Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaal
Sterk punt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daarom is de website ook alleen maar in het turks te lezen. Sterk verhaal
20 jaar?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?
Luister, als ik het begrijp na google translate (alles behalve foutloos) dan moeten die gasten het na een aantal jaar ook begrijpen in de NL taal Tevens is het geen juridisch taal. Kijk nou eens voordat je je verhaal in het topic plaatst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem mee? Jij gaat emigreren vertel je net zelf, denk je dat je ooit, laat staan na pakweg 20 jaar, zo volledig in de taal ingevoerd bent dat je juridische kwesties volledig kunt volgen?
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:13 schreef Disana het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Gezinnen zijn er vaak een jaar (en meer als je niet slaagde) voor uit elkaar gehaald omdat vader of moeder in Turkije moest gaan inburgeren. Ook mensen die al vanaf hun jeugd in Nederland woonden moesten eraan geloven. Dan spreek je sowieso al over reis- en verblijfskosten, maar ook over gederfde inkomsten en het gemis aan elkaar.
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb vele jaren van mijn leven (en geld) weggegooid aan mijn studie, als studeren nu gratis wordt moet ik dat ook maar terugkrijgen?
Ja ik denk dat ik na 20 jaar zeer zeker de taal beheersquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Agreequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:39 schreef DrMabuse het volgende:
Latijn duurde wat langer.
Was vrij pittig.
Uiteindelijk laten gaan.
Te weinig tijd ook , moest studeren.
Na 20 jaar nog geen taal beheersen is ofwel een zaak van luiheid , domheid of vanwege culturele omstandigheden , bv je huis niet uitkomen , alleen maar met je eigen bevolkinsgroep communiceren.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik even ingestuurd op www.henkeningrid.org
Ik kende die website nog nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heb ik even ingestuurd op www.henkeningrid.org
Zo kortzichtig en oppervlakkig zijn Henk & Ingrid helaas wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:42 schreef Oud_student het volgende:
Blijkbaar is er toch verschil tussen Achmed & Fatima enerzijds en Henk & Ingrid anderzijds. Dit gedoe levert Wilders weer een aantal zetels op
Dat denk je. Maar vaktaal heb je je daarmee niet eigen gemaakt. Zelfs niet in je eigen taal. Het gaat er simpelweg om dat de Turken goed begrijpen wat de procedure gaat behelzen. Gemak dient de mens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:35 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
20 jaar?
Ik leerde in 5 jaar tijd Frans , Duits , Engels.
Oh ja?quote:
Jij hebt niet meer of minder te zeggen dan ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:44 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Oh ja?
Aangezien de Nederlandse allochtoon hier niet zoveel te zeggen heeft lijkt me dat wel degelijk de juiste conclussie.
Ik zie het als voorbeeld voor gebrek aan integratie. Lekker makkelijk om het niet te doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat denk je. Maar vaktaal heb je je daarmee niet eigen gemaakt. Zelfs niet in je eigen taal. Het gaat er simpelweg om dat de Turken goed begrijpen wat de procedure gaat behelzen. Gemak dient de mens.
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel als internationaal recht bepaalt dat het al gratis had moeten zijn.
Het staat vast dat deze Turken geen inburgeringscursus hadden hoeven doen. Zij zijn dus niet minder dan jij. Ik zie het gewoon als een gemaksdienst dat de procedure in hun oorspronkelijke taal wordt uitgelegd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik na 20 jaar zeer zeker de taal beheers![]()
Tevens verwacht ik met de integratie ook geen problemen omdat ik mijn uiterste best zal doen. Weet je waarom? Dat vergroot onze kans, maakt ons leven een stuk mooier omdat je met de "locals" normaal kan opschieten. Naast het feit dat wij een voorbeeld moeten zijn voor onze 3 kinderen
Ze hebben het gedaan en blijkbaar niks van gebakken. Dan kom je toch echt met de verkeerde intenties hierquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Het staat vast dat deze Turken geen inburgeringscursus hadden hoeven doen. Zij zijn dus niet minder dan jij. Ik zie het gewoon als een gemaksdienst dat de procedure in hun oorspronkelijke taal wordt uitgelegd.
Wat nou zielig? Dit is precies hetzelfde als die vier tientjes voor je ID-kaart terugclaimen als dat kan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, de 'onderbouwing' is hetzelfde. Geen aanspraak maken op zieligheid als je niet zielig bent. Ze waren er zelf bij toen ze gingen emigreren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |