Omdat het bij 1 deel nog geen reeks was, dat kan nietquote:Op donderdag 29 september 2011 20:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij staat niet in mijn AT
Ja nu wel.. Maar niet automatisch
Het zou kunnen al weet ik niet hoe lang hij mijn stem 'onthoud'...quote:Op donderdag 29 september 2011 20:03 schreef Ynske het volgende:
misschien een stomme vraag. maar zou zo'n kleintje niet op Oognip reageren?
omdat ze haar kennen?
Misschien zou dat nog een optie zijn, als t vandaag met Elies niet gelukt isquote:Op donderdag 29 september 2011 20:11 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou kunnen al weet ik niet hoe lang hij mijn stem 'onthoud'...
Dat had ik inderdaad al eerder aangebodenquote:Op donderdag 29 september 2011 20:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
Misschien zou dat nog een optie zijn, als t vandaag met Elies niet gelukt is
Is al gebeurd idd. Ze hebben ook een vangkooi inmiddels om het kleintje proberen te vangen van achter het schot.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:21 schreef Loveless85 het volgende:
Duimt mee. Heb alleen pagina 6 van vorige topic gelezen maar neem aan dat lokken met al wat mogelijk is aan speeltjes, snoepjes en andere lekkernijen al gebeurt is?
Beestje wel te zien of gewoon helemaal foetsie?
En dat is precies wat we nu hebben gedaan. Goed gecheckt of ie niet ergens klem kon zitten en een aantal van de verstopplekken opgeheven.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:54 schreef Loveless85 het volgende:
Als dat beessie zich wel laat zien als er niemand is, is het dan niet beter gewoon ff wat lekkers neer te zetten, wat te drinken, en het dan gewoon ff te laten? Al die drukte zal het er ook niet beter op maken, en zo'n beestje is nog altijd een stukje kleiner en wendbaarder dan de gemiddelde ElisaB of Rewimo
Ik denk die in de slaapkamer van C.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:00 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat hij waarschijnlijk gevangen gaat worden!
Maar je hebt het over 'de muur waarvan Oognip het idee had dat het zinvol was om te slopen' ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik had geen muur in gedachten of zoRewimo zei zelf dat ze het anders gingen slopen, welke muur geen idee maar daar borduurde ik op voort.
Nee, snap ik. Was om even aan te geven dat ik het had over de muur waar het eerder over ging. Het is een voorzetwand in de punt van de zolder. Hij staat op zo'n 15 cm van de originele muur en door het gat dat qltel gemaakt heeft, kun je nu de hele ruimte erachter bekijken.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:00 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat hij waarschijnlijk gevangen gaat worden!
Maar je hebt het over 'de muur waarvan Oognip het idee had dat het zinvol was om te slopen' ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik had geen muur in gedachten of zoRewimo zei zelf dat ze het anders gingen slopen, welke muur geen idee maar daar borduurde ik op voort.
Het was eigenlijk gewoon leuk. Rewimo en qltel zijn lieve mensen en het was mooi weer (we hebben nog even in de tuin gewandeld).quote:Op donderdag 29 september 2011 22:11 schreef Mama_Mia het volgende:
ElizaB je bent geweldig![]()
Rewimo en qltel en Christan, hopelijk komt hij vanavond tevoorschijnfijn in ieder geval dat hij zich even heeft laten zien en dat er wat plekken afgesloten zijn, daardoor slaap je vast beter vannacht
Ufkeursquote:
Echt hequote:Op donderdag 29 september 2011 22:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ufkeurs
Hij lag heel lief een tukje te doen. Het is een scheetje; lekker ontspannen en vriendelijk
Dat ook vooral: zo zijn kattenquote:Op donderdag 29 september 2011 22:39 schreef lisa het volgende:
Misschien een troost. Toen wij gingen verhuizen heeft 1 van mijn katten 3 dagen tussen een rioolbuis en een stukje muur gezeten waarvan ik nu nog steeds niet begrijp dat ze daar ooit heeft tussen gepast. Na drie dagen kwam ze, uit zichzelf, heel nuffig naar boven met een kop van: zocht je mij? En ging zich zitten wassen alsof er niks gebeurd was. Zo zijn katten.
Een echte katerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat goed zeg! Lekker genieten van elkaar nuquote:Op vrijdag 30 september 2011 07:34 schreef Rewimo het volgende:
Niks gehoord vannacht
Maar toen qltel om half 7 de kooi ging inspecteren zat Odie erinEn hij is in prima conditie, gezien de spurt die hij erin zette toen hij uit de kooi kwam
Joe begon enthousiast te mauwen toen hij zijn maatje zag en na een paar spurts door de gang van Odie kropen ze samen in een hoekje waar ze nu ongetwijfeld hun avonturen zitten uit te wisselen
Ik ga vandaag zoveel mogelijk bij ze zitten en met ze spelen en knuffelen. En straks Odie eerst zijn bandje omdoen zodat we hem kunnen horen.
Bedankt voor je aanbodquote:Op vrijdag 30 september 2011 08:16 schreef nieslief het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gaat kartonnen dozen en platen naar de stort brengen........
quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:45 schreef qltel het volgende:
@ElisaB, Odie is nog niet terecht, hoor. Kom je straks weer langs?BoewhahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben helemaal gelukkigGoed zo Odie
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
(Pics or it didn't happen!)quote:
quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb nog niet eens iets gezegd, en dat terwijl ik steeds dit topic zat te checken. Fijn dat hij weer tevoorschijn is
Ik weet zeker dat er een hele hoop foto's gaan komen zodra het kan. En dan zullen er inderdaad vast prachtige foto's komenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 15:13 schreef Troel het volgende:
He ja, inmiddels zullen ze wel genoeg gewend zijn voor foto's. Jullie zijn daar zo goed in, dat moet toch lukken
gadver zeg. ik hoop dat ze snel terecht zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:12 schreef Oognip het volgende:
In overleg met Rewimo post ik dit. Rewimo is op van de zenuwen en erg verdrietig vandaar dat ik dit post.
Joe en Odie zijn sinds vrijdagavond weer kwijt. De vangkooi staat inmiddels buiten omdat de mogelijkheid bestaat dat de hummeltjes buiten lopen...
Tips zijn heel erg welkom op dit moment.
Ze zijn gechipped en volgens mij staat het op hun naam en anders op die van het asiel. Maar als het goed is is dat al gewijzigd naar hun naam.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:26 schreef Cat22 het volgende:
O nee!Wat een drama!
Hoe is het gebeurd? Ik weet uit eigen ervaring dat die hummels zo vlug als water zijn en zo naar buiten kunnen glippen. Hopelijk hebben ze nog gezelschap aan elkaar.![]()
Oognip: zijn ze gechipped en op welke naam staat die? Dat kan al een hoop schelen als iemand anders ze vindt. Verder heb ik geen tips eigenlijk, nooit te maken gehad met weggelopen katten.
Eerlijk gezegd vind ik het niet logisch dat er een raam open staat als je net kittens hebt en ze nog moeten wennenquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:30 schreef lisa het volgende:
Ach wat balen. Die kleintjes zijn ook watervlug. Heeft er een raam open gestaan dat ze denkt dat ze buiten zijn? Niet als verwijt hoor, met dit weer is het logisch dat er een raam open staat.
Arme stomme eigenwijze poesjes? Ze zijn niet stom en eigenwijs, maar bang en daarom zijn ze ontsnapt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Arme stomme eigenwijze poesjes![]()
Sterkte, ik hoop dat ze snel boven water zijn
Relax, dat snap ik ook wel. Je hoeft het niet letterlijk te nemen, ik maak mijn kat en hond ook regelmatig liefdevol uit voor stomme kat cq hond.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Arme stomme eigenwijze poesjes? Ze zijn niet stom en eigenwijs, maar bang en daarom zijn ze ontsnapt.
dat opperde ik ook al, maar die heeft op t moment helaas geen vervoerquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:12 schreef senesta het volgende:
Wat voel je je machteloos dan he? Kleine kereltjes![]()
Misschien dat Oognip langs kan komen en roepen Rewino? Zijn is vertrouwd en misschien dat ze dan tevoorschijn komen?
Ik heb afgesproken om dinsdag te gaan en dan zou ik de auto van Troel lenen. Mama_mia heeft echter ook aangeboden om samen te gaan en die heeft een auto dus dan gaan we samenquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat opperde ik ook al, maar die heeft op t moment helaas geen vervoer
Ja, dat begrijp ik. Ik weet ook niet precies waar je die dingen kunt lenen, maar misschien is er in Duitsland ook een soort Amivedi/ Dierenambulance? Het is natuurlijk best veel grond en 1 kooi is dan wel weinig.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:02 schreef Rewimo het volgende:
We hebben er maar eentje. Die hebben we tot nu toe binnen gehad, omdat we hoopten dat ze binnen zaten. Maar die hoop begint te vervagen dus nu staat hij buiten. We houden de buitendeuren goed dicht voor het geval ze toch binnen zitten.
Ik denk dat _Ophelia_ dus ook bedoeltquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Arme stomme eigenwijze poesjes? Ze zijn niet stom en eigenwijs, maar bang en daarom zijn ze ontsnapt.
De kans op een egel is vrij groot. Verder zwerven hier nog minstens twee andere katten rond. Maar die moeten we niet hebbenquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:50 schreef ElisaB het volgende:
Als ze binnen niet van het voer hebben gegeten, dan lijkt het logisch te veronbderstellen dat ze buiten zitten. Het goede nieuws is dat ze waarschijnlijk in de buurt zullen blijven (want geen enkele reden om weg te gaan; beter op bekend terrein blijven).
Ik hoop dat de vangkooi gaat werken! Zou wel regelmatig ff checken, want de kans op een egel of de kat van iemand anders lijkt me wel aanwezig.
Ja dat hoop ik ookquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:33 schreef Mama_Mia het volgende:
Gelukkig is Joe weer gevondenalleen wel naar dat ze buiten zitten
hopelijk blijft Odie in de buurt nu dat Joe weer binnen is!
Ik hoop dat Oognip en ik dinsdag helemaal niet hoeven te komen want dan zijn ze er weer allebei
We blijven er voor duimen!quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat we Odie net zo te pakken kunnen krijgen als Joe. Als we de deur opendoen vliegt hij er vandoor. Hopelijk gaat hij de vangkooi in, die nu helaas wel op een andere plek staat en niet meer bij de achterdeur.
Net een enorme knuffelsessie met Joe achter de rug, met zijn drieënEerst ik, toen Christan erbij en later qltel. Dat ging prima. Ondertussen at hij brokjes uit een bakje dat Christan onder zijn neusje hield
Hmmm daar zit wel wat in, inderdaad. Staat die kooi nu ver van die plek?quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Als we de kooi nu verplaatsen ben ik bang dat we Odie weer wegjagen bij de achterdeur. Ik zit te twijfelen of we dat risico moeten nemen.
Als je Odie, als hij gevangen is, nou eens in de bench zet en daar laat wennen, dan doe je de bench los als je in de gang/kamer bij hem zit en hij niet kan ontsnappen, dan went hij echt heus wel. Bij mij rende hij uiteindelijk ook niet meer weg en ik ben in totaal niet vaker dan een keer of 10 bij Oognip geweest in die tijd, aan het einde mocht ik m oppakken en aaien en spinde hij ook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat het met Joe hier wel goed zou komen, maar met Odie hebben we nog helemaal geen band op kunnen bouwen, en die is zoveel banger dan Joe
Joe is echt een schatje en ik denk dat hij hier prima op zijn plek zou zijn als hij gewend is. Van Odie weet ik het gewoon nietToen hij binnen was (voor hij boven zat) kon ik hem gewoon oppakken. Maar nu laat hij zich niet meer pakken, ook niet toen we hem weer beneden hadden van de week. We mogen ze binnen twee weken terugbrengen, ik denk dat dat veel te kort is voor een katje als Odie, die heeft veel meer tijd nodig om op zijn gemak te komen. Hier in huis lukt dat niet, omdat hij zich overal kan verstoppen. Hij moet echt ergens, zoals bij Oognip, waar het overzichtelijk is en waar hij niet anders kan dan bij mensen zijn.
Ik denk ook dat dat de beste keuze is.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:01 schreef Rewimo het volgende:
Toch maar naar de achterdeur, denken we. Omdat Joe daarachter zit en Odie er hopelijk op af komt.
O okee, dat had ik dan niet goed begrepen van die twee weken. Het gaat niet om het geld natuurlijk. Een bench is misschien wel een idee. Die hebben we niet maar daar kan ik wel naar op zoek.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:06 schreef Oognip het volgende:
Rewimo, je mag ze binnen 2 weken terug brengen en dan hoef je er niet voor te betalen. Breng je ze later dan 2 weken terug dan krijg je je geld niet terug en moet je wel afstandskosten betalen, maar het lijkt me toch dat je dat er wel voor over hebt?
Odie is een katje dat echt wel een paar weken nodig heeft voor hij zich op zijn gemak voelt, daar moet je echt veel tijd in steken. Maar als het je lukt is het een geweldig beestje.
Echt? Dat zou een uitkomst zijn voor Odie! Ze kunnen er dan eerst samen in.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef indaha het volgende:
O en een bench heb ik hier wel als je hem nodig zou hebben, wij meenden hem te gebruiken voor Tommie en Ollie maar dat was niet nodig, maar voor Odie zou het geen slecht idee zijn.
Je kan een asieldier (want dat is het) ten alle tijden terug brengen, maar dan wel tegen betaling uiteraard.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O okee, dat had ik dan niet goed begrepen van die twee weken. Het gaat niet om het geld natuurlijk. Een bench is misschien wel een idee. Die hebben we niet maar daar kan ik wel naar op zoek.
Wij waren toch al van plan om Rewimo binnenkort te bezoeken, maar ik wilde eigenlijk afwachten tot de katten weer terecht waren, maar als ze de bench dringend nodig heeft dan moet het eerderquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:15 schreef Cat22 het volgende:
op marktplaats zijn er vaak ook te vinden, misschien nog wel meer bij jullie in de buurt.
Of is het een verkapt excuus om Joe te zien?![]()
Ze woont nog iets zuidelijker dan mij, dus ik weet niet hoe laat je moet werken, maar da's best een ritje.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben even met Indaha aan het overleggen, ik weet niet waar zij woont. Ik moet morgen werken dus wie weet kan ik hem wel halen of zo.
Maar dan wel zorgen dat Joe intussen niet naar buiten kan glippenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
Het feit dat Odie bij de achterdeur rondhangt is gewoon een goed teken. Die wil naar binnen, maar durft nog niet. Maar die gaat echt in zijn eentje niet zwerven hoor!
Ik zou bijna durven wedden dat het volgende gaat werken: maak een systeem, zodat je vanaf de trap de deur dicht kunt trekken. Ze de deur open en ga zelf helemaal stil op de trap zitten. Zodra Odie binnen is, trek je de deur dicht.
Gaat werken, want die poes wil gewoon naar binnen. Maar jullie zijn nog een beetje te groot voor hem
Catquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ze woont nog iets zuidelijker dan mij, dus ik weet niet hoe laat je moet werken, maar da's best een ritje.
Ik moet precies de andere kant opquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef Cat22 het volgende:
Ze woont nog iets zuidelijker dan mij, dus ik weet niet hoe laat je moet werken, maar da's best een ritje.
Lieverd, we hebben daar geen trap, het is de andere deurquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:20 schreef ElisaB het volgende:
Het feit dat Odie bij de achterdeur rondhangt is gewoon een goed teken. Die wil naar binnen, maar durft nog niet. Maar die gaat echt in zijn eentje niet zwerven hoor!
Ik zou bijna durven wedden dat het volgende gaat werken: maak een systeem, zodat je vanaf de trap de deur dicht kunt trekken. Ze de deur open en ga zelf helemaal stil op de trap zitten. Zodra Odie binnen is, trek je de deur dicht.
Gaat werken, want die poes wil gewoon naar binnen. Maar jullie zijn nog een beetje te groot voor hem
Zuiden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Cat![]()
Ik hoop dat Odie snel naar binnen komt
Ik weet het.quote:
Bench komt hierheen. Indahaquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:27 schreef Oognip het volgende:
Dan maar wat omrijden voor de bench toch?Of van marktplaats plukken.
Helaas, glazen deuren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:28 schreef loecje het volgende:
hoe dicht komt odie bij de deur?
zit er toevallig een kattenluikje in die deur? eentje die je alleen naar binnen toe open kan zetten?
dan kan Odie zelf naar Joe toe, zonder dat joe naar buiten kan.
dat gaat niet lukken nee.quote:
Voor je werkdag begint een uur de verkeerde kant op rijden en weer terug met bench is wel iets verder dan ´wat omrijden´. Fijn dat indaha hem dinsdag kan brengen. 2 dagen Joe veilig in huis houden moet te doen zijn toch?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan maar wat omrijden voor de bench toch?Of van marktplaats plukken.
Dan maak je er een trapquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:24 schreef Rewimo het volgende:
Lieverd, we hebben daar geen trap, het is de andere deur
Je kunt ook té inventief worden.quote:
Ik zie haar ertoe in staat, Elisa B staat haar vrouwtje welquote:
Je zou het ook op zijn engels kunnen doen: trap door.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef ElisaB het volgende:
Liefjens, er hoeft geen trap te komen... ik dacht dat het de deur bij de trap was
Hi hi hi... goeie mop he
Eng he?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:45 schreef indaha het volgende:
[..]
Ik zie haar ertoe in staat, Elisa B staat haar vrouwtje wel
Gedeeltelijk ben ik het met je eens.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:14 schreef Fuzzy4 het volgende:
Ik heb het hele verhaal gevolgd, ook toen ze nog bij oognip waren, en als ik eerlijk ben dan vind ik dat deze katjes nu niet in de ideale leefsituatie/ woning zitten. Als ik het nieuwe baasje was zou ik me echt afvragen of het verstandig is om ze te houden. Odie heeft al eens dagen verstopt gezeten en nu weer buiten. Deze 2 kittens zouden een afgesloten kamer moeten hebben waar ze kunnen aclimatiseren en niet weg kunnen, op een veilige plek contact maken met mensen en van daaruit verder het huis in.
Rewimo en gezin zijn zonder twijfel dol op de kleintjes maar dit gaat toch niet goed zo. Een hoop stress zen zorgen ook voor iedereen. En als ze dadelijk gevangen zijn loop je hetzelfde risico weer. Je kunt ze niet hele dagen in een bench laten, daar zijn te groot voor.
Natuurlijk vinden ze het heel erg, dat lijkt me logisch maar het had voorkomen kunnen worden. Ze zijn al eens ontsnapt dus zou je denken dat er alles aan wordt gedaan om een tweede keer te voorkomen en toch is het gebeurd en dat is jammer. Mag ook wel gezegd wordenquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:46 schreef Mry het volgende:
Ik vind dat wel een beetje een hard oordeel Cartwoman. Het lijkt mij wel duidelijk dat ze het heel erg vinden en er alles aan doen om Odie zo snel mogelijk te vangen. Dat gaat heus niet sneller lukken als Rewimo de hele dag gaat zitten huilen en verder niets meer doet. En zoals je kunt lezen ligt er een plan klaar met een bench om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.
Tja ik word pissig als ik zoiets lees en zeg het eerlijk, als jij dat hard vindt zijn we het oneens, dat kan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:46 schreef Mry het volgende:
Ik vind dat wel een beetje een hard oordeel Cartwoman. Het lijkt mij wel duidelijk dat ze het heel erg vinden en er alles aan doen om Odie zo snel mogelijk te vangen. Dat gaat heus niet sneller lukken als Rewimo de hele dag gaat zitten huilen en verder niets meer doet. En zoals je kunt lezen ligt er een plan klaar met een bench om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.
Die beestjes zijn slim en als ze naar buiten willen, dan vínden ze wel een weg naar buiten. Waar het koppie door kan, past het lijfje ook doorheen en zeker als ze angstig zijn krijgen ze veel door elkaar.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Natuurlijk vinden ze het heel erg, dat lijkt me logisch maar het had voorkomen kunnen worden. Ze zijn al eens ontsnapt dus zou je denken dat er alles aan wordt gedaan om een tweede keer te voorkomen en toch is het gebeurd en dat is jammer. Mag ook wel gezegd worden
Het huis was kittenproof volgens Rewimo. Odie en Joe zouden niet het hele huis tot hun beschikking krijgen, dat vond ik sowieso al een goed idee. Voor de rest ga ik uit op het woord van Rewimo. Als Rewimo zegt dat het huis kittenproof is, waarom zou ik daar dan aan twijfelen? Ze hebben al vaker katten gehad dus ik ga er van uit dat ze weten waar ze het over hebben.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:24 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Die beestjes zijn slim en als ze naar buiten willen, dan vínden ze wel een weg naar buiten. Waar het koppie door kan, past het lijfje ook doorheen en zeker als ze angstig zijn krijgen ze veel door elkaar.
Als je vind dat het huis beter kitten-proof hadden moeten maken, waarom heb je de kittens dan niet afgeleverd om te kijken waar ze terecht zouden komen? Zelf had je ook niet in de gaten dat een van de kittens bij jou op het balkon had kunnen ontsnappen. Je hebt toen in kunnen grijpen en ik snap dat je je zorgen maakt, maar je weet zelf hoe vindingrijk kittens kunnen zijn en door dit geneuzel op afstand zullen ze zich alleen maar vervelender gaan voelen en dat lost helemaal niks op.
Ik snap niet dat iedereen hier het beter denkt te weten. Met een schuldgevoel aanpraten los je niks op en als je je rot voelt dan denk je ook minder goed na en dat lijkt me niet de bedoeling.
Je geeft mij aan de hand van eerdere posts het idee hier aan te twijfelen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als Rewimo zegt dat het huis kittenproof is, waarom zou ik daar dan aan twijfelen?
Dat zijn ze zeker. Ik heb nergens gelezen dat ze een deur open hebben laten staanquote:Ik weet hoe snel kittens kunnen zijn, daarom zou het mij ook geen tweede keer gebeuren.
En daarom vind ik het nodig om ook te reageren. Het is in dit topic door meer users gezegd en op een gegeven moment is dat standpunt wel bekend. Ze heeft er niets aan als jullie door blijven gaan. Je zou het zelf ook niet leuk vinden als meerdere keren door verschillende users wordt gezegd dat je beter had moeten weten als jouw kitten ontsnapt was (wat gelukkig niet gebeurd is natuurlijk). En al helemaal niet als dan wordt gezegd dat die kitten misschien maar helemaal niet bij jou in huis zou moeten zijn omdat ivm de aard van het beestje.quote:Maar goed hier wordt Rewimo natuurlijk ook niet vrolijker van, maar daarom vind ik nog wel dat het genoemd mag worden.
Daar doelde ik helemaal niet op. Ik ben alleen dat geneuzel hier zo zat. Ik lees hier mee omdat ik wil weten hoe het met Odie gaat, niet om allemaal beschuldigingen te lezen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef Mry het volgende:
Sulley ik denk niet dat je van Oognip kunt verwachten dat ze het halve land (en buitenland) af gaat reizen om potentiële huizen te beoordelen. Ze doet al superwerk met de opvang
Mwah, wie zijn verhaal op een discussieforum gooit kan reacties verwachten en die zullen niet altijd even positief zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:49 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Daar doelde ik helemaal niet op. Ik ben alleen dat geneuzel hier zo zat. Ik lees hier mee omdat ik wil weten hoe het met Odie gaat, niet om allemaal beschuldigingen te lezen.
Als Odie morgen nog niet gevangen is ga ik er naar toe jaquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:24 schreef -moppie- het volgende:
Ga jij er morgen nog naar toe Oognip? Ik denk dat jij de enige bent die hem zou kunnen 'lokken' als hij al niet komt aanspurten wanneer hij je stem hoort.
Dit is dus wat ik bedoelde.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Gelukkig gaat er bij jullie nooit wat mis
Sorry, maar vanachter je computer is het wel erg makkelijk oordelen.
Natuurlijk is het allemaal heel erg, ongelukkig, onvoorzichtig en sneu voor Odie, maar Rewimo kennende is dit zeker niet met opzet. Shit happens, bij iedereen en op elk vlak.
Daarbij, het komt wel weer goed. De vangkooi staat klaar, met lekker eten en al, het is slechts een kwestie van tijd
Die deur hebben ze open laten staan, dat heeft Rewimo zelf verteld.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:48 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
Je geeft mij aan de hand van eerdere posts het idee hier aan te twijfelen.
[..]
Dat zijn ze zeker. Ik heb nergens gelezen dat ze een deur open hebben laten staan
[..]
En daarom vind ik het nodig om ook te reageren. Het is in dit topic door meer users gezegd en op een gegeven moment is dat standpunt wel bekend. Ze heeft er niets aan als jullie door blijven gaan. Je zou het zelf ook niet leuk vinden als meerdere keren door verschillende users wordt gezegd dat je beter had moeten weten als jouw kitten ontsnapt was (wat gelukkig niet gebeurd is natuurlijk). En al helemaal niet als dan wordt gezegd dat die kitten misschien maar helemaal niet bij jou in huis zou moeten zijn omdat ivm de aard van het beestje.
Jullie zijn allemaal zo hard aan het doen. Als je in haar situatie zou zitten dan zou je dit geneuzel waarschijnlijk allemaal niet willen. Doe het nu dan ook niet.
Wat doe je als hij bij het horen van je stem meteen naar je toe komt? Daar laten lijkt me dan zo ontiegelijk moeilijk!quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als Odie morgen nog niet gevangen is ga ik er naar toe ja
Wat ik dan doe? Heel blij zijnquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:54 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat doe je als hij bij het horen van je stem meteen naar je toe komt? Daar laten lijkt me dan zo ontiegelijk moeilijk!
Ik vroeg me inderdaad ook al af of hij daar een tweede keer in zou trappen, kittens zijn slim genoeg om te weten wat er de vorige keer al gebeurde. Maar ja, wat moeten ze anders? Het idee van jou om een deur open te laten, feliway stekker op te hangen en een veilig hokje, klinkt ook wel als een goed plan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:10 schreef senesta het volgende:
De vorige keer is hij ook gevangen in die vangkooi toch? Zou hij daar echt nog een keer in trappen?
Ik weet dat je het niet slecht bedoeldequote:Op maandag 3 oktober 2011 13:10 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik bedoelde het sowieso niet verkeerd weet gewoon dat de keuken van haar kittenproof is
Heb meerdere kittens gehad dus weet wat ze kunnen doen als ze angstig zijn hoop zo dat zij hem snel weer heeft.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat ik dan doe? Heel blij zijn![]()
Daar laten is moeilijk, maar dat is nu eenmaal zijn nieuwe huisjeIk zal hem niet meenemen als Rewimo het nog wil proberen, anders is hij welkom bij mij.
dat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ik duim dat Odie snel gevangen wordt. En ik leef mee met Rewimo, qltel en christan en ik twijfel er niet aan of Joe en Odie daar een geweldig leven tegemoet gaan.
Dat dus.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ik duim dat Odie snel gevangen wordt. En ik leef mee met Rewimo, qltel en christan en ik twijfel er niet aan of Joe en Odie daar een geweldig leven tegemoet gaan.
Je bent ongetwijfeld wel gek, zij het op een goede manierquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben echt verbaasd dat mensen het idee hebben dat Odie een compleet contactgestoorde angsthaas is die hele speciale TLC nodig heeft. Ik heb hier nu 5 katten en had recent een nestje opvangers, maar slechts twee van de (totaal) 7 hebben zich de eerste dag zien. De andere exemplaren wisten niet hoe snel ze op zoek moesten naar een plek waar ik ze in elk geval niet kon zien. Ik weet niet beter dan het kost een beetje tijd en moeite om een kat tot vriend te maken. Dat het meteen en vanzelf gaat is wmb eerder uitzondering dan regel.
Dat Odie wegkruipt, vind ik dus helemaal niet zo bijzonder en uitzonderlijk. Of ben ik nou gek?
Je bent sowieso gek, maar verder ben ik het met je eens.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben echt verbaasd dat mensen het idee hebben dat Odie een compleet contactgestoorde angsthaas is die hele speciale TLC nodig heeft. Ik heb hier nu 5 katten en had recent een nestje opvangers, maar slechts twee van de (totaal) 7 hebben zich de eerste dag zien. De andere exemplaren wisten niet hoe snel ze op zoek moesten naar een plek waar ik ze in elk geval niet kon zien. Ik weet niet beter dan het kost een beetje tijd en moeite om een kat tot vriend te maken. Dat het meteen en vanzelf gaat is wmb eerder uitzondering dan regel.
Dat Odie wegkruipt, vind ik dus helemaal niet zo bijzonder en uitzonderlijk. Of ben ik nou gek?
Ik vind het doodnormaal. Bij mij heeft het met één kat ook een tijd geduurd voor ze zichzelf liet zien en het heeft toen nog een half jaar geduurd voor ze zichzelf kon zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind je ook niet gekquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef ElisaB het volgende:
Het manneke heeft gewoon wat tijd nodig, hij heeft nog niet eens de kans gehad om mee te draaien in het gezin. Als hij straks weer binnen is en er goed gelet wordt op de deuren en ramen gaat het prima. En so what als hij zich een tijdje verbergt, als hij dat nodig heeft moet dat kunnen!quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:20 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik denk dat Odie prima zou passen bij Rewimo en gezinhet is absoluut geen contactgestoorde poes maar een gewone huispoes zoals elvhenk het zegt. Bijna elke kat gaat in een nieuwe woning niet gelijk bij de baasjes op schoot liggen, dus dat dit alles met Odie gebeurd is vind ik totaal niet vreemd. Ik zou het dan ook een beetje flauw vinden om te zeggen dat Odie maar weg moet omdat hij niet past, ten eerste wist je vantevoren dat Odie (vroeger) schuw was (en ook dat dit goed komt!!) en ten tweede heeft hij nog nauwelijks te kans gehad om te wennen.
We zullen duimen! En geef Rewimo een dikke kus.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:07 schreef Mama_Mia het volgende:
Morgenochtend vertrekken Oognip en ik om 8 uur richting Huize Rewimo, hopelijk heeft het succes!
ik hoop zo dat als gekke Odie de stem van Oognip hoort hij aan komt sjesen en in dr benen klimt!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:07 schreef Mama_Mia het volgende:
Morgenochtend vertrekken Oognip en ik om 8 uur richting Huize Rewimo, hopelijk heeft het succes!
Dan ga ik geloof ik echt heel hard huilenquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
ik hoop zo dat als gekke Odie de stem van Oognip hoort hij aan komt sjesen en in dr benen klimt!
Dat mag, en dan moet je hem nooit meer loslaten!quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:56 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan ga ik geloof ik echt heel hard huilen![]()
Mama_Mia for pwessidentquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:20 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik denk dat Odie prima zou passen bij Rewimo en gezinhet is absoluut geen contactgestoorde poes maar een gewone huispoes zoals elvhenk het zegt. Bijna elke kat gaat in een nieuwe woning niet gelijk bij de baasjes op schoot liggen, dus dat dit alles met Odie gebeurd is vind ik totaal niet vreemd. Ik zou het dan ook een beetje flauw vinden om te zeggen dat Odie maar weg moet omdat hij niet past, ten eerste wist je vantevoren dat Odie (vroeger) schuw was (en ook dat dit goed komt!!) en ten tweede heeft hij nog nauwelijks te kans gehad om te wennen.
Pics or it didn't happenquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:56 schreef Oognip het volgende:
Dan ga ik geloof ik echt heel hard huilen![]()
Volgens mij moet Rewimo werken maar we zullen zienquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:38 schreef Strega het volgende:
[..]
We zullen duimen! En geef Rewimo een dikke kus.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mama_Mia for pwessident
Maar eigenlijk moeten R & q het samen met O maar uitzoeken. Want die weten het het beste
Een plastic beker is ook een goed ideequote:Op maandag 3 oktober 2011 18:41 schreef tombolafan het volgende:
succes rewimo
anders de vis in een hoog glas, dan kan hij het ook niet hengelen maar wel ruiken
Hij vertrouwd zijn baasjes wiens stemmen hij al de hele week hoort(ook al zit hij verstopt) niet en verkiest de enge buitenwereld in zijn upje boven hen! Hoop echt dat ie morgen op Oognip af komt sjesen! Denk dat je hem en daarom misschien Joe niet blijer kan maken als ze weer met haar mee zouden mogen! Denk dat TS en familie hele goede lieve baasjes zijn maar het misschien voor beide partijen leuker zou zijn als ze wat oudere beestjes een goed huis en een enorme tuin zouden gunnen!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:32 schreef indaha het volgende:
Ik hoop gewoon als hij vlakbij zit en Oognip morgen hoort hij wel durft te komen.![]()
Hij wil ergens wel ,maar is gewoon te bang nu.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:36 schreef -moppie- het volgende:
[..]Denk dat je hem en daarom misschien Joe niet blijer kan maken als ze weer met haar mee zouden mogen! Denk dat TS en familie hele goede lieve baasjes zijn maar het misschien voor beide partijen leuker zou zijn als ze wat oudere beestjes een goed huis en een enorme tuin zouden gunnen!
Wil Oognip ze uberhaupt allebei houden dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:36 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Hij vertrouwd zijn baasjes wiens stemmen hij al de hele week hoort(ook al zit hij verstopt) niet en verkiest de enge buitenwereld in zijn upje boven hen! Hoop echt dat ie morgen op Oognip af komt sjesen! Denk dat je hem en daarom misschien Joe niet blijer kan maken als ze weer met haar mee zouden mogen! Denk dat TS en familie hele goede lieve baasjes zijn maar het misschien voor beide partijen leuker zou zijn als ze wat oudere beestjes een goed huis en een enorme tuin zouden gunnen!
Zoals gezegd gaat het wel vaker niet zo vlekkeloos als nieuwe katjes in hun nieuwe huis geïntroduceerd worden. Dan is het een kwestie van geduld. En ik weet zeker dat Rewimo en familie prima 'baasjes' voor deze katten zullen zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Soms is het gewoon niet zo, helaas maar waar!
Hoezo, laten wennen in de bench is ineens ook geen optie meer?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Soms is het gewoon niet zo, helaas maar waar!
Nouja, ze hebben de beestjes nu al meer dan een week in huis. Dat ze de kans niet gehad hebben, is ze zelf aan te rekenen. De beestjes volgen enkel hun instinct, het is aan de mens om ervoor te zorgen dat het beestje veilig is. Ik heb er een hard hoofd in dat als Odie daar blijft, we niet over drie dagen weer heel voorzichtig een berichtje zien dat er weer een deur open heeft gestaan. Ik zou het sneu vinden als dat gebeurd, voor Odie, maar ook voor R,q en Christan. Bovendien, als Odie dan alsnog weg moet, is het voor Odie enkel moeilijker!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een bullshit -moppie-meteen is het niet het proberen waard? Odie, Rewimo, qltel en Christan hebben amper een kans gehad. Om met zo'n oordeel te komen zonder er geweest te zijn is niet aardig.
Precies! Daarbij zeg ik nergens dat het geen goede baasjes zijn maar ik vraag me af of ze geschikt zijn voor het kleine grut!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ze hebben de beestjes nu al meer dan een week in huis. Dat ze de kans niet gehad hebben, is ze zelf aan te rekenen. De beestjes volgen enkel hun instinct, het is aan de mens om ervoor te zorgen dat het beestje veilig is. Ik heb er een hard hoofd in dat als Odie daar blijft, we niet over drie dagen weer heel voorzichtig een berichtje zien dat er weer een deur open heeft gestaan. Ik zou het sneu vinden als dat gebeurd, voor Odie, maar ook voor R,q en Christan. Bovendien, als Odie dan alsnog weg moet, is het voor Odie enkel moeilijker!
Ja, dat is nou wel duidelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:49 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Precies! Daarbij zeg ik nergens dat het geen goede baasjes zijn maar ik vraag me af of ze geschikt zijn voor het kleine grut!
Niet bij iedereen is het enkel vanachter een schermpjequote:Op maandag 3 oktober 2011 20:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is nou wel duidelijk.
Ik vind dat nogal wat, om vanachter je schermpje die mensen een brevet van onvermogen te geven.
Joe en Odie zijn hier weer tijdelijk welkom inderdaadquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Wil Oognip ze uberhaupt allebei houden dan?
Ik vind het ook nogal voorbarig allemaal eerlijk gezegd
Dat kan! Maar wat wil je dan? Mensen willen het graag en beest moet zich aanpassen?! Ook al moet hij dan in een kooitje etc? Heerlijk egoistisch zijn we dan als mensen!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is nou wel duidelijk.
Ik vind dat nogal wat, om vanachter je schermpje die mensen een brevet van onvermogen te geven.
Zo gesocialiseerd is hij dus niet, anders verstopt hij zich niet steedsquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:46 schreef -moppie- het volgende:
Ik vind het bullshit om een gesocialiseerd katje een bench te moeten opsluiten omdat hij anders misschien ontsnapt! Ben het eens dat sommige katjes even de kat uit de boom moeten kijken en een aantal dagen onder de bank verblijven maar dit slaat alles
Misschien zou ik het dan niet via zo'n openbaar forum doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Niet bij iedereen is het enkel vanachter een schermpje
Een beest nemen is altijd een egoistische daad imoquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:53 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dat kan! Maar wat wil je dan? Mensen willen het graag en beest moet zich aanpassen?! Ook al moet hij dan in een kooitje etc? Heerlijk egoistisch zijn we dan als mensen!
Nou ja, tis niet dat dat gelijk staat aan martelen hoor. Misschien is een paar dagen in die bench wel precies wat dat beestje nodig heeft om over z'n angst heen te komenquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:46 schreef -moppie- het volgende:
Ik vind het bullshit om een gesocialiseerd katje een bench te moeten opsluiten omdat hij anders misschien ontsnapt! Ben het eens dat sommige katjes even de kat uit de boom moeten kijken en een aantal dagen onder de bank verblijven maar dit slaat alles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |