Ricky.quote:Last Saturday, an NBC "Saturday Night Live" skit showed presidential candidate Rick Santorum in a gay bar in the Castro neighborhood of San Francisco.
On Sunday, Santorum said the sketch was "bullying." Either he has no idea what the word "bullying" means, or he's even more callous and cruel than he has previously shown.
En Paul is de nieuwe messias die door de media via een groot complot klein gehouden wordtquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:06 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk zelf wellicht om het publiek te verwarren in hun keuze. Elk van de kanidaten behalve Ron Paul heeft iets zwarts dat niet helemaal liberaal is op zijn of haar agenda.
Ach volgens mij is het volkomen logisch dat kansloze kandidaten die niet door grote domheid veel stof doen opwaaien minder aandacht krijgen. Ik geloof niet zo in complottenquote:
Voor vermaak zorgenquote:Maar goed, die debatten zijn om te janken, Santorum, Bachman, Gingrich en Perry. Wat doen die daar eigenlijk, er komt niks fatsoenlijks uit.
Het s een beetje lang, maar het verneukt de layout niet.quote:
Maar Cain vind dan ook dat als je geen baan hebt, en geen geld, dat dit je eigen schuld is, en de grote banken en bedrijven treffen geen blaam wanneer het aankomt op de economie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:52 schreef Montov het volgende:
Het effect van het 9-9-9 'plan' van Cain.
Middeninkomens zijn duizenden dollars meer kwijt aan belastingen; miljonairs hoeven 1.3 miljoen minder te betalen. Nice.
[ afbeelding ]
Saai maar degelijk. Als er geen lijken uit de kast vallen, dan gaat hij de nominatie idd winnen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef Homey het volgende:
De allerbeste voorspeller van wie de republican nominee gaat worden is de grootste betsite van de wereld (betfair).
Dit is een veel betere voorspeller dan de straw polls.
En wat blijkt: het is vrijwel zeker dat Mitt Romney gaat winnen, bijna al het geld is op hem gezet.
Ron Paul maakt bijna geen kans (een quote van 30). Alhoewel Paul de enige kandidaat die echt consistent en gelijk heeft, is alle media-aandacht en geld op Romney gezet.
Over Mormonen gesproken, gisteren bij Colbert eigenlijk pas voor het eerst kennis gemaakt met Huntsman. Lijkt me een degelijke man, snap niet dat Romney zoveel meer populariteit geniet dan hem.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef Homey het volgende:
En wat blijkt: het is vrijwel zeker dat Mitt Romney gaat winnen,
Zélf gelijk hebben is voor politici ook totaal irrelevant...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef Homey het volgende:
Alhoewel Paul de enige kandidaat die echt consistent en gelijk heeft,
Bekendheid bij het wat grotere publiek helpt nogal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Over Mormonen gesproken, gisteren bij Colbert eigenlijk pas voor het eerst kennis gemaakt met Huntsman. Lijkt me een degelijke man, snap niet dat Romney zoveel meer populariteit geniet dan hem.
+ veel geld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:12 schreef du_ke het volgende:
Bekendheid bij het wat grotere publiek helpt nogal.
Ik durf te wedden (pun intended) dat volgens deze methode Hillary vrijwel zeker de nominatie in 2008..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef Homey het volgende:
De allerbeste voorspeller van wie de republican nominee gaat worden is de grootste betsite van de wereld (betfair).
Dit is een veel betere voorspeller dan de straw polls.
En wat blijkt: het is vrijwel zeker dat Mitt Romney gaat winnen, bijna al het geld is op hem gezet.
Ron Paul maakt bijna geen kans (een quote van 30). Alhoewel Paul de enige kandidaat die echt consistent en gelijk heeft, is alle media-aandacht en geld op Romney gezet.
Klopt, maar behalve je eigen schuld is het ook Obama's schuld zei hij vorige week.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar Cain vind dan ook dat als je geen baan hebt, en geen geld, dat dit je eigen schuld is, en de grote banken en bedrijven treffen geen blaam wanneer het aankomt op de economie.
Ik weet niet wat de quote destijds was. Een quote geeft alleen een kans weer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:38 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Ik durf te wedden (pun intended) dat volgens deze methode Hillary vrijwel zeker de nominatie in 2008..
http://www.gambling911.co(...)Caucuses-013008.htmlquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de quote destijds was. Een quote geeft alleen een kans weer.
Het tij kan snel keren idd, alhoewel Romney nu wel echt een lage quote heeft, hij is volgens de odds huizenhoog favoriet. Ron Paul is volgens de internetpolls huizenhoog favoriet, maar de denkfout die zijn fanbase maakt is dat ze dat kunnen doortrekken naar de algehele populatie maar zo werkt dat niet. De algehele populatie wordt veel meer beinvloed door de mainstream media (tv en kranten) dan internetsites. En in de mainstream media wordt Ron Paul nauwelijks genoemd, daarom is hij vrijwel kansloos. Dat geldt ook kandidaten zoals Huntsman.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
http://www.gambling911.co(...)Caucuses-013008.html
Hillary Clinton had een voorsprong in de Betting Odds tot februari 2008 (kort na Super Tuesday draaide het tij heel duidelijk voor Obama en daarna gaf die zn voorsprong niet meer uit handen)... nog altijd wel 8 maanden voor de verkiezingen, maar vergelijken met nu is het dus nog zo'n 3,5/4 maand te gaan tot dat punt..
het is niet ondenkbaar dat de kansen zouden draaien, alhoewel ik het niet waarschijnlijk vind dat nu nog een échte verrassingskandidaat op zou komen
Ik weet hoe het werkt, maar ik ben het niet eens met je conclusie. Vandaar dat ik aan Hillary refereerde. Ik had ook kunnen zeggen dat Romney 4 jaar terug in een vergelijkbare situatie zat en het niet waarmaakte. En dus denk ik dat het wel meevalt met die betrouwbaarheid. Mensen proberen wat te verdienen met wat zij denken dat een shoo-in is. Zij baseren zich daarbij voor een belangrijk deel op de polls (imo), en daarom is het alles behalve waterdicht als het al meer voorspellingswaarde heeft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Homey het volgende:
Een quote werkt anders dan een poll, omdat bij een quote het adagium opgaat: "put your money where your mouth is". Daarom is het veel betrouwbaarder dan een poll.
Dus Clinton had tussen Iowa en ST dus nog betere odds ondanks dat Obama toen al officieel de frontrunner was. De kansen draaiden m.a.w. omdat de realiteit de polls inhaalde. Dit kan volgens mij zeker weer gebeuren. Trouwens, opvallend dat Giuliani de frontrunner was en niet Romney. Tevens veelzeggend.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
http://www.gambling911.co(...)Caucuses-013008.html
Hillary Clinton had een voorsprong in de Betting Odds tot februari 2008 (kort na Super Tuesday draaide het tij heel duidelijk voor Obama en daarna gaf die zn voorsprong niet meer uit handen)... nog altijd wel 8 maanden voor de verkiezingen, maar vergelijken met nu is het dus nog zo'n 3,5/4 maand te gaan tot dat punt..
het is niet ondenkbaar dat de kansen zouden draaien, alhoewel ik het niet waarschijnlijk vind dat nu nog een échte verrassingskandidaat op zou komen
Het idee is niet per se dat internetsites meer invloed hebben dan de MSM (hoewel dat op zich een interessante discussie is, in de context van de imo tanende invloed van de MSM), het idee is dat internetactiviteit een betere weergave is van de populariteit van kandidaten dan de meeste polls en dat Paul er dus in werkelijkheid beter voor staat dan de media berichten. We zullen wel zien hoe het in Iowa gaat. Bij een goede uitslag (en een paar kandidaten die de handdoek gooien naarmate het duurt) wordt het moeilijk voor de media om hem te blijven negeren, als het laatste beetje geloofwaardigheid dat ze hebben ze lief is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Het tij kan snel keren idd, alhoewel Romney nu wel echt een lage quote heeft, hij is volgens de odds huizenhoog favoriet. Ron Paul is volgens de internetpolls huizenhoog favoriet, maar de denkfout die zijn fanbase maakt is dat ze dat kunnen doortrekken naar de algehele populatie maar zo werkt dat niet. De algehele populatie wordt veel meer beinvloed door de mainstream media (tv en kranten) dan internetsites. En in de mainstream media wordt Ron Paul nauwelijks genoemd, daarom is hij vrijwel kansloos. Dat geldt ook kandidaten zoals Huntsman.
Ik heb nog geen kandidaat gezien met louter normale ideeën.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
Stiekem wint Ron Paul natuurlijk gewoon. Simpelweg omdat de meerderheid van de Amerikanen de malle ideeen van de beste man ziet zitten.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
Stiekem wint Ron Paul natuurlijk gewoon. Simpelweg omdat de meerderheid van de Amerikanen de malle ideeen van de beste man ziet zitten.
Ongetwijfeld, maar ik speel graag op safe. En ik wens de dood van de banken. Maar daar kan ik lang op wachten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Ron Paul heeft vast ook een aantal ideeën die jij ziet zitten.
Tja die heeft iedere kandidaat alleen combineren de meeste het niet met zoveel dwaze plannen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Ron Paul heeft vast ook een aantal ideeën die jij ziet zitten.
Ik weet dat de media gemanipuleerd worden en manipulatief zijn, en ik geloof dat jij een troll bent.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:23 schreef du_ke het volgende:
Je gelooft wel heel heilig in dat complot van de media?
Gov Gary Johnson?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb nog geen kandidaat gezien met louter normale ideeën.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met de gouden standaard, die hij wilt invoeren maakt hij het de banken een stuk moeilijker. Sterker nog, met Ron Paul worden de banken eigenlijk het meest gestraft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik speel graag op safe. En ik wens de dood van de banken. Maar daar kan ik lang op wachten.
Daar straf je vooral Joe the Plumber mee.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met de gouden standaard, die hij wilt invoeren maakt hij het de banken een stuk moeilijker. Sterker nog, met Ron Paul worden de banken eigenlijk het meest gestraft.
Die man is niet wijs, geld koppelen aan wat dan ook is idiootquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met de gouden standaard, die hij wilt invoeren maakt hij het de banken een stuk moeilijker. Sterker nog, met Ron Paul worden de banken eigenlijk het meest gestraft.
Dude... lees je eens in over de jaren 30quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die man is niet wijs, geld koppelen aan wat dan ook is idioot
Als de goudprijs omhoog knalt wegens angst voor wat dan ook, dan valt de export stil en neemt de import toe, waanzin
Dat is vragen om een jaren 30 scenario
We hebben al problemen genoeg met 17 landen die een muntkoers delen met 17 economieën
ja de goudkoppeling is pas in 1937 losgelaten, Colyn was een echte domme republikeinquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dude... lees je eens in over de jaren 30
quote:De bankencrisis veroorzaakte nu echter een internationale schuldencrisis. Door acuut geldgebrek gedwongen begonnen de Amerikaanse banken de schulden op te eisen. De rentestand in de hele wereld sprong omhoog. Overal klapten de investeringen en bestedingen in elkaar. Om de eigen markt te beschermen, stelden de meeste landen hogere importheffingen in, met als gevolg dat de wereldhandel sterk kromp. In het ene na het andere land stortte de economie ineen, met massale werkloosheid en verpaupering tot gevolg, ook in Nederland en België.
Door het blijven vasthouden aan de koppeling tussen de munt en de gouden standaard bleef de depressie in Nederland lang duren ten opzichte van de rest van Europa.
Weet je ook meer dan dat? Of weet je alleen dat het goud is losgelaten? Overheden hebben goud achterwegen gelaten, omdat het moeilijker is om er schulden mee te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja de goudkoppeling is in 1937 losgelaten
nee niks daarvanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Weet je ook meer dan dat? Of weet je alleen dat het goud is losgelaten? Overheden hebben goud achterwegen gelaten, omdat het moeilijker is om er schulden mee te maken.
De reden van de grote depressie is juist de centrale bank met een falend beleid, die in 1930 is opgezet.
Eeuwen daarvoor is het gewoon goed gegaan, de centrale bank wordt opgericht en hup, 10 jaar later een depressie.quote:
nee kletspraatquote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eeuwen daarvoor is het gewoon goed gegaan, de centrale bank wordt opgericht en hup, 10 jaar later een depressie.
Bedankt voor het bevestigen van mijn gelijk:quote:
We hebben eigenlijk geen van beide per definitie gelijk, economie blijft vooral een wetenschap met verschillende meningen en niet met alleen maar feiten.quote:Een andere verklaring komt van de Oostenrijkse economische school. Theoretici van de "Oostenrijkse School" die schreven over de Grote Depressie zijn onder andere de Oostenrijkse econoom Friedrich Hayek en de Amerikaanse econoom Murray Rothbard, die America's Great Depression (1963) schreef. In hun ogen en ook die van de monetaristen, is de Federal Reserve, gecreëerd in 1913, de grote schuldige; maar in tegenstelling tot de monetaristen, stellen zij dat de hoofdoorzaak van de depressie, de expansie van het geldaanbod in de jaren twintig, heeft geleid tot een onduurzame krediet-gedreven bubbel. In deze Oostenrijkse kijk was het de inflatie van het geldaanbod dat leidde tot een onduurzame bubbel in zowel prijzen van activa (aandelen en obligaties) en kapitaalgoederen. Tegen de tijd dat de FED haar beleid aanscherpte in 1928, was het veel te laat en was, volgens de Oostenrijkers, een depressie onvermijdelijk. Volgens de Oostenrijkers was de kunstmatige ingreep in de economie een ramp voor de Depressie, en hebben de overheidsinspanningen om de economie na de crash van 1929 overeind proberen te houden het alleen maar erger gemaakt. Volgens Rothbard, vertraagde de overheidsinterventie de aanpassing van de markt en maakte dit de weg naar een volledig herstel moeilijker.
op wie zou jij dan stemmen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik speel graag op safe. En ik wens de dood van de banken. Maar daar kan ik lang op wachten.
Aha omdat ik kritisch ben over complotdenken ben ik de troll? Toch wel bijzonder hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:56 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Ik weet dat de media gemanipuleerd worden en manipulatief zijn, en ik geloof dat jij een troll bent.
Begrijp je het verschil?
Geheel off-topic maar dit is natuurlijk je reinste kolder.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 00:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eeuwen daarvoor is het gewoon goed gegaan, de centrale bank wordt opgericht en hup, 10 jaar later een depressie.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:57 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Gov Gary Johnson?iemand die als gouveneur hard z'n best doet om zoveel mogelijk voorstellen van het parlement met een veto weg te stemmen als geheel voorzien van normale ideeën bestempelen lijkt me ook wat overdreven. Verder op veel punten gewoon de standaard republikeinse praat. Voor Nederlandse begrippen is dat niet overdreven 'normaal' natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet wil branden moet je beter stoken.
Noem eens een crisis op die is veroorzaakt door de gouden standaard, voor de grote depressie?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geheel off-topic maar dit is natuurlijk je reinste kolder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |