Bronquote:Duizenden Turken eisen hun inburgeringsgeld terug van de Nederlandse overheid. Ook willen ze een vergoeding voor het 'leed' dat hun aangedaan zou zijn met de verplichte inburgeringscursus.
Turken eisen kosten inburgeringscursus terug
Minister Donner van Binnenlandse Zaken schafte de inburgersplicht voor Turken enkele weken geleden af. Het gaat om een toets die ze in eigen land moesten doen voordat ze Nederland in mochten. De cursisten, die al zo'n inburgering hebben gedaan, eisen nu de kosten die ze hebben gemaakt terug.
Lange tijd zonder partner
Het gaat daarbij volgens advocaat Coskun onder meer om lesgeld, boekengeld, accommodatiekosten, hotelkosten en telefoonkosten (video). Daarnaast willen ze een schadevergoeding, omdat ze tijdens de inburgeringscursus hun partner zes maanden tot een jaar niet hebben kunnen zien.
5000 euro per persoon
Er zijn 30.000 Turken die zo'n inburgeringstoets in Turkije hebben gedaan. Per persoon claimen ze 5000 euro, 4000 euro aan inburgeringskosten en 1000 euro immateriële schade. Het zou de overheid meer dan 100 miljoen euro kunnen kosten, als de Turken gelijk krijgen.
Bronquote:Turkse Nederlanders hebben de Stichting Inburgeringsleed opgericht. Het doel van de nieuwe stichting is het claimen van de kosten die ze hebben gemaakt voor hun verplichte inburgeringsexamens.
De penningmeester van Inburgeringsleed zei dinsdag dat de stichting 30.000 gedupeerden aan zich wil binden. De schadebedragen variëren van 1500 tot 5000 euro, afhankelijk van de gemaakte reis- en studiekosten.
Meer dan 1000 gedupeerden hebben bij de stichting aangeklopt. De verplichte inburgeringsexamens voor Turken zijn onlangs afgeschaft, omdat ze in strijd waren met een Europees verdrag.
30.000 turken.quote:Er zijn 30.000 Turken die zo'n inburgeringstoets in Turkije hebben gedaan. Per persoon claimen ze 5000 euro, 4000 euro aan inburgeringskosten en 1000 euro immateriële schade. Het zou de overheid meer dan 100 miljoen euro kunnen kosten, als de Turken gelijk krijgen.
Dat is Donner wel toevertrouwd iig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:04 schreef danilel het volgende:
Ben benieuwd of Donner snel met een nieuwe noodwet aankomt.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:07 schreef cempexo het volgende:
de turken eisen niets...wel hun professionele hulpverleners, geld is geld mentaliteit...bv de Partij van de Arbeid.
Zoals ik het begrepen heb komt het af van Stichting inburgeringsleed welke is opgericht door Turkse Nederlanders.....quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:07 schreef cempexo het volgende:
de turken eisen niets...wel hun professionele hulpverleners, geld is geld mentaliteit...bv de Partij van de Arbeid.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:04 schreef Triggershot het volgende:
Veel van de eisen kan je wellicht nog verdedigen, maar telefoonkosten?
Als je je wil inschrijven voor die stichting kost je dat wel 250 euroquote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:12 schreef Triggershot het volgende:
Nou ja eerlijk is eerlijk, toen mijn eerste vrouw ziek werd en voor 2 jaar mij niet meer in mijn behoeftes kon voldoen, heb ik met haar afgesproken dat ik er een tweede vrouw bij mocht nemen.. Als ik had geweten dat ze allebei niet hoefden in te burgeren was ik vandaag toch wel minimaal 7.000 euro rijker.
Ja, vindt je? Je was in Nederland om in te burgeren, niet om te kletsen met je folks thuis toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ergens kan ik me de frustratie en de claim wel voorstellen.
Waarom?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:11 schreef Frutsel het volgende:
Ergens kan ik me de frustratie en de claim wel voorstellen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:12 schreef Triggershot het volgende:
Nou ja eerlijk is eerlijk, toen mijn eerste vrouw ziek werd en voor 2 jaar mij niet meer in mijn behoeftes kon voldoen, heb ik met haar afgesproken dat ik er een tweede vrouw bij mocht nemen.. Als ik had geweten dat ze allebei niet hoefden in te burgeren was ik vandaag toch wel minimaal 7.000 euro rijker.
Was er toen al telefoon en internet eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, vindt je? Je was in Nederland om in te burgeren, niet om te kletsen met je folks thuis toch?
Als je belt wanneer je 'geslaagd' bent of tijdens nood prima, maar dat zal echt niet veel kosten
Voor de rest ga gewoon lekker internetten, brieven sturen ofzo.
Toen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Was er toen al telefoon en internet eigenlijk?
Misschien lees ik het verkeerd, maar zoals ik in het andere voorbeeld aanhaalde, ik kan me voorstellen als je geld moest meebrengen voor een cursus en vervolgens slaag je dr voor en jaren later wordt alles via een wet anders/gratis. Zou ik ook balen, maar ja, zoals ik ook zei: times change, wetten ook. Je kan het proberen.. ik zeg alleen dat ik me de frustratie en dus de claim kan voorstellen. Nooit geschoten is altijd mis.quote:
Mmm.. slecht voor me gewicht..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik geef je elke vrijdag en zaterdag een durum en we praten nergens meer over
Ik ben geen Turk, jij wel.quote:
Kut, Nederlanders hé... gaat nu elke vrijdag en zaterdag komenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mmm.. slecht voor me gewicht.., maar wel
![]()
Van Knorr he
quote:
Geleerd op de cursus: "Je moet de groente van Knorr hebben!"quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kut, Nederlanders hé... gaat nu elke vrijdag en zaterdag komen
Knorr
Efepasa jongen.
Inburgeringslééd??quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:09 schreef danilel het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb komt het af van Stichting inburgeringsleed welke is opgericht door Turkse Nederlanders.....
Maar...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
30.000 turken.
4000 euro
1000 euro
Dat is meer dan 100 miljoen ja. Dat is 150 miljoen. Nogal een verschil; me dunkt.
Dus het is nog maar de vraag of die 30.000 allemaal gaan meedoen.quote:De penningmeester van Inburgeringsleed zei dinsdag dat de stichting 30.000 gedupeerden aan zich wil binden.
[..]
Meer dan 1000 gedupeerden hebben bij de stichting aangeklopt. De verplichte inburgeringsexamens
Probleem in deze is dat de betreffende wet er in den beginne sowieso niet had mogen zijn. Daarom is het nu ook afgeschaft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Wetten veranderen, deal with it.
Wat een belachelijke claim.
Ontkennen heeft geen zin meid.quote:
De door de staat opgelegde kosten wel, dat zou terecht zijn. De persoonlijke uitgaven? Echt niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:32 schreef remlof het volgende:
En terecht, ik zou precies hetzelfde doen.
Elke Nederlander zelfs denk ik, die zijn sowieso zuunig.
Nee dat niet, maar wel het geld voor de cursus en het examen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De door de staat opgelegde kosten wel, dat zou terecht zijn. De persoonlijke uitgaven? Echt niet.
Inderdaad, op zn minst moet er bij die claim 'immateriële' en telefoonkosten er vanaf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar wel het geld voor de cursus en het examen.
Dat is toch met vrijwel alles zo? Er wordt gewoon een eis gesteld aan het in Nederland komen wonen, als je hier geld voor moet betalen is het jammer. Als ik nu een iPhone koop voor 600 euro en hij is over 2 jaar opeens 400 ga ik toch ook geen geld terugvragen? En immateriële schade (quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar zoals ik in het andere voorbeeld aanhaalde, ik kan me voorstellen als je geld moest meebrengen voor een cursus en vervolgens slaag je dr voor en jaren later wordt alles via een wet anders/gratis. Zou ik ook balen, maar ja, zoals ik ook zei: times change, wetten ook. Je kan het proberen.. ik zeg alleen dat ik me de frustratie en dus de claim kan voorstellen. Nooit geschoten is altijd mis.
Dat is nu ook meteen het punt, in hoeverre kon je aan een Turkse migrant zo een eis stellen? Niet dus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:37 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat is toch met vrijwel alles zo? Er wordt gewoon een eis gesteld aan het in Nederland komen wonen, als je hier geld voor moet betalen is het jammer. Als ik nu een iPhone koop voor 600 euro en hij is over 2 jaar opeens 400 ga ik toch ook geen geld terugvragen? En immateriële schade () omdat ik voor die 200 euro ook wel boodschappen had kunnen doen.
Eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:37 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat is toch met vrijwel alles zo? Er wordt gewoon een eis gesteld aan het in Nederland komen wonen, als je hier geld voor moet betalen is het jammer. Als ik nu een iPhone koop voor 600 euro en hij is over 2 jaar opeens 400 ga ik toch ook geen geld terugvragen? En immateriële schade () omdat ik voor die 200 euro ook wel boodschappen had kunnen doen.
Het is meer een typisch Amerikaanse actie, dus ik stel voor al die Turken op een bootje te zetten en naar Uncle Sam te sturen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:38 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vanuit juridisch perspectief hebben ze natuurlijk volledig gelijk en is dit weinig anders dan bijvoorbeeld een woekerpolisaffaire. Principieel gezien keur ik het af, door deze actie devalueren ze de achterliggende gedachte van de inburgeringscursus. Het was ze blijkbaar niet te doen om opgenomen te worden in de maatschappij, maar puur om het land binnengelaten te worden.
Aan de andere kant kan je natuurlijk wel zeggen dat de inburgeringscursus geslaagd is, want dit is een typisch Nederlandse actie
Hangt van de situatie af. Toen bekend gemaakt werd dat er geen juridische basis was om leges te vragen voor de ID kaart zei Donner meteen dat het onmogelijk was voor de meerderheid van de bevolking om geld terug te vragen. Alleen degene die bezwaar hadden gemaakt of nog konden maken kwamen in aanmerking voor restitutie. Dat waren er niet bijster veel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:42 schreef LXIV het volgende:
De clue is dat ze jarenlang door op hoge poten zulke eisen te stellen, vaak gelijk hebben gekregen. Dus waarom niet weer proberen? Niet geschoten is altijd mis.
Los van het feit of het verplicht is of niet, zo'n cursus is verder toch ook wel nuttig als je wil inburgeren, niet dan? Als ik naar Turkije ga en daar een taalcursus volg dan eis ik mijn geld toch ook niet terug als het achteraf enkel niet verplicht was?
Stel dat straks bijv. het rijbewijs wordt afgeschaft. Kan ik dan bij de overheid de kosten van mijn rijexamen nog terugvragen? Het zou niet eens in me opkomen.
Hier, nog zo'n turkquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:32 schreef remlof het volgende:
En terecht, ik zou precies hetzelfde doen.
Elke Nederlander zelfs denk ik, die zijn sowieso zuunig.
Meid ook nogquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ontkennen heeft geen zin meid.
Dat zeg ik toch ook? Maar daarom ben je er misschien wel ff gefrustreerd overquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:37 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Hallo het is een eigen keuze om te emigreren!!!! Wij gaan ook emigreren en dan pas ik en mijn gezin zich gewoon aan. Waarom : we willen opgenomen worden in de nieuwe (gast) leefomgeving. Daarvoor gaan wij financieel alsmede in tijd investerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Gezinnen zijn er vaak een jaar (en meer als je niet slaagde) voor uit elkaar gehaald omdat vader of moeder in Turkije moest gaan inburgeren. Ook mensen die al vanaf hun jeugd in Nederland woonden moesten eraan geloven. Dan spreek je sowieso al over reis- en verblijfskosten, maar ook over gederfde inkomsten en het gemis aan elkaar.
Beetje gefrustreerd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hallo het is een eigen keuze om te emigreren!!!!
Het gaat veelal om mensen die hier allang woonden. Of wil je kinderen ook verantwoordelijk stellen voor de beslissing/noodzaak van hun ouders hierheen te komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hallo het is een eigen keuze om te emigreren!!!! Wij gaan ook emigreren en dan pas ik en mijn gezin zich gewoon aan. Waarom : we willen opgenomen worden in de nieuwe (gast) leefomgeving. Daarvoor gaan wij financieel alsmede in tijd investeren
Ondertussen zijn er wel groepen die even illegaal extra kinderbijslag vangen terwijl die kinderen of niet bestaan of gewoon lekker in Turkije zitten. Tevens vangen ze hier subsidie en wonen heel stiekem gewoon in Turkije.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat veelal om mensen die hier allang woonden. Of wil je kinderen ook verantwoordelijk stellen voor de beslissing/noodzaak van hun ouders hierheen te komen.
Tja, ik vind het kansloos om iemand indirect verantwoordelijk te stellen voor geleden schade door een regel die toen actief was. Je kiest er zelf voor om te emigreren. Doe ik toch ook. Alsof ik een visum kan afdwingen. Die voor mij is makkelijker dan voor mijn gezin!? Tja, part of the gamequote:
"Ze"? Je hebt het nu over de uitwassen hè? En die moet je gewoon individueel aanpakken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er wel groepen die even illegaal extra kinderbijslag vangen terwijl die kinderen of niet bestaan of gewoon lekker in Turkije zitten. Tevens vangen ze hier subsidie en wonen heel stiekem gewoon in Turkije.
Hoe komen de ventjes aan auto's die ze van hun salaris niet kunnen betalen. Kunnen wij alle bovengenoemde subsidies ook met terug werkende kracht vorderen?
Ik zie het verband niet. Zie jij het verband? Leg maar uit dan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er wel groepen die even illegaal extra kinderbijslag vangen terwijl die kinderen of niet bestaan of gewoon lekker in Turkije zitten. Tevens vangen ze hier subsidie en wonen heel stiekem gewoon in Turkije.
Hoe komen de ventjes aan auto's die ze van hun salaris niet kunnen betalen. Kunnen wij alle bovengenoemde subsidies ook met terug werkende kracht vorderen?
Wij hebben illegaal een regel in het leven geroepen en die moeten we corrigeren. Een groot aantal heeft illegaal subsidies ontvangen door de regels te misbruiken en dat kunnen we niet corrigeren. Beetje maf nietwaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Zie jij het verband? Leg maar uit dan.
Welk leed hebben wij aan Turken geleden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:26 schreef DrMabuse het volgende:
Kan de overheid dan ook de vele miljoenen terug gaan claimen die ze inmiddels aan deze fijne groep Nieuwe Nederlanders heeft besteed zonder enig resultaat terug te zien?
Immateriële schade? Leed?
Als het niet zo volslagen doortrapt en debiel was zou je er om kunnen lachen.
Fijne beeldvorming.
Hier zal het overgrote deel van de Turkse gemeenschap niet blij mee zijn denk / hoop ik.
Mensen die de wet overtreden moet je aanpakken. Heb je trouwens cijfers van dat 'grote aantal'?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij hebben illegaal een regel in het leven geroepen en die moeten we corrigeren. Een groot aantal heeft illegaal subsidies ontvangen door de regels te misbruiken en dat kunnen we niet corrigeren. Beetje maf nietwaar
Ja hoi, wel even opletten hé? Ze procederen wel via de Nederlandse rechtsorde, als er geen ruimte voor is daarin wordt het ook niet gefrankeerd, dus waar doe je moeilijk over, dat ze een van de 16 miljoen die wil profiteren van de overheid?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, ik vind het kansloos om iemand indirect verantwoordelijk te stellen voor geleden schade door een regel die toen actief was. Je kiest er zelf voor om te emigreren. Doe ik toch ook. Alsof ik een visum kan afdwingen. Die voor mij is makkelijker dan voor mijn gezin!? Tja, part of the game
Stel de vraag nog eens , ik begrijp 'm niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Welk leed hebben wij aan Turken geleden?
Die zijn niet waterdicht te maken en de inburgercursisten wel. Ik denk dat de personen die hun geld vragen voor indirecte schade hier met de verkeerde mentaliteit zijn gekomen en hier eigenlijk niet horenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Mensen die de wet overtreden moet je aanpakken. Heb je trouwens cijfers van dat 'grote aantal'?
Jij schrijftquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Stel de vraag nog eens , ik begrijp 'm niet.
Welk leed hebben wij dan geleden door Turken in Nederland?quote:Kan de overheid dan ook de vele miljoenen terug gaan claimen die ze inmiddels aan deze fijne groep Nieuwe Nederlanders heeft besteed zonder enig resultaat terug te zien?
Immateriële schade? Leed?
Dit is een bekende techniek. De stichting verzameld nu geld om dure specifieke juridische hulp in te schakelen. De Turken die mee procederen zijn de enige die aansprak kunnen maken op een eventuele schadevergoeding. Dit gaat nog wel een tijdje duren en het valt nog maar te bezien hoeveel Turken er uiteindelijk overblijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef draaijer het volgende:
27.000 * 250 = Euro 6.750.000 voor die halve advocaat
27.000 x 5.000 = Euro 135.000.000 voor de belastingbetaler.
Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen die hier uit eigen belang willen integreren nu geld terug willen hebben voor de cursus alsmede indirecte schade?!
Voor de grap moet je even kijken op de website. Er bestaat geen Nederlandse versie. Dus het is EN zonde van het geld geweest ook nog een keer dubbel zuur!
http://www.stichtinginburgeringsleed.nl/
Deze stichting is gevestigd in Amsterdam op een industriegebied en het is een 2 man managing consultant clubje. Hoera, 2 gasten hebben de mogelijkheid om serieus geld te verdienen.
Jammer dat de "geintegreerden" niet verder kijken en het willen zien als investering. Dan zouden ze ook hun steentje bijdragen aan het niet verder vergroten van de crisis
Ik denk dat je daar juist helemaal naast zit. Het gaat veelal om mensen die hier al volledig ingeburgerd waren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Die zijn niet waterdicht te maken en de inburgercursisten wel. Ik denk dat de personen die hun geld vragen voor indirecte schade hier met de verkeerde mentaliteit zijn gekomen en hier eigenlijk niet horen
kaas is hier de baasquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:30 schreef Triggershot het volgende:
Liver turcx dan paus
Laat die kaaskoppen maar integreren
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar juist helemaal naast zit. Het gaat veelal om mensen die hier al volledig ingeburgerd waren.
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaal
Sterk punt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
20 jaar?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?
Luister, als ik het begrijp na google translate (alles behalve foutloos) dan moeten die gasten het na een aantal jaar ook begrijpen in de NL taal Tevens is het geen juridisch taal. Kijk nou eens voordat je je verhaal in het topic plaatst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Gezinnen zijn er vaak een jaar (en meer als je niet slaagde) voor uit elkaar gehaald omdat vader of moeder in Turkije moest gaan inburgeren. Ook mensen die al vanaf hun jeugd in Nederland woonden moesten eraan geloven. Dan spreek je sowieso al over reis- en verblijfskosten, maar ook over gederfde inkomsten en het gemis aan elkaar.
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?
Ja ik denk dat ik na 20 jaar zeer zeker de taal beheersquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Agreequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:39 schreef DrMabuse het volgende:
Latijn duurde wat langer.
Was vrij pittig.
Uiteindelijk laten gaan.
Te weinig tijd ook , moest studeren.
Na 20 jaar nog geen taal beheersen is ofwel een zaak van luiheid , domheid of vanwege culturele omstandigheden , bv je huis niet uitkomen , alleen maar met je eigen bevolkinsgroep communiceren.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik even ingestuurd op www.henkeningrid.org
Ik kende die website nog nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik even ingestuurd op www.henkeningrid.org
Zo kortzichtig en oppervlakkig zijn Henk & Ingrid helaas wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:42 schreef Oud_student het volgende:
Blijkbaar is er toch verschil tussen Achmed & Fatima enerzijds en Henk & Ingrid anderzijds. Dit gedoe levert Wilders weer een aantal zetels op
Dat denk je. Maar vaktaal heb je je daarmee niet eigen gemaakt. Zelfs niet in je eigen taal. Het gaat er simpelweg om dat de Turken goed begrijpen wat de procedure gaat behelzen. Gemak dient de mens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:35 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
20 jaar?
Ik leerde in 5 jaar tijd Frans , Duits , Engels.
Oh ja?quote:
Jij hebt niet meer of minder te zeggen dan ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:44 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Oh ja?
Aangezien de Nederlandse allochtoon hier niet zoveel te zeggen heeft lijkt me dat wel degelijk de juiste conclussie.
Ik zie het als voorbeeld voor gebrek aan integratie. Lekker makkelijk om het niet te doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat denk je. Maar vaktaal heb je je daarmee niet eigen gemaakt. Zelfs niet in je eigen taal. Het gaat er simpelweg om dat de Turken goed begrijpen wat de procedure gaat behelzen. Gemak dient de mens.
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.
Het staat vast dat deze Turken geen inburgeringscursus hadden hoeven doen. Zij zijn dus niet minder dan jij. Ik zie het gewoon als een gemaksdienst dat de procedure in hun oorspronkelijke taal wordt uitgelegd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik na 20 jaar zeer zeker de taal beheers![]()
Tevens verwacht ik met de integratie ook geen problemen omdat ik mijn uiterste best zal doen. Weet je waarom? Dat vergroot onze kans, maakt ons leven een stuk mooier omdat je met de "locals" normaal kan opschieten. Naast het feit dat wij een voorbeeld moeten zijn voor onze 3 kinderen
Ze hebben het gedaan en blijkbaar niks van gebakken. Dan kom je toch echt met de verkeerde intenties hierquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Het staat vast dat deze Turken geen inburgeringscursus hadden hoeven doen. Zij zijn dus niet minder dan jij. Ik zie het gewoon als een gemaksdienst dat de procedure in hun oorspronkelijke taal wordt uitgelegd.
Wat nou zielig? Dit is precies hetzelfde als die vier tientjes voor je ID-kaart terugclaimen als dat kan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.
Ik vind het bewonderenswaardig dat jij inzage in de achtergrond, kennis en leefwijze van al deze mensen hebt. Hoe kan ik nu zo naïef zijn te denken dat mensen die geen inburgeringscursus nodig hebben goed ingevoerd zijn in dit land.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:46 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ze hebben het gedaan en blijkbaar niks van gebakken. Dan kom je toch echt met de verkeerde intenties hier
Dat heb ik ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat nou zielig? Dit is precies hetzelfde als die vier tientjes voor je ID-kaart terugclaimen als dat kan.
Het gaat hier alleen om veel meer geld.
haha ze zullen vast goed ingevoerd zijn. Ingeburgerd is een ander verhaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het bewonderenswaardig dat jij inzage in de achtergrond, kennis en leefwijze van al deze mensen hebt. Hoe kan ik nu zo naïef zijn te denken dat mensen die geen inburgeringscursus nodig hebben goed ingevoerd zijn in dit land.
Alsof jij dat kunt weten. Ik heb het idee dat je hele bevolkingsgroepen over een kam scheert in de veronderstelling dat iedereen onaangepast is en erop uit Nederland uit te buiten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
haha ze zullen vast goed ingevoerd zijn. Ingeburgerd is een ander verhaal
Klopt. Maar op bestuurlijk niveau zijn het nog steeds de blanke Nederlanders die de touwtjes stevig in handen hebbenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt niet meer of minder te zeggen dan ik.
Gelukkig wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:51 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Klopt. Maar op bestuurlijk niveau zijn het nog steeds de blanke Nederlanders die de touwtjes stevig in handen hebben
Doe ik niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Alsof jij dat kunt weten. Ik heb het idee dat je hele bevolkingsgroepen over een kam scheert in de veronderstelling dat iedereen onaangepast is en erop uit Nederland uit te buiten.
Het zijn vooral de Joden hoor, kaas is wat anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:51 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Klopt. Maar op bestuurlijk niveau zijn het nog steeds de blanke Nederlanders die de touwtjes stevig in handen hebben
Ik had het niet tegen jou. En nee, vaktaal beheers je zelden tot nooit tenzij je ervoor hebt gestudeerd. Maar dat doet niet terzake. Deze mensen hebben recht op teruggave van de inburgeringskosten en een bedrag voor geleden leed door scheiding van familie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Doe ik niet.
We hebben het over deze groep Turken die gretig deze debiele claim indient.
Jij vind het verdedigbaar dat iemand na 20 jaar hier zijn de taal niet beheerst.
Ik niet.
En de resultaten daarvan zie ik in Den Haag bijna dagelijks.
Laten we aan Europa bashing gaan doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:52 schreef stbabylon het volgende:
De verplichte inburgeringsexamens voor Turken zijn onlangs afgeschaft, omdat ze in strijd waren met een Europees verdrag.
Het is dus NIET zo dat het eerst x kostte en nu gratis is. Het had nooit mogen gebeuren.
Elke Nederlander die iets betaald wat eigenlijk niet geind mocht worden, zal als dat duidelijk wordt, dat terug proberen te krijgen.
Alles wat er hier verder bij wordt gehaald aan turkie-bashing is niet ter zake doende.
Jodenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zijn vooral de Joden hoor, kaas is wat anders.
Leg dat "leed" eens uit?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou. En nee, vaktaal beheers je zelden tot nooit tenzij je ervoor hebt gestudeerd. Maar dat doet niet terzake. Deze mensen hebben recht op teruggave van de inburgeringskosten en een bedrag voor geleden leed door scheiding van familie.
Ja. En?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me evident dat gezinnen graag bij elkaar zijn.
Als ze in Turkije waren gebleven was dat helemaal niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me evident dat gezinnen graag bij elkaar zijn.
Heerlijk om zo door het leven te gaan. Het punt, je mist hetquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Doe ik niet.
We hebben het over deze groep Turken die gretig deze debiele claim indient.
Jij vind het verdedigbaar dat iemand na 20 jaar hier zijn de taal niet beheerst.
Ik niet.
En de resultaten daarvan zie ik in Den Haag bijna dagelijks.
Wat een vreemde manier van discussiëren heb jij. Je vraagt naar geleden leed maar kunt niets met het antwoord omdat het niet in je straatje past.quote:
Ze zijn hierheen gehaald en voor een deel zelfs grotendeels hier opgevoed. Mogen deze mensen van jou geen gevoelens hebben als heimwee en gemis?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:01 schreef Nuchterheid het volgende:
Als ze in Turkije waren gebleven was dat helemaal niet nodig geweest.
Ga aub weg met het geleden leed. Ondanks dat de mensen toen wisten dat dat de regel was (los van het feit dat die regel legaal of illegaal is), hebben ze de beslissing genomen om ervoor te gaan. Dat is een bewuste keuze.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou. En nee, vaktaal beheers je zelden tot nooit tenzij je ervoor hebt gestudeerd. Maar dat doet niet terzake. Deze mensen hebben recht op teruggave van de inburgeringskosten en een bedrag voor geleden leed door scheiding van familie.
Tuurlijk wel. Maar moet er daarom maar weer gelijk vanalles worden geclaimed? Iedereen heeft het wel eens moeilijk, deal with itquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze zijn hierheen gehaald en voor een deel zelfs grotendeels hier opgevoed. Mogen deze mensen van jou geen gevoelens hebben als heimwee en gemis?
Wat was de regel? Ga eens uitzoeken hoe lang de inburgeringscursus bestaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:06 schreef draaijer het volgende:
Ga aub weg met het geleden leed. Ondanks dat de mensen toen wisten dat dat de regel was (los van het feit dat die regel legaal of illegaal is), hebben ze de beslissing genomen om ervoor te gaan. Dat is een bewuste keuze.
Van en door Rita.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat was de regel? Ga eens uitzoeken hoe lang de inburgeringscursus bestaat.
Je zit te draaien. Je zei dat men zelf voor de consequenties koos van het hier komen wonen. Maar iedereen woonde allang hier toen ze verplicht werden in te burgeren.quote:
Is niks mis mee of vind jij van welquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zit te draaien. Je zei dat men zelf voor de consequenties koos van het hier komen wonen. Maar iedereen woonde allang hier toen ze verplicht werden in te burgeren.
Je draait. Je had er niet aan gedacht dat deze mensen niet konden weten dat ze ooit nog zouden moeten inburgeren. Het is dus onterecht hen verantwoordelijk te stellen voor het geleden leed en de kosten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Is niks mis mee of vind jij van wel
Inderdaad. Integratie is wel succesvol op kleine schaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gedaan.
Je moet ze wel een puntje voor integratie geven omdat ze achter het geld aan zitten
Dit soort debiele claims van deze groep Turken passen niet in mijn straatje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een vreemde manier van discussiëren heb jij. Je vraagt naar geleden leed maar kunt niets met het antwoord omdat het niet in je straatje past.
Het is nu eenmaal zo dat voor een deel van de mensen in Nederland de staat een nooit-ophoudend incassobureau is en voor een ander deel van de mensen een geldautomaat waar zo veel mogelijk geld uitgetrokken moet worden. Wat dat betreft is deze claim doodnormaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
Of vind je net als veel van hen dat de Nederlandse staat dat moet betalen?
Je scheert alle Turken (of erger: alle allochtonen) over een kam met als model een onaangepast wezen dat nauwelijks bestaat. Als dat je deugd doet ga je je gang maar, maar het heeft niets te maken met onterecht gemaakte kosten voor een cursus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dit soort debiele claims van deze groep Turken passen niet in mijn straatje.
Naar dit land komen.
Bewust je afzonderen van deze maatschappij veelal in naam van een geloof en antiek gedachtegoed.
Niet inburgeren en krampachtig blijven hechten aan je eigen gewoontes en tradities.
Je blijven verzetten tegen de inburgeringscursus ook al merken ze dat er maatschappelijk veranderingen zijn ten aanzien van hen.
Dan toch verplicht worden de cursus te volgen en er niks van bakken.
Vervolgens oh zo blij zijn (heb je het NOS journaal toen gezien?) dat een Turkse advocaat ervoor zorgt dat je de cursus niet meer hoeft te volgen.
Met als triest dieptepunt deze meer dan debiele claim indienen.
Vertel me eens :
Hoe wil deze grote groep die hier 20-30 jaar is en die nog steeds geen zinnig woord Nederlands spreekt ooit een rol van enige betekenis gaan spelen in dit land , zonder mee te werken , zich er voor in te zetten en er (natuurlijk) zelf voor te betalen?
Of vind je net als veel van hen dat de Nederlandse staat dat moet betalen?
Dit soort debiele claims van deze groep Turken passen niet in mijn straatje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Je scheert alle Turken (of erger: alle allochtonen) over een kam met als model een onaangepast wezen dat nauwelijks bestaat. Als dat je deugd doet ga je je gang maar, maar het heeft niets te maken met onterecht gemaakte kosten voor een cursus.
Ja ik kan je hangende grammofoonplaat prima 'lezen'. Je hebt een beeld van een groep mensen dat niet alleen niet flatteus is, maar ook niet ter zake doend omdat de cursus simpelweg niet geëist had mogen worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:43 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dit soort debiele claims van deze groep Turken passen niet in mijn straatje.
Hoe wil deze grote groep die hier 20-30 jaar is
Kun je lezen?
Zie je wel dat het gewoon ongepast is om die website alleen in het turks beschikbaar te stellen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik kan je hangende grammofoonplaat prima 'lezen'. Je hebt een beeld van een groep mensen dat niet alleen niet flatteus is, maar ook niet ter zake doend omdat de cursus simpelweg niet geëist had mogen worden.
le-zenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat nou zielig? Dit is precies hetzelfde als die vier tientjes voor je ID-kaart terugclaimen als dat kan.
Het gaat hier alleen om veel meer geld.
Post de link eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie je wel dat het gewoon ongepast is om die website alleen in het turks beschikbaar te stellen.
Probleem en kern van de zaak is naar mijn mening dat het handelen van die groep niet flatteus is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik kan je hangende grammofoonplaat prima 'lezen'. Je hebt een beeld van een groep mensen dat niet alleen niet flatteus is, maar ook niet ter zake doend omdat de cursus simpelweg niet geëist had mogen worden.
Je was anders duidelijk genoeg in je lange opsomming van 'feiten' over deze groep. Maar het doet allemaal niet terzake want ze hadden deze cursus nooit hoeven volgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Probleem en kern van de zaak is naar mijn mening dat het handelen van die groep niet flatteus is.
Selectief lezen en foutief citeren is makkelijk voor je, toegeven dat je fout zat blijkbaar moeilijk.
Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan dat iemand van het Turkse platteland, die plotsklaps in Nederland belandt, eerst een korte inburgeringscursus heeft gehad. Het percentage van deze mensen dat hier terechtkomt in een flat in de randstad en levenslang afhankelijk blijft van allerlei uitkeringen is zeer hoog. Met een goede cursus en wat taalvaardigheid nemen hun kansen sterk toe. Het is dus geen weggegooid geld. Dit vind ik ongeacht wat een Europees gerechtshof hiervan denkt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Je was anders duidelijk genoeg in je lange opsomming van 'feiten' over deze groep. Maar het doet allemaal niet terzake want ze hadden deze cursus nooit hoeven volgen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef LXIV het volgende:
Dat er sommige mensen, zoals jij, om voor mij onbegrijpelijke redenen, alles verdedigen wat er maar toe leidt dat zoveel mogelijk derde-wereldfiguren hier zonder enige moeite of problemen van uitkeringen kunnen genieten vind ik erg raar. Waarschijnlijk hoor je zelf ook tot die categorie, ondanks je goede Nederlands.
Ten eerste zou ik graag een percentage van je willen weten van Turken die 'vanaf het platteland terechtkomen in een flat in de randstad'. Dit aangezien jij weet dat het hoog is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan dat iemand van het Turkse platteland, die plotsklaps in Nederland belandt, eerst een korte inburgeringscursus heeft gehad. Het percentage van deze mensen dat hier terechtkomt in een flat in de randstad en levenslang afhankelijk blijft van allerlei uitkeringen is zeer hoog. Met een goede cursus en wat taalvaardigheid nemen hun kansen sterk toe. Het is dus geen weggegooid geld. Dit vind ik ongeacht wat een Europees gerechtshof hiervan denkt.
Dat er sommige mensen, zoals jij, om voor mij onbegrijpelijke redenen, alles verdedigen wat er maar toe leidt dat zoveel mogelijk derde-wereldfiguren hier zonder enige moeite of problemen van uitkeringen kunnen genieten vind ik erg raar. Waarschijnlijk hoor je zelf ook tot die categorie, ondanks je goede Nederlands.
Je kunt het ook verdraaien:quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
moeten ze die die taxi kosten dan wel terugbetalen of hoeft dat niet?
http://www.elsevier.nl/we(...)naar-inburgering.htm
Je schrijft herhaaldelijk dat de site in het Turks is opgesteld. Waar kan ik dat Turks zien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nog een keer?! Speciaal voor Disana
http://www.stichtinginburgeringsleed.nl/index.php
Wat een krakkemikkige Joomla sitequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nog een keer?! Speciaal voor Disana
http://www.stichtinginburgeringsleed.nl/index.php
Ik zie daar slechts een Nederlandstalige pagina.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
Dit vreemde en verdacht bedrijfjequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet gekeken wie of wat er op dat adres zit.
ze kunnen toch een tolk aanvragen, dus waarom zou je dan ''inburgeren''quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je kunt het ook verdraaien:
Die arme drommels moesten veelal wachten op de taxi met de daarbij oponthoud bij geregelde stoplichten en ander verkeershinder.
Dus schadevergoeding en een fiets cadeau.
Om Geenstijl te quoten: Vond de PvdA het eerst nog 'buitengewoon onsmakelijk' om te discussiëren over wiens schuld het was dat buut'nlaanders hier leven, de Toon van het Debat is veranderd.
Dus dit kan er ook wel bij. We zijn sterren in "lullen als brugman".
Nou verbaas me!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie daar slechts een Nederlandstalige pagina.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.
Uiteraard doet dat er wel toe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.
Ik zie dit http://www.stichtinginburgeringsleed.nl/index.php?lang=nlquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:52 schreef DrMabuse het volgende:
http://www.stichtinginbur(...)1&Itemid=108&lang=nl
Blijkbaar inmiddels aangepast.
Debiel en lachwekkend.
Wat heeft de belastingdienst met Inburger leed te maken?
Rechtsboven op de Turkse vlag klikken. De Nederlandse versie van die site is nog leeg:quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je schrijft herhaaldelijk dat de site in het Turks is opgesteld. Waar kan ik dat Turks zien?
Bronquote:Een speciale stichting claimt namens Turkse inburgeraars een schadevergoeding bij de Nederlandse staat.
De afgelopen jaren hebben tienduizenden Turken een inburgeringscursus gevolgd in Turkije, om naar Nederland te mogen komen. Enkele weken geleden schafte minister Donner de cursus af, omdat die in strijd blijkt te zijn met het Associatieverdrag tussen de EU en Turkije.
De Stichting Inburgeringsleed bereidt nu een claim voor. De totale kosten van de claim worden geschat op 104 miljoen euro. Advocaat Coskun zegt dat de deelnemers enkele duizenden euro's aan kosten hebben gemaakt.
Wat jij neerzet is geen Turks- Marokkaans hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:58 schreef DrMabuse het volgende:
Nederlandse vertaling vonden ze niet nodig.
Zegt genoeg.
Doelgroep is belangrijker.
Google translate zegt dat het Turks isquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:00 schreef DrMabuse het volgende:
Ben niet thuis daarin....ik ben Nederlander.
Welke taal is het dan?
Berbers?
Verrek ik zie het nu ook...............
Het is latijns, standaard meegeleverd tekst bij site templates om een beeld te creeren hoe template + tekst eruit ziet. Moeten ze nog aanpassen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:00 schreef DrMabuse het volgende:
Ben niet thuis daarin....ik ben Nederlander.
Welke taal is het dan?
Berbers?
Verrek ik zie het nu ook...............
Uiteraardquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Google translate zegt dat het Turks is
http://translate.google.nl/
Trap dat stukkie tekst maar in auto detect
http://www.lipsum.com/quote:Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.
quote:In tegenstelling tot wat algemeen aangenomen wordt is Lorem Ipsum niet zomaar willekeurige tekst. het heeft zijn wortels in een stuk klassieke latijnse literatuur uit 45 v.Chr. en is dus meer dan 2000 jaar oud. Richard McClintock, een professor latijn aan de Hampden-Sydney College in Virginia, heeft één van de meer obscure latijnse woorden, consectetur, uit een Lorem Ipsum passage opgezocht, en heeft tijdens het zoeken naar het woord in de klassieke literatuur de onverdachte bron ontdekt. Lorem Ipsum komt uit de secties 1.10.32 en 1.10.33 van "de Finibus Bonorum et Malorum" (De uitersten van goed en kwaad) door Cicero, geschreven in 45 v.Chr. Dit boek is een verhandeling over de theorie der ethiek, erg populair tijdens de renaissance. De eerste regel van Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", komt uit een zin in sectie 1.10.32.
hahaha dat stuk bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard
[..]
http://www.lipsum.com/
[..]
Voor mensen met "inburgeringsleed" vind ik ze op al die foto's wel verdomd vrolijk kijkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:58 schreef Dlocks het volgende:
Rechtsboven op de Turkse vlag klikken. De Nederlandse versie van die site is nog leeg:
http://www.stichtinginburgeringsleed.nl/index.php?lang=nl
Oh, okquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Disana zegt dat de website in het Nederlands is. Dat is dus niet waar. Dat is het puntje!
Ik vind 3 van de 4 er ook verdomd niet-Turks uitzien trouwens, of ligt dat aan mij?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor mensen met "inburgeringsleed" vind ik ze op al die foto's wel verdomd vrolijk kijken
[ afbeelding ]
Dat zijn de juristen die een deel van de in te brengen Euro 6.750.000 achterover gaan drukken (27.000*250)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind 3 van de 4 er ook verdomd niet-Turks uitzien trouwens, of ligt dat aan mij?
Boeien, de moerstaal van alle aanvragers is Turks, logisch om die site in het Turks op te zetten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:55 schreef DrMabuse het volgende:
Site is een zooitje.
Voor als je Nederlands spreekt.
En de kinderen dan? De kleinkinderen en hun kinderen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:30 schreef LXIV het volgende:
Zijn er al plannen voor een monument van de slachtoffers van inburgering?
Komop, een paar maanden studeren voor levenslang recht op uitkeringen en huisvesting over de rug van een ander volk. Dat is toch niet teveel gevraagd? Moet daar nu ook al schadevergoeding voor toegekend worden?
Er moet een stichting komen: NOOIT MEER INBURGERING, die de belangen van de slachtoffers van de inburgeringsholocaust behartigd. En niet alleen voor die 27000 Turken, maar voor alle honderdduizenden mensen die slachtoffer geworden zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:45 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En de kinderen dan? De kleinkinderen en hun kinderen?
Zij zullen in de toekomst aanpraak maken voor een vergoeding voor de onderdrukking en het leed dat hun is aangedaan!!
Dat die site er (alleen) in het Turks is, onderstreept nog eens de minachting voor Nederland en het gebrek aan discipline om de Nederlandse taal te leren. Wel de lusten, niet de lasten. En liefst nog een zak geld toe ook; zo werkt het voor sommigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:31 schreef remlof het volgende:
Boeien, de moerstaal van alle aanvragers is Turks, logisch om die site in het Turks op te zetten.
www.move2australia.com.au is ook in het Nederlands![]()
Wat een bullshit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat die site er (alleen) in het Turks is, onderstreept nog eens de minachting voor Nederland en het gebrek aan discipline om de Nederlandse taal te leren. Wel de lusten, niet de lasten. En liefst nog een zak geld toe ook; zo werkt het voor sommigen.
Kan Donner verder niks aan doen hoor, het is niet dat ze nu geld terugeisen omdat die cursus is stopgezet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
Slimme zet van Donner![]()
Kunnen we wachten op de volgende groep die geld terug gaat eisen?
Prima... je vindt het dus wenselijk dat groepen Turkse migranten zich in Nederland vestigen, zonder dat we enige eisen aan ze kunnen stellen op het gebied van taalvaardigheid? Ze wonen en leven in Nederland, maar spreken de Nederlandse taal slecht of helemaal niet. Ondertussen wensen ze wel gebruik te maken van allerhande voorzieningen in dit land.quote:
Als het blanke Nederlanders zijn zet de Telegraaf er wel een actie voor op. Zo niet schoppen ze het onderuit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
Slimme zet van Donner![]()
Kunnen we wachten op de volgende groep die geld terug gaat eisen?
De meeste Turken die ik ken zijn trouwens harde werkers en over het algemeen spreken ze aardig Nederlands.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien een ideetje voor Geert Wilders trouwens: de Stichting Migratieleed, voor autochtone Nederlanders hebben geleden onder de komst van slecht-geïntegreerde migranten. Niet dat zoiets hard valt te maken, maar ach... met een beetje fantasie.
Dat hebben we in Europees verband (of bilateraal) nou eenmaal zo afgesproken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima... je vindt het dus wenselijk dat groepen Turkse migranten zich in Nederland vestigen, zonder dat we enige eisen aan ze kunnen stellen op het gebied van taalvaardigheid? Ze wonen en leven in Nederland, maar spreken de Nederlandse taal slecht of helemaal niet. Ondertussen wensen ze wel gebruik te maken van allerhande voorzieningen in dit land.
Ik heb niet zozeer moeite met het toelaten van migranten, maar vind het absurd dat we daar kennelijk geen eisen aan mogen stellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |