Om te onthoudenquote:Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een cabaretier (geen idee welke) die zei: Toen familie ging vragen aan mij wanneer ik een relatie en kinderen zou krijgen. Vroeg ik aan hun wanneer hun begrafenis was. Nooit meer die vraag gehad.
Dat zou kunnenquote:
Commentaar alsin dat ze het "vroeg" vonden? Mijn moeder kreeg mij op d'r 24e geloof ik en dat vond ze bij nader inzien al te vroeg. Ze heeft m'n zusje dus ook aangespoord gewoon nog ff te wachtenquote:Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
Mij ma was op haar 22e zwanger. Bewust nog wel. Toch heeft ze best wel veel commentaar gehad. Alsof iemand die zwanger is daarop zit te wachten.Gewenst of niet, maar wees aardig en reageer positief. Ook al sta je zelf niet achter die beslissing.
Het vreemde is dat ik nooit in dit soort discussies terecht kwam en kom. Net zoals discussies over vrouwen en het aanrecht. Alleen als ik het er zelf naar maakt is dit een thema. Je kunt het onderwerp ook vermijden. Net zo makkelijk.quote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Blueberry85 het volgende:
Het punt wat ik wilde maken is dat hoe dan ook ik respecteer iedereen die wel besluit kinderen te krijgen,maar respecteer mij als ik zeg dat niet te willen....
De reacties van het komt nog wel en je veranderd nog wel van gedachten is net zo iets als tegen een uitdekastgekomenhomo zeggen...joh misschien groei je er wel overheen
Volkomen kansloos dus![]()
En om nou te zeggen dat ik twijfel aan het wel of niet krijgen van kinderen,omdat ik mijn argumenten benoem...is volkomen gelul dat betekend dat ik erover na heb gedacht en voor mezelf voor 100% achter mijn keuze sta!
Verandert veel in 5 jaar hoor. Ik word over een maand vader, 5 jaar terug had ik me dat niet voor kunnen stellen.quote:Op maandag 26 september 2011 16:20 schreef Blueberry85 het volgende:
Nee over 5 jaar kan ik ook ineens een beroepscrimineel worden en maatje 34 hebben maar de kans lijkt me zeer klein
Dat soort ronduit denigrerende opmerkingen maak je ook alleen tegen goeie vrienden natuurlijk. Tenzij je sociaal compleet onaangepast bent.quote:Op maandag 26 september 2011 16:28 schreef Tinkepink het volgende:
Het vreemde is dat ik nooit in dit soort discussies terecht kwam en kom. Net zoals discussies over vrouwen en het aanrecht. Alleen als ik het er zelf naar maakt is dit een thema. Je kunt het onderwerp ook vermijden. Net zo makkelijk.
Aaaaaaaaaaaah, dat verklaart een heleboel. Jij gaat bij de club, dus je zult dat fel verdedigen.quote:Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Verandert veel in 5 jaar hoor. Ik word over een maand vader, 5 jaar terug had ik me dat niet voor kunnen stellen.
Ik snap je opmerking niet helemaal.quote:Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Verandert veel in 5 jaar hoor. Ik word over een maand vader, 5 jaar terug had ik me dat niet voor kunnen stellen.
[..]
Dat soort ronduit denigrerende opmerkingen maak je ook alleen tegen goeie vrienden natuurlijk. Tenzij je sociaal compleet onaangepast bent.
Kneusje kneusje kneusje toch. Waar heb je mij m'n keuze voor kinderen zien verdedigen? Ik heb eerder al gezegd dat het me geen ruk interesseert of je wel of geen kinderen neemt. Ook gaf ik eerder al aan dat ik ze wel wil, dus dat dit opeens een verassing is begrijp ik niet.quote:Op maandag 26 september 2011 16:31 schreef stbabylon het volgende:
Aaaaaaaaaaaah, dat verklaart een heleboel. Jij gaat bij de club, dus je zult dat fel verdedigen.
Emotioneel much? Rot jij dan lekker op naar SEX met je suffe verhalenquote:Rot aub dan ook op naar OUD.
Dat het logisch is dat mensen geen onaardige dingen in je gezicht zeggen. Ik zal nooit tegen een vreemde vrouw zeggen dat ze achter 't aanrecht hoort. En als iemand tegen een vreemde zegt "joh, dat komt nog wel" bedoelen ze daar ook niks slechts mee.quote:Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap je opmerking niet helemaal.
quote:Op maandag 26 september 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kneusje kneusje kneusje toch. Waar heb je mij m'n keuze voor kinderen zien verdedigen? Ik heb eerder al gezegd dat het me geen ruk interesseert of je wel of geen kinderen neemt. Ook gaf ik eerder al aan dat ik ze wel wil, dus dat dit opeens een verassing is begrijp ik niet.
[..]
Emotioneel much? Rot jij dan lekker op naar SEX met je suffe verhalen
Jij reageert anders ook behoorlijk kinderachterig en kansloosquote:Op maandag 26 september 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kneusje kneusje kneusje toch. Waar heb je mij m'n keuze voor kinderen zien verdedigen? Ik heb eerder al gezegd dat het me geen ruk interesseert of je wel of geen kinderen neemt. Ook gaf ik eerder al aan dat ik ze wel wil, dus dat dit opeens een verassing is begrijp ik niet.
[..]
Emotioneel much? Rot jij dan lekker op naar SEX met je suffe verhalen
Met "stbabylon" ga ik ook geen moeite doen om het inhoudelijk en aardig te doen. Ik heb geduld noch respect voor die knakker. Maar het komt de sfeer en het niveau in het topic idd niet ten goede dus ik hou er mee opquote:Op maandag 26 september 2011 16:35 schreef Blueberry85 het volgende:
Jij reageert anders ook behoorlijk kinderachterig en kansloos
Veel mensen vonden het inderdaad te vroeg. Echter staat mijn moeder nog steeds achter dit besluit. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. De één is eerder aan kinderen toe dan de ander.quote:Op maandag 26 september 2011 16:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Commentaar alsin dat ze het "vroeg" vonden? Mijn moeder kreeg mij op d'r 24e geloof ik en dat vond ze bij nader inzien al te vroeg. Ze heeft m'n zusje dus ook aangespoord gewoon nog ff te wachten
Alvast gefeliciteerd.quote:Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zo zijn er ook mensen die na het eerste kind vragen wanneer de tweede er komt.quote:Op maandag 26 september 2011 16:35 schreef Blueberry85 het volgende:
[..]
Hij reageert heftig, maar in wezen geeft hij naar mijn mening het beste antwoord op jouw vraag. Tussen de regels door lees ik jouw vraag als: "hoe kan ik me verdedigen als mensen mij aanvallen op het feit dat ik geen kinderen wil?" waarop RM-rf zegt: "je hoeft je niet te verdedigen".quote:Op maandag 26 september 2011 16:35 schreef Blueberry85 het volgende:
[..]
Precies laat mensen lekker hun eigen ding regelen en doen... rot op met die vreselijke vertruttingquote:Op maandag 26 september 2011 16:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Zo zijn er ook mensen die na het eerste kind vragen wanneer de tweede er komt.
Dat zullen vast dezelfde mensen zijn die jouw lastig vallen met de vraag om de eerste.
Onzekerheid, hokjes denken, bemoeien of een combinatie.
Of interesse!!!quote:Op maandag 26 september 2011 16:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Zo zijn er ook mensen die na het eerste kind vragen wanneer de tweede er komt.
Dat zullen vast dezelfde mensen zijn die jouw lastig vallen met de vraag om de eerste.
Onzekerheid, hokjes denken, bemoeien of een combinatie.
Klopt maar het was meer zijn reactie op stbabylon waar ik op reageerdequote:Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Hij reageert heftig, maar in wezen geeft hij naar mijn mening het beste antwoord op jouw vraag. Tussen de regels door lees ik jouw vraag als: "hoe kan ik me verdedigen als mensen mij aanvallen op het feit dat ik geen kinderen wil?" waarop RM-rf zegt: "je hoeft je niet te verdedigen".
Mja. Ligt eraan hoe men het zegt natuurlijk. Als iemand zegt "je bent er lekker optijd bij" is het wat anders dan "zo da's wel heel vroeg". Dat laatste vind ik ook wel wat lomp, maarja, niet iedereen heeft dat door dus ik ga dan maar uit van de beste intentiesquote:Op maandag 26 september 2011 16:39 schreef Captain_Maximum het volgende:
Veel mensen vonden het inderdaad te vroeg. Echter staat mijn moeder nog steeds achter dit besluit. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. De één is eerder aan kinderen toe dan de ander.
Dankquote:Alvast gefeliciteerd.
Maar jij doet hier exact hetzelfde he. Hiermee impliceer je dat mensen die wel kinderen willen "truttig" zijn. Het zou je niet moeten schelen wat andere mensen doen of wat ze van jouw keuzes vinden. Het zijn jouw keuzes, als iemand daar een andere mening over heeft, boeiend? Dat maakt je keuze toch niet 'slechter' of wat dan ook? Het is een keuze die ik zelf niet zou nemen, nou en?quote:Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef Blueberry85 het volgende:
Precies laat mensen lekker hun eigen ding regelen en doen... rot op met die vreselijke vertrutting
Mensen die kinderen krijgen of willen zijn echt niet truttig in mijn idee,mijn eigen broer en zus hebben kinderen waar ik dol op ben...maar dat gebemoei van iedereen in elkaars leven dat valt voor mij on vertruttingquote:Op maandag 26 september 2011 16:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Maar jij doet hier exact hetzelfde he. Hiermee impliceer je dat mensen die wel kinderen willen "truttig" zijn. Het zou je niet moeten schelen wat andere mensen doen of wat ze van jouw keuzes vinden. Het zijn jouw keuzes, als iemand daar een andere mening over heeft, boeiend? Dat maakt je keuze toch niet 'slechter' of wat dan ook? Het is een keuze die ik zelf niet zou nemen, nou en?
Mensen die zich bemoeien met anderen hebben in mijn optiek gewoon zelf een fucking saai leven. Lekker laten gaan.quote:Op maandag 26 september 2011 16:50 schreef Blueberry85 het volgende:
Mensen die kinderen krijgen of willen zijn echt niet truttig in mijn idee,mijn eigen broer en zus hebben kinderen waar ik dol op ben...maar dat gebemoei van iedereen in elkaars leven dat valt voor mij on vertrutting
nee hoor, je bewijst nu net mn stelling dat bepaalde mensen zo ontzettend 'bezig' lijken te zijn met dat thema dat ze dit soort dingen op henzelf gaan betrekken...quote:Op maandag 26 september 2011 16:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Lees: oh kut, ik heb het fout gelezen, en heb nu mijzelf voor lul gezet, snel zeggen dat die andere te makkelijk hapt
Je vult wel heel veel in, en neemt heel veel aan. Komt nog wel is niet hetzelfde als hoe ist?quote:Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee hoor, je bewijst nu net mn stelling dat bepaalde mensen zo ontzettend 'bezig' lijken te zijn met dat thema dat ze dit soort dingen op henzelf gaan betrekken...
dat lijk je nu net te doen.
ik heb jou nergens op aangesproken, heb enkel gesteld dat het niksbetekende zinnetjes zijn waar je hooguit een betekenis aan geeft als je er heftig op gaat reageren en jij doet nu net precies dat, draait helemaal door 'dat je je moet verdedigen' oid...
of dat je er een eerlijk antwoord op móet gaan geven.. whatever dat is...
om eerlijk te zijn, dat soort mensen die zulke 'kinderen'-opmerkingen maken zijn niet eens werkelijk geintersseerd in de vraag of hjij wel of niet kinderen gaan krijgen, het zal ze aan hun reet roesten maar ze spraken gewoon zo'n dom cliché zinnetje uit uit 'smalltalk of omdat ze niks beter wisten te vragen...
hooguit is die vraag een uiting daarvan dat die mensen verder niks van je weten en precies dat is ook iets dat je vooral zo moet houden, als je ook geen zin hebt je lief en leed met hen te delen...
enkel als jijzelf kennelijk jouw beweegredenen gaat uitleggen krijg je een gesprek, prima als je dat gesprek gaat aan wilt gaan, maar dan moet je niet tegelijkertijd óók gaan jammeren dat ze zch 'met jou bemoeien'... dat bemoeien begint pas zodra jij aan hen jouw persoonlijke beweegredenen gaat uitleggen.
Terwijl zij daar nu net niks mee te maken hebben
Vergelijk het met zo'n zelfde onzinvraag als: "Hoe gaat het met je..." wat gewoon normale smalltalk is die vooral _niet_ betekent dat die mensen een werkelijke interesse in jouw gezondheidssituatie hebben, maar ze weten gewoon niks anders te zeggen (en weten gewoon niet veel van je verder)... standaard antwoord is: "Prima het gaat me goed dankje en met jullie ...". (en dan hopen dat daarop ook vooral geen dieper antwoord komt)
verder niks erop tegen als je kennelijk wel een enorme behofte heb diepere gesprekkken aan te gaan en dan moet je vooral altijd antwoorden met je allerdiepste ziel-roerselen...
enkel, dàt is dan ook jouw keuze en niemand die je daartoe dwingt
quote:Op maandag 26 september 2011 18:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je vult wel heel veel in, en neemt heel veel aan. Komt nog wel is niet hetzelfde als hoe ist?
Moet jij niet aan de kinderen is smalltalk ja.quote:Op maandag 26 september 2011 18:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]ik vul juist helemaal niks in... nogmaals, ik wil niet eens weten wat voor persoonlijke keuzes maakt.
net zo min als iemand meestal niet eens verder iets wil weten over een ekelig ziekte-verloop als er gevraagd wordt: "hoe gaat het met je.."
ik geef enkel aan dat een opmerking over 'kinderen' altijd gewoon smalltalk is dat je prima kunt negeren door er vooral niet op in te gaan...
enkel als jij kennelijk een grote waarde hecht om wél die discussie serieus aan te gaan ontstaat een bemoeizuchtige discussie over jouw keuzes... enkel. dat doe je dan écht zélf hoor.
net zoals je hier ook een boel op jezelf zit te betrekken dat ik verder helemaal niet voor jouw persoonliojk schrijf...
ik stel enkel wat algemeens voor iedereen die zich erdoor aangesproken zou kunnen voelen en ergens uit je reacties haal ik het idee dat jij je er ontzettend door op de kast laat jagen...
quote:Op maandag 26 september 2011 18:49 schreef stbabylon het volgende:
Moet jij niet aan de kinderen is smalltalk ja.
Neuh antwoorden ook.
Dan de opmerking: ach, dat komt nog wel, is denigrerend. Misschien niet zo bedoeld, maar dat neemt niet weg dat het dat wel is. Ook al is het als smalltalk bedoelt.
.quote:Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee hoor, je bewijst nu net mn stelling dat bepaalde mensen zo ontzettend 'bezig' lijken te zijn met dat thema dat ze dit soort dingen op henzelf gaan betrekken...
dat lijk je nu net te doen.
ik heb jou nergens op aangesproken, heb enkel gesteld dat het niksbetekende zinnetjes zijn waar je hooguit een betekenis aan geeft als je er heftig op gaat reageren en jij doet nu net precies dat, draait helemaal door 'dat je je moet verdedigen' oid...
of dat je er een eerlijk antwoord op móet gaan geven.. whatever dat is...
om eerlijk te zijn, dat soort mensen die zulke 'kinderen'-opmerkingen maken zijn niet eens werkelijk geintersseerd in de vraag of hjij wel of niet kinderen gaan krijgen, het zal ze aan hun reet roesten maar ze spraken gewoon zo'n dom cliché zinnetje uit uit 'smalltalk of omdat ze niks beter wisten te vragen...
hooguit is die vraag een uiting daarvan dat die mensen verder niks van je weten en precies dat is ook iets dat je vooral zo moet houden, als je ook geen zin hebt je lief en leed met hen te delen...
enkel als jijzelf kennelijk jouw beweegredenen gaat uitleggen krijg je een gesprek, prima als je dat gesprek gaat aan wilt gaan, maar dan moet je niet tegelijkertijd óók gaan jammeren dat ze zch 'met jou bemoeien'... dat bemoeien begint pas zodra jij aan hen jouw persoonlijke beweegredenen gaat uitleggen.
Terwijl zij daar nu net niks mee te maken hebben
Vergelijk het met zo'n zelfde onzinvraag als: "Hoe gaat het met je..." wat gewoon normale smalltalk is die vooral _niet_ betekent dat die mensen een werkelijke interesse in jouw gezondheidssituatie hebben, maar ze weten gewoon niks anders te zeggen (en weten gewoon niet veel van je verder)... standaard antwoord is: "Prima het gaat me goed dankje en met jullie ...". (en dan hopen dat daarop ook vooral geen dieper antwoord komt)
verder niks erop tegen als je kennelijk wel een enorme behofte heb diepere gesprekkken aan te gaan en dan moet je vooral altijd antwoorden met je allerdiepste ziel-roerselen...
enkel, dàt is dan ook jouw keuze en niemand die je daartoe dwingt
Dude, jij begon je ooit aan mij te ergeren, ik kende je nog niet eens, maar je hebt op 1 of andere reden een hekel aan mij gekregen. Zoek die reden eens op zal ik zeggen, en negeer dat. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan je constante aanvallen. En doorbreken we de cyclus.quote:
Bemoeien of interesse tonen? Ik word enorm moe van mensen die alles naar het negatieve trekken.quote:Op maandag 26 september 2011 16:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
Mensen die zich bemoeien met anderen hebben in mijn optiek gewoon zelf een fucking saai leven. Lekker laten gaan.
Interesse tonen -> vragen naar het hoe en waarom en dat accepteren.quote:Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bemoeien of interesse tonen? Ik word enorm moe van mensen die alles naar het negatieve trekken.
Dat laatste dus.quote:Op maandag 26 september 2011 21:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Interesse tonen -> vragen naar het hoe en waarom en dat accepteren.
Bemoeien -> moraliserend reageren en dingen roepen als 'wacht maar, dat komt nog wel', 'maar moeder/vader worden is het mooiste dat je kan overkomen' e.d.
Duidelijk verschil.
Stel je niet aan.quote:Op maandag 26 september 2011 19:20 schreef stbabylon het volgende:
Dude, jij begon je ooit aan mij te ergeren, ik kende je nog niet eens, maar je hebt op 1 of andere reden een hekel aan mij gekregen. Zoek die reden eens op zal ik zeggen, en negeer dat. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan je constante aanvallen. En doorbreken we de cyclus.
Dus je hebt nu kinderen?quote:Op maandag 26 september 2011 23:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb echt nooit een weerwoord gehad op mijn stellige 'nee, en die komen er ook niet."
Zoals hierboven ook gezegd.. het ligt echt voor een groot deel aan jezelf hoe je reacties over je afroept.
En ja, die vraag kreeg ik ook toen ik 28 was, jarenlange relatie, koophuis, getrouwd etc..
En de een of twee die zeiden 'ah joh, dat komt nog wel' ... die kregen uiteindelijk gelijk
Wat was eigenlijk de reden waarom je alsnog voor kinderen koos?quote:Op maandag 26 september 2011 23:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb echt nooit een weerwoord gehad op mijn stellige 'nee, en die komen er ook niet."
Zoals hierboven ook gezegd.. het ligt echt voor een groot deel aan jezelf hoe je reacties over je afroept.
En ja, die vraag kreeg ik ook toen ik 28 was, jarenlange relatie, koophuis, getrouwd etc..
En de een of twee die zeiden 'ah joh, dat komt nog wel' ... die kregen uiteindelijk gelijk
yepquote:
Geen.quote:Op maandag 26 september 2011 23:09 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat was eigenlijk de reden waarom je alsnog voor kinderen koos?
Zou jij nu hetzelfde zeggen tegen iemand die zegt geen kinderwens te hebben?quote:
Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'quote:Op maandag 26 september 2011 23:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zou jij nu hetzelfde zeggen tegen iemand die zegt geen kinderwens te hebben?
het is beter dan een college die zei dat ik beter maar geen kinderen kan krijgenquote:Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'
Kijk, en dit is wat mij betreft de enige valide reden. Waarom wil ik kinderen? Daarom. Waarom wil ik er twee? Daarom. Dat oeverloze gezever voor de precieze reden wordt vermeden door E.T., die gaat op haar gevoel af.quote:
'Heb je kinderen?'quote:Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'
Ik vind juist het wel willen van kinderen egoïstisch. De meeste mensen hebben als argument om kinderen te nemen dat je dan later niet eenzaam bent, het doorgeven van eigen genen, dat kinderen zorgen voor je oude dag, en dat het gezellig is. Ik vind dat allemaal redenen die duiden op eigen gewin en ik zou voor die reden geen kinderen willen, een kind om een leeg plekje op te vullenquote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch![]()
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Nee hoor de mens heeft ook wel wat kleine altruistische trekjes. Maar je hebt wel een beetje gelijk des te meer redenen om geen kinderen te nemen, weer iets minder egoisme op de wereld want een kind dat niet geboren is kan ook geen egoistisch mens worden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Culthit. het volgende:
Alles wat een mens doet is egoïstisch, of je nu wel of geen kinderen neemt.
Blijkbaar een gebrek aan assertiviteit! Mensen moeten een wat positievere instelling hebben.quote:Op maandag 26 september 2011 21:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Interesse tonen -> vragen naar het hoe en waarom en dat accepteren.
Bemoeien -> moraliserend reageren en dingen roepen als 'wacht maar, dat komt nog wel', 'maar moeder/vader worden is het mooiste dat je kan overkomen' e.d.
Duidelijk verschil.
Ja hoor, mijn schoonmoeder vraagt uit interesse naar de tweede...quote:Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Of interesse!!!
Kansloos dat een vraag gegenereerd uit interesse gezien kan worden als bemoeienis. Wat zijn Nederlanders toch zeikerds
Met mensen die daar echt moeite mee hebben kun je m.i. beter medelijden hebben dan er boos op worden. Ze hebben meer last van hun beperkte wereldbeeld dan jij er van hebt hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:35 schreef Isegrim het volgende:
Dat heeft allemaal niks met negatief interpreteren te maken. Sommige mensen reageren gewoon vreemd. Ik kan er niet mee zitten, vind het alleen kortzichtig en vermoed dat dit ongeveer dezelfde mensen zijn die vreemd reageren op homoseksualiteit, transseksualiteit en andere zaken die afwijken van 'de norm'.
Dit dus, denk aan de kinderen neem ze niet!quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Niemand is ooit begonnen met kinderen, voor de kinderen. Altijd voor zichzelf.
Er is een uitzondering, namelijk adoptie.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Niemand is ooit begonnen met kinderen, voor de kinderen. Altijd voor zichzelf.
Ok, daar zit wel een stukje altruisme in.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:40 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Er is een uitzondering, namelijk adoptie.
Ik vind iets smakeloos zitten aan een lange serie van IVF-behandelingen, terwijl de weg van adoptie niet geprobeerd is.
Je eigen genenpoel deels behouden. Mensen die dat wel hebben vind ik eerder de norm dan hoe jij het stelt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:40 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Ik vind iets smakeloos zitten aan een lange serie van IVF-behandelingen, terwijl de weg van adoptie niet geprobeerd is.
Smakeloos??quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:40 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Ik zou dat soort opmerkingen niet maken tegen mensen die in zo'n serie behandelingen zitten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:40 schreef Heinlein het volgende:
Wie betaald, bepaalt. En we betalen die allen samen. Zodra ze met de 4de beginnen hou ik op met zeuren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zou dat soort opmerkingen niet maken tegen mensen die in zo'n serie behandelingen zitten.
Tja, als jij je als een rasautist op wil stellen tegenover kennissen van je moet je dat lekker doen. Jouw probleemquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:18 schreef stbabylon het volgende:
Wie betaald, bepaalt. En we betalen die allen samen. Zodra ze met de 4de beginnen hou ik op met zeuren.
1) ik ben geen autistquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, als jij je als een rasautist op wil stellen tegenover kennissen van je moet je dat lekker doen. Jouw probleem
hoezo is dat nou weer een probleem met je zelf vertrouwen, als je weet dat je een slechte opvoeder zou zijn moet je dan maar kinderen nemen dat 'het natuurlijk is' ....quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:47 schreef GoodRiddance het volgende:
PS. de "betere wereld" is een drogreden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je geen kind kunt opvoeden dat zijn of haar stukje wereld beter kan achterlaten dan wanneer hij/zij er niet was geweest. Dan heb je een probleem met je zelfvertrouwen.
Dat mijn kinderen niet in een goede wereld zouden wonen, dat idee, dat ligt niet bij mij, dat is niet iets wat ik kan veranderen. Dat is een probleem dat ik zie met deze wereld als geheel. Simpel gezegd, de grondstoffen raken op, en de mensheid gaat er om knokken. Daar wil ik geen kind in neer zetten. Gebeurt het toch niet in de ~80 jaar dat mijn ongeboren kind zou leven? Dan nog geen man overboord, het kind is toch niet geboren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:47 schreef GoodRiddance het volgende:
PS. de "betere wereld" is een drogreden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je geen kind kunt opvoeden dat zijn of haar stukje wereld beter kan achterlaten dan wanneer hij/zij er niet was geweest. Dan heb je een probleem met je zelfvertrouwen.
Nee, ik ben zeer zuinig met deze mening :-)quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zou dat soort opmerkingen niet maken tegen mensen die in zo'n serie behandelingen zitten.
Gelukkig. M'n ouders hebben erg veel moeite gehad met de 3e en ik weet hoe zwaar het emotioneel is als het keer op keer niet lukt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:52 schreef Heinlein het volgende:
Nee, ik ben zeer zuinig met deze mening :-)
Inderdaad, smakeloos. Ik vind het veel meer getuigen van karakter, als iemand zegt: afijn, ik ben kennelijk niet in staat om op natuurlijke wijze kinderen te krijgen, ik ga kijken wat de mogelijkheden voor adoptie zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:47 schreef GoodRiddance het volgende:
[..]
Smakeloos??
Wat is jouw mening over mensen die vinden dat het smakeloos is om een kindje van jezelf te willen; ook als dat niet gemakkelijk gaat?
Dit is een discussie, en als je wilt dat ik op je volgende post inga, gelieve je verbale diarree bij je te houden.quote:Extreem kortzichtig. Jij kunt onmogelijk veel levenservaring hebben want je l*lt uit je nek als een volgroeide puber die het 'allemaal wel weet'.
In dat geval zit er niets anders op dan jezelf (klimaatneutraal) te laten stoppen met hier wonen. Perfect voor de grondstoffen en je hoeft jezelf deze wereld niet aan te doen. Geen man overboord, je stuurt een briefje naar je bekenden dat je jezelf niet langer in deze 'geen goede' wereld wilt laten worstelen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat mijn kinderen niet in een goede wereld zouden wonen, dat idee, dat ligt niet bij mij, dat is niet iets wat ik kan veranderen. Dat is een probleem dat ik zie met deze wereld als geheel. Simpel gezegd, de grondstoffen raken op, en de mensheid gaat er om knokken. Daar wil ik geen kind in neer zetten. Gebeurt het toch niet in de ~80 jaar dat mijn ongeboren kind zou leven? Dan nog geen man overboord, het kind is toch niet geboren.
Nu doe je alsof een kinderwens een puur rationeel besluit is. Kinderwens betekent voor veel mensen niet dat ze een willekeurig kind willen, maar een kind van henzelf.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Heinlein het volgende:
Inderdaad, smakeloos. Ik vind het veel meer getuigen van karakter, als iemand zegt: afijn, ik ben kennelijk niet in staat om op natuurlijke wijze kinderen te krijgen, ik ga kijken wat de mogelijkheden voor adoptie zijn.
Afgezien van z'n toon heeft hij wel een punt. Het is nogal een ongenuanceerde puberale / ondoordachte opmerking.quote:Dit is een discussie, en als je wilt dat ik op je volgende post inga, gelieve je verbale diarree bij je te houden.
Origineel die verkapte doodsverwensing. NOOIT eerder gehoordquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef GoodRiddance het volgende:
[..]
In dat geval zit er niets anders op dan jezelf (klimaatneutraal) te laten stoppen met hier wonen. Perfect voor de grondstoffen en je hoeft jezelf deze wereld niet aan te doen. Geen man overboord, je stuurt een briefje naar je bekenden dat je jezelf niet langer in deze 'geen goede' wereld wilt laten worstelen.
Ze zullen het vast begrijpen, alles voor de betere wereld toch?
(WAT EEN GEL*L).
Overigens begrijp ik niet waarom je hier ongenuanceerder bent dan tegen kennissen. Waarom vind je het prima om heel veel onbekenden te kwetsen maar ga je zorgvuldig om met bekenden? Dat is toch enigszins asociaal (niet als scheldwoord, maar als gedraging)
Oftewel je bent een ordinaire troll.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:00 schreef stbabylon het volgende:
Omdat een ongenuanceerde botte scherpe mening op FOK! veel leuker discussieren is. Ik hoef er niet eens altijd zelf achter te staan.
Geen doodsverwensing. Een vorm van argumenteren waarbij je het punt van je 'opponent' in extremis doortrekt om aan te geven dat het om een inconsequente opmerking gaat. Immers, als je het je eigen kind niet aan wilt doen, waarom jezelf wel?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Origineel die verkapte doodsverwensing. NOOIT eerder gehoord
Omdat een ongenuanceerde botte scherpe mening op FOK! veel leuker discussieren is. Ik hoef er niet eens altijd zelf achter te staan.
Neen. Een troll gooit er een post in waarvan hij zeker is dat er veel mensen van over de rooie raken. Ik post mijn aangepaste mening zodat er een goede discussie onstaat. De eerste gooit er een paar posts tegen aan en gaat dan achterover zitten grinniken. Ik zet de discussie op scherp en doe dan gezellig mee.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Oftewel je bent een ordinaire troll.
Ik heb een mening, maar ik zie natuurlijk wel menselijk leed. Ik heb nagedacht over hoe zwaar dat emotioneel moet zijn, en heb besloten dat ik liever een andere oplossing kies. Maar begrijp me goed, ik ben natuurlijk blij voor jouw ouders dat het gelukt is, en had liever gezien dat het zonder zorgen ging.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Gelukkig. M'n ouders hebben erg veel moeite gehad met de 3e en ik weet hoe zwaar het emotioneel is als het keer op keer niet lukt.
Nee, ik wil van mijn kinderwens een mengeling van een rationeel en een gevoelskwestie maken. Maar ik begrijp dat het voor andere mensen koste wat kost een kind van henzelf moet zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:
Nu doe je alsof een kinderwens een puur rationeel besluit is. Kinderwens betekent voor veel mensen niet dat ze een willekeurig kind willen, maar een kind van henzelf.
Nee, ik heb er juist veel tijd ingestoken, en ben toen hier op uitgekomen. Het mag ongenuanceerd zijn naar jouw mening, het is niet ondoordacht.quote:Afgezien van z'n toon heeft hij wel een punt. Het is nogal een ongenuanceerde puberale / ondoordachte opmerking.
Dat is dan ook vaak het grote probleem ik zie heel vaak mensen met kinderen dat ik dan denk 'waar dacht je aan toen je bedacht een kind te nemen' Waarom zou het wel of niet nemen van een kind geen rationeel besluit zijn. Ik neem aan (maar ik neem dat slechts aan) dat als je overgaat tot het nemen van een kind dat je dan iig bedenkt wat de consequenties zijn, of je het financieel aankan, of je er nog een paar jaar voor moet gaan sparen voordat je het probeert, en of je je kind wel van een goede opvoeding kan voorzien, waardoor het kind in ieder geval een leuk leven tegemoet gaat, kijk er zijn altijd dingen die je niet kunt overzien maar als die dingen al recht in je vizier staan dan kies je toch er voor om geen kinderen te nemen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nu doe je alsof een kinderwens een puur rationeel besluit is.
De wereld was ook een beter plek geweest zonder mij erin, maar die keus was niet aan mij.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:03 schreef GoodRiddance het volgende:
[..]
Geen doodsverwensing. Een vorm van argumenteren waarbij je het punt van je 'opponent' in extremis doortrekt om aan te geven dat het om een inconsequente opmerking gaat. Immers, als je het je eigen kind niet aan wilt doen, waarom jezelf wel?
Iemand dood wensen is niet mijn stijl.
Wel de vraag stellen of je beseft dat je ongenuanceerde botte scherpe mening ook kwetsend is voor anderen en ik me dus enorm afvraag of het wel de moeite waard is om op die manier te discussieren. (Lees: vraag jij je dat ook niet af?)
Heel simpel: ik ben er al, het ongeboren kind niet. Het één vereist een actie, het andere het laten van een actie.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:03 schreef GoodRiddance het volgende:
[..]
Geen doodsverwensing. Een vorm van argumenteren waarbij je het punt van je 'opponent' in extremis doortrekt om aan te geven dat het om een inconsequente opmerking gaat. Immers, als je het je eigen kind niet aan wilt doen, waarom jezelf wel?
Je stelt voor dat ik zelfmoord pleeg en verpakt dat op zo'n manier dat een mod je geen ban kan geven. Maak je niet druk, niemand zal ooit een ban krijgen door mij dood te verwensen.quote:Iemand dood wensen is niet mijn stijl.
Ik heb er enorm plezier in. Alles wat iemand ook maar kan zeggen is kwetsend voor iemand anders in zekere mate. Ik ben er niet voor om met iedereen kussiekroel te doen (overigens zal dat ook weer mensen kwetsen).quote:Wel de vraag stellen of je beseft dat je ongenuanceerde botte scherpe mening ook kwetsend is voor anderen en ik me dus enorm afvraag of het wel de moeite waard is om op die manier te discussieren. (Lees: vraag jij je dat ook niet af?)
DAT zouden meer mensen moeten doen. Helaas hele wijken vol mensen met kinderen die geen van die vragen aan zichzelf hebben gesteld, en al helemaal niet positief beantwoord.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is dan ook vaak het grote probleem ik zie heel vaak mensen met kinderen dat ik dan denk 'waar dacht je aan toen je bedacht een kind te nemen' Waarom zou het wel of niet nemen van een kind geen rationeel besluit zijn. Ik neem aan (maar ik neem dat slechts aan) dat als je overgaat tot het nemen van een kind dat je dan iig bedenkt wat de consequenties zijn, of je het financieel aankan, of je er nog een paar jaar voor moet gaan sparen voordat je het probeert, en of je je kind wel van een goede opvoeding kan voorzien, waardoor het kind in ieder geval een leuk leven tegemoet gaat, kijk er zijn altijd dingen die je niet kunt overzien maar als die dingen al recht in je vizier staan dan kies je toch er voor om geen kinderen te nemen.
Ik zou een kind geen goede toekomst kunnen bieden, dus geen kinderen voor mij.
Nog los van de discussie hier; dat lijkt me geen fijn zelfbeeld.quote:De wereld was ook een beter plek geweest zonder mij erin, maar die keus was niet aan mij.
1e punt is klinkklare onzin. alsof er andere wereld zijn die aantoonbaar beter zijn. het enige wat je kunt doen is kijken naar de geschiedenis. en in welke tijd zou je dan liever een kind zetten? noem me een tijd waarin mensen zoveel vrijheid, veiligheid voorspoed, gezondheid, ontspanning en kennis hebben gehad. Ik hoor dit argument vaak, en kan me daar echt aan ergeren. dit is de enige wereld die we kennen, en we hebben het nog nooit zo goed gehad als nu. en toch zijn er nog altijd azijnpissers die roepen dat het allemaal kut is.ik vraag me af of alle chagerijnen die dat roepen ook oprecht zouden willen dat ze ZELF niet geboren waren...quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch![]()
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Ja, die mensen gaan over 't algemeen ook niet voor IVF omdat dat nu zo'n gezellige manier van zwanger worden is hoorquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:05 schreef Heinlein het volgende:
Ik heb een mening, maar ik zie natuurlijk wel menselijk leed. Ik heb nagedacht over hoe zwaar dat emotioneel moet zijn, en heb besloten dat ik liever een andere oplossing kies. Maar begrijp me goed, ik ben natuurlijk blij voor jouw ouders dat het gelukt is, en had liever gezien dat het zonder zorgen ging.
Ik denk dat het voor de meeste mensen, tenzij het echt niet anders kan, een kind van henzelf moet zijn. Alleen hebben de meeste mensen het geluk dat het ook wel lukt. Heck, zelfs lesbische stellen nemen vaak een kind door een van beiden te laten bevruchten door een donor. Die accepteren alle ongemak (afgezien van de zwangerschap zelf moet d'r opeens met een kerel geneukt wordenquote:Nee, ik wil van mijn kinderwens een mengeling van een rationeel en een gevoelskwestie maken. Maar ik begrijp dat het voor andere mensen koste wat kost een kind van henzelf moet zijn.
Mja, ik vind de term "smakeloos" in deze context nogal smakeloosquote:Nee, ik heb er juist veel tijd ingestoken, en ben toen hier op uitgekomen. Het mag ongenuanceerd zijn naar jouw mening, het is niet ondoordacht.
Niet hoe de wereld IS, hoe hij kan worden de komende ~80 jaar, en hoe waarschijnlijk dat is.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:11 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
1e punt is klinkklare onzin. alsof er andere wereld zijn die aantoonbaar beter zijn. het enige wat je kunt doen is kijken naar de geschiedenis. en in welke tijd zou je dan liever een kind zetten? noem me een tijd waarin mensen zoveel vrijheid, veiligheid voorspoed, gezondheid, ontspanning en kennis hebben gehad. Ik hoor dit argument vaak, en kan me daar echt aan ergeren. dit is de enige wereld die we kennen, en we hebben het nog nooit zo goed gehad als nu. en toch zijn er nog altijd azijnpissers die roepen dat het allemaal kut is.ik vraag me af of alle chagerijnen die dat roepen ook oprecht zouden willen dat ze ZELF niet geboren waren...
Hoezo, ieder mens minder was beter geweest. De mensheid is het punt dat iedereen nodig is al heel erg lang gepasseerd, en een beetje overschot hebben is niet erg maar wij gaan nu een kant op dat we elkaar in verdrukking duwen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:10 schreef GoodRiddance het volgende:
[..]
Nog los van de discussie hier; dat lijkt me geen fijn zelfbeeld.
Ja, zo doen lesbische stellen dat, neuken... echt!quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:12 schreef Catbert het volgende:
Heck, zelfs lesbische stellen nemen vaak een kind door een van beiden te laten bevruchten door een donor. Die accepteren alle ongemak (afgezien van de zwangerschap zelf moet d'r opeens met een kerel geneukt worden) i.p.v. 'gewoon' een kind te adopteren.
Tja, maar dat probleem los je niet op door zelf maar een kind minder op de wereld te zetten zolang ze in andere delen van de wereld neuken als konijnen. Da's een druppel op een gloeiende plaat. Het idee is leuk, het heeft alleen geen zin.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoezo, ieder mens minder was beter geweest. De mensheid is het punt dat iedereen nodig is al heel erg lang gepasseerd, en een beetje overschot hebben is niet erg maar wij gaan nu een kant op dat we elkaar in verdrukking duwen.
Sommige wel. Maar volgens mij gaf die smiley een redelijke indicatie dat dat deel niet helemala serieus was.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef stbabylon het volgende:
Ja, zo doen lesbische stellen dat, neuken... echt!
haha ken er een paar en daar is idd geen neuken aan te pas gekomen hoorquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, zo doen lesbische stellen dat, neuken... echt!
Ik ken er een die het wel zo gedaan heeft maar ik snap best dat het normaal via IVF gaat hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ken er een paar en daar is idd geen neuken aan te pas gekomen hoor
Nee het probleem los je niet op maar je draagt wel bij aan de oplossing, als meerdere mensen het voorbeeld zouden volgen... Ik ben nog steeds van mening elk minder geboren mens een goed iets is. Trouwens als het aan de ene kant niet meegeeft dan houdt het aan de andere kant wel op we kunnen kiezen of minder mensen op de aardkloot zetten of er meer laten sterven. Ik kies voor dat eerste.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, maar dat probleem los je niet op door zelf maar een kind minder op de wereld te zetten zolang ze in andere delen van de wereld neuken als konijnen. Da's een druppel op een gloeiende plaat. Het idee is leuk, het heeft alleen geen zin.
[..]
Sommige wel. Maar volgens mij gaf die smiley een redelijke indicatie dat dat deel niet helemala serieus was.
Ik ben er van overtuigd dat als we dat eerste niet doen, dat laatste vanzelf gaat gebeuren. En op een stuk onprettigere manier dan geen kinderen nemen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee het probleem los je niet op maar je draagt wel bij aan de oplossing, als meerdere mensen het voorbeeld zouden volgen... Ik ben nog steeds van mening elk minder geboren mens een goed iets is. Trouwens als het aan de ene kant niet meegeeft dan houdt het aan de andere kant wel we kunnen kiezen of minder mensen op de aardkloot zetten of er meer laten sterven. Ik kies voor dat eerste.
Ook voor mij zou het niet de eerste optie zijn. En ik vind het net als jij heel logisch dat je een kind van jezelf wilt. Ik gun het een ieder van harte.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:12 schreef Catbert het volgende:
Ik denk dat mensen vielen over je verwoording, smakeloos is gewoon ronduit negatief. Als je dat inderdaad zo negatief vindt okay, maar dat snap ik dan weer niet want ik vind het heel logisch dat je een kind van jezelf wil. Adoptie zou voor mij, hoewel ik het rationeel een heel goed idee vind, ook geen optie zijn. Of nouja, de allerlaatste optie.
Absoluut mee eens. Ik denk dat veel mensen ook bang zijn minder van zo'n kind te gaan houden dan wanneer het hun eigen kind is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:25 schreef Heinlein het volgende:
Ook voor mij zou het niet de eerste optie zijn. En ik vind het net als jij heel logisch dat je een kind van jezelf wilt. Ik gun het een ieder van harte.
Echter is een groot deel van het plezier van een kind, het goed opvoeden tot een volwassenen. In dat proces, daar zit een stukje persoonlijke ontwikkeling in. Die is niet minder bij een geadopteerd kind.
Bijvoorbeeld "Het zou fijn zijn als meer mensen zouden overwegen om in plaats van tienduizend euro in medische zorg te steken een kind te adopteren". IMHO zelfde boodschap maar een stuk genuanceerder.quote:Ik zei smakeloos, tja, hoe zou ik het anders moeten zeggen? Stijlvol? Nou, hier gaat 'ie: ik vind het weinig stijlvol als je tienduizend euro aan medische zorg steekt in een kloon van jezelf, terwijl je ook een kind kan adopteren.
Het klinkt nog even puberaal en ongenuanceerd, in mijn oren. Maar dit is voor mij gewoon een koers die bij mijzelf past.
Hmm, die is interessant. Nooit aan gedacht, daar kun je best wel eens gelijk in hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Ik denk dat veel mensen ook bang zijn minder van zo'n kind te gaan houden dan wanneer het hun eigen kind is bijvoorbeeld.
Mooi gezegd, neem ik mee.quote:Bijvoorbeeld "Het zou fijn zijn als meer mensen zouden overwegen om in plaats van tienduizend euro in medische zorg te steken een kind te adopteren". IMHO zelfde boodschap maar een stuk genuanceerder.
Het is wel Fok he, nuanceren is voor mietjesquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:35 schreef Heinlein het volgende:
GoodRiddance, lees je mee? Catbert laat zien hoe een discussie open en eerlijk wordt gevoerd, zonder te schreeuwen en te vloeken.
dat riepen conservatieve zeurkousen in de middeleeuwen ook. je kunt de wereld opdelen in twee typen mensen: mensen die zeuren dat het slechter zal gaan met de wereld (en consequent ernaast zitten tot nu toe) en mensen die de mogelijkheden zien en daarnaar handelen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet hoe de wereld IS, hoe hij kan worden de komende ~80 jaar, en hoe waarschijnlijk dat is.
Ik las laatst nog op fok dat een verschil tenopzichte van de jaren 90 was dat het minder gaat. Een moeder realiseerde zich dat haar kinderen het waarschijnlijk slechter gaan hebben dan zij. En ik denk dat dat zeker voor nederlanders gaat gelden, kijk naar de sociale zekerheid die omlaag is, de pensioen leeftijd die omhoog is, etc etc. Het gaat niet altijd maar beter er zijn ook periodes van achteruitgang.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:52 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dat riepen conservatieve zeurkousen in de middeleeuwen ook. je kunt de wereld opdelen in twee typen mensen: mensen die zeuren dat het slechter zal gaan met de wereld (en consequent ernaast zitten tot nu toe) en mensen die de mogelijkheden zien en daarnaar handelen.
alles kan. er kan morgen ook een meteoriet neerstorten. feit is dat we tot nu toe een heel behoorlijke stijgende lijn te pakken hebben. dat wil niet zeggen dat onze kinderen geen risico's lopen, nooit verdriet of pijn zullen kennen of nooit ongelukkig zullen zijn, maar voor zover ik kan zien staan ze er beter voor dan onze voorouders. en een heel stuk beter dan de zaadjes die nooit geboren gaan worden.
Oh fuck! Een moeder! Stop de persen, ik pleeg alvast zelfmoord!quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik las laatst nog op fok dat een verschil tenopzichte van de jaren 90 was dat het minder gaat. Een moeder realiseerde zich dat haar kinderen het waarschijnlijk slechter gaan hebben dan zij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |