SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van vorig jaar:
Pingoo
Luna
Muis zegt![]()
Op dit moment ben ik gastgezin voor drie kittens: Socks, Lynn en Lana. Socks woont hier inmiddels al 7 weken en is nog altijd op zoek naar nieuwe baasjes. Lynn en Lana wonen hier sinds zondag. Lynn was een erg schuw en bang kitten dat afgelopen zondag pas van de straat gevangen is. Ze is al een week of 10 dus je kunt je voorstellen dat ze erg bang is. Het gaat gelukkig steeds beter!
Lana is gewoon een lekker tam ding
Socks
Lana
Bange/boze Lynn
Toen ik Lynn net aaide begon ze te spinnen!Net als aan het einde van dit filmpje
Lynn en Lana samen spelen
Vervolg:
Lana lief
[ Bericht 0% gewijzigd door Oognip op 30-09-2011 15:54:46 ]
quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:57 schreef Oognip het volgende:
Lynn heeft het gewicht van Lana in 1 dag ingehaald!Ze is in 1 dag tijd 150 (!) gram aangekomen! Dat is wel heel veel dus ik stop met dwangvoeren
quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:01 schreef Oognip het volgende:
En de diarree van Lynn is ook overze maakt nu weer mooie vaste drolletjes
quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:14 schreef Oognip het volgende:
Ik zit lekker op het balkon samen met Lynnze vindt het nog wel spannend maar begint nu (na een half uur) ook wel nieuwsgierig te worden.
*edit ik ben maar gauw naar binnen gegaan, want Lynn heeft een doorgang gevonden op het balkon waardoor ze achter het net langs kan lopen en naar beneden springenIk schrok me dood, ze zat er al half doorheen
Mijn eigen katten hebben het niet ontdekt en zouden er ook niet door kunnen, maar de kittens wel. Dat gaan we maar even afzetten.
Ja, maar toen nam ze niet opquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:43 schreef Mama_Mia het volgende:
maar fipo staat zo stom en in een nieuw Oognip topic moet ik natuurlijk wel posten
Is er al voor Lana gebeld Oognip?
Niet dat ik weetquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:43 schreef Mama_Mia het volgende:
maar fipo staat zo stom en in een nieuw Oognip topic moet ik natuurlijk wel posten
Is er al voor Lana gebeld Oognip?
ga jij eens lekker gewoon je dms beantwoorden ipv flauwe opmerkingen te makenquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar toen nam ze niet op![]()
(nee, flauw, ik stop al)
gedaanquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
ga jij eens lekker gewoon je dms beantwoorden ipv flauwe opmerkingen te maken
quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:03 schreef Oognip het volgende:
Ik heb net Lynn weer op het balkon gelaten met Lana (en later Pingoo en Socks). 100 foto's rijker
Wat leuk dat je dat allemaal weet (ook al zegt het me niksquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Op deze foto's zie je hoe mooi Lynn's lijfje getekend is. Ze is een black tortie tabby blotched met wit. Ik vind blotched/gemarmerd het mooiste tabbypatroon![]()
Lana is dezelfde kleur maar heeft een andere tabby tekening, zij is een black tortie tabby mackerel met wit.
Geweledig nieuws , hoe oud zijn ze eigenlijk of staat dat hier ergens al?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:48 schreef Oognip het volgende:
Lynn weegt al 1070 gramwoensdag woog ze nog 786 gram! Ze doet het zo goed!
Lana is helaas wel 10 gram afgevallen dus die krijgt vandaag nog maar meer eten.
Lana is echt nog geen 10 weken, die heeft nog blauwe oogjes, het is gewoon een dikzakquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:00 schreef indaha het volgende:
Ok Lynn is 10 weken , * indaha gevonden en Lana zal ook wel zoiets zijn dan, Ollie en Tommie zijn nu 11 weken en wegen 1320 en 1390 gram, maar die hebben natuurlijk vanaf het begin een goede start gehad, maar als Lynn zo doorrgaat haalt ze de achterstand gauw in
Nee Lana is een week of 6quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:00 schreef indaha het volgende:
Ok Lynn is 10 weken , * indaha gevonden en Lana zal ook wel zoiets zijn dan, Ollie en Tommie zijn nu 11 weken en wegen 1320 en 1390 gram, maar die hebben natuurlijk vanaf het begin een goede start gehad, maar als Lynn zo doorrgaat haalt ze de achterstand gauw in
quote:Op zondag 2 oktober 2011 06:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
Aggot, hopelijk voelt ze zich snel weer ok om rond te springen. Je doet het weer fantastisch, Oognip.. en wat een leukerds zijn het!Lynn! Lapjeskatten... zo leuk!
Ja ga ik nu doen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat is wel apart ja.
Even de coördinator bellen?
Coordinator denkt calicivirus (hadden Emma en Oscar ook). Het is een vorm van niesziekte. De coordinator probeert koortsverlagende medicijnen hier te krijgen, mocht dat niet lukken dan naar de dierenarts voor een spuit.quote:
Niet echt nee. Maar ik heb nog niet eerder zo'n makkelijke 'klant' gehad om te dwangvoeren. Ik leg Lana op schoot en houd het spuitje voor haar neusje en ze begint er zelf aan te zuigenquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Je hebt ook echt geen geluk ermee he.
Ik ga duimen dat ze snel opknapt
Jepquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:47 schreef indaha het volgende:
Ach Oognip toch,ik hoop dat Lana opknapt van de spuit van de dierenarts, die is toch ook om de koorts omlaag te brengen toch?
Dat kan het ook nog zijn (weet ik sinds gisteren uit ervaring)...quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:50 schreef Oognip het volgende:
Jep
Lana heeft ook al een tijdje niet gepoept dus daar kan hij meteen naar kijken.
Ik duim voor de zekerheid nog doorquote:Op zondag 2 oktober 2011 12:33 schreef Oognip het volgende:
De dierenarts zei dat de ontlasting voor de uitgang zit dus dat het er zo wel een keer uit zal komen.
Lana voelt zich duidelijk beter door die spuit. Ze probeer alweer op het zere pootje te staan en speelt nu samen met Lynn op het balkon
Kom op Lanaquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:53 schreef Oognip het volgende:
Lana is weer een beetje ingezakt doordat de spuit uitgewerkt is. Ze slaap alleen maar en doet niet veel. Gelukkig eet ze wel zelfen het liefst liggend zodat ze niet op haar zere pootjes hoeft te staan.
Zie hier:
[ afbeelding ]
Zo te zien heeft ze koorts, maar daar kunnen we op dit moment niets aan doen. Morgenochtend mag ik haar pas het eerste pilletje geven (als ik haar dat nu geef krijgt ze een overdosis).quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:25 schreef indaha het volgende:
[..]
Kom op Lana, ik vind het wel bemoedigend dat ze zelf eet.
Hoe is het met de koorts?
Oeh dat is wel heel handig dat iedereen het zo in kan zien! Ik heb wel een formlier waar ik elke dag de gewichten op zet, datum van ontvlooiing en ontworming en eventuele medicijnen, maar Google docs werkt handiger.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:54 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat vervelend. Hopelijk gaan ze er eens goed naar kijken bij Socks.
Het is zo lastig inschatten wat er in en er uit gaat bij die kleintjes hé ? Ik ben eens door een Fok!ker gewezen op Google docs en daar houd ik een hele kittenadminstratie in bij (groeitabel, basisinfo en tips voor de nieuwe eigenaren, etc), ideaal want ik kan alles makkelijk delen met bv de dierenarts, de nieuwe eigenaren en de stichting. Toen ik met Starr moest opletten dat ze niet uitdroogde hield ik ook in een spreadsheet bij hoeveel gram/ml er in ging en hoeveel er ongeveer uit, hoe de ontlasting was etc. Heb ik ook meegenomen naar de DA, die vond het ook handig om die info te hebben.
Beterschap voor Lana en Socks,quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:02 schreef Oognip het volgende:
Lana is helaas 30 gram afgevallen in 1 dag. Ondanks dat ik haar 2 keer heb gedwangvoerd en ze mijn inziens prima zelf gegeten heeft overdag. Vandaag ga ik haar vaker dwangvoeren, ze begint het al minder leuk te vinden. Het eerste pilletje koorts-/ontstekingsremmer zit er ook in dus het moet over een paar uur wel wat beter met haar gaan. Nu ziet ze er heel zielig uit en wilde haar vlees ook niet.
Lynn weegt al mooi ruim 1.1 kilo dus die doet het hartstikke goed.
Socks heeft twee keer overgegeven zonet en ze blijft maar kokhalzen (wat niesziekte moet zijn). Volgens mij zit er binnenin iets niet helemaal goed. De laatste dagen zit ze namelijk ook steeds met haar pootje bij haar bekkie alsof er nog eten zit wat niet weg wil. Deze week maar naar de dierenarts.
Nee het bekje ziet er goed uit voor zover ik het kan zien dus het probleem moet iets verder zittenquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:05 schreef indaha het volgende:
[..]
Beterschap voor Lana en Socks,ik hoop dat Lana snel opknapt van het pilletje en kun je niets zien zitten in het bekje van Socks?
Ze eet op z'n Socksquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:09 schreef indaha het volgende:
Ja dan wordt het idd de dierenarts, maar ze kan wel nog goed eten?
Ze heeft een uur of 16 niet gepoept, in die tijd zou ze normaal minstens 1 keer hebben gepoept. Ik denk niet zozeer dat het door het poepen komt, 30 gram afvallen is wel heel veel. Ik denk dat het door de koorts komt, daardoor verbruikt het lichaam meer energie en blijkbaar heeft zij niet genoeg tot zich genomen. Daarom ga ik haar vandaag gewoon extra dwangvoeren, dan moet ze morgen aangekomen zijnquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:05 schreef Mry het volgende:
Wat een naar virus zeg
Kan Lana niet een beetje zijn afgevallen omdat ze veel gepoept heeft? Dat heeft ze eerst een tijdje niet gedaan toch?
Ik heb totaal geen verstand van hoeveelheden eten en poep en gewichten hoor, ik hoop gewoon dat het allemaal meevalt.
Ligt het aan mij of is de favoriete plaats van Lynn haar kattenbak?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:32 schreef Oognip het volgende:
Ik ga zo om 3 uur naar de dierenarts met Socks.
Nog even wat foto's
Lynn heeft vanmorgen een doekje haar bench in gejat
[ afbeelding ]
Lana slaapt veel en is duidelijk niet lekker, toch heeft ze af en toe een opleving waarbij ze zin heeft om te spelen en klimmen op de kussens...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... en bijvoorbeeld de grote krabpaal
[ afbeelding ]
Daar lijkt het wel op hequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:17 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is de favoriete plaats van Lynn haar kattenbak?
Het lijkt mij ook niet, maar het is nu wat erger geworden dus misschien heeft ze nu last van die opgezette klierquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:58 schreef Mama_Mia het volgende:
Dat wijdbeens lopen is echt te schattig altijd
Hopelijk wordt Socks snel beter! Maar als het al een tijd zo is dan zal ze toch niet al die tijd al een opgezette klier hebben lijkt mijgelukkig kunnen ze het evt onder narcose nazoeken!
Je hebt het er maar druk meequote:Op maandag 3 oktober 2011 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet, maar het is nu wat erger geworden dus misschien heeft ze nu last van die opgezette kliermaar dan moet er dus nog wat zitten. We zullen het zien.
Ik heb een schema gemaakt. Een stuk overzichtelijker dan mijn hoofd
[ afbeelding ]
Mijn vriend heeft het er maar druk mee morgenquote:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft het er maar druk mee morgenIk zal de zooi van 8 uur geven, daarna ben ik weg dus mag hij het overnemen
Binnen een uur kunnen ze doodziek zijn en net zo snel weer opknappenquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:03 schreef indaha het volgende:
Gek hoe snel dat op en neer kan gaan, maar ik zou ook geen risico nemen hoor
Ik hoop dat het herstel doorzet
Jepquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:10 schreef mootie het volgende:
Krijg je de doktersbezoekjes vergoed van het asiel?
Hier mogen geen opvangkittens in huis, mijn vriend is een beetje bang dat ik ze niet meer wil afstaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jep
Maar ze is niet naar de dokter geweest vandaag hoor.
Het is weer geluktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:48 schreef Oognip het volgende:
De coordinator denkt dat Socks last heeft van slijm. Hiervoor moeten wij haar 10 dagen lang 3x per dag kinderbisolvon geven. Dat schijnt goed te helpen bij huisdieren (en kinderen hoop ik). Het dametje eet echter niet veel dus dat houden we even in de gaten.
Ik heb Lynn zojuist even op schoot gehad en ze zat voor het eerst redelijk relaxt bij me en ze begon zelfs te spinnen (voor het eerst op schoot!) *trots is*
Het is goednieuwsdag vandaagquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:54 schreef Oognip het volgende:
Lynn doet sinds drie kwartier haar eerste stapjes buiten de bench. Ze is heerlijk aan het spelen en rennen met Lana
Die brak de tent net af in haar eentjequote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:55 schreef indaha het volgende:
[..]
Het is goednieuwsdag vandaag, hoe gaat het met Socks
Ik hoop het ook, maar ik denk dat die kleine wint met haar hoge schattigheidsfactorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:47 schreef indaha het volgende:
O ik duimdat Socks een huisje krijgt, zij wacht al het langste op een baasje
Socks wacht op jouquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef Mama_Mia het volgende:
Fijn voor Lana
nee ik ben niet jaloersmaar ik vind Lana wel echt een schatje
die mensen krijgen een heerlijk katje
Dat lijkt mij dus ook, maar misschien wacht ze nu wel op het dwangvoer. Ze krijgt namelijk 2x per dag medicijnen (morgen laatste dag) en dat los ik op in dwangvoer. 's Ochtends en 's avonds krijgt ze daar een klein beetje van. Hopelijk gaat ze gauw besluiten om brokjes en vlees te eten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:27 schreef Hitomi het volgende:
Ik denk dat ik haar dan maar gewoon zou laten.. Als ze echt honger krijgt weet ze het voer vanzelf te vinden, lijkt mij.
Whehehe goed idee! Ik heb daar zelf niet eens aan gedachtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:58 schreef Rewimo het volgende:
Kun je niet een beetje dwangvoer door haar gewone voer mengen? Dan krijgt ze de smaak misschien weer te pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:42 schreef Oognip het volgende:
Er lag net ook wat kots van vannacht in de kattenbak. In overleg met de coordinator moet ik Lana nu elk uur een klein beetje dwangvoeren zodat haar maagje het eten wat beter kan verteren.Als je naar het zuiden gaat mag je haar bij mij komen droppen dan zal ik goed voor haar zorgen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm, hopen dat ze niks raars vinden en dat andere kan ze maar achter de rug hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:26 schreef Oognip het volgende:
Aanstaande dinsdag wordt Socks onder narcose gebracht om te kijken in haar keeltje. Ze wordt dan meteen gesteriliseerd.
Brrr
Het 'goedje' dat ik beschouwde als kots is denk ik diarree. Lana zat net op de kattenbak: waterdunne diarree, het zag er precies hetzelfde uit als wat ik vanmorgen in de kattenbak vond.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:15 schreef indaha het volgende:
Gelukkig dat ze in ieder geval naar haar keeltje kijken en gesteriliseerd worden moest toch gebeuren, nu alleen wat eerder dan gepland.
Ik vind wel altijd die narcose voor de eerste keer spannend, altijd afwachten hoe ze het verdragen.
Ik duim dinsdag voor Socksen fijn dat Lana weer eet.
Het arme meisje is 30 gram lichter dan gisteren, dus in totaal 100 gram lichter dan donderdag. We Ik dwangvoer haar nu 5 a 6 keer per dag met een hoop tegenwerken van de dame. Wel at ze net wat brokjes. Ze heeft momenten dat ze druk aan het spelen is (zoals nu) en andere momenten verstopt ze zich in de kast.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:57 schreef Mry het volgende:
Dat arme meisje toch![]()
Hoe gaat het vanmorgen?
Moonquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:21 schreef Mry het volgende:
Succes bij de DA!
Zo´n kat in´t bakkie foto was er toch ook van Moon? Of was het Oscar?
oh mooie foto'squote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:33 schreef Oognip het volgende:
Nog wat foto's van van de week
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kat in het bakkie!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bewijs van een slapende Lynn in de bench, buiten de kattenbak
[ afbeelding ]
Ik heb dat eerlijk gezegd niet gevraagd... Maar gemengd met convalescence moet het lukken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Ach je sneue lana toch
Kon ze de AB niet als spuit krijgen?
Onrustige nacht kun je wel zeggen. Ik ging om 12 uur naar bed, 3:30 ging de wekker om te voeren en daarna weer om 7 uur. Ik heb iets van 1 a 2 uurtjes geslapen in totaalquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:52 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het vanmorgen met jou ( onrustige nacht neem ik aan) en de dames?
Lynn is niet ziekig hoorquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:02 schreef ElisaB het volgende:
Op dit moment zou ik me geen zorgen maken over volgende week; alles wat ze eten wil is meegenomen.
Ze eet niet moeilijk omdat ze kieskeurig is, maar omdat ze ziekig is. Dus hoppa: erin met dat licht verteerbare
Noem ze Bert en Ernie, dan haal ik ze tenminste niet door elkaarquote:
Hahaquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Noem ze Bert en Ernie, dan haal ik ze tenminste niet door elkaar![]()
![]()
Ik heb maar een paar zakjes gekregen, inderdaad niet genoeg. Maar goed je hebt wel gelijk en ik ga het haar toch maar geven en dan doe ik er ook een beetje gewoon blikvoer in. Hopen dat ze er in trapt (met convalescence trapte ze er niet in).quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat en rot dagen (en nachten) heb je achter de rug ! Hopelijk zit er binnenkort verbetering in, sterkte ermee.
Ik zou veel makkelijker zijn, als Lynn graag dat voer eet dan krijgt ze het gewoon en daarna zien we weer wel, je hebt nu al genoeg aan je hoofd. Tenzij je niet genoeg gekregen hebt voor twee kittens natuurlijk.
Laat haar maar even een dagje genieten; kan je morgen altijd weer kijken. Die kleine (quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:10 schreef Oognip het volgende:
Ik heb maar een paar zakjes gekregen, inderdaad niet genoeg. Maar goed je hebt wel gelijk en ik ga het haar toch maar geven en dan doe ik er ook een beetje gewoon blikvoer in. Hopen dat ze er in trapt (met convalescence trapte ze er niet in).
Ik heb geen recovery of AD, alleen convalescence en het licht verteerbare. Maar die kleine (quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Laat haar maar even een dagje genieten; kan je morgen altijd weer kijken. Die kleine () zou ik gewoon de hele dag door een beetje AD of Recovery op haar bovenlip smeren. Als ze maar enigszins wil eten, krijgt ze het zo wel binnen. Als ze het laat zitten, dan kan je altijd nog gaan dwangvoederen
Dan moet je ff naar Duitsland rijden, wat Rewimo heeft het wel (of niet meer)quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:24 schreef Oognip het volgende:
Ik heb geen recovery of AD, alleen convalescence en het licht verteerbare. Maar die kleine () krijgt echt niet genoeg binnen dus die gaat verder gedwangvoerd worden
Als ik naar de da moet neem ik dat zeker meequote:Op zondag 9 oktober 2011 13:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan moet je ff naar Duitsland rijden, wat Rewimo heeft het wel (of niet meer)
Owkee... mocht je nog eens naar de DA gaan, neem dan een paar blikjes mee. Komen altijd goed van pas als iemand niet wil eten
Mooie stevige katertjes geworden Tim en Pimquote:Op zondag 9 oktober 2011 14:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat een ukkie was het toen nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MM las dit en dacht huh zit er een h in Rhanaquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hahaik ben ook vaak in de war met die namen en dan heeft MM nog eens een Rhana
Ik noem Lana gewoon vaak 'die kleine' dat is een stuk makkelijker
Weet ik nog beter dan jij hoe je de naam van jouw kat schrijft?quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:28 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
MM las dit en dacht huh zit er een h in Rhana![]()
![]()
![]()
* Mama_Mia Rhana kroelen gaat
quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Weet ik nog beter dan jij hoe je de naam van jouw kat schrijft?
Niet alleen op de fotoquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:44 schreef Mama_Mia het volgende:
Wat heeft Lynn daar een prachtig koppie op die foto![]()
![]()
Prachtige damesquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:41 schreef Oognip het volgende:
Kijk dit nou
[ afbeelding ]
En deze (let niet op het gele op de borst)
[ afbeelding ]
Psies. Niet drie keer per dag wegen, want je helpt jezelf alleen maar over de zeik en daar is nog nooit een Lana beter van gewordenquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:51 schreef Oognip het volgende:
Ik snap er niks van hevanaf gistermorgen wordt Lana elke 3 uur gedwangvoerd (dat is nog meer dan ze hoort binnen te krijgen), ze eet af en toe wat van dat licht verteerbare vlees en brokjes en toch valt ze af. Vanmiddag was ze nog 10 gram lichter dan vanmorgen, nu weer een paar gram minder dan vanmorgen. Ik snap het niet
En eigenlijk moet ik ook niet 3x per dag wegen maar ik wil zo graag weten of ze aankomt
Je moet dr poepjes en plasjes ook meetellen hequote:Op zondag 9 oktober 2011 19:51 schreef Oognip het volgende:
Ik snap er niks van hevanaf gistermorgen wordt Lana elke 3 uur gedwangvoerd (dat is nog meer dan ze hoort binnen te krijgen), ze eet af en toe wat van dat licht verteerbare vlees en brokjes en toch valt ze af. Vanmiddag was ze nog 10 gram lichter dan vanmorgen, nu weer een paar gram minder dan vanmorgen. Ik snap het niet
En eigenlijk moet ik ook niet 3x per dag wegen maar ik wil zo graag weten of ze aankomt
Haar ontlasting is niet echt geel, wel bruin maar wel licht. En ze heeft dus diarree.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Heeft ze gele ontlasting ? Ik ben er met Starr achtergekomen dat je ook teveel kunt voeren en dan gaat het er gewoon doorheen zonder dat ze er wat aan heeft.
Wanneer haar ontlasting gewoon is en ze is niet uitgedroogd dan is er weinig extra wat je kunt doen. Ik snap dat het vreselijk frustrerend is
Ze valt net zo veel af. De eerste dag van afvallen was 60 gram, daarna 40 gram en nu weer zo'n 40.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:27 schreef Mry het volgende:
Wat liggen ze daar lief met z'n tweeën, mooie meisjes![]()
Ik hoop dat Lana zich snel beter voelt. Ze valt in elk geval niet meer zo veel af als gisteren toch? Misschien is dat toch het begin van een verbetering.
Ah sorry dan heb ik het verkeerd onthouden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:43 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ze valt net zo veel af. De eerste dag van afvallen was 60 gram, daarna 40 gram en nu weer zo'n 40.
Maar je wilde het graag even horenquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:44 schreef Oognip het volgende:
En jullie hebben allemaal gelijk met het niet zo vaak wegen
Och, het prupkequote:
Lynn is lekker bijgekomen en Lana maar een paar gram afgevallen. Hopelijk gaat ze vandag nog meer eten dan gisteren!quote:
Go girlies!quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Lynn is lekker bijgekomen en Lana maar een paar gram afgevallen. Hopelijk gaat ze vandag nog meer eten dan gisteren!
Arm mupke, je hebt voor mensen toch van die Rennie achtige deflatine spul, heb je zoiets voor beestjes niet?!quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:26 schreef Oognip het volgende:
Vanavond mag Socks na 18 uur niet meer eten. Daarom heb ik zonet lekker vis voor iedereen gekookt en wat bewaard voor 17:45 zodat Socks lekker haar buikje vol kan eten. Ik vind het erg spannend, de operatie morgen!
Lynn heeft lekker visje gegeten en Lana ook een paar stukjes. Daarvoor en daarna kakt Lana weer helemaal in en voelt ze zich erg beroerd. Ik heb haar net weer gedwangvoerd. Terwijl ik haar dwangvoerde hoorde ik haar buikje veel geluid maken. De dierenarts heeft zaterdag ook aangegeven dat haar buikje heel gassig is dus dat zal het geluid (en de stank) verklaren.
Er bestaat wel zoiets (ik ben de naam even kwijt) dat wordt op het eten gestrooid en daar wordt de ontlasting dikker van. Waarom ik dat niet moet geven weet ik nietquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:35 schreef Ikina het volgende:
Succes met Socks morgen! Komt vast wel goed![]()
En bestaat er niet zoiets als ORS voor kittens? Dat moest ik nemen van mijn HA toen mijn darmen heel raar deden (of eigenlijk deden ze niks meer).
Lief van je van het kaarsjequote:Op maandag 10 oktober 2011 22:00 schreef indaha het volgende:
Kom op Lanaatje, beter eten hoor .
Veel sterkte morgen voor Socks, ik zal een kaarsje branden dat alles goed gaat morgen.
en een knuffel voor Oognip
Ze is ook grootquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:50 schreef Mama_Mia het volgende:
Sockslekker ding
wat lijkt ze al groot zo zeg
Neequote:
Socks laat je maar flink verwennen, fijn dat er niks gevonden is. Hopen dat het snel beter gaat en ze nergens geen last meer van heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:34 schreef Oognip het volgende:
Socks is weer thuis. Nog heel slaperig en dronken. Ze hebben in haar keeltje gekeken en daar is niks geks gevonden. Alles zag er mooi uit dus we gaan nu kijken hoe ze het nu gaat doen. Ik moet eerlijk zeggen dat het de laatste twee dagen al iets beter ging. Hopelijk zet dat zich voort!
Ze hebt gewoon een hele snelle spijsvertering! Ben benieuwd wat de DA ervan zegt. Succes Lynn met de prikjes!~quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:19 schreef Oognip het volgende:
Gister was de eerste dwangvoervrije dag voor Lana. Elke keer dat ik eten aanbood (in totaal 6x) begon ze er van te eten. Desondanks is mevrouw weer 15 gram lichter.
Mijn vriend gaat zo met Lynn de eerste inenting halen en neemt Lana mee, kijken wat de dierenarts er van zegt.
Met Socks gaat het prima. Met Lynn ook wel alleen heeft ze weer/nog een beetje diarree en daar verdenk ik Lana ook van. Ik heb net het hele huis weer gepoetst want er lag overal druppeltjes diarreequote:
viespeukiesquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Met Socks gaat het prima. Met Lynn ook wel alleen heeft ze weer/nog een beetje diarree en daar verdenk ik Lana ook van. Ik heb net het hele huis weer gepoetst want er lag overal druppeltjes diarree
Lana eet op zich wel goed en is ook goed aangekomen. Ze krijgt nu 6x per dag vlees.
Nee joh ze kwam gewoon goed terecht op haar pootjesquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:33 schreef senesta het volgende:
Arme lana
Had ze niets verder?
Nu al vlieglessen
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:30 schreef Oognip het volgende:
Lana hing net continu met haar nagels in mijn voeten. Ik zit op de bank. Ik wilde haar van me af schudden met mijn voet, bleek ze toch iets lichter dan gedachtze vloog zo op de tafel
Heeft ze die oefening ook al onder de knie dusquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee joh ze kwam gewoon goed terecht op haar pootjesZe keek alleen een beetje van he
hoe kom ik hier
Verder niks aan de hand hoor, was ook maar een klein stukje.
Ja hequote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:30 schreef Mama_Mia het volgende:
Socks
schopte ze nou Pingoo weg?
En daarna dat muisje van Lynn jatten
maar wat ligt Lynn daar heerlijk ontspannen aan het einde
Wel goedquote:
Ik moest echt even goed kijkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Lynn en Lana zijn echte vriendinnetjes. Ze liggen heel vaak zo
[ afbeelding ]
Hihi dat dacht ik alquote:
Lynn en Lanaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wel goed
Lana weegt inmiddels 1030 gram (6 oktober woog ze 1080, afgelopen maandag 950) dus dat gaat goed. Vanavond en morgenochtend krijgt ze nog AB en daarna moet ze het zonder doen. Gaat vast helemaal goed
Met de rest gaat het prima
Paar foto's:
Lana past precies op mijn hand
[ afbeelding ]
Lynn en Lana zijn echte vriendinnetjes. Ze liggen heel vaak zo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aaaah weer een nieuw kittenquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:41 schreef Samzz het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat, Oognip. Vooral fijn dat Lynn zo mooi is bijgekomen. Jammer te horen dat Socks weer moet overgeven, arme schat
.
En die foto, geweldig. Mag ik vragen waar ze in klimt? Een soort van afscheiding of zo?
Ik heb vandaag weer een nieuwe kitten op de quarantainte gekregen, 7-8 weken, onder de wormen en vlooien, ondervoed en uitgedroogd. Ik heb haar Vichy gedoopt, netjes behandeld en lekker veel vlees gegeven. Het is echt een schatje.
Ja, Vichy is echt een schatje, wel bang toen ze vanmorgen in haar hokje werd gezet, maar toen ik eenmaal met haar bezig ging heel sociaal. Eigenlijk moet ze wel naar een pleeggezin omdat ze zo jong is, maar omdat ze wel goed eet en drinkt, in tegenstelling tot Andy, heeft het volgens mij niet zo'n haast... Ze is zó snoepigquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:50 schreef Oognip het volgende:
[..]
Aaaah weer een nieuw kittenAls ik dat zo lees dan zou ik haar zo in huis willen nemen, maar ik heb besloten dat dit echt de laatste kittens van dit seizoen zijn die ik opvang.
Wij hebben twee balkons waarvan we er 1 hebben afgezet met een katennnet (http://www.zooplus.nl/sho(...)nnet/kattennet/27941) zodat de katten lekker naar buiten kunnen en wij lekker de deur open kunnen zetten
Waar is Andy nu dan? En waarom moet hij wel snel naar een pleeggezin?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, Vichy is echt een schatje, wel bang toen ze vanmorgen in haar hokje werd gezet, maar toen ik eenmaal met haar bezig ging heel sociaal. Eigenlijk moet ze wel naar een pleeggezin omdat ze zo jong is, maar omdat ze wel goed eet en drinkt, in tegenstelling tot Andy, heeft het volgens mij niet zo'n haast... Ze is zó snoepig.
Volgens mij heb je ook heel veel kittens opgevangen al, echt super! Ik zou het zelf ook graag willen doen, maar mijn vader is zo ongelooflijk allergisch dat het helaas niet gaat. Ooit, als ik op mezelf woon.
Andy zit ook in de quarantaine. Andy eet en drinkt niet, die heb ik vandaag moeten dwangvoeren en ik heb met een spuit een hoop vocht naar binnen gewerkt. Hij was aan het uitdrogen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:03 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waar is Andy nu dan? En waarom moet hij wel snel naar een pleeggezin?
quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Andy zit ook in de quarantaine. Andy eet en drinkt niet, die heb ik vandaag moeten dwangvoeren en ik heb met een spuit een hoop vocht naar binnen gewerkt. Hij was aan het uitdrogen.
De quarantaine is te stressvol voor hem, denk ik, hij is in een paar dagen tijd 200 gram afgevallen.
Andy is geloof ik van dezelfde leeftijd als Vichy, misschien een paar weekjes ouder. Hij zit nu vijf dagen op de quarantaine en wordt nu vroeg in de ochtend, laat in de ochtend en in de middag gedwangvoerd.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:09 schreef Oognip het volgende:
[..]zielig
Maar verhuizen is natuurlijk ook heel stressvol...
Hoe oud is Andy en hoe lang zit hij er al?
Logisch dat je niet alle tijd voor hem hebt op het asiel.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Andy is geloof ik van dezelfde leeftijd als Vichy, misschien een paar weekjes ouder. Hij zit nu vijf dagen op de quarantaine en wordt nu vroeg in de ochtend, laat in de ochtend en in de middag gedwangvoerd.
Maar dat is niet de ideale omstandigheid voor hem, als ik bezig ben zit hij de hele ochtend de miauwen om aandacht, die ik hem helaas niet constant kan geven, want ik heb nog 12 dieren om te verzorgen. Hij mag van mij wel rondlopen als ik zijn hok schoonmaak, dat vindt hij wel echt leuk en daarna eet hij ook beter heb ik het idee
.
Hij moet wel IETS hebben gegeten de eerste dagen, want hij heeft alle dagen nog gepoept, maar het is wel heel weinig. En sinds gisteren heeft hij niks gegeten omdat exact dezelfde hoeveelheid als dat ik gisteren in zijn bakje heb gedaan er vanmorgen nog in zat (Ik heb de brokjes geteld omdat ik het niet vertrouwdequote:Op zondag 16 oktober 2011 13:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Logisch dat je niet alle tijd voor hem hebt op het asiel.
Eet Andy helemaal niet zelfstandig of wel wat? Anders is 3x dwangvoeren wel weinig.
Ik ben inderdaad van plan zelf vaker naar het asiel te gaan tot Andy een plekje heeft of zelf goed gaat etenquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:46 schreef Oognip het volgende:
Maar kan je dan niet de kittencoordinator bellen zodat zij rond kan bellen bij de gastgezinnen? Er is vast wel ergens een plekje vrij. Kun je anders niet zelf vaker naar het asiel?hij krijgt nu gewoon veel te weinig binnen (moet ongeveer 75ml per dag) niet zo gek dat hij afvalt.
Als het allemaal geen optie is dan wil ik kijken wat ik voor Andy kan betekenen. Eventueel paar keer per dag naar het asiel (ik heb nu vakantie).
Inderdaadquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:34 schreef Ikina het volgende:
Succes Lynn! En dan samen met Socks zou helemaal super zijn natuurlijk! <3
Oh ik jubel meequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:07 schreef Oognip het volgende:
Ik heb net een mail gekregen van mensen die geïnteresseerd zijn in Lynn EN Socks!ik ga zo contact met ze opnemen naar moest eerst even hier jubelen
Dank jequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:34 schreef Samzz het volgende:
Wat is die foto van Lana en haar popje ontzettend schattig.
De baby's zien er erg goed uit, Oognip, super.
Lynn gaat mooi in de bench donderdagavondquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:58 schreef Mama_Mia het volgende:
Oh wat geweldig! Hup Lynn en Socks, laat je van je beste kant zien
offe, Lynn, laat je gewoon zien
Ik was net bij de dierenarts (jaarlijkse enting Muis) en die vertelde inderdaad hetzelfde als jijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoop dat ze lekker samen geplaatst worden![]()
In de SC las ik iets over dubbele tandjes, dat gebeurt vaker bij wisselende kittens, onze Flynn had het ook toen hij een maand of 5 was. Meestal gaat het nog wel vanzelf weg en anders moet de dierenarts er naar kijken.
Precies dat was ook mijn gedachtequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Lastig soms hé, zeker als er al een kitten besproken is. Maar als ze ergens heen zouden gaan zonder Lana trekken ze misschien vanzelf meer naar elkaar toe omdat ze op elkaar aangewezen zijn.
Dat laatste hoop ik ookquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:37 schreef Mry het volgende:
Wat tof dat er bezoek komt voor Lynn en Socks![]()
Ik hoop heel erg dat ze samen geplaatst worden en dat deze mensen anders in elk geval voor Socks kiezen.
DeeDee heeft dat ook gehad, die bult. Was toen ook erg in paniek. Lijkt het hierop? (Het is niet heel duidelijk zichtbaar, maar dan ook erg lastig te fotograferen.. Bij haar was het overigens ook iets ontstoken, maar dat had niets met het bultje te maken. Een week later was het overigens ook helemaal weggetrokken, het waren reacties op de hechtingen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:40 schreef Oognip het volgende:
Zo, Lana is ingeent en gechipt.
Bij Socks zijn de hechtingen verwijderd alleen bleek er een dikke bult op de plek van haar hechtingen te zitten. Wij dachten dat het gewoon vet wasde bult kan een reactie op de onderhuidse hechtingen zijn of een wondbreuk. Als het over een maand weg is, was het een reactie op de onderhuidse hechtingen, is het dan niet weg dan is het een wondbreuk en moet ze geopereerd worden
Ik hoop heel erg op het eerste!
wat voel ik me een slechte moeder dat ik het niet gezien heb
Ik hoorde net van een vriendin dat zij iemand kent die graag Socks en Lynn wil mocht het morgen niet door gaan!Dus die hebben sowieso een huisje
Het lijkt op jouw foto's inderdaadquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:52 schreef Hitomi het volgende:
[..]
DeeDee heeft dat ook gehad, die bult. Was toen ook erg in paniek. Lijkt het hierop? (Het is niet heel duidelijk zichtbaar, maar dan ook erg lastig te fotograferen.. Bij haar was het overigens ook iets ontstoken, maar dat had niets met het bultje te maken. Een week later was het overigens ook helemaal weggetrokken, het waren reacties op de hechtingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |