abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102407185
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je vult wel heel veel in, en neemt heel veel aan. Komt nog wel is niet hetzelfde als hoe ist?
:? ik vul juist helemaal niks in... nogmaals, ik wil niet eens weten wat voor persoonlijke keuzes maakt.
net zo min als iemand meestal niet eens verder iets wil weten over een ekelig ziekte-verloop als er gevraagd wordt: "hoe gaat het met je.."

ik geef enkel aan dat een opmerking over 'kinderen' altijd gewoon smalltalk is dat je prima kunt negeren door er vooral niet op in te gaan...

enkel als jij kennelijk een grote waarde hecht om wél die discussie serieus aan te gaan ontstaat een bemoeizuchtige discussie over jouw keuzes... enkel. dat doe je dan écht zélf hoor.
net zoals je hier ook een boel op jezelf zit te betrekken dat ik verder helemaal niet voor jouw persoonliojk schrijf...

ik stel enkel wat algemeens voor iedereen die zich erdoor aangesproken zou kunnen voelen en ergens uit je reacties haal ik het idee dat jij je er ontzettend door op de kast laat jagen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102407320
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 18:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? ik vul juist helemaal niks in... nogmaals, ik wil niet eens weten wat voor persoonlijke keuzes maakt.
net zo min als iemand meestal niet eens verder iets wil weten over een ekelig ziekte-verloop als er gevraagd wordt: "hoe gaat het met je.."

ik geef enkel aan dat een opmerking over 'kinderen' altijd gewoon smalltalk is dat je prima kunt negeren door er vooral niet op in te gaan...

enkel als jij kennelijk een grote waarde hecht om wél die discussie serieus aan te gaan ontstaat een bemoeizuchtige discussie over jouw keuzes... enkel. dat doe je dan écht zélf hoor.
net zoals je hier ook een boel op jezelf zit te betrekken dat ik verder helemaal niet voor jouw persoonliojk schrijf...

ik stel enkel wat algemeens voor iedereen die zich erdoor aangesproken zou kunnen voelen en ergens uit je reacties haal ik het idee dat jij je er ontzettend door op de kast laat jagen...
Moet jij niet aan de kinderen is smalltalk ja.
Neuh antwoorden ook.
Dan de opmerking: ach, dat komt nog wel, is denigrerend. Misschien niet zo bedoeld, maar dat neemt niet weg dat het dat wel is. Ook al is het als smalltalk bedoelt.
  maandag 26 september 2011 @ 19:01:23 #128
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102407726
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:49 schreef stbabylon het volgende:
Moet jij niet aan de kinderen is smalltalk ja.
Neuh antwoorden ook.
Dan de opmerking: ach, dat komt nog wel, is denigrerend. Misschien niet zo bedoeld, maar dat neemt niet weg dat het dat wel is. Ook al is het als smalltalk bedoelt.
:')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102407938
Zijn al vaak topics over geweest. Je krijgt soms vreemde reacties inderdaad. Zoals daar zijn: egoïstisch (want wie moet dan onze pensioenen betalen?), dom (want je leven is zonder kinderen incompleet), onzin (want over een paar jaar denk je wel anders) etc. Ook heb ik een collega die vindt dat kinderloze mensen vaak een beetje sneu zijn. :?

Anyway, het zal me allemaal jeuken wat iedereen vindt. Ik ben blij dat ik de discussie tegenwoordig kan afkappen door aan te geven dat ik gesteriliseerd ben en dus geen kinderen meer kan krijgen.

Ik wordt over twee weken 34 en ben een vrouw. Nooit kinderen gewild, heb geen hekel aan ze, maar de drang tot voortplanten ontbreekt volledig.
  maandag 26 september 2011 @ 19:10:12 #130
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102408096
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, je bewijst nu net mn stelling dat bepaalde mensen zo ontzettend 'bezig' lijken te zijn met dat thema dat ze dit soort dingen op henzelf gaan betrekken...
dat lijk je nu net te doen.

ik heb jou nergens op aangesproken, heb enkel gesteld dat het niksbetekende zinnetjes zijn waar je hooguit een betekenis aan geeft als je er heftig op gaat reageren en jij doet nu net precies dat, draait helemaal door 'dat je je moet verdedigen' oid...
of dat je er een eerlijk antwoord op móet gaan geven.. whatever dat is...

om eerlijk te zijn, dat soort mensen die zulke 'kinderen'-opmerkingen maken zijn niet eens werkelijk geintersseerd in de vraag of hjij wel of niet kinderen gaan krijgen, het zal ze aan hun reet roesten maar ze spraken gewoon zo'n dom cliché zinnetje uit uit 'smalltalk of omdat ze niks beter wisten te vragen...
hooguit is die vraag een uiting daarvan dat die mensen verder niks van je weten en precies dat is ook iets dat je vooral zo moet houden, als je ook geen zin hebt je lief en leed met hen te delen...

enkel als jijzelf kennelijk jouw beweegredenen gaat uitleggen krijg je een gesprek, prima als je dat gesprek gaat aan wilt gaan, maar dan moet je niet tegelijkertijd óók gaan jammeren dat ze zch 'met jou bemoeien'... dat bemoeien begint pas zodra jij aan hen jouw persoonlijke beweegredenen gaat uitleggen.
Terwijl zij daar nu net niks mee te maken hebben

Vergelijk het met zo'n zelfde onzinvraag als: "Hoe gaat het met je..." wat gewoon normale smalltalk is die vooral _niet_ betekent dat die mensen een werkelijke interesse in jouw gezondheidssituatie hebben, maar ze weten gewoon niks anders te zeggen (en weten gewoon niet veel van je verder)... standaard antwoord is: "Prima het gaat me goed dankje en met jullie ...". (en dan hopen dat daarop ook vooral geen dieper antwoord komt)

verder niks erop tegen als je kennelijk wel een enorme behofte heb diepere gesprekkken aan te gaan en dan moet je vooral altijd antwoorden met je allerdiepste ziel-roerselen...
enkel, dàt is dan ook jouw keuze en niemand die je daartoe dwingt
.
Dit bedoelde ik dus ook
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102408487
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:01 schreef Catbert het volgende:

[..]

:')
Dude, jij begon je ooit aan mij te ergeren, ik kende je nog niet eens, maar je hebt op 1 of andere reden een hekel aan mij gekregen. Zoek die reden eens op zal ik zeggen, en negeer dat. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan je constante aanvallen. En doorbreken we de cyclus.
pi_102410402
Ik hoef ze niet zo nodig, nu. En of dat later nog komt weet ik niet, kan me niet voorstellen van wel voorlopig. Ik bekijk het van tijd tot tijd. En ook al zou ik kinderen willen, betekent niet altijd dat het een goed idee is het gewoon maar ff te doen. Anders is kinderen 'nemen' ook egoïstisch. Ik zou eerst willen voldoen aan wat persoonlijke voorwaarden: partner met wens, financiële stabiliteit en persoonlijke motivatie. Bij mij ontbreekt het aan alle 3 :')
I lost my glasses again
pi_102410459
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Mensen die zich bemoeien met anderen hebben in mijn optiek gewoon zelf een fucking saai leven. Lekker laten gaan.
Bemoeien of interesse tonen? Ik word enorm moe van mensen die alles naar het negatieve trekken.
pi_102415002
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bemoeien of interesse tonen? Ik word enorm moe van mensen die alles naar het negatieve trekken.
Interesse tonen -> vragen naar het hoe en waarom en dat accepteren.

Bemoeien -> moraliserend reageren en dingen roepen als 'wacht maar, dat komt nog wel', 'maar moeder/vader worden is het mooiste dat je kan overkomen' e.d.

Duidelijk verschil. :Y
  maandag 26 september 2011 @ 23:05:09 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102421078
Ik heb echt nooit een weerwoord gehad op mijn stellige 'nee, en die komen er ook niet."

Zoals hierboven ook gezegd.. het ligt echt voor een groot deel aan jezelf hoe je reacties over je afroept.
En ja, die vraag kreeg ik ook toen ik 28 was, jarenlange relatie, koophuis, getrouwd etc..

En de een of twee die zeiden 'ah joh, dat komt nog wel' ... die kregen uiteindelijk gelijk ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 september 2011 @ 23:05:26 #136
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102421092
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bemoeien -> moraliserend reageren en dingen roepen als 'wacht maar, dat komt nog wel', 'maar moeder/vader worden is het mooiste dat je kan overkomen' e.d.

Dat laatste dus.

@ Draaijer; dat had je uit m'n andere reacties kunnen halen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:20 schreef stbabylon het volgende:
Dude, jij begon je ooit aan mij te ergeren, ik kende je nog niet eens, maar je hebt op 1 of andere reden een hekel aan mij gekregen. Zoek die reden eens op zal ik zeggen, en negeer dat. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan je constante aanvallen. En doorbreken we de cyclus.
Stel je niet aan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102421217
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb echt nooit een weerwoord gehad op mijn stellige 'nee, en die komen er ook niet."

Zoals hierboven ook gezegd.. het ligt echt voor een groot deel aan jezelf hoe je reacties over je afroept.
En ja, die vraag kreeg ik ook toen ik 28 was, jarenlange relatie, koophuis, getrouwd etc..

En de een of twee die zeiden 'ah joh, dat komt nog wel' ... die kregen uiteindelijk gelijk ;)
Dus je hebt nu kinderen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_102421262
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:05 schreef E.T. het volgende:

Wat was eigenlijk de reden waarom je alsnog voor kinderen koos?
signatuurloos
  maandag 26 september 2011 @ 23:09:43 #139
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102421267
Ik begrijp je hoor TS, ik heb ook geen directe kinderwens. Ik sta er ook niet volledig afwijzend tegenover maar ik zie niet in waarom mensen niet zonder kinderen gelukkig kunnen worden.

Mensen die dat niet begrijpen zijn zo met zichzelf bezig dat ze niet kunnen bedenken dat iemand anders wellicht hele andere dingen zoekt in het leven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 26 september 2011 @ 23:13:17 #140
3011 E.T.
pi_102421418
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dus je hebt nu kinderen?
yep :)
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:09 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk de reden waarom je alsnog voor kinderen koos?
Geen.
Gewoon gevoel.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102421460
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

yep :)

[..]

Geen.
Gewoon gevoel.
Zou jij nu hetzelfde zeggen tegen iemand die zegt geen kinderwens te hebben?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 26 september 2011 @ 23:16:33 #142
3011 E.T.
pi_102421542
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zou jij nu hetzelfde zeggen tegen iemand die zegt geen kinderwens te hebben?
Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'
pi_102421670
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef E.T. het volgende:

[..]

Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'
het is beter dan een college die zei dat ik beter maar geen kinderen kan krijgen :{

Helaas zijn dat soort dingen van dat komt nog wel blahblah iets te vaak gezegd. Of van en als er nu eens een vrouw komt die graag kinderen met jou blahblah. Enorm kwetsend soms
14 SHADES OF GREY
  maandag 26 september 2011 @ 23:43:12 #144
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102422739
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:13 schreef E.T. het volgende:

Geen.
Gewoon gevoel.
Kijk, en dit is wat mij betreft de enige valide reden. Waarom wil ik kinderen? Daarom. Waarom wil ik er twee? Daarom. Dat oeverloze gezever voor de precieze reden wordt vermeden door E.T., die gaat op haar gevoel af.

Ik vroeg aan een vrouw die ik goed kende: waarom wil je twee kinderen? Ze zegt: "ja dan kunnen ze zo leuk spelen. Dan zijn ze ook minder eenzaam, en leren ze te delen."

Ik stelde de vraag, puur om het antwoord te horen. Het woord "ik" kwam niet in het antwoord voor, terwijl dat volgens mij het enige antwoord is.

Dat vind ik zo curieus aan de kinderwens. "Ik wil kinderen" klinkt verdacht veel als wat 12-jarige meisjes zeggen: "ik wil een pony".

Begrijp me goed, ook ik heb een kinderwens. Maar het komt uiteindelijk voort uit voortplantingsdrang. En al het gelul eromheen is precies dat: gelul.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_102423521
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef E.T. het volgende:

[..]

'Heb je kinderen?'
-'Nee.'
'Wil je kinderen?'
-'Nee'
'Maar blahblahblahblahblah.'

Kweenie, maar sommige mensen reageren gewoon raar, ook als je het gewoon feitelijk brengt. :D
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 00:09:21 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102423740
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch :%

Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Ik vind juist het wel willen van kinderen egoïstisch. De meeste mensen hebben als argument om kinderen te nemen dat je dan later niet eenzaam bent, het doorgeven van eigen genen, dat kinderen zorgen voor je oude dag, en dat het gezellig is. Ik vind dat allemaal redenen die duiden op eigen gewin en ik zou voor die reden geen kinderen willen, een kind om een leeg plekje op te vullen :N wat moet je als kind daar wel niet over denken?

daarentegen zijn de redenen om geen kinderen te krijgen voor mij dan meer in het belang van iedereen, het is goed voor het milieu, het is goed tegen de grondstoffenschaarste. Daarbij zijn kinderen ook nog eens irritant tot hun 18de en daarna ook nog maar dan zijn het kinderen meer. Ze zijn duur, kosten veel tijd, en uiteindelijk wordt er niemand beter van.

Een beter milieu begint bij jezelf neem geen kinderen ^O^

Geen probleem trouwens met mensen die wel kinderen willen. Mijn zus heeft er 2 dus daar zit al ongeveer een kwart aan mijn DNA in dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 27-09-2011 00:20:04 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102424156
Alles wat een mens doet is egoïstisch, of je nu wel of geen kinderen neemt.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 02:10:59 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102425855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Culthit. het volgende:
Alles wat een mens doet is egoïstisch, of je nu wel of geen kinderen neemt.
Nee hoor de mens heeft ook wel wat kleine altruistische trekjes. Maar je hebt wel een beetje gelijk des te meer redenen om geen kinderen te nemen, weer iets minder egoisme op de wereld want een kind dat niet geboren is kan ook geen egoistisch mens worden.

:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102426382
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Blijkbaar een gebrek aan assertiviteit! Mensen moeten een wat positievere instelling hebben.
pi_102427199
Wat heeft dat nou weer met assertiviteit te maken? :? Ik reageer assertief genoeg op 'bemoeizuchtige' reacties, maar hoe zou assertiviteit kunnen voorkomen dat zulke reacties zich voordoen? :?

Dat heeft allemaal niks met negatief interpreteren te maken. Sommige mensen reageren gewoon vreemd. Ik kan er niet mee zitten, vind het alleen kortzichtig en vermoed dat dit ongeveer dezelfde mensen zijn die vreemd reageren op homoseksualiteit, transseksualiteit en andere zaken die afwijken van 'de norm'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')