Begrijp me niet verkeerd hoor, moet je lekker zelf weten. Maar ik denk dat je je wel iets te veel zorgen maakt over die bevalling. Sommige scheuren van navel tot anus uit, maar bij anderen gaat het heus heel soepeltjes!quote:Op maandag 26 september 2011 15:05 schreef Selestha het volgende:
Nee, dat is mijn belangrijkste reden. Ik heb er nog 20 meer die ik kan opnoemen maar dit vind ik meer dan voldoende. Ik zie niet in waarom dat niet genoeg zou zijn.
Volgens mij ben jij degene die zich zit aan te praten dat de meerderheid van de vrouwen uiteindelijk wel zullen bijdraaien...zal wel aan je omgeving liggen.quote:Op maandag 26 september 2011 14:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, blijf je maar jezelf lekker aanpraten dat je niet in de minderheid bent. Dat jij "genoeg vrouwen" kent die absoluut geen kinderen willen zegt alleen maar wat over je omgeving. Ik zeg niet dat alle vrouwen bijdraaien, alleen maar dat de meerderheid dat doet.
QFTquote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
ik vind mensen die gaan 'beargumenteren' waarom zij toevallig geen kinderwens hebben ook een beetje overdreven en raar...
prima als je geen kinderwens hebt, om wat voor reden dan ook, maar zodra je al het idee hebt dat je dat zou moeten 'rechtvaardigen' vraag je juist zélf om zulke tegenreacties..
gewoon ophouden met jezelf voor een persoonlijke denkwijze te wilen 'rechtvaardigen' naar anderen toe.
Het probleem openbaart zich pas na vragen als: en wanneer gaan jullie aan de kinderen. Of opmerkingen: later, als jullie kinderen hebben.quote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
ik vind mensen die gaan 'beargumenteren' waarom zij toevallig geen kinderwens hebben ook een beetje overdreven en raar...
prima als je geen kinderwens hebt, om wat voor reden dan ook, maar zodra je al het idee hebt dat je dat zou moeten 'rechtvaardigen' vraag je juist zélf om zulke tegenreacties..
gewoon ophouden met jezelf voor een persoonlijke denkwijze te wilen 'rechtvaardigen' naar anderen toe.
Goed puntquote:Op maandag 26 september 2011 15:10 schreef RM-rf het volgende:
Daarbij heeft Catbert het over dat de meerderheid van de vrouwen kinderen wil. En ging het over dat de meerderheid van de vrouwen die zeggen geen kinderen te willen nemen dat ook vol houdt.quote:Op maandag 26 september 2011 15:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die zich zit aan te praten dat de meerderheid van de vrouwen uiteindelijk wel zullen bijdraaien...zal wel aan je omgeving liggen.
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komenquote:Op maandag 26 september 2011 15:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd hoor, moet je lekker zelf weten. Maar ik denk dat je je wel iets te veel zorgen maakt over die bevalling. Sommige scheuren van navel tot anus uit, maar bij anderen gaat het heus heel soepeltjes!
Ja, klootzakken zijn we, allemaal.quote:Op maandag 26 september 2011 15:18 schreef Selestha het volgende:
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komen
Heel soepeltjes...plopt het zo uit...net alsof je een kersenpit uitpoept...oh wacht het is meer een flinke meloen door een sleutelgat heen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zo'n opmerking kan ook alleen maar van n man komen
Zo ging het ongeveer bij m'n zusje.quote:Op maandag 26 september 2011 15:22 schreef trovey het volgende:
Heel soepeltjes...plopt het zo uit...
Het blijft typisch, zo'n argument. Maat goed, zo is je eigen leven ook altijd geweldig. "Want mensen in Afrika...."quote:Op maandag 26 september 2011 15:24 schreef Bobbine het volgende:
Ik ben zelf ook heel rationeel als het op kinderen aankomt. Ik heb ze niet en krijg ook regelmatig de vraag naar m'n hoofd geslingerd of het niet eens tijd wordt (waar halen mensen het lef vandaan?). Ik word er altijd een beetje kribbig van, want wat heeft een ander nou te maken met hoe ik mijn leven in wil richten?
Anyway, ik heb het met vriend er wel eens over. Hij is ook een stukje ouder dan ik maar gelukkig denkt hij er hetzelfde over als ik. De wereld is al zó vol en er zijn zoveel kindjes die in hun huidige situatie niet goed kunnen opgroeien en geen kansen krijgen, waarom zou je er dan zelf nog 1 bij op de wereld zetten? Als wij ons ooit in de toekomst eens serieus met kinderen bezig gaan houden dan is adoptie een optie die we heel sterk gaan overwegen.
Menselijk klonen is nog steeds illegaal, anders had ik dat gezegd. Tot die tijd ga ik mijn DNA niet verdunnen natuurlijkquote:Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Het blijft typisch, zo'n argument. Maat goed, zo is je eigen leven ook altijd geweldig. "Want mensen in Afrika...."
Ik hoor overigens niemand van het tegenkamp zeggen: "Er lopen zoveel mislukte en rare mensen rond, ik dacht: kom, laten we een normaal persoon creëren. Moge wij een inspiratiebron zijn voor alle ouders en toekomstige ouders."
Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik persoonlijk 3 kids ipv de standaard 2 overweeg: om een beetje al dat rare volk te compenserenquote:Op maandag 26 september 2011 15:33 schreef Kabolter het volgende:
Ik hoor overigens niemand van het tegenkamp zeggen: "Er lopen zoveel mislukte en rare mensen rond, ik dacht: kom, laten we een normaal persoon creëren. Moge wij een inspiratiebron zijn voor alle ouders en toekomstige ouders."
Kan ik mijn veto daarover uitsprekenquote:Op maandag 26 september 2011 15:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik persoonlijk 3 kids ipv de standaard 2 overweeg: om een beetje al dat rare volk te compenseren
nou en? dan haal je toch gewoon je schouders op en zeg je dat dat vast wel een lange tijd kan duren...?quote:Op maandag 26 september 2011 15:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het probleem openbaart zich pas na vragen als: en wanneer gaan jullie aan de kinderen. Of opmerkingen: later, als jullie kinderen hebben.
Jij valt onder het kopje 'raar' dus nee, we gaan je lekker wegcompenserenquote:Op maandag 26 september 2011 15:38 schreef stbabylon het volgende:
Kan ik mijn veto daarover uitspreken
Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nou en? dan haal je toch gewoon je schouders op en zeg je dat dat vast wel een lange tijd kan duren...?
verder gaat dat ook toch niemand zoveel aan?
Het is dan verder jouw keuze hoe je gaat reageren op een meestal niet eens zo kwaadbedoelde vraag.. hooguit wat geveinsde interesse, die dat soort mensen sowieso vaak binnen 3 minuten vergeten zolang je hen geen héél leuke aanknooppunten voor een heel uitgebreid gesprek daarover gaan geven.
Misschien moet je eens een spiegel aanschaffen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jij valt onder het kopje 'raar' dus nee, we gaan je lekker wegcompenseren
Meen je dat serieus? Nog nooit last van gehad...quote:Op maandag 26 september 2011 15:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ga er in de eerste plaats niet over liegen. Dus ik zeg dan gewoon dat er geen kinderen komen. En dan krijg je dus alle shit over je heen.
Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.quote:Op maandag 26 september 2011 15:48 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Nog nooit last van gehad...
quote:Op maandag 26 september 2011 14:26 schreef ezelbayraktar het volgende:
ik begrijp het niet zo goed, wat is er precies egoïstisch aan het hebben of willen van kinderen?
Kan ik me voorstellen...niet echt prettig...quote:Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig de cliches 'komt nog wel' en 'wacht maar' gehoord. Ik voel me dan niet heel serieus genomen. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht. Ook zeer neerbuigend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |