abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102814790
quote:
Huis in de verkoop. Gaat Sylvana Simons samenwonen? Zie beelden!

door Redactie Bekendeburen.nl op september 27, 2011 met 0 Reacties in Nieuws

Sylvana Simons is, zoals bekend, teruggekeerd naar haar oude liefde Roland Kahn, de man die kortgeleden het lingerie merk Sapph overnam van Rob Heilbron. Gaat Sylvana samenwonen en heeft ze daarom haar huis te koop gezet?

Sylvana Simons heeft sinds een paar maanden haar huis te koop staan in Duivendrecht. De vraagprijs is 735.000,– euro. Je krijgt hiervoor eigenlijk twee huizen die zijn samengevoegd waardoor er een woonoppervlakte is onstaan van 300 vierkante meters. In totaal zijn er nu 10 kamers, waaronder acht slaap- en twee badkamers.

Dit alles is verdeeld over drie woonlagen. En natuurlijk ontbreekt de tuin niet. Deze ligt op het zuidwesten en is 60 vierkante meter groot. Zelf kocht Sylvana het huis in twee stappen. In oktober 2000 kocht ze het eerste huis voor een prijs van 251.848.– euro en het tweede huis in juni 2003 voor een prijs van 312.500,– euro.

Gezien het feit dat de hypotheek op het huis 755.000,– euro bedraagt, zit winst er niet meer in. Maar niet getreurd, want de vriend van Sylvana is meervoudig miljonair! Kijk hier hoe Sylvana haar huis in Duivendrecht heeft ingericht.
http://www.bekendeburen.nl/?p=1476

Doet ze goed, hypotheek staat nu al bijna 2 ton onder water. Gelukkig heeft ze wel een dure iPad en een iPhone. En laat ze zich sinds kort uitwonen door een miljonair. Kom maar op met die liedjes van 99 eurocent!
pi_102814944
Tja man uit de Quote-500 he. dan koop je je suf aan Apple, natuurlijk :+
pi_102819166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:26 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nou, dat wordt flink dalen voor woningen boven de 265 ton.

En als dit een indicatie is dat de verlaging van de overdrachtsbelasting echt tijdelijk is, dan gaat er komend jaar nog eens 4% extra van de prijs af...
Toch mooi om te zien dat al die achterlijke stimuleringsmaatregelen backfiren.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102819361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:01 schreef Hanoying het volgende:
Toch begint het er zo onderhand inderdaad erg op te lijken dat we aan de vooravond van de "fear" fase staan :D

De discourse is veel negatiever aan het worden.

Ik vind het eerlijk gezegd... ehm... nou ja.... fan.... tas... tisch... :D *O*
Het kan nog wel een beste tijd duren voor de echte koopjes langskomen maar het gaat inderdaad nu de goede kant op voor mensen die value for money willen. ^O^
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102819458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je nu volledig aflossingsvrij zit moet je dat lekker blijven zitten natuurlijk.
Je mag evengoed aflossen dus oversluiten is het domste wat je kan doen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:57:18 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102819574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:48 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Toch mooi om te zien dat al die achterlijke stimuleringsmaatregelen backfiren.
Het idiote is dat er tijdens de hype allerlei stimuleringsmaatregelen ingevoerd zijn (koopsubsidie, steeds meer lenen), waardoor de hype nog erger werd, en nu het begint te zakken dit er weer allemaal afgehaald wordt. Zo versterk je de beweging van de markt.

Als van de enorme stijgingen in de jaren 90 gebruik was gemaakt om de HRA terug te dringen + alle subsidies, dan hadden mensen nu buffers gehad, de overheid meer geld over en zaten de mensen niet zo diep in de schuld.

Maar wat is gedaan? Gezorgd dat mensen begin 2000 maximaal konden lenen voor maximaal dure huizen, en nu alles intrekken. Ben je dan mooi klaar mee. Straks hebben mensen 150K verlies op een 'normaal' huis van 300K. Daar komen ze nooit meer bovenop.
The End Times are wild
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:01:11 #157
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_102819751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar komen ze nooit meer bovenop.
3 jaar WSNP en ze zijn er vanaf.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_102820302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het idiote is dat er tijdens de hype allerlei stimuleringsmaatregelen ingevoerd zijn (koopsubsidie, steeds meer lenen), waardoor de hype nog erger werd, en nu het begint te zakken dit er weer allemaal afgehaald wordt. Zo versterk je de beweging van de markt.

Als van de enorme stijgingen in de jaren 90 gebruik was gemaakt om de HRA terug te dringen + alle subsidies, dan hadden mensen nu buffers gehad, de overheid meer geld over en zaten de mensen niet zo diep in de schuld.

Maar wat is gedaan? Gezorgd dat mensen begin 2000 maximaal konden lenen voor maximaal dure huizen, en nu alles intrekken. Ben je dan mooi klaar mee. Straks hebben mensen 150K verlies op een 'normaal' huis van 300K. Daar komen ze nooit meer bovenop.
Helemaal mee eens, maar ik bedoelde eigenlijk de maatregelen die vanaf 2009 zijn genomen om te voorkomen dat de markt instort.
Dubbele aftrek, verhoging NHG, verlagen van overdrachtsbelasting en BTW etc.

De mensen die door hun dubbele aftrek te lang hebben vastgehouden aan een te hoge prijs moeten straks helemaal met forse verliezen verkopen. Daarnaast mogen ze nog wat achterstallig onderhoud uitvoeren inmiddels. :{
Als de NHG grens terug gaat wil niemand meer als 265 betalen.
Als de overdrachtsbelasting weer naar 6% gaat zal iemand het verschil van 4% op moeten hoesten en dat zijn niet de kopers volgens mij.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:36:23 #159
43642 Bayswater
pi_102821219
Voorwaarden van banken en loonontwikkeling zijn belangrijker voor de huizenprijzen. Met maatregelen van de overheid probeert men een mindere periode te overbruggen. Als het dadelijk beter gaat kunnen de voorwaarden weer soepeler worden en de lonen weer doorstijgen. Overheidsmaatregelen worden dan weer ingetrokken.

Daarbij is het nog steeds zo dat er meer rustige verkoopfilevorming is dan verkoopdruk. Slechts weinigen moeten blijkt wel uit de geringe daling van de verkoopprijzen.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:01:05 #160
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102822400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:12 schreef fedsingularity het volgende:
Als de NHG grens terug gaat wil niemand meer als 265 betalen.
Die NHG zou juist omlaag moeten, verhoging leidt alleen maar tot hogere prijzen. Onbegrijpelijk dat mensen stonden te juichen bij die verhoging! Tenzij het verkopers zijn natuurlijk, dan begrijp ik het...
censuur :O
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:11:59 #161
43642 Bayswater
pi_102822972
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die NHG zou juist omlaag moeten, verhoging leidt alleen maar tot hogere prijzen. Onbegrijpelijk dat mensen stonden te juichen bij die verhoging! Tenzij het verkopers zijn natuurlijk, dan begrijp ik het...
Klopt, daarom ging ik ook in het segment vlak boven de nieuwe grens zoeken. Daar waren de verkopers minder blij.
Life lies a slow suicide
pi_102825569
quote:
Nou, als je van plan was een woning te kopen van 280K en je kunt dan ineens wel onder NHG een hypotheek krijgen waardoor je 0,5% minder rente betaalt (per jaar dus 0,5% van zeg 300K = 1500,- per jaar) vind ik dat niet zo onbegrijpelijk hoor.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:10:03 #163
43642 Bayswater
pi_102826017
quote:

[..]

Mag ik daar het statistisch bewijs van?
Life lies a slow suicide
pi_102839258
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Coolguy......je zegt zelf dat je inboedel tussen 10 en 20K heeft gekost. Dan heb ook jij geen kwaliteits-meubels, maar gewoon doorsnee spul van een doorsnee meubelzaak. Niks mis mee, maar doe dan niet alsof je kwaliteit koopt. Je moet zeggen "ik koop geen rotzooi (Ikea, Leen Bakker etc)

Als je kwaliteit wil kopen ben je voor een bankstel + eethoek al 20K + kwijt.

Jij vindt waarschijnlijk alles van boven Ikea niveau al kwaliteit.
ik maak voor nog geen 100 euro een tafel. Ik heb een draaibank, freestafel en al het gereedschap. Dezelfde tafel staat voor 2000 euro in de winkel. Jullie worden allemaal besodemieterd en jullie zijn er nog trots op ook dat jullie zoveel geld hebben uitgegeven aan "design" meubels. Zie hier de oorzaak van de crisis op de woningmarkt. Dom meegaan in de vaart der volkeren. Gek laten maken op verjaardagen. Een hoop geld betalen voor (design)meubeltjes gemaakt in China.

Ohja...Ik heb een tyfushekel aan klussen. Maar mijn aanrechtblad van graniet heeft mij 150 euro gekost (altijd handig als je het vak van je vader heb geleerd)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:26:29 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102839842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:06 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

ik maak voor nog geen 100 euro een tafel.
Voor 100 euro koop je amper een stuk hout...
pi_102839986
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik hout koop. Hout genoeg wat weggegooid wordt. En als ik het koop dan gewoon bij een groothandel.
pi_102840058
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor dat bedrag huur koop ik toch regelmatig 800 tot 900 kilo hout, gedroogd en gekloofd. Kun je nagaan wat een lucht er nog in die houtmarkt zit. :Y
pi_102840287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor dat bedrag huur koop ik toch regelmatig 800 tot 900 kilo hout, gedroogd en gekloofd. Kun je nagaan wat een lucht er nog in die houtmarkt zit. :Y
niet per kuub?

Het kloven doe ik zelf! Goed voor de beweging!
pi_102841699
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:44 schreef BeffJeck het volgende:
niet per kuub?
Jawel, en met een beetje zoeken op internet heb je er 2m3 voor. (dus 800 a 900 kilo)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:46:07 #170
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102842093
Met een beetje geluk heb je 30 kuub voor 150 euro, wel zelf even kappen, transporten en kloven :7

Anyway... als Jungle Jane vind ik het nog wel eens leuk om een boompje te vellen met mijn Noorse bosbijl... goede lichaamsbeweging... alles voor de slanke lijn hè... :*

Ik was even op het mutsenforum en volgens mij is zeepsop daar weer actief onder de naam janniepannie :D
Ja... zeepbel zal ze het wel even geven, aha aha :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102847369
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met een beetje geluk heb je 30 kuub voor 150 euro, wel zelf even kappen, transporten en kloven :7

Anyway... als Jungle Jane vind ik het nog wel eens leuk om een boompje te vellen met mijn Noorse bosbijl... goede lichaamsbeweging... alles voor de slanke lijn hè... :*
Dat is mooi. Kom maar brengen dan gekloofd en gedroogd, krijg je van mij 40,- per kuub. (In combinatie met het vegen van de oprit van Whuzz kom jij dan toch aardig de winter door. ^O^ )
pi_102847953
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou, als je van plan was een woning te kopen van 280K en je kunt dan ineens wel onder NHG een hypotheek krijgen waardoor je 0,5% minder rente betaalt (per jaar dus 0,5% van zeg 300K = 1500,- per jaar) vind ik dat niet zo onbegrijpelijk hoor.
De rentekorting was toch 0,2% :?
pi_102848027
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:33 schreef fedsingularity het volgende:
De rentekorting was toch 0,2% :?
Dat is minimaal, kan oplopen tot 0,7% afhankelijk van het hypotheek bedrag t.o.v. de executiewaarde, zie bv de tabel hier: http://www.hypotheekrente.nl/rente/14/20_jaar_rentevast.html#ov

Die 0,5% was dus nog een voorzichtige schatting. (Bij een 6 jaars hypotheek kom ik zelfs een verschil tegen van 1%)
pi_102848287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is minimaal, kan oplopen tot 0,7% afhankelijk van het hypotheek bedrag t.o.v. de executiewaarde, zie bv de tabel hier: http://www.hypotheekrente.nl/rente/14/20_jaar_rentevast.html#ov

Die 0,5% was dus nog een voorzichtige schatting. (Bij een 6 jaars hypotheek kom ik zelfs een verschil tegen van 1%)
Interessant. Alleen wat is de executiewaarde tegenwoordig, de woz waarde? :')
pi_102848423
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:46 schreef fedsingularity het volgende:
Interessant. Alleen wat is de executiewaarde tegenwoordig, de woz waarde? :')
Als ik het me goed herrinner is de executiewaarde 75% van de WOZ waarde. (Ervanuit gaande dat de WOZ waarde gelijk is aan de marktwaarde). Dus zonder NHG heb je dus vrijwel altijd te maken met de kolom 125% EW. En dan blijkt de NHG waarvoor je (tot je je hypotheek oversluit) eenmalig een premie van 0,55% betaalt zich al in een jaar terug te verdienen als koper zijnde. Bij verlengen van je hypotheek blijft de NHG dus wel gelden, bij oversluiten niet en moet je weer opnieuw 0.55% premie betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-10-2011 17:59:06 ]
pi_102850348
Met de :') bedoelde ik dat wat je hierboven schrijft een behoorlijke aanname is.
De woz waarde is de laatste jaren meegestegen tot bubbleprijsniveau.
Volgens mij lag de executiewaarde voorheen op 75% van de herbouw waarde, dat getal ligt imo vele malen lager als de berekening die jij voorstelt waarbij het aan de woz waarde gekoppeld is.

Het is in ieder geval zeker interessant om een hypo met NHG te nemen want de korting is best fors, zeker als je uitrekent wat het je op de gehele looptijd bespaart.

Verder denk ik dat het verhogen van de NHG niet leidt tot hogere prijzen maar dat het verlagen ervan wél leidt tot lagere prijzen, omdat banken gedwongen worden om het risico meer op waarde te schatten en daardoor zelf besluiten om minder makkelijk te financieren.
pi_102851096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:57 schreef fedsingularity het volgende:
Met de :') bedoelde ik dat wat je hierboven schrijft een behoorlijke aanname is.

Volgens mij lag de executiewaarde voorheen op 75% van de herbouw waarde, dat getal ligt imo vele malen lager als de berekening die jij voorstelt waarbij het aan de woz waarde gekoppeld is.
Nee:

Executiewaarde
De executiewaarde geeft de waarde van het huis aan wanneer het huis gedwongen verkocht moet worden. De waarde wordt meestal geschat op 80 à 85% van de vrije verkoopwaarde. De lagere waarde heeft als reden dat het moment van verkoop niet kan worden uitgekozen. De exacte executiewaarde kunt u in het taxatierapport lezen. Deze waarde speelt een belangrijke rol bij het bepalen van de maximale hypotheek.

http://www.encyclo.nl/begrip/executiewaarde

quote:
Het is in ieder geval zeker interessant om een hypo met NHG te nemen want de korting is best fors, zeker als je uitrekent wat het je op de gehele looptijd bespaart.
Yep. En dat is zelfs niet afhankelijk van een stijgende of dalende markt. Het is gewoon sowieso zeer interessant.

quote:
Verder denk ik dat het verhogen van de NHG niet leidt tot hogere prijzen maar dat het verlagen ervan wél leidt tot lagere prijzen, omdat banken gedwongen worden om het risico meer op waarde te schatten en daardoor zelf besluiten om minder makkelijk te financieren.
Voor het segment wat boven de NHG-grens valt zullen er door de hogere rente wat kopers gedwongen worden om een stapje terug te doen waardoor de spoeling wat dunner wordt en er dus minder makkelijk verkocht gaat worden. Dus het transactievolume zal teruglopen, of de prijzen daardoor ook dalen en in welke mate is een kwestie van geduld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-10-2011 19:30:01 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:29:42 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102853209
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het geeft toch te denken dat NGH zo'n 7% minder rente vraagt dan de situatie waarbij je slechts 75% van de executiewaarde leent? Blijkbaar verwachten banken ook risico als je meer dan een kwart eigen geld inbrengt, m.a.w. het risico voor de belastingbetaler is aanzienlijk groter dan ik verwacht had.
pi_102853379
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Het geeft toch te denken dat NGH zo'n 7% minder rente vraagt dan de situatie waarbij je slechts 75% van de executiewaarde leent?
7%? waar dan? Het verschil tussen NHG en 75% EW is niet zo gek hoog. Maar er is wel verschil natuurlijk.

(Of bedoel je met 7% 'minder rente' bv. een verschil tussen 5% en 4.65%? Zo ja, waarom zeg je dat dan niet gewoon?)

quote:
Blijkbaar verwachten banken ook risico als je meer dan een kwart eigen geld inbrengt, m.a.w. het risico voor de belastingbetaler is aanzienlijk groter dan ik verwacht had.
Iemand kan ook arbeidsongeschikt raken, scheiden of wat dan ook. Dus onder NHG geld uitlenen (zelfs in een stijgende markt) is voor een bank altijd beter, dat heeft weinig tot niets met de huizenmarkt te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-10-2011 20:52:40 ]
pi_102877225
Koefnoen is kut, maar items over de huizenmarkt gaan er natuurlijk altijd in hier:

"Heeft u ook appeltaart?"
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:47:35 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102882775
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:51 schreef pberends het volgende:
Koefnoen is kut, maar items over de huizenmarkt gaan er natuurlijk altijd in hier:

Briljant... alsof de makers van koefnoem hier meelezen :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102882841
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik meende inderdaad ook wat hardcore-posters van dit topic te herkennen in die 2 typetjes. Met name dat stuk over de appeltaart. _O-
pi_102883085
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook!
Lag helemaal vlak :)
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:48:13 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102885110
quote:

Toch had die mevrouw 2 kijkers. Dat is meer dan veel andere wannabee-verkopers!
The End Times are wild
pi_102885826
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:48 schreef LXIV het volgende:
Toch had die mevrouw 2 kijkers. Dat is meer dan veel andere wannabee-verkopers!
Dan kun je ook beter geen kijkers hebben. Maar gelukkig beperken de meeste wannabee-kopers zich dan ook tot woningen binnen hun budget. c_/
pi_102891759
quote:

Wanneer gaat de boot mevrouw? Naar het kookeiland :D
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:29:33 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_102946791
quote:
di 11 okt 2011, 10:15
Studenten in lege kantoorpanden
AMSTERDAM - Het nieuwe Bouwbesluit 2012 zal het makkelijker maken leegstaande kantoren in te zetten als studentenwoningen. Door het besluit wordt het aantal gemeentelijke regels verminderd.

Dat schrijft staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs) in een brief aan de Tweede Kamer, meldt AT5. Door de soepelere regelgeving wordt het makkelijker om een andere gebruiksfunctie te vinden voor de gebouwen, zoals wonen. Dat zou kunnen dienen als oplossing voor de woningnood onder studenten
.

Ja die studenten gaan er dus nooit meer uit, begin maar vast een crèche in de parkeerkelder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:31:00 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_102946832
quote:

Geen carport ???
Ik heb nog zo een winkelwagentje, met spullen, die wil hier graag onder parkeren _O- _O- _O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:02:27 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102947502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

.

Ja die studenten gaan er dus nooit meer uit, begin maar vast een crèche in de parkeerkelder
Vreemde oplossing.... Het zou toch veel logischer zijn om de bouwvergunningen voor nog meer nieuwe lege kantoren te vervangen door simpelweg bouwvergunningen voor nieuwe woningen?
Nu is er behoefte aan woningen, en een overschot aan kantoren. De oplossing waar de politiek mee komt: laten we kantoren ombouwen tot woningen, en ondertussen nieuwe kantoren bouwen! Dat kan toch veel eenvoudiger door direct woningen te bouwen?!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:49:34 #190
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_102950506
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vreemde oplossing.... Het zou toch veel logischer zijn om de bouwvergunningen voor nog meer nieuwe lege kantoren te vervangen door simpelweg bouwvergunningen voor nieuwe woningen?
Nu is er behoefte aan woningen, en een overschot aan kantoren. De oplossing waar de politiek mee komt: laten we kantoren ombouwen tot woningen, en ondertussen nieuwe kantoren bouwen! Dat kan toch veel eenvoudiger door direct woningen te bouwen?!
Lol, Remco ziet zijn droom om ooit een huis te kunnen betalen omgetoverd worden tot het kunnen kopen van een omgebouwd kantoorkrot :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102951047
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lol, Remco ziet zijn droom om ooit een huis te kunnen betalen omgetoverd worden tot het kunnen kopen van een omgebouwd kantoorkrot :D
Ik denk dat dat meer jou zieke voorstellings vermogen/ wens is, puur omdat je het anderen niet gunt.
Hoe je anders tot deze conclusie zou kunnen komen is me een raadsel
Je bent gewoon een misselijk ventje die lol beleeft aan het waanidee dat een ander zijn droom in rook opgaat.

Remco's opmerking, dat het raar is dat er nieuwe kantoren gebouwd worden, is inderdaad terecht; ik denk dat het er mee te maken heeft dat grote bedrijven graag in een nieuw gebouw willen zitten vanwege imago issues.
Dat de net geredde ING na 3 jaar gebruik te hebben gemaakt van hun nieuwe gebouw al weer gaat verkassen naar een nog nieuwer gebouw vind ik wel van de gekke... allemaal van onze belasting centjes.

[ Bericht 12% gewijzigd door Artimunor op 11-10-2011 13:19:16 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:23:25 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102951549
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:06 schreef Artimunor het volgende:
Remco's opmerking, dat het raar is dat er nieuwe kantoren gebouwd worden, is inderdaad terecht; ik denk dat het er mee te maken heeft dat grote bedrijven graag in een nieuw gebouw willen zitten vanwege imago issues.
Dat de net geredde ING na 3 jaar gebruik te hebben gemaakt van hun nieuwe gebouw al weer gaat verkassen naar een nog nieuwer gebouw vind ik wel van de gekke... allemaal van onze belasting centjes.
Ik las ook dat de vastgoedinvesteringen maar vooral "waardevast" moeten blijven. Zolang het leegstaat en ze vasthouden aan hoge (huur)prijzen, hoeven ze niet af te waarderen op vastgoed, en blijft het "vermogen" intact. Op papier tenminste...
pi_102952353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik las ook dat de vastgoedinvesteringen maar vooral "waardevast" moeten blijven. Zolang het leegstaat en ze vasthouden aan hoge (huur)prijzen, hoeven ze niet af te waarderen op vastgoed, en blijft het "vermogen" intact. Op papier tenminste...
Dat is het ook daarom wordt er ook bijna nooit iets van de huurprijs afgedaan. Je kunt huurvrijje periodes bedingen, lage servicekosten of andere fratsen maar de huurprijs moet ten allen tijde hetzelfde blijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_102955282
quote:
Ik denk dat dat meer jou zieke voorstellings vermogen/ wens is, puur omdat je het anderen niet gunt.
Je bent gewoon een misselijk ventje die lol beleeft aan het waanidee dat een ander zijn droom in rook opgaat.
Anders ga je er even serieus op in. :')
pi_102955910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Anders ga je er even serieus op in. :')
Ben benieuwd of artimunor het dan wel heel normaal vindt dat er hier mensen rondslingeren die het mensen met tophypotheken wel allemaal toe wensen. Over selectieve verontwaardiging weer eens gesproken. :D
pi_102956430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:24 schreef Basp1 het volgende:
Ben benieuwd of artimunor het dan wel heel normaal vindt dat er hier mensen rondslingeren die het mensen met tophypotheken wel allemaal toe wensen. Over selectieve verontwaardiging weer eens gesproken. :D
Dat bedoelde ik indirect ook. Hele volksstammen hier hopen dat 50% van de huizenbezitters in grote problemen komen zodat ze zelf (hopen ze) een graantje mee kunnen pikken van de ellende van anderen.

En als Whuzz dan eenzelfde soort opmerking plaatst die ongetwijfeld niet sadistisch maar sarcastisch bedoeld is begint ineens het gehuil.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:38:32 #197
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_102956476
quote:

[..]

_O- Da's wel een prachtige opmerking in een topic dat vooral gevuld wordt door mensen die heel hard hopen dat de huizenmarkt instort en dat iedereen die een hypotheek heeft finaal het schip in gaat :D

Xeno, steek die maar in je zak ;)

Edit: Oh, naja, wat iedereen boven mij dus al zei :P
Edit2: Let niet teveel op antimunor. Die is er nog een beetje ziek van dat zijn bitcointjes in waarde gekelderd zijn, nadat hij alle waarschuwingen eigenwijs had genegeerd.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:42:22 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102956627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk verschil tussen risico's die mensen bewust genomen hebben bij het aangaan van een tophypotheek, en het aan de kaart stellen van ronduit krom overheidsvergunningbeleid waarbij kantoren worden omgebouwd tot woningen, terwijl er aan de andere kant nieuwe kantoren worden neergezet.
pi_102956818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik indirect ook. Hele volksstammen hier hopen dat 50% van de huizenbezitters in grote problemen komen zodat ze zelf (hopen ze) een graantje mee kunnen pikken van de ellende van anderen.

En als Whuzz dan eenzelfde soort opmerking plaatst die ongetwijfeld niet sadistisch maar sarcastisch bedoeld is begint ineens het gehuil.
Jammer inderdaad. De discussie kon eindelijk weer een beetje normaal gevoerd worden de laatste tijd.
Dat huurders vs kopers bashen voegt niets toe.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:59:19 #200
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102957366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Pikken? Cash betalen zul je bedoelen :7

Dat de Engelsen zouden zeggen 'it's a steal' zegt veel meer over hun huizenmarktzeepbel dan de onze :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')