abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104906124
Serieus??? Nooit geweten :')
Ik dacht altijd dat jij een kerel was.
  maandag 28 november 2011 @ 18:00:14 #77
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104930149
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Serieus??? Nooit geweten :')
Ik dacht altijd dat jij een kerel was.
Assumption is the mother...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 28 november 2011 @ 18:12:05 #78
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_104930563
_O-

Ik vond je altijd al een zure zeurende kut, nu snap ik het.. _O- _O- _O-
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_104932970
_O-
  maandag 28 november 2011 @ 19:40:25 #80
211797 Esses
Splendide mendax
pi_104934885
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 18:12 schreef Rave_NL het volgende:
_O-

Ik vond je altijd al een zure zeurende kut, nu snap ik het.. _O- _O- _O-
Maar dan wel een huppelkut ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_105020849
Brief gekregen met een afspraak voor het Korpsgesprek En ik moest me ook nog voorbereiden op 2 vragen. een daarvan was: Je bent in het winkelcentrum met een vriend en iemand roept: Houd de dief! En de dief is 10 meter van je vandaan wat doe je?

Ik zal er nog goed over nadenken maar als begin zou ik denk ik zeggen dat ik eerst ga letten of de dader geen voorwerpen of wapens heeft die mij of anderen kunnen verwonden.
  woensdag 30 november 2011 @ 21:01:52 #82
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105022844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef swagstyle het volgende:
Brief gekregen met een afspraak voor het Korpsgesprek En ik moest me ook nog voorbereiden op 2 vragen. een daarvan was: Je bent in het winkelcentrum met een vriend en iemand roept: Houd de dief! En de dief is 10 meter van je vandaan wat doe je?

Ik zal er nog goed over nadenken maar als begin zou ik denk ik zeggen dat ik eerst ga letten of de dader geen voorwerpen of wapens heeft die mij of anderen kunnen verwonden.
Mijn vriend zeggen 112 te bellen en zelf de telefoon te pakken en te filmen. Klaar.

Waarom? PAMAN. Als je zelfverzekerd bent, met je vriend samen aanhouden. Op de grond werken en daar houden tot popo komt. Kloar.
pi_105027377
Ben je als je aan het winkelen bent met je levensgezel inmiddels al lid van De Marechaussee of gewoon nog een simpele burger? Details, details :7
  woensdag 30 november 2011 @ 22:24:36 #84
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105027986
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Ben je als je aan het winkelen bent met je levensgezel inmiddels al lid van De Marechaussee of gewoon nog een simpele burger? Details, details :7
Of je lid bent van de marechaussee of burger maakt niet uit. Gewoon aanhouden. Een ieder mag dat.
pi_105028335
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:24 schreef Esses het volgende:

[..]

Of je lid bent van de marechaussee of burger maakt niet uit. Gewoon aanhouden. Een ieder mag dat.
Jawel, maar of dat als ongetrainde burger verstandig is... dat is een tweede.

Daarom is het opzich een redelijke vraag voor onze mede-Fokker als hij met de bevelhebber in conclaaf gaat betreffende zijn functie :7 ;)
  woensdag 30 november 2011 @ 23:26:45 #86
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_105032108
Ik zakte toen ik een preventief nekschot opperde. ;(
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 1 december 2011 @ 17:58:41 #87
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105060757
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:26 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zakte toen ik een preventief nekschot opperde. ;(
Als de PVV nou eens aan de macht komt...
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 december 2011 @ 18:00:53 #88
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_105060861
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:58 schreef Esses het volgende:

[..]

Als de PVV nou eens aan de macht komt...
Dan gaat het een schot in de knie worden. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 1 december 2011 @ 18:02:20 #89
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105060924
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:00 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dan gaat het een schot in de knie worden. ;)
lol
pi_105071384
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:36 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

3. Ik heb geen geweten, ik ben goed in het tegen elkaar uitspelen van mensen en beide kanten van mijn familie waren fout in de oorlog.
Ik moest lachen :')
Er was eens....
pi_105071717
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jawel, maar of dat als ongetrainde burger verstandig is... dat is een tweede.

Daarom is het opzich een redelijke vraag voor onze mede-Fokker als hij met de bevelhebber in conclaaf gaat betreffende zijn functie :7 ;)
Ieder burger is bevoegd iemand op heterdaad aan te houden. Dus het antwoord op de vraag is aanhouden.

Daarbij, moet je uiteraard wel denken aan je eigen veiligheid :). Simpel, klaar antwoord.
Er was eens....
pi_105071919
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:18 schreef swagstyle het volgende:
Ok ik ben naar de infodag geweest en ik was blij met alles. Ik heb gesoliciteerd en heb de nodige formulieren opgestuurd via post en het is nu afwachten voordat ze me uitnodigen voor de traject.

Wat ik me afvraag. Ze gaan spier en conditie kracht testen. Maar weet iemand wat de minimale eisen daarvan zijn. Ik heb geprobeert te googlen maar ik heb geen duidelijk antwoord gevonden.
Wat betreft spierkracht en conditie: gewoon keihard trainen in de sportschool. minstens 2x per week met gewichten en minstens 2x per week een goede conitietraining. Dan ben je binnen een aantal weken behoorlijk wat fitter en gezien je leeftijd gok ik dat je dan wel makkelijker door de selectie heenkomt. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar je kansen verbeteren natuurlijk wel.

Je kunt wel verwachten dat je bijvoorbeeld jezelf moet optrekken aan een rekstok, een parcours moet afleggen en daarbij iets zwaars meot tillen ofzo.. Zoiets hoorde ik iig van de politiekeuring.

Niet te veel zuipen en niet roken helpt ook voor je conditie trouwens... Oftewel: aan de bak jij. Hardlopen, spinnen, en werken met gewichten, eventueel wat van die leuke pilates dingetjes..
Whatever...
  donderdag 1 december 2011 @ 21:48:29 #93
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_105073130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat betreft spierkracht en conditie: gewoon keihard trainen in de sportschool. minstens 2x per week met gewichten en minstens 2x per week een goede conitietraining. Dan ben je binnen een aantal weken behoorlijk wat fitter en gezien je leeftijd gok ik dat je dan wel makkelijker door de selectie heenkomt. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar je kansen verbeteren natuurlijk wel.

Je kunt wel verwachten dat je bijvoorbeeld jezelf moet optrekken aan een rekstok, een parcours moet afleggen en daarbij iets zwaars meot tillen ofzo.. Zoiets hoorde ik iig van de politiekeuring.

Niet te veel zuipen en niet roken helpt ook voor je conditie trouwens... Oftewel: aan de bak jij. Hardlopen, spinnen, en werken met gewichten, eventueel wat van die leuke pilates dingetjes..
Delete dat politiekeuring verhaal maar weer... je wordt namelijk getest als militair (binnen bepaald cluster), niet als agentje.

Antwoord op die vraag is juridisch bekeken wel aanhouden, maar daar gaat het bij zo'n gesprek niet om. Dat leer je tijdens de functieopleiding wel.
Het gaat er bij zo'n vraag meer om hoe jij in een dergelijke situatie staat.

Korpsgesprek klinkt mij overigens volledig nieuw in de oren, maar ja tijden veranderen blijkbaar.
Curiousity is a curse...
  donderdag 1 december 2011 @ 21:53:19 #94
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105073486
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 21:48 schreef Amootje het volgende:

[..]

Delete dat politiekeuring verhaal maar weer... je wordt namelijk getest als militair (binnen bepaald cluster), niet als agentje.

Antwoord op die vraag is juridisch bekeken wel aanhouden, maar daar gaat het bij zo'n gesprek niet om. Dat leer je tijdens de functieopleiding wel.
Het gaat er bij zo'n vraag meer om hoe jij in een dergelijke situatie staat.

Korpsgesprek klinkt mij overigens volledig nieuw in de oren, maar ja tijden veranderen blijkbaar.
SInds 2009 schijnt het aanwezig te zijn ben ik achter gekomen. Aanhouden zou je met wat handelingsdwang in het echt ook doen, althans... mijn ervaring. Daarentegen is het idd wat je nu zelf zou doen. Daarom zei ik dus ook, als je jezelf erg zeker oelt
pi_105080023
Ik drink en rook niet en ik ga 4x per week naar de sportschool (als een anderhalfjaar) dus over de sporttest maak ik me geen zorgen.

Maar over de vragen van het Korpsgesprek. Er staat niet in of ik al bij de marechaussee ben of een gewone burger ben maar ik zal er voor de zekerheid op allebei ingaan.
  donderdag 1 december 2011 @ 23:50:50 #96
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105080643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:38 schreef swagstyle het volgende:
Ik drink en rook niet en ik ga 4x per week naar de sportschool (als een anderhalfjaar) dus over de sporttest maak ik me geen zorgen.

Maar over de vragen van het Korpsgesprek. Er staat niet in of ik al bij de marechaussee ben of een gewone burger ben maar ik zal er voor de zekerheid op allebei ingaan.
Beiden, denk aan je eigen veiligheid. Dat is gewoon het belangrijkste.
pi_105578048
Nou ik heb me verdiept in alle informatie dat er te vinden is.
Heb nog wel moeite met het verhaaltje van de dief. Weten jullie zeker dat je als burger iemand mag aanhouden?

Ander zou ik zeggen dat ik eerst zou kijken of hij voorwerpen heeft die mij kunnen verwonden. Zo niet zou ik hem aanhouden. En als hij wel voorwerpen heeft. Zou ik hem filmen en me vriend de politie laten bellen.
  woensdag 14 december 2011 @ 16:49:44 #98
211797 Esses
Splendide mendax
pi_105580835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:42 schreef swagstyle het volgende:
Nou ik heb me verdiept in alle informatie dat er te vinden is.
Heb nog wel moeite met het verhaaltje van de dief. Weten jullie zeker dat je als burger iemand mag aanhouden?

Ander zou ik zeggen dat ik eerst zou kijken of hij voorwerpen heeft die mij kunnen verwonden. Zo niet zou ik hem aanhouden. En als hij wel voorwerpen heeft. Zou ik hem filmen en me vriend de politie laten bellen.
Artikel 53

1
In geval van ontdekking op heeter daad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.

Ja dus.

Overigens, als mar beveiliger word je geen opsporingsambtenaar en gelden wat dat betreft de zelfde regels als voor de burger.

Tipje voor je opleiding ;)
pi_105581085
Top!

Morgen heb ik het korpsgesprek. Ik heb me denk ik wel goed voorbereid door veel punten door te nemen (goed/ slechte eigenschappen, motivatie, geschiktheid enz)
pi_105604856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:55 schreef swagstyle het volgende:
Top!

Morgen heb ik het korpsgesprek. Ik heb me denk ik wel goed voorbereid door veel punten door te nemen (goed/ slechte eigenschappen, motivatie, geschiktheid enz)
Vooral gewoon lekker jezelf zijn en niet te serieus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')