SPOILER: SchemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: LinksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ApplicatiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie rennen hier langsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige topics
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18| 19 | 20 | 21 | 22
Deze OP vind je hier. Je kan daar ook jezelf toevoegen aan de OP! Kan je het zelf niet? Vraag het iemand die in lijst staat!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
En hier gaan we vrolijk verder op weg naar ons doel...hoe snel of langzaam dat is!! zolang we er met z'n allen maar plezier in hebben'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Via twitter/facebook denk ik 5 minuten na de finish al. Hier moeten jullie denk ik iets langer wachten. Ligt eraan hoe dood ik ben en hoe dood ik thuis aankom.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hoe laat kunnen we een verslag hier verwachten op zondagavond Slacker?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Net heerlijk gelopen...6.4km (al was mijn rondje op na 6.2km) en volgens mijn schema moest ik een tempo lopen van 5.21min/km maar het ging zo lekker dat ik uitkwam op 4.52min/km.
Ben er blij mee, gewoon even testen hoe het met de snelheid zit, ook al was het maar een klein rondje., geeft een goed gevoel in de aanloop naar de halve marathon.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lang niet meer gepost en al een tijdje m'n ritme kwijt.
Ik heb meegedaan aan een 4 km loop. Het was wel leuk, maar jeetje, wat veel mensen!
Ik heb er uiteindelijk 23:48, wat niet slecht is voor mij.
Doordat de colleges zijn begonnen zit ik niet meer echt in een ritme. Ik heb gisteren wel geprobeerd te lopen, maar wow, het was echt koud 's ochtends. Ademen deed toch een beetje pijn.
Heeft iemand tips voor het lopen als het kouder wordt? Of is gewoon doorzetten het antwoord?
@rechtsedirecte wow, goedzo!
@slacker_nl succes!![]()
Ook hier:
Als er iemand interesse heeft in een waardecheque van 20 euro korting op de aankoop van een paar runningschoenen (+ loopanalyse twv 15 euro) bij Run2Day Arnhem/Nijmegen, pm me dan.
Ik heb al schoenen.![]()
![]()
Alvast een tip voor iedereen: als je een wedstrijd gaat doen met splitsingen in het parcours, zoek dan uit hoe je moet lopen...
Ik heb vandaag de Maliebaanloop gedaan, planning was 6 km, maar uiteindelijk heb ik 8 gedaan, omdat het allemaal niet zo duidelijk aangegeven was...
Maar goed, volgens mij heb ik mijn target gehaald, 6km in 29:10, en waarschijnlijk dus 8km in 40:07.
Valt me heel erg mee, omdat ik vooral in het begin helemaal achteraan zat, en gewoon file aan het lopen was.![]()
Voor de mensen die willen weten hoe m'n halve ging: Centraal topic voor Amateurhardlopers, deel 54In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Echt diep respect hoor Slacker![]()
Afgelopen zondag 'gezellig' wezen fietsen op de veluwe. Nou, dat valt toch echt tegen met al die heuvels hier. Fietsen is toch echt een andere tak van sport dan hardlopen.
Desondanks had ik vanavond genoeg energie over om te gaan hardlopen.
In totaal 5,6 KM hardgelopen zonder wandelpauzes in een tijd van 30:45 (10,9 km/u).
Echt snelle tijden heb ik nog niet gelopen, maar het aantal trainingen waar ik echt aan het harken ben is flink afgenomen.![]()
Ik heb 10 oktober de halve gelopen na een half jaartje trainen, nu wil ik naast de nodige km vooral aan mijn snelheid werken. Iemand enig idee hoe ik dat het beste aan kan pakken??![]()
ik zou zeggen: google is your friend...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:56 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb 10 oktober de halve gelopen na een half jaartje trainen, nu wil ik naast de nodige km vooral aan mijn snelheid werken. Iemand enig idee hoe ik dat het beste aan kan pakken??
Er is genoeg trainingsadvies te vinden als je bijv. "hardlopen snelheid" google'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ben lid geworden van sportschool om de herfst en winter door te komen. 's Avonds in het donker lopen vind ik echt niet leuk. Doe nu een combi van kracht- en cardio. Ben momenteel aan het focussen op arm, borst en schouderspieren (en rug en buik voor erbij).
Cardio doe ik met name om conditie op peil te houden en dan af en toe even een uurtje in het bos lopen in het weekend als het goed weer is. Ik zal de komende maanden dus waarschijnlijk even wat minder te melden hebben hierzo, maar kom wel weer terug want het lopen is veels te leuk!
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.![]()
Ik heb net de laatste Evy tot 5 km geprobeerd.
Opzich dacht ik dat het wel oke ging, maar niet echt.
Net geen 4 km gehaald :/. En Bob Sinclar kan me ook wel gestolen worden.
Het stomme is ook dat een paar maanden geleden 5 of 6 kilometer in een half uur geen probleem was.
@Vlindertjelief sportschool lijkt me ook een goed idee om de winter door te komen! Goed dat je jezelf weet te motiveren om te blijven sporten al zit het weer tegen!![]()
Hé mensen, ik ben gister begonnen met hardlopen, even aankijken hoe het ging en hoelang ik het volhield. Met Mapmyrun heb ik een route uitgestipelt van 5km en deze heb ik gister gedaan in 29 minuten en 36 seconden met 1 rust pauze van 3 minuten. Aangezien ik volgend jaar iedereen wil verbazen en bij de 1e selectie van voetbal wil komen (jeugd altijd hoofdklasse gespeeld).
Dit is mijn eerste keer hardlopen en ik vond het nogal pittig, maar op wilskracht maar 1 pauze genomen. Ik dacht ik ga eens langs in dit topic omdat ik eerst in het amateur hardlooptopic zat maar die stukken verder zijn en ik vernam dat er ook nog een beginners topic was. Uiteraard is het niet alleen voor voetbal, in de toekomst wil ik namelijk ook minimaal 1 marathon lopen.
Ik wil 3x in de week gaan hardlopen en in de OP zag ik al enkele handige sites die ik zeker ga meenemen. Naast het hardlopen voetbal ik dan nog 2x in de week, 1x training en 1x wedstrijd op niet al te hoog niveau. Is het dan nog wel goed om wat krachttraining hiernaast te doen of zeggen jullie dat ik dan te weinig rust krijg?
Mochten jullie verder nog dingen willen weten, dan beantwoord ik het graag.
Gr,
Stephan
Edit:
Eerste vraag van mijn kant, wat is stappen en wat is lopen? Tot nu toe is het enige wat ik van stappen weet is dat je lekker met vrienden pilsje gaat nassen in de kroeg of discotheek.
Ik kom dat tegen in de start to run schema's. Stappen en lopen
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Is lopen dan gewoon wandelen? En Stappen joggen?
[ Bericht 17% gewijzigd door vandermar op 20-10-2011 15:43:51 ]RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.![]()
Is die pauze inclusief? Goed gedaan dan![]()
Met jouw voetbalachtergrond heb je die beginnersschema's waarschijnlijk niet eens nodig. Wandelen tijdens de hardlooptrainingen is niet erg, maar probeer het aantal keer wandelen beperkt te houden. Je kan beter een wat langere pauze inlassen (2 minuten) om op adem te komen, dan 4 korte pauzes van een halve minuut.
Het is belangrijk om voldoende rust in te bouwen. Dit kan op de lange termijn een hoop ellende voorkomen. Begin eens met 2x per week hardlopen naast het voetbal. Als dit goed gaat kan je verder opbouwen.![]()
Vanochtend weer even gelopen, maar het begint nu wel echt koud te worden! Heb mijn handschoentjes maar gebruikt. Maar zelfs met thermisch longsleeve en mijn nieuwe maliebaanloopshirt () vind ik het al aardig fris. Toch eens kijken of ik wat beters kan vinden.
![]()
De tijd was inclusief pauze. Ik had het zelf ook al in de gaten dat langere pauze's en daar wat minder van beter zijn dan meer kortere pauze's. Alleen moet ik denk meer aan denken om energie over te houden, in het begin ga ik nogal vrij vlot van start en wanneer ik nog een kilometer moet dan is het echt mijnwerken geblazen. Daarom denk ik toch om met die schema's te beginnen en het zo beter op te kunnen bouwen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:30 schreef Ach3r0n het volgende:
Is die pauze inclusief? Goed gedaan dan![]()
Met jouw voetbalachtergrond heb je die beginnersschema's waarschijnlijk niet eens nodig. Wandelen tijdens de hardlooptrainingen is niet erg, maar probeer het aantal keer wandelen beperkt te houden. Je kan beter een wat langere pauze inlassen (2 minuten) om op adem te komen, dan 4 korte pauzes van een halve minuut.
Het is belangrijk om voldoende rust in te bouwen. Dit kan op de lange termijn een hoop ellende voorkomen. Begin eens met 2x per week hardlopen naast het voetbal. Als dit goed gaat kan je verder opbouwen.
Maar tnx voor je reactieik zal hier in de toekomst nog wel vaker langs komen.
RvP; Feyenoord
Rustig starten blijft echt ontzettend belangrijk. Ik had het nooit zo door met de Evy podcast, maar nu ik wat langere afstanden loop merk je het echt. Een goeie start kan ervoor zorgen dat ik de 10km makkelijk haal, en als ik te snel begin dan haal ik nauwelijks de 5.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:37 schreef vandermar het volgende:
[..]
De tijd was inclusief pauze. Ik had het zelf ook al in de gaten dat langere pauze's en daar wat minder van beter zijn dan meer kortere pauze's. Alleen moet ik denk meer aan denken om energie over te houden, in het begin ga ik nogal vrij vlot van start en wanneer ik nog een kilometer moet dan is het echt mijnwerken geblazen. Daarom denk ik toch om met die schema's te beginnen en het zo beter op te kunnen bouwen.
Maar tnx voor je reactieik zal hier in de toekomst nog wel vaker langs komen.
![]()
Gisteren 10,1 km in 50 minuten gerendEen nieuw persoonlijk record!
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.![]()
Deze week 4x hardgelopen!
Ik merkte vandaag wel dat ik niet zoveel energie had, maar toch besloten om ruim 7 km te lopen. In totaal 7,15 KM hardgelopen in 46:15 (9,3 km/u).![]()
Vandaag sinds twee en een halve week weer eens gelopen.. uiteindelijk 4km gelopen met 2 pauzes
Merk gelijk dat m'n conditie snel achteruit is gegaan.. nu maar weer volhouden![]()
![]()
Weer even wezen hardlopen, 2e keer al deze week. Moet wel zeggen dat ik in het begin echt rustiger aan moet doen anders moet ik het laatste deel echt op karakter. Maar het gaat wel soepeler merk ik. Het bevalt mij ook wel die schema's van de OP, hardlopen, dan rustig en dan weer hardlopen etc.
Vrijdag maar weer even en dan volgende week met het wat intensievere deel van het schema en dan steeds verder opbouwen.RvP; Feyenoord
Heb laatst dit boek gekocht, ben begonnen met lezen, eens kijken hoe me dit het komende seizoen kan helpen met het verbeteren van de prestaties:
http://tinyurl.com/6x6nlz5
wtf, doet de url parser het niet fzo?
[ Bericht 6% gewijzigd door slacker_nl op 26-10-2011 21:47:22 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/praktijkboek-voor-hardlopers/1001004005572092/index.html
Zo dan. Oh, je hebt 'm al.Ik dacht juist andersom. Lopen is hardlopen, stappen is wandelen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:38 schreef vandermar het volgende:
Ik kom dat tegen in de start to run schema's. Stappen en lopen
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Is lopen dan gewoon wandelen? En Stappen joggen?
[ Bericht 62% gewijzigd door wyccie op 26-10-2011 22:36:10 ]![]()
wyccie heeft gelijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:46 schreef wyccie het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/praktijkboek-voor-hardlopers/1001004005572092/index.html
Zo dan. Oh, je hebt 'm al.
[..]
Ik dacht juist andersom. Lopen is hardlopen, stappen is wandelen.![]()
Ik woon in België en toen ik tegen een klasgenoot zei dat ik naar de universiteit loop, dacht ze dus dat ik joggend ging![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: