Leuk filmpje, originele aanpak (split-screen scène, de manier waarop men in tijd heen en weer gaat) en soms ook gewoon erg grappig (dans scène). Hoewel we de het zusje-met-te-veel-kennis-voor-haar-leeftijd nu wel kennen.quote:Tom kopieert wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is zeer aangeslagen wanneer zijn vriendin Summer de relatie verbreekt. Hij gaat terug naar de verschillende momenten, in de 500 dagen die ze samen waren, om erachter te komen waar het verkeerd is gegaan.
Mooie filmquote:Terwijl de orkaan Katrina op New Orleans afstormt, ligt de bejaarde Daisy op haar sterfbed. Ze vraagt haar dochter om voor te lezen uit een oud dagboek. Het dagboek vertelt het bijzondere verhaal van Benjamin Button. Benjamin wordt geboren als bejaarde man, en wordt vervolgens met de dag jonger. Halverwege hun levens worden Daisy en Benjamin verliefd. Maar wat zal de toekomst brengen wanneer Benjamin steeds jonger, en Daisy steeds ouder wordt?
oneens, vind dat die film de tand des tijds totaal niet doorstaan heeft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:31 schreef Timo20 het volgende:
Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.
Hallo, we praten over een film uit 1941quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oneens, vind dat die film de tand des tijds totaal niet doorstaan heeft.
ja en nu is t een langdradige, saaie film. interessant om te kijken vanuit historisch perspectief maar als film opzich blijft ie nauwelijks overeind. the birth of a nation was ook vernieuwend maar daar is nu echt niet meer naar te kijken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hallo, we praten over een film uit 1941Voor die tijd was deze film vernieuwend in alle opzichten.
Zeker wel 1 van de beste films aller tijden
Is dat niet die film die pas op tv was met ontzettend slechte ontploffingen, een heel leger van 3 man (quote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef MissionPhailed het volgende:
World Invasion: Battle Los Angeles
Plot: de wereld wordt aangevallen door een buitenaardse invasiemacht. In o.a Los Angeles trekt het Amerikaanse leger ten strijde tegen de zwaargewapende vijand.
Eigen recensie: ik moet toegeven dat ik een fan ben van het alien invasion genre en vond het grimmige en verwoeste decor sterk overkomen. Bovendien waren de acteerprestaties van o.a Aaron Eckhart zonder meer goed te noemen, en ook de special effects konden mijn goedkeuring wegdragen.
Het camerawerk was overigens een pinpunt(je). Met wat beweeglijkheid v/d camera in een film is opzich niets mis (draagt bij aan realisme mijns inziens), maar soms werd het ietwat te gortig. Verder werd het verhaal vooral tegen het einde van de film enigzins voorspelbaar. Het daadwerkelijk einde van World Invasion: Battle Los Angeles laat ruimte over voor een eventuele vervolgfilm.
Al met al een film die -hoewel geen topper- absoluut niet slecht is.
Cijfer: 7,5/10
moet toegeven dat birth of a nation ook wel heel erg isquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:25 schreef Copycat het volgende:
Ik vind Citizen Kane anno 2011 nog steeds boeiend, van begin tot eind. De leeftijd doet daar voor mij niets aan af.
Birth of a nation heb ik ook in mijn verzameling, maar daarin blijf ik wel steken na drie kwartier.
nee, dat is de asylum versie ervanquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:29 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Is dat niet die film die pas op tv was met ontzettend slechte ontploffingen, een heel leger van 3 man () en nog meer onzin?
Deels mee eens ja, langdradig en saai inderdaad.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja en nu is t een langdradige, saaie film. interessant om te kijken vanuit historisch perspectief maar als film opzich blijft ie nauwelijks overeind. the birth of a nation was ook vernieuwend maar daar is nu echt niet meer naar te kijken.
Ik niet. Ik vond 'm interessant om te kijken, zowel om de impact die hij heeft gehad als om de toentertijd vernieuwende stijl en technieken, maar ik zou 'm niet gauw nog een keer opzetten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:25 schreef Copycat het volgende:
Ik vind Citizen Kane anno 2011 nog steeds boeiend, van begin tot eind. De leeftijd doet daar voor mij niets aan af.
Birth of a nation heb ik ook in mijn verzameling, maar daarin blijf ik wel steken na drie kwartier.
Sommige films wil ik gewoon gezien hebben. En er zijn dagen dat ik zo'n opgave heel leuk vind.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:11 schreef Garisson72 het volgende:
Als je jezelf op die manier de opdracht moet geven om een film te kijken, zou ik het toch wat te ver vinden gaan. Ik bedoel, het moet wèl leuk blijven natuurlijk.
Is ook wel zo, maar dan moet het wel een keer echt het moment voor zijn, en steeds als ik daar langs scroll bij het kiezen welke film ik nu weer zal gaan kijken heb ik nooit zin in die film waardoor hij zomaar een jaar blijft staan. Ja dan wil ik het kennelijk gewoon niet, denk ik dan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:16 schreef Copycat het volgende:
Sommige films wil ik gewoon gezien hebben. En er zijn dagen dat ik zo'n opgave heel leuk vind.
Hij staat in mijn kast ook alweer een jaar heel mooi interessant te wezen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:20 schreef Garisson72 het volgende:
Is ook wel zo, maar dan moet het wel een keer echt het moment voor zijn, en steeds als ik daar langs scroll bij het kiezen welke film ik nu weer zal gaan kijken heb ik nooit zin in die film waardoor hij zomaar een jaar blijft staan. Ja dan wil ik het kennelijk gewoon niet, denk ik dan.
Dat is de rol die ik aan veel boeken toebedeel: jarenlang interessant wezen in de kast zonder ze ooit opengeslagen te hebben. Je hebt toch een image to uphold tegen je bezoek ook hè.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Hij staat in mijn kast ook alweer een jaar heel mooi interessant te wezen.
dan kan je beter district 13 gaan kijkenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:14 schreef Jahr00n het volgende:
Freerunner (2011)
Wat een bagger. Gaat helemaal nergens over en de tricks die ze doen zou ik zelf ook wel kunnen dus daar hoef je het ook niet voor te kijken.
2/10.
http://www.imdb.com/title/tt1579232/
Nicolas Cage heeft de laatste tijd alleen maar baggerfilms gemaakt. Had ie tot 10 jaar geleden nog actieknallers als The Rock, Con Air, Face/off, nu is zijn carriére tot een dieptepunt gedaald..quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:57 schreef Karstman het volgende:
Drive Angry
[ afbeelding ]
Redelijk in beeld gebrachte prut die het moet hebben van overdreven bloederig geweld en een snelle auto of 2. Het verhaal is onlogisch en heeft niks om het lijf net als het acteerwerk van Nicolas Cage. Amber Heard heeft dan weer teveel om het lijf. Alleen kijken als je niks te doen hebt of behoeft hebt aan bewegend behang.
4,5
Bad Lieutenantquote:Op zondag 9 oktober 2011 10:48 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nicolas Cage heeft de laatste tijd alleen maar baggerfilms gemaakt. Had ie tot 10 jaar geleden nog actieknallers als The Rock, Con Air, Face/off, nu is zijn carriére tot een dieptepunt gedaald..
Ik keek hem alleen omdat pinguïns tof zijn, maar wat een draak van een film jaquote:Op zondag 9 oktober 2011 10:27 schreef Roces18 het volgende:
Mr Popper's Penquins
[ afbeelding ]
Na de plotse dood van zijn vader erft Jim Carrey enkele penquins die zijn leven op stelten zetten. Het is gebaseerd op een bekend Amerikaans kinderboek maar daarmee houdt het ook op. De Special effects zijn dik in orde, maar de rest is zo cliché als de pest, en ik begrijp niet waarom ik hem wou kijken. Gare familiefilm die je beter kan laten liggen.
4
Ik ken het origineel niet, maar deze nieuwe versie vond ik niet zo heel goed eigenlijk.quote:Nadat er vele mensen in zijn omgeving mysterieus verdwijnen, denkt tiener Charlie Brewster (Yelchin) dat zijn nieuwe buurman Jerry Dandrige (Farrell) een vampier is. Zijn angsten worden bevestigd wanneer zijn leven in gevaar komt. Charlie zal samen met Peter Vincent (Tennant), een magiër uit Las Vegas, moeten samenwerken om Jerry te stoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik : 8
Imdb: 7.7:All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
De vorige van Lars von Trier bedoel je?quote:Het begin deed met denken aan die film waar die baby uit het raam pleurde terwijl Sgt Ellias een wijf aan het palen was in zwart wit, maar dan beter.
Johquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De vorige van Lars von Trier bedoel je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik geef deze een 7,6Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Ik kender dit verhaal uit de Amerikaanse geschiedenis niet, en deze film is dan misschien ook wel meer een drama/biopic dan een film film, maar toch hadden ze die beelden in het begin wel mogen schrappen (de beelden over datgene waarmee de film afsluit). Nu was ik gewoon aan het wachten op dat. Jammer.quote:De film vertelt het verhaal van Harvey Milk (Sean Penn). Harvey Milk was het eerste homoseksuele gemeenteraadslid van San Francicso en was één van de allereerste activisten voor gelijke rechten. Milk leert in deze periode onder andere de activisten Cleve Jones (Emile Hirsch) en Scott Smith (James Franco) kennen waarmee hij verschillende mooie, maar ook dramatische momenten beleeft.
Volgens mij houdt ie hem niet vast, maar loopt dat ding achter hem langs.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
Milk (2008)
[ afbeelding ]
[..]
Ik kender dit verhaal uit de Amerikaanse geschiedenis niet, en deze film is dan misschien ook wel meer een drama/biopic dan een film film, maar toch hadden ze die beelden in het begin wel mogen schrappen (de beelden over datgene waarmee de film afsluit). Nu was ik gewoon aan het wachten op dat. Jammer.
Voor de rest wel een geslaagde film, leer je ook weer eens wat en goed gespeeld. Leuk ook dat ze veel originele locaties gebruikten (de échte fotozaak, gemeentehuis) en mensen die zichzelf of een andere rol speelden (waaronder diegene in het kantoor op het laatst). Was interessant.
Oh, and slightly off-topic: wie weet wat de naam is van dit ding wat Gus van Sant hier vasthoudt?:
[ afbeelding ]
Misschien een camera telescoop?/ (ik zeg ook maar wat)quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:17 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, and slightly off-topic: wie weet wat de naam is van dit ding wat Gus van Sant hier vasthoudt?:
[ afbeelding ]
Als het een Amerikaanse film was had je hem een ander cijfer gegeven?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn cijfer 8.0 voor een Europese film.
Dan had ik de film wellicht een 7 gegeven omdat ik wel beter gewend ben van Amerikaanse films. Maar omdat het een Europese film is vind ik het wel wat meer waard. Omdat het geen slechte poging is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:13 schreef arucard het volgende:
[..]
Als het een Amerikaanse film was had je hem een ander cijfer gegeven?
Dat was echt een bazenfilm. Heb me kapot gelachen, maar kan natuurlijk aan mijn bui hebben gelegen...quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef Schenkstroop het volgende:
Youth in Revolt
verhaal: ik weet het eigenlijk niet.
oordeel: Micheal Cera was nog wel okee in Juno. Alleen in deze film wordt het ondraaglijk. Ik kwam niet door de eerste 10 minuten heen. Mischien dat ik de film in de toekomst nog een keer kijk. Maar ik denk het haast niet.
Ik vond 'm best vermakelijk, maar vooral vanwege het meiske. Michael Cera is wel weer heel erg.. Michael Cera. Toch best 'n paar keer gelachen, 6.5/10 gegeven dacht ik.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef Schenkstroop het volgende:
verder:
Youth in Revolt
verhaal: ik weet het eigenlijk niet.
oordeel: Micheal Cera was nog wel okee in Juno. Alleen in deze film wordt het ondraaglijk. Ik kwam niet door de eerste 10 minuten heen. Mischien dat ik de film in de toekomst nog een keer kijk. Maar ik denk het haast niet.
Wel eens een film met Patrick Fugit gezien? Die vind ik stukken leukerquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:47 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vind michael cera echt geniaal, niemand die zo grappig is als ie mompelt als hij
blijkbaar wel, maar hij heeft geen indruk achtergelatenquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:49 schreef picodealion het volgende:
[..]
Wel eens een film met Patrick Fugit gezien? Die vind ik stukken leuker.
een 6.3 zelfs op imdbquote:Op maandag 10 oktober 2011 23:07 schreef FireFox1 het volgende:
Een Uwe Boll film dat een 5 krijgt![]()
Dat ik dit nog mag meemaken...
Slappe lachquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:30 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat was echt een bazenfilm. Heb me kapot gelachen, maar kan natuurlijk aan mijn bui hebben gelegen...
![]()
![]()
Heb hem gisteren ook gezien. Wat een slechte film,zeker na die goede recensies. Slecht acteerwerk, fouten in het script.quote:Op zondag 9 oktober 2011 00:19 schreef casper019 het volgende:
Sint
[ afbeelding ]
Nederland
Horror / Komedie
88 minuten
geregisseerd door Dick Maas
met Huub Stapel, Bert Luppes en Egbert-Jan Weeber
St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop. Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandschattend over het platteland. Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak. Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken. Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze geconfronteerd met Niklas en zijn bende. Frank weet ternauwernood aan de moordpartij te ontkomen. De politie gelooft zijn verhaal echter niet en ziet hem als verdachte. Frank bindt hierop de strijd aan met Niklas, geholpen door zijn vriendin Lisa (Caro Lenssen) en Goert (Bert Luppes), een rechercheur van politie. Er volgt een bloedstollende nachtelijke strijd dwars door Amsterdam waarbij maar één ding zeker is: 5 december zal nooit meer hetzelfde zijn...
hele toffe nederlandse film, echt een aanrader om te zien!!
acteerwerk is prima te noemen, en de acties zijn erg leuk om te zien.. echte een leuke combinatie van horror/comedie.
Deze film komt zeker in mijn lijstje van favo nederlandse films!
dikke 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze rijden weg in een Golf 5 bij het politiebureau, en een minuut later is het weer overduidelijk een Golf 4...
Maak er dan meteen een Golf 4 van, dit is gewoon slecht gemonteerd.
Film duurt ook te kort. Had wel wat meer actie in mogen zitten.
Een mager 5je
Hehe, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:58 schreef ThaTim het volgende:
Happiness uit 1998 van Todd Solondz.
Wat een film![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef daftme het volgende:
Melancholia
Kort maar krachtig gezegd. Dikke vette boutfilm, met prachtige scenes.
Ik geef het geeneens een cijfer...
Je spreekt je zelf nog al tegen.quote:
Klopt. Zoals eerder gezegd is het misschien wel het best omschreven. Ik quote HostiMeister:quote:
Dat laatste gedeelte ben ik niet mee eens. In de hele film zat gewoon veel meer in.quote:Als jij een film kan maken die eigenlijk "Hoe gaan twee neurotische wijven om met het feit dat het einde van de aarde nadert?" had moeten heten en dan toch nog een goede film weet neer te zetten die mij ook nog eens ongevraagd allerlei dingen laat afvragen nadien dan weet je wat je doet. Netjes.
geniale film iddquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:58 schreef ThaTim het volgende:
Happiness uit 1998 van Todd Solondz.
Wat een film![]()
Vond je ook niet dat driekwart van de film gewoon overbodig is? Maar wel mooi gefilmt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:33 schreef picodealion het volgende:
[..]
2x gezien maar ik snap geen hol van wat je zegt.
Ah, nu zeg je iets dat ik begrijp. Niet driekwart, maar wel minstens een derde. Maar mooi was 'ie zeker.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:36 schreef daftme het volgende:
[..]
Vond je ook niet dat driekwart van de film gewoon overbodig is? Maar wel mooi gefilmt?
Oeeh, een KILL SCREEN, the horrorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:07 schreef picodealion het volgende:
The King of Kong (2007, Seth Gordon)
[ afbeelding ]
Geweldige docu over de recordhouders van originele Arcade games, en dan met name King Kong. De nieuwkomer Steve Wiebe probeert het wereldrecord van ultracreep (denk Tom Cruise in Magnolia) Billy Mitchell te verslaan, maar merkt langzamerhand hoe raar het wereldje wordt als je er zo diep in komt.
[ afbeelding ]
Grappig, interessant, soms zelfs treurig, en wat een maffe gasten zeg. Heerlijk zitten genieten. 8/10
Gewoon briljante docu. Leuk om te zien hoe die mensen hun leven leiden...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Oeeh, een KILL SCREEN, the horror!!! Maar misschien dat een paar Donkey Kong-fanaten daar wel in geïnteresseerd zijn
.
Idd briljante en hilarische docu.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:21 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Gewoon briljante docu. Leuk om te zien hoe die mensen hun leven leiden...
Je hebt 'm niet gezien? Kill Screen is geen horror maar een wereldprestatie.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Oeeh, een KILL SCREEN, the horror!!! Maar misschien dat een paar Donkey Kong-fanaten daar wel in geïnteresseerd zijn
.
Tip: Kijk ook La Jetée:quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Twelve Monkeys
Oordeel: Ontiegelijk goeie film. In mijn jeugd begreep ik niet veel van het verhaal. Maar het is dus wel heel goed geregiseerd en het verhaal klopt gewoon..Zonder dat er oneffenheden als een vierkant in een rond gat worden geforceerd verloopt het vrijwel perfekt. Steengoeie doomsday-sci-fi/roman met ook wat humor. Brad Pitt speelt een riskante rol van een 'gek' maar zet het toch geloofwaardig neer al lijkt het vaak 'nep'.(maar het klopt toch wel met de realiteit geloof me). En Bruce Willlis zet ook een goede rol neer dat van tijd tot tijd verandert door zijn personage in het verhaal. De film duurt lekker lang en er wordt veel door de tijd gereisd.
9.5
iMDb: 8.1
Thanks voor de tip.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:12 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Barney's Version
[ afbeelding ]
Een typische under the radar film die meer verdient.
Paul Giamatti heeft niet voor niets een Golden Globe mogen ontvangen voor zijn rol.
Dit is niet zomaar een tragi-komedie. Deze film heeft zoveel meer in zich: drama, liefdesverhaal, zwarte komedie, who-dunnit en vooral emotie.
Het is het verhaal van Barney Panofsky, een egocentrische man die 3x keer getrouwd is geweest, 2 kinderen heeft, die een onhebbelijke producer is, waarvan je niet weet of hij zijn beste vriend nou wel of niet heeft vermoord en die (gedurende de film wordt dat steeds duidelijker) dement aan het worden is.
Het is een eikel van een vent en toch weet Giamatti ervoor te zorgen dat je om Barney gaat geven. Heel erg knap.
Het is Barney's versie van zijn levensverhaal, waarin ook zijn imperfecties pijnlijk naar voren komen. Het is een echt menselijk verhaal en geen hollywood geromantiseerd filmpje.
Onbegrijpelijk dat deze film alleen genomineerd is voor zijn make-up voor de Oscars.
Giamatti verdient toch langzamerhand ook wel zijn Academy Award.
Alles wat Zach Braff doet is goud in mijn ogen, dus streng kritisch kan ik nooit zijn in de projecten die hij doet. The High Cost of Living is ook weer zo'n project. Donker en sober, maar toch ook deze keer weer met een sterk verhaal. Met name de scènes tussen Henry en Nathalie, die gelukkig de hoofdrol spelen, vind ik goed. Het is een feelgood film waarbij de rauwe randen zorgen voor een ongemakkelijk gevoel en je beseft je de hele film door dat het nu nog leuk en aardig is, maar de waarheid vroeger of later gaat vallen. Hoe langer de film duurt hoe meer sympathie je voor Henry krijgt en daardoor wordt het met iedere scène vervelender om de waarheid te weten.quote:It starts with an accident. Henry (Zach Braff) makes a wrong turn and crashes into Nathalie (Isabelle Blais). In a fit of panic, and over the legal limit, he cuts and runs, leaving Nathalie lying in the street, unconscious, bleeding and eight months pregnant. She wakes up in the hospital only to find her bright future destroyed and the baby she is still carrying, dead. Her husband, Michel (Patrick Labbé) is too unnerved and emotionally bereft to deal with the tragedy. As her life unravels, she stumbles across Henry – who has been searching for his victim. Unaware of what he has done, Nathalie sees him as an unlikely guardian angel, everything Michel is not – compassionate, charming and a little crazy. She finds a welcome relief in the tall, rumpled stranger that seems only too willing to offer her refuge. But Henry has his own problems. His past misdeeds are catching up, and he soon discovers that the police are steadily closing in. The inevitable collision will force both Henry and Nathalie to confront loss, labour and life, and to ultimately decide whether the cost of living is worth the price.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 6
Een negen zou ik m niet geven maar een ontzettend ondergewaardeerde film in mijn ogen ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:34 schreef El_Matador het volgende:
A Perfect Getaway (2009)
Geweldig verhaal dat een beetje langzaam op gang komt, maar de setting is puntgaaf, goeie actie, schitterende beelden, mooie plotwendingen.
Wat wordt deze film laag gewaardeerd??
Topper dit.
Ik wist NIETS van het verhaal. Geen trailers kijken of IMDB checken. Gewoon kijken.
9.0/10 (IMDB: 6.5/10)
dat vond ik dus echt zo een waardeloze film, ongeloofwaardig, slecht script, dialogen etc kutfilmquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:49 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een negen zou ik m niet geven maar een ontzettend ondergewaardeerde film in mijn ogen ja.
Zei de man die Transformers 3 een 7 gaf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat vond ik dus echt zo een waardeloze film, ongeloofwaardig, slecht script, dialogen etc kutfilm
en dat was onderbouwdquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zei de man die Transformers 3 een 7 gaf.
Smaken verschillen zullen we dan maar zeggen
Als je eerst de trailer gaat bekijken of ook maar de IMDB-link leest, dan niet. Ik wist NIETS van de film, en dat blijkt nog steeds de beste manier om films in te gaan, zeker bij deze.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:01 schreef planethugo het volgende:
[..]
en dat was onderbouwda perfect getaway heeft geen beter en geloofwaardiger script om het zo maar te zeggen
maar idd smaken verschillen
Ben ik het ECHT NIET mee eens. Leg voor de grap het cv van de schrijver van Transformer 3 een naast die van David Twohy. Serieus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:01 schreef planethugo het volgende:
[..]
en dat was onderbouwda perfect getaway heeft geen beter en geloofwaardiger script om het zo maar te zeggen
Deze viel niks tegen! De streng religieuze (understatement) pastoor wordt echt geweldig gespeeld, het camerawerk draagt mooi bij aan de sfeer en er is een mooie rol voor de inmiddels duidelijk oud geworden John Goodman. Een 8.quote:Set in Middle America, a group of teens receive an online invitation for sex, though they soon encounter fundamentalists with a much more sinister agenda.
wtf?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
X-Men 5 - Sexy Movie Party (2011)
Surreal, stylish, and hedonistic. Epic.![]()
10/10 (IMDB: unrated)
quote:
Wat heb jij op?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
En een link naar shakira hips don't lie?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Dat meen je niet?! Een romantische komedie die twee.uur.duurt. Normaal gesproken bij deze films werken ze na een uurtje nog zo'n 20, 25 minuten naar de laatste scène en dan is ie af. Bij CSL ben je dan pas op de helft. Het is echt 2 uur aanmodderen met een cliché-einde.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:19 schreef Roces18 het volgende:
Crazy Stupid Love (2011)
[ afbeelding ]
Goede acteurs en actrices die momenteel erg geliefd zijn onder het publiek samengevoegd in een romkom. De vrouw van Steve Carrel wilt van hem scheiden, waarop hij dagen in een lokale bar depressief aan het doen is totdat Ryan Gosling hem de knepen van het vrouwen versieren weer bijbrengt (dit met de hierbij komende problemen). De film zelf is toch wel beter dan de gemiddelde film in dit genre voornamelijk door Gosling en Stone, maar heeft ook nog wat clichés erin verwerkt. Een einde met een speechen het gezeik omtrent zijn kids. Het werd soms meer een familefilm terwijl dat niet goed uitpakt. Desondanks zeker leuk om een keer te kijken, een 7,5
In z'n genre is het gewoon een vet toffe film. Hou je niet van het genre dan moet je het gewoon niet kijken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat meen je niet?! Een romantische komedie die twee.uur.duurt. Normaal gesproken bij deze films werken ze na een uurtje nog zo'n 20, 25 minuten naar de laatste scène en dan is ie af. Bij CSL ben je dan pas op de helft. Het is echt 2 uur aanmodderen met een cliché-einde.
Nee, ik deel dat cijfer niet, geloof ik.
Ik had een beetje geluk kaartjes te winnen voor het Pac-festival, daar werd o.a. Drive vertoond. Ik moet heel eerlijk zeggen dat smaken echt verschillen. Ik had een hele andere indruk van deze film. De film kon mijn aandacht soms niet vasthouden, mijn ogen vielen soms dicht, het was alsof de film even stil stond, is dat misschien wat je bedoelt met de lage tempo. Verder best hard, veel geweld enzo. Niet bepaald mijn genre.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:49 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb vandaag drive gekeken, heb me niet in kunnen houden![]()
Maar wat een filmWat een enorm grote baas is Ryan Gosling in die film. De heerlijke soundtrack, het naargeestige sfeertje icm het lage tempo waarin deze film zich afspeelt (daar ben ik sowieso een groot liefhebber van), de momenten van ultra-violence, kan niet wachten om hem in de bios te kunnen aanschouwen. Als ie dan weer zo'n indruk maakt dan komt ie wsl wel in m'n top 10 allertijden te staan.
Hele dikke 4*
Moet?quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In z'n genre is het gewoon een vet toffe film. Hou je niet van het genre dan moet je het gewoon niet kijken.
Je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet?
Noem mij nog eens een film van gelijkwaardige flauwheid die 2 uur duurt?
Ok. Maar jij kent films binnen dit genre, met een soortgelijk plot wat twee uur duurt?quote:
Blijkbaar zit het bij jou anders, maar als ik een genre leuk vindt dan is het juist een plus als de film 2 uur duurt, want meer kijkplezier. Voor mij deed het namelijk niet af aan de kwaliteit. Maar als je niet houdt van romcoms dan 'moet' je zeker geen 2 uur lange romcom kijken, dan valt ie zeker tegen lijkt mij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ok. Maar jij kent films binnen dit genre, met een soortgelijk plot wat twee uur duurt?
Jazeker. Had zelfs de kaartjes voor het festival gewonnen, want ik wilde juist speciaal naar The Help, zeker na het lezen van het geweldige boek keukenmeidenroman, die gebaseerd is op deze film.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:07 schreef Viking84 het volgende:
Nog iemand naar het PAC festival geweest? The Help
Epic!quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Wel es op gedanst?quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En een link naar shakira hips don't lie?
quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:28 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Epic!![]()
Beste post in dit topic tot nog toe!
Serieus zo hoog? Dat valt me wel een beetje tegen van je JJ.... vind hem veel te standaard actiefilm worden op een gegeven moment voor zo'n hoog cijfer.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:21 schreef jimjim1983 het volgende:
Inception vorig weekend eindelijk gekeken
gaat wel erg ver soms maar hij is zeker erg indrukkwekkend. denk dat ie een 2e keer beter is maar het tegenovergestelde kan ook waar zijn![]()
voorlopig krijgt ie iig 8 steentjes
ja tis jammer dat er niet meer dingen gebeuren zoals parijs op zn kop enzo maar dat past ook niet echt in het verhaal. datquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:31 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Serieus zo hoog? Dat valt me wel een beetje tegen van je JJ.... vind hem veel te standaard actiefilm worden op een gegeven moment voor zo'n hoog cijfer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gebeuren was misschien wel wat minder maar je blijft heel geconcentreerd kijken. originele en indrukkwekkende film. verdient zeker een 8
de BD's schijnen te zijn verkracht, niets van gemerkt?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:56 schreef Timo20 het volgende:
Star Wars: Episode IV - A New Hope
De film blijft geweldig, al is het natuurlijk nog slechts een introductie tot het verhaal en de karakters dus echt diep gaat het daar nog niet op in.
De blu-ray uitgave is van uitstekende kwaliteit: de transfer is sterk, al oogt het op sommige momenten iets soft. De grote aandacht trekker hier is echter de audio kwaliteit: het knalt twee uur lang uit je speakers. Heerlijk!
IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Stomme nerds vinden het verschrikkelijk dat ze bijvoorbeeld de ogen van de Ewoks zo hebben bewerkt dat ze knipperen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef mschol het volgende:
[..]
de BD's schijnen te zijn verkracht, niets van gemerkt?
LOL! Thats what nerds are for.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:10 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Stomme nerds vinden het verschrikkelijk dat ze bijvoorbeeld de ogen van de Ewoks zo hebben bewerkt dat ze knipperen.
Geef deze film een 5,5 omdat de CGI dik in orde was maar het verhaal kon me niet boeien. Had hier meer van verwacht. Vind het jammer dat ze die veel Marvel films zo slecht maken. Green lantern was matig. Captain America was matig. Heb alleen genoten van de Punisher.quote:Captain America is het verhaal van Steve Rogers, een jonge Amerikaan die besluit deel te nemen aan een experimenteel legerprogramma dat hem verandert in supersoldaat Captain America. In zijn nieuwe rol vecht hij mee in de Tweede Wereldoorlog, en dan met name tegen de organisatie Hydra en haar leider Red Skull.
Met acteurs als Samuel L. Jackson, Kevin Spacey en David Morse kun je wat verwachten. En dat kwam wel goed. Oké, het is geen hoogvlieger maar het is zeker wel een sterke film. Ik dacht halverwege precies te weten hoe het zat maar dat heeft men (slim genoeg) nog even gecorrigeerd.quote:Danny Roman is een gewaardeerd politieagent bij de Chicago Internal Affairs Bureau en een expert in het onderhandelen met gijzelnemers. Maar dan wordt hij vals beschuldigd van moord en andere misdaden. Zijn leven is plots compleet verwoest, want hij kan niet bewijzen dat hij onschuldig is. Hij besluit de rollen om te draaien en gijzelt zijn chef en collega's. Hij geeft aan alleen te onderhandelen met Chris Sabian die op tijd aankomt, maar de scherpschutters staan al klaar.
En wat dacht je van personages in CGI ipv de poppen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:10 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Stomme nerds vinden het verschrikkelijk dat ze bijvoorbeeld de ogen van de Ewoks zo hebben bewerkt dat ze knipperen.
Green Lantern is niet van Marvel maar van DC Comics (o.a. Batman)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:41 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Vind het jammer dat ze die veel Marvel films zo slecht maken. Green lantern was matig. Captain America was matig. Heb alleen genoten van de Punisher.
Was prima vermaak inderdaad, niet altijd even logisch maar Jackson, Spacey en nog een rij karakteracteurs leveren prima werk. Goeie maandagavondfilm 7,5quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:17 schreef Iemand91 het volgende:
The Negotiator (2008)
[ afbeelding ]
[..]
Met acteurs als Samuel L. Jackson, Kevin Spacey en David Morse kun je wat verwachten. En dat kwam wel goed. Oké, het is geen hoogvlieger maar het is zeker wel een sterke film. Ik dacht halverwege precies te weten hoe het zat maar dat heeft men (slim genoeg) nog even opzij gezet.
Verhaal is wel een beetje vaak verfilmd, en de (actie)shots kun je ook dromen, maar de acteurs maken er wat aantrekkelijks van.
Mooie film om een keer te kijken.
Jawel maar bij dit deel valt het mee. Het schijnt (heb `m nog niet gezien) het ergst te zijn bij Return Of The Jediquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef mschol het volgende:
[..]
de BD's schijnen te zijn verkracht, niets van gemerkt?
Dat heeft niets met nerds te maken en dat van die ogen van de Ewoks is nog niet eens de grootste verandering. Het heeft te maken met film liefde en het feit dat de er zo gigantisch aan de films geknoeit wordt dat het niet meer de originele films zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:10 schreef pugehenis het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |