SPOILER: meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eman al-Obeidi WikiSPOILER: Alex Crawfort 'Bab-al-Aziziyah interview' en 'Gaddafi's hat' Noy Alooshe RemixOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten:
Guardian twitter interactive map
Reuters heeft een kaart van Libische bases, vluchtelingen, en protesten.SPOILER: meer kaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: eerdere topicsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste Frontpage-nieuwsberichten:
Obama: Strijd in Libië redde al vele levens
'Rebellen Libië nemen Ajdabiyah in'
Gadhafi: Coalitie maakt burgerslachtoffers
[upd] F-16's gaan mogelijk ook bombarderen
Hoe beoordeel je bronnen?
Dingen die je kunt doen om de Libiërs te steunen
Libië Fototopic
Waarom grijpen we in in Libië ?
Discussieer: Lange termijn geo-politieke effecten revoluties.SPOILER: UN / NATO infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Landen die militaire steun verlenen:
• België: stuurt zes F16 fighters, ook is de mijnenveger BNS Narcis in het gebied.
• Canada: stuurt zeven CF-18 fighters 140 soldaten naar de regio, het Halifax-class fregat HMCS Charlottetown is ook betrokken bij de operatie.
• Denemarken: stuurt zes F-16 fighters.
• Frankrijk: heeft Mirage en Rafale vliegtuigen op de bases Istres and at Solenzara gestationeerd. Tankvliegtuigen zijn gestationeerd op Istres. De anti-air destroyer Forbin is vlakbij het gebied. De carrier Charles de Gaulle wordt met haar volledige strike group naar de Libische kust uitgezonden. Tijdens een persconferentie werd gezegd dat er op dit moment (20-03) twintig vliegtuigen boven Libië actief zijn.
• Griekenland: stuurt vier F-16 fighters, twee fregatten en een AWACS.
• Italië: volgens het Pentagon nemen er elf fregatten deel aan de eerst aanvalsgolf.
• Nederland: Stuurt zes F-16's, een tanker en de Hr.ms. Haarlem, een mijnenveger.
• Noorwegen: stuurt zes F-16 fighters en een P-3 Orion surveillance vliegtuig. Hij kondigde ook aan humanitaire hulp te bieden.
• Qatar: volgens de Qatar News Agency zullen er tussen de vier en zes vliegtuigen (Mirages) meehelpen met het in stand houden van de no-fly zone boven Libië.
• Spanje: stuurt vier F-18 fighters, een tanker, one F100 frigate, one submarine and one P-3 Orion surveillance vliegtuig.
• Verenigde Arabische Emiraten: Heeft aangekondigd 24 vliegtuigen (Mirages en F-16’s) te zullen sturen.
• Verenigd Koninkrijk: Cameron heeft bevestigd dat Typhoon en Tornadofighters mee zullen participeren in de operatie, samen met tankers en surveillance vliegtuigen.
• Verenigde Staten: de VS hebben elf schepen uitgezonden, waaronder de carrier USS Enterprise. Ook worden doormiddel van Tomahawk-raketten SAM-sites uitgenomen. Volgens een woordvoerder van het Pentagon zijn er drie B-2 bommenwerpers en negentien F-16 en F-18 fighters actief boven Libië, als ook AC-130 PSYOP toestellen. Er zijn U-2 spionagevliegtuigen gestationeerd op Cyprus.
NAVO
• Heeft permanent AWACS vliegtuigen in de lucht, bemanningen worden geleverd door diverse lidstaten.
Landen die mogelijk de no-fly zone militair zullen steunen:
• Albanie: heeft bekend gemaakt klaar te zijn om te helpen.
• Jordanië
• Kroatië: heeft beloofd hulp te sturen, al dan niet militair.
• Saoedi-Arabie: Min. BuZa heeft bekend gemaakt mogelijk airstrikes uit te zullen voeren.
• Duitsland: schijnt indirect steun te gaan geven door posities in Afghanistan te gaan versterken, stuurt mogelijk AWACS-bemanningen. Ook wordt de campagne in Libië gecoördineerd vanaf een militaire basis nabij Ramstein. (zie hieronder)
• Turkije: heeft bekend gemaakt de 'nodige voorbereidingen' te gaan treffen.
• Zweden: heeft aangegeven steun te zullen verlenen wanneer de NATO daarom vraagt. Stuurt humanitaire hulp.
Bases die in gebruik zijn:
• Duitsland: Ramstein - van hieruit wordt de operatie in Libië gecoördineerd.
• Frankrijk: Istres, Solenzara, Saint-Dizier Robinson Air Base
• Griekenland: Souda, Aktion.
• Italië: Amendola, Aviano, Decimomannu, Gioia del Colle, Trapani, Pantelleria, Sigonella, Capodichino
• Spanje: Rota, Morón, Torrejón
• Verenigd Koninkrijk: RAF Akrotiri
Laatste update: 23-03, 00:37quote:Naamgebruik:
• Operation Mobile, Canada
• Opération Harmattan, Frankrijk
• Operation Ellamy, Verenigd Koninkrijk
• Operation Odyssey Dawn, Verenigde Staten![]()
![]()
Die foto van Kadhaffi en die bling bling kolonel
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."![]()
Ehm, okay....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Simpel: Nieuwe media => publieke opinie.
Westerse regimes en MO dictaturen hebben een slag verloren in de info-war. Om de westerse burger tevreden te stellen heeft NATO ingegrepen. Staaltje directe democratie van heb ik jouw daar.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Libya fighters 'punch through Sirte defences'
National Transitional Council (NTC) forces have made a breakthrough in their campaign to capture Sirte, the hometown of deposed Libyan leader Muammar Gaddafi that has become the key battleground in their final push to control the country.
Al Jazeera's Tony Birtley, reporting from close to the frontline on Tuesday afternoon, said that fighters had "punched through the last line of defence", a wall surrounding the heart of the city, and were within 200 metres of the city centre.
The fighters had so far encountered light resistance and suffered no casualties but the fighting ahead was much more intense, our correspondent said.
The remaining Gaddafi loyalists were staging a fierce rearguard action and had "a lot of ammunition and a lot of resolve", Birtley said.
The advancing fighters had found a lot of discarded weapons and uniforms and had captured a number of black Libyans. They said they were civilians, but NTC fighters said they were Gaddafi soldiers, our correspondent said.
"This is a heartland of Gaddafi's support but that now is crumbling. The hold they have on Sirte is crumbling by the minute."
Earlier, Abdul Salam Javallah, commander of NTC units from eastern Libya, told the Reuters news agency that Gaddafi forces were cornered in two neighbourhoods near the sea.
"We are dealing with them now with light weapons because there are still families inside," he said.
There are fears the fighting could breed long-term hostility, making it hard for the NTC to unite the vast North African state once the conflict is over.
NTC forces in Sirte took three important landmark buildings on Sunday - the main hospital, the university and the Ouagadougou conference centre, built to host the summits of foreign dignitaries that Gaddafi was fond of staging.
"Eighty per cent of Sirte is now under our control," said Omar Abu Lifa, a commander of government forces attacking Sirte from the west.
Click here for more of Al Jazeera's special coverage
NTC forces have repeatedly claimed to be on the point of victory in Sirte, only to suffer sudden reversals at the hands of tenacious opponents fighting for their lives, surrounded on three sides and with their backs to the sea.
The protracted battle for Sirte, a showpiece Mediterranean coastal city largely loyal to Gaddafi, has raised concerns about many civilian casualties.
Desperate civilians were still trying to flee the fierce street clashes as fighting continued.
Shortly after NTC commander Javallah spoke, a group of three women, three small children and two male civilians emerged from a house on the frontline. They were searched by NTC fighters and hurriedly got into a car and drove off waving the V-for-victory sign.
Another family of three women and one man, stopping at a checkpoint as they fled Sirte, said they had been trapped in their house by the fighting.
"We didn't know where the strikes were coming from. Everyone is being hit all day and all night. There is no electricity and no water. There's nothing. There's not one neighbourhood that hasn't been hit," said one of the women, who gave her name as Umm Ismail.
Battle for Bani Walid
Gaddafi supporters also still hold the inland enclave of Bani Walid, where NTC forces also reported key gains after weeks of faltering advances that resulted in part from the challenging terrain of desert hills and steep valleys.
Al Jazeera has the latest on the fight for Bani Walid
Bani Walid is believed to be harbouring high-level figures from the old regime.
Meanwhile, a group of more than 200 gunmen attacked a mosque in Tripoli and ransacked the tombs of two imams, witnesses said on Monday.
"They arrived shortly after 10pm (2000 GMT, Sunday night), between 200 and 300 of them, in pickup trucks fitted with heavy machineguns. They took off at about 1am," said Mahmud Rahman, a resident of Tripoli's northeastern Al-Masri district.
"They forced open the mosque's door and then started to dig up the tombs of imams Abdel Rahman el-Masri and Salem Abu Seif, and made off with their relics," said Rahman.
An AFP journalist, visiting the mosque and its adjoining Quranic school, said Muslim holy books had been burnt.
The NTC forces have been trying for a month to gain control of Bani Walid, an oasis in rugged terrain where Gaddafi loyalists have been putting up fierce resistance.
NTC commanders are convinced that Gaddafi's most prominent son, Seif al-Islam, is in the town, as well as possibly the deposed strongman himself.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
twee pics die de rebellen officieel baas verklaren:
[ afbeelding ]
Gitaar spelen aan het front
en
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Heeft niemand een linkje waar meer informatie over staat over de samenwerking tussen de VN en de NAVO over dit conflict?
Op de site van NAVO staat alleen dit:quote:On 17 March, the UN Security Council adopted Resolution 1973, authorizing member states and regional organizations to take all necessary measures to protect civilians in Libya.
On 22 March, NATO responded to the UN call by launching an operation to enforce the arms embargo against Libya. The next day, NATO ships and aircraft began operating in the Central Mediterranean to make sure that the flow of weapons to Libya by sea was cut off. They have the right to stop and search any vessel they suspect of carrying arms or mercenaries.
On 24 March, NATO decided to enforce the UN-mandated no-fly zone over Libya. The UN resolution banned all flights, except those for humanitarian and aid purposes, in Libyan airspace in order to ensure that civilians and civilian-populated areas could not be subjected to air attack.
[ Bericht 37% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 12-10-2011 11:24:22 ]![]()
Ben benieuwd wat die gast aan het spelen isquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]![]()
![]()
Een kaart van de huidige situatie in Sirte:
Meer dan 90% van Sirte is inmiddels in handen van de NTC.Dit misschien bruikbaar voor je?:quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Heeft niemand een linkje waar meer informatie over staat over de samenwerking tussen de VN en de NAVO over dit conflict?
Op de site van NAVO staat alleen dit:
[..]
http://www.un.org/News/Press/docs/2011/sc10200.doc.htm
Sherlock Holmes is inmiddels ook al opzoek naar Khadaffi
Incelfrikandel![]()
‘We gaan nog niet naar huis’.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat die gast aan het spelen is
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Thanks, held.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dit misschien bruikbaar voor je?:
http://www.un.org/News/Press/docs/2011/sc10200.doc.htm
[ Bericht 19% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 12-10-2011 14:26:08 ]![]()
Volgens twitter zijn er nog maar twee straten in handen van Khadaffi troepen. Binnen een paar uur is het voorbij.astuquote:quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:05 schreef Aether het volgende:
[..]
‘We gaan nog niet naar huis’.
[ afbeelding ]
Incelfrikandel![]()
@ BreekfastLybisch volksmuziek.. hier een filmpje van de berbers nog ver voor de val van tripoliquote:Ben benieuwd wat die gast aan het spelen is
Ik versta berbers, hij heeft het in dit liedje over de vrijheid en de lybiers die deze gaan opeisen door de revolutie .. elkaar moed inzingen met gitaar is altijd mooi![]()
Haha! In Den Bosh. Jij?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:27 schreef Donnis het volgende:
[..]
HBO Rechten in Tilburg of Den Bosch zeker? Ik ben nu ook met die opdracht bezig hehe![]()
![]()
Tilburg! Was je intro?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Haha! In Den Bosh. Jij?![]()
quote:‘Zoon Gaddafi opgepakt in Sirte’
Motassim Gaddafi, een van de zoons van de verdreven Libische leider, is opgepakt in Sirte en wordt nu vastgehouden in Benghazi. Dat hebben functionarissen van de Libische Nationale Overgangsraad vanavond gezegd tegen persbureau Reuters.
Meer details over zijn arrestatie zijn nu nog niet bekend.
Later meer.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
Dan had ik je sowieso ook wel gekend! Ik ben nu aan het nachtwerken, schiet echt voor geen meter op, veelste lang uitgesteld weer..quote:![]()
Als je in Zwolle zat had ik je een kopje koffie gebracht.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 01:40 schreef Donnis het volgende:
[..]
Dan had ik je sowieso ook wel gekend! Ik ben nu aan het nachtwerken, schiet echt voor geen meter op, veelste lang uitgesteld weer..Succes!
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.![]()
quote:Troepen Khadaffi slaan terug in Sirte
De troepen van de verdreven dictator Muammar Kaddafi geven de strijd nog niet op. Integendeel, ze hebben de strijders van de nieuwe machthebbers bij Kaddafi-bolwerk Sirte teruggedreven.
De strijders van de Nationale Overgangsraad (NTC) werden donderdag minstens twee kilometer teruggedrongen. Dat gebeurde tijdens een tegenoffensief waarbij de strijdende partijen elkaar met zwaar geschut bestookten.
Bloedige strijd
De NTC-troepen trokken zich terug tot de omgeving van het centraal gelegen hoofdbureau van de politie, dat ze dinsdag hadden veroverd. Sinds vrijdag vonden al zeker 91 strijders van de NTC de dood in Sirte.![]()
Weer gevechten in Tripoli
14 okt. 2011, 16:28
In de Libische hoofdstad Tripoli wordt vrijdag voor het eerst sinds eind augustus weer gevochten. Enkele tientallen aanhangers van oud-leider Muammar Kaddafi vechten met strijders van het nieuwe regime.
Inwoners meldden dat 20 tot 50 gewapende Kaddafistrijders in de aanval gingen in de wijk Abu Salim, die als pro-Kadaffi bekendstaat. Pick-uptrucks met strijders van het nieuwe regime snelden naar de plaats van de gevechten, waar naar verluidt hevige schotenwisselingen plaatsvinden.
Een aantal inwoners zei dat de groep Kaddafi-aanhangers zich eerder al in de wijk had vertoond en toen luidkeels pro-Kadaffileuzen had geroepen.
Strijders van de Nationale Overgangsraad NTC namen op 23 augustus het hoofdkwartier van Kaddafi in Tripoli in. Alleen Sirte en Bani Walid golden nog als Kaddafibolwerken waar gevechten zijn tussen strijders van beide partijen.
Bron: www.telegraaf.nl"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:13 schreef PLAE@ het volgende:
Kadhaffi; de eindbaas van het jaar award gaat naar hem, geen twijfel over mogelijk![]()
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Ik vraag me af hoe het straks in Sirte moet gaan. De nieuwe overheid gaat er uiteindelijk winnen, met dank aan de NAVO-bombardementen, en wat gebeurt er dan? De burgers gaan terug naar hun huis en politieagenten op straat? Maar veel mensen zijn pro-Khaddafi, misschien de politie ook wel. Dat zal er dus toe leiden dat er een "bezettingsleger" moet komen, bestaande uit troepen uit andere gebieden van Libië. Voorspelt weinig goeds.
Een tweede opmerking. Eigenlijk moet je voor Libië hopen dat Khaddafi nooit gevonden wordt, want zodra hij terecht is, zullen de rebellen / nieuwe overheid niet meer tegen Khaddafi vechten, maar onder elkaar gaan strijden en elkaars kop afhakken.![]()
Nog steeds kan ik het de vele Libiërs niet kwalijk nemen dat ze in opstand zijn gekomen, maar ik ben nog steeds van mening dat deze regime-change-oorlog die gevoerd is door de NAVO een grote fout is geweest.![]()
Als er straks nog een Sirte is om te wonen bedoel je:
Ze houden het echt verbazingwekkend lang vol. NTC troepen hebben wel veel hypermoderne wapens gevonden die de Khadaffi troepen gebruiken. Ik vraag me af hoe ze daar nu opeens aan komen....
Ik maak me er verder niet zoveel zorgen om Sirte na de oorlog, waar moeten die Khadaffi aanhangers dan mee vechten? Als het goed is zijn al hun wapens ingenomen. Aan de andere kant kunnen 50 maftketels wel een grote chaos veroorzaken in Tripoli, maar die hadden wél wapens.Hoe kom je tot deze conclusie? Het zou juist veel gevaarlijker zijn als hij niet gepakt zou worden. Op die manier kan hij zijn aanhangers blijven inspireren tot terreur en dat beloofd niet veel goeds.quote:Eigenlijk moet je voor Libië hopen dat Khaddafi nooit gevonden wordt, want zodra hij terecht is, zullen de rebellen / nieuwe overheid niet meer tegen Khaddafi vechten, maar onder elkaar gaan strijden en elkaars kop afhakken.Waarom? Het had ook geen regime change oorlog hoeven worden als Khadaffi was gestopt met schieten.quote:Nog steeds kan ik het de vele Libiërs niet kwalijk nemen dat ze in opstand zijn gekomen, maar ik ben nog steeds van mening dat deze regime-change-oorlog die gevoerd is door de NAVO een grote fout is geweest.Incelfrikandel![]()
quote:Pro-Kaddafi-zender bevestigt dood jongste zoon
Een Kaddafigezinde tv-zender heeft de dood bevestigd van Khamis Kaddafi, de jongste zoon van de verdreven Libische leider Mouammar Kaddafi.
De dood van Khamis werd in augustus reeds bekendgemaakt door de Nationale Overgangsraad, maar werd nooit bevestigd.
Tv-zender Arraï bevestigde gisterenavond dat jongste zoon van Kaddafi op 29 augustus in Tarhouna, zo'n 80 kilometer ten zuidoosten van Tripoli, al 'strijdend tegen de vijanden van het vaderland' gedood werd.
Zijn neef Mohamed, zoon van de chef van de inlichtingendienst Abdallah Senoussi, kwam samen met hem om het leven. Het is de eerste keer dat pro-Kaddafi media de dood van Khamis bevestigen. Het overlijden werd al verschillende keren ontkend door het verdreven regime.Free Assange! Hack the Planet
VN troepen lijken mij de beste oplossingquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 00:31 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag me af hoe het straks in Sirte moet gaan. De nieuwe overheid gaat er uiteindelijk winnen, met dank aan de NAVO-bombardementen, en wat gebeurt er dan? De burgers gaan terug naar hun huis en politieagenten op straat? Maar veel mensen zijn pro-Khaddafi, misschien de politie ook wel. Dat zal er dus toe leiden dat er een "bezettingsleger" moet komen, bestaande uit troepen uit andere gebieden van Libië. Voorspelt weinig goeds.
geen Fransen en geen Arabieren ... ik zou voor Chinezen stemmen maar ik gok dat men gewoon gaat doen alsof de collectieve neus bloed tot die gebieden leeg/rustig/opnieuw bewoont zijn
edit: ik gok ook dat de meeste van die pro ghadaffi klanten straks gewoon met de nieuwe vlag staat te zwaaiendat is een mogelijkheid, geen zekerheidquote:Een tweede opmerking. Eigenlijk moet je voor Libië hopen dat Khaddafi nooit gevonden wordt, want zodra hij terecht is, zullen de rebellen / nieuwe overheid niet meer tegen Khaddafi vechten, maar onder elkaar gaan strijden en elkaars kop afhakken.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
http://www.almasryalyoum.com/en/node/505835
TV station mourns death of Qadhafi's son Khamis in Libyaquote:DUBAI - A television station based in Syria that supports Muammar Qadhafi confirmed on Monday that the deposed Libyan leader's son Khamis had died in fighting southeast of the capital Tripoli on 29 August.
Khamis commanded an elite military brigade and his death marked the highest-profile pro-Qadhafi casualty since the uprising began that ended Qadhafi's 42 years in power.
Arrai television announced Khamis's death, along with that of his cousin Mohammed Abdullah al-Senussi, son of Qadhafi's wanted intelligence chief Abdullah al-Senussi, saying they were killed during a battle with National Transitional Council (NTC) forces in the city of Tarhouna, 90 km (60 miles) southeast of Tripoli.
The TV station, which has broadcast audio messages from Gaddafi and his spokesman since the Libyan capital was overrun by NTC forces in August, posted pictures of Khamis and Senussi and broadcast verses of the Koran, the traditional way of mourning.
It said Khamis and Senussi died "while confronting the enemies of their homeland" on 29 August.
NTC military officials had said in August that Khamis was killed in Tarhouna and buried in the city of Bani Walid but there was no confirmation at the time from Qadhafi loyalists.
Khamis had been reported dead twice before during the uprising, only to reappear.
A US official, speaking on condition of anonymity, told Reuters the United States could not yet independently confirm Khamis's death but said similar information was being received in Washington from "reliable sources."All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon![]()
'Ook Kaddafi-bolwerk Sirte vrijwel in handen NTC'
BRUSSEL - De Libische steden Sirte en Bani-Walid, waar Kaddafi-strijders het langst verzet bieden, zijn nu vrijwel geheel onder controle van eenheden van de Nationale Overgangsraad (NTC).
Slechts op enkele geïsoleerde plekken wordt nog gevochten, maar de burgerbevolking wordt er niet serieus meer door bedreigd.
Dat zei een woordvoerder van de NAVO dinsdag. In Sirte gaat het om nog maar een paar straatblokken.
''De strijders van Kaddafi zijn niet meer in staat om aanvallen uit te voeren'', aldus kolonel Roland Lavoie van het NAVO-commando in Napels.
Bron: www.nu.nl"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Als dat daarvoor wel zo was, waarom greep de NATO dan niet in?quote:Slechts op enkele geïsoleerde plekken wordt nog gevochten, maar de burgerbevolking wordt er niet serieus meer door bedreigd.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
'Kaddafi-bolwerk Sirte gevallen'
Laatst gewijzigd: 20-10-11 11:12
AMSTERDAM - De strijders van de nieuwe machthebbers in Libië hebben naar verluidt ook de laatste wijken van het bolwerk van de gevallen leider Muammar Kaddafi in Sirte veroverd.
Dat meldt het Amerikaanse persbuereau AP donderdag op basis van getuigenverklaringen. Er is nog geen onafhankelijke bevestiging van het bericht.
Troepen van de Nationale Overgangsraad (NTC) hebben woensdag een grootscheepse aanval uitgevoerd op de laatste wijk in de stad Sirte die nog in handen was van getrouwen van ex-dictator Kaddafi.
Sirte is de geboorteplek van Kaddafi en de laatste brandhaard van verzet tegen de nieuwe Libische machthebbers. De Libische havenstad was de afgelopen weken toneel bloedig geweld. Eerder deze week viel het andere belangrijke Kaddafi-bolwerk, de woestijnplaats Bani Walid.
Bron: www.nu.nl"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
quote:‘Gaddafi gevangengenomen in Sirte’
In Sirte is de verdreven Libische leider Moammar Gaddafi gevangen is genomen. Dat meldt persbureau AFP op basis van Abdel Majid, een functionaris van de Libische Nationale Overgangsraadbronquote:De berichten komen van de Libische staatstelevisie, maar ook Reuters en AFP melden op basis van bronnen binnen de Overgangsraad dat Gaddafi in Sirte is opgepakt. Hij zou gewond zijn aan beide benen.
[ Bericht 24% gewijzigd door ATOMIC_FUUU op 20-10-2011 13:26:57 ]![]()
Ik kreeg zojuist een Breaking News Alert van CNN. De NTC claimt het op tv, maar CNN was op het moment van versturen nog niet in staat om het te bevestigen.And now for something completely different, I'm on a horse.![]()
CNN.com: Revolutionary fighters capture Moammar Gadhafi, Libyan TV says, citing Misrata Military Council. CNN cannot confirm.![]()
Nu een extra journaal op 1"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Alvast welkom in Den Haag!
(Hij komt toch wel hierheen?)And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Nee khadaffi heeft niks met het EUROPEES strafhof te makenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:32 schreef Perrin het volgende:
Alvast welkom in Den Haag!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Hij komt toch wel hierheen?)![]()
![]()
NTC: hij heeft verwondingen aan beide benen.
Bron: NOS"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Ze zullen wel gedacht hebben: schiet hem in beide benen, kan hij niet meer vluchten. Bloedt ie later dood....quote:
Anti-climax![]()
![]()
'KADDAFI OPGEPAKT'
Laatst gewijzigd: 20-10-11 13:36
AMSTERDAM - De Libische oud-dictator Muammar Kaddafi is donderdag gevangengenomen.
Dat zegt functionaris Abdel Majid van de Nationale Overgangsraad NTC, die de leiding van Libië heeft overgenomen, donderdag, meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera op gezag van de Libische televisie.
De NAVO kan het bericht nog niet bevestigen.
''Hij is zwaargewond, maar hij ademt nog'', zei een woordvoerder van de Overgangsraad. Kaddafi is meegenomen door een ambulance.
De gevangenname gebeurde volgens berichten in de stad Sirte, die donderdag in handen viel van de nieuwe machthebbers.
Kaddafi heeft Libië circa 42 jaar geregeerd. Hij heeft steeds gezegd niet levend in handen te willen vallen van de nieuwe machthebbers.
Kaddafi wordt gezocht door het Internationaal Strafhof in Den Haag.
Dacht ik ook al jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:42 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ze zullen wel gedacht hebben: schiet hem in beide benen, kan hij niet meer vluchten. Bloedt ie later dood....
Anti-climax
Brutal. Fucking. Metal.![]()
Het is ook het Internationale strafhofquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:34 schreef BazzersKing het volgende:
[..]
Nee khadaffi heeft niks met het EUROPEES strafhof te maken
Whoops :$quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Het is ook het Internationale strafhof![]()
Past dan wel weer bij het imago wat ik heb van de rebellen. Goed bedoeld allemaal, maar echt getraind en doordacht is het vaak niet.quote:![]()
![]()
Chronologie van de opstand in Libië
De opstand tegen de Libische 'Gids van de Revolutie' Muammar Kaddafi lijkt met de val van Sirte zijn einde te bereiken. Een beknopte chronologie:
11 februari: Het regime van Hosni Mubarak in Egypte valt. Op internetsites verschijnen oproepen tot protesten tegen Kaddafi.
15 februari: In Benghazi betogen honderden mensen tegen de aanhouding van de mensenrechtenactivist Fathi Terbil. De demonstraties worden hardhandig neergeslagen.
18 februari: Tienduizenden betogers zijn op de been in Benghazi. Er zijn steeds meer gewelddadige botsingen, waarbij minstens 25 doden vallen.
20 februari: Benghazi is niet meer in handen van Kaddafi. Tal van militairen en agenten lopen over naar de betogers en rebellen. Er zijn ook in Tripoli betogingen tegen Kaddafi.
22 februari: De Arabische Liga schorst Libië, de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties veroordeelt het geweld.
17 maart: De Veiligheidsraad geeft het groene licht voor militaire acties tegen Kaddafi. Franse gevechtsvliegtuigen openen 2 dagen later de aanval.
30 maart: Minister Moussa Koussa van Buitenlandse Zaken vlucht naar Groot-Brittannië.
10 april: Kaddafi accepteert 'routekaart naar vrede' van Afrikaanse Unie; de rebellen verwerpen het plan.
30 april: De jongste zoon van Kaddafi, Saif al-Arab, komt om bij NAVO-bombardement.
30 mei: Een bemiddelingspoging Zuid-Afrikaanse president Jacob Zuma mislukt.
27 juni: Het ICC vaardigt arrestatiebevelen uit tegen Muammar Kaddafi, zijn zoon Saif al-Islam en veiligheidschef Abdullah al-Senussi.
15 juli: De VS erkennen de Nationale Overgangsraad (NTC) als regering van Libië.
28 juli: De militaire leider van de rebellen, generaal Abdel Fateh Younes, wordt gedood.
21 augustus: Rebellen trekken Tripoli binnen en stuiten op weinig verzet. Van de dictator ontbreekt elk spoor.
17 oktober: Bani Walid valt in handen van de NTC.
20 oktober: Sirte, de laatste grote stad in handen van Kaddafi-aanhangers, wordt veroverd door de NTC.
20 oktober: Overgangsraad meldt dat Kaddafi is gevangen.
Bron: www.telegraaf.nl"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
NOS: Hij is waarschijnlijk dood."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
quote:FLASH: NTC official says head of Gaddafi's armed forces Abu Bakr Younus Jabr killed during capture of Libyan ex-leaderquote:FLASH: Libyan govt fighter says Gaddafi was hiding in a hole in Sirte, shouting "don't shoot, don't shoot"Berichten van Reuters. Het lijkt erop alsof hij zwaar gewond is.quote:FLASH: Gaddafi wounded and captured near Sirte as tried to flee in convoy which attacked by NATO - NTC officialCoincidence
Makes sense
Only with you![]()
Van Reutersquote:FLASH: Libya's Gaddafi dies of wounds suffered in capture near Sirte - senior NTC military officialCoincidence
Makes sense
Only with you![]()
NOS: Hij zou overleden zijn aan de gevolgen van een NATO luchtaanval op zijn convooi."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC![]()
Rutte verheugd over gevangenneming Kaddafi
Laatst gewijzigd: 20-10-11 13:55
MOSKOU - ''Als het waar is, dan zou dat geweldig zijn.'' Dat was de eerste reactie van premier Mark Rutte op berichten dat de verdreven Libische leider Muammar Kaddafi is gevangengenomen.
Rutte is bezig met een driedaags bezoek aan Rusland. D66-leider Alexander Pechtold laat weten: ''Hij moet nu zo snel mogelijk naar Den Haag.''
De D66-leider wees erop dat zijn partij eerder al een motie heeft ingediend dat Kaddafi moet worden overgebracht naar het Internationaal Strafhof in Den Haag.
Pechtold grapte dat Nederland toch al een helikopter in Libië heeft staan sinds de mislukte evacuatiepoging bij Sirte.
Momenteel zijn er geruchten dat Kaddafi bij een vuurgevecht is gedood.
Hoezee, we hebben het ene criminele regime vervangen door het anderen. De oliebelangen zijn veiliggesteld. Over tot de orde van de dag.PWBF![]()
Dat had hij ook beloofd: goed om te zien dat hij zich daaraan gehouden heeft.quote:Coincidence
Makes sense
Only with you![]()
ShockingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door timmmmm op 20-10-2011 14:24:14 ]![]()
Yeaaah buddy. Hopen dat hij toch in leven is en blijft leven. Dat hoopte ik ook bij Osama, maar die lag drie uur later ook op de bodem van de zee.![]()
quote:do 20 okt 2011, 14:37
oorlog Libië voorbij
AMSTERDAM - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi zegt dat de oorlog in Libië 'nu voorbij' is. „Sic transit gloria mundi (Zo gaat de glorie van de wereld voorbij)”, zei hij in het Latijn, aldus het Italiaanse persbureau![]()
Wat gek, terwijl ze hem zo graag voor het tribunaal wilden hebben zodat hij uit de doeken kon doen wat er allemaal gespeeld heeft gedurende zijn regime.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Volgens de NOS heeft de NAVO zijn konvooi bestookt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Hij is tenminste niet in de zee gestort zoals Binladen door de Amerikanen.
HIJ IS DOODEindelijk, de enige gevaar die nog overblijft is Saif el Islam.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon![]()
Een ander gevaar is een kaping van de revolutie door ondemocratische groeperingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:20 schreef rakotto het volgende:
Hij is tenminste niet in de zee gestort zoals Binladen door de Amerikanen.
HIJ IS DOODEindelijk, de enige gevaar die nog overblijft is Saif el Islam.
Volgens AJE was Gadaffi gepakt in Sirte terwijl het konvooi Sirte al verliet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:57 schreef Cobra4 het volgende:
NOS: Hij zou overleden zijn aan de gevolgen van een NATO luchtaanval op zijn convooi.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Of door Amerikaanse zakenbanken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een ander gevaar is een kaping van de revolutie door ondemocratische groeperingen.Free Assange! Hack the Planet
Dat hoorde ik ook. Het konvooi was als afleiding. Konvooi zou zijn gebombardeerd door NATO en de NTC struikelde zelf over Ghaddafi.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Volgens AJE was Gadaffi gepakt in Sirte terwijl het konvooi Sirte al verliet.Free Assange! Hack the Planet
Verder op AJE:
Nee, het is hún revolutie, samen met nog wat andere bedrijven. Je gaat natuurlijk niet je eigen revolutie kapen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of door Amerikaanse zakenbanken.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Hij is dood, hij is dood, nu Fidel, Mugabe, Bashar al-Assad, Chavez en Kim Jong Il nog en we gaan de goede kant opIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Het is niet hun revolutie, dan was het al veel eerder gebeurd.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is hún revolutie, samen met nog wat andere bedrijven. Je gaat natuurlijk niet je eigen revolutie kapen.
The powers that be hebben juist de afgelopen 10 jaar propaganda gemaakt voor Ghaddafi.Free Assange! Hack the Planet
Come gather round people wherever you roamquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]
And admit that the waters around you have grown
And accept it that soon you’ll be drenched to the bone
If your time to you is worth saving
Then you’d better start swimming or you’ll sink like a stone
For the times, they are a-changin’In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Wel ja, Chavez er ook maar even bij. Waarom nog de schijn ophouden dat het om democratie gaat en niet om het uitvreten van de nieuwe kolonie? Daar trappen alleen de allerachterlijksten nog in.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij is dood, hij is dood, nu Fidel, Mugabe, Bashar al-Assad, Chavez en Kim Jong Il nog en we gaan de goede kant opWees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Zojuist heeft Aljazeera arabisch en engels videobeelden van de korps laten zien nadat ie gedood was.
Heb tranen in mijn ogen van de blijdschap.
En nu is het wachten op de eerste conspiracy-theoristen die gaan roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben met black-ops CIA agenten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin![]()
Bankfurt kom er maar in.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:10 schreef maartena het volgende:
En nu is het wachten op de eerste conspiracy-theoristen die gaan roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben met black-ops CIA agenten.![]()
![]()
of dat de foto's nep zijn en hij nog leeftquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:10 schreef maartena het volgende:
En nu is het wachten op de eerste conspiracy-theoristen die gaan roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben met black-ops CIA agenten.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij is dood, hij is dood, nu Fidel, Mugabe, Bashar al-Assad, Chavez en Kim Jong Il nog en we gaan de goede kant opEn natuurlijk laten we de dictators die door het Westen worden ondersteund zitten... En wat is er mis met Chavez, hij is gewoon democratische gekozen?
![]()
Ja en? Hij ontzegt Westerse bedrijven het recht om de bevolking daar uit te buiten, daarin verschilt hij niet van Khadaffi.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:28 schreef Boomstronk- het volgende:
[..]En natuurlijk laten we de dictators die door het Westen worden ondersteund zitten... En wat is er mis met Chavez, hij is gewoon democratische gekozen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
!!! ليبيا الحرةNobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93![]()
Ik niet, zorgelijk en huichelachtig om een weerloze + zich overgevende mens, die als een rat in zijn gat zat, dodelijk te moeten verwonden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:01 schreef rakotto het volgende:
Zojuist heeft Aljazeera arabisch en engels videobeelden van de korps laten zien nadat ie gedood was.
Heb tranen in mijn ogen van de blijdschap.
Al die rechten en gedragscodes worden dan aan de laars gelapt. Hij geeft zich over terwijl hij echt wel weet dat hij de doodstraf of levenslang zou krijgen, en dan krijg je zoiets. Waarschijnlijk om alle ophef etc rond een proces te besparen. Door alle vreugde etc zijn er maar weinig die dat nog inzien. Walgelijk.
[ Bericht 7% gewijzigd door Panzermaus op 20-10-2011 17:02:39 ]![]()
G die zich wilde overgeven? Ik volg je niet helemaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik niet, zorgelijk en huichelachtig om een weerloze + zich overgevende mens, die als een rat in zijn gat zat, dodelijk te moeten verwonden.
Al die rechten en gedragscodes worden dan aan de laars gelapt. Hij geeft zich over terwijl hij echt wel weet dat hij de doodstraf of levenslang zou krijgen, en dan krijg je zoiets. Waarschijnlijk om alle ophef etc rond een proces te besparen. Door alle vreugde etc zijn er maar weinig die dat nog inzien. Walgelijk.![]()
![]()
1:10 zie je de mercenaries.
Ze worden grof behandeld.We hadden Libie nooit moeten bevrijden. De Islamisten martelen de gevangen
ze kennen geen mensenrechten
![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:23 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
ShockingAls ik dat beeld zag, dacht ik dat hij nog in leven was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: