abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102642827
quote:
Verzadigde vetten zijn sinds dit weekend een stukje duurder geworden in Denemarken. Maar werkt zo’n vettax eigenlijk?

Denemarken is het eerste land dat accijns op vet invoert. Dankzij de belasting kost een kilo verzadigd vet nu 2,15 euro meer. En dat geldt voor alle verzadigde vetten: of ze nu in koekjes of in melk zitten. De Denen hopen met de belasting te bewerkstelligen dat er minder verzadigde vetten worden gegeten. Zo moet overgewicht, maar ook hart- en vaatziekten worden tegengegaan.

Werkt het?
Hoewel de Denen de eersten zijn die de ‘vettax’ doorvoeren, is er ook in andere landen al wel over gesproken. In Nederland is er zelfs al onderzoek naar gedaan. Want voordat zo’n vettax met al het (dure) bureaucratische geneuzel dat daarbij komt kijken, kan worden doorgevoerd, is het fijn om te weten of het ook echt werkt. De universiteit van Maastricht zocht het begin dit jaar uit. En de onderzoekers moesten concluderen dat accijns op voedsel met veel calorieën echt werkt. Die conclusie baseerden ze op experimenten met Amerikaanse studenten.
Bron

Prima maatregel, mogen ze in NL ook doen.
pi_102642872
Maak je niet dik TS. :Y
pi_102642880
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef Barbarra_Strooizand het volgende:
:')
Ik ben niet gek, ik ben een rolluik!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:02:17 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102642893
Het enige resultaat is dat er meer belasting geïnd wordt. Alsof er ook minder mensen roken, autorijden, vliegen of plastic verpakkingen kopen dankzij die belastingen...
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 11:04:09 #5
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102642937
Verzadigde vetten zijn juist beter dan onverzadigde vetten, een gezond hart ligt in een bedje van verzadigd vet. Laat ze opflikkeren met hun gebetuttel. Van zonnebloemolie word je dikker dan van palm-en kokosolie.
Ze moeten lighttax introduceren (van zoetstoffen ga je vet vasthouden) en producten met glucose-fructosestroop/siroop en (gedeeltelijk) gehard vet (niet hetzelfde als vast vet trouwens) verbannen want dat zijn de echte boosdoeners.

Zo, nu ga ik nog even een doos Ossewit halen om in te frituren :9
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_102643287
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef Barbarra_Strooizand het volgende:
Passende reactie

Wacht maar af, het komt hier ook. De volgende manier voor de overheid om geld te jatten van de mensen met een 'te rechtvaardigen' smoes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_102643313
Dus ook maar een vettax op onverzadigde vetten DjKoelkast? En op zoetstoffen?
pi_102643321
Wat een onzin, je wordt niet dik van vetten, ook niet van verzadigde vetten, je wordt dik van koolhydraten. Daarom slaan light-producten nergens op: alles wat goed voor je is wordt er uitgehaald. :')
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
pi_102643405
Misschien een plan om met de opbrengsten gezonde voeding te subsidieren? Dat zou ik wel ok vinden.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 11:28:55 #10
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102643621
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:18 schreef niels0 het volgende:
Dus ook maar een vettax op onverzadigde vetten DjKoelkast? En op zoetstoffen?
Troep verbannen en voor de rest moet iedereen lekker zelf weten wat 'ie eet en hoe vet 'ie is.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:30:59 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102643680
Ik weet nog een Vistax en een Balpentax , en ik heb er straks nog wel een paar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:31:24 #12
323876 michaelmoore
pi_102643689
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:18 schreef Powerful_Wizard_IRL het volgende:
Wat een onzin, je wordt niet dik van vetten, ook niet van verzadigde vetten, je wordt dik van koolhydraten. Daarom slaan light-producten nergens op: alles wat goed voor je is wordt er uitgehaald. :')
Dat dus ^O^
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:33:50 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102643759
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:18 schreef Powerful_Wizard_IRL het volgende:
Wat een onzin, je wordt niet dik van specifieke onderdelen van voeding, maar van teveel eten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:34:32 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102643782
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat een onzin, je wordt niet dik van specifieke onderdelen van voeding, maar van teveel eten...
Wat een onzin, je wordt niet dik van teveel eten, maar van te weinig bewegen... ;)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_102643815
Is een combi, daar zijn we het dan toch wel over eens lol.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:35:27 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102643817
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:34 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Wat een onzin, je wordt niet dik van teveel eten, maar van te weinig bewegen... ;)
Eureka, volgens mij hebben we een gouden combinatie om niet te dik te worden *O* Niet te veel eten en voldoende bewegen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:37:44 #17
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102643905
quote:
11s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Eureka, volgens mij hebben we een gouden combinatie om niet te dik te worden *O* Niet te veel eten en voldoende bewegen.
Jep en nog altijd proberen massa's mensen het ene wel (minder eten) en het andere zelden (meer bewegen)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:38:17 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102643920
quote:
Maar daar wordt de schatkist niet dikker van en notoire overtreders van de 'niet teveel eten en voldoende bewegen' wet worden daar niet door aangepakt! Dus dan maar een vettax. Het is sociaal, want het raakt iedereen; ook de mensen die verstandig snacken. En het spekt (haha) de schatkist zodat obese dooreters ook geholpen kunnen blijven worden. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_102643948
quote:

[..]

Check.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 11:42:29 #20
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102644035
Ik begrijp er weer niks van. Verzadigde vetten, en dan vooral geharde vetten, zijn slecht voor de mens.
Waarom geen verbod op gebruik ervan?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:45:11 #21
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102644133
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Ik begrijp er weer niks van. Verzadigde vetten, en dan vooral geharde vetten, zijn slecht voor de mens.
Omdat dat geen geld oplevert. Net als bij tabak, alcohol etc.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:54:02 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102644438
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Het wil ook weer niet zeggen dat producten zonder deze vetten gezonder zijn.
Wat er allemaal wordt uitgehaald om dingen "light" te krijgen.

Bovendien is het een kuttax. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn zat dingen ongezond voor je die massaal worden gedaan.
Dit is meer symboolpolitiek.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:57:41 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102644549
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef Daniel1976 het volgende:
Bovendien is het een kuttax.
Dat zou pas erg zijn. Elke keer een kwartje in de zwarte doos op het nachtkasje als je weer een van bil wil gaan.

50 cent voor buitenechtelijke seks en een euro als je vreemdgaat! :P

En dan mogen homo's gratis en lesbiennes moeten dubbel betalen! ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 11:58:02 #24
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102644558
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het wil ook weer niet zeggen dat producten zonder deze vetten gezonder zijn.
Wat er allemaal wordt uitgehaald om dingen "light" te krijgen.

Bovendien is het een kuttax. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn zat dingen ongezond voor je die massaal worden gedaan.
Dit is meer symboolpolitiek.
Het gaat erom dat producten grondstoffen vervangen met geproduceerde chemische rommel om de kostprijs te drukken. Verzadigde en geharde vetten zijn van die dingen. Evenzo als kunstmatige suikers.

En nee, niet iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Ingrediënten worden op verpakkingen zo vaag mogelijk omschreven om de consument een rad voor de ogen te draaien.

De drang naar winst heeft in deze markt het ziekelijke bereikt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:00:16 #25
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_102644631
Zometeen ben je nog culinair bezig als je naar de snackbar gaat :D goede ontwikkeling ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_102644885
Achterlijke politiek daar.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102645106
doordat veel mensen te vet eten komen er meer hart- en vaatziekten voor waardoor we nu weer meer zorgpremie mogen gaan betalen, als die vettax zou helpen tegen minder vet eten wordt de zorg dus weer goedkoper
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 12:22:28 #28
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102645365
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:14 schreef pinine het volgende:
doordat veel mensen te vet eten komen er meer hart- en vaatziekten voor waardoor we nu weer meer zorgpremie mogen gaan betalen, als die vettax zou helpen tegen minder vet eten wordt de zorg dus weer goedkoper
Fransen hebben veel minder hart-en vaatziekten en die vreten zich ongans aan de boter en andere verzadigde en dierlijke vetten. Het is echt totale quatsch, net als dat hele cholesterolverhaal. Mensen die helemaal geen last hebben maar toch een te hoog gehalte, aan de pillen moeten en zich alleen maar beroerd gaan voelen.
pi_102645405
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:21 schreef niels0 het volgende:
Misschien een plan om met de opbrengsten gezonde voeding te subsidieren? Dat zou ik wel ok vinden.
Ja zo denk ik er ook over. Ik weet niet of de manier waarop de Denen het doen goed is, maar van mij mogen producten waar iedereen het wel over eens is dat er weinig gezonde voedingsstoffen in zitten, best wat duurder worden. En maak dan groente en fruit goedkoper.

Je kunt wel zeggen iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid, maar die neemt niet iedereen. Ik denk dat we allemaal wel iemand in onze omgeving kennen die de medische zorg veel geld kost omdat ze een ongezonde levensstijl hebben (de roker die regelmatig een longontsteking heeft, de persoon met obesitas die een hartkwaal en diabetes heeft en dan heb je er ook nog een paar die zelfs een uitkering krijgen omdat ze niet meer kunnen werken door hun ongezonde levensstijl).

Voorlichting helpt niet, dus ik vind het niet vreemd dat Denemarken naar andere manieren zoekt om obesitas en welvaartziektes te voorkomen.
pi_102645409
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ik weet nog een Vistax en een Balpentax , en ik heb er straks nog wel een paar
Ach, waar ik woon hebben ze al een poosje Hamburgertax, Chipstax, Overal waar zout en suiker inzit tax, Stropdassentax, Regentax, Bankentax, binnenkort 27% BTW overal op (ook levensmiddelen) plannen luxe goederentax van 35%. en misschien vergeet ik nog wel een paar.

Ohja, en het wordt gebracht om gezondheidsredenen de meeste taxen. In werkelijkheid is er geen cent aan de gezonheidzorg besteed.
pi_102645597
Slechte zaak, want vet eten is op zich niet ongezond, te veel vet eten is ongezond.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:31:34 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102645624
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het gaat erom dat producten grondstoffen vervangen met geproduceerde chemische rommel om de kostprijs te drukken. Verzadigde en geharde vetten zijn van die dingen. Evenzo als kunstmatige suikers.

En nee, niet iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Ingrediënten worden op verpakkingen zo vaag mogelijk omschreven om de consument een rad voor de ogen te draaien.

De drang naar winst heeft in deze markt het ziekelijke bereikt.
:N
De drang naar winst zit net zo goed in de light producten.
pi_102645666
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:23 schreef Lily1987 het volgende:
Voorlichting helpt niet, dus ik vind het niet vreemd dat Denemarken naar andere manieren zoekt om obesitas en welvaartziektes te voorkomen.
Grijp dan naar andere middelen want een belasting van 2,15 op een kilo verzadigd vet gaat echt niks uithalen als het gaat om gedragsverandering van de doelgroep.
pi_102645777
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:14 schreef pinine het volgende:
Vet eten is het probleem niet, sterker nog al eet ik een ons ossenwit (bleh :r ) op dan is dat niet direct ongezond. Waar het probleem zit is dat sommige mensen te veel vet eten.
pi_102645883
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:22 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Fransen hebben veel minder hart-en vaatziekten en die vreten zich ongans aan de boter en andere verzadigde en dierlijke vetten. Het is echt totale quatsch, net als dat hele cholesterolverhaal. Mensen die helemaal geen last hebben maar toch een te hoog gehalte, aan de pillen moeten en zich alleen maar beroerd gaan voelen.
Onzin, het klopt dat Fransen roomboter gebruiken bij het eten, maar dan moet je het hele verhaal erbij vertellen. Fransen eten zeer gevarieerd, en ook heel veel mager voedsel. Ze gebruiken enkel boter in gerechten als coq au vin, maar voor de rest juist alleen maar olijfolie. Verder eten ze veel salades en groenten, veel meer dan in Nederland. Daarnaast is het glaasje wijn bij het eten juist weer een middel tegen hart en vaat ziekten.

Nederlanders daarentegen bakken of frituren in verhouding enorm veel in verzadigde vetten, moeten elke maaltijd een stukkie vlees hebben, het liefst rood of verwerkt. Drinken er bier bij en eten graag bij de Mac of whatever.

Vettax is geen onzin, of althans het is netzoveel onzin als tabaktax en alcoholtax.

Wat mij betreft mogen we ook een ander systeem invoeren; als blijkt dat iemand in een ziekenhuis komt en die heeft het er zelf naar gemaakt (coma zuipen, dik zijn door ongezond voedsel of sigarettengebruik) dan 10 keer zoveel laten betalen dan mensen die wel een effort doen.

Ik ben chronisch ziek (diabeet) en betaal me blauw aan zorgkosten (die maak ik ook, dus dat is tot daaraantoe) maar leef supergezond. Desalniettemin ben ik een zogenaamd risico (wetenschappelijk aangetoond van niet, maar daar kijken verzekeraars niet naar) dus betaal ik voor mijn levensverzekering die ik verplicht ben geweest aan te schaffen voor mijn hypotheek 50 euro per maand meer. Dit komt neer op 20.000 euro extra hypotheek omdat ik een ziekte heb die geen invloed heeft op mijn levensduur waar ik zelf niets aan kan doen.

De buurman mag zich echter kapot zuipen en roken hoeft dit niet te betalen... Daar mogen ze eens wat aan doen!
pi_102645918
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vet eten is het probleem niet, sterker nog al eet ik een ons ossenwit (bleh :r ) op dan is dat niet direct ongezond. Waar het probleem zit is dat sommige mensen te veel vet eten.
natuurlijk ;) , alleen niet sommige mensen maar veel mensen, kijk maar eens om je heen
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:29:16 #37
246373 Idler
Simplicity!
pi_102654903
Je wordt dik van te veel met je luie reet op de bank te zitten, misschien is een bankentax een beter idee.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_102657877
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
Verzadigde vetten zijn juist beter dan onverzadigde vetten, een gezond hart ligt in een bedje van verzadigd vet. Laat ze opflikkeren met hun gebetuttel. Van zonnebloemolie word je dikker dan van palm-en kokosolie.
Ze moeten lighttax introduceren (van zoetstoffen ga je vet vasthouden) en producten met glucose-fructosestroop/siroop en (gedeeltelijk) gehard vet (niet hetzelfde als vast vet trouwens) verbannen want dat zijn de echte boosdoeners.

Zo, nu ga ik nog even een doos Ossewit halen om in te frituren :9
Is het niet juist andersom? Onverzadigd beter dan verzadigd?
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 19:29:36 #39
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102659240
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:00 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Is het niet juist andersom? Onverzadigd beter dan verzadigd?
Dat proberen ze je wijs te maken, maar het is niet waar.
Onverzadigd blijft in je lichaam hangen, verzadigd wordt omgezet in energie en geeft je langer een verzadigd gevoel. Hierdoor eet je minder en dus blijf je er gezonder bij.
Alles met mate natuurlijk, maar bijvoorbeeld frituen in zonnebloemolie is wel zo slecht, beter neem je palmolie, kokosolie of ossewit (rundervet).
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:35:44 #40
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102659581
Veel vet is slecht, je kunt beter iets met meer koolhydraten nemen dan iets met meer vet. Maar buiten dat, gwn bewegen, spieren kweken en je kunt alles eten zonder dik te worden :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:51:43 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102660523
Volledige onzin deze maatregel, je hebt verzadigde en onverzadigde vetten nodig. Als ze iets zouden moeten aanpakken is het kunstmatig gehard vet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 20:00:42 #42
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102661045
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Volledige onzin deze maatregel, je hebt verzadigde en onverzadigde vetten nodig. Als ze iets zouden moeten aanpakken is het kunstmatig gehard vet.
_O_
Ze zijn in GB en Duitsland goed bezig. Hier zie je het nog helemaal niet op de verpakkingen staan (ongehard)
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:08:40 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102661520
Nou, Thieme is alweer op een idee gebracht...

quote:
Partij voor de Dieren broedt op 'vleestaks'

DEN HAAG - Denemarken heeft een belasting op vet voedsel en als het aan Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren ligt, krijgt Nederland een 'vleestaks'. Ze wil dat op vlees en wellicht alle dierlijke eiwitten het btw-tarief van 19 procent gaat gelden.

„Daar is draagvlak voor. Onderzoek geeft aan dat twee derde van de Nederlanders vindt dat vlees een luxeproduct is”, stelde de fractievoorzitter van de PvdD maandag. Voor de zomervakantie zou het wetsvoorstel, waarover ze nu druk in overleg is met andere partijen, er kunnen liggen.

De discussie over een 'vleestaks' is niet nieuw. In 2007 keerde een Kamermeerderheid zich nog tegen het plan waarmee Milieudefensie de veehouderij minder milieubelastend wilde maken. Dat plan voorzag in een heffing op niet-duurzaam geproduceerd vlees.

Thieme omarmde het voorstel wel en wil het verder uitwerken. Liefst in overleg met andere partijen als bijvoorbeeld D66, dat onlangs pleitte voor een taks op de 'kiloknaller'. „Maar zo niet, dan doe ik het alleen. De bezwaren van zo'n heffing zullen wel gelijk naar voren worden gebracht. Hoe doe je het bijvoorbeeld met samengestelde producten? Maar dat komt later, ik wil eerst kijken wat wel kan.”

De voorvrouw van de PvdD heeft de smaak te pakken sinds een Kamermeerderheid haar voorstel steunde om het onverdoofd - ritueel - slachten te verbieden. „Toen ik daar in 2008 aan begon, geloofde ook niemand dat het kon lukken. En nu ligt het dus wel mooi in de Eerste Kamer.”

Marianne Thieme blikte maandag vooruit bij de presentatie van het parlementair jaarverslag van de PvdD-fracties in Eerste en Tweede Kamer. Ze kondigde tevens aan met PvdA-Kamerlid Kadija Arib te werken aan een wetsvoorstel om het preventief gebruik van antibiotica in de veehouderij te verbieden. De twee hebben er weinig vertrouwen in dat het kabinetsplan om het antibioticagebruik de komende jaren sterk terug te dringen, slaagt „Ik hoor de sector morren dat dit echt niet zomaar kan, dus ons voorstel is hard nodig.”
Telegraaf
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:19:10 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102662058
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef zatoichi het volgende:

Onzin, het klopt dat Fransen roomboter gebruiken bij het eten, maar dan moet je het hele verhaal erbij vertellen. Fransen eten zeer gevarieerd, en ook heel veel mager voedsel. Ze gebruiken enkel boter in gerechten als coq au vin, maar voor de rest juist alleen maar olijfolie. Verder eten ze veel salades en groenten, veel meer dan in Nederland. Daarnaast is het glaasje wijn bij het eten juist weer een middel tegen hart en vaat ziekten.
Olijfolie is niet gezonder dan een laag roomboter op je snee brood. En alcohol (met mate) in het algemeen is goed tegen hart en vaatziekten, en ja, vooral bier.

quote:
Vettax is geen onzin, of althans het is netzoveel onzin als tabaktax en alcoholtax.
Wijn zie jij als gezond maar daar moet dan wel tax op?

quote:
Wat mij betreft mogen we ook een ander systeem invoeren; als blijkt dat iemand in een ziekenhuis komt en die heeft het er zelf naar gemaakt (coma zuipen, dik zijn door ongezond voedsel of sigarettengebruik) dan 10 keer zoveel laten betalen dan mensen die wel een effort doen.

Ik ben chronisch ziek (diabeet) en betaal me blauw aan zorgkosten (die maak ik ook, dus dat is tot daaraantoe) maar leef supergezond. Desalniettemin ben ik een zogenaamd risico (wetenschappelijk aangetoond van niet, maar daar kijken verzekeraars niet naar) dus betaal ik voor mijn levensverzekering die ik verplicht ben geweest aan te schaffen voor mijn hypotheek 50 euro per maand meer. Dit komt neer op 20.000 euro extra hypotheek omdat ik een ziekte heb die geen invloed heeft op mijn levensduur waar ik zelf niets aan kan doen.
Daarom zijn de zorgkosten ook netjes verdeeld over iedereen, want jij neemt stukken meer zorg af dan mij.

quote:
De buurman mag zich echter kapot zuipen en roken hoeft dit niet te betalen... Daar mogen ze eens wat aan doen!
En de andere buurman sport zich een ongeluk en breekt om de zoveel tijd wat, hoe had je eea in gedachten dan?
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:39:08 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663121
Belast liever dikke mensen!
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:42:19 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663322
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Olijfolie is niet gezonder dan een laag roomboter op je snee brood. En alcohol (met mate) in het algemeen is goed tegen hart en vaatziekten, en ja, vooral bier.

[..]

Wijn zie jij als gezond maar daar moet dan wel tax op?

[..]

Daarom zijn de zorgkosten ook netjes verdeeld over iedereen, want jij neemt stukken meer zorg af dan mij.

[..]

En de andere buurman sport zich een ongeluk en breekt om de zoveel tijd wat, hoe had je eea in gedachten dan?
Dat hoor ik wel vaker.. Maar toch zie ik dat nooit
(ik doe aan motorsport, mountainbike, snowboarden, bmx-en en wielrennen.. waar zijn al die sportongevallen? Dat zijn de mensen die nooit sporten en dan een weekje willen skieen :N ).
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:43:07 #47
45206 Pietverdriet
pi_102663364
quote:
6s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
Belast liever dikke mensen!
Dikke mensen zijn goedkoper voor zorgverzekeraars en pensioenverzekeraars, waarom zou je die extra moeten belasten? Ze gaan eerder dood, de mensen die gezond leven worden oud en moeten decennialang voorzien worden van verzorgingen en pensioenen.
Ik zou liever een extra belasting op domheid zien
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:46:22 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663536
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dikke mensen zijn goedkoper voor zorgverzekeraars en pensioenverzekeraars, waarom zou je die extra moeten belasten? Ze gaan eerder dood, de mensen die gezond leven worden oud en moeten decennialang voorzien worden van verzorgingen en pensioenen.
Ik zou liever een extra belasting op domheid zien
Omdat er zat dikke lelijke mensen zijn, makkelijke inkomstenbron! Als ze minder geld over houden gaan ze nog eerder dood.
Win win dus!

Belasting op domheid kun je vergeten, het moet immers de kamers nog door en die zullen geen trek hebben om hun macht af te staan..

Mijn zuster maakt in een maand meer zorgkosten dan mijn oma ooit per jaar maakte
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:47:39 #49
45206 Pietverdriet
pi_102663617
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Omdat er zat dikke lelijke mensen zijn, makkelijke inkomstenbron! Als ze minder geld over houden gaan ze nog eerder dood.
Win win dus!

Mijn zuster maakt in een maand meer zorgkosten dan mijn oma ooit per jaar maakte
Ik ben ervoor sporters zwaar te belasten, puur omdat het zulke irritante eikels zijn
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:50:36 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663802
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben ervoor sporters zwaar te belasten, puur omdat het zulke irritante eikels zijn
Ben je nu gewoon boos omdat ik dikkertjes wil belasten?
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:53:40 #51
45206 Pietverdriet
pi_102663987
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee, ik spiegel je stompzinnige de anderen moeten betalen redenatie
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:15:24 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102665305
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel vaker.. Maar toch zie ik dat nooit
(ik doe aan motorsport, mountainbike, snowboarden, bmx-en en wielrennen.. waar zijn al die sportongevallen? Dat zijn de mensen die nooit sporten en dan een weekje willen skieen :N ).
Het gaat ook niet om een paar uitzonderingen, maar meer om de zondagscompetitie van Schubbekutteveen ed. Neemt niet weg dat als je sport een groter risico op blessures hebt.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:22:24 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102665749
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik spiegel je stompzinnige de anderen moeten betalen redenatie
Dat is heel passend... Mijn dokter kent mij nieteens, dus als jij wilt betalen graag, ik heb namelijk geen idee waar al dat geld van mij heen gaat _O-
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:23:29 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102665814
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om een paar uitzonderingen, maar meer om de zondagscompetitie van Schubbekutteveen ed. Neemt niet weg dat als je sport een groter risico op blessures hebt.
Laat het duidelijk zijn dat dat juist ook geen sporters zijn, maar niet sporters die een uurtje willen uitsloven en hun kunnen te boven gaan..
Dan is het gebrek aan sport(conditie) de oorzaak, niet het sporten.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:35:40 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102666619
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:23 schreef Life2.0 het volgende:

Laat het duidelijk zijn dat dat juist ook geen sporters zijn, maar niet sporters die een uurtje willen uitsloven en hun kunnen te boven gaan..
Dan is het gebrek aan sport(conditie) de oorzaak, niet het sporten.
Tussen een individuele sport en een teamsport zit ook nog een verschil. Je kunt nog zo'n goede voetballer zijn maar als je onderuit geharkt wordt door Willem met zijn loopvermogen dan heb je pech en een blessure.

En laat de zondagscompetitie nou net de sport zijn waar driekwart Nederland aan doet.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:43:19 #56
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102667051
ja dus, dan wordt een patatje maar een paar eurocent duurder. Ja dat gaat helpen :')

is gewoon bukken voor de illuminati new world order die de landen bij de keel hebben via schuld.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:45:27 #57
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102667172
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tussen een individuele sport en een teamsport zit ook nog een verschil. Je kunt nog zo'n goede voetballer zijn maar als je onderuit geharkt wordt door Willem met zijn loopvermogen dan heb je pech en een blessure.

En laat de zondagscompetitie nou net de sport zijn waar driekwart Nederland aan doet.
Als je met vallen als iets breekt moet je toch iets aan je conditie doen.. en valtechiek
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:48:29 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102667382
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als je met vallen als iets breekt moet je toch iets aan je conditie doen.. en valtechiek
Laat verder ook maar... Tegen zoveel domheid kan ik niet op.
pi_102676338
Veel verschillende meningen zeg. Wat met vleestax? Ben ik ook voorstander van. Immers, het is slecht voor het milieu om vlees te eten.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:32:21 #60
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102676670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 04:00 schreef niels0 het volgende:
Veel verschillende meningen zeg. Wat met vleestax? Ben ik ook voorstander van. Immers, het is slecht voor het milieu om vlees te eten.
Ja zelfs in de prehistorie was er al global warming dankzij die verdomde carnivoren. :(

Stelletje milieuvervuilers! :(
👾
pi_102676683
quote:

[..]

Haha Piet is een chagrijnig dik varken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:57:05 #62
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_102676878
De maatregel is BESPOTTELIJK!

Ze moeten light producten belasten. Alles waar aspartaam in zit belasten. Dat is de dikmaker.

Nu suiker belast wordt gaat men 'massaal' over op de licht producten. De gezondheid van menigeen zal drastisch achteruitgaan. Meer suikerpatiënten, meer obesitas, meer migraine, meer hoofdpijnaanvallen.

Bourgondisch leven maakt je niet dik.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_102676988
quote:
Dat is een hele andere grondslag, heeft hier niks mee te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102677440
Ik ben benieuwd hoeveel extra sterfgevallen deze maatregel op termijn nou weer gaat opleveren... Verzadigd vet is essentieel voor een goede gezondheid: het zorgt voor een toename van het "goede" HDL Cholesterol, een verbetering van de verhouding tussen de goede en slechte vormen van (het "slechte)" LDL cholesterol en een afname van triglyceriden. Verrassend genoeg zorgt de consumptie van koolhydraten voor een toename van de slechte vorm van LDL. Een gezonde voeding bestaat dan ook voor een belangrijk deel uit vetten (zowel verzadigd als onverzadigd): zeker 50% van de totale energie-inname. Daarna eiwitten (procent of 30-35) en de rest koolhydraten (vooral uit groenten, kleine beetjes uit fruit, liever zo min mogelijk uit granen en zetmeel). Daarmee bereik je een stabiel bloedsuikerniveau wat weer helpt om overgewicht, diabetes en hart- en vaatziekten te voorkomen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:58:05 #65
3542 Gia
User under construction
pi_102677635
Eerst maken ze gezonde voeding duurder dan ongezonde voeding, om vervolgens die ongezonde voeding weer duurder te maken dan die gezonde voeding om gezonde voeding te stimuleren!!

Ben er voorstander van dat vet voer duurder is dan gezonder voer, maar maak dat laatste dan gewoon goedkoper, want het is gewoon hardklappend duur.
pi_102677803
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 07:57 schreef Lambiekje het volgende:

Alles waar aspartaam in zit belasten. Dat is de dikmaker.
Aspartaam heeft anders de calorische waarde van een steen, hoor... :')
pi_102677828
Van de vetten is voornamelijk transvet schadelijk. En natuurlijk te veel eten tegenover te weinig bewegen, maar aan dit laatste zal een vettax amper wat veranderen. Voedsel is met vettax nog steeds goedkoop genoeg om veel meer van de kopen dan je eigenlijk nodig hebt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102677831
Aspartaam is een gevaarlijk goedje.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:26:54 #69
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102681352
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:06 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Aspartaam heeft anders de calorische waarde van een steen, hoor... :')
Maar het heeft, zoals alle chemischie middelen, bijwerkingen. Een daarvan is het vasthouden van vet, een ander is dat je er meer honger van krijgt (omdat je bloedsuikerspiegel daalt).
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:55:32 #70
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_102682255
quote:
Het is ook slecht voor het milieu om graan te eten. Moeten heel wat boompjes het veld voor ruimen, om de bevolking van voedsel te voorzien.

De enige echte oplossing is gewoon de éénkindpolitiek van China. Maarja...
pi_102685890
Waarom zijn er mensen die voor nog meer belastingen zijn???? :D Stuitend! :N
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:54:06 #72
45206 Pietverdriet
pi_102686072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:49 schreef Big-Ern het volgende:
Waarom zijn er mensen die voor nog meer belastingen zijn???? :D Stuitend! :N
Ze zijn voor meer belastingen voor andere mensen, de dikken, de rokers, de rijken, de automobilisten, omdat ze zelf niet tot zo een groep behoren en hun afgunst ten opzichten van de anderen zo vorm gegeven kan worden.
pi_102686206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn voor meer belastingen voor andere mensen, de dikken, de rokers, de rijken, de automobilisten, omdat ze zelf niet tot zo een groep behoren en hun afgunst ten opzichten van de anderen zo vorm gegeven kan worden.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:03:03 #74
45206 Pietverdriet
pi_102686402
Het trieste is dat de politiek het volksmennen nog steeds gebruikt om aanhang te scharen, het zijn de anderen, hullie, de dikken, de rokers, de rijken, die moeten betalen, die zijn schuld, de joden, de zigeuners, de buitenlanders, de islam.
pi_102687099
quote:

[..]

Nee omdat je een hypocriet bent. als je zo begaan bent met de kosten moet je de gezond levende mensen pakken, onder het mom de vervuiler betaalt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:01:02 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102688626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Afgunst naar dikke mensen? _O-

Je snapt dat een algemene vettax veul meer effect heeft dan een dikkiestax? Maar waarschijnlijk ben je nog opgeworden omdat ik je dik noemde :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:18:49 #77
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_102712350
Voordeel is dat McDonalds ook hard geraakt wordt. :P
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 07:54:20 #78
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_102722530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is ook slecht voor het milieu om graan te eten. Moeten heel wat boompjes het veld voor ruimen, om de bevolking van voedsel te voorzien.
Nee dat is voor biobrandstof.

quote:
vertel dat de ggggristelijke viezeriken maar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_102722546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
waarom is dat een voordeel? :?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_102723570
Wen er maar aan mensen, zometeen naast de vettax ook een tax op risicovolle sporten en verhoogde zorgpremie bij ongewenst gedrag (veel eten/gevaarlijke activiteiten/vaak sporten)

We moeten allen zo efficient mogelijk leven in deze ziekmakende samenleving.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:35:16 #81
45206 Pietverdriet
pi_102724242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Een werkgever die veel laagopgeleide mensen van een baan voorziet, ja, die moet natuurlijk worden aangepakt volgens zeikers als jij
pi_102725365
Gezond(er) en dus langer leven, das ist ein Befehl! Wat interesseert het ons dat al die 80- en 90-jarigen in hun bejaardenhuizen klauwen vol geld kosten? Dan gooien we toch gewoon de ziekenfondspremie honderd euro per maand omhoog?!?!?!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102725433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het trieste is dat de politiek het volksmennen nog steeds gebruikt om aanhang te scharen, het zijn de anderen, hullie, de dikken, de rokers, de rijken, die moeten betalen, die zijn schuld, de joden, de zigeuners, de buitenlanders, de islam.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. De politiek zoekt in deze zaak gewoon een zondebok die door een aantal groepen gehaat wordt (de dikkerds in dit geval) om weer een belastingverhoging door de strot te schuiven en het volk accepteert het ook nog :')
pi_102725578
vettax, verpakkingstax, accijnzen... Het gaat helemaal niet om de volksgezondheid, die is al verkocht aan particuliere verzekeraars, maar gewoon om geld vangen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:21:46 #85
45206 Pietverdriet
pi_102725645
quote:

Vertel, waar is die politiek een succes?
pi_102726583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
vettax, verpakkingstax, accijnzen... Het gaat helemaal niet om de volksgezondheid, die is al verkocht aan particuliere verzekeraars, maar gewoon om geld vangen.
Dat is iets te kort door de bocht. Ook het effect op de volksgezondheid gaat immers om geld. De verzekeraars en de rest van de industrie ondersteunen dit soort plannen omdat ze hoogbejaardheid stimuleren, en dat is de kip met de gouden eieren.
pi_102728189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Afgunst naar dikke mensen? _O-

Je snapt dat een algemene vettax veul meer effect heeft dan een dikkiestax? Maar waarschijnlijk ben je nog opgeworden omdat ik je dik noemde :')
Blijf ik het vreemd vinden dat jij het leven nog weer duurder wilt maken. Dan zou je het verschil moeten compenseren door gezond eten goedkoper te maken, alleen dan zou ik het me er nog iets bij voor kunnen stellen.
pi_102731049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is iets te kort door de bocht. Ook het effect op de volksgezondheid gaat immers om geld. De verzekeraars en de rest van de industrie ondersteunen dit soort plannen omdat ze hoogbejaardheid stimuleren, en dat is de kip met de gouden eieren.
Ik zou juist zeggen dat hoogbejaardheid veel geld kost. En volgens mij kan de regering de volksgezondheid niet zo veel schelen. De verzekeraars mss. wel, voor zover ze daar profijt uit trekken, maar die leggen geen belastingen op. Daarbij schijn je van teveel koolhydraten veel sneller dik te worden dan van vet eten en die campagne in de jaren 70 om maar veel melk te drinken omdat dat zo gezond zou zijn was ook al verlakkerij. Ergo: het is weer een melkkoetje.
Of het te kort door de bocht is, weet ik niet maar ik ben iig. wel cynisch geworden.
pi_102731368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zou juist zeggen dat hoogbejaardheid veel geld kost. En volgens mij kan de regering de volksgezondheid niet zo veel schelen. De verzekeraars mss. wel, voor zover ze daar profijt uit trekken, maar die leggen geen belastingen op.
Maar die lobby-en wel, zogenaamd om de kosten te drukken, maar dat is op korte termijn een beetje. De kosten op langere termijn, ach ja, die moet de staat toch wel opleggen aan de bevolking. Binnenkort waarschijnlijk stoppen met vet eten cursussen bij verzekeraars.

quote:
Daarbij schijn je van teveel koolhydraten veel sneller dik te worden dan van vet eten en die campagne in de jaren 70 om maar veel melk te drinken omdat dat zo gezond zou zijn was ook al verlakkerij. Ergo: het is weer een melkkoetje.
Of het te kort door de bocht is, weet ik niet maar ik ben iig. wel cynisch geworden.
Terecht, maar ik ben nog cynischer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:27:23 #90
45206 Pietverdriet
pi_102731789
Er is geen gezond of ongezond eten (even afgezien van kunstmatig geharde vetten). Sla is niet gezond als je alleen maar sla eet. Er is enkel ongezonde levensstijl. Veel Kcal en te weinig beweging zorgt voor overgewicht, maar dan nog is overgewicht nog niet zo ongezond als ondervoeding.
Vet is niet ongezond, vet maakt ook niet dik, dierlijke vetten zorgen er niet voor dat je snel een hartinfarct krijgt, de zogenaamde Franse Paradox bewijst dit.
En dan nog is het niet aan de overheid om zich daar mee te in te mengen, en al helemaal niet via het fiscale stelsel.
Overheid moet zijn eigen shit maar eens gaan regelen, daar zijn ze namelijk al slecht genoeg in.
Stel Nanny overheid kan *vingerknip* alles even regelen, we houden allemaal op met roken, drinken een a twee glazen wijn hooguit per dag en bewegen voldoende, eten matig en gevarieerd met regelmatig een vet visje, snoepen nauwelijks nog en niemand heeft nog overgewicht.

Wat dan?
De levensverwachting zou toe moeten nemen zeggen de statistici. En dan wat? De kosten van het toch al hopeloos duurder wordende pensioenstelsel exploderen, de zorgkosten gaan daarna ook nog eens omhoog omdat in plaats van een snel en pijnlijk hartinfarct en einde oefening wordt iedereen een jarenlang in zijn broek plassende wegkwijnende kwijlende bejaarde, die A veel kost aan pensioen en B veel kost in onderhoud.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:51:20 #91
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_103057946
Kijk de documentaire 'Fat Head' eens. Een vettax is pure onzin.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:07:46 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103061589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is geen gezond of ongezond eten (even afgezien van kunstmatig geharde vetten). Sla is niet gezond als je alleen maar sla eet. Er is enkel ongezonde levensstijl. Veel Kcal en te weinig beweging zorgt voor overgewicht, maar dan nog is overgewicht nog niet zo ongezond als ondervoeding.

Dat is een oud cliché en niet volledig. Er bestaan wel degelijk slechte voedsel soorten waar je lichaam moeite mee heeft om die te verwerken. Wat weer resulteert in een minder functionerend lichaam. Jezelf dan rot-sporten is alleen maar extra vermoeiend.

Vettax is als de overheid van gekkigheid niet meer weet wat voor belastingen zij nog kunnen invoeren volgens mij.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:18:27 #93
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103078921
Deze maatregel zou best eens ervoor kunnen zorgen dat ongezonde vetten worden ontzien en producten de markt uit worden gewerkt. En de markt gestimuleerd wordt gezonde producten te maken.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_103108133
quote:

[..]

Hier zijn al discussies over geweest op Fok. Ik ben het niet met je eens.
Het komt er eigenlijk op neer dat je voor een kilogram vlees veel meer landbouwgrond nodig hebt dan voor een kilogram graan.
Verder, die eenkindspolitiek in China heeft er voor gezorgt dat er meer mannen dan vrouwen zijn daar. Omdat jongetjes meer waard zijn daar wordt een meisjesbaby de nek omgedraait. Niet echt wenselijk naar mijn idee.
pi_103113163
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:55:51 #96
45206 Pietverdriet
pi_103113188
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:54 schreef nz1900 het volgende:
Onzin, je wordt dik van te veel eten en te weinig bewegen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:21:54 #97
323876 michaelmoore
pi_103115422
quote:

[..]

Er is zo gruwelijk veel landbouwgrond die helemaal niet, of zeer slecht benut wordt
De aarde kan wel 1000 keer zoveel graan produceren als nu
ga maar eens in Italië of Oekraïne kijken
velden vol met koolzaad of kale gond of olijfbomen die niet geplukt worden, en dat op grond die beter is dan welke grond ook in Nederland

En in Nederland koopt de overheid de beste landbouwgrond op om er Poolse paarden en wilde hekgeiten op te laten lopen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:24:31 #98
45206 Pietverdriet
pi_103115501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is zo gruwelijk veel landbouwgrond die helemaal niet, of zeer slecht benut wordt
De aarde kan wel 1000 keer zoveel graan produceren als nu
ga maar eens in Italië of Oekraïne kijken
velden vol met koolzaad of olijfbomen die niet geplukt worden, en dat op grond die beter is dan welke grond ook in Nederland
Als veel meer voedsel gaat produceren komen er nog meer mensen, een behoud van ellende spiraal.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:31:26 #99
323876 michaelmoore
pi_103115729
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als veel meer voedsel gaat produceren komen er nog meer mensen, een behoud van ellende spiraal.
nou die relatie zie ik niet, eerder een tegengestelde relatie
Hoe meer welvaart, hoe minder kinderen

een beperking van de graanproductie ligt niet in de hoeveelheid grond maar in de hoeveelheid water op de juiste plek in de juiste hoeveelheid
Met voldoende water kun je zelfs in woestijnen en steppen graan produceren

Met de juiste techniek is de voedselproductie oneindig

Een voorbeeld van Groei en Graan in woestijnen is Israël
http://en.wikipedia.org/wiki/Agriculture_in_Israel

quote:
Crops

Due to the diversity of the land and climate across the country, Israel is able to grow a wide range of crops. Field crops grown in the country include wheat, sorghum and corn. On 215,000 hectares of land, these sorts of crops are grown, 156,000 hectares of which are winter crops.[6]

Fruit and vegetables grown include citrus, avocados, kiwifruit, guavas and mangoes from orchards located on the Mediterranean coastal plain.[2] Tomatoes, cucumbers, peppers and zucchini are grown commonly throughout the country, whilst melons are grown during winters months in the valleys.[2] Subtropical areas in the country produce bananas and dates, whilst in the northern hills apples, pears and cherries are grown.[2] Furthermore, grape vineyards are found across the country, as the country's wine industry has developed to become a world-player.[2]

In 1997, $107 million worth of cotton was grown in Israel with most of this sold in advance on the futures market. The crop is grown on 28,570 hectares of land, all of which is drip irrigated. 5.5 tons per hectare of raw cotton is averaged for the Acala crop whilst the Pima crop averages 5 tons per hectare, which are yields amongst the highest in the world.[6]
pi_103116875

Pietverdriet,

Ga even googlen op overgewicht en insuline, misschien begrijp je het dan.
pi_103199795
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over onzin gesproken....

Het is absoluut niet zo simpel als calorieen in = calorieen uit.

Kijk deze presentatie maar 'ns (5 delen): daarin wordt het allemaal erg duidelijk uitgelegd.

Als die 5 delen (ongeveer drie kwartier) je teveel tijd is, kijk dan in ieder geval in deel 4 vanaf ongeveer 3 minuten:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')