abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2011 @ 13:58:55 #1
353974 Blueberry85
Gedreven,impulsief,knettergek
pi_102397307
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch :%

Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)
pi_102397375
Ik heb ook geen kinderwens. :r Maar ik heb dan ook een hekel aan kinderen van anderen. -O-
pi_102397381
Er zijn al teveel mensen op de wereld naar mijn mening, de aarde kan niet eens alle mondjes vullen.
  maandag 26 september 2011 @ 14:01:24 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_102397387
Ik geef je gelijk.
Je moeder is een hamster
pi_102397420
Uiteraard moet je helemaal zelf weten of je kinderen wilt, daar hebben anderen niets mee te maken. Maar deze reden is zo raar:
quote:
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat
Volgens mij is er nog een nog nooit een betere tijd geweest om op te groeien...
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 26 september 2011 @ 14:05:00 #6
353974 Blueberry85
pi_102397493
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uiteraard moet je helemaal zelf weten of je kinderen wilt, daar hebben anderen niets mee te maken. Maar deze reden is zo raar:

[..]

Volgens mij is er nog een nog nooit een betere tijd geweest om op te groeien...
En waarom dan wel?
pi_102397504
de aarde zit op het moment gewoon even te vol. :D
gewoon tien jaar lang een kinderverbod invoeren. daarna is er vast wel weer ruimte. :')
  maandag 26 september 2011 @ 14:08:52 #8
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_102397604
Wil zelf ook geen kinderen.... kosten veel geld, nu is dat geen probleem voor mij... maar anderen om me heen gebruiken vaak dat excuus, mijn excuus is gewoon mijn vrijheid... ik wil lekker kunnen reizen, uitslapen, toffe dingen doen... en vaak belemmeren kids je heel erg daarin...

Nu heb je inderdaad van die mensen die dan zeggen van ja maar het is het mooiste wat er is... zon klein hummeltje op zien groeien!! dat zal best... maar daar gooi ik vaak de pubertijd tegen aan :P
Fuck the sky, i'm the limit!
  maandag 26 september 2011 @ 14:09:25 #9
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_102397620
Ik haat kinderen en afname van vrijheid. Voor mij dus geen kinderen ... !
pi_102397647
Van een vrouw is het vreemder om te horen dan van een man.
pi_102397701
Komt nog wel.
  maandag 26 september 2011 @ 14:12:57 #12
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_102397727
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2011 14:10 schreef Specularium het volgende:
Van een vrouw is het vreemder om te horen dan van een man.
Snap ik niet... mannen zitten niet met een dikke buik of bevalling... Ook dat zou voor mij niks zijn... mijn nichtje heeft onlangs wel een kind gekregen en is wel weer lekker slank geworden heel snel... maar voor veel vrouwen is het ook nog eens zo dat ze al die kilo's die ze bij zwangerschap erop krijgen geeneens kwijt raken meer... nou mijn figuurtje is prima zo en wil het graag zo houden :)
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_102397803
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...

Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Hoezo wat is er mis met de wereld dan? Luxe in overvloed waar wij leven? Dat kind komt echt niks te kort hoor.
En ik denk dat je zelf eerst een aantal dingen "gedaan" moet hebben voor je aan kinderen toe bent, voor de een is dat eerder als voor de ander. Ik riep ook altijd dat ik geen kinderen wou, maar dingen veranderen vanzelf als je er klaar voor bent.
pi_102397839
Weet precies wat je bedoeld... Heb zelf ook absoluut geen kinderwens, en ik haat de opmerkingen van: "dat komt nog wel". Vooral nu veel vrienden om me heen allemaal kinderen hebben (of nog gaan krijgen) krijg ik het gewoon benauwd ervan. Snap niet waarom veel mensen die allemaal zo vanzelfsprekend vinden.

Ben dan ook overigs geen liefhebben van de kinderen van andere. Kotsmisselijk word ik ervan als je weer moet aanhoren wat hun kleine wondertje nu weer kan. :r
pi_102397886
Met de instelling
quote:
dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
had het menselijk ras niet ver gekomen... In de oertijd had je kans om opgevroten te worden, in de middeleeuwen had je o.a. de pest, dus zo bekeken is deze tijd nog helemaal niet zo slecht :)
En als je het niet ziet zitten om minimaal 18 jaar met kind(eren) te zitten, dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Wie weet bedenk je je ooit nog....<edit> en misschien ook wel niet </edit>
pi_102397914
Ik hou het lekker bij oefenen.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  maandag 26 september 2011 @ 14:21:20 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102397947
Wel een kinderwens hebben, dat is pas egotripperij.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_102397954
Mijn vrouw en ik hebben er ook bewust voor gekozen geen kinderen te krijgen. Ik heb zelfs een vasectomy ondergaan. De eerste dokter wilde dit niet eens doen omdat we geen kinderen hebben. "Duh, dit is precies wat we willen voorkomen"
Als mensen vragen waarom we geen kinderen willen zeg ik meestal droog "Ik ben meer kat persoon" Ze begrijpen toch niet dat jij geen kinderwens heb en ga de discussie niet aan.
pi_102397958
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:16 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ben dan ook overigs geen liefhebben van de kinderen van andere. Kotsmisselijk word ik ervan als je weer moet aanhoren wat hun kleine wondertje nu weer kan. :r
Dat is nog niet eens zo erg, wanneer ze geboren worden en je moet gaan liegen over hoe mooi het baby'tje wel niet is, dat is pas vervelend.
  maandag 26 september 2011 @ 14:22:18 #20
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102397980
Tja. Zo ken ik ook wel een paar meiden die dat riepen toen ze 25 waren. En 5 jaar later...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102397997
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:05 schreef Blueberry85 het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
Waarom dan niet? Het hele land leeft in welwaart, ook de echte minima. We wonen in één van de rijkste landen ter wereld. Er is betaalbaar onderwijs op een best redelijk niveau. Er is nauwelijks werkloosheid. Er is infrastructuur van hoge kwaliteit. Kinderen hoeven niet te werken om het gezin het hoofd boven water te laten houden. We hebben al 66 jaar geen oorlog gehad. Er is geen dienstplicht meer. Sociale mobiliteit is groot. Er is gratis gezondheidszorg voor kinderen. De misdaadcijfers dalen al jaren, en het is een van de veiligste landen van de wereld. Onze wegen zijn ontzettend veilig. We hebben nauwelijks last van natuurrampen.

Kijk, een kind op de wereld zetten in Somalië is een ander verhaal....
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 26 september 2011 @ 14:23:00 #22
353974 Blueberry85
pi_102398004
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hoezo wat is er mis met de wereld dan? Luxe in overvloed waar wij leven? Dat kind komt echt niks te kort hoor.
En ik denk dat je zelf eerst een aantal dingen "gedaan" moet hebben voor je aan kinderen toe bent, voor de een is dat eerder als voor de ander. Ik riep ook altijd dat ik geen kinderen wou, maar dingen veranderen vanzelf als je er klaar voor bent.
Wat er mis is met de wereld? Kijk eens wat vaker in de krant of naar het nieuws..het heeft niets met luxe te maken maar met de mentaliteit...

En dat het wel veranderd als ik er klaar voor ben hoor ik naar mijn mening iets te vaak! :? Wie zegt dat dat gebeurt....omdat ik toevallig een vrouw ben?
  maandag 26 september 2011 @ 14:24:01 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102398035
Ik geef je ook gelijk, ben inmiddels 30 en ik heb ook geen kinderwens. Helaas heeft mijn eveneens 30 jarige vriendin dat wel dus dat gaat misschien nog problemen opleveren :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 26 september 2011 @ 14:24:01 #24
353974 Blueberry85
pi_102398036
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef eleusis het volgende:
Amen!
pi_102398065
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:22 schreef Catbert het volgende:
Tja. Zo ken ik ook wel een paar meiden die dat riepen toen ze 25 waren. En 5 jaar later...
Staan ze bij de buurman op de stoep _O-
pi_102398087
Je weet niet wat je mist!
pi_102398116
ik begrijp het niet zo goed, wat is er precies egoïstisch aan het hebben of willen van kinderen?
  maandag 26 september 2011 @ 14:28:28 #28
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_102398177
Er zijn wel meer vrouwen die dit hebben hoor. Een vriendin van me is zelfs al 46, wel getrouwd evengoed bewust gekozen voor geen kinderen. Ik zelf ook hoor, ik zit niet op kids te wachten en heb totaal geen moedergevoelens. Wat een ander ervan denkt kan ik niet zo mee zitten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 26 september 2011 @ 14:28:39 #29
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_102398183
* Waaghals reageert raar en geforceerd!

Je bent gewoon bang om je figuur te verliezen, dat verlies je toch wel :{w

Nee serieus, boeiend wat anderen vinden van jouw keuzes
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 26 september 2011 @ 14:28:40 #30
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102398184
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2011 14:24 schreef HAL9000S het volgende:
Ik geef je ook gelijk, ben inmiddels 30 en ik heb ook geen kinderwens. Helaas heeft mijn eveneens 30 jarige vriendin dat wel dus dat gaat misschien nog problemen opleveren :')
Lijkt me toch dat je het daar in 't BEGIN van een relatie wel eens over gehad hebt? Als de een wel kinderen wil en de ander helemaal niet, moet je gewoon die relatie afkappen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 26 september 2011 @ 14:29:48 #31
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_102398223
quote:

Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Ik heb ook geen kinderwens, en ik heb ervoor gezorgd dat ik ze niet kan krijgen ook.

Maar rationele argumenten daarvoor zijn kolder, en daarom kan ik jouw post niet serieus nemen totdat je tegen de veertig loopt en al je hormonen en eierstokken zijn uitgerammeld.

Je hoeft ze wel, of je hoeft ze niet, meer valt er niet aan te beargumenteren.

Zodra je de behoefte hebt om argumenten voor je eigen "gelijk"te zoeken, ben je feitelijk nog gewoon een twijfelaar, en ik acht de kans 95% dat je in de komende 15 jaar terugkomt op je mening. Gewoon statistiek gebaseerd op wat ik om me heen heb zien gebeuren.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 26 september 2011 @ 14:31:48 #32
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_102398259
Hoezo vinden andere mensen dat? Doe gewoon wat je zelf wil :')
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 26 september 2011 @ 14:33:01 #33
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_102398287
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

Lijkt me toch dat je het daar in 't BEGIN van een relatie wel eens over gehad hebt? Als de een wel kinderen wil en de ander helemaal niet, moet je gewoon die relatie afkappen.
Ik heb het nooit uitgesloten maar momenteel heb ik er geen behoefte aan en de komende paar jaar ook niet. Ik ben daar altijd eerlijk over geweest tov haar. En het is natuurlijk niet vanzelfsprekend om een relatie af te kappen als de een wel kinderen wil en de ander niet, niet voor iedereen is dat een onoverkomelijk iets.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_102398575
Nooit een kinderwens gehad en nu zullen ze ook wel niet meer komen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_102398621
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 14:12 schreef Nyce het volgende:
Komt nog wel.
Leuk dat men daar altijd van uit gaat. Nee, vaak komt het niet. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 26 september 2011 @ 14:48:10 #36
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102398695
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:45 schreef trovey het volgende:
Leuk dat men daar altijd van uit gaat. Nee, vaak komt het niet. :P
Meeste vrouwen wel, bij sommigen niet. Ga nu niet doen alsof je geen uitzondering bent.
pi_102398746
kinderen :') neem wel een kat!
.
pi_102398755
De gemiddelde mens, waaronder in dit geval ook ik, geeft geen donder om de planeet. Het punt 'er zijn er al genoeg' en 'de wereld is verrot' is gewoon een slap excuus. Zo van: zie mij goed bezig zijn.

Maar goed, onder veel mannen zal het wel populair zijn: een vrouw die geen kinderen wil. Ik zelf moet er echter niks van hebben. Eén van de weinige eisen qua vriendin is een kinderwens (eentje die nu overigens nog niet erg moet knagen, dat is iets over een aantal jaren aan bod zal komen). Daarom zou ik ook niet snel voor een vrouw kiezen die al kinderen heeft. Zij is al voorzien, dan moet je altijd maar hopen dat ze er later nog één wil.
pi_102398786
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:48 schreef Catbert het volgende:

[..]

Meeste vrouwen wel, bij sommigen niet. Ga nu niet doen alsof je geen uitzondering bent.
Ga jij er nou niet van uit dat alle vrouwen wel zullen bijdraaien want dat is nou eenmaal niet zo en nee, ik ben geen uitzondering, ik ken genoeg vrouwen (ook 65+ vrouwen) die bewust geen kinderen hebben gekregen ook al waren ze getrouwd/hadden ze een relatie. :')
Optimist tot in de kist
  maandag 26 september 2011 @ 14:55:54 #40
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102398899
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:51 schreef trovey het volgende:
Ga jij er nou niet van uit dat alle vrouwen wel zullen bijdraaien want dat is nou eenmaal niet zo en nee, ik ben geen uitzondering, ik ken genoeg vrouwen (ook 65+ vrouwen) die bewust geen kinderen hebben gekregen ook al waren ze getrouwd/hadden ze een relatie. :')
Joh, blijf je maar jezelf lekker aanpraten dat je niet in de minderheid bent. Dat jij "genoeg vrouwen" kent die absoluut geen kinderen willen zegt alleen maar wat over je omgeving. Ik zeg niet dat alle vrouwen bijdraaien, alleen maar dat de meerderheid dat doet.
pi_102399025
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:55 schreef Catbert het volgende:

[..]

Joh, blijf je maar jezelf lekker aanpraten dat je niet in de minderheid bent. Dat jij "genoeg vrouwen" kent die absoluut geen kinderen willen zegt alleen maar wat over je omgeving. Ik zeg niet dat alle vrouwen bijdraaien, alleen maar dat de meerderheid dat doet.
Waarom noem je dat bijdraaien? Klinkt zo van 'oh het is gelukkig toch nog goed gekomen'.
Terwijl het juist goed is dat er ook mensen tussen zitten die geen kinderen willen.
  maandag 26 september 2011 @ 15:00:58 #42
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102399042
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:29 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Zodra je de behoefte hebt om argumenten voor je eigen "gelijk"te zoeken, ben je feitelijk nog gewoon een twijfelaar
Beste reactie evar.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  maandag 26 september 2011 @ 15:01:31 #43
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_102399065
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef eleusis het volgende:
pi_102399108
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:50 schreef Kabolter het volgende:
De gemiddelde mens, waaronder in dit geval ook ik, geeft geen donder om de planeet. Het punt 'er zijn er al genoeg' en 'de wereld is verrot' is gewoon een slap excuus. Zo van: zie mij goed bezig zijn.
_O_
pi_102399126
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:50 schreef Kabolter het volgende:

Maar goed, onder veel mannen zal het wel populair zijn: een vrouw die geen kinderen wil. Ik zelf moet er echter niks van hebben.
Dat valt in de praktijk nogal tegen, ik wil ook al zo lang als ik me kan heugen geen kinderen en tot nu toe wilden de mannen die mijn partners waren dat bijna altijd wel.. Is ook wel makkelijk praten als je geen bevalling/zwangerschap hoeft te doorstaan. Dat is voor mij als vrouw toch wel de grootste reden, ik vind een bevalling doodeng en het mag dan natuurlijk zijn; ik zeg nee danku.
  maandag 26 september 2011 @ 15:03:33 #46
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102399134
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2011 15:00 schreef -supergirl- het volgende:
Waarom noem je dat bijdraaien? Klinkt zo van 'oh het is gelukkig toch nog goed gekomen'.
Terwijl het juist goed is dat er ook mensen tussen zitten die geen kinderen willen.
Dat maak jij er van. Ik vind het helemaal prima dat mensen geen kinderen willen. Het gaat me er om dat die claim dat een meerderheid van vrouwen geen kinderen wil en dat zo blijft denken gewoon volslagen onzin is.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:03 schreef Selestha het volgende:
Dat valt in de praktijk nogal tegen, ik wil ook al zo lang als ik me kan heugen geen kinderen en tot nu toe wilden de mannen die mijn partners waren dat bijna altijd wel.. Is ook wel makkelijk praten als je geen bevalling/zwangerschap hoeft te doorstaan. Dat is voor mij als vrouw toch wel de grootste reden, ik vind een bevalling doodeng en het mag dan natuurlijk zijn; ik zeg nee danku.
Als dat je enige reden is...
pi_102399162
quote:

Ik moest heel even kijken of dit niet een topic was van mijzelf. Zegt dat genoeg?
pi_102399191
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:03 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als dat je enige reden is...
Nee, dat is mijn belangrijkste reden. Ik heb er nog 20 meer die ik kan opnoemen maar dit vind ik meer dan voldoende. Ik zie niet in waarom dat niet genoeg zou zijn.
pi_102399207
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:15 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik riep ook altijd dat ik geen kinderen wou, maar dingen veranderen vanzelf als je er klaar voor bent.
Dat veranderde bij jou! Dat betekend niet dat iedereen op een gegeven moment kinderen wil.

Heck, mijn lichaam schreeuwt al jaren: VOORTPLANTEN!!!! Maar ik onderdruk gewoon die oeremotie met rationaliteit.
pi_102399321
ik vind mensen die gaan 'beargumenteren' waarom zij toevallig geen kinderwens hebben ook een beetje overdreven en raar...

prima als je geen kinderwens hebt, om wat voor reden dan ook, maar zodra je al het idee hebt dat je dat zou moeten 'rechtvaardigen' vraag je juist zélf om zulke tegenreacties..
gewoon ophouden met jezelf voor een persoonlijke denkwijze te wilen 'rechtvaardigen' naar anderen toe.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 september 2011 @ 15:12:45 #51
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102399382
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:05 schreef Selestha het volgende:
Nee, dat is mijn belangrijkste reden. Ik heb er nog 20 meer die ik kan opnoemen maar dit vind ik meer dan voldoende. Ik zie niet in waarom dat niet genoeg zou zijn.
Begrijp me niet verkeerd hoor, moet je lekker zelf weten. Maar ik denk dat je je wel iets te veel zorgen maakt over die bevalling. Sommige scheuren van navel tot anus uit, maar bij anderen gaat het heus heel soepeltjes! ^O^
pi_102399390
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:55 schreef Catbert het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die zich zit aan te praten dat de meerderheid van de vrouwen uiteindelijk wel zullen bijdraaien...zal wel aan je omgeving liggen. :P
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 september 2011 @ 15:13:44 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_102399417
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
ik vind mensen die gaan 'beargumenteren' waarom zij toevallig geen kinderwens hebben ook een beetje overdreven en raar...

prima als je geen kinderwens hebt, om wat voor reden dan ook, maar zodra je al het idee hebt dat je dat zou moeten 'rechtvaardigen' vraag je juist zélf om zulke tegenreacties..
gewoon ophouden met jezelf voor een persoonlijke denkwijze te wilen 'rechtvaardigen' naar anderen toe.
QFT
pi_102399468
quote:

Het probleem openbaart zich pas na vragen als: en wanneer gaan jullie aan de kinderen. Of opmerkingen: later, als jullie kinderen hebben.

Zolang het niet over het krijgen/hebben van kinderen door mij en mijn vriendin gaat, is er niks aan de hand.
pi_102399480
quote:

Goed punt :)

Irl heb ik hier dan ook nooit discussies over :)
pi_102399502
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die zich zit aan te praten dat de meerderheid van de vrouwen uiteindelijk wel zullen bijdraaien...zal wel aan je omgeving liggen. :P
Daarbij heeft Catbert het over dat de meerderheid van de vrouwen kinderen wil. En ging het over dat de meerderheid van de vrouwen die zeggen geen kinderen te willen nemen dat ook vol houdt.
pi_102399538
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:12 schreef Catbert het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd hoor, moet je lekker zelf weten. Maar ik denk dat je je wel iets te veel zorgen maakt over die bevalling. Sommige scheuren van navel tot anus uit, maar bij anderen gaat het heus heel soepeltjes! ^O^
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komen :')
  maandag 26 september 2011 @ 15:22:33 #58
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102399660
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:18 schreef Selestha het volgende:
Ja, klootzakken zijn we, allemaal.
pi_102399667
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Heel soepeltjes...plopt het zo uit...net alsof je een kersenpit uitpoept...oh wacht het is meer een flinke meloen door een sleutelgat heen. :+ Dat was althans de mening van vrouwen om mee heen die wel een bevalling achter de rug hebben. :')
Optimist tot in de kist
pi_102399723
Ik ben zelf ook heel rationeel als het op kinderen aankomt. Ik heb ze niet en krijg ook regelmatig de vraag naar m'n hoofd geslingerd of het niet eens tijd wordt (waar halen mensen het lef vandaan?). Ik word er altijd een beetje kribbig van, want wat heeft een ander nou te maken met hoe ik mijn leven in wil richten?
Anyway, ik heb het met vriend er wel eens over. Hij is ook een stukje ouder dan ik maar gelukkig denkt hij er hetzelfde over als ik. De wereld is al zó vol en er zijn zoveel kindjes die in hun huidige situatie niet goed kunnen opgroeien en geen kansen krijgen, waarom zou je er dan zelf nog 1 bij op de wereld zetten? Als wij ons ooit in de toekomst eens serieus met kinderen bezig gaan houden dan is adoptie een optie die we heel sterk gaan overwegen.
  maandag 26 september 2011 @ 15:29:59 #61
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102399868
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:22 schreef trovey het volgende:
Heel soepeltjes...plopt het zo uit...
Zo ging het ongeveer bij m'n zusje.
pi_102399995
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:24 schreef Bobbine het volgende:
Ik ben zelf ook heel rationeel als het op kinderen aankomt. Ik heb ze niet en krijg ook regelmatig de vraag naar m'n hoofd geslingerd of het niet eens tijd wordt (waar halen mensen het lef vandaan?). Ik word er altijd een beetje kribbig van, want wat heeft een ander nou te maken met hoe ik mijn leven in wil richten?
Anyway, ik heb het met vriend er wel eens over. Hij is ook een stukje ouder dan ik maar gelukkig denkt hij er hetzelfde over als ik. De wereld is al zó vol en er zijn zoveel kindjes die in hun huidige situatie niet goed kunnen opgroeien en geen kansen krijgen, waarom zou je er dan zelf nog 1 bij op de wereld zetten? Als wij ons ooit in de toekomst eens serieus met kinderen bezig gaan houden dan is adoptie een optie die we heel sterk gaan overwegen.
Het blijft typisch, zo'n argument. Maat goed, zo is je eigen leven ook altijd geweldig. "Want mensen in Afrika...."

Ik hoor overigens niemand van het tegenkamp zeggen: "Er lopen zoveel mislukte en rare mensen rond, ik dacht: kom, laten we een normaal persoon creëren. Moge wij een inspiratiebron zijn voor alle ouders en toekomstige ouders."
pi_102400061
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Het blijft typisch, zo'n argument. Maat goed, zo is je eigen leven ook altijd geweldig. "Want mensen in Afrika...."

Ik hoor overigens niemand van het tegenkamp zeggen: "Er lopen zoveel mislukte en rare mensen rond, ik dacht: kom, laten we een normaal persoon creëren. Moge wij een inspiratiebron zijn voor alle ouders en toekomstige ouders."
Menselijk klonen is nog steeds illegaal, anders had ik dat gezegd. Tot die tijd ga ik mijn DNA niet verdunnen natuurlijk :{w
  maandag 26 september 2011 @ 15:37:19 #64
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102400103
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Kabolter het volgende:
Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik persoonlijk 3 kids ipv de standaard 2 overweeg: om een beetje al dat rare volk te compenseren :)
pi_102400138
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik persoonlijk 3 kids ipv de standaard 2 overweeg: om een beetje al dat rare volk te compenseren :)
Kan ik mijn veto daarover uitspreken :')
pi_102400258
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het probleem openbaart zich pas na vragen als: en wanneer gaan jullie aan de kinderen. Of opmerkingen: later, als jullie kinderen hebben.
nou en? dan haal je toch gewoon je schouders op en zeg je dat dat vast wel een lange tijd kan duren...?
verder gaat dat ook toch niemand zoveel aan?

Het is dan verder jouw keuze hoe je gaat reageren op een meestal niet eens zo kwaadbedoelde vraag.. hooguit wat geveinsde interesse, die dat soort mensen sowieso vaak binnen 3 minuten vergeten zolang je hen geen héél leuke aanknooppunten voor een heel uitgebreid gesprek daarover gaan geven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 september 2011 @ 15:44:07 #67
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102400335
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef stbabylon het volgende:
Kan ik mijn veto daarover uitspreken :')
Jij valt onder het kopje 'raar' dus nee, we gaan je lekker wegcompenseren :W
pi_102400439
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nou en? dan haal je toch gewoon je schouders op en zeg je dat dat vast wel een lange tijd kan duren...?
verder gaat dat ook toch niemand zoveel aan?

Het is dan verder jouw keuze hoe je gaat reageren op een meestal niet eens zo kwaadbedoelde vraag.. hooguit wat geveinsde interesse, die dat soort mensen sowieso vaak binnen 3 minuten vergeten zolang je hen geen héél leuke aanknooppunten voor een heel uitgebreid gesprek daarover gaan geven.
Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.
pi_102400450
Ach zolang ik geen partner heb hoef ik daar niet over na te denken. Nee geen kinderwens hier
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_102400452
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:44 schreef Catbert het volgende:

[..]

Jij valt onder het kopje 'raar' dus nee, we gaan je lekker wegcompenseren :W
Misschien moet je eens een spiegel aanschaffen.
pi_102400482
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.
Meen je dat serieus? Nog nooit last van gehad...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_102400516
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:48 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Nog nooit last van gehad...
Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.
pi_102400609
Ik heb ook geen kinderwens en mijn omgeving weet dat, dus ik krijg er ook geen vragen over. Heb ook helemaal geen zin om met argumenten te komen. Het is mijn beslissing, dus ik zie niet in waarom ik die beslissing moet verdedigen naar anderen.
signatuurloos
pi_102400692
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:26 schreef ezelbayraktar het volgende:
ik begrijp het niet zo goed, wat is er precies egoïstisch aan het hebben of willen van kinderen?
pi_102400717
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.
Kan ik me voorstellen...niet echt prettig...
Pulp Fiction
pi_102400723
quote:

[..]

prima, maar dan ben jij het toch gewoon die kennelijk de behoefte aan een 'principiele' discussie, over zijn eigen toekomstverwachtingen heeft?

kijk, als je daar zo graag je mee bezig houd is dat verder jouw ding, maar ga dan niet de calimero spelen alsof iemand anders ervoor zorgt dat je zo hardnekkig moet gaan discussieren over jouw huidige toekomst-visie....

Overigens, als iemand zich zo hardnekkig opstelt alsof die zn toekomst voor 100% kjan bepalen, heb ikzelf ook al snel de neiging zo iemand een beetje te pesten door het _niet_ eens te zijn met hem en des te mer zo iemand zich dan laat opnaaien en zich gaat 'rechtvaardigen'... des te slapper komt zo'n discussiepartner over ... is een discussie die eigenlijk niet te verliezen is, tenzij de ander het gewoon geen zier kan schelen hoe iemand anders denkt over zijn toekomstbeeld.. maar die begint dan natuurlijk per definitie die discussie niet.
pi_102400724
quote:

[..]

Gewoon lachen, knikken en probeer een ander onderwerp te beginnen.
signatuurloos
pi_102400791
quote:

[..]

Inderdaad. :{
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_102400827
Ik ben het niet met je eens dat het egoistisch is om op het moment kinderen te mogen krijgen. Je maakt het met z'n allen en iedereen zal zijn / haar best moeten doen.

Dat jij geen kindwens hebt is prima. Dat moet iedereen toch zeker zelf weten. Geniet van je tijd alleen of met je partner
pi_102400925
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:54 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Of zeggen dat het ze geen reet aangaat...of is dat teveel met de botte bijl?
Pulp Fiction
pi_102400939
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 15:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

prima, maar dan ben jij het toch gewoon die kennelijk de behoefte aan een 'principiele' discussie, over zijn eigen toekomstverwachtingen heeft?

kijk, als je daar zo graag je mee bezig houd is dat verder jouw ding, maar ga dan niet de calimero spelen alsof iemand anders ervoor zorgt dat je zo hardnekkig moet gaan discussieren over jouw huidige toekomst-visie....

Overigens, als iemand zich zo hardnekkig opstelt alsof die zn toekomst voor 100% kjan bepalen, heb ikzelf ook al snel de neiging zo iemand een beetje te pesten door het _niet_ eens te zijn met hem en des te mer zo iemand zich dan laat opnaaien en zich gaat 'rechtvaardigen'... des te slapper komt zo'n discussiepartner over ... is een discussie die eigenlijk niet te verliezen is, tenzij de ander het gewoon geen zier kan schelen hoe iemand anders denkt over zijn toekomstbeeld.. maar die begint dan natuurlijk per definitie die discussie niet.
Sorry? Wacht? IK start de discussie? Om te vermijden dat ik de discussie start, moet ik liegen? Nigga what???

Ik krijg een vraag, ja?
Ik geef eerlijk antwoord, ja?
Daarop krijg ik kutopmerkingen, ja?
Duidelijk?

Even los van wat daarna gebeurt, ben ik niet diegene die moeilijk doet!
pi_102400992
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:54 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat doe ik ook meestal hoor. Mensen die dat soort opmerkingen maken zijn veel te simpel om daar daadwerkelijk mee te gaan discussieren.
pi_102401004
christus wat ben jij makkelijk op de kast te krijgen zég

ik mag hopen dat je later geen kinderen neemt want dan moet je wel wat stressbestendiger worden :P
pi_102401111
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:00 schreef RM-rf het volgende:
christus wat ben jij makkelijk op de kast te krijgen zég

ik mag hopen dat je later geen kinderen neemt want dan moet je wel wat stressbestendiger worden :P
:')

Lees: oh kut, ik heb het fout gelezen, en heb nu mijzelf voor lul gezet, snel zeggen dat die andere te makkelijk hapt

pi_102401143
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat doe ik ook meestal hoor. Mensen die dat soort opmerkingen maken zijn veel te simpel om daar daadwerkelijk mee te gaan discussieren.
Goed zo. 14.gif Je hoeft echt geen excuses en argumenten te gebruiken waarom je geen kinderen wilt. Het is nog altijd een persoonlijke keuze.
signatuurloos
  maandag 26 september 2011 @ 16:05:33 #86
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102401242
quote:
Misschien moet je eens een spiegel aanschaffen.
Nee jij ziet er lekker uit :')

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:03 schreef Captain_Maximum het volgende:
Goed zo. [ afbeelding ] Je hoeft echt geen excuses en argumenten te gebruiken waarom je geen kinderen wilt. Het is nog altijd een persoonlijke keuze.
Hij zit enorm te overdrijven met dat hij zich niet serieus genomen voelt enzo. Het is niet meer dan logisch dat mensen iets zeggen als je iets roept dat tegen de norm in gaat. Ik snap niet dat je dat soort dingen gaat roepen maar er dan niet tegen kan als zo zo iets zeggen en dan gaat janken dat je je niet serieus genomen voelt. Grow the fuck up zeg :')
pi_102401481
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:
Hij zit enorm te overdrijven met dat hij zich niet serieus genomen voelt enzo. Het is niet meer dan logisch dat mensen iets zeggen als je iets roept dat tegen de norm in gaat. Ik snap niet dat je dat soort dingen gaat roepen maar er dan niet tegen kan als zo zo iets zeggen en dan gaat janken dat je je niet serieus genomen voelt. Grow the fuck up zeg :')
Jij hebt duidelijk niet in de gaten hoe 'komt nog wel' kan overkomen. Langer gezegd zeggen ze eigenlijk: Ach, wat schattig, hij heeft nog niet door hoe dat werkelijk werkt, komt nog wel, als hij wat volwassener is.

Maar goed, discussieren met Catbert is een zinloos iets, dus ik ga buiten spelen.
  maandag 26 september 2011 @ 16:13:14 #88
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102401565
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:11 schreef stbabylon het volgende:
Jij hebt duidelijk niet in de gaten hoe 'komt nog wel' kan overkomen. Langer gezegd zeggen ze eigenlijk: Ach, wat schattig, hij heeft nog niet door hoe dat werkelijk werkt, komt nog wel, als hij wat volwassener is.
Dat maak jij er van. Iemand die dat zegt heeft helemaal niet van dat soort bedoelingen. En het is zo dat de meeste mensen van rond de 25 die dat roepen later bijdraaien ja. Nou en? Jij kennelijk niet, boeiend. Maak je druk over zaken die er wel toe doen zeg.

quote:
Maar goed, discussieren met Catbert is een zinloos iets, dus ik ga buiten spelen.
Aggus, kneusje :')

Jij kan het niet hebben dat iemand gewoon een compleet andere mening heeft en dat je die persoon dan niet kan overtuigen. Regelrechte rasautist :')
pi_102401598
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:

Het is niet meer dan logisch dat mensen iets zeggen als je iets roept dat tegen de norm in gaat.
Is een kinderwens de norm in onze samenleving?
Pulp Fiction
pi_102401606
Niets mis mee als je geen kinderwens hebt. Het besluit om geen kinderen te nemen/krijgen is vaak vele malen beter onderbouwd dan het fokgedrag van de meeste jonge meisjes.

Ik zie het nu echt continue om me heen. Van die meisjes die net iets met iemand hebben. Nog niet eens een fatsoenlijk huis/baan/opleiding en dan ineens zwanger zijn. "Jah het was eigenlijk niet de bedoeling maar ik vind het wel leuk." Ziet die gozer in ene al zijn geld en vrije tijd verdwijnen (want meisje gaat nooit meer werken want geen opleiding). En dan nog verontwaardigd zijn als je niet super enthousiast reageert.

Heb zelf trouwens ook geen kinderwens :P
  maandag 26 september 2011 @ 16:14:52 #91
353974 Blueberry85
pi_102401615
Het punt wat ik wilde maken is dat hoe dan ook ik respecteer iedereen die wel besluit kinderen te krijgen,maar respecteer mij als ik zeg dat niet te willen....

De reacties van het komt nog wel en je veranderd nog wel van gedachten is net zo iets als tegen een uitdekastgekomenhomo zeggen...joh misschien groei je er wel overheen

Volkomen kansloos dus :r
En om nou te zeggen dat ik twijfel aan het wel of niet krijgen van kinderen,omdat ik mijn argumenten benoem...is volkomen gelul dat betekend dat ik erover na heb gedacht en voor mezelf voor 100% achter mijn keuze sta!
  maandag 26 september 2011 @ 16:15:36 #92
353974 Blueberry85
pi_102401640
quote:
5s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Blijkbaar wel
pi_102401685
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Blueberry85 het volgende:
Het punt wat ik wilde maken is dat hoe dan ook ik respecteer iedereen die wel besluit kinderen te krijgen,maar respecteer mij als ik zeg dat niet te willen....

De reacties van het komt nog wel en je veranderd nog wel van gedachten is net zo iets als tegen een uitdekastgekomenhomo zeggen...joh misschien groei je er wel overheen

En om nou te zeggen dat ik twijfel aan het wel of niet krijgen van kinderen,omdat ik mijn argumenten benoem...is volkomen gelul dat betekend dat ik erover na heb gedacht en voor mezelf voor 100% achter mijn keuze sta!
Tuurlijk sta je achter je keuze, maar je weet nooit hoe je over 5 jaar denkt :P
pi_102401787
quote:

Dat dus!
  maandag 26 september 2011 @ 16:20:10 #95
353974 Blueberry85
pi_102401809
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tuurlijk sta je achter je keuze, maar je weet nooit hoe je over 5 jaar denkt :P
Nee over 5 jaar kan ik ook ineens een beroepscrimineel worden en maatje 34 hebben maar de kans lijkt me zeer klein |:(
pi_102401855
quote:
5s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Er zij meer mensen die wel een kinderwens hebben dan die geen kinderwens hebben. Het is dus 'afwijkend'.
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Niltag het volgende:
Niets mis mee als je geen kinderwens hebt. Het besluit om geen kinderen te nemen/krijgen is vaak vele malen beter onderbouwd dan het fokgedrag van de meeste jonge meisjes.

Ik zie het nu echt continue om me heen. Van die meisjes die net iets met iemand hebben. Nog niet eens een fatsoenlijk huis/baan/opleiding en dan ineens zwanger zijn. "Jah het was eigenlijk niet de bedoeling maar ik vind het wel leuk." Ziet die gozer in ene al zijn geld en vrije tijd verdwijnen (want meisje gaat nooit meer werken want geen opleiding). En dan nog verontwaardigd zijn als je niet super enthousiast reageert.

Heb zelf trouwens ook geen kinderwens :P
Mij ma was op haar 22e zwanger. Bewust nog wel. Toch heeft ze best wel veel commentaar gehad. Alsof iemand die zwanger is daarop zit te wachten. :{ Gewenst of niet, maar wees aardig en reageer positief. Ook al sta je zelf niet achter die beslissing.
signatuurloos
pi_102401860
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:15 schreef Blueberry85 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel
Een cabaretier (geen idee welke) die zei: Toen familie ging vragen aan mij wanneer ik een relatie en kinderen zou krijgen. Vroeg ik aan hun wanneer hun begrafenis was. Nooit meer die vraag gehad.
14 SHADES OF GREY
pi_102401898
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
Mij ma was op haar 22e zwanger. Bewust nog wel. Toch heeft ze best wel veel commentaar gehad. Alsof iemand die zwanger is daarop zit te wachten. :{ Gewenst of niet, maar wees aardig en reageer positief. Ook al sta je zelf niet achter die beslissing.
Zijn je ouders nog bij elkaar?
pi_102401909
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zijn je ouders nog bij elkaar?
ja
signatuurloos
pi_102401925
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Een cabaretier (geen idee welke) die zei: Toen familie ging vragen aan mij wanneer ik een relatie en kinderen zou krijgen. Vroeg ik aan hun wanneer hun begrafenis was. Nooit meer die vraag gehad.
Jekkers
  maandag 26 september 2011 @ 16:23:50 #101
353974 Blueberry85
pi_102401957
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Om te onthouden :Y ;)
pi_102401988
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jekkers
Dat zou kunnen :)
14 SHADES OF GREY
pi_102402011
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:24 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat zou kunnen :)
Nee, dat is zo: Harry Jekkers.
  maandag 26 september 2011 @ 16:28:47 #104
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102402165
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
Commentaar alsin dat ze het "vroeg" vonden? Mijn moeder kreeg mij op d'r 24e geloof ik en dat vond ze bij nader inzien al te vroeg. Ze heeft m'n zusje dus ook aangespoord gewoon nog ff te wachten :)
  maandag 26 september 2011 @ 16:28:51 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102402171
quote:

Het vreemde is dat ik nooit in dit soort discussies terecht kwam en kom. Net zoals discussies over vrouwen en het aanrecht. Alleen als ik het er zelf naar maakt is dit een thema. Je kunt het onderwerp ook vermijden. Net zo makkelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 26 september 2011 @ 16:29:41 #106
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102402208
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:20 schreef Blueberry85 het volgende:
Nee over 5 jaar kan ik ook ineens een beroepscrimineel worden en maatje 34 hebben maar de kans lijkt me zeer klein |:(
Verandert veel in 5 jaar hoor. Ik word over een maand vader, 5 jaar terug had ik me dat niet voor kunnen stellen.

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 16:28 schreef Tinkepink het volgende:
Het vreemde is dat ik nooit in dit soort discussies terecht kwam en kom. Net zoals discussies over vrouwen en het aanrecht. Alleen als ik het er zelf naar maakt is dit een thema. Je kunt het onderwerp ook vermijden. Net zo makkelijk.
Dat soort ronduit denigrerende opmerkingen maak je ook alleen tegen goeie vrienden natuurlijk. Tenzij je sociaal compleet onaangepast bent.
pi_102402260
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:29 schreef Catbert het volgende:

[..]

Verandert veel in 5 jaar hoor. Ik word over een maand vader, 5 jaar terug had ik me dat niet voor kunnen stellen.
Aaaaaaaaaaaah, dat verklaart een heleboel. Jij gaat bij de club, dus je zult dat fel verdedigen.

Rot aub dan ook op naar OUD.
  maandag 26 september 2011 @ 16:32:27 #108
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102402306
quote:

[..]

[..]

Dat soort ronduit denigrerende opmerkingen maak je ook alleen tegen goeie vrienden natuurlijk. Tenzij je sociaal compleet onaangepast bent.
Ik snap je opmerking niet helemaal.
  maandag 26 september 2011 @ 16:33:46 #109
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102402356
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:31 schreef stbabylon het volgende:
Aaaaaaaaaaaah, dat verklaart een heleboel. Jij gaat bij de club, dus je zult dat fel verdedigen.
Kneusje kneusje kneusje toch. Waar heb je mij m'n keuze voor kinderen zien verdedigen? Ik heb eerder al gezegd dat het me geen ruk interesseert of je wel of geen kinderen neemt. Ook gaf ik eerder al aan dat ik ze wel wil, dus dat dit opeens een verassing is begrijp ik niet.

quote:
Rot aub dan ook op naar OUD.
Emotioneel much? Rot jij dan lekker op naar SEX met je suffe verhalen :W

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap je opmerking niet helemaal.
Dat het logisch is dat mensen geen onaardige dingen in je gezicht zeggen. Ik zal nooit tegen een vreemde vrouw zeggen dat ze achter 't aanrecht hoort. En als iemand tegen een vreemde zegt "joh, dat komt nog wel" bedoelen ze daar ook niks slechts mee.
pi_102402425
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kneusje kneusje kneusje toch. Waar heb je mij m'n keuze voor kinderen zien verdedigen? Ik heb eerder al gezegd dat het me geen ruk interesseert of je wel of geen kinderen neemt. Ook gaf ik eerder al aan dat ik ze wel wil, dus dat dit opeens een verassing is begrijp ik niet.

[..]

maandag 26 september 2011 @ 16:35:35 #111
353974 Blueberry85
pi_102402438
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Jij reageert anders ook behoorlijk kinderachterig en kansloos :{w
  maandag 26 september 2011 @ 16:39:41 #112
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102402621
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:35 schreef Blueberry85 het volgende:
Met "stbabylon" ga ik ook geen moeite doen om het inhoudelijk en aardig te doen. Ik heb geduld noch respect voor die knakker. Maar het komt de sfeer en het niveau in het topic idd niet ten goede dus ik hou er mee op :)
pi_102402629
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

Commentaar alsin dat ze het "vroeg" vonden? Mijn moeder kreeg mij op d'r 24e geloof ik en dat vond ze bij nader inzien al te vroeg. Ze heeft m'n zusje dus ook aangespoord gewoon nog ff te wachten :)
Veel mensen vonden het inderdaad te vroeg. Echter staat mijn moeder nog steeds achter dit besluit. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. De één is eerder aan kinderen toe dan de ander.
quote:

[..]

Alvast gefeliciteerd. :*
signatuurloos
  maandag 26 september 2011 @ 16:40:55 #114
37248 BertV
Klei indiaan
pi_102402674
quote:

[..]

Zo zijn er ook mensen die na het eerste kind vragen wanneer de tweede er komt.
Dat zullen vast dezelfde mensen zijn die jouw lastig vallen met de vraag om de eerste.
Onzekerheid, hokjes denken, bemoeien of een combinatie.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 26 september 2011 @ 16:42:35 #115
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102402741
quote:

[..]

Hij reageert heftig, maar in wezen geeft hij naar mijn mening het beste antwoord op jouw vraag. Tussen de regels door lees ik jouw vraag als: "hoe kan ik me verdedigen als mensen mij aanvallen op het feit dat ik geen kinderen wil?" waarop RM-rf zegt: "je hoeft je niet te verdedigen".
  maandag 26 september 2011 @ 16:42:35 #116
353974 Blueberry85
pi_102402743
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat zullen vast dezelfde mensen zijn die jouw lastig vallen met de vraag om de eerste.
Precies laat mensen lekker hun eigen ding regelen en doen... rot op met die vreselijke vertrutting
pi_102402749
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Of interesse!!!

Kansloos dat een vraag gegenereerd uit interesse gezien kan worden als bemoeienis. Wat zijn Nederlanders toch zeikerds
  maandag 26 september 2011 @ 16:43:34 #118
353974 Blueberry85
pi_102402785
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef Heinlein het volgende:

[..]

Hij reageert heftig, maar in wezen geeft hij naar mijn mening het beste antwoord op jouw vraag. Tussen de regels door lees ik jouw vraag als: "hoe kan ik me verdedigen als mensen mij aanvallen op het feit dat ik geen kinderen wil?" waarop RM-rf zegt: "je hoeft je niet te verdedigen".
Klopt maar het was meer zijn reactie op stbabylon waar ik op reageerde
  maandag 26 september 2011 @ 16:43:38 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102402786
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:39 schreef Captain_Maximum het volgende:
Veel mensen vonden het inderdaad te vroeg. Echter staat mijn moeder nog steeds achter dit besluit. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. De één is eerder aan kinderen toe dan de ander.
Mja. Ligt eraan hoe men het zegt natuurlijk. Als iemand zegt "je bent er lekker optijd bij" is het wat anders dan "zo da's wel heel vroeg". Dat laatste vind ik ook wel wat lomp, maarja, niet iedereen heeft dat door dus ik ga dan maar uit van de beste intenties :)

quote:
Alvast gefeliciteerd. :*
Dank :)
  maandag 26 september 2011 @ 16:46:51 #120
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102402910
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef Blueberry85 het volgende:
Precies laat mensen lekker hun eigen ding regelen en doen... rot op met die vreselijke vertrutting
Maar jij doet hier exact hetzelfde he. Hiermee impliceer je dat mensen die wel kinderen willen "truttig" zijn. Het zou je niet moeten schelen wat andere mensen doen of wat ze van jouw keuzes vinden. Het zijn jouw keuzes, als iemand daar een andere mening over heeft, boeiend? Dat maakt je keuze toch niet 'slechter' of wat dan ook? Het is een keuze die ik zelf niet zou nemen, nou en?
  maandag 26 september 2011 @ 16:50:05 #121
353974 Blueberry85
pi_102403051
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:46 schreef Catbert het volgende:

[..]

Maar jij doet hier exact hetzelfde he. Hiermee impliceer je dat mensen die wel kinderen willen "truttig" zijn. Het zou je niet moeten schelen wat andere mensen doen of wat ze van jouw keuzes vinden. Het zijn jouw keuzes, als iemand daar een andere mening over heeft, boeiend? Dat maakt je keuze toch niet 'slechter' of wat dan ook? Het is een keuze die ik zelf niet zou nemen, nou en?
Mensen die kinderen krijgen of willen zijn echt niet truttig in mijn idee,mijn eigen broer en zus hebben kinderen waar ik dol op ben...maar dat gebemoei van iedereen in elkaars leven dat valt voor mij on vertrutting
  maandag 26 september 2011 @ 16:51:27 #122
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102403110
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:50 schreef Blueberry85 het volgende:
Mensen die kinderen krijgen of willen zijn echt niet truttig in mijn idee,mijn eigen broer en zus hebben kinderen waar ik dol op ben...maar dat gebemoei van iedereen in elkaars leven dat valt voor mij on vertrutting
Mensen die zich bemoeien met anderen hebben in mijn optiek gewoon zelf een fucking saai leven. Lekker laten gaan.
  maandag 26 september 2011 @ 16:55:45 #123
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102403321
Hier ook geen kinderwens.

Maar goed, je weet nooit hoe het loopt.

[ Bericht 43% gewijzigd door BASBRO op 26-09-2011 17:36:58 ]
pi_102404447
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:02 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Lees: oh kut, ik heb het fout gelezen, en heb nu mijzelf voor lul gezet, snel zeggen dat die andere te makkelijk hapt

nee hoor, je bewijst nu net mn stelling dat bepaalde mensen zo ontzettend 'bezig' lijken te zijn met dat thema dat ze dit soort dingen op henzelf gaan betrekken...
dat lijk je nu net te doen.

ik heb jou nergens op aangesproken, heb enkel gesteld dat het niksbetekende zinnetjes zijn waar je hooguit een betekenis aan geeft als je er heftig op gaat reageren en jij doet nu net precies dat, draait helemaal door 'dat je je moet verdedigen' oid...
of dat je er een eerlijk antwoord op móet gaan geven.. whatever dat is...

om eerlijk te zijn, dat soort mensen die zulke 'kinderen'-opmerkingen maken zijn niet eens werkelijk geintersseerd in de vraag of hjij wel of niet kinderen gaan krijgen, het zal ze aan hun reet roesten maar ze spraken gewoon zo'n dom cliché zinnetje uit uit 'smalltalk of omdat ze niks beter wisten te vragen...
hooguit is die vraag een uiting daarvan dat die mensen verder niks van je weten en precies dat is ook iets dat je vooral zo moet houden, als je ook geen zin hebt je lief en leed met hen te delen...

enkel als jijzelf kennelijk jouw beweegredenen gaat uitleggen krijg je een gesprek, prima als je dat gesprek gaat aan wilt gaan, maar dan moet je niet tegelijkertijd óók gaan jammeren dat ze zch 'met jou bemoeien'... dat bemoeien begint pas zodra jij aan hen jouw persoonlijke beweegredenen gaat uitleggen.
Terwijl zij daar nu net niks mee te maken hebben

Vergelijk het met zo'n zelfde onzinvraag als: "Hoe gaat het met je..." wat gewoon normale smalltalk is die vooral _niet_ betekent dat die mensen een werkelijke interesse in jouw gezondheidssituatie hebben, maar ze weten gewoon niks anders te zeggen (en weten gewoon niet veel van je verder)... standaard antwoord is: "Prima het gaat me goed dankje en met jullie ...". (en dan hopen dat daarop ook vooral geen dieper antwoord komt)

verder niks erop tegen als je kennelijk wel een enorme behofte heb diepere gesprekkken aan te gaan en dan moet je vooral altijd antwoorden met je allerdiepste ziel-roerselen...
enkel, dàt is dan ook jouw keuze en niemand die je daartoe dwingt
pi_102406812
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, je bewijst nu net mn stelling dat bepaalde mensen zo ontzettend 'bezig' lijken te zijn met dat thema dat ze dit soort dingen op henzelf gaan betrekken...

ik heb jou nergens op aangesproken, heb enkel gesteld dat het niksbetekende zinnetjes zijn waar je hooguit een betekenis aan geeft als je er heftig op gaat reageren en jij doet nu net precies dat, draait helemaal door 'dat je je moet verdedigen' oid...

om eerlijk te zijn, dat soort mensen die zulke 'kinderen'-opmerkingen maken zijn niet eens werkelijk geintersseerd in de vraag of hjij wel of niet kinderen gaan krijgen, het zal ze aan hun reet roesten maar ze spraken gewoon zo'n dom cliché zinnetje uit uit 'smalltalk of omdat ze niks beter wisten te vragen...
hooguit is die vraag een uiting daarvan dat die mensen verder niks van je weten en precies dat is ook iets dat je vooral zo moet houden, als je ook geen zin hebt je lief en leed met hen te delen...

enkel als jijzelf kennelijk jouw beweegredenen gaat uitleggen krijg je een gesprek, prima als je dat gesprek gaat aan wilt gaan, maar dan moet je niet tegelijkertijd óók gaan jammeren dat ze zch 'met jou bemoeien'... dat bemoeien begint pas zodra jij aan hen jouw persoonlijke beweegredenen gaat uitleggen.

Vergelijk het met zo'n zelfde onzinvraag als: "Hoe gaat het met je..." wat gewoon normale smalltalk is die vooral _niet_ betekent dat die mensen een werkelijke interesse in jouw gezondheidssituatie hebben, maar ze weten gewoon niks anders te zeggen (en weten gewoon niet veel van je verder)... standaard antwoord is: "Prima het gaat me goed dankje en met jullie ...". (en dan hopen dat daarop ook vooral geen dieper antwoord komt)

verder niks erop tegen als je kennelijk wel een enorme behofte heb diepere gesprekkken aan te gaan en dan moet je vooral altijd antwoorden met je allerdiepste ziel-roerselen...
Je vult wel heel veel in, en neemt heel veel aan. Komt nog wel is niet hetzelfde als hoe ist?
pi_102407185
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je vult wel heel veel in, en neemt heel veel aan. Komt nog wel is niet hetzelfde als hoe ist?
:? ik vul juist helemaal niks in... nogmaals, ik wil niet eens weten wat voor persoonlijke keuzes maakt.
net zo min als iemand meestal niet eens verder iets wil weten over een ekelig ziekte-verloop als er gevraagd wordt: "hoe gaat het met je.."

ik geef enkel aan dat een opmerking over 'kinderen' altijd gewoon smalltalk is dat je prima kunt negeren door er vooral niet op in te gaan...

enkel als jij kennelijk een grote waarde hecht om wél die discussie serieus aan te gaan ontstaat een bemoeizuchtige discussie over jouw keuzes... enkel. dat doe je dan écht zélf hoor.
net zoals je hier ook een boel op jezelf zit te betrekken dat ik verder helemaal niet voor jouw persoonliojk schrijf...

ik stel enkel wat algemeens voor iedereen die zich erdoor aangesproken zou kunnen voelen en ergens uit je reacties haal ik het idee dat jij je er ontzettend door op de kast laat jagen...
pi_102407320
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 18:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? ik vul juist helemaal niks in... nogmaals, ik wil niet eens weten wat voor persoonlijke keuzes maakt.
net zo min als iemand meestal niet eens verder iets wil weten over een ekelig ziekte-verloop als er gevraagd wordt: "hoe gaat het met je.."

ik geef enkel aan dat een opmerking over 'kinderen' altijd gewoon smalltalk is dat je prima kunt negeren door er vooral niet op in te gaan...

enkel als jij kennelijk een grote waarde hecht om wél die discussie serieus aan te gaan ontstaat een bemoeizuchtige discussie over jouw keuzes... enkel. dat doe je dan écht zélf hoor.
net zoals je hier ook een boel op jezelf zit te betrekken dat ik verder helemaal niet voor jouw persoonliojk schrijf...

ik stel enkel wat algemeens voor iedereen die zich erdoor aangesproken zou kunnen voelen en ergens uit je reacties haal ik het idee dat jij je er ontzettend door op de kast laat jagen...
Moet jij niet aan de kinderen is smalltalk ja.
Neuh antwoorden ook.
Dan de opmerking: ach, dat komt nog wel, is denigrerend. Misschien niet zo bedoeld, maar dat neemt niet weg dat het dat wel is. Ook al is het als smalltalk bedoelt.
  maandag 26 september 2011 @ 19:01:23 #128
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102407726
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:49 schreef stbabylon het volgende:
Moet jij niet aan de kinderen is smalltalk ja.
Neuh antwoorden ook.
Dan de opmerking: ach, dat komt nog wel, is denigrerend. Misschien niet zo bedoeld, maar dat neemt niet weg dat het dat wel is. Ook al is het als smalltalk bedoelt.
pi_102407938
Zijn al vaak topics over geweest. Je krijgt soms vreemde reacties inderdaad. Zoals daar zijn: egoïstisch (want wie moet dan onze pensioenen betalen?), dom (want je leven is zonder kinderen incompleet), onzin (want over een paar jaar denk je wel anders) etc. Ook heb ik een collega die vindt dat kinderloze mensen vaak een beetje sneu zijn. :?

Anyway, het zal me allemaal jeuken wat iedereen vindt. Ik ben blij dat ik de discussie tegenwoordig kan afkappen door aan te geven dat ik gesteriliseerd ben en dus geen kinderen meer kan krijgen.

Ik wordt over twee weken 34 en ben een vrouw. Nooit kinderen gewild, heb geen hekel aan ze, maar de drang tot voortplanten ontbreekt volledig.
  maandag 26 september 2011 @ 19:10:12 #130
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102408096
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

.
Dit bedoelde ik dus ook
pi_102408487
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:01 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dude, jij begon je ooit aan mij te ergeren, ik kende je nog niet eens, maar je hebt op 1 of andere reden een hekel aan mij gekregen. Zoek die reden eens op zal ik zeggen, en negeer dat. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan je constante aanvallen. En doorbreken we de cyclus.
pi_102410402
Ik hoef ze niet zo nodig, nu. En of dat later nog komt weet ik niet, kan me niet voorstellen van wel voorlopig. Ik bekijk het van tijd tot tijd. En ook al zou ik kinderen willen, betekent niet altijd dat het een goed idee is het gewoon maar ff te doen. Anders is kinderen 'nemen' ook egoïstisch. Ik zou eerst willen voldoen aan wat persoonlijke voorwaarden: partner met wens, financiële stabiliteit en persoonlijke motivatie. Bij mij ontbreekt het aan alle 3 :')
I lost my glasses again
pi_102410459
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Mensen die zich bemoeien met anderen hebben in mijn optiek gewoon zelf een fucking saai leven. Lekker laten gaan.
Bemoeien of interesse tonen? Ik word enorm moe van mensen die alles naar het negatieve trekken.
pi_102415002
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bemoeien of interesse tonen? Ik word enorm moe van mensen die alles naar het negatieve trekken.
Interesse tonen -> vragen naar het hoe en waarom en dat accepteren.

Bemoeien -> moraliserend reageren en dingen roepen als 'wacht maar, dat komt nog wel', 'maar moeder/vader worden is het mooiste dat je kan overkomen' e.d.

Duidelijk verschil. :Y
  maandag 26 september 2011 @ 23:05:09 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102421078
Ik heb echt nooit een weerwoord gehad op mijn stellige 'nee, en die komen er ook niet."

Zoals hierboven ook gezegd.. het ligt echt voor een groot deel aan jezelf hoe je reacties over je afroept.
En ja, die vraag kreeg ik ook toen ik 28 was, jarenlange relatie, koophuis, getrouwd etc..

En de een of twee die zeiden 'ah joh, dat komt nog wel' ... die kregen uiteindelijk gelijk ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 september 2011 @ 23:05:26 #136
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102421092
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bemoeien -> moraliserend reageren en dingen roepen als 'wacht maar, dat komt nog wel', 'maar moeder/vader worden is het mooiste dat je kan overkomen' e.d.

Dat laatste dus.

@ Draaijer; dat had je uit m'n andere reacties kunnen halen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:20 schreef stbabylon het volgende:
Dude, jij begon je ooit aan mij te ergeren, ik kende je nog niet eens, maar je hebt op 1 of andere reden een hekel aan mij gekregen. Zoek die reden eens op zal ik zeggen, en negeer dat. Dan hoef ik me ook niet meer te ergeren aan je constante aanvallen. En doorbreken we de cyclus.
Stel je niet aan.
pi_102421217
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb echt nooit een weerwoord gehad op mijn stellige 'nee, en die komen er ook niet."

Zoals hierboven ook gezegd.. het ligt echt voor een groot deel aan jezelf hoe je reacties over je afroept.
En ja, die vraag kreeg ik ook toen ik 28 was, jarenlange relatie, koophuis, getrouwd etc..

En de een of twee die zeiden 'ah joh, dat komt nog wel' ... die kregen uiteindelijk gelijk ;)
Dus je hebt nu kinderen?
14 SHADES OF GREY
pi_102421262
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:05 schreef E.T. het volgende:

Wat was eigenlijk de reden waarom je alsnog voor kinderen koos?
signatuurloos
  maandag 26 september 2011 @ 23:09:43 #139
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102421267
Ik begrijp je hoor TS, ik heb ook geen directe kinderwens. Ik sta er ook niet volledig afwijzend tegenover maar ik zie niet in waarom mensen niet zonder kinderen gelukkig kunnen worden.

Mensen die dat niet begrijpen zijn zo met zichzelf bezig dat ze niet kunnen bedenken dat iemand anders wellicht hele andere dingen zoekt in het leven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 26 september 2011 @ 23:13:17 #140
3011 E.T.
pi_102421418
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dus je hebt nu kinderen?
yep :)
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:09 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk de reden waarom je alsnog voor kinderen koos?
Geen.
Gewoon gevoel.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102421460
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

yep :)

[..]

Geen.
Gewoon gevoel.
Zou jij nu hetzelfde zeggen tegen iemand die zegt geen kinderwens te hebben?
14 SHADES OF GREY
  maandag 26 september 2011 @ 23:16:33 #142
3011 E.T.
pi_102421542
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zou jij nu hetzelfde zeggen tegen iemand die zegt geen kinderwens te hebben?
Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'
pi_102421670
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef E.T. het volgende:

[..]

Zoals ik zei; tegen mij is het ook nooit gezegd (op een of twee keer na). Ik denk echt dat het van jezelf afhangt of je een reactie 'afroept'
het is beter dan een college die zei dat ik beter maar geen kinderen kan krijgen :{

Helaas zijn dat soort dingen van dat komt nog wel blahblah iets te vaak gezegd. Of van en als er nu eens een vrouw komt die graag kinderen met jou blahblah. Enorm kwetsend soms
14 SHADES OF GREY
  maandag 26 september 2011 @ 23:43:12 #144
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102422739
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:13 schreef E.T. het volgende:

Geen.
Gewoon gevoel.
Kijk, en dit is wat mij betreft de enige valide reden. Waarom wil ik kinderen? Daarom. Waarom wil ik er twee? Daarom. Dat oeverloze gezever voor de precieze reden wordt vermeden door E.T., die gaat op haar gevoel af.

Ik vroeg aan een vrouw die ik goed kende: waarom wil je twee kinderen? Ze zegt: "ja dan kunnen ze zo leuk spelen. Dan zijn ze ook minder eenzaam, en leren ze te delen."

Ik stelde de vraag, puur om het antwoord te horen. Het woord "ik" kwam niet in het antwoord voor, terwijl dat volgens mij het enige antwoord is.

Dat vind ik zo curieus aan de kinderwens. "Ik wil kinderen" klinkt verdacht veel als wat 12-jarige meisjes zeggen: "ik wil een pony".

Begrijp me goed, ook ik heb een kinderwens. Maar het komt uiteindelijk voort uit voortplantingsdrang. En al het gelul eromheen is precies dat: gelul.
pi_102423521
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef E.T. het volgende:

[..]

'Heb je kinderen?'
-'Nee.'
'Wil je kinderen?'
-'Nee'
'Maar blahblahblahblahblah.'

Kweenie, maar sommige mensen reageren gewoon raar, ook als je het gewoon feitelijk brengt. :D
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 00:09:21 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102423740
quote:

Ik vind juist het wel willen van kinderen egoïstisch. De meeste mensen hebben als argument om kinderen te nemen dat je dan later niet eenzaam bent, het doorgeven van eigen genen, dat kinderen zorgen voor je oude dag, en dat het gezellig is. Ik vind dat allemaal redenen die duiden op eigen gewin en ik zou voor die reden geen kinderen willen, een kind om een leeg plekje op te vullen :N wat moet je als kind daar wel niet over denken?

daarentegen zijn de redenen om geen kinderen te krijgen voor mij dan meer in het belang van iedereen, het is goed voor het milieu, het is goed tegen de grondstoffenschaarste. Daarbij zijn kinderen ook nog eens irritant tot hun 18de en daarna ook nog maar dan zijn het kinderen meer. Ze zijn duur, kosten veel tijd, en uiteindelijk wordt er niemand beter van.

Een beter milieu begint bij jezelf neem geen kinderen ^O^

Geen probleem trouwens met mensen die wel kinderen willen. Mijn zus heeft er 2 dus daar zit al ongeveer een kwart aan mijn DNA in dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 27-09-2011 00:20:04 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102424156
Alles wat een mens doet is egoïstisch, of je nu wel of geen kinderen neemt.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 02:10:59 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102425855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Culthit. het volgende:
Alles wat een mens doet is egoïstisch, of je nu wel of geen kinderen neemt.
Nee hoor de mens heeft ook wel wat kleine altruistische trekjes. Maar je hebt wel een beetje gelijk des te meer redenen om geen kinderen te nemen, weer iets minder egoisme op de wereld want een kind dat niet geboren is kan ook geen egoistisch mens worden.

:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102426382
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Blijkbaar een gebrek aan assertiviteit! Mensen moeten een wat positievere instelling hebben.
pi_102427199
Wat heeft dat nou weer met assertiviteit te maken? :? Ik reageer assertief genoeg op 'bemoeizuchtige' reacties, maar hoe zou assertiviteit kunnen voorkomen dat zulke reacties zich voordoen? :?

Dat heeft allemaal niks met negatief interpreteren te maken. Sommige mensen reageren gewoon vreemd. Ik kan er niet mee zitten, vind het alleen kortzichtig en vermoed dat dit ongeveer dezelfde mensen zijn die vreemd reageren op homoseksualiteit, transseksualiteit en andere zaken die afwijken van 'de norm'.
pi_102427216
Niemand is ooit begonnen met kinderen, voor de kinderen. Altijd voor zichzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')