abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102939850
Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben lid geworden omdat dit een awesome forum is.

Ik heb me namelijk ingeschreven voor een voorlichtingsavond op 25 oktober en als ik daar heen ga heb ik toegang tot een solicitatie formulier. Maargoed ik wil een paar vragen stellen over de marechausse.

Ik ben 17 jaar en ik heb dit jaar me vmbo diploma gehaald. Het probleem is dat ik voor een vliegtuigtechniek opleiding had aangemeld en het bleek dat ze vol waren dus nu zit ik zonder school. Daarom heb ik me aangemeld voor de marechaussee (en het is iets wat ik wil)

1: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.

2: Heb ik veel kans om aangenomen te worden want ik zit al een jaar op fitness.

3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?

4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?

Alvast bedankt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:32:18 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102940217
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef swagstyle het volgende:
Niet trollen he...
quote:
Ik heb me namelijk ingeschreven voor een voorlichtingsavond op 25 oktober en als ik daar heen ga heb ik toegang tot een solicitatie formulier. Maargoed ik wil een paar vragen stellen over de marechausse.

Ik ben 17 jaar en ik heb dit jaar me vmbo diploma gehaald. Het probleem is dat ik voor een vliegtuigtechniek opleiding had aangemeld en het bleek dat ze vol waren dus nu zit ik zonder school. Daarom heb ik me aangemeld voor de marechaussee (en het is iets wat ik wil)

1: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
Goede instelling. Bel ze gewoon?
quote:
Er is meer nodig dan fitness, me dunkt.
quote:
3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?
Vriend van mij heeft het gedaan, leek op militaire opleiding.
quote:
4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?
Bel ze gewoon.
quote:
Alvast bedankt.
Alsjeblieft.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_102940488
Uuhm dat doe ik wel op die voorlichtingsavond maar voor die tijd wil ik wel graag anwoord op mijn vragen en dit zijn geen antwoorden
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:44:00 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102940801
Het is een antwoord en een goed antwoord ook, alleen niet wat je wil lezen blijkbaar. Stap gewoon over je telefoonangst heen en bel ze gewoon. Hier zitten alleen maar FOK!ers
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_102941057
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:44 schreef error_404 het volgende:
Het is een antwoord en een goed antwoord ook, alleen niet wat je wil lezen blijkbaar. Stap gewoon over je telefoonangst heen en bel ze gewoon. Hier zitten alleen maar FOK!ers
ook hier zitten wouten en soldaten, dus vast ook wel iemand van de marechaussee gok ik zo :7
niet meer
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:54:36 #6
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_102941295
Ik begrijp dat je wil solliciteren voor de Marechaussee-beveiliger?
(aangezien er een vacaturestop blijkt te zijn voor onderofficier/wachtmeester)

Het selectietraject neemt altijd tijd in beslag. Vanaf je sollicitatie duurt het vaak een week of twee voordat je een briefje binnenkrijgt dat ze alles ontvangen hebben.

Reken daar weer een week of 3 bij voordat je een uitnodiging krijgt voor een keuring. De psychologische keuring en de sport/medische keuring zijn niet altijd direct achter elkaar. Na een week of 4 kun je dan langs komen voor de eerste keuring. Tel daar ongeveer net zo'n periode bij op voordat je de overige keuringen doet.

Als je alles gehaald hebt gaan ze bepalen wanneer je kan beginnen. Hangt deels van jou af (wanneer heb je vakantie bijvoorbeeld) en het hangt er vanaf hoeveel opleidingen er dat jaar starten.

Voor marechaussee-beveiliger en onderofficier begint de opleiding met een basis militaire training van een maand of 3. Is dit zwaar? Nou, het is gewoon goed te doen. Voor de rest verschilt de beleving per persoon.
Fitnessen opzich is leuk, maar je komt er bij de keuring wel achter of je conditioneel en spierkrachtig genoeg bent. Blijf lekker trainen in ieder geval.

Pas als je helemaal klaar bent met de opleiding (dus militaire deel + functieopleiding) wordt je geplaatst. Vanaf dat moment kun je ook pas een verzoek indienen tot vergoeding van een studie buiten de Kmar.
Op dit moment is die geldkraan alleen dicht.
Verder kun je het zelf natuurlijk altijd betalen en in goed overleg is er vaak roostertechnisch wel wat mogelijk om je te laten studeren. Wát je wil studeren mag je zelf bepalen ja.
Curiousity is a curse...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:08:27 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102941875
Esses kom er maar in.
pi_102941979
Bedankt voor je antwoord! Damn jullie zijn snel..

Nu ik over hun geldproblemen lees neem ik aan dat ze niet veel mensen aannemen.

Ik hoop maar dat alles goed gaat want ik wil niet in contact komen met de leerplicht...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:28:34 #9
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_102949861
Ik dacht trouwens dat de marechaussee maar 1x per jaar startte, maar dit is dus niet zo?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:42:39 #10
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_102950287
Op de KMA start er maar een Marechaussee lichting per jaar. Maar dat zal voor onderofficiers/manschappen wel anders zijn neem ik aan.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_102954012
De opleidingen bij de Mrechaussee starten elke 3 maanden
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:10:49 #12
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_102957897
Officier is 1x per jaar idd

De rest voorheen elke 3 maanden vaak, maar dat verschilt ook een beetje per aanbod en per aantal vacatures.

Op dit moment zijn ze aan het snijden, wat dus ook betekent dat er minder mensen bij komen.
Voor de onderofficiersopleiding zijn ze momenteel ook bezig marechaussee-beveiligers aan te nemen. Dat gaat natuurlijk ten koste van nieuwe spijkerbroeken.
Maar voor de marechaussee-beveiliger is er nu volgens mij geen vacaturestop.

Anyway, mocht je er toch bij willen en je hebt de juiste papieren, dan zou ik zeker voor onderofficier gaan, met die rang (plus je opsporingsbevoegdheden) kun je zo'n beetje alle functies binnen de Kmar doen!
Voor marechaussee-beveiliger is dat allemaal véél beperkter.

Ook met het oog op later en carriere enzo kan ik je sterk aanraden eerst de nodige burgerdiploma's te gaan behalen!
Curiousity is a curse...
pi_103028027
Dit wordt echt niks :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 13 oktober 2011 @ 10:36:22 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_103030056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom dan niet?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_103063832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:56 schreef Lightning_NL het volgende:
waarom niet?
pi_103113634
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:08 schreef Nibb-it het volgende:
Esses kom er maar in.
die kun je beter een pm sturen ;) of anders even 'arnootje' ;) aanspreken
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:05:59 #17
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_103159297
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:14 schreef rubje het volgende:

[..]

die kun je beter een pm sturen ;) of anders even 'arnootje' ;) aanspreken
Amootje

Met de mmmmm van Mike

;)
Curiousity is a curse...
pi_103178898
quote:
1.: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
Bullshit dat het 6 maanden duurt. Ligt er net aan hoeveel mensen het korps waar je solliciteerd wilt aannemen.

Ik was bij de politie namelijk veel sneller door het traject heen dan defensie ;)
Er was eens....
pi_103225046
Hij zegt toch ook TOT 6mnd ;)
pi_103842675
Ok ik ben naar de infodag geweest en ik was blij met alles. Ik heb gesoliciteerd en heb de nodige formulieren opgestuurd via post en het is nu afwachten voordat ze me uitnodigen voor de traject.

Wat ik me afvraag. Ze gaan spier en conditie kracht testen. Maar weet iemand wat de minimale eisen daarvan zijn. Ik heb geprobeert te googlen maar ik heb geen duidelijk antwoord gevonden.
pi_103844778
Was het nou een infodag of een voorlichtingsavond?
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:20:05 #22
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_103846171
http://www.defensie.nl/cd(...)gen/medische_keuring

Kijk bij de PDF bestandjes onderaan. De brochure "fit op de keuring" bevat een hoop bruikbare informatie en een trainingsprogramma.

Dat is denk ik het meest complete beeld wat je ervan krijgen kan.

Waarvoor heb je gesolliciteerd? Voor Marechaussee-beveiliger?
Curiousity is a curse...
pi_103862474
@ Sloggi Voorlichtingsavond bedoel ik

@amootje Ja voor beveiliger.

Ik zal kijken naar de PDF maar ik denk niet dat er precies in staat wat de eisen zijn.
pi_103873090
Klopt er staat niet precies wat de eisen zijn of ik wil in ieder geval weten wat voor kracht test ze doen (bijvoorbeeld optrekken?)

Werkt iemand hier bij de Marechaussee die dit misschien weet?
  woensdag 2 november 2011 @ 17:05:31 #25
211797 Esses
Splendide mendax
pi_103880927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:56 schreef swagstyle het volgende:
Klopt er staat niet precies wat de eisen zijn of ik wil in ieder geval weten wat voor kracht test ze doen (bijvoorbeeld optrekken?)

Werkt iemand hier bij de Marechaussee die dit misschien weet?
Zie het grote keuringstopic. Staat prachtig vermeld hoe het gaat. Aparaat slepen enzo ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_103883217

[ Bericht 100% gewijzigd door Rodanth op 02-11-2011 18:02:36 ]
pi_103904135
Link?
pi_103941335
Ik heb papierwerk thuisgestuurd gekregen die ik moest tekenen en ik moest kopies van me diploma bijleggen en opsturen via post. Ik heb het vandaag gestuurd. Weet iemand misschien hoelang het gaat duren voordat ze me uitnodigen?
  zaterdag 5 november 2011 @ 01:00:00 #29
211797 Esses
Splendide mendax
pi_103985378
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:31 schreef swagstyle het volgende:
Ik heb papierwerk thuisgestuurd gekregen die ik moest tekenen en ik moest kopies van me diploma bijleggen en opsturen via post. Ik heb het vandaag gestuurd. Weet iemand misschien hoelang het gaat duren voordat ze me uitnodigen?
het is tijd voor een afwachtende houding.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_104469674
Goed nieuws! Ik heb een brief gekregen en volgende week vrijdag moet ik naar de marine kazerne in amsterdam voor een psychologische test.

Ik weet niet wat dat precies inhoud dus ik zal snel even naar info zoeken.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:26:32 #31
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_104479049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:56 schreef swagstyle het volgende:
Goed nieuws! Ik heb een brief gekregen en volgende week vrijdag moet ik naar de marine kazerne in amsterdam voor een psychologische test.

Ik weet niet wat dat precies inhoud dus ik zal snel even naar info zoeken.
Kun je weinig aan voorbereiden, ze kijken gewoon wie&hoe je bent dmv een vraaggesprek over je verleden, opvoeding, vrienden, kijk op de samenleving enz enz.

Succes anyway
Curiousity is a curse...
pi_104479282
Ja je hebt gelijk maar ik wil ook sterk overkomen en bijvoorbeeld als ze iets vragen dat ik uitgebreid antwoord geef en niet 'ja' of 'nee'
  donderdag 17 november 2011 @ 16:40:45 #33
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_104479537
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:33 schreef swagstyle het volgende:
Ja je hebt gelijk maar ik wil ook sterk overkomen en bijvoorbeeld als ze iets vragen dat ik uitgebreid antwoord geef en niet 'ja' of 'nee'
Het kan geen kwaad om in ieder geval maatschappelijk betrokken over te komen (/te zijn). Maar een beetje interviewer gaat jou geen gesloten ja/nee vragen stellen hoor ;)
Curiousity is a curse...
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:37:56 #34
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104551240
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef Amootje het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad om in ieder geval maatschappelijk betrokken over te komen (/te zijn). Maar een beetje interviewer gaat jou geen gesloten ja/nee vragen stellen hoor ;)
De 7gouden W's + H ;)
pi_104749560
Iemand tips over wat ik moet zeggen als ze me vragen:

1: Waarom wil je bij de marechaussee

2: wat is je motivatie?

3? waarom ben jij geschikt?
  donderdag 24 november 2011 @ 07:58:14 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_104749934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 07:11 schreef swagstyle het volgende:
Iemand tips over wat ik moet zeggen als ze me vragen:

1: Waarom wil je bij de marechaussee

2: wat is je motivatie?

Ja: antwoord geven.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 24 november 2011 @ 10:36:50 #37
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_104752816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 07:11 schreef swagstyle het volgende:
3. Ik heb geen geweten, ik ben goed in het tegen elkaar uitspelen van mensen en beide kanten van mijn familie waren fout in de oorlog.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_104762708
:D oke nu serieus. Ik zou niet weten wat ik moet zeggen. ik kan niet zeggen: ik vind het leuk...
  donderdag 24 november 2011 @ 17:00:52 #39
168777 Rave_NL
pi_104765439
Ik zou me afvragen of ik niet gewoon wat anders zou moeten zoeken. Als ik nu al niet de motivatie kan vinden om mijn motivatie op papier te zetten nog vóór ik moet beginnen, hoe de fuck ga ik dan de motivatie vinden als het straks tegenzit?
pi_104773120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:00 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zou me afvragen of ik niet gewoon wat anders zou moeten zoeken. Als ik nu al niet de motivatie kan vinden om mijn motivatie op papier te zetten nog vóór ik moet beginnen, hoe de fuck ga ik dan de motivatie vinden als het straks tegenzit?
Qft....
Als je niet weet waarom je bij de Kmar wilt, waarom solliciteer je dan uberhaupt!
pi_104777215
Omdat ik het vet vind dat je militaire EN politie werk kan doen en dat je dat op verschillende manieren kan doen. maar ik weet niet hoe ik dat op een goede manier kan vertellen.

Ok dan waarom ben ik geschikt? Ik zit zelf een anderhalf jaar op fitness maar verder dan dat kan ik niet komen.
ik: nou meneer ik ben slim, sterk, maak nooit fouten en ben perfect...
pi_104777376
Probeer dat politie/militaire zooi ding eens een leuk verhaaltje van te maken
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_104781436
Dit is wat ik tot nu toe heb.

waarom wil ik bij de Marechaussee: Veel mensen om mij heen zijn in de logistiek of autotechniek gegaan en ik wil anders zijn. Ik wil mijn grenzen verleggen zowel mentaal als fysiek.

Ik heb ook voor de Marechaussee gekozen omdat het afwisselend werk is waardoor ik altijd iets leer.

Wat is mij motivatie: Het is voor mij een uitdaging om in een team te werken die samen een doel moet bereiken en ervoor moet zorgen dat er orde is.
Mijn motivatie is ook dat ik hier veel ervaring en disipline kan opdoen waardoor ik later sneller aangenomen word voor bijvoorbeeld een baan bij de landmacht of politie (niet dat ik daar heen wil)

Nou dat was het. Als dit goed is moet ik het dan precies zo vertellen of moet ik wat veranderen?

Waar ik nog vast zit is waarom ik geschikt ben. Ik wil niet overkomen als een Terminator.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:59:49 #44
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_104790312
Wat voor verwachtingen heb jij van het militaire gedeelte van de KMAR? Ben gewoon benieuwd...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_104790513
Dan vragen ze je zeker:

Waarom jij anders zou willen zijn? voel jij je wel vaker anders, alleen zelfs? en zo ja: waarom zou dat zo zijn? heb je weleens de indruk dat anderen tegen je zijn? zou je daar een voorbeeld van kunnen geven?
pi_104790567
Ja, vooral zo uitbundig voorbereiden. Een ingestudeerd verhaaltje trappen ze natuurlijk zo in. Wel nog even oefenen voor de spiegel!
pi_104790809
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 01:09 schreef Rampage87 het volgende:
Ja, vooral zo uitbundig voorbereiden. Een ingestudeerd verhaaltje trappen ze natuurlijk zo in. Wel nog even oefenen voor de spiegel!
Bij liegen niet gaan frunneken en naar de grond kijken!
pi_104810643
Ik begon half 10 met een test op de pc. Daarna moest ik 2 uur in de kantine wachten voordat ik door kon gaan. Na die 2 uur moest ik met een psyc praten (over me hele leven). Ik was wat gespannen maar ik heb een positieve uitslag gekregen! :D

Ik krijg nu een nieuwe afspraak voor een korpsgesprek. Ik kreeg een tip dat ik alles over de marechaussee moet weten bijvoorbeeld waar de paleizen staan.

Maar het was zeker vermoeiend. Ik was half 10 op de marine kazerne en ik was pas 4 uur klaar.
pi_104835227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:37 schreef Esses het volgende:

[..]

De 7gouden W's + H ;)
Wie?
Wat?
Waar?
Wanneer?
Welke wijze?
Waarmee?
Waarom?

H?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:52:18 #50
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104848102
Die h ga ik niet toelichten :p
pi_104848139
Hoeren neuken nooit meer werken?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:54:24 #52
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104848178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:58 schreef swagstyle het volgende:
Dit is wat ik tot nu toe heb.

waarom wil ik bij de Marechaussee: Veel mensen om mij heen zijn in de logistiek of autotechniek gegaan en ik wil anders zijn. Ik wil mijn grenzen verleggen zowel mentaal als fysiek.

Ik heb ook voor de Marechaussee gekozen omdat het afwisselend werk is waardoor ik altijd iets leer.

Wat is mij motivatie: Het is voor mij een uitdaging om in een team te werken die samen een doel moet bereiken en ervoor moet zorgen dat er orde is.
Mijn motivatie is ook dat ik hier veel ervaring en disipline kan opdoen waardoor ik later sneller aangenomen word voor bijvoorbeeld een baan bij de landmacht of politie (niet dat ik daar heen wil)

Nou dat was het. Als dit goed is moet ik het dan precies zo vertellen of moet ik wat veranderen?

Waar ik nog vast zit is waarom ik geschikt ben. Ik wil niet overkomen als een Terminator.
Militaire deel kun je vergeten. En KMar is veel zelfstandig werken. Fijne dag.

Nice wammes :P
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:55:36 #53
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104848208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:59 schreef swagstyle het volgende:
Ik begon half 10 met een test op de pc. Daarna moest ik 2 uur in de kantine wachten voordat ik door kon gaan. Na die 2 uur moest ik met een psyc praten (over me hele leven). Ik was wat gespannen maar ik heb een positieve uitslag gekregen! :D

Ik krijg nu een nieuwe afspraak voor een korpsgesprek. Ik kreeg een tip dat ik alles over de marechaussee moet weten bijvoorbeeld waar de paleizen staan.

Maar het was zeker vermoeiend. Ik was half 10 op de marine kazerne en ik was pas 4 uur klaar.
Schattebout. Een korpsgesprek? Het kan aan mij liggen, maar je ging voor welke rang? Beveiliger?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:55:41 #54
168777 Rave_NL
pi_104848211
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoeren neuken nooit meer werken?
2 zielen 1 gedachte..
pi_104852203
@Esses Ja een korpsgesprek dat is mij verteld.
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:25:25 #56
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104853531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:54 schreef swagstyle het volgende:
@Esses Ja een korpsgesprek dat is mij verteld.
Korpsgesprek... dat is nieuw. Wat een bullshit.
pi_104855044
Waarom? Ik snap niet echt wat je bedoeld.
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:22:51 #58
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104856136
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:01 schreef swagstyle het volgende:
Waarom? Ik snap niet echt wat je bedoeld.
Het korpsgesprek is iets nieuws. Ik vind het onzin. Dat zeg ik. Leer lezen.
pi_104859604
Jij zei dat je het bullshit vind en ik vraag waarom. Inplaats van een antwoord zeg je dat het onzin is.
Leer jij maar lezen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:36:53 #60
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104862460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:34 schreef swagstyle het volgende:
Jij zei dat je het bullshit vind en ik vraag waarom. Inplaats van een antwoord zeg je dat het onzin is.
Leer jij maar lezen.
Nee jij zegt dat je niet snapt wat ik bedoel. Nou er is weinig te snappen immers het zijn maar een paar woorden. Het is bullshit. Ik hoef dat niet te onderbouwen, want daar kom je wel achter als je er zit. Beetje over leidinggeven gaan praten als je als beveiliger of wachtmeester gesolliciteerd hebt. Beetje over wat doe je als je collega's drugs gebruiken. Sorry hoor, laat me niet lachen.
pi_104863982
Eigenlijk is het een soort 2e psychologisch onderzoek. Maar het is niet nieuw. Het korpsgesprek doen ze nu al een paar jaar.

Ach ja. Ik ga me zo goed mogelijk voorbereiden.
pi_104868777
Jouw motivatie verhaal is echt van een hoog niveau. Lang over nagedacht zeker.
  zondag 27 november 2011 @ 11:06:52 #63
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104870072
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef swagstyle het volgende:
Eigenlijk is het een soort 2e psychologisch onderzoek. Maar het is niet nieuw. Het korpsgesprek doen ze nu al een paar jaar.

Ach ja. Ik ga me zo goed mogelijk voorbereiden.
2e psychologisch onderzoek? :')
pi_104870202
Ben jij een vrouw, Essses?
  zondag 27 november 2011 @ 11:15:05 #65
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104870224
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ben jij een vrouw, Essses?
Ben jij een chinook vliegert lichtnicht?
pi_104870778
Je kunt toch wel een normaal antwoord geven?
pi_104870952
quote:

Dit is hier echter hetzelfde geval. Vooral in 'deze' tijden.

quote:
quote:
Bij de KMar is de selectieprocedure redelijk pittig. Er zal een kracht, conditie en medische keuring plaatsvinden. Ik zou zeggen, blijf fitnessen, ga een rondje bos en leg de lat steeds een stukje hoger.

[quote]
Het is zwaar. Iedereen heeft een eigen (terug)blik maar dat laat niet weg dat het gewoon zwaar is. Laat je hier niet door afschriken. Als je de keuring haalt zul je dit ook wel halen. Het is mentaal nog veel zwaarder dan lichamelijk, en geloof me dat is. Je zult kapot gaan.

quote:
Bij aanvang opleiding met 17, 18 of 19 jaar is je salaris ongeveer 750 euro netto per maand.
Bij aanvang opleiding met 20 jaar is je salaris ongeveer 830 euro netto per maand.
Bij aanvang opleiding met 23 jaar of ouder is je salaris ongeveer 1075 euro netto per maand.

quote:
Alvast bedankt.
Graag gedaan! :)
What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
pi_104871558
Bedankt voor je reactie! Jou post heeft me geholpen.

@esses als je niets zinnigs te zeggen hebt, heb ik liever dat je niets post hier.
pi_104871607
@ lighting Wat je zei over me motivatie, is dat goed of slecht bedoeld :D Ik heb er inderdaad lang over nagedacht.
pi_104871859
Ik zou er nog iets langer over nadenken en met een wat gestructureerder en beter onderbouwd verhaal te komen.
pi_104872609
Ik zal er aan werken. Als ik klaar ben zal ik het hier posten. bedankt.
pi_104878882
Ik heb niet het idee dat TS weet waar hij aan begint. Ik bedoel... je denkt er te licht over. Probeer eerst een wat meer info te verzamelen. Ik denk niet dat dit echt iets voor je is, als je al laks met dit omgaat hoe moet het straks dan...? als je bij de KMar zit?

Of zie ik het verkeerd?
pi_104883755
Toen ik deze topic heb gemaakt wist ik er niet zo veel van inderdaad. Maar daarna ben ik zoveel informatie gaan zoeken om zeker te weten of het iets voor me is en ik ben erachter gekomen dat ik dit echt wil.

Zo wou ik natuurlijk niet overkomen. Ik vond het beter als ik mensen met ervaring om hulp zou vragen zodat ik zeker weet dat wat ik op internet gevonden heb waar is.
pi_104886543
deze topicje :')
  zondag 27 november 2011 @ 22:06:42 #75
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104899880
quote:

Alvast bedankt.
Ik zal antwoord geven op nummer 3 en 4. De opleiding was eenvoudiger dan ik verwacht had. Het AMBV gedeelte kan je nog wel lastig vinden. Immers dat deel rukt je uit je normale sportschool sportritme. De opleiding zelf (als je voor beveiliger gaat) valt mee. Als je voor wachtmeester gaat zul je wel wat moeite moeten doen.

Voor punt 4, ik ga amootje aanvullen. Je kunt inderdaad zelf kiezen wat, maar of de baas dan gaat betalen is een tweede. De baas betaald in de basis voor studies waar ze iets aan hebben. Dus ga er van uit dat het allemaal rechte georiënteerd is. Daarbij, houd er rekening mee dat je stages moet lopen. Kan dat ook op de werkplek die jij voor ogen hebt?

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:18 schreef swagstyle het volgende:
Bedankt voor je reactie! Jou post heeft me geholpen.

@esses als je niets zinnigs te zeggen hebt, heb ik liever dat je niets post hier.
@Swagstyle, succes met je opleiding. Ik vraag mij af of je het helemaal begrijpt. Daarbij, ik heb al een aantal maal gezegd dat het korpsgesprek een overbodig iets is. Dat ik dat niet meer verder hoef toe te lichten lijkt me duidelijk. Een 2e psychologische keuring met mensen die psychologische kennis hebben als het achtereind van een varken. Daarbij is dit gelukkig een vrij forum en mag ik zelf bepalen waar ik reageer.

@lightning. Ja dat ben ik. Zo beter?
pi_104906124
Serieus??? Nooit geweten :')
Ik dacht altijd dat jij een kerel was.
  maandag 28 november 2011 @ 18:00:14 #77
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104930149
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Serieus??? Nooit geweten :')
Ik dacht altijd dat jij een kerel was.
Assumption is the mother...
  maandag 28 november 2011 @ 18:12:05 #78
168777 Rave_NL
pi_104930563
_O-

Ik vond je altijd al een zure zeurende kut, nu snap ik het.. _O- _O- _O-
pi_104932970
_O-
  maandag 28 november 2011 @ 19:40:25 #80
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104934885
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
_O-

Ik vond je altijd al een zure zeurende kut, nu snap ik het.. _O- _O- _O-
Maar dan wel een huppelkut ;)
pi_105020849
Brief gekregen met een afspraak voor het Korpsgesprek En ik moest me ook nog voorbereiden op 2 vragen. een daarvan was: Je bent in het winkelcentrum met een vriend en iemand roept: Houd de dief! En de dief is 10 meter van je vandaan wat doe je?

Ik zal er nog goed over nadenken maar als begin zou ik denk ik zeggen dat ik eerst ga letten of de dader geen voorwerpen of wapens heeft die mij of anderen kunnen verwonden.
  woensdag 30 november 2011 @ 21:01:52 #82
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105022844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef swagstyle het volgende:
Brief gekregen met een afspraak voor het Korpsgesprek En ik moest me ook nog voorbereiden op 2 vragen. een daarvan was: Je bent in het winkelcentrum met een vriend en iemand roept: Houd de dief! En de dief is 10 meter van je vandaan wat doe je?

Ik zal er nog goed over nadenken maar als begin zou ik denk ik zeggen dat ik eerst ga letten of de dader geen voorwerpen of wapens heeft die mij of anderen kunnen verwonden.
Mijn vriend zeggen 112 te bellen en zelf de telefoon te pakken en te filmen. Klaar.

Waarom? PAMAN. Als je zelfverzekerd bent, met je vriend samen aanhouden. Op de grond werken en daar houden tot popo komt. Kloar.
pi_105027377
Ben je als je aan het winkelen bent met je levensgezel inmiddels al lid van De Marechaussee of gewoon nog een simpele burger? Details, details :7
  woensdag 30 november 2011 @ 22:24:36 #84
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105027986
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Ben je als je aan het winkelen bent met je levensgezel inmiddels al lid van De Marechaussee of gewoon nog een simpele burger? Details, details :7
Of je lid bent van de marechaussee of burger maakt niet uit. Gewoon aanhouden. Een ieder mag dat.
pi_105028335
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:24 schreef Esses het volgende:

[..]

Of je lid bent van de marechaussee of burger maakt niet uit. Gewoon aanhouden. Een ieder mag dat.
Jawel, maar of dat als ongetrainde burger verstandig is... dat is een tweede.

Daarom is het opzich een redelijke vraag voor onze mede-Fokker als hij met de bevelhebber in conclaaf gaat betreffende zijn functie :7 ;)
  woensdag 30 november 2011 @ 23:26:45 #86
168777 Rave_NL
pi_105032108
Ik zakte toen ik een preventief nekschot opperde. ;(
  donderdag 1 december 2011 @ 17:58:41 #87
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105060757
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:26 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zakte toen ik een preventief nekschot opperde. ;(
Als de PVV nou eens aan de macht komt...
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 december 2011 @ 18:00:53 #88
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_105060861
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:58 schreef Esses het volgende:

[..]

Als de PVV nou eens aan de macht komt...
Dan gaat het een schot in de knie worden. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 1 december 2011 @ 18:02:20 #89
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105060924
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:00 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dan gaat het een schot in de knie worden. ;)
lol
pi_105071384
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:36 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

3. Ik heb geen geweten, ik ben goed in het tegen elkaar uitspelen van mensen en beide kanten van mijn familie waren fout in de oorlog.
Ik moest lachen :')
Er was eens....
pi_105071717
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jawel, maar of dat als ongetrainde burger verstandig is... dat is een tweede.

Daarom is het opzich een redelijke vraag voor onze mede-Fokker als hij met de bevelhebber in conclaaf gaat betreffende zijn functie :7 ;)
Ieder burger is bevoegd iemand op heterdaad aan te houden. Dus het antwoord op de vraag is aanhouden.

Daarbij, moet je uiteraard wel denken aan je eigen veiligheid :). Simpel, klaar antwoord.
Er was eens....
pi_105071919
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:18 schreef swagstyle het volgende:
Ok ik ben naar de infodag geweest en ik was blij met alles. Ik heb gesoliciteerd en heb de nodige formulieren opgestuurd via post en het is nu afwachten voordat ze me uitnodigen voor de traject.

Wat ik me afvraag. Ze gaan spier en conditie kracht testen. Maar weet iemand wat de minimale eisen daarvan zijn. Ik heb geprobeert te googlen maar ik heb geen duidelijk antwoord gevonden.
Wat betreft spierkracht en conditie: gewoon keihard trainen in de sportschool. minstens 2x per week met gewichten en minstens 2x per week een goede conitietraining. Dan ben je binnen een aantal weken behoorlijk wat fitter en gezien je leeftijd gok ik dat je dan wel makkelijker door de selectie heenkomt. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar je kansen verbeteren natuurlijk wel.

Je kunt wel verwachten dat je bijvoorbeeld jezelf moet optrekken aan een rekstok, een parcours moet afleggen en daarbij iets zwaars meot tillen ofzo.. Zoiets hoorde ik iig van de politiekeuring.

Niet te veel zuipen en niet roken helpt ook voor je conditie trouwens... Oftewel: aan de bak jij. Hardlopen, spinnen, en werken met gewichten, eventueel wat van die leuke pilates dingetjes..
Whatever...
  donderdag 1 december 2011 @ 21:48:29 #93
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105073130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat betreft spierkracht en conditie: gewoon keihard trainen in de sportschool. minstens 2x per week met gewichten en minstens 2x per week een goede conitietraining. Dan ben je binnen een aantal weken behoorlijk wat fitter en gezien je leeftijd gok ik dat je dan wel makkelijker door de selectie heenkomt. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar je kansen verbeteren natuurlijk wel.

Je kunt wel verwachten dat je bijvoorbeeld jezelf moet optrekken aan een rekstok, een parcours moet afleggen en daarbij iets zwaars meot tillen ofzo.. Zoiets hoorde ik iig van de politiekeuring.

Niet te veel zuipen en niet roken helpt ook voor je conditie trouwens... Oftewel: aan de bak jij. Hardlopen, spinnen, en werken met gewichten, eventueel wat van die leuke pilates dingetjes..
Delete dat politiekeuring verhaal maar weer... je wordt namelijk getest als militair (binnen bepaald cluster), niet als agentje.

Antwoord op die vraag is juridisch bekeken wel aanhouden, maar daar gaat het bij zo'n gesprek niet om. Dat leer je tijdens de functieopleiding wel.
Het gaat er bij zo'n vraag meer om hoe jij in een dergelijke situatie staat.

Korpsgesprek klinkt mij overigens volledig nieuw in de oren, maar ja tijden veranderen blijkbaar.
Curiousity is a curse...
  donderdag 1 december 2011 @ 21:53:19 #94
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105073486
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:48 schreef Amootje het volgende:

[..]

Delete dat politiekeuring verhaal maar weer... je wordt namelijk getest als militair (binnen bepaald cluster), niet als agentje.

Antwoord op die vraag is juridisch bekeken wel aanhouden, maar daar gaat het bij zo'n gesprek niet om. Dat leer je tijdens de functieopleiding wel.
Het gaat er bij zo'n vraag meer om hoe jij in een dergelijke situatie staat.

Korpsgesprek klinkt mij overigens volledig nieuw in de oren, maar ja tijden veranderen blijkbaar.
SInds 2009 schijnt het aanwezig te zijn ben ik achter gekomen. Aanhouden zou je met wat handelingsdwang in het echt ook doen, althans... mijn ervaring. Daarentegen is het idd wat je nu zelf zou doen. Daarom zei ik dus ook, als je jezelf erg zeker oelt
pi_105080023
Ik drink en rook niet en ik ga 4x per week naar de sportschool (als een anderhalfjaar) dus over de sporttest maak ik me geen zorgen.

Maar over de vragen van het Korpsgesprek. Er staat niet in of ik al bij de marechaussee ben of een gewone burger ben maar ik zal er voor de zekerheid op allebei ingaan.
  donderdag 1 december 2011 @ 23:50:50 #96
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105080643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:38 schreef swagstyle het volgende:
Ik drink en rook niet en ik ga 4x per week naar de sportschool (als een anderhalfjaar) dus over de sporttest maak ik me geen zorgen.

Maar over de vragen van het Korpsgesprek. Er staat niet in of ik al bij de marechaussee ben of een gewone burger ben maar ik zal er voor de zekerheid op allebei ingaan.
Beiden, denk aan je eigen veiligheid. Dat is gewoon het belangrijkste.
pi_105578048
Nou ik heb me verdiept in alle informatie dat er te vinden is.
Heb nog wel moeite met het verhaaltje van de dief. Weten jullie zeker dat je als burger iemand mag aanhouden?

Ander zou ik zeggen dat ik eerst zou kijken of hij voorwerpen heeft die mij kunnen verwonden. Zo niet zou ik hem aanhouden. En als hij wel voorwerpen heeft. Zou ik hem filmen en me vriend de politie laten bellen.
  woensdag 14 december 2011 @ 16:49:44 #98
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105580835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:42 schreef swagstyle het volgende:
Nou ik heb me verdiept in alle informatie dat er te vinden is.
Heb nog wel moeite met het verhaaltje van de dief. Weten jullie zeker dat je als burger iemand mag aanhouden?

Ander zou ik zeggen dat ik eerst zou kijken of hij voorwerpen heeft die mij kunnen verwonden. Zo niet zou ik hem aanhouden. En als hij wel voorwerpen heeft. Zou ik hem filmen en me vriend de politie laten bellen.
Artikel 53

1
In geval van ontdekking op heeter daad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.

Ja dus.

Overigens, als mar beveiliger word je geen opsporingsambtenaar en gelden wat dat betreft de zelfde regels als voor de burger.

Tipje voor je opleiding ;)
pi_105581085
Top!

Morgen heb ik het korpsgesprek. Ik heb me denk ik wel goed voorbereid door veel punten door te nemen (goed/ slechte eigenschappen, motivatie, geschiktheid enz)
pi_105604856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:55 schreef swagstyle het volgende:
Top!

Morgen heb ik het korpsgesprek. Ik heb me denk ik wel goed voorbereid door veel punten door te nemen (goed/ slechte eigenschappen, motivatie, geschiktheid enz)
Vooral gewoon lekker jezelf zijn en niet te serieus!
pi_105631531
Ik zat op het randje zeiden ze maar ik ben er toch door! Het was aan de mindere kant omdat ik heel zenuwachtig was.

Volgende maand medische keuring!
pi_105642333
Had je mijn post nog gelezen voor het gesprek ;(
pi_105652713
Ja heb ik heb het gelezen. We hebben zelfs gepraat over cod modern warfare 3 :D

Maar omdat ik zenuwachtig was vergat ik een paar dingen op te noemen zoals een paar andere taken van de marechaussee.
In het begin voelde ik me toch wel rot omdat het aan de mindere kant was ookal ik door ben.
Vind het raar dat ik me zo voelde.
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:50:31 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105652805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:47 schreef swagstyle het volgende:
Ja heb ik heb het gelezen. We hebben zelfs gepraat over cod modern warfare 3 :D

Maar omdat ik zenuwachtig was vergat ik een paar dingen op te noemen zoals een paar andere taken van de marechaussee.
In het begin voelde ik me toch wel rot omdat het aan de mindere kant was ookal ik door ben.
Vind het raar dat ik me zo voelde.
Als jij voor beveiliger gaat, is het dan noodzakelijk om alle taken van de opsporingsambtenaar nu al te weten?
pi_105657860
Blijkbaar.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:02:52 #106
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105659823
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:06 schreef swagstyle het volgende:
Blijkbaar.
Blijkbaar...wist je genoeg :)
Curiousity is a curse...
pi_105889404
Wil wel graag weten wat voor oefeningen je gaat doen bij de krachttest zodat ik me daar extra kn voorbereiden.
Zelfs op de site van Kmar staat er niets...
  woensdag 21 december 2011 @ 22:43:10 #108
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105891640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:16 schreef swagstyle het volgende:
Wil wel graag weten wat voor oefeningen je gaat doen bij de krachttest zodat ik me daar extra kn voorbereiden.
Zelfs op de site van Kmar staat er niets...
Ga er maar alvast aan wennen. Zat onbekende dingen gaan nog komen in je leven. Ik zou zeggen, ga je voorbereiden op de drie core kracht oefeningen.
pi_105892755
Moet ik me dom voelen als ik zeg dat ik niet weet wat 'drie core' oefeningen zijn?
Blijkbaar is Google ook een beetje dom.

Ik train mijn hele lichaam al een tijdje dus ik zou wel goed voorbereid kunnen zijn maar je weet maar nooit.
  woensdag 21 december 2011 @ 23:41:34 #110
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105896022
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:57 schreef swagstyle het volgende:
Moet ik me dom voelen als ik zeg dat ik niet weet wat 'drie core' oefeningen zijn?
Blijkbaar is Google ook een beetje dom.

Ik train mijn hele lichaam al een tijdje dus ik zou wel goed voorbereid kunnen zijn maar je weet maar nooit.
Oh, denk dat je goed voorbereid bent. Squat, bench, deadlift.
pi_105898699
Ik zal me dan extra richten op de onderrug en hamstring maar oefeningen zoals Squat en Bench ben ik al aardig op kracht dus dat zal denk ik geen probleem zijn.

Maar ja alles kan gebeuren maar ik zal natuurlijk alles geven. Het zou zonde zijn als ik niet slaag voor iets wat ik me goed bij kan voorbereiden.
pi_106409597
Ik ben benieuwd Swagstyle... houd je het topic bij als je weer een keuring achter de rug hebt? houd ik het in de gaten ;) in ieder geval veel succes bij je medische keuring
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 januari 2012 @ 16:57:35 #113
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_107222901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef swagstyle het volgende:
Ik zat op het randje zeiden ze maar ik ben er toch door! Het was aan de mindere kant omdat ik heel zenuwachtig was.

Volgende maand medische keuring!
En?
pi_107225709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:41 schreef Esses het volgende:

[..]

Oh, denk dat je goed voorbereid bent. Squat, bench, deadlift.
Dat zijn niet de 3 core krachtoefeningen ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:21:51 #115
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107225840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Dat zijn niet de 3 core krachtoefeningen ;)
Oh, welke zijn het sinds nu wel dan?

En dn heb ik het neit over laffe duw weg trek toe en heupjedraaien.
pi_107226009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:21 schreef Esses het volgende:

[..]

Oh, welke zijn het sinds nu wel dan?

En dn heb ik het neit over laffe duw weg trek toe en heupjedraaien.
Dat zijn de 3 basis oefeningen ja :P Maar betekent in krachtoefeningen heeul wat anders
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:58:45 #117
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107229866
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:26 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Dat zijn de 3 basis oefeningen ja :P Maar betekent in krachtoefeningen heeul wat anders
De 3 core exercises. Ik heb het niet over halfbakken nederlandse baggervertalingen :P
pi_107230645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:58 schreef Esses het volgende:

[..]

De 3 core exercises. Ik heb het niet over halfbakken nederlandse baggervertalingen :P
Zelfs dan :P

Maar weer ontopic. Gewoon lekker hardlopen en oefen idd op squats. deadliften en benchpress (bankdrukken)
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:17:58 #119
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_107245464
Overigens hebben jullie het nu over die deadliften en bankdrukken en zo, maar volgens het schema van het KCT is het juist belangrijker om met je eigen lichaam te trainen, ipv gewichten I.V.M. Coordinatie en dergelijke.

quote:
Als je één van deze onderdelen te veel of te weinig aandacht geeft, haal je niet het gewenste eindresultaat. Daarbij is trainen met je eigen lichaam – zoals opdrukken, sit-ups, optrekken en touwklimmen – beter dan het trainen met gewichten
Nou zullen jullie het vast beter weten, maar ik denk ik breng het even vanuit een ander oogpunt :P.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_107248782
quote:
16s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Overigens hebben jullie het nu over die deadliften en bankdrukken en zo, maar volgens het schema van het KCT is het juist belangrijker om met je eigen lichaam te trainen, ipv gewichten I.V.M. Coordinatie en dergelijke.

[..]

Nou zullen jullie het vast beter weten, maar ik denk ik breng het even vanuit een ander oogpunt :P.
Omdat je dat moet doen bij en voor het KCT. Kmar is totaal wat anders
pi_107928374
En weer goedgekeurd. Opzicht was de sporttest makkelijk maar ik was toch moe omdat ik de hele tijd moest wachten in de wachtkamer, en dat haalt je energie helemaal weg :D

Geen problemen bij de medische keuring, alles was gewoon prima en daar ben ik natuurlijk heel blij om.
Ik heb een reserverings opleidingsplaats brief meegekregen voor volgende maand (op het Landelijk opleidings n knniscentrum) maar ik weet niet wat ik nou mee moet nemen daar, maar ik zal denk ik wel een brief met de nodige informatie thuis gestuurd krijgen.
pi_107948351
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:50 schreef swagstyle het volgende:
En weer goedgekeurd. Opzicht was de sporttest makkelijk maar ik was toch moe omdat ik de hele tijd moest wachten in de wachtkamer, en dat haalt je energie helemaal weg :D

Geen problemen bij de medische keuring, alles was gewoon prima en daar ben ik natuurlijk heel blij om.
Ik heb een reserverings opleidingsplaats brief meegekregen voor volgende maand (op het Landelijk opleidings n knniscentrum) maar ik weet niet wat ik nou mee moet nemen daar, maar ik zal denk ik wel een brief met de nodige informatie thuis gestuurd krijgen.
^O^

Gefeliciteerd!
Er was eens....
  maandag 13 februari 2012 @ 21:56:13 #123
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107948937
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:50 schreef swagstyle het volgende:

Krijg je allemaal te horen.
pi_108349899
Wat moest je allemaal doen bij de medische/sportkeuring dan??

Heb hem ook binnekort
pi_108367253
@D-Swagger

Je moet ongeveer 11 of 12 minuten fietsen (functie gebonden), daarbij nemen ze je gewicht mee, dus hoe zwaarder je weegt hoe zwaarder het trappen zal zijn. Ik had destijds (2 jaar geleden) cluster 4 gehaald en had geen enkele moeite met de sporttest. Ik woog destijds 68 kilo, had armen net lucifersstokjes en deed alleen aan voetbal (2x in de week) en had een tijd neergezet van 13,40...

Ik zou je meer zorgen maken over het medische gebeuren. Een kromme rug of ruis in je hart kan je al doen afkeuren..
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:57:02 #126
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108367409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:53 schreef QuicknBrite het volgende:
@D-Swagger

Je moet ongeveer 11 of 12 minuten fietsen (functie gebonden), daarbij nemen ze je gewicht mee, dus hoe zwaarder je weegt hoe zwaarder het trappen zal zijn. Ik had destijds (2 jaar geleden) cluster 4 gehaald en had geen enkele moeite met de sporttest. Ik woog destijds 68 kilo, had armen net lucifersstokjes en deed alleen aan voetbal (2x in de week) en had een tijd neergezet van 13,40...

Ik zou je meer zorgen maken over het medische gebeuren. Een kromme rug of ruis in je hart kan je al doen afkeuren..
Of gewoon heen gaan en het ervaren en lezen wat hierboven geschreven is.
pi_108377827
Thanks voor de info!
pi_108514016
@D-swagger 12-15 minuten fietsen, maar het ligt ook aan je gewicht in welke cluster je komt.

Om je kracht te meten gebruik je 1 machine om 3 verschillende oefeningen te doen (Borst, schouders en beenkracht word gemeten). Dat was trouwens ontzettend kut want ik kon niet maximaal me kracht geven. Je kan bij die machine niet de juiste houding nemen om al je kracht te geven.
pi_108782818
@ Swagstyle

Hoeveel minuten heb jij gefietst dan??

ik hoor dat mensen 8 min fietsen en nog steeds door zijn....
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:40:34 #130
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108784615
Is sterk functie/persoonsgebonden. Acht minuten kan inderdaad voldoende zijn.
pi_108785067
Marechaussee beveiliger was deze...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:23:24 #132
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108786057
Geen idee wat daar de clustereis voor is.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:25:09 #133
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108788206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:23 schreef Vortix het volgende:
Geen idee wat daar de clustereis voor is.
Een onvoorstelbaar hoog cluster 1.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:01:10 #134
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108790962
Okay dan is 1 gewoon voldoende. Punt uit.

Boeiend, die clustereisen slaan sowieso nergens op. FIT 4 en cluster 4 zijn twee complete dingen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:01:47 #135
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108790995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:01 schreef Vortix het volgende:
Okay dan is 1 gewoon voldoende. Punt uit.

Boeiend, die clustereisen slaan sowieso nergens op. FIT 4 en cluster 4 zijn twee complete dingen.
FIT :') Ga eens een defensiebreed iets gebruiken zoals de DCP. Kom op zeg... Fit :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:03:00 #136
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108791046
Jij loopt nooit een FIT test? Ja prima hoor, maar alsof de DCP zo heilig is.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:19:24 #137
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108791760
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:03 schreef Vortix het volgende:
Jij loopt nooit een FIT test? Ja prima hoor, maar alsof de DCP zo heilig is.
De DCP is verplicht ;) De FIT is eigen geklungel :P
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:47:32 #138
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108793213
Ah okay. Hebben jullie nog iets anders naast de DCP?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:14:17 #139
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108794615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef Vortix het volgende:
Ah okay. Hebben jullie nog iets anders naast de DCP?
Nee, want de DCP komt van de KMar af (FET) omdat wij de enigen waren die inzetbaarheidscijfers konden leveren van 80 a 90% van ons personeel. Om deze reden is hij ook bij de rest ingevoerd. Wij hebben verder alleen onze wettelijk verplichte momenten qua geoefendheid.
pi_108804092
Interessant topique.

Wilde zelf ook altijd bij de KMar, maar ben toe van gedachte veranderd en heb gesolliciteerd voor Hoofdagent bij de politie. Daar ben ik eind vorig jaar afgewezen, bij het rollenspel, maar de sporttest e.d. ben ik met vlag en wimpel in geslagen. Issue is, kan pas na een jaar weer solliciteren.

Weet niet of ik de KMar moet gaan proberen of niet.
  woensdag 7 maart 2012 @ 07:32:06 #141
340327 WatskeZegt
Popin' Molly
pi_108809420
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:23 schreef einschtein het volgende:
Interessant topique.

Wilde zelf ook altijd bij de KMar, maar ben toe van gedachte veranderd en heb gesolliciteerd voor Hoofdagent bij de politie. Daar ben ik eind vorig jaar afgewezen, bij het rollenspel, maar de sporttest e.d. ben ik met vlag en wimpel in geslagen. Issue is, kan pas na een jaar weer solliciteren.

Weet niet of ik de KMar moet gaan proberen of niet.
Give it a go
pi_108813301
Dat fiets gebeure is best raar ze nemen 40% van je totale lichaamsgewicht en dan komt.er steeds 10% bij van die 40% waarmee je begonnen bent klopt dit?
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:02:21 #143
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108813339
Lekker belangrijk. Je moet het gewoon halen. Volgens mij is het gemiddelde wattage waar je voor cluster 4 tegen het einde tegenaan trapt 300-350 watt, afhankelijk van je lichaamsgewicht.
pi_108814813
Ik moest alleen mn rpm zolang mogelijk boven de 100/120 zien te houden ofso terwijl de weerstand steeds zwaarder werd.
Blood Sugar Sex Magik
pi_108814966
Ah joh ik zie et wel :)
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:53:02 #146
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_108815042
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:47 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik moest alleen mn rpm zolang mogelijk boven de 100/120 zien te houden ofso terwijl de weerstand steeds zwaarder werd.
Toen ik voor de KMA moest fietsen diende je het RPM tussen de 60 en 80 te houden. Mijn standaard RPM was 80, dus prima.
pi_108816649
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:53 schreef Vortix het volgende:

[..]

Toen ik voor de KMA moest fietsen diende je het RPM tussen de 60 en 80 te houden. Mijn standaard RPM was 80, dus prima.
Zal dat t zijn geweest. Maar geloof dat ik ook nog ff sprinttest moest doen.
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:54:48 #148
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108817538
Bij mij (2007) moest het tussen de 70 en 80 blijven. Uiteindelijk kreeg ik em stabiel op 78,79,80. Fietste voor mij heel prettig.

Een jongens naast mij zakte steeds de 60 in, kreeg dan een waarschuwing en schoot over de 80 en zakte vervolgens weer terug...enz... die is dan ook na 2 waarschuwingen van de fiets gehaald.

Overigens willen veel mensen geen klok zien op zulke momenten, maar ik gebruikte de klok juist. Ik kan me herinneren dat ik om 12:15 begon, dus ik stelde me volledig in op 15 minuten fietsen tot 12:30. Redelijk gelukt! Dus dat hielp voor mij ook wel.
Curiousity is a curse...
pi_108817745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:54 schreef Amootje het volgende:
Bij mij (2007) moest het tussen de 70 en 80 blijven. Uiteindelijk kreeg ik em stabiel op 78,79,80. Fietste voor mij heel prettig.

Een jongens naast mij zakte steeds de 60 in, kreeg dan een waarschuwing en schoot over de 80 en zakte vervolgens weer terug...enz... die is dan ook na 2 waarschuwingen van de fiets gehaald.

Overigens willen veel mensen geen klok zien op zulke momenten, maar ik gebruikte de klok juist. Ik kan me herinneren dat ik om 12:15 begon, dus ik stelde me volledig in op 15 minuten fietsen tot 12:30. Redelijk gelukt! Dus dat hielp voor mij ook wel.

maar de start weerstand, hoe is die voor je gevoel ongeveer? Is dat zeer licht of alsof je op een normale fiets zit, wat is een redelijke vergelijking?
pi_108817803
T voelt zegmaar alsof je op een normale fiets op vlakke weg rijd en dan steeds stijler bergop moet rijden zonder versnellingen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_108817979
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:03 schreef hoogvlieger het volgende:
T voelt zegmaar alsof je op een normale fiets op vlakke weg rijd en dan steeds stijler bergop moet rijden zonder versnellingen.
aah thnx, weet ik in iedergeval dat ik niet veel te licht begin als ik het fietsen train in de sportschool.
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:43:02 #152
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108829256
De toereneis bij het fietsen is niet meer.
pi_108832146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:43 schreef Esses het volgende:
De toereneis bij het fietsen is niet meer.
dus met 30rpm kan je het ook halen?
pi_108832361
Oke sinds wanneer is dat toeren gedoe weg dan swagstyle zij ook dat ie last nog met toeren moest doen....
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:05:09 #155
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108835475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:07 schreef D-swagger het volgende:
Oke sinds wanneer is dat toeren gedoe weg dan swagstyle zij ook dat ie last nog met toeren moest doen....
Ok, bij mijn weten was het afgeschaft, nu enkel nog een minimum.
pi_108849601
Zijn er nog mensen die misschien 26 maart beginnen?
pi_108873902
Knullige vraag misschien, ik weet het niet.

Maar wat is het verschil tussen wachtmeester en marechaussee? Ik heb het informatie pakket aangevraagd, maar het verschil tussen de 2 genoemde functies is mij op het moment nog niet echt duidelijk.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:36:27 #158
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108874086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:32 schreef einschtein het volgende:
Knullige vraag misschien, ik weet het niet.

Maar wat is het verschil tussen wachtmeester en marechaussee? Ik heb het informatie pakket aangevraagd, maar het verschil tussen de 2 genoemde functies is mij op het moment nog niet echt duidelijk.
Wachtmeester is een opsporingsambtenaar waarvoor nog enige inzet en kennis gevraagd word met betrekking tot het speuren naar feiten ;)
pi_108874674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Wachtmeester is een opsporingsambtenaar waarvoor nog enige inzet en kennis gevraagd word met betrekking tot het speuren naar feiten ;)
Kijk, ik wist wel dat de wachtmeester een opsporingsambtenaar was na het afronden van de opleiding. Maar dat dat nou het enige verschil was, wist ik niet.

Thanks! :)
pi_108875055
Het minimum is 60 RPM. Ik had het in 12.30 minuten gedaan maar dat was grotendeels omdat ik zo moe was geworden van het wachten de hele tijd, ik had geen energie meer over.
pi_108875236
@D Swagger, Ik begin trouwens 26 maart, maar dat is nog niet helemaal zeker.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:44:30 #162
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108885558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:48 schreef einschtein het volgende:

[..]

Kijk, ik wist wel dat de wachtmeester een opsporingsambtenaar was na het afronden van de opleiding. Maar dat dat nou het enige verschil was, wist ik niet.

Thanks! :)
Dat is niet "het enige verschil" dat is een mega groot verschil.

De taken zijn 100% verschillend.
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:12:13 #163
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108887287
welkom op de grens/mtv >> verschil zo goed als onzichtbaar
Curiousity is a curse...
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:22:25 #164
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108887844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:12 schreef Amootje het volgende:
welkom op de grens/mtv >> verschil zo goed als onzichtbaar
Behalve het carrière perspectief enz.
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:29:15 #165
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108888112
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:22 schreef Esses het volgende:

[..]

Behalve het carrière perspectief enz.
klopt, maar jij hebt het over 100% verschil van de taken. nee dus ;)
Curiousity is a curse...
pi_108890058
@ swagstyle
Hoezo is 26 maart niet zeker dan bij mij zijden ze ook dat ze me 26 maat willen laten beginnen als ik komende week me medische keuring haal
pi_108923641
Me veiligheidsonderzoek loopt nog omdat hun vergeten zijn om me formulier op te sturen :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:21:08 #168
340327 WatskeZegt
Popin' Molly
pi_108925965
Kan dit onderand niet op slotje? Je vragen zijn inmiddels beantwoord. Maak dan een algemeen marechaussee topic open, kan ik ook meepraten :)
pi_108927807
Wauw oke das echt genaait hoe kunnen ze dat nou vergeten maar goed wie weet zie ik je daar!
pi_108930161
Check topic : marechaussee
pi_108963039
Ja, hopelijk begin ik de 26e!

Het is een goed idee om een algemene Kmar topic te starten maar waarom is die van jou op slot gezet @swagger
  zondag 11 maart 2012 @ 11:42:47 #172
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_108963109
Een OP van een halve zin is niet echt toereikend lijkt me :)
  zondag 11 maart 2012 @ 12:41:45 #173
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108964601
als je even zoekt vind je als het goed is ook een gewone
pi_108971682
Jongens ik snap er niks meer van ik hoor van verschillende mense dat de minimale dat je moet fietse voor kmar is 5 min...

Hoe zit dit nou precies
pi_108974569
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 15:35 schreef D-swagger het volgende:
Jongens ik snap er niks meer van ik hoor van verschillende mense dat de minimale dat je moet fietse voor kmar is 5 min...

Hoe zit dit nou precies
niet te moeilijk, gewoon fietsen tot falen ;)
pi_109016621
@ swagstyle wanneer krijg je te hooren of je 26 ste moet beginnen ??

Want je moet tog ook van te vooren kleding passen enzo??
pi_109029185
Ik moet tot de 16e wachten, als ik nog steeds geen brief heb gekregen zal ik hun moeten bellen.
pi_109136788
Al wat binnne? @ swagstyle
pi_109150068
Nope -.- Morgen bellen dan maar.
Als ze zeggen dat weer maanden moet wachten word ik gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')