abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102642827
quote:
Verzadigde vetten zijn sinds dit weekend een stukje duurder geworden in Denemarken. Maar werkt zo’n vettax eigenlijk?

Denemarken is het eerste land dat accijns op vet invoert. Dankzij de belasting kost een kilo verzadigd vet nu 2,15 euro meer. En dat geldt voor alle verzadigde vetten: of ze nu in koekjes of in melk zitten. De Denen hopen met de belasting te bewerkstelligen dat er minder verzadigde vetten worden gegeten. Zo moet overgewicht, maar ook hart- en vaatziekten worden tegengegaan.

Werkt het?
Hoewel de Denen de eersten zijn die de ‘vettax’ doorvoeren, is er ook in andere landen al wel over gesproken. In Nederland is er zelfs al onderzoek naar gedaan. Want voordat zo’n vettax met al het (dure) bureaucratische geneuzel dat daarbij komt kijken, kan worden doorgevoerd, is het fijn om te weten of het ook echt werkt. De universiteit van Maastricht zocht het begin dit jaar uit. En de onderzoekers moesten concluderen dat accijns op voedsel met veel calorieën echt werkt. Die conclusie baseerden ze op experimenten met Amerikaanse studenten.
Bron

Prima maatregel, mogen ze in NL ook doen.
pi_102642872
Maak je niet dik TS. :Y
pi_102642880
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef Barbarra_Strooizand het volgende:
:')
Ik ben niet gek, ik ben een rolluik!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:02:17 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102642893
Het enige resultaat is dat er meer belasting geïnd wordt. Alsof er ook minder mensen roken, autorijden, vliegen of plastic verpakkingen kopen dankzij die belastingen...
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 11:04:09 #5
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102642937
Verzadigde vetten zijn juist beter dan onverzadigde vetten, een gezond hart ligt in een bedje van verzadigd vet. Laat ze opflikkeren met hun gebetuttel. Van zonnebloemolie word je dikker dan van palm-en kokosolie.
Ze moeten lighttax introduceren (van zoetstoffen ga je vet vasthouden) en producten met glucose-fructosestroop/siroop en (gedeeltelijk) gehard vet (niet hetzelfde als vast vet trouwens) verbannen want dat zijn de echte boosdoeners.

Zo, nu ga ik nog even een doos Ossewit halen om in te frituren :9
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_102643287
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef Barbarra_Strooizand het volgende:
Passende reactie

Wacht maar af, het komt hier ook. De volgende manier voor de overheid om geld te jatten van de mensen met een 'te rechtvaardigen' smoes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_102643313
Dus ook maar een vettax op onverzadigde vetten DjKoelkast? En op zoetstoffen?
pi_102643321
Wat een onzin, je wordt niet dik van vetten, ook niet van verzadigde vetten, je wordt dik van koolhydraten. Daarom slaan light-producten nergens op: alles wat goed voor je is wordt er uitgehaald. :')
"weed owns" - me, 2011
Thank you Based God :'(
pi_102643405
Misschien een plan om met de opbrengsten gezonde voeding te subsidieren? Dat zou ik wel ok vinden.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 11:28:55 #10
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102643621
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:18 schreef niels0 het volgende:
Dus ook maar een vettax op onverzadigde vetten DjKoelkast? En op zoetstoffen?
Troep verbannen en voor de rest moet iedereen lekker zelf weten wat 'ie eet en hoe vet 'ie is.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:30:59 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102643680
Ik weet nog een Vistax en een Balpentax , en ik heb er straks nog wel een paar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:31:24 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102643689
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:18 schreef Powerful_Wizard_IRL het volgende:
Wat een onzin, je wordt niet dik van vetten, ook niet van verzadigde vetten, je wordt dik van koolhydraten. Daarom slaan light-producten nergens op: alles wat goed voor je is wordt er uitgehaald. :')
Dat dus ^O^
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:33:50 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102643759
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:18 schreef Powerful_Wizard_IRL het volgende:
Wat een onzin, je wordt niet dik van specifieke onderdelen van voeding, maar van teveel eten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:34:32 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102643782
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat een onzin, je wordt niet dik van specifieke onderdelen van voeding, maar van teveel eten...
Wat een onzin, je wordt niet dik van teveel eten, maar van te weinig bewegen... ;)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_102643815
Is een combi, daar zijn we het dan toch wel over eens lol.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:35:27 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102643817
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:34 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Wat een onzin, je wordt niet dik van teveel eten, maar van te weinig bewegen... ;)
Eureka, volgens mij hebben we een gouden combinatie om niet te dik te worden *O* Niet te veel eten en voldoende bewegen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:37:44 #17
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102643905
quote:
11s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Eureka, volgens mij hebben we een gouden combinatie om niet te dik te worden *O* Niet te veel eten en voldoende bewegen.
Jep en nog altijd proberen massa's mensen het ene wel (minder eten) en het andere zelden (meer bewegen)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:38:17 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102643920
quote:
Maar daar wordt de schatkist niet dikker van en notoire overtreders van de 'niet teveel eten en voldoende bewegen' wet worden daar niet door aangepakt! Dus dan maar een vettax. Het is sociaal, want het raakt iedereen; ook de mensen die verstandig snacken. En het spekt (haha) de schatkist zodat obese dooreters ook geholpen kunnen blijven worden. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_102643948
quote:

[..]

Check.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 11:42:29 #20
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102644035
Ik begrijp er weer niks van. Verzadigde vetten, en dan vooral geharde vetten, zijn slecht voor de mens.
Waarom geen verbod op gebruik ervan?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:45:11 #21
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102644133
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Ik begrijp er weer niks van. Verzadigde vetten, en dan vooral geharde vetten, zijn slecht voor de mens.
Omdat dat geen geld oplevert. Net als bij tabak, alcohol etc.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:54:02 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102644438
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Het wil ook weer niet zeggen dat producten zonder deze vetten gezonder zijn.
Wat er allemaal wordt uitgehaald om dingen "light" te krijgen.

Bovendien is het een kuttax. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn zat dingen ongezond voor je die massaal worden gedaan.
Dit is meer symboolpolitiek.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:57:41 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102644549
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef Daniel1976 het volgende:
Bovendien is het een kuttax.
Dat zou pas erg zijn. Elke keer een kwartje in de zwarte doos op het nachtkasje als je weer een van bil wil gaan.

50 cent voor buitenechtelijke seks en een euro als je vreemdgaat! :P

En dan mogen homo's gratis en lesbiennes moeten dubbel betalen! ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 11:58:02 #24
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102644558
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het wil ook weer niet zeggen dat producten zonder deze vetten gezonder zijn.
Wat er allemaal wordt uitgehaald om dingen "light" te krijgen.

Bovendien is het een kuttax. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid.
Er zijn zat dingen ongezond voor je die massaal worden gedaan.
Dit is meer symboolpolitiek.
Het gaat erom dat producten grondstoffen vervangen met geproduceerde chemische rommel om de kostprijs te drukken. Verzadigde en geharde vetten zijn van die dingen. Evenzo als kunstmatige suikers.

En nee, niet iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Ingrediënten worden op verpakkingen zo vaag mogelijk omschreven om de consument een rad voor de ogen te draaien.

De drang naar winst heeft in deze markt het ziekelijke bereikt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:00:16 #25
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_102644631
Zometeen ben je nog culinair bezig als je naar de snackbar gaat :D goede ontwikkeling ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_102644885
Achterlijke politiek daar.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102645106
doordat veel mensen te vet eten komen er meer hart- en vaatziekten voor waardoor we nu weer meer zorgpremie mogen gaan betalen, als die vettax zou helpen tegen minder vet eten wordt de zorg dus weer goedkoper
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 12:22:28 #28
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102645365
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:14 schreef pinine het volgende:
doordat veel mensen te vet eten komen er meer hart- en vaatziekten voor waardoor we nu weer meer zorgpremie mogen gaan betalen, als die vettax zou helpen tegen minder vet eten wordt de zorg dus weer goedkoper
Fransen hebben veel minder hart-en vaatziekten en die vreten zich ongans aan de boter en andere verzadigde en dierlijke vetten. Het is echt totale quatsch, net als dat hele cholesterolverhaal. Mensen die helemaal geen last hebben maar toch een te hoog gehalte, aan de pillen moeten en zich alleen maar beroerd gaan voelen.
pi_102645405
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:21 schreef niels0 het volgende:
Misschien een plan om met de opbrengsten gezonde voeding te subsidieren? Dat zou ik wel ok vinden.
Ja zo denk ik er ook over. Ik weet niet of de manier waarop de Denen het doen goed is, maar van mij mogen producten waar iedereen het wel over eens is dat er weinig gezonde voedingsstoffen in zitten, best wat duurder worden. En maak dan groente en fruit goedkoper.

Je kunt wel zeggen iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid, maar die neemt niet iedereen. Ik denk dat we allemaal wel iemand in onze omgeving kennen die de medische zorg veel geld kost omdat ze een ongezonde levensstijl hebben (de roker die regelmatig een longontsteking heeft, de persoon met obesitas die een hartkwaal en diabetes heeft en dan heb je er ook nog een paar die zelfs een uitkering krijgen omdat ze niet meer kunnen werken door hun ongezonde levensstijl).

Voorlichting helpt niet, dus ik vind het niet vreemd dat Denemarken naar andere manieren zoekt om obesitas en welvaartziektes te voorkomen.
pi_102645409
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ik weet nog een Vistax en een Balpentax , en ik heb er straks nog wel een paar
Ach, waar ik woon hebben ze al een poosje Hamburgertax, Chipstax, Overal waar zout en suiker inzit tax, Stropdassentax, Regentax, Bankentax, binnenkort 27% BTW overal op (ook levensmiddelen) plannen luxe goederentax van 35%. en misschien vergeet ik nog wel een paar.

Ohja, en het wordt gebracht om gezondheidsredenen de meeste taxen. In werkelijkheid is er geen cent aan de gezonheidzorg besteed.
pi_102645597
Slechte zaak, want vet eten is op zich niet ongezond, te veel vet eten is ongezond.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:31:34 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102645624
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het gaat erom dat producten grondstoffen vervangen met geproduceerde chemische rommel om de kostprijs te drukken. Verzadigde en geharde vetten zijn van die dingen. Evenzo als kunstmatige suikers.

En nee, niet iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid in deze. Ingrediënten worden op verpakkingen zo vaag mogelijk omschreven om de consument een rad voor de ogen te draaien.

De drang naar winst heeft in deze markt het ziekelijke bereikt.
:N
De drang naar winst zit net zo goed in de light producten.
pi_102645666
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:23 schreef Lily1987 het volgende:
Voorlichting helpt niet, dus ik vind het niet vreemd dat Denemarken naar andere manieren zoekt om obesitas en welvaartziektes te voorkomen.
Grijp dan naar andere middelen want een belasting van 2,15 op een kilo verzadigd vet gaat echt niks uithalen als het gaat om gedragsverandering van de doelgroep.
pi_102645777
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:14 schreef pinine het volgende:
Vet eten is het probleem niet, sterker nog al eet ik een ons ossenwit (bleh :r ) op dan is dat niet direct ongezond. Waar het probleem zit is dat sommige mensen te veel vet eten.
pi_102645883
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:22 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Fransen hebben veel minder hart-en vaatziekten en die vreten zich ongans aan de boter en andere verzadigde en dierlijke vetten. Het is echt totale quatsch, net als dat hele cholesterolverhaal. Mensen die helemaal geen last hebben maar toch een te hoog gehalte, aan de pillen moeten en zich alleen maar beroerd gaan voelen.
Onzin, het klopt dat Fransen roomboter gebruiken bij het eten, maar dan moet je het hele verhaal erbij vertellen. Fransen eten zeer gevarieerd, en ook heel veel mager voedsel. Ze gebruiken enkel boter in gerechten als coq au vin, maar voor de rest juist alleen maar olijfolie. Verder eten ze veel salades en groenten, veel meer dan in Nederland. Daarnaast is het glaasje wijn bij het eten juist weer een middel tegen hart en vaat ziekten.

Nederlanders daarentegen bakken of frituren in verhouding enorm veel in verzadigde vetten, moeten elke maaltijd een stukkie vlees hebben, het liefst rood of verwerkt. Drinken er bier bij en eten graag bij de Mac of whatever.

Vettax is geen onzin, of althans het is netzoveel onzin als tabaktax en alcoholtax.

Wat mij betreft mogen we ook een ander systeem invoeren; als blijkt dat iemand in een ziekenhuis komt en die heeft het er zelf naar gemaakt (coma zuipen, dik zijn door ongezond voedsel of sigarettengebruik) dan 10 keer zoveel laten betalen dan mensen die wel een effort doen.

Ik ben chronisch ziek (diabeet) en betaal me blauw aan zorgkosten (die maak ik ook, dus dat is tot daaraantoe) maar leef supergezond. Desalniettemin ben ik een zogenaamd risico (wetenschappelijk aangetoond van niet, maar daar kijken verzekeraars niet naar) dus betaal ik voor mijn levensverzekering die ik verplicht ben geweest aan te schaffen voor mijn hypotheek 50 euro per maand meer. Dit komt neer op 20.000 euro extra hypotheek omdat ik een ziekte heb die geen invloed heeft op mijn levensduur waar ik zelf niets aan kan doen.

De buurman mag zich echter kapot zuipen en roken hoeft dit niet te betalen... Daar mogen ze eens wat aan doen!
pi_102645918
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vet eten is het probleem niet, sterker nog al eet ik een ons ossenwit (bleh :r ) op dan is dat niet direct ongezond. Waar het probleem zit is dat sommige mensen te veel vet eten.
natuurlijk ;) , alleen niet sommige mensen maar veel mensen, kijk maar eens om je heen
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:29:16 #37
246373 Idler
Simplicity!
pi_102654903
Je wordt dik van te veel met je luie reet op de bank te zitten, misschien is een bankentax een beter idee.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_102657877
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
Verzadigde vetten zijn juist beter dan onverzadigde vetten, een gezond hart ligt in een bedje van verzadigd vet. Laat ze opflikkeren met hun gebetuttel. Van zonnebloemolie word je dikker dan van palm-en kokosolie.
Ze moeten lighttax introduceren (van zoetstoffen ga je vet vasthouden) en producten met glucose-fructosestroop/siroop en (gedeeltelijk) gehard vet (niet hetzelfde als vast vet trouwens) verbannen want dat zijn de echte boosdoeners.

Zo, nu ga ik nog even een doos Ossewit halen om in te frituren :9
Is het niet juist andersom? Onverzadigd beter dan verzadigd?
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 19:29:36 #39
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102659240
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:00 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Is het niet juist andersom? Onverzadigd beter dan verzadigd?
Dat proberen ze je wijs te maken, maar het is niet waar.
Onverzadigd blijft in je lichaam hangen, verzadigd wordt omgezet in energie en geeft je langer een verzadigd gevoel. Hierdoor eet je minder en dus blijf je er gezonder bij.
Alles met mate natuurlijk, maar bijvoorbeeld frituen in zonnebloemolie is wel zo slecht, beter neem je palmolie, kokosolie of ossewit (rundervet).
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:35:44 #40
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102659581
Veel vet is slecht, je kunt beter iets met meer koolhydraten nemen dan iets met meer vet. Maar buiten dat, gwn bewegen, spieren kweken en je kunt alles eten zonder dik te worden :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:51:43 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102660523
Volledige onzin deze maatregel, je hebt verzadigde en onverzadigde vetten nodig. Als ze iets zouden moeten aanpakken is het kunstmatig gehard vet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 20:00:42 #42
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_102661045
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Volledige onzin deze maatregel, je hebt verzadigde en onverzadigde vetten nodig. Als ze iets zouden moeten aanpakken is het kunstmatig gehard vet.
_O_
Ze zijn in GB en Duitsland goed bezig. Hier zie je het nog helemaal niet op de verpakkingen staan (ongehard)
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:08:40 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102661520
Nou, Thieme is alweer op een idee gebracht...

quote:
Partij voor de Dieren broedt op 'vleestaks'

DEN HAAG - Denemarken heeft een belasting op vet voedsel en als het aan Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren ligt, krijgt Nederland een 'vleestaks'. Ze wil dat op vlees en wellicht alle dierlijke eiwitten het btw-tarief van 19 procent gaat gelden.

„Daar is draagvlak voor. Onderzoek geeft aan dat twee derde van de Nederlanders vindt dat vlees een luxeproduct is”, stelde de fractievoorzitter van de PvdD maandag. Voor de zomervakantie zou het wetsvoorstel, waarover ze nu druk in overleg is met andere partijen, er kunnen liggen.

De discussie over een 'vleestaks' is niet nieuw. In 2007 keerde een Kamermeerderheid zich nog tegen het plan waarmee Milieudefensie de veehouderij minder milieubelastend wilde maken. Dat plan voorzag in een heffing op niet-duurzaam geproduceerd vlees.

Thieme omarmde het voorstel wel en wil het verder uitwerken. Liefst in overleg met andere partijen als bijvoorbeeld D66, dat onlangs pleitte voor een taks op de 'kiloknaller'. „Maar zo niet, dan doe ik het alleen. De bezwaren van zo'n heffing zullen wel gelijk naar voren worden gebracht. Hoe doe je het bijvoorbeeld met samengestelde producten? Maar dat komt later, ik wil eerst kijken wat wel kan.”

De voorvrouw van de PvdD heeft de smaak te pakken sinds een Kamermeerderheid haar voorstel steunde om het onverdoofd - ritueel - slachten te verbieden. „Toen ik daar in 2008 aan begon, geloofde ook niemand dat het kon lukken. En nu ligt het dus wel mooi in de Eerste Kamer.”

Marianne Thieme blikte maandag vooruit bij de presentatie van het parlementair jaarverslag van de PvdD-fracties in Eerste en Tweede Kamer. Ze kondigde tevens aan met PvdA-Kamerlid Kadija Arib te werken aan een wetsvoorstel om het preventief gebruik van antibiotica in de veehouderij te verbieden. De twee hebben er weinig vertrouwen in dat het kabinetsplan om het antibioticagebruik de komende jaren sterk terug te dringen, slaagt „Ik hoor de sector morren dat dit echt niet zomaar kan, dus ons voorstel is hard nodig.”
Telegraaf
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:19:10 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_102662058
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef zatoichi het volgende:

Onzin, het klopt dat Fransen roomboter gebruiken bij het eten, maar dan moet je het hele verhaal erbij vertellen. Fransen eten zeer gevarieerd, en ook heel veel mager voedsel. Ze gebruiken enkel boter in gerechten als coq au vin, maar voor de rest juist alleen maar olijfolie. Verder eten ze veel salades en groenten, veel meer dan in Nederland. Daarnaast is het glaasje wijn bij het eten juist weer een middel tegen hart en vaat ziekten.
Olijfolie is niet gezonder dan een laag roomboter op je snee brood. En alcohol (met mate) in het algemeen is goed tegen hart en vaatziekten, en ja, vooral bier.

quote:
Vettax is geen onzin, of althans het is netzoveel onzin als tabaktax en alcoholtax.
Wijn zie jij als gezond maar daar moet dan wel tax op?

quote:
Wat mij betreft mogen we ook een ander systeem invoeren; als blijkt dat iemand in een ziekenhuis komt en die heeft het er zelf naar gemaakt (coma zuipen, dik zijn door ongezond voedsel of sigarettengebruik) dan 10 keer zoveel laten betalen dan mensen die wel een effort doen.

Ik ben chronisch ziek (diabeet) en betaal me blauw aan zorgkosten (die maak ik ook, dus dat is tot daaraantoe) maar leef supergezond. Desalniettemin ben ik een zogenaamd risico (wetenschappelijk aangetoond van niet, maar daar kijken verzekeraars niet naar) dus betaal ik voor mijn levensverzekering die ik verplicht ben geweest aan te schaffen voor mijn hypotheek 50 euro per maand meer. Dit komt neer op 20.000 euro extra hypotheek omdat ik een ziekte heb die geen invloed heeft op mijn levensduur waar ik zelf niets aan kan doen.
Daarom zijn de zorgkosten ook netjes verdeeld over iedereen, want jij neemt stukken meer zorg af dan mij.

quote:
De buurman mag zich echter kapot zuipen en roken hoeft dit niet te betalen... Daar mogen ze eens wat aan doen!
En de andere buurman sport zich een ongeluk en breekt om de zoveel tijd wat, hoe had je eea in gedachten dan?
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:39:08 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663121
Belast liever dikke mensen!
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:42:19 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663322
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Olijfolie is niet gezonder dan een laag roomboter op je snee brood. En alcohol (met mate) in het algemeen is goed tegen hart en vaatziekten, en ja, vooral bier.

[..]

Wijn zie jij als gezond maar daar moet dan wel tax op?

[..]

Daarom zijn de zorgkosten ook netjes verdeeld over iedereen, want jij neemt stukken meer zorg af dan mij.

[..]

En de andere buurman sport zich een ongeluk en breekt om de zoveel tijd wat, hoe had je eea in gedachten dan?
Dat hoor ik wel vaker.. Maar toch zie ik dat nooit
(ik doe aan motorsport, mountainbike, snowboarden, bmx-en en wielrennen.. waar zijn al die sportongevallen? Dat zijn de mensen die nooit sporten en dan een weekje willen skieen :N ).
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:43:07 #47
45206 Pietverdriet
pi_102663364
quote:
6s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
Belast liever dikke mensen!
Dikke mensen zijn goedkoper voor zorgverzekeraars en pensioenverzekeraars, waarom zou je die extra moeten belasten? Ze gaan eerder dood, de mensen die gezond leven worden oud en moeten decennialang voorzien worden van verzorgingen en pensioenen.
Ik zou liever een extra belasting op domheid zien
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:46:22 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663536
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dikke mensen zijn goedkoper voor zorgverzekeraars en pensioenverzekeraars, waarom zou je die extra moeten belasten? Ze gaan eerder dood, de mensen die gezond leven worden oud en moeten decennialang voorzien worden van verzorgingen en pensioenen.
Ik zou liever een extra belasting op domheid zien
Omdat er zat dikke lelijke mensen zijn, makkelijke inkomstenbron! Als ze minder geld over houden gaan ze nog eerder dood.
Win win dus!

Belasting op domheid kun je vergeten, het moet immers de kamers nog door en die zullen geen trek hebben om hun macht af te staan..

Mijn zuster maakt in een maand meer zorgkosten dan mijn oma ooit per jaar maakte
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:47:39 #49
45206 Pietverdriet
pi_102663617
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Omdat er zat dikke lelijke mensen zijn, makkelijke inkomstenbron! Als ze minder geld over houden gaan ze nog eerder dood.
Win win dus!

Mijn zuster maakt in een maand meer zorgkosten dan mijn oma ooit per jaar maakte
Ik ben ervoor sporters zwaar te belasten, puur omdat het zulke irritante eikels zijn
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:50:36 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102663802
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben ervoor sporters zwaar te belasten, puur omdat het zulke irritante eikels zijn
Ben je nu gewoon boos omdat ik dikkertjes wil belasten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')