Hallo het is een eigen keuze om te emigreren!!!! Wij gaan ook emigreren en dan pas ik en mijn gezin zich gewoon aan. Waarom : we willen opgenomen worden in de nieuwe (gast) leefomgeving. Daarvoor gaan wij financieel alsmede in tijd investerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Gezinnen zijn er vaak een jaar (en meer als je niet slaagde) voor uit elkaar gehaald omdat vader of moeder in Turkije moest gaan inburgeren. Ook mensen die al vanaf hun jeugd in Nederland woonden moesten eraan geloven. Dan spreek je sowieso al over reis- en verblijfskosten, maar ook over gederfde inkomsten en het gemis aan elkaar.
Beetje gefrustreerd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hallo het is een eigen keuze om te emigreren!!!!
Het gaat veelal om mensen die hier allang woonden. Of wil je kinderen ook verantwoordelijk stellen voor de beslissing/noodzaak van hun ouders hierheen te komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hallo het is een eigen keuze om te emigreren!!!! Wij gaan ook emigreren en dan pas ik en mijn gezin zich gewoon aan. Waarom : we willen opgenomen worden in de nieuwe (gast) leefomgeving. Daarvoor gaan wij financieel alsmede in tijd investeren
Ondertussen zijn er wel groepen die even illegaal extra kinderbijslag vangen terwijl die kinderen of niet bestaan of gewoon lekker in Turkije zitten. Tevens vangen ze hier subsidie en wonen heel stiekem gewoon in Turkije.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat veelal om mensen die hier allang woonden. Of wil je kinderen ook verantwoordelijk stellen voor de beslissing/noodzaak van hun ouders hierheen te komen.
Tja, ik vind het kansloos om iemand indirect verantwoordelijk te stellen voor geleden schade door een regel die toen actief was. Je kiest er zelf voor om te emigreren. Doe ik toch ook. Alsof ik een visum kan afdwingen. Die voor mij is makkelijker dan voor mijn gezin!? Tja, part of the gamequote:
"Ze"? Je hebt het nu over de uitwassen hè? En die moet je gewoon individueel aanpakken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er wel groepen die even illegaal extra kinderbijslag vangen terwijl die kinderen of niet bestaan of gewoon lekker in Turkije zitten. Tevens vangen ze hier subsidie en wonen heel stiekem gewoon in Turkije.
Hoe komen de ventjes aan auto's die ze van hun salaris niet kunnen betalen. Kunnen wij alle bovengenoemde subsidies ook met terug werkende kracht vorderen?
Ik zie het verband niet. Zie jij het verband? Leg maar uit dan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er wel groepen die even illegaal extra kinderbijslag vangen terwijl die kinderen of niet bestaan of gewoon lekker in Turkije zitten. Tevens vangen ze hier subsidie en wonen heel stiekem gewoon in Turkije.
Hoe komen de ventjes aan auto's die ze van hun salaris niet kunnen betalen. Kunnen wij alle bovengenoemde subsidies ook met terug werkende kracht vorderen?
Wij hebben illegaal een regel in het leven geroepen en die moeten we corrigeren. Een groot aantal heeft illegaal subsidies ontvangen door de regels te misbruiken en dat kunnen we niet corrigeren. Beetje maf nietwaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Zie jij het verband? Leg maar uit dan.
Welk leed hebben wij aan Turken geleden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:26 schreef DrMabuse het volgende:
Kan de overheid dan ook de vele miljoenen terug gaan claimen die ze inmiddels aan deze fijne groep Nieuwe Nederlanders heeft besteed zonder enig resultaat terug te zien?
Immateriële schade? Leed?
Als het niet zo volslagen doortrapt en debiel was zou je er om kunnen lachen.
Fijne beeldvorming.
Hier zal het overgrote deel van de Turkse gemeenschap niet blij mee zijn denk / hoop ik.
Mensen die de wet overtreden moet je aanpakken. Heb je trouwens cijfers van dat 'grote aantal'?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij hebben illegaal een regel in het leven geroepen en die moeten we corrigeren. Een groot aantal heeft illegaal subsidies ontvangen door de regels te misbruiken en dat kunnen we niet corrigeren. Beetje maf nietwaar
Ja hoi, wel even opletten hé? Ze procederen wel via de Nederlandse rechtsorde, als er geen ruimte voor is daarin wordt het ook niet gefrankeerd, dus waar doe je moeilijk over, dat ze een van de 16 miljoen die wil profiteren van de overheid?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, ik vind het kansloos om iemand indirect verantwoordelijk te stellen voor geleden schade door een regel die toen actief was. Je kiest er zelf voor om te emigreren. Doe ik toch ook. Alsof ik een visum kan afdwingen. Die voor mij is makkelijker dan voor mijn gezin!? Tja, part of the game
Stel de vraag nog eens , ik begrijp 'm niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Welk leed hebben wij aan Turken geleden?
Die zijn niet waterdicht te maken en de inburgercursisten wel. Ik denk dat de personen die hun geld vragen voor indirecte schade hier met de verkeerde mentaliteit zijn gekomen en hier eigenlijk niet horenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Mensen die de wet overtreden moet je aanpakken. Heb je trouwens cijfers van dat 'grote aantal'?
Jij schrijftquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Stel de vraag nog eens , ik begrijp 'm niet.
Welk leed hebben wij dan geleden door Turken in Nederland?quote:Kan de overheid dan ook de vele miljoenen terug gaan claimen die ze inmiddels aan deze fijne groep Nieuwe Nederlanders heeft besteed zonder enig resultaat terug te zien?
Immateriële schade? Leed?
Dit is een bekende techniek. De stichting verzameld nu geld om dure specifieke juridische hulp in te schakelen. De Turken die mee procederen zijn de enige die aansprak kunnen maken op een eventuele schadevergoeding. Dit gaat nog wel een tijdje duren en het valt nog maar te bezien hoeveel Turken er uiteindelijk overblijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef draaijer het volgende:
27.000 * 250 = Euro 6.750.000 voor die halve advocaat
27.000 x 5.000 = Euro 135.000.000 voor de belastingbetaler.
Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen die hier uit eigen belang willen integreren nu geld terug willen hebben voor de cursus alsmede indirecte schade?!
Voor de grap moet je even kijken op de website. Er bestaat geen Nederlandse versie. Dus het is EN zonde van het geld geweest ook nog een keer dubbel zuur!
http://www.stichtinginburgeringsleed.nl/
Deze stichting is gevestigd in Amsterdam op een industriegebied en het is een 2 man managing consultant clubje. Hoera, 2 gasten hebben de mogelijkheid om serieus geld te verdienen.
Jammer dat de "geintegreerden" niet verder kijken en het willen zien als investering. Dan zouden ze ook hun steentje bijdragen aan het niet verder vergroten van de crisis
Ik denk dat je daar juist helemaal naast zit. Het gaat veelal om mensen die hier al volledig ingeburgerd waren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Die zijn niet waterdicht te maken en de inburgercursisten wel. Ik denk dat de personen die hun geld vragen voor indirecte schade hier met de verkeerde mentaliteit zijn gekomen en hier eigenlijk niet horen
kaas is hier de baasquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:30 schreef Triggershot het volgende:
Liver turcx dan paus
Laat die kaaskoppen maar integreren
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar juist helemaal naast zit. Het gaat veelal om mensen die hier al volledig ingeburgerd waren.
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaal
Sterk punt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaal
20 jaar?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?
Luister, als ik het begrijp na google translate (alles behalve foutloos) dan moeten die gasten het na een aantal jaar ook begrijpen in de NL taal Tevens is het geen juridisch taal. Kijk nou eens voordat je je verhaal in het topic plaatst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Gezinnen zijn er vaak een jaar (en meer als je niet slaagde) voor uit elkaar gehaald omdat vader of moeder in Turkije moest gaan inburgeren. Ook mensen die al vanaf hun jeugd in Nederland woonden moesten eraan geloven. Dan spreek je sowieso al over reis- en verblijfskosten, maar ook over gederfde inkomsten en het gemis aan elkaar.
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?
Ja ik denk dat ik na 20 jaar zeer zeker de taal beheersquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Agreequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:39 schreef DrMabuse het volgende:
Latijn duurde wat langer.
Was vrij pittig.
Uiteindelijk laten gaan.
Te weinig tijd ook , moest studeren.
Na 20 jaar nog geen taal beheersen is ofwel een zaak van luiheid , domheid of vanwege culturele omstandigheden , bv je huis niet uitkomen , alleen maar met je eigen bevolkinsgroep communiceren.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik even ingestuurd op www.henkeningrid.org
Ik kende die website nog nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik even ingestuurd op www.henkeningrid.org
Zo kortzichtig en oppervlakkig zijn Henk & Ingrid helaas wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:42 schreef Oud_student het volgende:
Blijkbaar is er toch verschil tussen Achmed & Fatima enerzijds en Henk & Ingrid anderzijds. Dit gedoe levert Wilders weer een aantal zetels op
Dat denk je. Maar vaktaal heb je je daarmee niet eigen gemaakt. Zelfs niet in je eigen taal. Het gaat er simpelweg om dat de Turken goed begrijpen wat de procedure gaat behelzen. Gemak dient de mens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:35 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
20 jaar?
Ik leerde in 5 jaar tijd Frans , Duits , Engels.
Oh ja?quote:
Jij hebt niet meer of minder te zeggen dan ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:44 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Oh ja?
Aangezien de Nederlandse allochtoon hier niet zoveel te zeggen heeft lijkt me dat wel degelijk de juiste conclussie.
Ik zie het als voorbeeld voor gebrek aan integratie. Lekker makkelijk om het niet te doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat denk je. Maar vaktaal heb je je daarmee niet eigen gemaakt. Zelfs niet in je eigen taal. Het gaat er simpelweg om dat de Turken goed begrijpen wat de procedure gaat behelzen. Gemak dient de mens.
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.
Het staat vast dat deze Turken geen inburgeringscursus hadden hoeven doen. Zij zijn dus niet minder dan jij. Ik zie het gewoon als een gemaksdienst dat de procedure in hun oorspronkelijke taal wordt uitgelegd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik na 20 jaar zeer zeker de taal beheers![]()
Tevens verwacht ik met de integratie ook geen problemen omdat ik mijn uiterste best zal doen. Weet je waarom? Dat vergroot onze kans, maakt ons leven een stuk mooier omdat je met de "locals" normaal kan opschieten. Naast het feit dat wij een voorbeeld moeten zijn voor onze 3 kinderen
Ze hebben het gedaan en blijkbaar niks van gebakken. Dan kom je toch echt met de verkeerde intenties hierquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Het staat vast dat deze Turken geen inburgeringscursus hadden hoeven doen. Zij zijn dus niet minder dan jij. Ik zie het gewoon als een gemaksdienst dat de procedure in hun oorspronkelijke taal wordt uitgelegd.
Wat nou zielig? Dit is precies hetzelfde als die vier tientjes voor je ID-kaart terugclaimen als dat kan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |