Leuk filmpje, originele aanpak (split-screen scène, de manier waarop men in tijd heen en weer gaat) en soms ook gewoon erg grappig (dans scène). Hoewel we de het zusje-met-te-veel-kennis-voor-haar-leeftijd nu wel kennen.quote:Tom kopieert wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is zeer aangeslagen wanneer zijn vriendin Summer de relatie verbreekt. Hij gaat terug naar de verschillende momenten, in de 500 dagen die ze samen waren, om erachter te komen waar het verkeerd is gegaan.
Mooie filmquote:Terwijl de orkaan Katrina op New Orleans afstormt, ligt de bejaarde Daisy op haar sterfbed. Ze vraagt haar dochter om voor te lezen uit een oud dagboek. Het dagboek vertelt het bijzondere verhaal van Benjamin Button. Benjamin wordt geboren als bejaarde man, en wordt vervolgens met de dag jonger. Halverwege hun levens worden Daisy en Benjamin verliefd. Maar wat zal de toekomst brengen wanneer Benjamin steeds jonger, en Daisy steeds ouder wordt?
oneens, vind dat die film de tand des tijds totaal niet doorstaan heeft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:31 schreef Timo20 het volgende:
Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.
Hallo, we praten over een film uit 1941quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oneens, vind dat die film de tand des tijds totaal niet doorstaan heeft.
ja en nu is t een langdradige, saaie film. interessant om te kijken vanuit historisch perspectief maar als film opzich blijft ie nauwelijks overeind. the birth of a nation was ook vernieuwend maar daar is nu echt niet meer naar te kijken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hallo, we praten over een film uit 1941Voor die tijd was deze film vernieuwend in alle opzichten.
Zeker wel 1 van de beste films aller tijden
Is dat niet die film die pas op tv was met ontzettend slechte ontploffingen, een heel leger van 3 man (quote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef MissionPhailed het volgende:
World Invasion: Battle Los Angeles
Plot: de wereld wordt aangevallen door een buitenaardse invasiemacht. In o.a Los Angeles trekt het Amerikaanse leger ten strijde tegen de zwaargewapende vijand.
Eigen recensie: ik moet toegeven dat ik een fan ben van het alien invasion genre en vond het grimmige en verwoeste decor sterk overkomen. Bovendien waren de acteerprestaties van o.a Aaron Eckhart zonder meer goed te noemen, en ook de special effects konden mijn goedkeuring wegdragen.
Het camerawerk was overigens een pinpunt(je). Met wat beweeglijkheid v/d camera in een film is opzich niets mis (draagt bij aan realisme mijns inziens), maar soms werd het ietwat te gortig. Verder werd het verhaal vooral tegen het einde van de film enigzins voorspelbaar. Het daadwerkelijk einde van World Invasion: Battle Los Angeles laat ruimte over voor een eventuele vervolgfilm.
Al met al een film die -hoewel geen topper- absoluut niet slecht is.
Cijfer: 7,5/10
moet toegeven dat birth of a nation ook wel heel erg isquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:25 schreef Copycat het volgende:
Ik vind Citizen Kane anno 2011 nog steeds boeiend, van begin tot eind. De leeftijd doet daar voor mij niets aan af.
Birth of a nation heb ik ook in mijn verzameling, maar daarin blijf ik wel steken na drie kwartier.
nee, dat is de asylum versie ervanquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:29 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Is dat niet die film die pas op tv was met ontzettend slechte ontploffingen, een heel leger van 3 man () en nog meer onzin?
Deels mee eens ja, langdradig en saai inderdaad.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja en nu is t een langdradige, saaie film. interessant om te kijken vanuit historisch perspectief maar als film opzich blijft ie nauwelijks overeind. the birth of a nation was ook vernieuwend maar daar is nu echt niet meer naar te kijken.
Ik niet. Ik vond 'm interessant om te kijken, zowel om de impact die hij heeft gehad als om de toentertijd vernieuwende stijl en technieken, maar ik zou 'm niet gauw nog een keer opzetten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:25 schreef Copycat het volgende:
Ik vind Citizen Kane anno 2011 nog steeds boeiend, van begin tot eind. De leeftijd doet daar voor mij niets aan af.
Birth of a nation heb ik ook in mijn verzameling, maar daarin blijf ik wel steken na drie kwartier.
Sommige films wil ik gewoon gezien hebben. En er zijn dagen dat ik zo'n opgave heel leuk vind.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:11 schreef Garisson72 het volgende:
Als je jezelf op die manier de opdracht moet geven om een film te kijken, zou ik het toch wat te ver vinden gaan. Ik bedoel, het moet wèl leuk blijven natuurlijk.
Is ook wel zo, maar dan moet het wel een keer echt het moment voor zijn, en steeds als ik daar langs scroll bij het kiezen welke film ik nu weer zal gaan kijken heb ik nooit zin in die film waardoor hij zomaar een jaar blijft staan. Ja dan wil ik het kennelijk gewoon niet, denk ik dan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:16 schreef Copycat het volgende:
Sommige films wil ik gewoon gezien hebben. En er zijn dagen dat ik zo'n opgave heel leuk vind.
Hij staat in mijn kast ook alweer een jaar heel mooi interessant te wezen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:20 schreef Garisson72 het volgende:
Is ook wel zo, maar dan moet het wel een keer echt het moment voor zijn, en steeds als ik daar langs scroll bij het kiezen welke film ik nu weer zal gaan kijken heb ik nooit zin in die film waardoor hij zomaar een jaar blijft staan. Ja dan wil ik het kennelijk gewoon niet, denk ik dan.
Dat is de rol die ik aan veel boeken toebedeel: jarenlang interessant wezen in de kast zonder ze ooit opengeslagen te hebben. Je hebt toch een image to uphold tegen je bezoek ook hè.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Hij staat in mijn kast ook alweer een jaar heel mooi interessant te wezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |