Niet trollen he...quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef swagstyle het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben lid geworden omdat dit een awesome forum is.
Goede instelling. Bel ze gewoon?quote:Ik heb me namelijk ingeschreven voor een voorlichtingsavond op 25 oktober en als ik daar heen ga heb ik toegang tot een solicitatie formulier. Maargoed ik wil een paar vragen stellen over de marechausse.
Ik ben 17 jaar en ik heb dit jaar me vmbo diploma gehaald. Het probleem is dat ik voor een vliegtuigtechniek opleiding had aangemeld en het bleek dat ze vol waren dus nu zit ik zonder school. Daarom heb ik me aangemeld voor de marechaussee (en het is iets wat ik wil)
1: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
Er is meer nodig dan fitness, me dunkt.quote:2: Heb ik veel kans om aangenomen te worden want ik zit al een jaar op fitness.
Vriend van mij heeft het gedaan, leek op militaire opleiding.quote:3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?
Bel ze gewoon.quote:4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?
Alsjeblieft.quote:Alvast bedankt.
ook hier zitten wouten en soldaten, dus vast ook wel iemand van de marechaussee gok ik zoquote:Op maandag 10 oktober 2011 23:44 schreef error_404 het volgende:
Het is een antwoord en een goed antwoord ook, alleen niet wat je wil lezen blijkbaar. Stap gewoon over je telefoonangst heen en bel ze gewoon. Hier zitten alleen maar FOK!ers
Waarom dan niet?quote:
die kun je beter een pm sturenquote:
Amootjequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:14 schreef rubje het volgende:
[..]
die kun je beter een pm sturenof anders even 'arnootje'
aanspreken
Bullshit dat het 6 maanden duurt. Ligt er net aan hoeveel mensen het korps waar je solliciteerd wilt aannemen.quote:1.: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
Zie het grote keuringstopic. Staat prachtig vermeld hoe het gaat. Aparaat slepen enzoquote:Op woensdag 2 november 2011 13:56 schreef swagstyle het volgende:
Klopt er staat niet precies wat de eisen zijn of ik wil in ieder geval weten wat voor kracht test ze doen (bijvoorbeeld optrekken?)
Werkt iemand hier bij de Marechaussee die dit misschien weet?
het is tijd voor een afwachtende houding.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:31 schreef swagstyle het volgende:
Ik heb papierwerk thuisgestuurd gekregen die ik moest tekenen en ik moest kopies van me diploma bijleggen en opsturen via post. Ik heb het vandaag gestuurd. Weet iemand misschien hoelang het gaat duren voordat ze me uitnodigen?
Kun je weinig aan voorbereiden, ze kijken gewoon wie&hoe je bent dmv een vraaggesprek over je verleden, opvoeding, vrienden, kijk op de samenleving enz enz.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:56 schreef swagstyle het volgende:
Goed nieuws! Ik heb een brief gekregen en volgende week vrijdag moet ik naar de marine kazerne in amsterdam voor een psychologische test.
Ik weet niet wat dat precies inhoud dus ik zal snel even naar info zoeken.
Het kan geen kwaad om in ieder geval maatschappelijk betrokken over te komen (/te zijn). Maar een beetje interviewer gaat jou geen gesloten ja/nee vragen stellen hoorquote:Op donderdag 17 november 2011 16:33 schreef swagstyle het volgende:
Ja je hebt gelijk maar ik wil ook sterk overkomen en bijvoorbeeld als ze iets vragen dat ik uitgebreid antwoord geef en niet 'ja' of 'nee'
De 7gouden W's + Hquote:Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef Amootje het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om in ieder geval maatschappelijk betrokken over te komen (/te zijn). Maar een beetje interviewer gaat jou geen gesloten ja/nee vragen stellen hoor
Ja: antwoord geven.quote:Op donderdag 24 november 2011 07:11 schreef swagstyle het volgende:
Iemand tips over wat ik moet zeggen als ze me vragen:
1: Waarom wil je bij de marechaussee
2: wat is je motivatie?
3? waarom ben jij geschikt?
3. Ik heb geen geweten, ik ben goed in het tegen elkaar uitspelen van mensen en beide kanten van mijn familie waren fout in de oorlog.quote:
Qft....quote:Op donderdag 24 november 2011 17:00 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zou me afvragen of ik niet gewoon wat anders zou moeten zoeken. Als ik nu al niet de motivatie kan vinden om mijn motivatie op papier te zetten nog vóór ik moet beginnen, hoe de fuck ga ik dan de motivatie vinden als het straks tegenzit?
Bij liegen niet gaan frunneken en naar de grond kijken!quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:09 schreef Rampage87 het volgende:
Ja, vooral zo uitbundig voorbereiden. Een ingestudeerd verhaaltje trappen ze natuurlijk zo in. Wel nog even oefenen voor de spiegel!
Militaire deel kun je vergeten. En KMar is veel zelfstandig werken. Fijne dag.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:58 schreef swagstyle het volgende:
Dit is wat ik tot nu toe heb.
waarom wil ik bij de Marechaussee: Veel mensen om mij heen zijn in de logistiek of autotechniek gegaan en ik wil anders zijn. Ik wil mijn grenzen verleggen zowel mentaal als fysiek.
Ik heb ook voor de Marechaussee gekozen omdat het afwisselend werk is waardoor ik altijd iets leer.
Wat is mij motivatie: Het is voor mij een uitdaging om in een team te werken die samen een doel moet bereiken en ervoor moet zorgen dat er orde is.
Mijn motivatie is ook dat ik hier veel ervaring en disipline kan opdoen waardoor ik later sneller aangenomen word voor bijvoorbeeld een baan bij de landmacht of politie (niet dat ik daar heen wil)
Nou dat was het. Als dit goed is moet ik het dan precies zo vertellen of moet ik wat veranderen?
Waar ik nog vast zit is waarom ik geschikt ben. Ik wil niet overkomen als een Terminator.
Schattebout. Een korpsgesprek? Het kan aan mij liggen, maar je ging voor welke rang? Beveiliger?quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:59 schreef swagstyle het volgende:
Ik begon half 10 met een test op de pc. Daarna moest ik 2 uur in de kantine wachten voordat ik door kon gaan. Na die 2 uur moest ik met een psyc praten (over me hele leven). Ik was wat gespannen maar ik heb een positieve uitslag gekregen!
Ik krijg nu een nieuwe afspraak voor een korpsgesprek. Ik kreeg een tip dat ik alles over de marechaussee moet weten bijvoorbeeld waar de paleizen staan.
Maar het was zeker vermoeiend. Ik was half 10 op de marine kazerne en ik was pas 4 uur klaar.
2 zielen 1 gedachte..quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoeren neuken nooit meer werken?
Korpsgesprek... dat is nieuw. Wat een bullshit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:54 schreef swagstyle het volgende:
@Esses Ja een korpsgesprek dat is mij verteld.
Het korpsgesprek is iets nieuws. Ik vind het onzin. Dat zeg ik. Leer lezen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:01 schreef swagstyle het volgende:
Waarom? Ik snap niet echt wat je bedoeld.
Nee jij zegt dat je niet snapt wat ik bedoel. Nou er is weinig te snappen immers het zijn maar een paar woorden. Het is bullshit. Ik hoef dat niet te onderbouwen, want daar kom je wel achter als je er zit. Beetje over leidinggeven gaan praten als je als beveiliger of wachtmeester gesolliciteerd hebt. Beetje over wat doe je als je collega's drugs gebruiken. Sorry hoor, laat me niet lachen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:34 schreef swagstyle het volgende:
Jij zei dat je het bullshit vind en ik vraag waarom. Inplaats van een antwoord zeg je dat het onzin is.
Leer jij maar lezen.
2e psychologisch onderzoek?quote:Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef swagstyle het volgende:
Eigenlijk is het een soort 2e psychologisch onderzoek. Maar het is niet nieuw. Het korpsgesprek doen ze nu al een paar jaar.
Ach ja. Ik ga me zo goed mogelijk voorbereiden.
Ben jij een chinook vliegert lichtnicht?quote:
Dit is hier echter hetzelfde geval. Vooral in 'deze' tijden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef swagstyle het volgende:
1: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
quote:2: Heb ik veel kans om aangenomen te worden want ik zit al een jaar op fitness.
Het is zwaar. Iedereen heeft een eigen (terug)blik maar dat laat niet weg dat het gewoon zwaar is. Laat je hier niet door afschriken. Als je de keuring haalt zul je dit ook wel halen. Het is mentaal nog veel zwaarder dan lichamelijk, en geloof me dat is. Je zult kapot gaan.quote:Bij de KMar is de selectieprocedure redelijk pittig. Er zal een kracht, conditie en medische keuring plaatsvinden. Ik zou zeggen, blijf fitnessen, ga een rondje bos en leg de lat steeds een stukje hoger.
[quote]
3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?
Bij aanvang opleiding met 17, 18 of 19 jaar is je salaris ongeveer 750 euro netto per maand.quote:4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?
Graag gedaan!quote:Alvast bedankt.
Ik zal antwoord geven op nummer 3 en 4. De opleiding was eenvoudiger dan ik verwacht had. Het AMBV gedeelte kan je nog wel lastig vinden. Immers dat deel rukt je uit je normale sportschool sportritme. De opleiding zelf (als je voor beveiliger gaat) valt mee. Als je voor wachtmeester gaat zul je wel wat moeite moeten doen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef swagstyle het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben lid geworden omdat dit een awesome forum is.
Ik heb me namelijk ingeschreven voor een voorlichtingsavond op 25 oktober en als ik daar heen ga heb ik toegang tot een solicitatie formulier. Maargoed ik wil een paar vragen stellen over de marechausse.
Ik ben 17 jaar en ik heb dit jaar me vmbo diploma gehaald. Het probleem is dat ik voor een vliegtuigtechniek opleiding had aangemeld en het bleek dat ze vol waren dus nu zit ik zonder school. Daarom heb ik me aangemeld voor de marechaussee (en het is iets wat ik wil)
2: Heb ik veel kans om aangenomen te worden want ik zit al een jaar op fitness.
3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?
4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?
Alvast bedankt.
@Swagstyle, succes met je opleiding. Ik vraag mij af of je het helemaal begrijpt. Daarbij, ik heb al een aantal maal gezegd dat het korpsgesprek een overbodig iets is. Dat ik dat niet meer verder hoef toe te lichten lijkt me duidelijk. Een 2e psychologische keuring met mensen die psychologische kennis hebben als het achtereind van een varken. Daarbij is dit gelukkig een vrij forum en mag ik zelf bepalen waar ik reageer.quote:Op zondag 27 november 2011 12:18 schreef swagstyle het volgende:
Bedankt voor je reactie! Jou post heeft me geholpen.
@esses als je niets zinnigs te zeggen hebt, heb ik liever dat je niets post hier.
Assumption is the mother...quote:Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Serieus??? Nooit geweten
Ik dacht altijd dat jij een kerel was.
Maar dan wel een huppelkutquote:Op maandag 28 november 2011 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vond je altijd al een zure zeurende kut, nu snap ik het..![]()
![]()
Mijn vriend zeggen 112 te bellen en zelf de telefoon te pakken en te filmen. Klaar.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef swagstyle het volgende:
Brief gekregen met een afspraak voor het Korpsgesprek En ik moest me ook nog voorbereiden op 2 vragen. een daarvan was: Je bent in het winkelcentrum met een vriend en iemand roept: Houd de dief! En de dief is 10 meter van je vandaan wat doe je?
Ik zal er nog goed over nadenken maar als begin zou ik denk ik zeggen dat ik eerst ga letten of de dader geen voorwerpen of wapens heeft die mij of anderen kunnen verwonden.
Of je lid bent van de marechaussee of burger maakt niet uit. Gewoon aanhouden. Een ieder mag dat.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Ben je als je aan het winkelen bent met je levensgezel inmiddels al lid van De Marechaussee of gewoon nog een simpele burger? Details, details
Jawel, maar of dat als ongetrainde burger verstandig is... dat is een tweede.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:24 schreef Esses het volgende:
[..]
Of je lid bent van de marechaussee of burger maakt niet uit. Gewoon aanhouden. Een ieder mag dat.
Als de PVV nou eens aan de macht komt...quote:Op woensdag 30 november 2011 23:26 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zakte toen ik een preventief nekschot opperde.
Dan gaat het een schot in de knie worden.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:58 schreef Esses het volgende:
[..]
Als de PVV nou eens aan de macht komt...
lolquote:Op donderdag 1 december 2011 18:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan gaat het een schot in de knie worden.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 24 november 2011 10:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
3. Ik heb geen geweten, ik ben goed in het tegen elkaar uitspelen van mensen en beide kanten van mijn familie waren fout in de oorlog.
Ieder burger is bevoegd iemand op heterdaad aan te houden. Dus het antwoord op de vraag is aanhouden.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jawel, maar of dat als ongetrainde burger verstandig is... dat is een tweede.
Daarom is het opzich een redelijke vraag voor onze mede-Fokker als hij met de bevelhebber in conclaaf gaat betreffende zijn functie![]()
Wat betreft spierkracht en conditie: gewoon keihard trainen in de sportschool. minstens 2x per week met gewichten en minstens 2x per week een goede conitietraining. Dan ben je binnen een aantal weken behoorlijk wat fitter en gezien je leeftijd gok ik dat je dan wel makkelijker door de selectie heenkomt. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar je kansen verbeteren natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:18 schreef swagstyle het volgende:
Ok ik ben naar de infodag geweest en ik was blij met alles. Ik heb gesoliciteerd en heb de nodige formulieren opgestuurd via post en het is nu afwachten voordat ze me uitnodigen voor de traject.
Wat ik me afvraag. Ze gaan spier en conditie kracht testen. Maar weet iemand wat de minimale eisen daarvan zijn. Ik heb geprobeert te googlen maar ik heb geen duidelijk antwoord gevonden.
Delete dat politiekeuring verhaal maar weer... je wordt namelijk getest als militair (binnen bepaald cluster), niet als agentje.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat betreft spierkracht en conditie: gewoon keihard trainen in de sportschool. minstens 2x per week met gewichten en minstens 2x per week een goede conitietraining. Dan ben je binnen een aantal weken behoorlijk wat fitter en gezien je leeftijd gok ik dat je dan wel makkelijker door de selectie heenkomt. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar je kansen verbeteren natuurlijk wel.
Je kunt wel verwachten dat je bijvoorbeeld jezelf moet optrekken aan een rekstok, een parcours moet afleggen en daarbij iets zwaars meot tillen ofzo.. Zoiets hoorde ik iig van de politiekeuring.
Niet te veel zuipen en niet roken helpt ook voor je conditie trouwens... Oftewel: aan de bak jij. Hardlopen, spinnen, en werken met gewichten, eventueel wat van die leuke pilates dingetjes..
SInds 2009 schijnt het aanwezig te zijn ben ik achter gekomen. Aanhouden zou je met wat handelingsdwang in het echt ook doen, althans... mijn ervaring. Daarentegen is het idd wat je nu zelf zou doen. Daarom zei ik dus ook, als je jezelf erg zeker oeltquote:Op donderdag 1 december 2011 21:48 schreef Amootje het volgende:
[..]
Delete dat politiekeuring verhaal maar weer... je wordt namelijk getest als militair (binnen bepaald cluster), niet als agentje.
Antwoord op die vraag is juridisch bekeken wel aanhouden, maar daar gaat het bij zo'n gesprek niet om. Dat leer je tijdens de functieopleiding wel.
Het gaat er bij zo'n vraag meer om hoe jij in een dergelijke situatie staat.
Korpsgesprek klinkt mij overigens volledig nieuw in de oren, maar ja tijden veranderen blijkbaar.
Beiden, denk aan je eigen veiligheid. Dat is gewoon het belangrijkste.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:38 schreef swagstyle het volgende:
Ik drink en rook niet en ik ga 4x per week naar de sportschool (als een anderhalfjaar) dus over de sporttest maak ik me geen zorgen.
Maar over de vragen van het Korpsgesprek. Er staat niet in of ik al bij de marechaussee ben of een gewone burger ben maar ik zal er voor de zekerheid op allebei ingaan.
Artikel 53quote:Op woensdag 14 december 2011 15:42 schreef swagstyle het volgende:
Nou ik heb me verdiept in alle informatie dat er te vinden is.
Heb nog wel moeite met het verhaaltje van de dief. Weten jullie zeker dat je als burger iemand mag aanhouden?
Ander zou ik zeggen dat ik eerst zou kijken of hij voorwerpen heeft die mij kunnen verwonden. Zo niet zou ik hem aanhouden. En als hij wel voorwerpen heeft. Zou ik hem filmen en me vriend de politie laten bellen.
Vooral gewoon lekker jezelf zijn en niet te serieus!quote:Op woensdag 14 december 2011 16:55 schreef swagstyle het volgende:
Top!
Morgen heb ik het korpsgesprek. Ik heb me denk ik wel goed voorbereid door veel punten door te nemen (goed/ slechte eigenschappen, motivatie, geschiktheid enz)
Als jij voor beveiliger gaat, is het dan noodzakelijk om alle taken van de opsporingsambtenaar nu al te weten?quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:47 schreef swagstyle het volgende:
Ja heb ik heb het gelezen. We hebben zelfs gepraat over cod modern warfare 3
Maar omdat ik zenuwachtig was vergat ik een paar dingen op te noemen zoals een paar andere taken van de marechaussee.
In het begin voelde ik me toch wel rot omdat het aan de mindere kant was ookal ik door ben.
Vind het raar dat ik me zo voelde.
Ga er maar alvast aan wennen. Zat onbekende dingen gaan nog komen in je leven. Ik zou zeggen, ga je voorbereiden op de drie core kracht oefeningen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:16 schreef swagstyle het volgende:
Wil wel graag weten wat voor oefeningen je gaat doen bij de krachttest zodat ik me daar extra kn voorbereiden.
Zelfs op de site van Kmar staat er niets...
Oh, denk dat je goed voorbereid bent. Squat, bench, deadlift.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:57 schreef swagstyle het volgende:
Moet ik me dom voelen als ik zeg dat ik niet weet wat 'drie core' oefeningen zijn?
Blijkbaar is Google ook een beetje dom.
Ik train mijn hele lichaam al een tijdje dus ik zou wel goed voorbereid kunnen zijn maar je weet maar nooit.
En?quote:Op donderdag 15 december 2011 21:00 schreef swagstyle het volgende:
Ik zat op het randje zeiden ze maar ik ben er toch door! Het was aan de mindere kant omdat ik heel zenuwachtig was.
Volgende maand medische keuring!
Dat zijn niet de 3 core krachtoefeningenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Oh, denk dat je goed voorbereid bent. Squat, bench, deadlift.
Oh, welke zijn het sinds nu wel dan?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat zijn niet de 3 core krachtoefeningen
Dat zijn de 3 basis oefeningen jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Oh, welke zijn het sinds nu wel dan?
En dn heb ik het neit over laffe duw weg trek toe en heupjedraaien.
De 3 core exercises. Ik heb het niet over halfbakken nederlandse baggervertalingenquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:26 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat zijn de 3 basis oefeningen jaMaar betekent in krachtoefeningen heeul wat anders
Zelfs danquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:58 schreef Esses het volgende:
[..]
De 3 core exercises. Ik heb het niet over halfbakken nederlandse baggervertalingen
Nou zullen jullie het vast beter weten, maar ik denk ik breng het even vanuit een ander oogpuntquote:Als je één van deze onderdelen te veel of te weinig aandacht geeft, haal je niet het gewenste eindresultaat. Daarbij is trainen met je eigen lichaam – zoals opdrukken, sit-ups, optrekken en touwklimmen – beter dan het trainen met gewichten
Omdat je dat moet doen bij en voor het KCT. Kmar is totaal wat andersquote:Op donderdag 26 januari 2012 01:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Overigens hebben jullie het nu over die deadliften en bankdrukken en zo, maar volgens het schema van het KCT is het juist belangrijker om met je eigen lichaam te trainen, ipv gewichten I.V.M. Coordinatie en dergelijke.
[..]
Nou zullen jullie het vast beter weten, maar ik denk ik breng het even vanuit een ander oogpunt.
quote:Op maandag 13 februari 2012 13:50 schreef swagstyle het volgende:
En weer goedgekeurd. Opzicht was de sporttest makkelijk maar ik was toch moe omdat ik de hele tijd moest wachten in de wachtkamer, en dat haalt je energie helemaal weg
Geen problemen bij de medische keuring, alles was gewoon prima en daar ben ik natuurlijk heel blij om.
Ik heb een reserverings opleidingsplaats brief meegekregen voor volgende maand (op het Landelijk opleidings n knniscentrum) maar ik weet niet wat ik nou mee moet nemen daar, maar ik zal denk ik wel een brief met de nodige informatie thuis gestuurd krijgen.
Krijg je allemaal te horen.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:50 schreef swagstyle het volgende:
En weer goedgekeurd. Opzicht was de sporttest makkelijk maar ik was toch moe omdat ik de hele tijd moest wachten in de wachtkamer, en dat haalt je energie helemaal weg
Geen problemen bij de medische keuring, alles was gewoon prima en daar ben ik natuurlijk heel blij om.
Ik heb een reserverings opleidingsplaats brief meegekregen voor volgende maand (op het Landelijk opleidings n knniscentrum) maar ik weet niet wat ik nou mee moet nemen daar, maar ik zal denk ik wel een brief met de nodige informatie thuis gestuurd krijgen.
Of gewoon heen gaan en het ervaren en lezen wat hierboven geschreven is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:53 schreef QuicknBrite het volgende:
@D-Swagger
Je moet ongeveer 11 of 12 minuten fietsen (functie gebonden), daarbij nemen ze je gewicht mee, dus hoe zwaarder je weegt hoe zwaarder het trappen zal zijn. Ik had destijds (2 jaar geleden) cluster 4 gehaald en had geen enkele moeite met de sporttest. Ik woog destijds 68 kilo, had armen net lucifersstokjes en deed alleen aan voetbal (2x in de week) en had een tijd neergezet van 13,40...
Ik zou je meer zorgen maken over het medische gebeuren. Een kromme rug of ruis in je hart kan je al doen afkeuren..
Een onvoorstelbaar hoog cluster 1.quote:
FITquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:01 schreef Vortix het volgende:
Okay dan is 1 gewoon voldoende. Punt uit.
Boeiend, die clustereisen slaan sowieso nergens op. FIT 4 en cluster 4 zijn twee complete dingen.
De DCP is verplichtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:03 schreef Vortix het volgende:
Jij loopt nooit een FIT test? Ja prima hoor, maar alsof de DCP zo heilig is.
Nee, want de DCP komt van de KMar af (FET) omdat wij de enigen waren die inzetbaarheidscijfers konden leveren van 80 a 90% van ons personeel. Om deze reden is hij ook bij de rest ingevoerd. Wij hebben verder alleen onze wettelijk verplichte momenten qua geoefendheid.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef Vortix het volgende:
Ah okay. Hebben jullie nog iets anders naast de DCP?
Give it a goquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:23 schreef einschtein het volgende:
Interessant topique.
Wilde zelf ook altijd bij de KMar, maar ben toe van gedachte veranderd en heb gesolliciteerd voor Hoofdagent bij de politie. Daar ben ik eind vorig jaar afgewezen, bij het rollenspel, maar de sporttest e.d. ben ik met vlag en wimpel in geslagen. Issue is, kan pas na een jaar weer solliciteren.
Weet niet of ik de KMar moet gaan proberen of niet.
Toen ik voor de KMA moest fietsen diende je het RPM tussen de 60 en 80 te houden. Mijn standaard RPM was 80, dus prima.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:47 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik moest alleen mn rpm zolang mogelijk boven de 100/120 zien te houden ofso terwijl de weerstand steeds zwaarder werd.
Zal dat t zijn geweest. Maar geloof dat ik ook nog ff sprinttest moest doen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:53 schreef Vortix het volgende:
[..]
Toen ik voor de KMA moest fietsen diende je het RPM tussen de 60 en 80 te houden. Mijn standaard RPM was 80, dus prima.
maar de start weerstand, hoe is die voor je gevoel ongeveer? Is dat zeer licht of alsof je op een normale fiets zit, wat is een redelijke vergelijking?quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:54 schreef Amootje het volgende:
Bij mij (2007) moest het tussen de 70 en 80 blijven. Uiteindelijk kreeg ik em stabiel op 78,79,80. Fietste voor mij heel prettig.
Een jongens naast mij zakte steeds de 60 in, kreeg dan een waarschuwing en schoot over de 80 en zakte vervolgens weer terug...enz... die is dan ook na 2 waarschuwingen van de fiets gehaald.
Overigens willen veel mensen geen klok zien op zulke momenten, maar ik gebruikte de klok juist. Ik kan me herinneren dat ik om 12:15 begon, dus ik stelde me volledig in op 15 minuten fietsen tot 12:30. Redelijk gelukt! Dus dat hielp voor mij ook wel.
aah thnx, weet ik in iedergeval dat ik niet veel te licht begin als ik het fietsen train in de sportschool.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:03 schreef hoogvlieger het volgende:
T voelt zegmaar alsof je op een normale fiets op vlakke weg rijd en dan steeds stijler bergop moet rijden zonder versnellingen.
dus met 30rpm kan je het ook halen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:43 schreef Esses het volgende:
De toereneis bij het fietsen is niet meer.
Ok, bij mijn weten was het afgeschaft, nu enkel nog een minimum.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:07 schreef D-swagger het volgende:
Oke sinds wanneer is dat toeren gedoe weg dan swagstyle zij ook dat ie last nog met toeren moest doen....
Wachtmeester is een opsporingsambtenaar waarvoor nog enige inzet en kennis gevraagd word met betrekking tot het speuren naar feitenquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:32 schreef einschtein het volgende:
Knullige vraag misschien, ik weet het niet.
Maar wat is het verschil tussen wachtmeester en marechaussee? Ik heb het informatie pakket aangevraagd, maar het verschil tussen de 2 genoemde functies is mij op het moment nog niet echt duidelijk.
Kijk, ik wist wel dat de wachtmeester een opsporingsambtenaar was na het afronden van de opleiding. Maar dat dat nou het enige verschil was, wist ik niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Wachtmeester is een opsporingsambtenaar waarvoor nog enige inzet en kennis gevraagd word met betrekking tot het speuren naar feiten
Dat is niet "het enige verschil" dat is een mega groot verschil.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Kijk, ik wist wel dat de wachtmeester een opsporingsambtenaar was na het afronden van de opleiding. Maar dat dat nou het enige verschil was, wist ik niet.
Thanks!
Behalve het carrière perspectief enz.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:12 schreef Amootje het volgende:
welkom op de grens/mtv >> verschil zo goed als onzichtbaar
klopt, maar jij hebt het over 100% verschil van de taken. nee dusquote:Op donderdag 8 maart 2012 23:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Behalve het carrière perspectief enz.
niet te moeilijk, gewoon fietsen tot falenquote:Op zondag 11 maart 2012 15:35 schreef D-swagger het volgende:
Jongens ik snap er niks meer van ik hoor van verschillende mense dat de minimale dat je moet fietse voor kmar is 5 min...
Hoe zit dit nou precies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |