele kleine kansje dat je kind in een land komt te wonen waar ze zijn naam niet kunnen zeggen laat je je droomnaam toch niet schieten?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Grunsfan wellicht gaat zoonlief in de toekomst naar t buitenland emigreren of op zijn Werk oid met veel internationale contacten?
Dat vermoedde ik alquote:Op maandag 7 november 2011 08:45 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, dat mag je vinden, maar daar ben ik het helemaaaaaal niet mee eens.
Zo heet ons buurmeisje ook. Een heel mooi getint meisje. Ze heeft een broertje en die heeft T yago.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Eva komt bij een kind in de klas dat gevangenisachtig heet. J aily.
Zul je zien dat het haar beste vriendin wordt. Ghehge. Ik zal het meisje niet afkeuren op dr naam
Ik ken 2 mensen die George heten, waarbij het als Sjors wordt uitgesproken.quote:Op maandag 7 november 2011 10:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar je spreekt het toch anders uit?
de nederlandse uitspraak van george is gewoon sjors hoor.quote:Op maandag 7 november 2011 10:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar je spreekt het toch anders uit?
Jaily heet de dochter van een vriendin,quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Eva komt bij een kind in de klas dat gevangenisachtig heet. J aily.
Zul je zien dat het haar beste vriendin wordt. Ghehge. Ik zal het meisje niet afkeuren op dr naam
Nou hier heb ik nog nooit van gehoord. Ben het er ook niet mee eens. Ik vind Sjors gewoon een Hollands, op zichzelf staande naam. En dus niet een verbastering van iets. En die vergelijkingen met Sjaak en Sjon...quote:Op maandag 7 november 2011 12:39 schreef trui het volgende:
[..]
de nederlandse uitspraak van george is gewoon sjors hoor.
Misschien zijn Sjaak en Sjon niet dezelfde stijl, maar heeft wel min of meer dezelfde 'oorsprong':quote:Op maandag 7 november 2011 13:43 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nou hier heb ik nog nooit van gehoord. Ben het er ook niet mee eens. Ik vind Sjors gewoon een Hollands, op zichzelf staande naam. En dus niet een verbastering van iets. En die vergelijkingen met Sjaak en Sjon.... Vreselijk zeg! Ik vind het ook echt niet dezelfde stijl. Maargoed, zo zie je maar dat iedereen een ander beeld heeft bij een naam.
Jelte isquote:Op maandag 7 november 2011 13:50 schreef Vlindur het volgende:
Hoi![]()
Jelte Roan mag in de op![]()
Jelte hadden we al bij Rienk, maar we vonden de naam 'te mooi' voor een tweede naam. Dus Bowe bij Rienk gedaan en Jelte bewaard voor de tweede.
Roan vond ik hier En sinds ik manlief om heb waren we klaar![]()
Het is super, hij is geweldig en het is perfect
Heb het echt nog nooit eerder gehoord, maar kan best hoorquote:Op maandag 7 november 2011 12:39 schreef trui het volgende:
[..]
de nederlandse uitspraak van george is gewoon sjors hoor.
Ik vind Kobus geweldig (al zou ik zelf Jacobus als officiële naam gebruiken). Misschien Teunis? Kobus & Teunis, klinkt toch goed, ik zou zelf wel zo'n duo willen hebbenquote:Op maandag 7 november 2011 14:49 schreef oeke het volgende:
Ok, ik moet er nu toch maar eens aan geloven. Een naam...![]()
Hebben jullie nog leuke lijstjes? Ik weet echt niet waar te beginnen.
Voor jongetje of een meisje, we weten het geslacht niet.
Onze eerste heet M arien K obus. Roepnaam Kobus.
afdankerquote:Op maandag 7 november 2011 15:26 schreef Ssserpente het volgende:
Een echte Zeeuwse naam, Oek? Omdat opa ook een Zeeuw was?
Een vriend van Nils heet D anker. Mooie, warme naam, vind ik.
Catoquote:Op maandag 7 november 2011 14:49 schreef oeke het volgende:
Haha, wat grappig al die verschillende beelden bij Sjors. Ik heb hetzelfde als Leandra, dat het een fonetische verbastering is van George. net zoiets als Djulien, dat vind ik ook niet zo ehm mooi.
Vlindur, wat een mooie namen heeft je tweede zoon gekregen! En wat fijn dat je er zo blij mee bent.
Ok, ik moet er nu toch maar eens aan geloven. Een naam...![]()
Hebben jullie nog leuke lijstjes? Ik weet echt niet waar te beginnen.
Voor jongetje of een meisje, we weten het geslacht niet.
Onze eerste heet M arien K obus. Roepnaam Kobus.
Het was wat mij betreft niet de bedoeling om je te beledigen hoor, ik vind Sjors een leuke naam, maar mijns inziens is er niks mening-achtigs aan het feit dat het een (spellings)variant van George is (en in het NL identiek qua uitspraak). Hoe dan ook, wel handig bij je keuze om te weten hoe men daar ook wel tegenaan kijkt lijkt me. Dan kom je niet pas achteraf voor dit soort verrassingen te staan.quote:Op maandag 7 november 2011 13:43 schreef Fee-nix het volgende:
Nou hier heb ik nog nooit van gehoord. Ben het er ook niet mee eens. Ik vind Sjors gewoon een Hollands, op zichzelf staande naam. En dus niet een verbastering van iets. En die vergelijkingen met Sjaak en Sjon.... Vreselijk zeg! Ik vind het ook echt niet dezelfde stijl. Maargoed, zo zie je maar dat iedereen een ander beeld heeft bij een naam.
Kutje.quote:
danker kanker afdanker tanker wankerquote:Op maandag 7 november 2011 15:39 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Kutje.
Over Doris zijn we het wel eens. Hoewel ik daar steeds minder zeker van ben sinds ik me besef dat het rijmt op clitoris.
Een collega van me heet R uth. Zelfde verhaal.
kutje trui rijmt ook niet maar bekt wel lekkerquote:Op maandag 7 november 2011 15:44 schreef trui het volgende:
[..]
alleen jammer dat regina niet op vagina rijmt!
nee, dan olga lawina!quote:Op maandag 7 november 2011 15:45 schreef Kleurdoos het volgende:
tís al een kutnaam op zich natuurlijk
lijkt me ook al gauw teveel van 't goede, oeke.quote:Op maandag 7 november 2011 15:49 schreef oeke het volgende:
Jeutje, wat een hoop namen al!
Ik vind namen die ook op is,es, us eindigen niet zo. Tenminste ik vind Doris of Teunis erg leuk maar als ik ze allebei zou roepen zou ik me zo ehm Jut en Julmoeder voelen. Denk ik.
Dat komt omdat alle lexen leuk zijn, vooral lex van sesamstraatquote:Op maandag 7 november 2011 15:49 schreef oeke het volgende:
Jeutje, wat een hoop namen al!
Ik vind namen die ook op is,es, us eindigen niet zo. Tenminste ik vind Doris of Teunis erg leuk maar als ik ze allebei zou roepen zou ik me zo ehm Jut en Julmoeder voelen. Denk ik.
God dit wordt nog moeilijk geloof ik.![]()
Boyke is dat een meisjesnaam, KD?
En Tove een jongensnaam toch?
Over rijmen gesproken, op ons tuinpark zit een man die zich aan P. voorstelde als: Ik ben Lex, altijd in voor iets geks!![]()
Philou, daar ken ik er 1 van, vind ik keilief <3quote:Op maandag 7 november 2011 15:57 schreef oeke het volgende:
Hier staat wel op een oud lijstje nog Vure en Ebbe. Maar ik weet niet, ik vind dat wel mooie namen, maar ook wat zweverig.
Echt op mijn lijstje van vroeger en ooit en altijd staat Janna, maar P. wil er echt niet aan. Zo'n ontzettend lelijke naam!![]()
Lucie hebben we op de psz, vind ik ook erg leuk.
Oek de Jong? Haha, zou kunnen, zo stond Lou ook op de lijst. En Nol.
We kennen ook een meisje dat heet Lou, vind ik ook erg leuk.
Kaat(je), geweldig!quote:Op maandag 7 november 2011 16:05 schreef oeke het volgende:
Cato vind ik ook niet zo mooi, sorry Miss.
Kaat vind ik wel wat hebben. Maar niet leuk genoeg geloof ik.
Nore maar dan met een aquote:Op maandag 7 november 2011 16:07 schreef Ssserpente het volgende:
En hoe heet de dochter van TF ook alweer?
Lidwien is verschrikkelijkquote:Op maandag 7 november 2011 16:07 schreef trui het volgende:
[..]
Kaat(je), geweldig!
en Liedewij? of Lidwien?
ik ken ook een Luud. maar dat vind ik klinken alsof je de R niet kan zeggen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Lidwien is verschrikkelijkik had 3 kikkers, Diederik, Roderik & Liedewij, gewoon om het foute
Ludwig is ook zo'n naam
haha gelukkig is 't de 3e naam.quote:Op maandag 7 november 2011 16:13 schreef Kleurdoos het volgende:
Net als ik..die r eigen kind Elin Milo Woos noemt
en Ludolff is nog een optie
Mia vind ik prachtig, Mina trouwens ook, maar een beetje te thema met Kobusquote:Op maandag 7 november 2011 16:13 schreef oeke het volgende:
Janne komt ook teveel in de buurt denk ik, volgens mij is het de associatie met Jan. Maar goed, dat weet ik niet zeker.
Matilde, zo heet de dochter van mijn ex-beste vriend, dat komt te dichtbij ofzo.![]()
Lidwien, nee, Willemijn, nee, Madelief, nee.
Nora of Nele vind ik wel leuk. Wies is een naam die zou kunnen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.
Mia vind ik ook leuk. En ook weer niet.
Dat valt zat mee kan ik uit zeer betrouwbare bron zeggen.quote:Op maandag 7 november 2011 15:39 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Kutje.
Over Doris zijn we het wel eens. Hoewel ik daar steeds minder zeker van ben sinds ik me besef dat het rijmt op clitoris.
Een collega van me heet R uth. Zelfde verhaal.
zelfde met mijn achternaam, aan de telefoon woep ik altijd PWINS!! en dan zeggen ze HEU? PWIHINNNNS! NET ALS WILLEM ALEXANDEW!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |