lol, ik ook niet, betere buurt, groter huis, betere kwaliteit, grotere tuin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is 2 klassen beter wonen? Ik heb het klassen systeem nog nooit op de funda site gezien.
Ik neem aan dat je voor het eerst in een eigen (of gehuurd) huis gaat wonen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij bedoeld met 'gelijk 100%' nee. Dat kan slaan op 'niet volledig' en in dat geval zie ik dat als dat je nog niet alle benodigde delen van je inboedel direct koopt. Als je echter bedoelde 'gelijk 100% goed' dan praat je over kwaliteit.
Welke van die 2 het is kon ik uit jouw post niet opmaken, vandaar dat ik 't vroeg.
Coolguy......je zegt zelf dat je inboedel tussen 10 en 20K heeft gekost. Dan heb ook jij geen kwaliteits-meubels, maar gewoon doorsnee spul van een doorsnee meubelzaak. Niks mis mee, maar doe dan niet alsof je kwaliteit koopt. Je moet zeggen "ik koop geen rotzooi (Ikea, Leen Bakker etc)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij bedoeld met 'gelijk 100%' nee. Dat kan slaan op 'niet volledig' en in dat geval zie ik dat als dat je nog niet alle benodigde delen van je inboedel direct koopt. Als je echter bedoelde 'gelijk 100% goed' dan praat je over kwaliteit.
Welke van die 2 het is kon ik uit jouw post niet opmaken, vandaar dat ik 't vroeg.
Dat zeg ik toch. Ik vergelijk Ikea, met wat ik heb staan, met design. Dus, ik heb dan wel geen ikea staan, wat resulteert in dat ik al tussen de 10 en 20k kwijt was. Das op zich een hoop geld. En dan heb ik echt geen bijzonder design spullen, want dan zou ik wel een veelvoud daarvan zijn kwijt geweest.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Coolguy......je zegt zelf dat je inboedel tussen 10 en 20K heeft gekost. Dan heb ook jij geen kwaliteits-meubels, maar gewoon doorsnee spul van een doorsnee meubelzaak. Niks mis mee, maar doe dan niet alsof je kwaliteit koopt. Je moet zeggen "ik koop geen rotzooi (Ikea, Leen Bakker etc)
Als je kwaliteit wil kopen ben je voor een bankstel + eethoek al 20K + kwijt.
Jij vindt waarschijnlijk alles van boven Ikea niveau al kwaliteit.
Design shit is over het algemeen idd ook bagger. 1 keer flink van bil gaan met een ranzig kipje en je bankstel dondert in elkaar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:51 schreef Basp1 het volgende:
Kwaliteit afmeten naar de naam
Ik durf zelfs te beweren dat de gemiddelde ikea kwaliteit stukken beter is als de gemiddelde kwalitiet die echte design meubelen hebben. Bij design betaal je in principe altijd een flinke bonus vanwege het zogenaamde design.
het gaat niet om de kwaliteit daarvan, maar de prijzen die je kwijt bent. Die referentie snap je toch wel?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Design shit is over het algemeen idd ook bagger. 1 keer flink van bil gaan met een ranzig kipje en je bankstel dondert in elkaar.
Die vraag speel ik door aan mijn secondanten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
het gaat niet om de kwaliteit daarvan, maar de prijzen die je kwijt bent. Die referentie snap je toch wel?
Wat je eigenlijk wil zeggen is 'ja dat snap ik wel, maar dan had ik niet bijdehand kunnen reageren'?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:57 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die vraag speel ik door aan mijn secondanten.
En dat terwijl dat hele design op zichzelf niet eens het punt was, maar het geld dat je daarvoor meer kwijt bentquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:00 schreef Jane het volgende:
Sjezus, wat een gelul over design! Jullie lijken die Viva-dozen wel!
Wat noem jij "kwaliteit"? Want ik kwam er bij m'n zoektocht wel achter dat de prijs daar bar weinig over zegt... Een eettafel van pak-'m-beet 1500 euro ziet er leuk uit, maar als ik er op leun en hem hoor kraken, terwijl de balken van het blad met hoogteverschil (!) tegen elkaar zitten, heb ik al gegeten en gedronken! Niks kwaliteit dus... Plus dat ik in een van die zaken heel snel klaar was toen de verkoper letterlijk een meter achter ons bleef lopen en tegen ons bleef praten, terwijl we samen in gesprek waren. Ronduit asociaal, dus we liepen zo naar buitenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:
Als je kwaliteit wil kopen ben je voor een bankstel + eethoek al 20K + kwijt.
Jij vindt waarschijnlijk alles van boven Ikea niveau al kwaliteit.
Ooow, jij bent er zo eentje die graag non-conformistisch wil zijn, gewoon om 'anders' te zijn? Ik bedoel, want als je ipv naar de IKEA naar meubeltoko X gaat, dan komen daar ook tig mensen die hun spullen daar kopen. Dan wil je daar toch ook niet meer kopen, volgens je eigen redenering?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:25 schreef Bayswater het volgende:
Alleen het feit dat half Nederland bij de IKEA koopt hoeft het al niet meer van mij, is net zoiets als een standaard nieuwbouw rijtjeshuis, met dakkapel uiteraard.
Versneld aflossen.quote:
Als dat de enige reden is, dure luxe die je je veroorloofd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:25 schreef Bayswater het volgende:
Alleen het feit dat half Nederland bij de IKEA koopt hoeft het al niet meer van mij, is net zoiets als een standaard nieuwbouw rijtjeshuis, met dakkapel uiteraard.
Dat doen sommige mensen ja. Maar zoiets wordt niet door overheden (HRA maximaal houden) en banken gestimuleerd. Sterker nog binnen de meeste hypotheken mag je afhankelijk van de huidige rentestand niet meer dan 10 % boetevrije per jaar versneld aflossen. Waarbij er wederom eenzijdige voorwaarden voor de consument door banken opgesteld zijn. Dus als de rente lager is mag je dus maar max 10% versneld aflossen en alles daarboven krijg je een boete erop, maar als de rente hoger is mag je wel meer dan 10% versneld aflossen maar krijg je als consument er natuurlijk geen bonus op.quote:
Dat lijkt me iets wat de overheid heel simpel zou kunnen aanpassen: versneld aflossen zou altijd boetevrij moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat doen sommige mensen ja. Maar zoiets wordt niet door overheden (HRA maximaal houden) en banken gestimuleerd. Sterker nog binnen de meeste hypotheken mag je afhankelijk van de huidige rentestand niet meer dan 10 % boetevrije per jaar versneld aflossen. Waarbij er wederom eenzijdige voorwaarden voor de consument door banken opgesteld zijn. Dus als de rente lager is mag je dus maar max 10% versneld aflossen en alles daarboven krijg je een boete erop, maar als de rente hoger is mag je wel meer dan 10% versneld aflossen maar krijg je als consument er natuurlijk geen bonus op.
Ach de overheid krijgt het niet eens voor elkaar om genationalisserde banken de medewerkers hun bonussen af te nemen. Dus ik verwacht niet dat ze zoiets wel voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat lijkt me iets wat de overheid heel simpel zou kunnen aanpassen: versneld aflossen zou altijd boetevrij moeten zijn.
Yep, dat ben ik. Ikea en Meubeltoko X kan je niet met elkaar vergelijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ooow, jij bent er zo eentje die graag non-conformistisch wil zijn, gewoon om 'anders' te zijn? Ik bedoel, want als je ipv naar de IKEA naar meubeltoko X gaat, dan komen daar ook tig mensen die hun spullen daar kopen. Dan wil je daar toch ook niet meer kopen, volgens je eigen redenering?
Wie zegt dat ik luxe koop? Zo goedkoop is Ikea niet eens, ga ik liever naar de Woonexpress. Leukere spullen, rustiger en beter/goedkoper restaurant dan Ikea.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef sorcees het volgende:
[..]
Als dat de enige reden is, dure luxe die je je veroorloofd.
Wij hebben ook veel IKEA staan, goede koekjes daar ook in dat winkeltjequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:51 schreef Hanoying het volgende:
De digitale penii worden weer eens uitgerold hoor..
Ik kom graag in de Ikea, er staat een billy boekenkast in mijn woonkamer en er hangen links en rechts planken van de ikea op steunen van de Ikea boven laminaat van de ikea.
Ikea
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |