Begrijp me niet verkeerd hoor, moet je lekker zelf weten. Maar ik denk dat je je wel iets te veel zorgen maakt over die bevalling. Sommige scheuren van navel tot anus uit, maar bij anderen gaat het heus heel soepeltjes!quote:Op maandag 26 september 2011 15:05 schreef Selestha het volgende:
Nee, dat is mijn belangrijkste reden. Ik heb er nog 20 meer die ik kan opnoemen maar dit vind ik meer dan voldoende. Ik zie niet in waarom dat niet genoeg zou zijn.
Volgens mij ben jij degene die zich zit aan te praten dat de meerderheid van de vrouwen uiteindelijk wel zullen bijdraaien...zal wel aan je omgeving liggen.quote:Op maandag 26 september 2011 14:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, blijf je maar jezelf lekker aanpraten dat je niet in de minderheid bent. Dat jij "genoeg vrouwen" kent die absoluut geen kinderen willen zegt alleen maar wat over je omgeving. Ik zeg niet dat alle vrouwen bijdraaien, alleen maar dat de meerderheid dat doet.
QFTquote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
ik vind mensen die gaan 'beargumenteren' waarom zij toevallig geen kinderwens hebben ook een beetje overdreven en raar...
prima als je geen kinderwens hebt, om wat voor reden dan ook, maar zodra je al het idee hebt dat je dat zou moeten 'rechtvaardigen' vraag je juist zélf om zulke tegenreacties..
gewoon ophouden met jezelf voor een persoonlijke denkwijze te wilen 'rechtvaardigen' naar anderen toe.
Het probleem openbaart zich pas na vragen als: en wanneer gaan jullie aan de kinderen. Of opmerkingen: later, als jullie kinderen hebben.quote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
ik vind mensen die gaan 'beargumenteren' waarom zij toevallig geen kinderwens hebben ook een beetje overdreven en raar...
prima als je geen kinderwens hebt, om wat voor reden dan ook, maar zodra je al het idee hebt dat je dat zou moeten 'rechtvaardigen' vraag je juist zélf om zulke tegenreacties..
gewoon ophouden met jezelf voor een persoonlijke denkwijze te wilen 'rechtvaardigen' naar anderen toe.
Goed puntquote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
Daarbij heeft Catbert het over dat de meerderheid van de vrouwen kinderen wil. En ging het over dat de meerderheid van de vrouwen die zeggen geen kinderen te willen nemen dat ook vol houdt.quote:Op maandag 26 september 2011 15:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die zich zit aan te praten dat de meerderheid van de vrouwen uiteindelijk wel zullen bijdraaien...zal wel aan je omgeving liggen.
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komenquote:Op maandag 26 september 2011 15:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd hoor, moet je lekker zelf weten. Maar ik denk dat je je wel iets te veel zorgen maakt over die bevalling. Sommige scheuren van navel tot anus uit, maar bij anderen gaat het heus heel soepeltjes!
Ja, klootzakken zijn we, allemaal.quote:Op maandag 26 september 2011 15:18 schreef Selestha het volgende:
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komen
Heel soepeltjes...plopt het zo uit...net alsof je een kersenpit uitpoept...oh wacht het is meer een flinke meloen door een sleutelgat heen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komen
Zo ging het ongeveer bij m'n zusje.quote:Op maandag 26 september 2011 15:22 schreef trovey het volgende:
Heel soepeltjes...plopt het zo uit...
Het blijft typisch, zo'n argument. Maat goed, zo is je eigen leven ook altijd geweldig. "Want mensen in Afrika...."quote:Op maandag 26 september 2011 15:24 schreef Bobbine het volgende:
Ik ben zelf ook heel rationeel als het op kinderen aankomt. Ik heb ze niet en krijg ook regelmatig de vraag naar m'n hoofd geslingerd of het niet eens tijd wordt (waar halen mensen het lef vandaan?). Ik word er altijd een beetje kribbig van, want wat heeft een ander nou te maken met hoe ik mijn leven in wil richten?
Anyway, ik heb het met vriend er wel eens over. Hij is ook een stukje ouder dan ik maar gelukkig denkt hij er hetzelfde over als ik. De wereld is al zó vol en er zijn zoveel kindjes die in hun huidige situatie niet goed kunnen opgroeien en geen kansen krijgen, waarom zou je er dan zelf nog 1 bij op de wereld zetten? Als wij ons ooit in de toekomst eens serieus met kinderen bezig gaan houden dan is adoptie een optie die we heel sterk gaan overwegen.
Menselijk klonen is nog steeds illegaal, anders had ik dat gezegd. Tot die tijd ga ik mijn DNA niet verdunnen natuurlijkquote:Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Het blijft typisch, zo'n argument. Maat goed, zo is je eigen leven ook altijd geweldig. "Want mensen in Afrika...."
Ik hoor overigens niemand van het tegenkamp zeggen: "Er lopen zoveel mislukte en rare mensen rond, ik dacht: kom, laten we een normaal persoon creëren. Moge wij een inspiratiebron zijn voor alle ouders en toekomstige ouders."
Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik persoonlijk 3 kids ipv de standaard 2 overweeg: om een beetje al dat rare volk te compenserenquote:Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Kabolter het volgende:
Ik hoor overigens niemand van het tegenkamp zeggen: "Er lopen zoveel mislukte en rare mensen rond, ik dacht: kom, laten we een normaal persoon creëren. Moge wij een inspiratiebron zijn voor alle ouders en toekomstige ouders."
Kan ik mijn veto daarover uitsprekenquote:Op maandag 26 september 2011 15:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik persoonlijk 3 kids ipv de standaard 2 overweeg: om een beetje al dat rare volk te compenseren
nou en? dan haal je toch gewoon je schouders op en zeg je dat dat vast wel een lange tijd kan duren...?quote:Op maandag 26 september 2011 15:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het probleem openbaart zich pas na vragen als: en wanneer gaan jullie aan de kinderen. Of opmerkingen: later, als jullie kinderen hebben.
Jij valt onder het kopje 'raar' dus nee, we gaan je lekker wegcompenserenquote:Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef stbabylon het volgende:
Kan ik mijn veto daarover uitspreken
Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nou en? dan haal je toch gewoon je schouders op en zeg je dat dat vast wel een lange tijd kan duren...?
verder gaat dat ook toch niemand zoveel aan?
Het is dan verder jouw keuze hoe je gaat reageren op een meestal niet eens zo kwaadbedoelde vraag.. hooguit wat geveinsde interesse, die dat soort mensen sowieso vaak binnen 3 minuten vergeten zolang je hen geen héél leuke aanknooppunten voor een heel uitgebreid gesprek daarover gaan geven.
Misschien moet je eens een spiegel aanschaffen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jij valt onder het kopje 'raar' dus nee, we gaan je lekker wegcompenseren
Meen je dat serieus? Nog nooit last van gehad...quote:Op maandag 26 september 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.
Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.quote:Op maandag 26 september 2011 15:48 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Nog nooit last van gehad...
quote:Op maandag 26 september 2011 14:26 schreef ezelbayraktar het volgende:
ik begrijp het niet zo goed, wat is er precies egoïstisch aan het hebben of willen van kinderen?
Kan ik me voorstellen...niet echt prettig...quote:Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.
prima, maar dan ben jij het toch gewoon die kennelijk de behoefte aan een 'principiele' discussie, over zijn eigen toekomstverwachtingen heeft?quote:Op maandag 26 september 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.
Gewoon lachen, knikken en probeer een ander onderwerp te beginnen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.
Inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of zeggen dat het ze geen reet aangaat...of is dat teveel met de botte bijl?quote:Op maandag 26 september 2011 15:54 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Gewoon lachen, knikken en probeer een ander onderwerp te beginnen.
Sorry? Wacht? IK start de discussie? Om te vermijden dat ik de discussie start, moet ik liegen? Nigga what???quote:Op maandag 26 september 2011 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
prima, maar dan ben jij het toch gewoon die kennelijk de behoefte aan een 'principiele' discussie, over zijn eigen toekomstverwachtingen heeft?
kijk, als je daar zo graag je mee bezig houd is dat verder jouw ding, maar ga dan niet de calimero spelen alsof iemand anders ervoor zorgt dat je zo hardnekkig moet gaan discussieren over jouw huidige toekomst-visie....
Overigens, als iemand zich zo hardnekkig opstelt alsof die zn toekomst voor 100% kjan bepalen, heb ikzelf ook al snel de neiging zo iemand een beetje te pesten door het _niet_ eens te zijn met hem en des te mer zo iemand zich dan laat opnaaien en zich gaat 'rechtvaardigen'... des te slapper komt zo'n discussiepartner over ... is een discussie die eigenlijk niet te verliezen is, tenzij de ander het gewoon geen zier kan schelen hoe iemand anders denkt over zijn toekomstbeeld.. maar die begint dan natuurlijk per definitie die discussie niet.
Dat doe ik ook meestal hoor. Mensen die dat soort opmerkingen maken zijn veel te simpel om daar daadwerkelijk mee te gaan discussieren.quote:Op maandag 26 september 2011 15:54 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Gewoon lachen, knikken en probeer een ander onderwerp te beginnen.
quote:Op maandag 26 september 2011 16:00 schreef RM-rf het volgende:
christus wat ben jij makkelijk op de kast te krijgen zég
ik mag hopen dat je later geen kinderen neemt want dan moet je wel wat stressbestendiger worden
Goed zo.quote:Op maandag 26 september 2011 16:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat doe ik ook meestal hoor. Mensen die dat soort opmerkingen maken zijn veel te simpel om daar daadwerkelijk mee te gaan discussieren.
Je hoeft echt geen excuses en argumenten te gebruiken waarom je geen kinderen wilt. Het is nog altijd een persoonlijke keuze.
Nee jij ziet er lekker uitquote:Op maandag 26 september 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:
Misschien moet je eens een spiegel aanschaffen.
Hij zit enorm te overdrijven met dat hij zich niet serieus genomen voelt enzo. Het is niet meer dan logisch dat mensen iets zeggen als je iets roept dat tegen de norm in gaat. Ik snap niet dat je dat soort dingen gaat roepen maar er dan niet tegen kan als zo zo iets zeggen en dan gaat janken dat je je niet serieus genomen voelt. Grow the fuck up zegquote:Op maandag 26 september 2011 16:03 schreef Captain_Maximum het volgende:
Goed zo. [ afbeelding ] Je hoeft echt geen excuses en argumenten te gebruiken waarom je geen kinderen wilt. Het is nog altijd een persoonlijke keuze.
Jij hebt duidelijk niet in de gaten hoe 'komt nog wel' kan overkomen. Langer gezegd zeggen ze eigenlijk: Ach, wat schattig, hij heeft nog niet door hoe dat werkelijk werkt, komt nog wel, als hij wat volwassener is.quote:Op maandag 26 september 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:
Hij zit enorm te overdrijven met dat hij zich niet serieus genomen voelt enzo. Het is niet meer dan logisch dat mensen iets zeggen als je iets roept dat tegen de norm in gaat. Ik snap niet dat je dat soort dingen gaat roepen maar er dan niet tegen kan als zo zo iets zeggen en dan gaat janken dat je je niet serieus genomen voelt. Grow the fuck up zeg![]()
Dat maak jij er van. Iemand die dat zegt heeft helemaal niet van dat soort bedoelingen. En het is zo dat de meeste mensen van rond de 25 die dat roepen later bijdraaien ja. Nou en? Jij kennelijk niet, boeiend. Maak je druk over zaken die er wel toe doen zeg.quote:Op maandag 26 september 2011 16:11 schreef stbabylon het volgende:
Jij hebt duidelijk niet in de gaten hoe 'komt nog wel' kan overkomen. Langer gezegd zeggen ze eigenlijk: Ach, wat schattig, hij heeft nog niet door hoe dat werkelijk werkt, komt nog wel, als hij wat volwassener is.
Aggus, kneusjequote:Maar goed, discussieren met Catbert is een zinloos iets, dus ik ga buiten spelen.
Is een kinderwens de norm in onze samenleving?quote:Op maandag 26 september 2011 16:05 schreef Catbert het volgende:
Het is niet meer dan logisch dat mensen iets zeggen als je iets roept dat tegen de norm in gaat.
Blijkbaar welquote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Is een kinderwens de norm in onze samenleving?
Tuurlijk sta je achter je keuze, maar je weet nooit hoe je over 5 jaar denktquote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Blueberry85 het volgende:
Het punt wat ik wilde maken is dat hoe dan ook ik respecteer iedereen die wel besluit kinderen te krijgen,maar respecteer mij als ik zeg dat niet te willen....
De reacties van het komt nog wel en je veranderd nog wel van gedachten is net zo iets als tegen een uitdekastgekomenhomo zeggen...joh misschien groei je er wel overheen
Volkomen kansloos dus![]()
En om nou te zeggen dat ik twijfel aan het wel of niet krijgen van kinderen,omdat ik mijn argumenten benoem...is volkomen gelul dat betekend dat ik erover na heb gedacht en voor mezelf voor 100% achter mijn keuze sta!
Dat dus!quote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Blueberry85 het volgende:
De reacties van het komt nog wel en je veranderd nog wel van gedachten is net zo iets als tegen een uitdekastgekomenhomo zeggen...joh misschien groei je er wel overheen
Volkomen kansloos dus![]()
Nee over 5 jaar kan ik ook ineens een beroepscrimineel worden en maatje 34 hebben maar de kans lijkt me zeer kleinquote:Op maandag 26 september 2011 16:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk sta je achter je keuze, maar je weet nooit hoe je over 5 jaar denkt
Er zij meer mensen die wel een kinderwens hebben dan die geen kinderwens hebben. Het is dus 'afwijkend'.quote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Is een kinderwens de norm in onze samenleving?
Mij ma was op haar 22e zwanger. Bewust nog wel. Toch heeft ze best wel veel commentaar gehad. Alsof iemand die zwanger is daarop zit te wachten.quote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Niltag het volgende:
Niets mis mee als je geen kinderwens hebt. Het besluit om geen kinderen te nemen/krijgen is vaak vele malen beter onderbouwd dan het fokgedrag van de meeste jonge meisjes.
Ik zie het nu echt continue om me heen. Van die meisjes die net iets met iemand hebben. Nog niet eens een fatsoenlijk huis/baan/opleiding en dan ineens zwanger zijn. "Jah het was eigenlijk niet de bedoeling maar ik vind het wel leuk." Ziet die gozer in ene al zijn geld en vrije tijd verdwijnen (want meisje gaat nooit meer werken want geen opleiding). En dan nog verontwaardigd zijn als je niet super enthousiast reageert.
Heb zelf trouwens ook geen kinderwens
Een cabaretier (geen idee welke) die zei: Toen familie ging vragen aan mij wanneer ik een relatie en kinderen zou krijgen. Vroeg ik aan hun wanneer hun begrafenis was. Nooit meer die vraag gehad.quote:
Zijn je ouders nog bij elkaar?quote:Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
Mij ma was op haar 22e zwanger. Bewust nog wel. Toch heeft ze best wel veel commentaar gehad. Alsof iemand die zwanger is daarop zit te wachten.Gewenst of niet, maar wees aardig en reageer positief. Ook al sta je zelf niet achter die beslissing.
jaquote:Op maandag 26 september 2011 16:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zijn je ouders nog bij elkaar?
Jekkersquote:Op maandag 26 september 2011 16:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een cabaretier (geen idee welke) die zei: Toen familie ging vragen aan mij wanneer ik een relatie en kinderen zou krijgen. Vroeg ik aan hun wanneer hun begrafenis was. Nooit meer die vraag gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |