abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102777570
A separation
Veel gelauwerde film die allemaal prijzen heeft gewonnen in Berlijn en dergelijke; vijf sterren in de belangrijke bladen, hot sauce in het wereldje zeg maar. Het is een echte genrefilm binnen de arthouse; zwaar realistisch drama met spaarzame humor, maar wel authentiek en zeer dicht op de Iraanse werkelijkheid. Je krijgt (middels een afgerond verhaal) een heel waarheidsgetrouwe inkijk in de Iraanse samenleving, gespeend van overdrijvingen, smaakmakers, dramatische wendingen, kritiek of een morele boodschap. Het tegenovergestelde van een film als Biutiful kun je wel zeggen, ook zo'n zwaar drama maar met inbegrip van al die dingen. Zelf is het niet helemaal mijn smaak; ik denk omdat ik me niet zo goed kon inleven. De problemen waarmee ze worstelen, daar ben ik nog te jong voor. Misschien over een paar jaar.
Graag op anoniem
pi_102778956
Net als zovelen hier denk ik; gisteren (500) Days of Summer (2009) gezien.

quote:
Tom kopieert wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is zeer aangeslagen wanneer zijn vriendin Summer de relatie verbreekt. Hij gaat terug naar de verschillende momenten, in de 500 dagen die ze samen waren, om erachter te komen waar het verkeerd is gegaan.
Leuk filmpje, originele aanpak (split-screen scène, de manier waarop men in tijd heen en weer gaat) en soms ook gewoon erg grappig (dans scène). Hoewel we de het zusje-met-te-veel-kennis-voor-haar-leeftijd nu wel kennen.

Niet dat deze film mij heel erg bij zal blijven, daarvoor heeft het niet genoeg indruk gemaakt. Maar wel mooie film die zeker de moeite waard is om nog een keer te kijken.

Eens kijken wat ik straks ga kijken; Charlie's Angels: Full Throttle, Romancing the Stone of The Curious Case of Benjamin Button...

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-10-2011 20:17:13 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:30:15 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_102779288
Adam's Rib
Adam's Rib handelt over de gelijkheid tussen man en vrouw en dat is voor Katherine Hepburn een leuke rol. Ze viel in Hollywood namelijk op door haar kledingkeuze (lange broeken ipv rokken) en uitgesproken liberale mening. Stoere actrice dus 8-)! In deze film is tegenspeler Spencer Tracy dan ook menigmaal het haasje. Van rechtbankscenes word ik nooit zo wild, maar hier zaten wel wat aardige stukjes tussen. Soms een beetje inkakkend, maar in totaal is Adam's Rib nog een aangename romcom geworden. Cijfer: 7

In the Mouth of Madness
Een roman dat zich in een film afspeelt, altijd leuk om dat soort dingen te zien! Een verzekeringsagent gaat op de speurtour nadat een populaire schrijver plots verdwenen is. Van het acteerwerk word je niet van de stoel geblazen, maar de creepy sfeer met nog meer creepy-achtige creaturen maakt veel goed. Zaten best leuke dingen tussen! Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_102815890
En gisteren The Curious Case of Benjamin Button (2008).

quote:
Terwijl de orkaan Katrina op New Orleans afstormt, ligt de bejaarde Daisy op haar sterfbed. Ze vraagt haar dochter om voor te lezen uit een oud dagboek. Het dagboek vertelt het bijzondere verhaal van Benjamin Button. Benjamin wordt geboren als bejaarde man, en wordt vervolgens met de dag jonger. Halverwege hun levens worden Daisy en Benjamin verliefd. Maar wat zal de toekomst brengen wanneer Benjamin steeds jonger, en Daisy steeds ouder wordt?
Mooie film :) . Lange zit (zeker op tv met reclames ( :r ) tussendoor; 3:15 uur) maar geen moment verveeld. Zeer interessant verhaal/gegeven van de Amerikaanse schrijver F. Scott Fitzgerald
(waarvan straks zijn bekendste (en een favoriet van mij) verhaal The Great Gatsby straks weer verfilmd wordt met o.a. Leonardo DiCaprio en Carey Mulligan: Hier).
De cinematografie is echt prachtig; de scenes in het buitenland (met sneeuw e.d.) zijn geweldig. Ook al die oude huizen/auto's/cultuur; prachtig.

Het verhaal is aardig goed uitgevallen; hoewel wat mij betreft het gegeven dát hij steeds jonger wordt wel wat meer uitgelicht mocht worden, dat is namelijk hét uitgangspunt van dit verhaal.
Maar goed, nog steeds erg aangenaam om te kijken, deed me direct denken aan Forrest Gump; ik ben niet de enige).
Aangenaam kijkvoer; zeker voor herhaling vatbaar en ook raadt ik hierbij dus ook aan.

Oh, en ik kon het allerlaatste stuk niet zien, maar het leek wel of Net5 dit niet eens uitgezonden had, heeft iemand anders dit ook opgemerkt?
pi_102817479
Avatar (2009) - Extended Edition
Eindelijk deze klassieker uit (pas) 2009 gezien. Schitterend vormgegeven (ik had meer het idee naar een videogame dan naar een film te kijken) en het verhaal was helemaal niet zo slecht als men beweert, vond ik. De (satirische) verwijzingen in de film waren echter wel erg (te) dik.

"Don't fight terror with terror" en dat soort quotes die duidelijk de link leggen met het actuele verhaal van de VS die andere landen binnenvallen (US marines tegenover traditioneel levende volkeren) en vernietigen.

Wat het meest geslaagd was, waren de mooie karakters, de wezens en de omgevingen.

De Extended Edition had ook nog een extra interview met James Cameron. Een tenenkrommend verhaal over "zielige Indiaantjes die beschermd moesten worden tegen de verschrikkingen van een aantal waterkrachtcentrales in Brazilië". Nogal hypocriet om eerst 200 miljoen dollar uit te geven aan een film en dan met krijgersstrepen op je gezicht diep buigen voor een volk dat -voor hen helaas, maar er zijn meer mensen op de wereld- moet wijken voor de bouw van een energiecentrale.

Alsof de 200 miljoen andere Brazilianen geen recht op energie hebben vanwege een volk dat een zijrivier van de Amazone bewoont. De hypocrisie (lekker veel acteurs invliegen, waar zouden die vliegtuigen op vliegen, lucht?) en meer dan zielige assimilatie (ik teken een stel strepen op mijn gezicht, dan hoor ik er helemaal bij) bij zo'n groep Indianen deden echt afbreuk aan de film. Het was voor Cameron blijkbaar een soort reden om de film te maken; de verschrikkelijke destructie van onze planeet en zielige Indianen in het regenwoud.

Het voegt niets toe en doet juist afbreuk aan een film, die in mijn ogen gewoon goed in elkaar zit en leuk is om te kijken.
8.4/10 (IMDB: 8.1/10 - 194/250 - 3 Oscars)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:31:43 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_102827260
Citizen Kane
Wat kan ik nog zeggen over één van de beste en meest bekende films allertijden? niet veel. Hoe vaker ik `m zie hoe beter hij wordt. Welles zelf in de hoofdrol is geniaal, de film is van begin tot einde een meesterwerk.
Nu de blu-ray uit is, is het nog meer genieten. In vergelijking met de dvd uitgaves lijkt het wel alsof je de film voor het eerst ziet, met zoveel details en structuur in `t beeld dat je eerder niet of minder zag.
Dit is puur genieten in high-definition. Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 10/10
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:01:30 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_102837719
Something Borrowed (2011)

Ginnifer Goodwin (Walk The Line) speelt Rachel, een succesvolle, dertigjarige, single advocate met een leuke vriendengroep. Haar beste vriendin Darcy, gespeeld door Kate Hudson (Bride Wars), gaat trouwen met haar studievriend Dexter (Colin Egglesfield, Melrose Place) terwijl Rachel nog verliefd op hem is. Na Rachels verjaardagsfeest drinken ze teveel en belandt Dexter bij haar in bed. De oude verliefdheid wordt aangewakkerd en ze moet kiezen tussen liefde of vriendschap.

De film hangt een beetje onsamenhangend aan elkaar maar desondanks zitten er toch leuke scenes in die het toch de moeite waard maken om het te bekijken. Kate Hudson is totaal niet grappig en de bijrollen maken er nog enigszins een leuke film van. Al met al duurt de film ook iets te lang; ruim 2 uur namelijk. Maar op de een of andere manier vond ik hem toch prettig om te zien.

6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102838595
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:31 schreef Timo20 het volgende:
Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.
oneens, vind dat die film de tand des tijds totaal niet doorstaan heeft.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:59:36 #159
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102839028
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:43 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

oneens, vind dat die film de tand des tijds totaal niet doorstaan heeft.
Hallo, we praten over een film uit 1941 :') Voor die tijd was deze film vernieuwend in alle opzichten.

Zeker wel 1 van de beste films aller tijden :Y
pi_102839770
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:59 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Hallo, we praten over een film uit 1941 :') Voor die tijd was deze film vernieuwend in alle opzichten.

Zeker wel 1 van de beste films aller tijden :Y
ja en nu is t een langdradige, saaie film. interessant om te kijken vanuit historisch perspectief maar als film opzich blijft ie nauwelijks overeind. the birth of a nation was ook vernieuwend maar daar is nu echt niet meer naar te kijken.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:25:31 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102839819
Ik vind Citizen Kane anno 2011 nog steeds boeiend, van begin tot eind. De leeftijd doet daar voor mij niets aan af.
Birth of a nation heb ik ook in mijn verzameling, maar daarin blijf ik wel steken na drie kwartier.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_102839868
Mwah vind dat hij de tand des tijds juist wel heeft doorstaan, saai en langdradig is het zeker niet, vooral visueel erg mooi.
pi_102839911
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef MissionPhailed het volgende:
World Invasion: Battle Los Angeles

Plot: de wereld wordt aangevallen door een buitenaardse invasiemacht. In o.a Los Angeles trekt het Amerikaanse leger ten strijde tegen de zwaargewapende vijand.

Eigen recensie: ik moet toegeven dat ik een fan ben van het alien invasion genre en vond het grimmige en verwoeste decor sterk overkomen. Bovendien waren de acteerprestaties van o.a Aaron Eckhart zonder meer goed te noemen, en ook de special effects konden mijn goedkeuring wegdragen.

Het camerawerk was overigens een pinpunt(je). Met wat beweeglijkheid v/d camera in een film is opzich niets mis (draagt bij aan realisme mijns inziens), maar soms werd het ietwat te gortig. Verder werd het verhaal vooral tegen het einde van de film enigzins voorspelbaar. Het daadwerkelijk einde van World Invasion: Battle Los Angeles laat ruimte over voor een eventuele vervolgfilm.

Al met al een film die -hoewel geen topper- absoluut niet slecht is.
Cijfer: 7,5/10
Is dat niet die film die pas op tv was met ontzettend slechte ontploffingen, een heel leger van 3 man ( :')) en nog meer onzin?
pi_102839938
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:25 schreef Copycat het volgende:
Ik vind Citizen Kane anno 2011 nog steeds boeiend, van begin tot eind. De leeftijd doet daar voor mij niets aan af.
Birth of a nation heb ik ook in mijn verzameling, maar daarin blijf ik wel steken na drie kwartier.
moet toegeven dat birth of a nation ook wel heel erg is :P dan heeft citizen kane het wel beter doorstaan. maar ik vind het nog steeds een tergend saaie film :P
pi_102839978
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:29 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Is dat niet die film die pas op tv was met ontzettend slechte ontploffingen, een heel leger van 3 man ( :')) en nog meer onzin?
nee, dat is de asylum versie ervan :')
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:39:19 #166
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_102840159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja en nu is t een langdradige, saaie film. interessant om te kijken vanuit historisch perspectief maar als film opzich blijft ie nauwelijks overeind. the birth of a nation was ook vernieuwend maar daar is nu echt niet meer naar te kijken.
Deels mee eens ja, langdradig en saai inderdaad.
pi_102840616
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:25 schreef Copycat het volgende:
Ik niet. Ik vond 'm interessant om te kijken, zowel om de impact die hij heeft gehad als om de toentertijd vernieuwende stijl en technieken, maar ik zou 'm niet gauw nog een keer opzetten.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:02:43 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102840794
Ik wil 'm om precies die redenen ook nog steeds een keer helemaal kijken. Maar vooralsnog heb ik me er nog niet toe kunnen zetten. Van de winter, wellicht.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:11:44 #169
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_102841082
Als je jezelf op die manier de opdracht moet geven om een film te kijken, zou ik het toch wat te ver vinden gaan. Ik bedoel, het moet wèl leuk blijven natuurlijk.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_102841147
Freerunner (2011)

Wat een bagger. Gaat helemaal nergens over en de tricks die ze doen zou ik zelf ook wel kunnen dus daar hoef je het ook niet voor te kijken.

2/10.
http://www.imdb.com/title/tt1579232/
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:16:01 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102841198
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:11 schreef Garisson72 het volgende:
Als je jezelf op die manier de opdracht moet geven om een film te kijken, zou ik het toch wat te ver vinden gaan. Ik bedoel, het moet wèl leuk blijven natuurlijk.
Sommige films wil ik gewoon gezien hebben. En er zijn dagen dat ik zo'n opgave heel leuk vind.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:18:10 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102841267
Ik vond the great dicatator uit 43(geloof ik) ook erg leuk opde laatste scene na het kan dus best dat oude films nog tof zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:20:09 #173
94676 Garisson72
pi_102841326
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:16 schreef Copycat het volgende:
Sommige films wil ik gewoon gezien hebben. En er zijn dagen dat ik zo'n opgave heel leuk vind.
Is ook wel zo, maar dan moet het wel een keer echt het moment voor zijn, en steeds als ik daar langs scroll bij het kiezen welke film ik nu weer zal gaan kijken heb ik nooit zin in die film waardoor hij zomaar een jaar blijft staan. Ja dan wil ik het kennelijk gewoon niet, denk ik dan.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:21:19 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102841362
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

Is ook wel zo, maar dan moet het wel een keer echt het moment voor zijn, en steeds als ik daar langs scroll bij het kiezen welke film ik nu weer zal gaan kijken heb ik nooit zin in die film waardoor hij zomaar een jaar blijft staan. Ja dan wil ik het kennelijk gewoon niet, denk ik dan.
Hij staat in mijn kast ook alweer een jaar heel mooi interessant te wezen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:24:58 #175
94676 Garisson72
pi_102841474
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Hij staat in mijn kast ook alweer een jaar heel mooi interessant te wezen.
Dat is de rol die ik aan veel boeken toebedeel: jarenlang interessant wezen in de kast zonder ze ooit opengeslagen te hebben. Je hebt toch een image to uphold tegen je bezoek ook hè. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')