abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:01:02 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102688626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn voor meer belastingen voor andere mensen, de dikken, de rokers, de rijken, de automobilisten, omdat ze zelf niet tot zo een groep behoren en hun afgunst ten opzichten van de anderen zo vorm gegeven kan worden.
Afgunst naar dikke mensen? _O-

Je snapt dat een algemene vettax veul meer effect heeft dan een dikkiestax? Maar waarschijnlijk ben je nog opgeworden omdat ik je dik noemde :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:18:49 #77
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_102712350
Voordeel is dat McDonalds ook hard geraakt wordt. :P
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 07:54:20 #78
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_102722530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is ook slecht voor het milieu om graan te eten. Moeten heel wat boompjes het veld voor ruimen, om de bevolking van voedsel te voorzien.
Nee dat is voor biobrandstof.

quote:
De enige echte oplossing is gewoon de éénkindpolitiek van China. Maarja...
vertel dat de ggggristelijke viezeriken maar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_102722546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
waarom is dat een voordeel? :?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_102723570
Wen er maar aan mensen, zometeen naast de vettax ook een tax op risicovolle sporten en verhoogde zorgpremie bij ongewenst gedrag (veel eten/gevaarlijke activiteiten/vaak sporten)

We moeten allen zo efficient mogelijk leven in deze ziekmakende samenleving.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:35:16 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102724242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:18 schreef Zihuatanejo het volgende:
Een werkgever die veel laagopgeleide mensen van een baan voorziet, ja, die moet natuurlijk worden aangepakt volgens zeikers als jij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102725365
Gezond(er) en dus langer leven, das ist ein Befehl! Wat interesseert het ons dat al die 80- en 90-jarigen in hun bejaardenhuizen klauwen vol geld kosten? Dan gooien we toch gewoon de ziekenfondspremie honderd euro per maand omhoog?!?!?!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102725433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het trieste is dat de politiek het volksmennen nog steeds gebruikt om aanhang te scharen, het zijn de anderen, hullie, de dikken, de rokers, de rijken, die moeten betalen, die zijn schuld, de joden, de zigeuners, de buitenlanders, de islam.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. De politiek zoekt in deze zaak gewoon een zondebok die door een aantal groepen gehaat wordt (de dikkerds in dit geval) om weer een belastingverhoging door de strot te schuiven en het volk accepteert het ook nog :')
pi_102725578
vettax, verpakkingstax, accijnzen... Het gaat helemaal niet om de volksgezondheid, die is al verkocht aan particuliere verzekeraars, maar gewoon om geld vangen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:21:46 #85
45206 Pietverdriet
pi_102725645
quote:

Vertel, waar is die politiek een succes?
pi_102726583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
vettax, verpakkingstax, accijnzen... Het gaat helemaal niet om de volksgezondheid, die is al verkocht aan particuliere verzekeraars, maar gewoon om geld vangen.
Dat is iets te kort door de bocht. Ook het effect op de volksgezondheid gaat immers om geld. De verzekeraars en de rest van de industrie ondersteunen dit soort plannen omdat ze hoogbejaardheid stimuleren, en dat is de kip met de gouden eieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102728189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Afgunst naar dikke mensen? _O-

Je snapt dat een algemene vettax veul meer effect heeft dan een dikkiestax? Maar waarschijnlijk ben je nog opgeworden omdat ik je dik noemde :')
Blijf ik het vreemd vinden dat jij het leven nog weer duurder wilt maken. Dan zou je het verschil moeten compenseren door gezond eten goedkoper te maken, alleen dan zou ik het me er nog iets bij voor kunnen stellen.
pi_102731049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is iets te kort door de bocht. Ook het effect op de volksgezondheid gaat immers om geld. De verzekeraars en de rest van de industrie ondersteunen dit soort plannen omdat ze hoogbejaardheid stimuleren, en dat is de kip met de gouden eieren.
Ik zou juist zeggen dat hoogbejaardheid veel geld kost. En volgens mij kan de regering de volksgezondheid niet zo veel schelen. De verzekeraars mss. wel, voor zover ze daar profijt uit trekken, maar die leggen geen belastingen op. Daarbij schijn je van teveel koolhydraten veel sneller dik te worden dan van vet eten en die campagne in de jaren 70 om maar veel melk te drinken omdat dat zo gezond zou zijn was ook al verlakkerij. Ergo: het is weer een melkkoetje.
Of het te kort door de bocht is, weet ik niet maar ik ben iig. wel cynisch geworden.
pi_102731368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zou juist zeggen dat hoogbejaardheid veel geld kost. En volgens mij kan de regering de volksgezondheid niet zo veel schelen. De verzekeraars mss. wel, voor zover ze daar profijt uit trekken, maar die leggen geen belastingen op.
Maar die lobby-en wel, zogenaamd om de kosten te drukken, maar dat is op korte termijn een beetje. De kosten op langere termijn, ach ja, die moet de staat toch wel opleggen aan de bevolking. Binnenkort waarschijnlijk stoppen met vet eten cursussen bij verzekeraars.

quote:
Daarbij schijn je van teveel koolhydraten veel sneller dik te worden dan van vet eten en die campagne in de jaren 70 om maar veel melk te drinken omdat dat zo gezond zou zijn was ook al verlakkerij. Ergo: het is weer een melkkoetje.
Of het te kort door de bocht is, weet ik niet maar ik ben iig. wel cynisch geworden.
Terecht, maar ik ben nog cynischer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:27:23 #90
45206 Pietverdriet
pi_102731789
Er is geen gezond of ongezond eten (even afgezien van kunstmatig geharde vetten). Sla is niet gezond als je alleen maar sla eet. Er is enkel ongezonde levensstijl. Veel Kcal en te weinig beweging zorgt voor overgewicht, maar dan nog is overgewicht nog niet zo ongezond als ondervoeding.
Vet is niet ongezond, vet maakt ook niet dik, dierlijke vetten zorgen er niet voor dat je snel een hartinfarct krijgt, de zogenaamde Franse Paradox bewijst dit.
En dan nog is het niet aan de overheid om zich daar mee te in te mengen, en al helemaal niet via het fiscale stelsel.
Overheid moet zijn eigen shit maar eens gaan regelen, daar zijn ze namelijk al slecht genoeg in.
Stel Nanny overheid kan *vingerknip* alles even regelen, we houden allemaal op met roken, drinken een a twee glazen wijn hooguit per dag en bewegen voldoende, eten matig en gevarieerd met regelmatig een vet visje, snoepen nauwelijks nog en niemand heeft nog overgewicht.

Wat dan?
De levensverwachting zou toe moeten nemen zeggen de statistici. En dan wat? De kosten van het toch al hopeloos duurder wordende pensioenstelsel exploderen, de zorgkosten gaan daarna ook nog eens omhoog omdat in plaats van een snel en pijnlijk hartinfarct en einde oefening wordt iedereen een jarenlang in zijn broek plassende wegkwijnende kwijlende bejaarde, die A veel kost aan pensioen en B veel kost in onderhoud.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:51:20 #91
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_103057946
Kijk de documentaire 'Fat Head' eens. Een vettax is pure onzin.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:07:46 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103061589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is geen gezond of ongezond eten (even afgezien van kunstmatig geharde vetten). Sla is niet gezond als je alleen maar sla eet. Er is enkel ongezonde levensstijl. Veel Kcal en te weinig beweging zorgt voor overgewicht, maar dan nog is overgewicht nog niet zo ongezond als ondervoeding.

Dat is een oud cliché en niet volledig. Er bestaan wel degelijk slechte voedsel soorten waar je lichaam moeite mee heeft om die te verwerken. Wat weer resulteert in een minder functionerend lichaam. Jezelf dan rot-sporten is alleen maar extra vermoeiend.

Vettax is als de overheid van gekkigheid niet meer weet wat voor belastingen zij nog kunnen invoeren volgens mij.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:18:27 #93
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_103078921
Deze maatregel zou best eens ervoor kunnen zorgen dat ongezonde vetten worden ontzien en producten de markt uit worden gewerkt. En de markt gestimuleerd wordt gezonde producten te maken.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_103108133
quote:

[..]

Het is ook slecht voor het milieu om graan te eten. Moeten heel wat boompjes het veld voor ruimen, om de bevolking van voedsel te voorzien.

Hier zijn al discussies over geweest op Fok. Ik ben het niet met je eens.
Het komt er eigenlijk op neer dat je voor een kilogram vlees veel meer landbouwgrond nodig hebt dan voor een kilogram graan.
Verder, die eenkindspolitiek in China heeft er voor gezorgt dat er meer mannen dan vrouwen zijn daar. Omdat jongetjes meer waard zijn daar wordt een meisjesbaby de nek omgedraait. Niet echt wenselijk naar mijn idee.
pi_103113163
Wat een onzin, je wordt niet dik van vetten, ook niet van verzadigde vetten, je wordt dik van koolhydraten. Daarom slaan light-producten nergens op: alles wat goed voor je is wordt er uitgehaald. :')
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:55:51 #96
45206 Pietverdriet
pi_103113188
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:54 schreef nz1900 het volgende:
Wat een onzin, je wordt niet dik van vetten, ook niet van verzadigde vetten, je wordt dik van koolhydraten. Daarom slaan light-producten nergens op: alles wat goed voor je is wordt er uitgehaald. :')
Onzin, je wordt dik van te veel eten en te weinig bewegen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:21:54 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103115422
quote:

[..]

Er is zo gruwelijk veel landbouwgrond die helemaal niet, of zeer slecht benut wordt
De aarde kan wel 1000 keer zoveel graan produceren als nu
ga maar eens in Italië of Oekraïne kijken
velden vol met koolzaad of kale gond of olijfbomen die niet geplukt worden, en dat op grond die beter is dan welke grond ook in Nederland

En in Nederland koopt de overheid de beste landbouwgrond op om er Poolse paarden en wilde hekgeiten op te laten lopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:24:31 #98
45206 Pietverdriet
pi_103115501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is zo gruwelijk veel landbouwgrond die helemaal niet, of zeer slecht benut wordt
De aarde kan wel 1000 keer zoveel graan produceren als nu
ga maar eens in Italië of Oekraïne kijken
velden vol met koolzaad of olijfbomen die niet geplukt worden, en dat op grond die beter is dan welke grond ook in Nederland
Als veel meer voedsel gaat produceren komen er nog meer mensen, een behoud van ellende spiraal.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:31:26 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103115729
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als veel meer voedsel gaat produceren komen er nog meer mensen, een behoud van ellende spiraal.
nou die relatie zie ik niet, eerder een tegengestelde relatie
Hoe meer welvaart, hoe minder kinderen

een beperking van de graanproductie ligt niet in de hoeveelheid grond maar in de hoeveelheid water op de juiste plek in de juiste hoeveelheid
Met voldoende water kun je zelfs in woestijnen en steppen graan produceren

Met de juiste techniek is de voedselproductie oneindig

Een voorbeeld van Groei en Graan in woestijnen is Israël
http://en.wikipedia.org/wiki/Agriculture_in_Israel

quote:
Crops

Due to the diversity of the land and climate across the country, Israel is able to grow a wide range of crops. Field crops grown in the country include wheat, sorghum and corn. On 215,000 hectares of land, these sorts of crops are grown, 156,000 hectares of which are winter crops.[6]

Fruit and vegetables grown include citrus, avocados, kiwifruit, guavas and mangoes from orchards located on the Mediterranean coastal plain.[2] Tomatoes, cucumbers, peppers and zucchini are grown commonly throughout the country, whilst melons are grown during winters months in the valleys.[2] Subtropical areas in the country produce bananas and dates, whilst in the northern hills apples, pears and cherries are grown.[2] Furthermore, grape vineyards are found across the country, as the country's wine industry has developed to become a world-player.[2]

In 1997, $107 million worth of cotton was grown in Israel with most of this sold in advance on the futures market. The crop is grown on 28,570 hectares of land, all of which is drip irrigated. 5.5 tons per hectare of raw cotton is averaged for the Acala crop whilst the Pima crop averages 5 tons per hectare, which are yields amongst the highest in the world.[6]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103116875
Onzin, je wordt dik van te veel eten en te weinig bewegen.

Pietverdriet,

Ga even googlen op overgewicht en insuline, misschien begrijp je het dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')